Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse pistäisin hdd varastolevyksi. Sen voi pysäyttää, jos ei koko ajan sitä käytä. Kovalevyt vertailussa - SSD vs. HDD - HammarData.Mikähän olisi hyvä yhden tai kahden teran sata liitäntäinen SSD-levy varastolevyksi?
Itse pistäisin hdd varastolevyksi. Sen voi pysäyttää, jos ei koko ajan sitä käytä. Kovalevyt vertailussa - SSD vs. HDD - HammarData.
Mikähän olisi hyvä yhden tai kahden teran sata liitäntäinen SSD-levy varastolevyksi?
Pitäisi löytää NVMe levy PS5:een, mutta mitä olen katsellut Samsungin, WD:n ja Seagaten malleja, niin jäähdytyssiilen osuus hinnasta on pahuksen törkeä, luokkaa 80€.
Samsung 980 Pro
Seagate Firecuda
WD SN850 Black
Joten ideana olisi tilata joku em. valmistajan levy ja erikseen siili. Mutta mikä siili olisi varmasti yhteensopiva sekä jonkun em. aseman + PS5:n kanssa?
Tuohan olisi juuri sopiva, kiitti! Mistähän tuollaisen löytäisi Suomen tai EU:n verkkokaupasta? Amazon.de oli about ainoa josta löysin, mutta siellä saldot on nolla.Oletko katsonut Sabrentin PS5 siiliä? Pitäisi toimia minkä tahansa M2 levyn kanssa, korvaa sen PS5:n oman lätkän kokonaan.
Hardware Review: Sabrent's PS5 SSD Heatsink Offers Console Convenience - Push Square
Tuohan olisi juuri sopiva, kiitti! Mistähän tuollaisen löytäisi Suomen tai EU:n verkkokaupasta? Amazon.de oli about ainoa josta löysin, mutta siellä saldot on nolla.
Pitäisi ostaa (taas) lisää tilaa. Nyt tähtäimessä Samsung 970 Evo Plus 2TB noin 190e Amazonista.
Kysymys: miten saisin kolmannen M.2/NVMe-paikan emolleni? (Asus Z390-e). Onko jotain PCIe-kortteja, joilla noita saa lisää? Onko jotain haittapuolia moisessa? Kummatkin kaksi M.2-slottia ovat jo käytössä. Jos niiden lisääminen ei ole mahdollista, pitää sitten vain heittää pienempi noista hiiteen.
Tollasella: AXAGON PCEM2-N, NVMe M.2 -adapteri, PCIE x4 - 9,90€Pitäisi ostaa (taas) lisää tilaa. Nyt tähtäimessä Samsung 970 Evo Plus 2TB noin 190e Amazonista.
Kysymys: miten saisin kolmannen M.2/NVMe-paikan emolleni? (Asus Z390-e). Onko jotain PCIe-kortteja, joilla noita saa lisää? Onko jotain haittapuolia moisessa? Kummatkin kaksi M.2-slottia ovat jo käytössä. Jos niiden lisääminen ei ole mahdollista, pitää sitten vain heittää pienempi noista hiiteen.
Pitäisi löytää NVMe levy PS5:een, mutta mitä olen katsellut Samsungin, WD:n ja Seagaten malleja, niin jäähdytyssiilen osuus hinnasta on pahuksen törkeä, luokkaa 80€.
Samsung 980 Pro
Seagate Firecuda
WD SN850 Black
Joten ideana olisi tilata joku em. valmistajan levy ja erikseen siili. Mutta mikä siili olisi varmasti yhteensopiva sekä jonkun em. aseman + PS5:n kanssa?
Kuminauhaviritykset hapertuvat melko nopeasti vuodessa parissa poikki, jos jotain oikeaa puristustyötä joutuvat tekemään suurten lämpövaihteluiden keskellä.![]()
AXAGON Passiivinen alumiinijäähdytin M.2 2280 SSD-levylle, musta - 5,90€
AXAGON CLR-M2L6 ALU passiivinen jäähdytyselementti ihanteelliseen jäähdytykseen korkean suorituskyvyn M.2 SSD-asemille, erityisesti NVMe-asewww.jimms.fi
Mä ottaisin tämän, sillä lämpösiili kiinnitetään kuminauhalla. Ei tarvitse liimailla kiinni, kuten Akasassa.
Jeps, ei ole mulla hapertunut. Mun mielestä helpompi hommata kuminauhaa, kuin itseliimautuvaa lämpötyynyä.Kuminauhaviritykset hapertuvat melko nopeasti vuodessa parissa poikki, jos jotain oikeaa puristustyötä joutuvat tekemään suurten lämpövaihteluiden keskellä.
Itse olen laittanut nippusiteellä kiinni. Pysyypähän paikallaanJeps, ei ole mulla hapertunut. Mun mielestä helpompi hommata kuminauhaa, kuin itseliimautuvaa lämpötyynyä.
Sitä lämpötyynyähän tulee noiden heatsinkkien mukana yleensä muidenkin tarpeeksi. Noissa konsolihommissa helposti käy niin, että se SSD ostetaan ja laitetaan sinne kerran set it & forget it -tyyliin eikä sinne toiste kajota. Lopputulos on sitten helposti se, että siellä on vuoden päästä tuulettimen kuivattaman viiman, kuumuudenvaihtelujen ja jatkuvan kiristyksen vuoksi muoviksi hapertuneet kuminauhanpalaset tuulettimessa ja pahimmassa tapauksessa kokonaan irrallinen heatsinkki pyörimässä miten sattuu. En suosittele, eikä suosittele esim. nämäkään: A Guide to Compatible M.2 Heatsinks for PS5 Internal Storage UpgradesJeps, ei ole mulla hapertunut. Mun mielestä helpompi hommata kuminauhaa, kuin itseliimautuvaa lämpötyynyä.
Onko siinä jotain outoa, että kuumuutta kestämään suunnitellut liimat kestävät kuumuutta?Kumilangat sulaa mutta liimalla pysyy?![]()
Keittiösilikonit ja vastaavat kestävät kyllä uunilämpötilojakin, mutta jatkuvasti venytettyinä lämpösyklejä ilmavirrassa läpikäydessä hikoilevat öljynsä suht nopeasti ja hapertuvat.Kuumuutta kestämään suunnitellut kuminauhat kestävät myös. Näissä toimii ja on ennenkin käytetty silikoni"kumi"nauhoja jotka kestävät monta sataa astetta.
Samsung 980 Pro
Seagate Firecuda
WD SN850 Black
Kiitos ehdotuksesta. Ehdin tosin intopinkeänä tilata jo eilen Proshopista WD Black SN850 1TB + siili, kun sai niin halvalla.Adata XPG Gammix S70 olis nyt Amazon.de tarjouksessa, ja pitäisi mennä suoraan PS5, kun on matala tuo mukana tuleva jäähdytyssiili.
ADATA XPG GAMMIX S70 Blade 1TB PCIe Gen4x4 M.2 2280 SSD Black Heat Spreader 3D Graphics Editing as well as High-End Gaming PS5 Upgradation, AGAMMIXS70B-1T-CS, Black: Amazon.de: Computer & Accessories
Ja jos nyt ei mitään sellaista ole nurkissa niin sitten ihan näitä perus PS5-yhteensopivia siilejä: Akasa M.2 SSD -jäähdytin, musta - 6,90€ Muistaa vaan jättää sen PS5:n oman alumiinilevyn ruuvaamatta takaisin.
osta mielummin 500 GB MX500 malli amazonista 55,12 Eurolla:Pitäisi löytää SATA-väylään SSD suunnilleen 250 / 500 Gt -luokassa. Vanhan koneen tekohengitykseen. Suorituskyvyllä ei niin väliä, kunhan levy ei aivan kelvoton ole. Hinta-laatusuhde on paljon oleellisempaa. Onko tämä ok, vai kannattaako katsella jotain muuta:
[404] Sivua ei löytynyt
www.verkkokauppa.com
HDTune. PRO:ssa ainakin kattavasti testejä, en muista mitä kaikkea ilmaisella pystyi, PRO:ssa on kuitenkin trial-versio. Eli pystyy ottamaan tietyn setin dataa, ja katsoa miten SSD reagoi kirjoitukseen. Näkee esim. kirjoitusnopeuden kun kirjoittaa cacheen ja cachen jälkeen. Voi kirjoittaa vaikka levyn täyteen ja katsoa käppyröitä.Eli haluaisin vain nähdä että miten suorituskyky etenee koko levyn kirjoituksen aikana? Linuxilla ja Unixilla tuo olisi helppoa, mutta Winkkari on vähän oudompi tätä nykyä itselle.
Vanhaan koneeseen tuokin on ihan pätevä levy. Jos ei tarvitse kovin paljoa tilaa niin en tiedä kannattaako johonkin vanhaan ruoskaan panostaa montaa kymppiä lisää käytännössä turhaan, mutta se jää tietysti jokaisen omaksi pohdittavaksi. Itellä tuo on ollut vuoden 2012 Core i7-läppärissä, eikä enempää oikein ole jäänyt kaipaamaan. Bonuksena tuossa on todella vähäistä virrankulutus ja lämpeäminen.Pitäisi löytää SATA-väylään SSD suunnilleen 250 / 500 Gt -luokassa. Vanhan koneen tekohengitykseen. Suorituskyvyllä ei niin väliä, kunhan levy ei aivan kelvoton ole. Hinta-laatusuhde on paljon oleellisempaa. Onko tämä ok, vai kannattaako katsella jotain muuta:
[404] Sivua ei löytynyt
www.verkkokauppa.com
On sitten toinen asia, että kannattaako johonkin alumiiniseen siilinpalaseen laittaa PS5:n tapauksessa useita kymppejä, kun käytännössä siihen pintaan voi liimata thermal padin kanssa ihan mitä tahansa nurkista löytyvää alumiiniromua, kunhan ei ole itse SSD:tä leveämpää ja jäähdytys varmasti riittää.
Ja jos nyt ei mitään sellaista ole nurkissa niin sitten ihan näitä perus PS5-yhteensopivia siilejä: Akasa M.2 SSD -jäähdytin, musta - 6,90€ Muistaa vaan jättää sen PS5:n oman alumiinilevyn ruuvaamatta takaisin.
Jaa.Ja tämähän on juuri se tapa, jolla tätä ei saisi tehdä.
Siis, että jätetään se alumiinilevy pois, virallinen ideahan tuossa PS5:n ssd slotissahan on, että tuo kansi sulkee tilan tunneliksi ja slotin päädyissä olevat pienet aukot alipaineistaa tms tilan ja imee sitä kautta ilmaa levyn yli.
Saman homman just huomasin.Sama levykin kyseessä.Samsung Magician ilmoittaa saatavilla olevasta firmware päivityksestä (860 EVO) mutta kun avaa itse ohjelman niin siellä taas väittää sekä ohjelman että firmwaren olevan uusin. Reboot ei auttanut asiaa. Sama ilmoitus tulee mutta ei itse ohjelma tarjoa uudempaa firmistä. Onko muilla tullut tälläistä eteen?
Kiitos tiedosta niin ei turhaan rupea omasta koneesta etsimään vikaa. Ilmoittele kun tulee oikeasti firmis jakeluun.Saman homman just huomasin.Sama levykin kyseessä.
Onkos kellään tätä PNY CS2130 1TB käytössä.
![]()
PNY CS2130 1TB NVMe SSD Review Cannot Recommend
In our PNY CS2130 1TB NVMe SSD review, we find a drive we cannot recommend due to its price, performance, and lack of transparencywww.servethehome.com
Onko todella noin hidas, että kirjoitusnopeus hyytyy 100MB/s vauhtiin?
QLC on ihan ok tekniikka, jos:QLC SSD, niin kyllähän se tosiaan voi noin hitaaksi mennä kun välimuisti loppuu kesken.
Jättäisin yleensäkin QLC-muistisoluilla varustetut SSD:t kauppaan, ellei saa jotain todella hyvää diliä.
Itsellä teki aikanaan yksi Kingston A2000 500GB samaa kirjoitusnopeuden suhteen. Eli kirjoitusnopeutta löytyi yhtäkkiä vain noin 30-50% luvatusta. Jonkun verran chattailin asiasta Kingstonin tuen kanssa ja käskivät lopulta viemään takaisin myyjälle ja totesivat vialliseksi. Nykyinen Kingston A2000 1TB antaa aina noin 2270 / 2060MB/s Crystal Disk Markista.Äsken systeemilevy kingstonin a2000 256gb veti koneen täysin juntturaan. Ei löytynyt asemaa hetkeen edes biossista. Piuha irti hetkeksi ja pääs takas windowssiin. Crystaldiskmarkin mukaan kirjotusnopeudesta puuttuu nyt noin puolet. Kingston roskiiin ja uutta kaupasta?
![]()
Vertailuksi toinen kingstonin a2000 1tb
![]()
Äsken systeemilevy kingstonin a2000 256gb veti koneen täysin juntturaan. Ei löytynyt asemaa hetkeen edes biossista. Piuha irti hetkeksi ja pääs takas windowssiin. Crystaldiskmarkin mukaan kirjotusnopeudesta puuttuu nyt noin puolet. Kingston roskiiin ja uutta kaupasta?
![]()
![]()
Joo FW päivitys tosiaan löyty, mutta ei vaikutusta toimintaan. Ehkä alan katselemaan uutta systeemilevyä pikkuhiljaa.Firmwaren kokeilisin ensin päivittää jos ei ole jo uusin.
Ihan specsin mukaiset nopeudet noissa on. 250 GB kirjoitusnopeus on pienempi, koska vähemmän piirejä joihin kirjoittaa rinnakkain.Äsken systeemilevy kingstonin a2000 256gb veti koneen täysin juntturaan. Ei löytynyt asemaa hetkeen edes biossista. Piuha irti hetkeksi ja pääs takas windowssiin. Crystaldiskmarkin mukaan kirjotusnopeudesta puuttuu nyt noin puolet. Kingston roskiiin ja uutta kaupasta?
![]()
![]()