Toimitusaikoja ei kannata ilmoittaa, jos ne eivät pidä. Olisivat suoraan ilmoittaneet sitten, että toimitetaan esim. 2 viikon kuluessa eikä 1-6 päivän sisällä.
Ei ne oo edelleenkää ilmottanu toimitusaikoja. Ovat antaneet arvion, joka on siis
arvio. Miten helvetissä toi "2 viikon kuluessa" eroaa arviosta, jos eivät voi sitäkään satavarmasti luvata? Arviohan sekin olisi. Aina voi tulla ties mitä helvetin muuttujia matkaan.
Edelleenkään ei kerrota, että koska ne tilaukset saadaan käsiteltyä. Ihan vaan huonoa asiakaspalvelua ja kommunikaatiota.
Täällähän on tullut tilannepäivitystä tilauskäsittelyn etenemiseen? Kaipaatko sä henkilökohtasta sähköpostivoitelua statuksista reaaliajassa?
Jos se työhön kuuluu ja firman tilausmääristä ja työvoimantarpeesta pitäisi vastata niin kyllä? Edes arvio, että meneekö tilausten käsittelyyn viikko vai kuukausi.
Ootko sukua Nostradamukselle? Siehä se sälli oot, jos oikeesti koet osaavas ennustaa täysin mihinkään muuhun vertautuvan suht uuden ja kehittyvän ostopiikkipäivän tilausvirran ennakkoon. Pistäsin lottoa vetämään, ja vaikka kenoaki.
Mitä tulee tohon arvion antamiseen jota nyt tivaat, ni sähän oot just nimenomaan semmosen saanut, mutta se ei nyt vaan sulle kelpaa?
Niin tai sitten se firma on voittoa tavoitteleva yritys, joka myy tavaraa asiakkaille tietyillä kriteereillä ja asiakkaat tietyin kriteerein sitä ostavat. Kun firman lupaukset menevät pahasti pieleen, asiakkaat eivät enää osta, koska esim. toimitusajat eivät pidä. Siitä on kyse eikä mistään sympatiapisteistä. Ennustettaviin ruuhkahuippuihin voi ihan palkata lisää väkeä ja nostaa kapasiteettia, jotta esim. ne toimitusajat pitävät. Parin tuntiduunarin palkkaaminen ei ole mitenkään verrattavissa miljardien motarin rakentamiseen. Nyt tuntityöläisen palkan sijaan firma maksaa viivästyksistä huonoina asiakaskokemuksina ja asiakkuuksien menetyksinä. Ehkä joku onkin hyvin tarkkaan laskenut, että se on pienempi paha.
Ai nyt toimitusarvio onkin jo lupaus? Ja se on mennyt
pahasti pieleen, kun ylittynyt, mitä, päivällä? Tilausmäärä on varmasti yllättänyt, mut ehkä tämmöses tilanteessa on mielekkäämpää vetää vakiostaffilla homma kunnialla läpi, ku palkata takakujalta joku Pikku-Jaska kiireellä ja pikakouluttaa järjestelmiin yms. Siinähän vahingossa menis väärä vehje jonkun Ihmeellisen Juttusen laatikkoon ja siitä varmaa riemu repeäis. Eiköhän toi parin päivän viivästyminen oo ihan kalkuloitu marginaali, joka käräyttää vaan kaikista eksoottisimpien ihmisten mielen.
Pakko olla kyllä tyytyväinen tietyn ihmistyypin takia, ettei tarvii olla missään asiakaspalvelussa töissä. Huh huh.