Kannattaa tarkistaa näkyykö levyhallinnassa, osa saattaa heti pompata formatoitavaksi. Osa malleista pitää käydä itse luomassa.Millanen kone? PCIe gen 3, 4, 5? Käytännön ero 3000MBps vs. 7000 on aika minimaalinen "normikäytössä". Itse nappasin pari SK Hynix/Solidigm P41 Platinumia 2TB koossa, kun sai 99€ pala viikko tms. sitten. Crucialia olis muuten tullut. Samsungin 990:ssä oli jotain firmisongelmaa jokin aika sitten, jos en väärin muista.
Ensimmäinen hajonnut SSD tuli koettua myös. Ostin pari vuotta sitten Amazonista Kingstonin 120GB levyn alesta ja ollut hyllyn reunalla käyttämättömänä. Eipä lähdekään toimimaan missään myllyssä. Pitää katsoa jaksaako 20€ takia pistää RMA:ta![]()
Pystytkö vaihtamaan paikkoja toisen levyn kanssa, jos paikka on vain kuuma tai toinen liitäntä nopempi.No ei tässä tainnut olla itse asemassa ongelma, lisäsin koteloon ilman vaihtoa niin nyt on työpöydällä 45 asteessa. Aseman ympäristö vaan on niin kuuma tuossa kohti joten sitä kautta nousi myös aseman lämpö.
Kaikki uudemmat asemat on kuumia, siiitä ei pääse mihinkää. Varmaa valmistajatki tykkää jos voi lukea että lämpö tappanu - ei takuuseen.
Viimeksi muokattu:
QLC?