SSD-levyjen yleistriidi

Alkanu 14kk ikänen 2TB WD Blue SN580 oireileen, kun ei buutissa löytäny levyä jostain syystä?
Tosin seuraavalla bootilla taas löyti, joten tarkkaillaan tilannetta...

Alkanu 14kk ikänen 2TB WD Blue SN580 oireileen, kun ei buutissa löytäny levyä jostain syystä?
Tosin seuraavalla bootilla taas löyti, joten tarkkaillaan tilannetta...
Ootko tarkistanut löytyykö tuolle levylle firmware-päivitystä? Sitä voisi kokeilla (omalla riskillä).
Alla olevasta ohjelmasta löytyy myös diagnostiikkatestejä, ne vois ajaa ensin.

Sandisk Dashboard (WD välilehdellä)

Tämä ainakin tuntuisi toimivan SN850X:n kanssa, joka on mulla boottilevynä ja sille olen
aikoinaan tehnyt firmware-päivityksen vastaavalla työkalulla (oli silloin vielä Western Digital).

Mulla muuten on yhtennä varastolevynä Patriot P210 2TB ja se oireilee vähän samalla lailla joskus. Aina on tullut toistaiseksi viimeistään uudelleen bootatessa takaisin henkiin. Se on tosin huonolaatuisempi QLC-levy, muut levyt mulla on TLC:tä ja niissä ei ongelmia.

1764156868637.png

Kiitos. Niin tekee täälläkin juuri tuon Randomin kohdalla, mutta miten kaikilla muilla paremmat tulokset (tämän uuden pitäisi kuitenkin käydä jopa sillä 5Ghz)?
1764157061250.png

Tässä lopulliset. Eli onko nyt niin, ettei kaiken uudelleenasennuskaan auttaisi mitään? (Johon ei todellakaan kyllä jaksaisi alkaa)

Ilmeisesti levy on kloonattu vanhasta levystä? Oletko tarkistanut, että uuden levyn osioiden aligmnent on kunnossa? Tarkistaminen onnistuu joko esim. msinfo32 (Components -> Storage -> Disks -> Partition Starting Offset) tai komentorivilta diskpartilla (select disk 0, list partition - tosin diskpart näyttää offsetin myös MB ja GB tasolla niin en en tiedä, että pyöristääkö se niitä). Pitäisi olla jaollinen 4096 tavulla (byte).

Ilmeisesti levy on kloonattu vanhasta levystä? Oletko tarkistanut, että uuden levyn osioiden aligmnent on kunnossa? Tarkistaminen onnistuu joko esim. msinfo32 (Components -> Storage -> Disks -> Partition Starting Offset) tai komentorivilta diskpartilla (select disk 0, list partition - tosin diskpart näyttää offsetin myös MB ja GB tasolla niin en en tiedä, että pyöristääkö se niitä). Pitäisi olla jaollinen 4096 tavulla (byte).
On kyllä. Kahdesti.

Onkohan se sama kuin JiiPee:n ohjeessa aiemmin:
SSD-levyjen yleistriidi

Ja JiiPee:n vastaus
SSD-levyjen yleistriidi

Joo, tuo mennyt minulta ohi. Samaa juttua. En itsekkään usko, että nuo falset vaikuttavat, mutta mystisiä ovat tietokoneiden tiet...

Ootko tarkistanut löytyykö tuolle levylle firmware-päivitystä? Sitä voisi kokeilla (omalla riskillä).
Alla olevasta ohjelmasta löytyy myös diagnostiikkatestejä, ne vois ajaa ensin.

Sandisk Dashboard (WD välilehdellä)

Tämä ainakin tuntuisi toimivan SN850X:n kanssa, joka on mulla boottilevynä ja sille olen
aikoinaan tehnyt firmware-päivityksen vastaavalla työkalulla (oli silloin vielä Western Digital).

Mulla muuten on yhtennä varastolevynä Patriot P210 2TB ja se oireilee vähän samalla lailla joskus. Aina on tullut toistaiseksi viimeistään uudelleen bootatessa takaisin henkiin. Se on tosin huonolaatuisempi QLC-levy, muut levyt mulla on TLC:tä ja niissä ei ongelmia.
Kovin on Windows only softa toi Sandisk Dashboard, joten kokeilematta jää...
Firmwaren nyt päivitin versiosta 281010WD uusimpaan 281050WD versioon. Ei kai tuosta haittaakaan ole...

Enemmän tässä on odottanu, että millonka toi Kingston NV2 laekaa, kuin muiden SSD levyjen hajoamista... :smoke:

Kovin on Windows only softa toi Sandisk Dashboard, joten kokeilematta jää...
Firmwaren nyt päivitin versiosta 281010WD uusimpaan 281050WD versioon. Ei kai tuosta haittaakaan ole...

Enemmän tässä on odottanu, että millonka toi Kingston NV2 laekaa, kuin muiden SSD levyjen hajoamista... :smoke:
Joo on valitettavasti wintturaa toi softa. Mutta hyvä jos sait päiviteltyä muuta kautta. Ja joo, ite kyllä heitän yleensä sisään uudemman firmwaren tai biosin vaikkei mitään ongelmaa edes ole, ainakin kun levy/emo/jne. on ns. uudemmassa kypsyysvaiheessa.

Statistiikka

Viestiketjuista
293 935
Jäsenet
80 594
Uusin jäsen
nixxon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom