Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Moikka! Tutustumisoikeuden puitteissa näyttöjä saa kokeilla muutaman tunnin ajan.

Miksi ette tarjoa enää pikselichekkausta? Nythän käytännössä pitää kierrättää näyttö kodin kautta ja bumerangina laittaa takaisin jos yksikin viallinen löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
Tähän liittyen myös kysymys, jos ostaisin pc monitorin, monta tuntia sitä saa testata palautusoikeuden aikana, ettei sitä katsota käyttöönotetuksi? - Power/gigantin kanssa ei ole tullut asian kanssa ongelmia koskaan, mutta haluaisin varmistua mikä on jimmsin käytäntö ennen kuin laitan tilauksen tulille.

Ainakin itselläni 7h käytetty katsottiin käyttöönotetuksi ja hinnasta palautettiin 90%.
 
Miksi ette tarjoa enää pikselichekkausta? Nythän käytännössä pitää kierrättää näyttö kodin kautta ja bumerangina laittaa takaisin jos yksikin viallinen löytyy.

Moikka! Pikselitakuu poistui, koska sen tilalle tuli Jimm's Tuoteturva: Tuoteturva - Jimms.fi

Tuoteturva kattaa komponenttien kohdalla mm. niitä vahinkoja ja asennusvirheitä ja näyttöjen osalta siis myös pikseliviat.
Tuoteturvassa on 30 pv tyytyväisyystakuu joten sen ostaminen on riskitöntä.
 
Moikka! Pikselitakuu poistui, koska sen tilalle tuli Jimm's Tuoteturva: Tuoteturva - Jimms.fi

Tuoteturva kattaa komponenttien kohdalla mm. niitä vahinkoja ja asennusvirheitä ja näyttöjen osalta siis myös pikseliviat.
Tuoteturvassa on 30 pv tyytyväisyystakuu joten sen ostaminen on riskitöntä.
Tästähän oli puhetta että kyseessä on ihan eri tuote. Pikselitarkistus tehdään ENNEN tuotteen lähettämistä kun tuoteturva auttaa silloin kun tuote on jo ASIAKKAALLA. Asiakkaalle tuoteturva on huomattavasti hankalampi koska näyttöä pitää lähetellä edes takaisin viallisen pikselin sattuessa kohdalle.
Ilmeisesti pikselitarkistus ei ole tulossa takaisin?
 
Tästähän oli puhetta että kyseessä on ihan eri tuote. Pikselitarkistus tehdään ENNEN tuotteen lähettämistä kun tuoteturva auttaa silloin kun tuote on jo ASIAKKAALLA. Asiakkaalle tuoteturva on huomattavasti hankalampi koska näyttöä pitää lähetellä edes takaisin viallisen pikselin sattuessa kohdalle.
Ilmeisesti pikselitarkistus ei ole tulossa takaisin?

Palaute välitettiin juurikin tällä kulmalla viimeksi, mutta ainakaan toistaiseksi palvelu ei ole tekemässä paluuta.
Välitän palautteen jälleen kerran eteenpäin!
 
Oletko monesti kaupassa hengaillut 7h tuijottamassa yhtä näyttöä?

Jimmsin "Tutustumisoikeuden puitteissa näyttöjä saa kokeilla muutaman tunnin ajan." On melko epämääräinen aika. Ei kovin moni varmaan kaupassa tuijota yhtä näyttöä muutamaa tuntia. Ja vastasin vain täällä esitettyyn kysymykseen, joten viestisi oli aivan turhaa vittuilua.
 
Tästähän oli puhetta että kyseessä on ihan eri tuote. Pikselitarkistus tehdään ENNEN tuotteen lähettämistä kun tuoteturva auttaa silloin kun tuote on jo ASIAKKAALLA. Asiakkaalle tuoteturva on huomattavasti hankalampi koska näyttöä pitää lähetellä edes takaisin viallisen pikselin sattuessa kohdalle.
Ilmeisesti pikselitarkistus ei ole tulossa takaisin?

Miksi firma haluaisi tuollaista tehdä? Kynnys laittaa näyttö takaisin on suurempi, kun tuote on jo asiakkaalla. Todennäköisesti toiminta kannattaa paremmin uudella mallilla.
 
Tuo mitä spelokas kertoi. Ei ollut ihminen saanut täyttä rahaa takaisin vaikka oli ehtojen mukaisesti vain kokeillut toimivuuden.

"Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Jimm's voi periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. "

Moikka! Tuo kohta sisältää kaiken oleellisen.
Komponenttien ominaisuudet näkee pakettia tutkailemalla ja tuotteen voi esimerkiksi ottaa paketista ulos ja tarkistaa visuaalisesti kunhan itse tuote, sen paketti ja tarvikkeet säilyvät moitteettomassa kunnossa.

Koteloon komponenttia ei kuitenkaan saa asentaa tutustumisoikeuden puitteissa, vaan tällöin tuote katsotaan käyttöön otetuksi.
 
Miksi firma haluaisi tuollaista tehdä? Kynnys laittaa näyttö takaisin on suurempi, kun tuote on jo asiakkaalla. Todennäköisesti toiminta kannattaa paremmin uudella mallilla.

Lähinnä se testaamiseen uponnut, yllättävänkin suuri työmäärä oli ilmeisesti tässä nyt se suurin syy, miksi pikselitakuusta erillisenä tuotteena luovuttiin.
 
Tuossa yllä olevaan keskusteluun "Tutustumisoikeuden puitteissa näyttöjä saa kokeilla muutaman tunnin ajan." kohtaan voisi selvemmin tosiaan ilmaista, missä vaiheessa tuote muuttuu käytetyksi.

Omalla kohtaa sain vastauksen, että ~10h voi testata ja toinen saa vastaukseksi seitsemän, niin tuossa on kuitenkin hieman liukumaa.

Normaalin työpäivän pitää näyttöä päällä niin se on sitten -10% ja jos on tilannut toisaalta aiemmin näytön jossa ei ole kyseistä rajoitusta niin hieman voi aiheuttaa asiakastyytymättömyyttä.

Selvä rajaveto ja teidän ehtoihin riittävän selvästi tuo tieto niin ei tule suuntaan eikä toiseen epäselvyyksiä.

Terveisiä siis tyypiltä jonka näyttö välkkyi kahdella ensimmäisellä kaapelilla (mukana toimitetulla ja yhdellä jemmassa olleella) , alkoi toimimaan kolmannella ja sitten toimii edelleen neljännellä (teiltä tilatulta) pidemmällä kaapelilla. Sinällään positiivista, että näyttö toimi uudella kaapelilla, siinä on loistavat värit ja virheetön paneeli, mutta hieman arvelutti, että vieläkö tuota rohkenee testata yhdellä kaapelilla kun toi ~10h aikaraja läheni.

Tekniikkaan voi aina laittaa rahaa, mutta turhaan ei :lol:
 
Moikka! Tuo kohta sisältää kaiken oleellisen.
Komponenttien ominaisuudet näkee pakettia tutkailemalla ja tuotteen voi esimerkiksi ottaa paketista ulos ja tarkistaa visuaalisesti kunhan itse tuote, sen paketti ja tarvikkeet säilyvät moitteettomassa kunnossa.

Koteloon komponenttia ei kuitenkaan saa asentaa tutustumisoikeuden puitteissa, vaan tällöin tuote katsotaan käyttöön otetuksi.
Miten komponentin toimivuuden toteaminen onnistuu asentamatta sitä koneeseen?
 
Lähinnä se testaamiseen uponnut, yllättävänkin suuri työmäärä oli ilmeisesti tässä nyt se suurin syy, miksi pikselitakuusta erillisenä tuotteena luovuttiin.

Tätä siis tarkoitinkin. Kamala vaiva unboxata näyttöjä, tarkistaa, laittaa postiin, pahimmassa tapauksessa käydä aika montakin näyttöä läpi, ennen kuin löytyy hyvä. Siis näin firman osalta. Kun ei tunnu resurssit riittävän varaston puolella keräilyynkään oikein :)
 
Tätä siis tarkoitinkin. Kamala vaiva unboxata näyttöjä, tarkistaa, laittaa postiin, pahimmassa tapauksessa käydä aika montakin näyttöä läpi, ennen kuin löytyy hyvä. Siis näin firman osalta. Kun ei tunnu resurssit riittävän varaston puolella keräilyynkään oikein :)

Logistiikassa on kyllä ollut hoppu, kun on ollut tavallista enemmän paketteja ja myös poissaoloja jonkin verran. Onneksi ollaan sentään tuon toimitusaika-arvion puitteissa juuri pysytty!
 
Koteloon komponenttia ei kuitenkaan saa asentaa tutustumisoikeuden puitteissa, vaan tällöin tuote katsotaan käyttöön otetuksi.

Miten komponentin toimivuuden toteaminen onnistuu asentamatta sitä koneeseen?
Just näin. Niin kauan kuin takuuehdot sanovat: "Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.", takuuehdoissa on virhe, tai sitten takuukäsittelyssä toimitaan virheellisesti.
 
Just näin. Niin kauan kuin takuuehdot sanovat: "Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.", takuuehdoissa on virhe, tai sitten takuukäsittelyssä toimitaan virheellisesti.

Kiitos palautteesta!
Toimivuuden voi kyllä todeta myös asentamatta komponenttia koteloon. Koteloon asennetunkin tuotteen voi toki palauttaa, mutta silloin asiakas vastaa ehtojen mukaisesti tuosta mahdollisesta arvonalenemasta.

Tässä huolenaiheena oli kuitenkin "mitä jos se ei toimikaan" jolloin huomion arvoista on että käyttöön otetun tuotteen vikatilanteissa tosiaan asia hoidetaan asiakaspalautuksen sijaan takuun tai tuoteturvan piirissä.
 
Kiitos palautteesta!
Toimivuuden voi kyllä todeta myös asentamatta komponenttia koteloon. Koteloon asennetunkin tuotteen voi toki palauttaa, mutta silloin asiakas vastaa ehtojen mukaisesti tuosta mahdollisesta arvonalenemasta.

Tässä huolenaiheena oli kuitenkin "mitä jos se ei toimikaan" jolloin huomion arvoista on että käyttöön otetun tuotteen vikatilanteissa tosiaan asia hoidetaan asiakaspalautuksen sijaan takuun tai tuoteturvan piirissä.
Miten toteat näytönohjaimen tai muistikamman toimivuuden asentamatta sitä?
 
On tässä toisaalta tuo pointti, että:

a) jos se näytönohjain toimii, miksi se pitäisi palauttaa?
b) jos se ei toimikaan, se menee takuuseen.

Ymmärrän siis Jimm'sin pointin tässä varsin hyvin, mutta silti tuo kohta ehdoissa on mielestäni ristiriitainen.
 
Sama juttu on näiden tuulettimien kanssa: Miten testaat sen toimivuuden ilman että laitat koppaan kiinni ja testaat? Netissä on huonosti arvosteluja, ja nekin mitä monesti on, on jostain vanhasta yksilöstä tai tyylillä "näyttää hyvältä, hieman äänekäs" jossa äänekäs on lähemmäs 80dB.
 
Miten toteat näytönohjaimen tai muistikamman toimivuuden asentamatta sitä?
No sitten vaan ohjeet pöytään, kuinka testataan esim. emolevy, kiintolevy, näytönohjain, prosessori tai muistit asentamatta komponenttia?

Virrat saa kytkettyä vaikka komponentti ei olisi koteloon asennettuna, tähän tarkoitukseen on myös olemassa esimerkiksi testipenkkejä jolloin niihin ei jää asennusjälkiä.
 
Viimeksi muokattu:
On tässä toisaalta tuo pointti, että:

a) jos se näytönohjain toimii, miksi se pitäisi palauttaa?
b) jos se ei toimikaan, se menee takuuseen.

Ymmärrän siis Jimm'sin pointin tässä varsin hyvin, mutta silti tuo kohta ehdoissa on mielestäni ristiriitainen.

Asiakaspalautusta sovelletaan komponentteihin siis vaikkapa niissä tapauksissa joissa asiakas on vahingossa ostanut väärän tuotteen (esim. epäyhteensopiva speksien tai tarvikkeiden puolesta), tuote on väärän värinen tai huomataan esimerkiksi silmämääräisesti arvioiden että komponentti ei sovellu kokoonpanoon esimerkiksi kokonsa puolesta. Muilta osin kyseessä ei ole asiakaspalautus vaan mahdollinen takuuasia.

Arvonalenemaa sovelletaan silloin kun tuotteessa, sen pakkauksessa tai tarvikkeessa on esimerkiksi käytön jälkiä eikä sitä voida enää uutena myydä.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi firma haluaisi tuollaista tehdä? Kynnys laittaa näyttö takaisin on suurempi, kun tuote on jo asiakkaalla. Todennäköisesti toiminta kannattaa paremmin uudella mallilla.
Tarjotakseen asiakkaille palvelua? Varsinkin sellaista mitä muualta ei välttämättä saa?
Tietenkin se on yritykselle helpompi nakella paketteja menemään, mutta etenkin kalliiden ja suurten näyttöjen kanssa takaisin lähettäminen on melko työlästä. Varmasti toiminta kannattaa paremmin mutta onko se hyvää palvelua? Etenkin kun palvelu oli hetken jo käytössä ja korvattiin toisella tuotteella, joka ei ole kuitenkaan sama asia.
 
Eli ehdotatteko että asikkaat hommaa testipenkit, jotta saa laittaa virrat päälle komponentista testimielessä?

Tarkennetaan että "testipenkin" virkaa voi toimittaa esimerkiksi sopivan kokoinen pehmuste, jonka päälle komponentit kasataan. :)

Edit:
Joka tapauksessa niin komponenttien vikatilanteet hoidetaan takuuna, ei asiakaspalautuksena.
 
Asiakaspalautusta sovelletaan komponentteihin siis vaikkapa niissä tapauksissa joissa asiakas on vahingossa ostanut väärän tuotteen (esim. epäyhteensopiva speksien tai tarvikkeiden puolesta), tuote on väärän värinen tai huomataan esimerkiksi silmämääräisesti arvioiden että komponentti ei sovellu kokoonpanoon esimerkiksi kokonsa puolesta. Muilta osin kyseessä ei ole asiakaspalautus vaan mahdollinen takuuasia.

Arvonalenemaa sovelletaan silloin kun tuotteessa, sen pakkauksessa tai tarvikkeessa on esimerkiksi käytön jälkiä eikä sitä voida enää uutena myydä.
Juu, tuo mun lausahdus oli lähinnä kanssakirjoittelijoille, tuota alkuperäistä casea koskien :)

Tuo on silti ristiriitainen, että näytönohjaimen, muistikamman, tai oikeastaan minkä tahansa komponentin toimivuuden voisi todeta ilman sen asennusta.
 
Tarkennetaan että "testipenkin" virkaa voi toimittaa esimerkiksi sopivan kokoinen pehmuste, jonka päälle komponentit kasataan. :)

Edit:
Joka tapauksessa niin komponenttien vikatilanteet hoidetaan takuuna, ei asiakaspalautuksena.
Mut...

Jos se näyttis kiinnitetään pehmusteen päällä olevaan emolevyyn, tai kotelossa olevaan emolevyyn, ero on mikä? Ilman kiinnitystä emolevyyn toimivuutta kun ei voi testata. Riser-kaapeliakaan ei välttämättä löydy laatikosta..
 
Mut...

Jos se näyttis kiinnitetään pehmusteen päällä olevaan emolevyyn, tai kotelossa olevaan emolevyyn, ero on mikä? Ilman kiinnitystä emolevyyn toimivuutta kun ei voi testata. Riser-kaapeliakaan ei välttämättä löydy laatikosta..
Lähinnä emolevyyn syntyy jälkiä kun se ruuvataan kiinni koppaan, oikeaoppisesti kun pistää palikat paikalleen niin ei oikein muusta jää jälkiä.
 
Lähinnä emolevyyn syntyy jälkiä kun se ruuvataan kiinni koppaan, oikeaoppisesti kun pistää palikat paikalleen niin ei oikein muusta jää jälkiä.
Ja jos emolevyyn jää jälkiä, se vaikuttaa Jimm'sille palautettavan näytönohjaimen myyntihintaan miten?
 
Mut...

Jos se näyttis kiinnitetään pehmusteen päällä olevaan emolevyyn, tai kotelossa olevaan emolevyyn, ero on mikä?

Sillä että tuote testataan asentamatta koteloon pyritään ehkäisemään niitä käytön jälkiä, jotka johtavat siihen mahdolliseen arvonalenemaan.
 
Kiitos kaikille vilkkaasta keskustelusta ja kehitysehdotuksista. Välitin palautteet eteenpäin :)
 
Terveisiä muuten pakkaamosta! Ollaan kuulemma saatu vihdoin nallekarkkitäydennystä!
 

Liitteet

  • 272576630_10158026803491486_7573181029247983721_n.jpg
    272576630_10158026803491486_7573181029247983721_n.jpg
    195,8 KB · Luettu: 362
  • 272396180_10158026803496486_1136271895581277736_n.jpg
    272396180_10158026803496486_1136271895581277736_n.jpg
    284,1 KB · Luettu: 356
Sillä että tuote testataan asentamatta koteloon pyritään ehkäisemään niitä käytön jälkiä, jotka johtavat siihen mahdolliseen arvonalenemaan.
Niin, eli loppujen lopuksi sillä ei ole MITÄÄN merkitystä onko se asennettu vai ei, ainoastaan sillä onko siinä jälkiä. :)
 
Mitenköhän se emo pitäisi onnistua saamaan juuri siihen ruuvinreikien kohdalle ujuteltua? Itsellä ainakin menee sen 5mm helposti vinoon, ja sitä joutuu väkisinkin yleensä sitten siirtämään vähän kotelon takapaneelia kohti. Näin olen toiminut vuosikymmeniä. Pitänee joskus tarkistaa, minkälaisia naarmuja emolevyjen kääntöpuolilla oikein on kertynyt tästä.
 
maanantai aamuna tehty tilaus ja tänään pyydetty pikatoimitusta kun ei ole liikkunut mihinkään. Onko ruuhkaa vai mikä homma?
 
Tätä siis tarkoitinkin. Kamala vaiva unboxata näyttöjä, tarkistaa, laittaa postiin, pahimmassa tapauksessa käydä aika montakin näyttöä läpi, ennen kuin löytyy hyvä. Siis näin firman osalta. Kun ei tunnu resurssit riittävän varaston puolella keräilyynkään oikein :)
Onneksi ainakin joidenkin tuotteiden kohdalla voi valita mistä tilaa, jos ei ole tyytyväinen jimssin toimintaan.

Aika ajoin itsekin jimssiltä tilailen ja aika poikkeuksetta viimevuosina aina löytyy joku syy jimssin puolelta miksi tavara, jota on varastossa, lähtee vasta kolmen arkipäivän päästä postin matkaan. Muilla tätä samaa ongelmaa ei tunnu olevan edelleenkään.

Täälläkin jännitetään milloin viikonloppuna(la) tilattu tavara lähtisi postin matkaan. Vaikka ei mulla mikään hätä tavaran kanssa ole, niin aina voi palautetta antaa.
 
maanantai aamuna tehty tilaus ja tänään pyydetty pikatoimitusta kun ei ole liikkunut mihinkään. Onko ruuhkaa vai mikä homma?

On kyllä. Tuosta hieman ylempää löytyikin pakkaamosta kuvaa, pakettipaljoudesta huolimatta hyllytavara on pääsääntöisesti onneksi liikahtanut tuon neljän työpäivän sisällä!

Täälläkin jännitetään milloin viikonloppuna(la) tilattu tavara lähtisi postin matkaan. Vaikka ei mulla mikään hätä tavaran kanssa ole, niin aina voi palautetta antaa.

Päivällä kun asiaa logistiikasta tiedusteltiin niin mentiin lauantai-illan tilauksissa.
 
On kyllä. Tuosta hieman ylempää löytyikin pakkaamosta kuvaa, pakettipaljoudesta huolimatta hyllytavara on pääsääntöisesti onneksi liikahtanut tuon neljän työpäivän sisällä!



Päivällä kun asiaa logistiikasta tiedusteltiin niin mentiin lauantai-illan tilauksissa.
Pitäisiköhän sinne palkata muutama työntekijä lisää niin pääsisitte nykypäivään taas ja kilpailijoiden kanssa samalle viivalle toimitusajoissa :)
 
Pitäisiköhän sinne palkata muutama työntekijä lisää niin pääsisitte nykypäivään taas ja kilpailijoiden kanssa samalle viivalle toimitusajoissa :)

Kyllä meillä onneksi töissä on sentään enemmän kuin nuo kaksi kuvassa näkyvää jannua mutta sesonki, talvilomat ja edelleen jatkuva pandemia ovat kyllä pitäneet kiireisinä ihan kunnon miehitykselläkin.

Muoks: pahin ruuhkapiikki lienee onneksi selätetty jo :)
 
Monesti kun tulee sitä negatiivista palautetta enemmän näkyviin firmoille, niin annetaan vaihteeksi vähän positiivistakin; olen viimeisen kuuden vuoden aikana tehnyt ehkä 60-70% omista tai tuttujen tietokoneaiheisista ostoksista Jimssiltä. Tähän väliin mahtunut muutama RMA, kymmeniä tiedusteluja asiakaspalveluun, sekä lukuisia käyntejä myymälässä. Oikeastaan poikkeuksetta on Jimssin osalta mennyt aina kaikki hyvin ja niinkuin pitääkin.

Myös eilinen vahvisti sitä, että tulen varmasti myös jatkossa asioimaan Jimssin kanssa ja tekemään enimmät hankinnat sieltä. Minulle soitettiin reilusti yli vuoden vanhasta RTX 3080 tilauksesta, että kun tätä tilaamani mallia ei ole oikein saatavilla, niin haluaisinko vaihtaa sen ihan samaan hintaan heti myymälässä olevaan 3080 malliin ja näin tehtiin. Toki kuluttajan näkökulmasta olisihan tälläinen toimenpide voinut tulla jo hieman aikaisemminkin, mutta sitten toisaalta kun miettii mikä tämä tilanne on ollut näytönohjainten kanssa vuodesta 2020 asti ja kuinka moni muu kilpaileva yritys on kiemurellut näistä vanhoista ja varmaan tappiollisistakin tilauksista eroon jättäen asiakkaalle luun käteen, niin ei voi kuin ihailla kuinka suoraselkäistä ja rehtiä toimintaa Jimssin suunnalta tässä oli!
 
Olisiko mahdollista saada ROG STRIX B450-I GAMING -mini-ITX-emolevy valikoimiin? B550-I-emolla on aika suolainen hinta (yleisesti, ei teillä)...

Myös minua kiinnostaa (jos hinta on oikea).

Oikeastaan, jos löytyy AM4 ITX-emolevyjä hintaluokassa noin 100€, jotka ei ole ihan surkeita , niin voin ostaa muultakin valmistajalta. Minua voisi tämän merkeissä kiinnostaa:
 
Kysellään uudestaan, osaako Jimm's antaa mitään saatavuusarviota LGA1700-emolevyille (H610, B660, H670)? Teiltä puuttuu tällä hetkellä kyseisten emolevyjen mallit ASRockilta ja Gigabyteltä.

Tällä hetkellä teillä on myynnissä yksi LGA1700 ITX DDR4-emolevy. Tuleeko näitä myyntiin useampia? Tässä vielä selvyyden vuoksi listattuna kaikki DDR4 ITX-mallit (boldattuna teillä myynnissä oleva malli). Biostaria en oleta teille tulevan.

 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
266 542
Viestejä
4 613 178
Jäsenet
75 865
Uusin jäsen
no_one

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom