Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Nyt on kyllä pakko antaa hieman negatiivista palautetta. Ostin Asus ROG MAXIMUS Z690 HERO emolevyn ja ruuvasin m.2 levyn heatsinkkiä kun ruuvi napsahti poikki voimaa käyttämättä. Viestinä takaisin reklamaatioon tuli että "vaurioituminen ei ole mahdollista tuotteen oikealla ja asianmukaisella käytöllä". Mikäli ruuvaaminen ei ole asianmukaista käyttöä niin en tiedä millä taikatempulla tuo olisi pitänyt saada muuten auki. Luulisi että tämän hintaisissa emolevyissä tulisi ehjät ruuvit ja kun ei tullut niin asia hoidettaisi kuntoon.


Kannattaa emolevyt ostaa ihan suosiolla muualta, kun tunnetusti Jimssin emoissa ei ole takuuta. Aina on toimintaan vaikuttamattomia mikronaarmuja takapuolella, tai jotain muuta toimintaan vaikuttamatonta kosmeettista vauriota, joilla eväävät takuun. :cool:
 
Kannattaa emolevyt ostaa ihan suosiolla muualta, kun tunnetusti Jimssin emoissa ei ole takuuta. Aina on toimintaan vaikuttamattomia mikronaarmuja takapuolella, tai jotain muuta toimintaan vaikuttamatonta kosmeettista vauriota, joilla eväävät takuun. :cool:

Moi ja kiitos kommentista! Somessa on viimeaikoina liikkunut värikkäitä huhuja meidän takuuosaston käytännöistä. Noudatamme kuitenkin takuuehtojamme, jotka ovat nähtävissä nettisivullamme: Takuu- ja toimitusehdot - Jimms.fi

Pääsääntöisesti takuuasiat sujuvat onneksi hyvin. Tällä hetkellä takuuosastollamme on jonkin verran ruuhkaa, mikä pidentää käsittelyaikoja.
 
Moi ja kiitos kommentista! Somessa on viimeaikoina liikkunut värikkäitä huhuja meidän takuuosaston käytännöistä. Noudatamme kuitenkin takuuehtojamme, jotka ovat nähtävissä nettisivullamme: Takuu- ja toimitusehdot - Jimms.fi

Pääsääntöisesti takuuasiat sujuvat onneksi hyvin. Tällä hetkellä takuuosastollamme on jonkin verran ruuhkaa, mikä pidentää käsittelyaikoja.

En ota kantaa huhuihin sen kummemmin, (okei, osa salaliittoteorioista on todella huvittavia :D) mutta en vain henkilökohtaisesti pidä teidän takuukäytännöistä, ja minusta ne ovat kuluttajaa kohtaan väärin. Jokainen meistä vähänkään kokeneemmista harrastajista tietää, ja ennenkaikkea TE tiedätte, ettei ne pienet naarmut takaseinässä (etenkään kun johtimia ei ole vahingoitettu), vaikuta emolevyn toimivuuteen.

Minusta silloin on typerää evätä takuu "asennusvirheen" takia. Eri asia toki on, jos sieltä on ständeillä rapattu johtimet särki. Mutta teillekin tutun PC-Raudan ylläpitäjänä olen nähnyt niin paljon kuvia teidän hylkäämistä emolevyistä, joissa "naarmut" ovat olleet hiuskarvan luokkaa.

Ymmärrän senkin, että räjähdysmäisesti kasvanut harrastajakunta tuo mukanaan uusia käyttäjiä, joissa takuuvarmasti on asennusvirheitä mukana. Toki jos käyttäjä itsekin huomaa painaneensa ruuvimeisselin emolevystä läpi, niitä kuviahan ei sattuneesta syystä somessa julkaista.

Mutta ei risuja ilman ruusuja! Omalla kohdallani ei ole ollut ongelmia teidän kanssa, kiitos siitä :)
 
Jimiltä pari kk sit ostettu logitekki alkanu temppuilee (g305). Temppuilu on satunnaista mutta erittäin ärsyttävää. Katkaisee yhteyden välittömästi kun liikauttaa tai painaa jotain. Sit yhdistää uudelleen ja niin edelleen. Vikaa tapahtuu pari kertaa viikossa, mutta en uskalla jimmsille laittaa takuuseen. Pelottaa että kokeilevat hiirtä 2min ja toteavat ehjäksi. Ei huvita 30e lasku 50e hiirestä.
Pitääpä kokeilla. Parikin tommosta jatkojohtoa. Mutta epäilisin että rikki, kun 2kk toimi moitteetta ja sitten aloitti juonittelun. Sain itseasiassa OBS:ässällä siepattua pätkän sitä kun windowsin yhdistys ja poistamisääni piippaa vuorotellen :hmm:
Vieläkö hiiren kanssa ongelmia? Itse tänään pistin samanlaisen hiiren tilaukseen.
 
Hei, Kysytäänpä tässä keskustelussa, eli onko muilla Jimmsin kanssa asioineilla tullut vastaan tilannetta, jossa yrityksen asiakaspalvelu on pyytänyt teiltä sosiaaliturvatunnuksenne, eli nykyisen henkilötunnuksen lähetystä sähköpostina?

Moikka! Asiakaspalvelun esimies oli ilmeisesti ollut sinuun jo yhteydessä tähän liittyen. Hetun kysely liittyy siis juurikin tuohon lainakorttiin. Mikäli yhtään epäilyttää lähettää sähköpostilla hetua tai muita yksilöiviä tietoja niin kannattaa soittaa meidän asiakaspalveluun, siellä ollaan linjoilla kellon ympäri.
 
En ota kantaa huhuihin sen kummemmin, (okei, osa salaliittoteorioista on todella huvittavia :D) mutta en vain henkilökohtaisesti pidä teidän takuukäytännöistä, ja minusta ne ovat kuluttajaa kohtaan väärin. Jokainen meistä vähänkään kokeneemmista harrastajista tietää, ja ennenkaikkea TE tiedätte, ettei ne pienet naarmut takaseinässä (etenkään kun johtimia ei ole vahingoitettu), vaikuta emolevyn toimivuuteen.

Minusta silloin on typerää evätä takuu "asennusvirheen" takia. Eri asia toki on, jos sieltä on ständeillä rapattu johtimet särki. Mutta teillekin tutun PC-Raudan ylläpitäjänä olen nähnyt niin paljon kuvia teidän hylkäämistä emolevyistä, joissa "naarmut" ovat olleet hiuskarvan luokkaa.

Ymmärrän senkin, että räjähdysmäisesti kasvanut harrastajakunta tuo mukanaan uusia käyttäjiä, joissa takuuvarmasti on asennusvirheitä mukana. Toki jos käyttäjä itsekin huomaa painaneensa ruuvimeisselin emolevystä läpi, niitä kuviahan ei sattuneesta syystä somessa julkaista.

Mutta ei risuja ilman ruusuja! Omalla kohdallani ei ole ollut ongelmia teidän kanssa, kiitos siitä :)

Kiitos palautteesta, välitän sen kokonaisuudessaan eteenpäin!
 
Moi ja kiitos kommentista! Somessa on viimeaikoina liikkunut värikkäitä huhuja meidän takuuosaston käytännöistä. Noudatamme kuitenkin takuuehtojamme, jotka ovat nähtävissä nettisivullamme: Takuu- ja toimitusehdot - Jimms.fi

Pääsääntöisesti takuuasiat sujuvat onneksi hyvin. Tällä hetkellä takuuosastollamme on jonkin verran ruuhkaa, mikä pidentää käsittelyaikoja.

Toivottavasti homma pelaa niinkuin pitää. Itse juuri lähetin teille emon ja muut palikat takuu vaihtoon. Itseäni ainakin hirvittää vastaan tulleet huhut/arvostelut mitä olen lukenut.
 
Kiitos palautteesta, välitän sen kokonaisuudessaan eteenpäin!
Minulla on myös omakohtaista kokemusta, kun laitoin fyysisesti vaurioituneen komponentin Jimmsiin takuukäsittelyyn. (G.skill muistikampa, yksi SMD komponentti puuttui heatspreaderin alta, vika kuvattu paketin noutopäivänä ja selvitys kuvien kanssa RMA -osastolle) Hylky tuli ehtoihin vedoten. Syyhän ei ole Jimmsin, vaan he toimivat omien takuuehtojensa mukaan.

Vika on minusta kuitenkin noiden ehtojen saattamisessa kuluttajan tietoon, minusta ihan tuotekortilla takuuajan yhteydessä olisi hyvä olla ihan pysyväismuotoisesti teksti "takuu ei kata tuotteen fyysisiä vaurioita" tms ehtojen mukainen lause.

Oma tapaukseni hoitui hienosti loppuun valmistajan kautta; sain uuden kitin tilalle ja valmistajan selvä kanta oli, että kyseessä valmistusvirhe eikä ko. SMD:n "kannassa" ollut koskaan komponenttia ollutkaan, vain täpät tinaa.

Vaikeaa tässä oli kuitenkin se, että g.skill, kuten moni muukaan valmistaja ei takuuasiaa hoida, ennen kuin sitä on yritetty myyjäliikkeen kanssa ja Jimmsin tapauksessa se tarkoitti "turhaa" maksua tarpeettomasta RMA -käsittelystä.

Tämä onkin se pointti, missä toivoisin Jimmsiltä joustoa: Jos jo RMA-hakemuksesta käy selvästi ilmi, että kyseessä on fyysinen vaurio ja se ei tule menemään Jimmsin takuuehtojen mukaisen takuun piiriin, ohjattaisiin sieltä suoraan olemaan valmistajaan yhteydessä ilman, että tuotetta tarvitsisi lähetellä edestakaisin ja näin vältettäisiin turhia kuluja, sekä asiakkaalle että liikkeelle itselleen. Tuskin noilla turhilla RMA -käsittelyillä kuitenkaan rikastumaan pääsee. Tämä toki vaatii vähän pelisilmää siellä takuukäsittelyn puolella, mutta mielestäni ei pitäisi olla mitenkään mahdoton tehtävä.

Näillä eväillä uskoisin monen takuuasioissa asioivan asiakaskokemuksen parantuvan huomattavasti ja kyseessä on kuitenkin yksi niistä hyvin harvoista asioista, jotka liiketoiminnassanne enää hiertävät.

Peace!
 
Minulla on myös omakohtaista kokemusta, kun laitoin fyysisesti vaurioituneen komponentin Jimmsiin takuukäsittelyyn. (G.skill muistikampa, yksi SMD komponentti puuttui heatspreaderin alta, vika kuvattu paketin noutopäivänä ja selvitys kuvien kanssa RMA -osastolle) Hylky tuli ehtoihin vedoten. Syyhän ei ole Jimmsin, vaan he toimivat omien takuuehtojensa mukaan.

Oma tapaukseni hoitui hienosti loppuun valmistajan kautta; sain uuden kitin tilalle ja valmistajan selvä kanta oli, että kyseessä valmistusvirhe eikä ko. SMD:n "kannassa" ollut koskaan komponenttia ollutkaan, vain täpät tinaa.

Vaikeaa tässä oli kuitenkin se, että g.skill, kuten moni muukaan valmistaja ei takuuasiaa hoida, ennen kuin sitä on yritetty myyjäliikkeen kanssa ja Jimmsin tapauksessa se tarkoitti "turhaa" maksua tarpeettomasta RMA -käsittelystä.
Olet siis ostanut kauppiaalta tuotteen, joka on ollut valmiiksi jo rikki saadessasi sen. Tämän jälkeen olet yrittänyt hoitaa asiaa myyjän kanssa, mutta hän pesi kätensä asiasta ("ei me myydä rikkinäistä tavaraa, oma on ongelmasi") ja asetti sinulle maksun tarpeettomasta takuukäsittelystä.

En tiedä minkä muun kaupan kohdalla tuo menisi läpi, itselläni olisi jo otettu yhteyttä kuluttajanviranomaisiin tuossa tilanteessa. Tältä foorumilta saa aika ylimielisen kuvan Jimm'sin takuuosaston toiminnasta, toivottavasti en itse joudu heidän kanssaan asioimaan.
 
Moi ja kiitos kommentista! Somessa on viimeaikoina liikkunut värikkäitä huhuja meidän takuuosaston käytännöistä. Noudatamme kuitenkin takuuehtojamme, jotka ovat nähtävissä nettisivullamme: Takuu- ja toimitusehdot - Jimms.fi

Pääsääntöisesti takuuasiat sujuvat onneksi hyvin. Tällä hetkellä takuuosastollamme on jonkin verran ruuhkaa, mikä pidentää käsittelyaikoja.
Mielenkiinnosta on pakko kysyä; miksi komponenteilta joita on sovitettu omaan kokoonpanoon, ei saa täyttä palautushintaa? Takuuehdoissa kuitenkin lukee
  1. Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Jimm's voi periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, Jimm's voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa. Bundle- ja pelikampanjatuotteita palautettaessa on palautettava kaikki kyseiseen kampanjaan kuuluvat tuotteet.

Miten muuten komponentit pitäisi todeta toimiviksi muuten kuin kokeilemalla?Kaveri osti Intelin bundlen teiltä ja olisi sen vielä halunnut palauttaa. Aspan mielestä tosin ei olisi saannut täyttä hintaa syystä, että komponentit oli otettu pakkauksistaan ja laitettu yhteen.
 
Olisiko mahdollista saada ROG STRIX B450-I GAMING -mini-ITX-emolevy valikoimiin? B550-I-emolla on aika suolainen hinta (yleisesti, ei teillä)...
 
Mielenkiinnosta on pakko kysyä; miksi komponenteilta joita on sovitettu omaan kokoonpanoon, ei saa täyttä palautushintaa? Takuuehdoissa kuitenkin lukee
  1. Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Jimm's voi periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, Jimm's voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa. Bundle- ja pelikampanjatuotteita palautettaessa on palautettava kaikki kyseiseen kampanjaan kuuluvat tuotteet.

Miten muuten komponentit pitäisi todeta toimiviksi muuten kuin kokeilemalla?Kaveri osti Intelin bundlen teiltä ja olisi sen vielä halunnut palauttaa. Aspan mielestä tosin ei olisi saannut täyttä hintaa syystä, että komponentit oli otettu pakkauksistaan ja laitettu yhteen.


Tähän liittyen myös kysymys, jos ostaisin pc monitorin, monta tuntia sitä saa testata palautusoikeuden aikana, ettei sitä katsota käyttöönotetuksi? - Power/gigantin kanssa ei ole tullut asian kanssa ongelmia koskaan, mutta haluaisin varmistua mikä on jimmsin käytäntö ennen kuin laitan tilauksen tulille.
 
Mielenkiinnosta on pakko kysyä; miksi komponenteilta joita on sovitettu omaan kokoonpanoon, ei saa täyttä palautushintaa? Takuuehdoissa kuitenkin lukee
  1. Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Jimm's voi periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, Jimm's voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa. Bundle- ja pelikampanjatuotteita palautettaessa on palautettava kaikki kyseiseen kampanjaan kuuluvat tuotteet.

Miten muuten komponentit pitäisi todeta toimiviksi muuten kuin kokeilemalla?Kaveri osti Intelin bundlen teiltä ja olisi sen vielä halunnut palauttaa. Aspan mielestä tosin ei olisi saannut täyttä hintaa syystä, että komponentit oli otettu pakkauksistaan ja laitettu yhteen.

Moikka! Mikäli meiltä ostettu tuote ei toimi, on kyseessä tietenkin takuu- eikä asiakaspalautusasia. Tutustumisoikeus pätee etämyynnissä siis sen osalta kuin tuotteisiin olisi kivijalkamyymälässä mahdollisuus tutustua.
 
Tähän liittyen myös kysymys, jos ostaisin pc monitorin, monta tuntia sitä saa testata palautusoikeuden aikana, ettei sitä katsota käyttöönotetuksi? - Power/gigantin kanssa ei ole tullut asian kanssa ongelmia koskaan, mutta haluaisin varmistua mikä on jimmsin käytäntö ennen kuin laitan tilauksen tulille.

Moikka! Tutustumisoikeuden puitteissa näyttöjä saa kokeilla muutaman tunnin ajan.
 
Moikka! Mikäli meiltä ostettu tuote ei toimi, on kyseessä tietenkin takuu- eikä asiakaspalautusasia. Tutustumisoikeus pätee etämyynnissä siis sen osalta kuin tuotteisiin olisi kivijalkamyymälässä mahdollisuus tutustua.
Eli tuo teidän oma takuuehto ei pidä paikkansa?
 
Mihin siis viittaat? :hmm:
Tuo mitä spelokas kertoi. Ei ollut ihminen saanut täyttä rahaa takaisin vaikka oli ehtojen mukaisesti vain kokeillut toimivuuden.

"Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Jimm's voi periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. "
 
Moikka! Tutustumisoikeuden puitteissa näyttöjä saa kokeilla muutaman tunnin ajan.

Miksi ette tarjoa enää pikselichekkausta? Nythän käytännössä pitää kierrättää näyttö kodin kautta ja bumerangina laittaa takaisin jos yksikin viallinen löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
Tähän liittyen myös kysymys, jos ostaisin pc monitorin, monta tuntia sitä saa testata palautusoikeuden aikana, ettei sitä katsota käyttöönotetuksi? - Power/gigantin kanssa ei ole tullut asian kanssa ongelmia koskaan, mutta haluaisin varmistua mikä on jimmsin käytäntö ennen kuin laitan tilauksen tulille.

Ainakin itselläni 7h käytetty katsottiin käyttöönotetuksi ja hinnasta palautettiin 90%.
 
Miksi ette tarjoa enää pikselichekkausta? Nythän käytännössä pitää kierrättää näyttö kodin kautta ja bumerangina laittaa takaisin jos yksikin viallinen löytyy.

Moikka! Pikselitakuu poistui, koska sen tilalle tuli Jimm's Tuoteturva: Tuoteturva - Jimms.fi

Tuoteturva kattaa komponenttien kohdalla mm. niitä vahinkoja ja asennusvirheitä ja näyttöjen osalta siis myös pikseliviat.
Tuoteturvassa on 30 pv tyytyväisyystakuu joten sen ostaminen on riskitöntä.
 
Moikka! Pikselitakuu poistui, koska sen tilalle tuli Jimm's Tuoteturva: Tuoteturva - Jimms.fi

Tuoteturva kattaa komponenttien kohdalla mm. niitä vahinkoja ja asennusvirheitä ja näyttöjen osalta siis myös pikseliviat.
Tuoteturvassa on 30 pv tyytyväisyystakuu joten sen ostaminen on riskitöntä.
Tästähän oli puhetta että kyseessä on ihan eri tuote. Pikselitarkistus tehdään ENNEN tuotteen lähettämistä kun tuoteturva auttaa silloin kun tuote on jo ASIAKKAALLA. Asiakkaalle tuoteturva on huomattavasti hankalampi koska näyttöä pitää lähetellä edes takaisin viallisen pikselin sattuessa kohdalle.
Ilmeisesti pikselitarkistus ei ole tulossa takaisin?
 
Tästähän oli puhetta että kyseessä on ihan eri tuote. Pikselitarkistus tehdään ENNEN tuotteen lähettämistä kun tuoteturva auttaa silloin kun tuote on jo ASIAKKAALLA. Asiakkaalle tuoteturva on huomattavasti hankalampi koska näyttöä pitää lähetellä edes takaisin viallisen pikselin sattuessa kohdalle.
Ilmeisesti pikselitarkistus ei ole tulossa takaisin?

Palaute välitettiin juurikin tällä kulmalla viimeksi, mutta ainakaan toistaiseksi palvelu ei ole tekemässä paluuta.
Välitän palautteen jälleen kerran eteenpäin!
 
Oletko monesti kaupassa hengaillut 7h tuijottamassa yhtä näyttöä?

Jimmsin "Tutustumisoikeuden puitteissa näyttöjä saa kokeilla muutaman tunnin ajan." On melko epämääräinen aika. Ei kovin moni varmaan kaupassa tuijota yhtä näyttöä muutamaa tuntia. Ja vastasin vain täällä esitettyyn kysymykseen, joten viestisi oli aivan turhaa vittuilua.
 
Tästähän oli puhetta että kyseessä on ihan eri tuote. Pikselitarkistus tehdään ENNEN tuotteen lähettämistä kun tuoteturva auttaa silloin kun tuote on jo ASIAKKAALLA. Asiakkaalle tuoteturva on huomattavasti hankalampi koska näyttöä pitää lähetellä edes takaisin viallisen pikselin sattuessa kohdalle.
Ilmeisesti pikselitarkistus ei ole tulossa takaisin?

Miksi firma haluaisi tuollaista tehdä? Kynnys laittaa näyttö takaisin on suurempi, kun tuote on jo asiakkaalla. Todennäköisesti toiminta kannattaa paremmin uudella mallilla.
 
Tuo mitä spelokas kertoi. Ei ollut ihminen saanut täyttä rahaa takaisin vaikka oli ehtojen mukaisesti vain kokeillut toimivuuden.

"Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Jimm's voi periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. "

Moikka! Tuo kohta sisältää kaiken oleellisen.
Komponenttien ominaisuudet näkee pakettia tutkailemalla ja tuotteen voi esimerkiksi ottaa paketista ulos ja tarkistaa visuaalisesti kunhan itse tuote, sen paketti ja tarvikkeet säilyvät moitteettomassa kunnossa.

Koteloon komponenttia ei kuitenkaan saa asentaa tutustumisoikeuden puitteissa, vaan tällöin tuote katsotaan käyttöön otetuksi.
 
Miksi firma haluaisi tuollaista tehdä? Kynnys laittaa näyttö takaisin on suurempi, kun tuote on jo asiakkaalla. Todennäköisesti toiminta kannattaa paremmin uudella mallilla.

Lähinnä se testaamiseen uponnut, yllättävänkin suuri työmäärä oli ilmeisesti tässä nyt se suurin syy, miksi pikselitakuusta erillisenä tuotteena luovuttiin.
 
Tuossa yllä olevaan keskusteluun "Tutustumisoikeuden puitteissa näyttöjä saa kokeilla muutaman tunnin ajan." kohtaan voisi selvemmin tosiaan ilmaista, missä vaiheessa tuote muuttuu käytetyksi.

Omalla kohtaa sain vastauksen, että ~10h voi testata ja toinen saa vastaukseksi seitsemän, niin tuossa on kuitenkin hieman liukumaa.

Normaalin työpäivän pitää näyttöä päällä niin se on sitten -10% ja jos on tilannut toisaalta aiemmin näytön jossa ei ole kyseistä rajoitusta niin hieman voi aiheuttaa asiakastyytymättömyyttä.

Selvä rajaveto ja teidän ehtoihin riittävän selvästi tuo tieto niin ei tule suuntaan eikä toiseen epäselvyyksiä.

Terveisiä siis tyypiltä jonka näyttö välkkyi kahdella ensimmäisellä kaapelilla (mukana toimitetulla ja yhdellä jemmassa olleella) , alkoi toimimaan kolmannella ja sitten toimii edelleen neljännellä (teiltä tilatulta) pidemmällä kaapelilla. Sinällään positiivista, että näyttö toimi uudella kaapelilla, siinä on loistavat värit ja virheetön paneeli, mutta hieman arvelutti, että vieläkö tuota rohkenee testata yhdellä kaapelilla kun toi ~10h aikaraja läheni.

Tekniikkaan voi aina laittaa rahaa, mutta turhaan ei :lol:
 
Moikka! Tuo kohta sisältää kaiken oleellisen.
Komponenttien ominaisuudet näkee pakettia tutkailemalla ja tuotteen voi esimerkiksi ottaa paketista ulos ja tarkistaa visuaalisesti kunhan itse tuote, sen paketti ja tarvikkeet säilyvät moitteettomassa kunnossa.

Koteloon komponenttia ei kuitenkaan saa asentaa tutustumisoikeuden puitteissa, vaan tällöin tuote katsotaan käyttöön otetuksi.
Miten komponentin toimivuuden toteaminen onnistuu asentamatta sitä koneeseen?
 
Lähinnä se testaamiseen uponnut, yllättävänkin suuri työmäärä oli ilmeisesti tässä nyt se suurin syy, miksi pikselitakuusta erillisenä tuotteena luovuttiin.

Tätä siis tarkoitinkin. Kamala vaiva unboxata näyttöjä, tarkistaa, laittaa postiin, pahimmassa tapauksessa käydä aika montakin näyttöä läpi, ennen kuin löytyy hyvä. Siis näin firman osalta. Kun ei tunnu resurssit riittävän varaston puolella keräilyynkään oikein :)
 
Tätä siis tarkoitinkin. Kamala vaiva unboxata näyttöjä, tarkistaa, laittaa postiin, pahimmassa tapauksessa käydä aika montakin näyttöä läpi, ennen kuin löytyy hyvä. Siis näin firman osalta. Kun ei tunnu resurssit riittävän varaston puolella keräilyynkään oikein :)

Logistiikassa on kyllä ollut hoppu, kun on ollut tavallista enemmän paketteja ja myös poissaoloja jonkin verran. Onneksi ollaan sentään tuon toimitusaika-arvion puitteissa juuri pysytty!
 
Koteloon komponenttia ei kuitenkaan saa asentaa tutustumisoikeuden puitteissa, vaan tällöin tuote katsotaan käyttöön otetuksi.

Miten komponentin toimivuuden toteaminen onnistuu asentamatta sitä koneeseen?
Just näin. Niin kauan kuin takuuehdot sanovat: "Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.", takuuehdoissa on virhe, tai sitten takuukäsittelyssä toimitaan virheellisesti.
 
Just näin. Niin kauan kuin takuuehdot sanovat: "Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.", takuuehdoissa on virhe, tai sitten takuukäsittelyssä toimitaan virheellisesti.

Kiitos palautteesta!
Toimivuuden voi kyllä todeta myös asentamatta komponenttia koteloon. Koteloon asennetunkin tuotteen voi toki palauttaa, mutta silloin asiakas vastaa ehtojen mukaisesti tuosta mahdollisesta arvonalenemasta.

Tässä huolenaiheena oli kuitenkin "mitä jos se ei toimikaan" jolloin huomion arvoista on että käyttöön otetun tuotteen vikatilanteissa tosiaan asia hoidetaan asiakaspalautuksen sijaan takuun tai tuoteturvan piirissä.
 
Kiitos palautteesta!
Toimivuuden voi kyllä todeta myös asentamatta komponenttia koteloon. Koteloon asennetunkin tuotteen voi toki palauttaa, mutta silloin asiakas vastaa ehtojen mukaisesti tuosta mahdollisesta arvonalenemasta.

Tässä huolenaiheena oli kuitenkin "mitä jos se ei toimikaan" jolloin huomion arvoista on että käyttöön otetun tuotteen vikatilanteissa tosiaan asia hoidetaan asiakaspalautuksen sijaan takuun tai tuoteturvan piirissä.
Miten toteat näytönohjaimen tai muistikamman toimivuuden asentamatta sitä?
 
On tässä toisaalta tuo pointti, että:

a) jos se näytönohjain toimii, miksi se pitäisi palauttaa?
b) jos se ei toimikaan, se menee takuuseen.

Ymmärrän siis Jimm'sin pointin tässä varsin hyvin, mutta silti tuo kohta ehdoissa on mielestäni ristiriitainen.
 
Sama juttu on näiden tuulettimien kanssa: Miten testaat sen toimivuuden ilman että laitat koppaan kiinni ja testaat? Netissä on huonosti arvosteluja, ja nekin mitä monesti on, on jostain vanhasta yksilöstä tai tyylillä "näyttää hyvältä, hieman äänekäs" jossa äänekäs on lähemmäs 80dB.
 
Miten toteat näytönohjaimen tai muistikamman toimivuuden asentamatta sitä?
No sitten vaan ohjeet pöytään, kuinka testataan esim. emolevy, kiintolevy, näytönohjain, prosessori tai muistit asentamatta komponenttia?

Virrat saa kytkettyä vaikka komponentti ei olisi koteloon asennettuna, tähän tarkoitukseen on myös olemassa esimerkiksi testipenkkejä jolloin niihin ei jää asennusjälkiä.
 
Viimeksi muokattu:
On tässä toisaalta tuo pointti, että:

a) jos se näytönohjain toimii, miksi se pitäisi palauttaa?
b) jos se ei toimikaan, se menee takuuseen.

Ymmärrän siis Jimm'sin pointin tässä varsin hyvin, mutta silti tuo kohta ehdoissa on mielestäni ristiriitainen.

Asiakaspalautusta sovelletaan komponentteihin siis vaikkapa niissä tapauksissa joissa asiakas on vahingossa ostanut väärän tuotteen (esim. epäyhteensopiva speksien tai tarvikkeiden puolesta), tuote on väärän värinen tai huomataan esimerkiksi silmämääräisesti arvioiden että komponentti ei sovellu kokoonpanoon esimerkiksi kokonsa puolesta. Muilta osin kyseessä ei ole asiakaspalautus vaan mahdollinen takuuasia.

Arvonalenemaa sovelletaan silloin kun tuotteessa, sen pakkauksessa tai tarvikkeessa on esimerkiksi käytön jälkiä eikä sitä voida enää uutena myydä.
 
Viimeksi muokattu:
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 245
Viestejä
4 490 770
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom