Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 131
Koteloon komponenttia ei kuitenkaan saa asentaa tutustumisoikeuden puitteissa, vaan tällöin tuote katsotaan käyttöön otetuksi.
Miten komponentin toimivuuden toteaminen onnistuu asentamatta sitä koneeseen?
Just näin. Niin kauan kuin takuuehdot sanovat: "Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.", takuuehdoissa on virhe, tai sitten takuukäsittelyssä toimitaan virheellisesti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
476

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 966
Just näin. Niin kauan kuin takuuehdot sanovat: "Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.", takuuehdoissa on virhe, tai sitten takuukäsittelyssä toimitaan virheellisesti.
Kiitos palautteesta!
Toimivuuden voi kyllä todeta myös asentamatta komponenttia koteloon. Koteloon asennetunkin tuotteen voi toki palauttaa, mutta silloin asiakas vastaa ehtojen mukaisesti tuosta mahdollisesta arvonalenemasta.

Tässä huolenaiheena oli kuitenkin "mitä jos se ei toimikaan" jolloin huomion arvoista on että käyttöön otetun tuotteen vikatilanteissa tosiaan asia hoidetaan asiakaspalautuksen sijaan takuun tai tuoteturvan piirissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Kiitos palautteesta!
Toimivuuden voi kyllä todeta myös asentamatta komponenttia koteloon. Koteloon asennetunkin tuotteen voi toki palauttaa, mutta silloin asiakas vastaa ehtojen mukaisesti tuosta mahdollisesta arvonalenemasta.

Tässä huolenaiheena oli kuitenkin "mitä jos se ei toimikaan" jolloin huomion arvoista on että käyttöön otetun tuotteen vikatilanteissa tosiaan asia hoidetaan asiakaspalautuksen sijaan takuun tai tuoteturvan piirissä.
Miten toteat näytönohjaimen tai muistikamman toimivuuden asentamatta sitä?
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 131
On tässä toisaalta tuo pointti, että:

a) jos se näytönohjain toimii, miksi se pitäisi palauttaa?
b) jos se ei toimikaan, se menee takuuseen.

Ymmärrän siis Jimm'sin pointin tässä varsin hyvin, mutta silti tuo kohta ehdoissa on mielestäni ristiriitainen.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
184
Sama juttu on näiden tuulettimien kanssa: Miten testaat sen toimivuuden ilman että laitat koppaan kiinni ja testaat? Netissä on huonosti arvosteluja, ja nekin mitä monesti on, on jostain vanhasta yksilöstä tai tyylillä "näyttää hyvältä, hieman äänekäs" jossa äänekäs on lähemmäs 80dB.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 966
Miten toteat näytönohjaimen tai muistikamman toimivuuden asentamatta sitä?
No sitten vaan ohjeet pöytään, kuinka testataan esim. emolevy, kiintolevy, näytönohjain, prosessori tai muistit asentamatta komponenttia?
Virrat saa kytkettyä vaikka komponentti ei olisi koteloon asennettuna, tähän tarkoitukseen on myös olemassa esimerkiksi testipenkkejä jolloin niihin ei jää asennusjälkiä.
 
Viimeksi muokattu:

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 966
On tässä toisaalta tuo pointti, että:

a) jos se näytönohjain toimii, miksi se pitäisi palauttaa?
b) jos se ei toimikaan, se menee takuuseen.

Ymmärrän siis Jimm'sin pointin tässä varsin hyvin, mutta silti tuo kohta ehdoissa on mielestäni ristiriitainen.
Asiakaspalautusta sovelletaan komponentteihin siis vaikkapa niissä tapauksissa joissa asiakas on vahingossa ostanut väärän tuotteen (esim. epäyhteensopiva speksien tai tarvikkeiden puolesta), tuote on väärän värinen tai huomataan esimerkiksi silmämääräisesti arvioiden että komponentti ei sovellu kokoonpanoon esimerkiksi kokonsa puolesta. Muilta osin kyseessä ei ole asiakaspalautus vaan mahdollinen takuuasia.

Arvonalenemaa sovelletaan silloin kun tuotteessa, sen pakkauksessa tai tarvikkeessa on esimerkiksi käytön jälkiä eikä sitä voida enää uutena myydä.
 
Viimeksi muokattu:

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Miksi firma haluaisi tuollaista tehdä? Kynnys laittaa näyttö takaisin on suurempi, kun tuote on jo asiakkaalla. Todennäköisesti toiminta kannattaa paremmin uudella mallilla.
Tarjotakseen asiakkaille palvelua? Varsinkin sellaista mitä muualta ei välttämättä saa?
Tietenkin se on yritykselle helpompi nakella paketteja menemään, mutta etenkin kalliiden ja suurten näyttöjen kanssa takaisin lähettäminen on melko työlästä. Varmasti toiminta kannattaa paremmin mutta onko se hyvää palvelua? Etenkin kun palvelu oli hetken jo käytössä ja korvattiin toisella tuotteella, joka ei ole kuitenkaan sama asia.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 966
Eli ehdotatteko että asikkaat hommaa testipenkit, jotta saa laittaa virrat päälle komponentista testimielessä?
Tarkennetaan että "testipenkin" virkaa voi toimittaa esimerkiksi sopivan kokoinen pehmuste, jonka päälle komponentit kasataan. :)

Edit:
Joka tapauksessa niin komponenttien vikatilanteet hoidetaan takuuna, ei asiakaspalautuksena.
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 131
Asiakaspalautusta sovelletaan komponentteihin siis vaikkapa niissä tapauksissa joissa asiakas on vahingossa ostanut väärän tuotteen (esim. epäyhteensopiva speksien tai tarvikkeiden puolesta), tuote on väärän värinen tai huomataan esimerkiksi silmämääräisesti arvioiden että komponentti ei sovellu kokoonpanoon esimerkiksi kokonsa puolesta. Muilta osin kyseessä ei ole asiakaspalautus vaan mahdollinen takuuasia.

Arvonalenemaa sovelletaan silloin kun tuotteessa, sen pakkauksessa tai tarvikkeessa on esimerkiksi käytön jälkiä eikä sitä voida enää uutena myydä.
Juu, tuo mun lausahdus oli lähinnä kanssakirjoittelijoille, tuota alkuperäistä casea koskien :)

Tuo on silti ristiriitainen, että näytönohjaimen, muistikamman, tai oikeastaan minkä tahansa komponentin toimivuuden voisi todeta ilman sen asennusta.
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 131
Tarkennetaan että "testipenkin" virkaa voi toimittaa esimerkiksi sopivan kokoinen pehmuste, jonka päälle komponentit kasataan. :)

Edit:
Joka tapauksessa niin komponenttien vikatilanteet hoidetaan takuuna, ei asiakaspalautuksena.
Mut...

Jos se näyttis kiinnitetään pehmusteen päällä olevaan emolevyyn, tai kotelossa olevaan emolevyyn, ero on mikä? Ilman kiinnitystä emolevyyn toimivuutta kun ei voi testata. Riser-kaapeliakaan ei välttämättä löydy laatikosta..
 
Liittynyt
30.01.2017
Viestejä
34
Mut...

Jos se näyttis kiinnitetään pehmusteen päällä olevaan emolevyyn, tai kotelossa olevaan emolevyyn, ero on mikä? Ilman kiinnitystä emolevyyn toimivuutta kun ei voi testata. Riser-kaapeliakaan ei välttämättä löydy laatikosta..
Lähinnä emolevyyn syntyy jälkiä kun se ruuvataan kiinni koppaan, oikeaoppisesti kun pistää palikat paikalleen niin ei oikein muusta jää jälkiä.
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 131
Lähinnä emolevyyn syntyy jälkiä kun se ruuvataan kiinni koppaan, oikeaoppisesti kun pistää palikat paikalleen niin ei oikein muusta jää jälkiä.
Ja jos emolevyyn jää jälkiä, se vaikuttaa Jimm'sille palautettavan näytönohjaimen myyntihintaan miten?
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 966
Mut...

Jos se näyttis kiinnitetään pehmusteen päällä olevaan emolevyyn, tai kotelossa olevaan emolevyyn, ero on mikä?
Sillä että tuote testataan asentamatta koteloon pyritään ehkäisemään niitä käytön jälkiä, jotka johtavat siihen mahdolliseen arvonalenemaan.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 966
Kiitos kaikille vilkkaasta keskustelusta ja kehitysehdotuksista. Välitin palautteet eteenpäin :)
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 131
Sillä että tuote testataan asentamatta koteloon pyritään ehkäisemään niitä käytön jälkiä, jotka johtavat siihen mahdolliseen arvonalenemaan.
Niin, eli loppujen lopuksi sillä ei ole MITÄÄN merkitystä onko se asennettu vai ei, ainoastaan sillä onko siinä jälkiä. :)
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 497
Mitenköhän se emo pitäisi onnistua saamaan juuri siihen ruuvinreikien kohdalle ujuteltua? Itsellä ainakin menee sen 5mm helposti vinoon, ja sitä joutuu väkisinkin yleensä sitten siirtämään vähän kotelon takapaneelia kohti. Näin olen toiminut vuosikymmeniä. Pitänee joskus tarkistaa, minkälaisia naarmuja emolevyjen kääntöpuolilla oikein on kertynyt tästä.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
268
maanantai aamuna tehty tilaus ja tänään pyydetty pikatoimitusta kun ei ole liikkunut mihinkään. Onko ruuhkaa vai mikä homma?
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Tätä siis tarkoitinkin. Kamala vaiva unboxata näyttöjä, tarkistaa, laittaa postiin, pahimmassa tapauksessa käydä aika montakin näyttöä läpi, ennen kuin löytyy hyvä. Siis näin firman osalta. Kun ei tunnu resurssit riittävän varaston puolella keräilyynkään oikein :)
Onneksi ainakin joidenkin tuotteiden kohdalla voi valita mistä tilaa, jos ei ole tyytyväinen jimssin toimintaan.

Aika ajoin itsekin jimssiltä tilailen ja aika poikkeuksetta viimevuosina aina löytyy joku syy jimssin puolelta miksi tavara, jota on varastossa, lähtee vasta kolmen arkipäivän päästä postin matkaan. Muilla tätä samaa ongelmaa ei tunnu olevan edelleenkään.

Täälläkin jännitetään milloin viikonloppuna(la) tilattu tavara lähtisi postin matkaan. Vaikka ei mulla mikään hätä tavaran kanssa ole, niin aina voi palautetta antaa.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 966
maanantai aamuna tehty tilaus ja tänään pyydetty pikatoimitusta kun ei ole liikkunut mihinkään. Onko ruuhkaa vai mikä homma?
On kyllä. Tuosta hieman ylempää löytyikin pakkaamosta kuvaa, pakettipaljoudesta huolimatta hyllytavara on pääsääntöisesti onneksi liikahtanut tuon neljän työpäivän sisällä!

Täälläkin jännitetään milloin viikonloppuna(la) tilattu tavara lähtisi postin matkaan. Vaikka ei mulla mikään hätä tavaran kanssa ole, niin aina voi palautetta antaa.
Päivällä kun asiaa logistiikasta tiedusteltiin niin mentiin lauantai-illan tilauksissa.
 

Snowman

Peräsmies
Liittynyt
09.02.2017
Viestejä
1 424
On kyllä. Tuosta hieman ylempää löytyikin pakkaamosta kuvaa, pakettipaljoudesta huolimatta hyllytavara on pääsääntöisesti onneksi liikahtanut tuon neljän työpäivän sisällä!



Päivällä kun asiaa logistiikasta tiedusteltiin niin mentiin lauantai-illan tilauksissa.
Pitäisiköhän sinne palkata muutama työntekijä lisää niin pääsisitte nykypäivään taas ja kilpailijoiden kanssa samalle viivalle toimitusajoissa :)
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 966
Pitäisiköhän sinne palkata muutama työntekijä lisää niin pääsisitte nykypäivään taas ja kilpailijoiden kanssa samalle viivalle toimitusajoissa :)
Kyllä meillä onneksi töissä on sentään enemmän kuin nuo kaksi kuvassa näkyvää jannua mutta sesonki, talvilomat ja edelleen jatkuva pandemia ovat kyllä pitäneet kiireisinä ihan kunnon miehitykselläkin.

Muoks: pahin ruuhkapiikki lienee onneksi selätetty jo :)
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
323
Monesti kun tulee sitä negatiivista palautetta enemmän näkyviin firmoille, niin annetaan vaihteeksi vähän positiivistakin; olen viimeisen kuuden vuoden aikana tehnyt ehkä 60-70% omista tai tuttujen tietokoneaiheisista ostoksista Jimssiltä. Tähän väliin mahtunut muutama RMA, kymmeniä tiedusteluja asiakaspalveluun, sekä lukuisia käyntejä myymälässä. Oikeastaan poikkeuksetta on Jimssin osalta mennyt aina kaikki hyvin ja niinkuin pitääkin.

Myös eilinen vahvisti sitä, että tulen varmasti myös jatkossa asioimaan Jimssin kanssa ja tekemään enimmät hankinnat sieltä. Minulle soitettiin reilusti yli vuoden vanhasta RTX 3080 tilauksesta, että kun tätä tilaamani mallia ei ole oikein saatavilla, niin haluaisinko vaihtaa sen ihan samaan hintaan heti myymälässä olevaan 3080 malliin ja näin tehtiin. Toki kuluttajan näkökulmasta olisihan tälläinen toimenpide voinut tulla jo hieman aikaisemminkin, mutta sitten toisaalta kun miettii mikä tämä tilanne on ollut näytönohjainten kanssa vuodesta 2020 asti ja kuinka moni muu kilpaileva yritys on kiemurellut näistä vanhoista ja varmaan tappiollisistakin tilauksista eroon jättäen asiakkaalle luun käteen, niin ei voi kuin ihailla kuinka suoraselkäistä ja rehtiä toimintaa Jimssin suunnalta tässä oli!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Olisiko mahdollista saada ROG STRIX B450-I GAMING -mini-ITX-emolevy valikoimiin? B550-I-emolla on aika suolainen hinta (yleisesti, ei teillä)...
Myös minua kiinnostaa (jos hinta on oikea).

Oikeastaan, jos löytyy AM4 ITX-emolevyjä hintaluokassa noin 100€, jotka ei ole ihan surkeita , niin voin ostaa muultakin valmistajalta. Minua voisi tämän merkeissä kiinnostaa:
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Kysellään uudestaan, osaako Jimm's antaa mitään saatavuusarviota LGA1700-emolevyille (H610, B660, H670)? Teiltä puuttuu tällä hetkellä kyseisten emolevyjen mallit ASRockilta ja Gigabyteltä.

Tällä hetkellä teillä on myynnissä yksi LGA1700 ITX DDR4-emolevy. Tuleeko näitä myyntiin useampia? Tässä vielä selvyyden vuoksi listattuna kaikki DDR4 ITX-mallit (boldattuna teillä myynnissä oleva malli). Biostaria en oleta teille tulevan.

 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 966
Kysellään uudestaan, osaako Jimm's antaa mitään saatavuusarviota LGA1700-emolevyille (H610, B660, H670)? Teiltä puuttuu tällä hetkellä kyseisten emolevyjen mallit ASRockilta ja Gigabyteltä.

Tällä hetkellä teillä on myynnissä yksi LGA1700 ITX DDR4-emolevy. Tuleeko näitä myyntiin useampia? Tässä vielä selvyyden vuoksi listattuna kaikki DDR4 ITX-mallit (boldattuna teillä myynnissä oleva malli). Biostaria en oleta teille tulevan.
Lienee edellisen kyselyn jäljiltä edelleen selvityksessä! Kyselen perään.
 
Liittynyt
30.10.2017
Viestejä
59

Tuollainen tuli tilattua reilu pari viikkoa takaperin, saatteko noita useammassa erässä vai saapuuko tuo oikeasti vasta huhtikuussa? Muualla maailmassa pari ensimmäistä erää on toimitettu jo.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 966

Tuollainen tuli tilattua reilu pari viikkoa takaperin, saatteko noita useammassa erässä vai saapuuko tuo oikeasti vasta huhtikuussa? Muualla maailmassa pari ensimmäistä erää on toimitettu jo.
Ensimmäinen erä jäi ilmeisesti tulematta ja tällä hetkellä tuo huhtikuu on valitettavasti se, jonka varassa ollaan :/
 
Liittynyt
09.01.2021
Viestejä
136
Itse tilasin maanantai-iltapäivänä ja ostin pikatoimituksen, tänä aamuna oli lähtenyt tulemaan eli huomenissa lienee täällä.
Itsekin maanantaina päivällä tilasin normi toimituksella ja tasan kaksi päivää myöhemmin ilmoitus, että tilaus on lähetetty. Ihan hyvin siis tulee tuotteet ainakin mun mielestä.
 
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
268
Mihin aikaan yleensä uudet kortit ovat tulleet myyntiin jimssillä? Mietin pääasiassa tuota RTX 3050
 
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
56
Mun kaveri tilas Jimmsiltä rtx 3080 heti kun se tuli avoimeksi eikä vieläkään ole kuulunut mitään :).

Kyllä ottais päähän.

Edit eli siis noin 1.5 vuotta sitten
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 966
Kysellään uudestaan, osaako Jimm's antaa mitään saatavuusarviota LGA1700-emolevyille (H610, B660, H670)? Teiltä puuttuu tällä hetkellä kyseisten emolevyjen mallit ASRockilta ja Gigabyteltä.
Näitä nyt otettu listoille muutama. B450 ITX-emot olivat valitettavasti jo EOL.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 966
Mun kaveri tilas Jimmsiltä rtx 3080 heti kun se tuli avoimeksi eikä vieläkään ole kuulunut mitään :).

Kyllä ottais päähän.

Edit eli siis noin 1.5 vuotta sitten
Siis ei ole saanut mitään väliaikaviestejä, ei RTX -tilannekatsausta, ei mitään? Suosittelen tässä tapauksessa pyytämään kaveria soittamaan meillepäin!
 
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
56
Siis ei ole saanut mitään väliaikaviestejä, ei RTX -tilannekatsausta, ei mitään? Suosittelen tässä tapauksessa pyytämään kaveria soittamaan meillepäin!
on saanut ti lannekatsauksia mutta jo 1.5 vuodan ajan sanonut että ei saatavilla. En ole kuullut että kenelläkään näin kauan kestäisi. Kysyn jampalta tänään, että tiedustelisi teiltä enemmän
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 966
on saanut ti lannekatsauksia mutta jo 1.5 vuodan ajan sanonut että ei saatavilla. En ole kuullut että kenelläkään näin kauan kestäisi. Kysyn jampalta tänään, että tiedustelisi teiltä enemmän
Niin, valitettavasti osaa kortteja ei julkaisun jälkeen ole saapunut kovinkaan montaa, joten siellä saattaa tosiaan hyvinkin vanhoja tilauksia roikkua. Joka tapauksessa niin meidän asiakaspalvelu neuvoo eteenpäin ja auttaa tarvittaessa tilauksen muokkaamisessa.
 
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
56
Niin, valitettavasti osaa kortteja ei julkaisun jälkeen ole saapunut kovinkaan montaa, joten siellä saattaa tosiaan hyvinkin vanhoja tilauksia roikkua. Joka tapauksessa niin meidän asiakaspalvelu neuvoo eteenpäin ja auttaa tarvittaessa tilauksen muokkaamisessa.
oon sille sanonu että soittaa ja vaihtaisi johonkin vähän yleismepään malliin, mutta eipä ole tehnyt. Onko edes mahdollista vaihtaa toiseeen rtx 3080 malliin jos sen saisi vai kannattaako mieluummin odottaa sen tän hetkistä (ggabyte rtx 3080 eagle OC)
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 131
on saanut ti lannekatsauksia mutta jo 1.5 vuodan ajan sanonut että ei saatavilla. En ole kuullut että kenelläkään näin kauan kestäisi. Kysyn jampalta tänään, että tiedustelisi teiltä enemmän
Onhan noita vaikka kuinka paljon jotka julkkarina tilattuja kortteja vielä odottaa. Ei liity Jimm'siin mitenkään, koskeen ihan yhtä lailla myös muualta tilattuja.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
429
Omalla kohdalla takuuasiat ovat hoituneet aina mallikkaasti. Viime kuussa lähetin ulkoisen äänikortin häiriöäänien takia ja parin viikon päästä tuli uusi. Tässä kuussa kuulokkeet hajonneen pannan takia ja tänään lähtivät kuulokkeet tännepäin :thumbsup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 328
Viestejä
4 157 355
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom