Tuoko firmis oli siis ainoa ongelma, ettei näissä ollut taustalla mitään raudan puolella olevaa? Olin lukevinani, että firmispäivitys ei palauttanut levyjä täysin kuntoon vaan esti jatkossa vian etenemisen, tuon takia vähän pisti miettimään ostaisko toista (ei kyllä tuossa edellisessä 1Tt vehkeessä ollut ongelmaa, tosin olen sen päivitellyt aina ajan tasalle mutta en ole diagnostiikkaa ajellut sen kummemmin. Crystadiskinfo näyttää 100% kuntoa edelleen sille).
Tosiaan tuo olisi tulossa Lenovo ThinkPadin tai Yogan levyksi, konekin vielä hankkimatta mutta joka tapauksessa joku 2Tt sinne pitää sitten itse vaihtaa. Lenovo näytti itsekin käyttävän aika monen merkkisiä levyjä mutta ne oli kaikki jotain OEM malleja mitä ei välttämättä muualta saa. Tuo niiden käyttämä PM9A1 on käsittääkseni 980 Pro:ta vastaava, siksi tuo tuli ekana mieleeni vaihtoehdoksi. Miten lie käytännössä menestyisi tuollaisessa käytössä?
Hinnan puolesta eri merkeissä ei kovin suuria eroja taida olla. Tuota Crucial P5 Plussaa saa vähän halvemmalla amazonista (n. 110 euroa) samaten tuo KC3000 on joku 120-130 euroa mutta muuten nuo taitaa melkein kaikki pyöriä siinä 150-200 euron paikkeilla.
En kyllä yhtään tiedä onko tuollainen Kingston läppäriin järkevä. Sitä ei taida ensiasennuslevynä olla ainakaan Lenovolla?
EDIT. Huomasin juuri, että KC3000 2Tt on kaksipuoleinen, joten ei oikein käy läppäriin. Muutenpa taitaa useimmat kyllä olla yksipuoleisia 2Tt koossakin.