Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Nyt saitte mitä halusitte. Ehdotan kaikille huutelijoille täällä tukijäsenyyden ostoa välittömästi.
Ostin kaksi kun tulee käytettyä foorumia niin paljon. :psmoke:
1712663226891.png
 
Haluaisitko/voisitko avata eilen/tänään Jimmsin kanssa käytyjä keskusteluja, mitä sellaista uutta tai aiemmin tuntematonta tietoa siellä tuli ilmi mikä johti välittömään yhteistyön purkamiseen? Selvisikö siellä mitään syytä sille miksi Jimmsin suoraa pahoittelua/anteeksipyyntöä asiasta ei ole edelleenkään julkaistu.
Vahinkoja ja tahattomia virheitä (varsinkin näin valtavia jotka johtaneet mahdollisesti ihmishenkien menetyksiin) yleensä pahoitellaan ja tuodaan julki _heti_ asian tultua _itselle_ tietoon. Tarkoituksellista toimintaa taas pimitetään viimeiseen saakka, kunnes joku muu sen tuo julki. Selitykseksi sanotaan vain 'myyntihuuma', toisin sanoen raha. Sen jälkeen alkaakin näköjään hiljaisuus. Kuperkeikkaa odotellessa. :coffee:

Io-Techin henkilöstölle iso peukalo nopeasta ja ryhdikkäästä päätöksenteosta. :thumbsup:

Kyllä ne syyt ovat puhtaasti viime päivinä Iltalehden uutisoinnin kautta ilmenneet asiat ja Jimm'sin vastine. Halusimme rauhassa selvittää mistä on kyse ja sen jälkeen tehdä tarvittavat toimenpiteet. Eilen käytiin keskustelua tilanteesta ja tänään ilmoitettiin yhteistyön purkamisesta.

Jimm's sai alkunsa aikoinaan MuroBBS:n myyntipalstalla, kun og Jimmy kysyi minulta luvan esitestattujen ja ylikellotettujen prosessoreiden myyntiin. Yhteistyö on jatkunut siitä lähtien 23 vuoden ajan tiiviisti yrityksen ja henkilöiden kesken ensin Muropaketissa ja sen jälkeen io-techin alusta asti. Päätös ei ollut helppo.
 
Sitten hyvä muistaa, että Jimmsin omistaa saksalainen Caseking:
Voi olla että ovat olleet tietämättömiä Turun poikien myyntihuumasta, mutta sittenpä taas ei heillä ole korporaatiotasolla valvonta toiminut niin kuin pitää. Toisin sanoen kannattaa Casekingiä välttää vaihtoehtoja etsiessä.
 
Ei ne dronet, mutta paljonko taistelijoille toimitettiin evääksi nallekarkkeja?
Eikun nimenomaan juurikin ne dronet.

Tiedän että oli tarkoitettu vitsiksi, mutta jatkossa suosittelisin ajattelemaan edes yhden kerran ennen entteriä.
 
Tiedän että oli tarkoitettu vitsiksi, mutta jatkossa suosittelisin ajattelemaan edes yhden kerran ennen entteriä.

Ihmiset käsittelevät asioita eri tavoin. Harmillista, että koet juuri tämän niin mauttomaksi, että siitä pitää mainita.

Jos huumorin portinvartijaksi ja vitsimoderaattoriksi ajattelit alkaa, niin tässä threadissa riittää tavaraa varmasti viikoiksi.
 
Tilin poistaminen tietenkin on yksi asia, mutta oikeastihan haluamme ettei jimms säilytä meistä tietoja ja omat tiedot talteen (vaikka takuita yms varten):



Tietojenhaku- ja tietojenpoistopyyntö <päivämäärä>

<oma nimi>
<osoite>
<email>
<puhelinnumero>

Jimm's PC-store Oy
Lukkosepänkatu 7
20320 Turku
Arvoisa vastaanottaja,

Euroopan unionin yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) 15 artiklan mukaisesti saadakseni pääsyn kaikkiin henkilötietoihini, joita organisaationne käsittelee. Lisäksi, jos organisaationne käsittelee henkilötietojani, pyydän teitä poistamaan kaikki minua koskevat tiedot GDPR:n 17 artiklan mukaisesti.

Haluan tietää seuraavat asiat:

  1. Mitä henkilötietojani organisaationne käsittelee.
  2. Mihin tarkoituksiin tietojani käytetään.
  3. Kenelle tietojani on jaettu tai kenelle ne voidaan jakaa.
  4. Miten kauan tietojani säilytetään.
  5. Tiedot mahdollisista tietojeni siirroista EU:n/ETA:n ulkopuolelle.
Pyydän lisäksi että, kun olen saanut tiedot itselleni, poistatte kaikki henkilötietoni rekistereistänne Artikla 17 unohdetuksi tulemisen oikeuden perusteella.

Pyydän teitä vastaamaan tähän pyyntöön kirjallisesti GDPR:n mukaisessa yhden kuukauden määräajassa pyynnön vastaanottamisesta. Jos ette pysty vastaamaan pyyntööni tässä ajassa, pyydän teitä ilmoittamaan viivästyksestä ja sen syistä minulle mahdollisimman pian.

Kiitos yhteistyöstä ja odotan vastaustanne.

Ystävällisin terveisin,

<nimi alle>
 
Tännekin hommattu tukijäsenyys kontribuointina Sampsa & Co suoraselkäiselle päätökselle.

Kovaa palautetta Jimssille, mutta nähdäkseni täysin aiheesta. Vastine, noh sanallakin sanoen, oli enemmän miellyttämään omistaja(tahoja) lievästi denial hengessä kuin minään suorana katumuksen osoituksena. Onkohan sotakomennot voineet tulla alun perinkin näiltä tahoilta ja Jimssi vain myötäillyt asioita, vaikka ehkä moraali on ollut koetuksella. Luulisi että 100+ droonia? kuukaudessa pakanneilla duunareilla olisi voinut hälytyskellot soida, mutta jos firman kulttuuri ei tue avoimuutta tai aiheuta mitään toimia muuten, niin ei heidän kontolle voi asiaa sysätä.

Kriisiviestintä on haastava laji, mutta vaikea kuvitella, että asiaa olisi voinut paljon huonommin hoitaa. Opiksi on otettu - mutta mistä? Jonkinlainen anteeksipyynnön tapainen tai suoranainen tuen osoitus Ukrainalle olisi ehkä voinut vähän hillitä isomman sonnan osumista tuulettimeen, mutta nyt näin ei selkeästi käynyt.

Jo aikanaan kova vääntö takuukeikan kanssa aiheutti säröjä asiakassuhteeseen, mutta ei sitä vielä katkaissut. Enää en näe paluuta, jos ei jotain radikaalia tapahdu. Onneksi vielä oikeasti kotimaisia toimivia vaihtoehtoja löytyy, kuten Datatronic.
 
Ei ne dronet, mutta paljonko taistelijoille toimitettiin evääksi nallekarkkeja?
Eikun nimenomaan juurikin ne dronet.

Tiedän että oli tarkoitettu vitsiksi, mutta jatkossa suosittelisin ajattelemaan edes yhden kerran ennen entteriä.
Tää nimenomaan oli hyvä vitsi. Mikäli ne oikeasti lähti sinne nallekarkkeineen, niin luottoni ihmisyyteen murenee entisestään
 
No tämähän se on. Ainoa tapa Jimmsillä jotenkin paikata tilannetta olisi pistää iso ja näkyvä vaihde silmään Ukrainan tukemisessa. Itsekin kuitenkin aika usein ostanut kamaa Jimmsiltä, tällekin vuodelle useammalla satkulla, niin harmittaahan tuo.

En kyllä ymmärrä miten firmassa voidaan olla noin tyhmiä ja ahneita, kun jokainen ymmärtää että tuosta tulee tulemaan jossain kohtaa näpeille.
Jos olisin TJ yrityksessä, olisin tehnyt päätöksen Ukrainan rahallisesta tukemisesta niin kauan kuin sota jatkuu ja jälleenrakentaminen alkaa siten, että summa ainakin korvaa Drone-myynnit pitkässä juoksussa. Eihän tuo 2 miljoonaa könttä-korvauksena tietysti huono ajatus olisi, mutta jos haluaa maineensa takaisin niin pidempiaikainen tukeminen on aina parempi ja "brändin" kuvaa korjaava. Samalla olisin kirjoittanut täysin erilaisen vastineen, jossa pyydetään anteeksi nykyisiltä asiakkailta etiikan ja eettisyyden unohtamisesta liiketoiminnan ehdoilla, sekä mahdollisesta haitasta Ukrainassa. Lopuksi sanoisin itseni irti, ja tällä tavalla mahdollistaisin uuden suunnan (ainakin paperilla) yrityksen tulevaisuuteen.

Yrityksissä vaihdetaan toimitusjohtajia, tai erotaan TJ-viroista paljon pienemmistä syistä jatkuvasti eli olisi itseasiassa hämmästyttävää jos tässä ei sitä tapahdu.
Saapi nähdä Casekingin suunnitelman, päätetäänkö mitään vai saako Jimms operoida Suomessa näin itsenäisesti kuin ennenkin. Eli onko Casekingillä tai Tj:llä selkärankaa tehdä oikeita päätöksiä?

Valitettavasti dronet tässä tapauksessa liittyy ihmishenkiin, ja sitä ei tietenkään rahalla korjata, "ostohuuma" palautteessa aiheuttaa oksennusrefleksin kun se alleviivaa ahneutta ihmishengen hinnalla. Mutta ainakin sitoutumalla Ukrainan tukemiseen pitkäjänteisemmin antaisi asiakaskunnalle signaalin että haluavat tehdä jatkossa oikein.
 
Kovaa palautetta Jimssille, mutta nähdäkseni täysin aiheesta. Vastine, noh sanallakin sanoen, oli enemmän miellyttämään omistaja(tahoja) lievästi denial hengessä kuin minään suorana katumuksen osoituksena. Onkohan sotakomennot voineet tulla alun perinkin näiltä tahoilta ja Jimssi vain myötäillyt asioita, vaikka ehkä moraali on ollut koetuksella. Luulisi että 100+ droonia? kuukaudessa pakanneilla duunareilla olisi voinut hälytyskellot soida, mutta jos firman kulttuuri ei tue avoimuutta tai aiheuta mitään toimia muuten, niin ei heidän kontolle voi asiaa sysätä.
Niitä meni se sata viikossa :darra:
 
Amazonissa voi kyllä myydä ja lähettää myytävät tavarat omasta "varastosta" mikäli niin haluaa, mutta Amazonilla on myös ihan omat varastot, josta myyvät ja/tai toimittavat tavaraa. Sen huomaa tuotteen kohdalla "Sold by:" ja "Dispatches from" tekstien vierestä. Jos molemmissa lukee Amazon, niin 1+1=Amazon myy ja toimittaa omasta varastosta tavaran.
Jos lukee myyjän nimi jommassakummassa/molemmissa kohdissa niin sitten joko pelkkä myynti tai myynti ja toimitus tulee "ulkoupoisen myyjän" kautta
Tämä selvä, olen siis elänyt uskossa että amazonilla ei ole omia varastoja. Mutta hyvä että tämän pystyy myös ostovaiheessa tarkistamaan.
 
[

io-tech lopettaa yhteistyön Jimm’s PC-Storen kanssa
Suoraselkäistä toimintaa, mädäntyköön Jimm's nyt omiin kaalipieruihinsa niin ei tarvi muiden pitää nenästä kiinni.
 
Ainakin 5 vuotta ollut juttuja että ”Amazon tulee ihan kohta Suomeen” ja tuolla tarkoitettu nimenomaan varastoa. Ruotsissa taitaa olla jo.
Ruotsissa on Amazon.se toiminnassa mutta tavarat sielläkin ilmeisesti tulee Saksan varastosta.
 
Melkoisen omituinen keissi kieltämättä ja pakko tulla jotain kommentoimaan, vaikka en aktiivinen täällä foorumeilla olekaan.

Itse lähinnä nappulakauppaa käynyt Jimmssin kanssa, mutta tämmöinen perseily pistää tulevaisuudessa harkitsemaan kahdesti tilaanko kyseisestä puljusta enään mitään.

Mitä tulee io-techin ja Jimmssin yhteistyöhön, niin melkoisen nopeita päätöksiä ja lienee tällä hetkellä se ainoa oikea valinta lopettaa yhteistyö. Toivottavasti siellä Jimmssillä kuitenkin nyt katsotaan peiliin hartaasti, tehdään oikeat ratkaisut ja mietitään miten rikottu luottamus asiakkaisiin ja yhteistyökumppaneihin rakennetaan uudestaan tulevaisuudessa.
 
Jimm'sin vastine on kyllä sitä itseään:

Meidän olisi pitänyt herätä aiemmin tähän asiaan, mutta olimme selkeästi liian sinisilmäisiä asian suhteen

Mihin, juurihan sanoitte about edellisessä lauseessa ettei yhtään dronea muka ole päätynyt venäjälle?

P.S. Missä ne 3500 dronea suomessa majailee kun ei taivallakaan ole näkynyt...
 
Kriisiviestintä on haastava laji, mutta vaikea kuvitella, että asiaa olisi voinut paljon huonommin hoitaa. Opiksi on otettu - mutta mistä? Jonkinlainen anteeksipyynnön tapainen tai suoranainen tuen osoitus Ukrainalle olisi ehkä voinut vähän hillitä isomman sonnan osumista tuulettimeen, mutta nyt näin ei selkeästi käynyt.

Kyllä. Vastine ei paljon huonompi olisi voinut olla. Esitetään tietämätöntä, valehdellaan, vähätellään ja selitellään. Sinällään normaali psykologinen reaktio monella ihmisellä syytetyn penkille joutuessa, mutta ei ihan sitä, mitä kriisiviestinnältä haetaan.
 
Paska homma, kaikkinensa.

Silti ehkä ihan tällaista sylkykuppia tuskin Jimms ansaitse kuitenkaan, eihän Jimmsiä nyt kuitenkaan ole tuomittu mistään.
Ja aika moneen asiaan on tällekin foruumille saatu heiltä sekä alennuksia että apuja vuosien varrella, että en nyt ainakaan ihan kertalaakista heitä ojaankaan puske.
Tulevaisuus on sitten toinen juttu, jahka jotain osatilausta tarvitsee yleensäkään miettiä.
Se että frima tukee putinin hyökkäyssotaa on jo yksinään kaiken kritiikin ansaitseva.

Siis firma toimittanut drooneja hyökkääjälle, hyökkääjälle joka hyökkää myös meitä (suomalaisia) vastaan, taisteluvälineitä millä hyvällä hyötysuhteella tapetaan ukrainassa ukrainalaisia.
Noh, niin tai näin, päätin poiketa valtavirrasta ja ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, en profiilini poistamisen vuoksi, vaan kiittääkseni heitä tekemästään työstä.
Siis siitä että on toimittanut tietoisesti tappavia aseita rintamalle.

Moni kiittää niitä firmoja jotka toimittaa ja tukee Ukrainaa, osa niitä jotka tukee putinia.

Tämä ei nyt ole mitään käyn teboililla, kun muutama sentin halvempaa.
Näköjään yksi DJI drone heillä ilmestynyt varastosta myyntiin. Tarviikohan ruplia jos haluaa tilata.
Uus, vai asiakaspalautus ? vai vapautunut tutkinnasta/takavarikosta.
Eiköhän sille ostaja löydy nopeasti ihan listahinalla, jos vain maksuliikenne toimii. :)

Jos olisin TJ yrityksessä, olisin tehnyt päätöksen Ukrainan rahallisesta tukemisesta niin...
Vaikea kuvitella että tuolloin olisi myynyt putinille mitään.

Vaikea kuvitella että ne myyjät/johto jotka tietoisesti tukeneet putinia niin vaihtaisivat Ukrainan puolelle.
 
Viimeksi muokattu:
Kun tämä päätös yhteistyön lopettamisesta on tehty ja sen mukaan ylläpito täällä toiminut ja tämäkin ketju siirtyi toiselle alueelle niin voisiko silti muistaa että ei tämä kauppa ole kaatunut kuitenkaan ja jotkut on täälläkin sanonut että jatkavat tilaamista kyseisestä kaupasta.

Joten kun asiasta löytyy uutisketjukin foorumilta niin voisiko kaikki mennä sinne kertomaan mielipiteitään asiasta ja päätöksestä. Pysyisi tämä ketju edelleen siistinä jos jotkut haluavat keskustella tilauksista tai tuotteista.

Perinteisesti uutiskommenttien muuttuminen laajemmaksi keskusteluksi on suhtaudutta kriittiseksi. joten voi olla pieni riski sinne siirtyä.

Tämä ketju ei ole enään mikään Jimmsin yhteistyöketju, ja on ketju mihin nimenomaan Jimms on tuonut heidän venäjän yhteistyökeskustelun. Joten se aihe taitaa sopia tänne hyvin pidemmässäjuoksussakin.

Toki Suomessa löytyy yksilöitä jotka jatkossakin ihan tietoisesti asioi firman kanssa, tuskin ketään häiritsee että seassa on firmasta laajempaakin keskustelua, ja tavoittaa ehkä heitä jotka tietämättään asioineet yhtiön kanssa.

Tietoisesti jos tämänjälkeen jatkossa asioi, ja ei välitä kytköksistä, niin silti ottaa ihan tietoisen riskin jos vaikka maksuliikenne alkaa takkuileen. Tässä nyt kyse toimijasta joka helppo korvata toisella. jos ei jotain pro russia juttuja halua.
 
Nyt saitte mitä halusitte. Ehdotan kaikille huutelijoille täällä tukijäsenyyden ostoa välittömästi.
Lähti heti hankintaan, kun tuli Sampsalta vahvistus ainoasta oikeasta päätöksestä tässä tilanteessa! :thumbsup: Ei varmasti ollut helppo päätös ja omalta osaltani tukijäsenyys oli kiitos suoraselkäisestä toiminnasta ja toive sen jatkumisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Jokainen tekee omat päätöksensä yhteistyön tai asiakkuutensa päättämisestä, mutta ystävällisesti muistutan, että jos haluaa "walk the walk" niin yksi vaihtoehto on tehdä GDPR:n mukainen tietopyyntö (kaikki omat tiedot talteen) ja sitten tietojen poistopyyntö. Oikea osoite niille löytynee tietosuojaselosteesta Tietosuojaseloste - Jimms.fi

Muistetaan kuitenkin, että yrityksen möhläilyistä huolimatta piuhan toisessa päässä on luultavasti mukava asiakaspalvelija, joka ei ansaitse ylimääräistä hampaiden kiristelyä.
 
Popcornit esillä odottaen mitä tekee myös Suomen laniscene, Assembly nyt ensimmäisenä

Itse laitoin Assemblylle kysymyksen yhteistyöstä Jimmsin kanssa, tässä vastaus:

Kiitos yhteydenotosta. Assemblyllä on tosiaan voimassa oleva vuosisopimus tapahtumayhteistyöstä Jimms PC storen kanssa joka on osa Saksalaista Case King-konsernia.
Olemme tässä asiassa teidän laillanne mediatietojen varassa, joten seuraamme tilanteen edistymistä rauhassa, käymme keskusteluja eri tahojen kanssa ja tarpeen tullen reagoimme tilanteeseen.
Tuomitsemme Venäjän hyökkäyssodan Ukrainassa, ja osaltamme olemme tapahtumiemme ylijäämällä avustaneet Ukrainassa toimivia järjestöjä - mm. ruoka ja vesilähetyksin.

Oikein mukavaa kevättä.
 
No huh mikä keissi. Hieman hyvä onni käynyt itselläni kun onneksi noin pari kuukautta sitten ostin osat verkkokauppa.comista, Datatronicista ja tietokonekaupasta. Paljon halvempaa on ollut ostaa muualta kuin ylimielisestä, kalliista JimmZistä.
 
Onhan monella varmaan jimmsistä hyviä muistoja muroajoilta ja tämänkin foorumin alkutaipaleelta. Ei kai siinä mitään hävettävää ole. Tämä nykyinen jimms ei vaan enää ole se sama jimms kuin silloin joskus. Viimeisen parin-kolmen vuoden aikana on tullut hyvinkin selväksi millainen firma nykyään on kyseessä. Tämä droonien ”myyntihuuma” oli sitten se viimeinen niitti, joka johti ainakin oman asiakastilin poistopyyntöön.
 
Tilasin viime vuonna sieltä kaapelimodeemin, koska se oli halvempi kuin todennäköisesti aina halvempi -hinta.

Säästin yli 25 euroa siinä. Harmi, jos liike meni niinkin alas. Onneksi oli yksi ja ainoa tilaus sieltä, mutta hyvin on toiminut. Nallekarkeista kiitos, vaikka en karkkeja syökään, niin menihän se muistin virkistämisestä (ja olen siitä asti taas karkkilakossa). Jimmsin toiminta on kyllä ikävää, jos Venäjälle myyvät. Sen lisäksi haluaisin, että Jimms panostaisi kotisivuihinsa, surkeampia verkkokauppoja saa varmaankin hakea planeetalta. Mistä tietää onko minulla jimms-asiakastili?

Tilasin vain kerran. Jos sellainen tili löytyisi, niin sen voisi vaikka ajankuluksi poistaa.
 
Onhan monella varmaan jimmsistä hyviä muistoja muroajoilta ja tämänkin foorumin alkutaipaleelta. Ei kai siinä mitään hävettävää ole. Tämä nykyinen jimms ei vaan enää ole se sama jimms kuin silloin joskus. Viimeisen parin-kolmen vuoden aikana on tullut hyvinkin selväksi millainen firma nykyään on kyseessä. Tämä droonien ”myyntihuuma” oli sitten se viimeinen niitti, joka johti ainakin oman asiakastilin poistopyyntöön.

Samaa mieltä.
Ei se sitä historiaa muuta et Jimms oli itsellekin se go-to monen vuoden aikana, mutta sitten varmaan tuon kassikingin mukaan tulo kuvioihin muutti toimintaa. Ja itse äänestin silloin jaloilla.
Vika niitti oli ehkä parin vuoden takaa kun kaveri osti n. 700€ maksavan pelinäytön ja maksoi vielä ekstraa "pikselitakuusta".
Ilmeisesti Jimmsin tuotteena tuo pikselitakuu tarkoitti sitä että tuotteessa varmasti on kuolleita pikseleitä.
Kaveri kun etti kokemuksia jimmyn takuu hommista, ni päätyi antamaan näytön veljelleen ilmaiseksi ja osti uuden Datatronicista.
 
Yrittikö Jimms saada io-techin kautta Drone_uutisen aiheuttaman kohun häviämään tai häipymään jonnekin netin unohduksiin. Ja olettivat että se riittää selitykseksi kun io-tech julkaisee kaiken tarvittavan tiedon Jimmsin puolesta.
Tarkoitan kun eivät ole julkaisseet omilla sivuillaan mitään muuta kuin synttäritarjouksia ja juhlan kunniaksi paahdettuja hintoja. Kaikki siis hyvin Jimmssillä.
 
Yrittikö Jimms saada io-techin kautta Drone_uutisen aiheuttaman kohun häviämään tai häipymään jonnekin netin unohduksiin. Ja olettivat että se riittää selitykseksi kun io-tech julkaisee kaiken tarvittavan tiedon Jimmsin puolesta.
Tarkoitan kun eivät ole julkaisseet omilla sivuillaan mitään muuta kuin synttäritarjouksia ja juhlan kunniaksi paahdettuja hintoja. Kaikki siis hyvin Jimmssillä.

Varmaan ajattelevat että täällä on vain marginaalinen porukka heidän asiakkaistaan ja tieto ei leviä "ulkomaailmaan".
 
Yrittikö Jimms saada io-techin kautta Drone_uutisen aiheuttaman kohun häviämään tai häipymään jonnekin netin unohduksiin. Ja olettivat että se riittää selitykseksi kun io-tech julkaisee kaiken tarvittavan tiedon Jimmsin puolesta.
Tarkoitan kun eivät ole julkaisseet omilla sivuillaan mitään muuta kuin synttäritarjouksia ja juhlan kunniaksi paahdettuja hintoja. Kaikki siis hyvin Jimmssillä.
Ulkoisesti tarkasteltuna hiljaisuuden vallitessa perutun Jimm'sin 23-vuotisstriimivalvojaistapahtuman tilalla pitänevät kekkerit kremliläisten kanssa.
 
Tässä nyt kyse drooni kaupoista, onko yhtiö ollut muutoinkin venäläisten suosiossa ? vai sattumalta vain yhden asiakkaan yhden tuotesektorin osalta.

Ilmeisesti ei ole täyttä läpinäkyvyyttä todellisista omistajista (konserni).
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjut
253 826
Viestejä
4 411 053
Jäsenet
73 260
Uusin jäsen
Avaruuslapsi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom