Jimm's
Jimm's PC-Store
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 6 983
Eli tuo teidän oma takuuehto ei pidä paikkansa?
Mihin siis viittaat?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eli tuo teidän oma takuuehto ei pidä paikkansa?
Tuo mitä spelokas kertoi. Ei ollut ihminen saanut täyttä rahaa takaisin vaikka oli ehtojen mukaisesti vain kokeillut toimivuuden.Mihin siis viittaat?![]()
Moikka! Tutustumisoikeuden puitteissa näyttöjä saa kokeilla muutaman tunnin ajan.
Tähän liittyen myös kysymys, jos ostaisin pc monitorin, monta tuntia sitä saa testata palautusoikeuden aikana, ettei sitä katsota käyttöönotetuksi? - Power/gigantin kanssa ei ole tullut asian kanssa ongelmia koskaan, mutta haluaisin varmistua mikä on jimmsin käytäntö ennen kuin laitan tilauksen tulille.
Miksi ette tarjoa enää pikselichekkausta? Nythän käytännössä pitää kierrättää näyttö kodin kautta ja bumerangina laittaa takaisin jos yksikin viallinen löytyy.
Oletko monesti kaupassa hengaillut 7h tuijottamassa yhtä näyttöä?Ainakin itselläni 7h käytetty katsottiin käyttöönotetuksi ja hinnasta palautettiin 90%.
Tästähän oli puhetta että kyseessä on ihan eri tuote. Pikselitarkistus tehdään ENNEN tuotteen lähettämistä kun tuoteturva auttaa silloin kun tuote on jo ASIAKKAALLA. Asiakkaalle tuoteturva on huomattavasti hankalampi koska näyttöä pitää lähetellä edes takaisin viallisen pikselin sattuessa kohdalle.Moikka! Pikselitakuu poistui, koska sen tilalle tuli Jimm's Tuoteturva: Tuoteturva - Jimms.fi
Tuoteturva kattaa komponenttien kohdalla mm. niitä vahinkoja ja asennusvirheitä ja näyttöjen osalta siis myös pikseliviat.
Tuoteturvassa on 30 pv tyytyväisyystakuu joten sen ostaminen on riskitöntä.
Oletko monesti kaupassa hengaillut 7h tuijottamassa yhtä näyttöä?
Tästähän oli puhetta että kyseessä on ihan eri tuote. Pikselitarkistus tehdään ENNEN tuotteen lähettämistä kun tuoteturva auttaa silloin kun tuote on jo ASIAKKAALLA. Asiakkaalle tuoteturva on huomattavasti hankalampi koska näyttöä pitää lähetellä edes takaisin viallisen pikselin sattuessa kohdalle.
Ilmeisesti pikselitarkistus ei ole tulossa takaisin?
Oletko monesti kaupassa hengaillut 7h tuijottamassa yhtä näyttöä?
Tästähän oli puhetta että kyseessä on ihan eri tuote. Pikselitarkistus tehdään ENNEN tuotteen lähettämistä kun tuoteturva auttaa silloin kun tuote on jo ASIAKKAALLA. Asiakkaalle tuoteturva on huomattavasti hankalampi koska näyttöä pitää lähetellä edes takaisin viallisen pikselin sattuessa kohdalle.
Ilmeisesti pikselitarkistus ei ole tulossa takaisin?
Tuo mitä spelokas kertoi. Ei ollut ihminen saanut täyttä rahaa takaisin vaikka oli ehtojen mukaisesti vain kokeillut toimivuuden.
"Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Jimm's voi periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. "
Miksi firma haluaisi tuollaista tehdä? Kynnys laittaa näyttö takaisin on suurempi, kun tuote on jo asiakkaalla. Todennäköisesti toiminta kannattaa paremmin uudella mallilla.
Miten komponentin toimivuuden toteaminen onnistuu asentamatta sitä koneeseen?Moikka! Tuo kohta sisältää kaiken oleellisen.
Komponenttien ominaisuudet näkee pakettia tutkailemalla ja tuotteen voi esimerkiksi ottaa paketista ulos ja tarkistaa visuaalisesti kunhan itse tuote, sen paketti ja tarvikkeet säilyvät moitteettomassa kunnossa.
Koteloon komponenttia ei kuitenkaan saa asentaa tutustumisoikeuden puitteissa, vaan tällöin tuote katsotaan käyttöön otetuksi.
Lähinnä se testaamiseen uponnut, yllättävänkin suuri työmäärä oli ilmeisesti tässä nyt se suurin syy, miksi pikselitakuusta erillisenä tuotteena luovuttiin.
Tätä siis tarkoitinkin. Kamala vaiva unboxata näyttöjä, tarkistaa, laittaa postiin, pahimmassa tapauksessa käydä aika montakin näyttöä läpi, ennen kuin löytyy hyvä. Siis näin firman osalta. Kun ei tunnu resurssit riittävän varaston puolella keräilyynkään oikein![]()
Koteloon komponenttia ei kuitenkaan saa asentaa tutustumisoikeuden puitteissa, vaan tällöin tuote katsotaan käyttöön otetuksi.
Just näin. Niin kauan kuin takuuehdot sanovat: "Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.", takuuehdoissa on virhe, tai sitten takuukäsittelyssä toimitaan virheellisesti.Miten komponentin toimivuuden toteaminen onnistuu asentamatta sitä koneeseen?
Onko tämän tilanne vielä sama, vai onko muutosta tullut?Onko mitään arviota että milloin tuotteistatte tämän?
Moikka! Tutustumisoikeuden puitteissa näyttöjä saa kokeilla muutaman tunnin ajan.
Ainakin itselläni 7h käytetty katsottiin käyttöönotetuksi ja hinnasta palautettiin 90%.
Suomen laki, jonka mukaan muutama on 3-99 kappaletta
Just näin. Niin kauan kuin takuuehdot sanovat: "Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.", takuuehdoissa on virhe, tai sitten takuukäsittelyssä toimitaan virheellisesti.
Miten toteat näytönohjaimen tai muistikamman toimivuuden asentamatta sitä?Kiitos palautteesta!
Toimivuuden voi kyllä todeta myös asentamatta komponenttia koteloon. Koteloon asennetunkin tuotteen voi toki palauttaa, mutta silloin asiakas vastaa ehtojen mukaisesti tuosta mahdollisesta arvonalenemasta.
Tässä huolenaiheena oli kuitenkin "mitä jos se ei toimikaan" jolloin huomion arvoista on että käyttöön otetun tuotteen vikatilanteissa tosiaan asia hoidetaan asiakaspalautuksen sijaan takuun tai tuoteturvan piirissä.
No sitten vaan ohjeet pöytään, kuinka testataan esim. emolevy, kiintolevy, näytönohjain, prosessori tai muistit asentamatta komponenttia?Toimivuuden voi kyllä todeta myös asentamatta komponenttia koteloon.
Miten toteat näytönohjaimen tai muistikamman toimivuuden asentamatta sitä?
No sitten vaan ohjeet pöytään, kuinka testataan esim. emolevy, kiintolevy, näytönohjain, prosessori tai muistit asentamatta komponenttia?
On tässä toisaalta tuo pointti, että:
a) jos se näytönohjain toimii, miksi se pitäisi palauttaa?
b) jos se ei toimikaan, se menee takuuseen.
Ymmärrän siis Jimm'sin pointin tässä varsin hyvin, mutta silti tuo kohta ehdoissa on mielestäni ristiriitainen.
Eli ehdotatteko että asikkaat hommaa testipenkit, jotta saa laittaa virrat päälle komponentista testimielessä?Virrat saa kytkettyä vaikka komponentti ei olisi koteloon asennettuna, tähän tarkoitukseen on olemassa esimerkiksi testipenkkejä jolloin niihin ei jää asennusjälkiä.
Tarjotakseen asiakkaille palvelua? Varsinkin sellaista mitä muualta ei välttämättä saa?Miksi firma haluaisi tuollaista tehdä? Kynnys laittaa näyttö takaisin on suurempi, kun tuote on jo asiakkaalla. Todennäköisesti toiminta kannattaa paremmin uudella mallilla.
Eli ehdotatteko että asikkaat hommaa testipenkit, jotta saa laittaa virrat päälle komponentista testimielessä?
Juu, tuo mun lausahdus oli lähinnä kanssakirjoittelijoille, tuota alkuperäistä casea koskienAsiakaspalautusta sovelletaan komponentteihin siis vaikkapa niissä tapauksissa joissa asiakas on vahingossa ostanut väärän tuotteen (esim. epäyhteensopiva speksien tai tarvikkeiden puolesta), tuote on väärän värinen tai huomataan esimerkiksi silmämääräisesti arvioiden että komponentti ei sovellu kokoonpanoon esimerkiksi kokonsa puolesta. Muilta osin kyseessä ei ole asiakaspalautus vaan mahdollinen takuuasia.
Arvonalenemaa sovelletaan silloin kun tuotteessa, sen pakkauksessa tai tarvikkeessa on esimerkiksi käytön jälkiä eikä sitä voida enää uutena myydä.
Mut...Tarkennetaan että "testipenkin" virkaa voi toimittaa esimerkiksi sopivan kokoinen pehmuste, jonka päälle komponentit kasataan.
Edit:
Joka tapauksessa niin komponenttien vikatilanteet hoidetaan takuuna, ei asiakaspalautuksena.
Lähinnä emolevyyn syntyy jälkiä kun se ruuvataan kiinni koppaan, oikeaoppisesti kun pistää palikat paikalleen niin ei oikein muusta jää jälkiä.Mut...
Jos se näyttis kiinnitetään pehmusteen päällä olevaan emolevyyn, tai kotelossa olevaan emolevyyn, ero on mikä? Ilman kiinnitystä emolevyyn toimivuutta kun ei voi testata. Riser-kaapeliakaan ei välttämättä löydy laatikosta..
Ja jos emolevyyn jää jälkiä, se vaikuttaa Jimm'sille palautettavan näytönohjaimen myyntihintaan miten?Lähinnä emolevyyn syntyy jälkiä kun se ruuvataan kiinni koppaan, oikeaoppisesti kun pistää palikat paikalleen niin ei oikein muusta jää jälkiä.
Mut...
Jos se näyttis kiinnitetään pehmusteen päällä olevaan emolevyyn, tai kotelossa olevaan emolevyyn, ero on mikä?
Niin, eli loppujen lopuksi sillä ei ole MITÄÄN merkitystä onko se asennettu vai ei, ainoastaan sillä onko siinä jälkiä.Sillä että tuote testataan asentamatta koteloon pyritään ehkäisemään niitä käytön jälkiä, jotka johtavat siihen mahdolliseen arvonalenemaan.
Tälle hiirelle ilmeisesti on vielä auki milloin tulisi?
Razer DeathAdder V2 X HyperSpeed, langaton ergonominen pelihiiri, 14 000 DPI, musta - Jimms.fi
En ole @Jimm's , mutta kyseessä on sen verran vanha emo ettei sitä taideta enää valmistaa. Minulla on sama emoOlisiko mahdollista saada ROG STRIX B450-I GAMING -mini-ITX-emolevy valikoimiin? B550-I-emolla on aika suolainen hinta (yleisesti, ei teillä)...
Onneksi ainakin joidenkin tuotteiden kohdalla voi valita mistä tilaa, jos ei ole tyytyväinen jimssin toimintaan.Tätä siis tarkoitinkin. Kamala vaiva unboxata näyttöjä, tarkistaa, laittaa postiin, pahimmassa tapauksessa käydä aika montakin näyttöä läpi, ennen kuin löytyy hyvä. Siis näin firman osalta. Kun ei tunnu resurssit riittävän varaston puolella keräilyynkään oikein![]()
maanantai aamuna tehty tilaus ja tänään pyydetty pikatoimitusta kun ei ole liikkunut mihinkään. Onko ruuhkaa vai mikä homma?
Täälläkin jännitetään milloin viikonloppuna(la) tilattu tavara lähtisi postin matkaan. Vaikka ei mulla mikään hätä tavaran kanssa ole, niin aina voi palautetta antaa.
Pitäisiköhän sinne palkata muutama työntekijä lisää niin pääsisitte nykypäivään taas ja kilpailijoiden kanssa samalle viivalle toimitusajoissaOn kyllä. Tuosta hieman ylempää löytyikin pakkaamosta kuvaa, pakettipaljoudesta huolimatta hyllytavara on pääsääntöisesti onneksi liikahtanut tuon neljän työpäivän sisällä!
Päivällä kun asiaa logistiikasta tiedusteltiin niin mentiin lauantai-illan tilauksissa.
Itse tilasin maanantai-iltapäivänä ja ostin pikatoimituksen, tänä aamuna oli lähtenyt tulemaan eli huomenissa lienee täällä.maanantai aamuna tehty tilaus ja tänään pyydetty pikatoimitusta kun ei ole liikkunut mihinkään. Onko ruuhkaa vai mikä homma?
Pitäisiköhän sinne palkata muutama työntekijä lisää niin pääsisitte nykypäivään taas ja kilpailijoiden kanssa samalle viivalle toimitusajoissa![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.