Jimm's
Jimm's PC-Store
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 6 983
Joo päättyy toki, mutta ihan rajoille sitä ei kannata jättää. Etenkin, kun postin toimitukset toimivat vähän miten sattuu..
Matkis kuljettaa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo päättyy toki, mutta ihan rajoille sitä ei kannata jättää. Etenkin, kun postin toimitukset toimivat vähän miten sattuu..
en luottais tällä hetkellä siihenkään.Matkis kuljettaa![]()
Kaikilla BF tilauksilla ei varmasti ole matkis käytössäMatkis kuljettaa![]()
Matkis kuljettaa![]()
Matkis ei varmaan pysty kuljettamaan, jos se ei saa kuljetettavaa? Tuo teksti ainakin viittaa siihen, että kyseinen kauppa ei ole toimittanut pakettia matkikselle, vaan ovat lähettäneet vain sähköisen ennakkoilmoituksen sinne.Vai kuljettaako? Itsellä paketti ollut matkahuollossa "Odotamme lähetystä kuljetettavaksi" (paketti seurannan mukaan) tilassa jo 6 päivää ja tuote lähtenyt maanantaina aamusta kyseisen verkkokaupan varastosta eteenpäin![]()
Vai kuljettaako? Itsellä paketti ollut matkahuollossa "Odotamme lähetystä kuljetettavaksi" (paketti seurannan mukaan) tilassa jo 6 päivää ja tuote lähtenyt maanantaina aamusta kyseisen verkkokaupan varastosta eteenpäin![]()
EIkös lunastusaika pääty vasta 15.12. eikä tänään?
Kyllä, mutta kun tiukille menee niin ei se muuta tarvitse kuin että pakettiautomaatti on täynnä johon paketin olen tilannut. (Täysin mahdollista sekin tähän aikaan vuodesta varsinkin...)
Matkis ei varmaan pysty kuljettamaan, jos se ei saa kuljetettavaa? Tuo teksti ainakin viittaa siihen, että kyseinen kauppa ei ole toimittanut pakettia matkikselle, vaan ovat lähettäneet vain sähköisen ennakkoilmoituksen sinne.
Laitatko ystävällisesti lisätiedot yksärillä, niin tsekkaillaan!
Ei ole kyseessä teiltä tilattu tuote vaan Gigantista. Pahoittelut että vastasin tässä ketjussa mutta iski vain silmään tuo matkahuolto kommentti kun olen muutaman päivän repinyt hiuksia päästä MH:n takia kun koneen kaikki muut osat on tullut jo paitsi kotelo jota siis odotan. Joutuu prkl viihdyttää itseä linnanjuhlilla eikä uuden koneen kasaamisella huomenna![]()
Meiltä tosiaan Matkahuolto on hakenut kuormat tunnollisesti, vaikka jostain syystä kuormaa on "pikkasen" enemmän kuin yleensä Joo, voin vahvistaa tämän asiakkaan näkökulmasta. Matkiksen toimitukset lähtivät teiltä nopeasti liikkeelle ja liikkuivat nopeasti tänne, vaikka yhden paketin kohdalla pakettiautomaatti oli täynnä ja toimitus viivästyi vuorokaudella sen vuoksi.Ei saa pelotella noin!!!Meiltä tosiaan Matkahuolto on hakenut kuormat tunnollisesti, vaikka jostain syystä kuormaa on "pikkasen" enemmän kuin yleensä
![]()
Voi kun kiva, tilasin itsekin perjantaina paketin matkahuollolla kun se on yleensä ollut nopeampi.Onkohan MH kattonu että joku idiootti (minä) painelee F5 vähän väliä pakettiseurantasivulla kun nyt oli ilmestyny sinne teksti:
Ennätyssuuresta pakettimäärästä johtuen kuljetuksissa voi tällä hetkellä esiintyä viiveitä ja kuljetusaika voi olla hieman normaalia pidempi. Myös asiakaspalvelussamme on ruuhkaa emmekä valitettavasti voi juuri nyt vastata yksittäisten lähetysten seurantaan liittyviin kysymyksiin. Pahoittelemme mahdollista viivettä ja työskentelemme koko ajan ruuhkan purkamiseksi.
Matkahuollolla etäisyys vaikuttaa yleensä toimitukseen enemmän. Itäsuomeen tulee +päivä MH:lla kun ei vissiin kulje sopivia vuoroja Turun ja Joensuun välillä.Voi kun kiva, tilasin itsekin perjantaina paketin matkahuollolla kun se on yleensä ollut nopeampi.
Tänne Oulun korkeudelle tullut noin vuorokaudessa Jimm'sin paketit yleensä.Matkahuollolla etäisyys vaikuttaa yleensä toimitukseen enemmän. Itäsuomeen tulee +päivä MH:lla kun ei vissiin kulje sopivia vuoroja Turun ja Joensuun välillä.
Siis nyt Gigantti kyseessä ja sieltä asiakapalvelusta tiistaina kerrottiin että paketit on lähtenyt heidän varastolta maanantai aamusta. Eilen matkahuollon huokean hintainen (2€/min) asiakaspalvelu osasi kertoa tasan sen verran että "Niitä paketteja ei varmaan ole vielä saatu lastattua autoon". Heillä menee vähän erilailla tuo systeemi. Ilmeisesti paketin tila on tuo mainitsemani siihen asti kun se lastataan autoon heidän varastolla. Ei ole esimerkiksi mitään "saapunut toimitettavaksi" tai "lajittelussa" kuten postilla. Eli paketti on heidän varastossa odottamassa että se lastataan autoon. Näin ainakin asiakaspalvelusta vastattiin minulle.
Ihan hyvällä sanon: ei kait tuokaan ole kovin kestävää, että kiimaiset nörttipojat (ja -tytöt) kuormittaa teidän aspaa minäminäminä -huutelulla. Varmaan asiakaspalvelussa olisi ihan oikeitakin asioita ratkottavanakiireisissä tapauksissa kannattaa laittaa chatilla viestiä aspaan.
Terve, tilannehan on tosiaan se tällä tavoin pyhäpäivän iltana, että logistiikka on seuraavan kerran paikalla maanantaina, jolloin tilauksesi suurella todennäköisyydellä saadaan matkaan. Postin ja Matkahuollon omaan toimitusprosessiinhan emme pysty valitettavasti vaikuttamaan, joten teille annettu varovainen arvio siitä että tuote olisi torstaina perillä on ihan todenmukainenVähän koitin riiata Jeren kanssa tsätissä, muttei lupaillut varastossa olevaa pöllötiitistä kuin vasta about torjantaiksi perille.
Saisi bordelloon vähä 1070 tilalle päivitystä, mutta taitaa sitten mennä oman lakkoilun(peliloman) yli päivitys![]()

Toimiiko muilla Jimm'sin sivuilla kirjautuminen?
Terve! Nyt on tosiaan illan mittaan ollut havaittavissa pientä nikottelua meidän sivuilla palveluntarjoajan vikatilanteesta johtuen. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa haittaa. Esiintyy siis siten että ajoittain saattaa sivut olla saavuttamattomissa. Toivon mukaan vikatilanne heidän päässään ratkeaisi piakkoin.
Update: Tällä hetkellä tilanne seuraavanlainen, eli meidän webbisivut toimivat siihen asti että tuotteita pääsee selaamaan, mutta tilaukset eivät näytä menevän läpi, eivätkä asiakkaat pääse kirjautumaan sisään, minkä johdosta chat-palvelu on myös toistaiseksi out of order. Tämän lisäksi osa muistakin järjestelmistä valitettavasti alhaalla![]()
No perhana, twitterit ja kaikki kurkin enkä sitten tuota itse ketjua tajunnut tarkistaa. Kiitoksia.Täällä on tämmönen jimmssin ketjuki missä vastaus ongelmaasi oli jo.
Terve!No perhana, twitterit ja kaikki kurkin enkä sitten tuota itse ketjua tajunnut tarkistaa. Kiitoksia.
Mihin kaupunkiin?Eilen tuli mh:n kautta Bf tilatut kamat ja kone kasassa sekä kaikki toimii, kiitokset jimmsille.
PoriMihin kaupunkiin?
MH ei nyt ole pikaista toimintaaHarmillinen tapaus kun tein kaksi tilausta viime perjantain aikana. Toinen lähti puoli tuntia tilauksesta ja toista vielä haudotaanMatkahuollolla molemmat.
Pakko kyllä kommentoida, että on melkosen jonnehermoista väkeä täällä.
Aika selkeitä (ja ilmeisiä) BF-ruuhkautusinfoja joka paikassa ja pidennettyjä arvioituja toimitusaikoja tuotteissa ja silti näiden puitteissa nillitetään, että missä paketti kolmen päivän jälkeen ja kuinka reklamoidaan heti jossei tuu arvion viimeisenä mittapäivänä. Mistä lähtien verkkokaupat on antanut täysin luvattuja toimitusaikoja? Varsinkin kun kyseessä on ulkoistettu toimitusfirma (puhumattakaan lakon vaikutuksista).
Jengi varmaa lähettelee täällä joulukorttejaki 23.12. ja reklamoi postiin, kun ei oo aattona perillä. "Kyllähän se normaalistikin päivässä kulkee".
Itelläkin yksi tuote BF-perjantaina tilattu ja en oo vielä minkäänlaista signaalia saanu sen edistymisestä. Kyllähän se yllätti ja ärsyttää, kun tottunut muinoin Jimmsin "tilaan tänään, huomenna haettavissa postista" -toimitustasoihin. Kerkesin viikon aikana aspaakin häiritä asialla, josta toistettiin tuotteessani mainittu toimitusaika. Tuli vaan urpo fiilis itelle
Tulin tänne tsekkaamaan tilannepäivitystä ja muiden kokemuksia ja yllätyin vähän kitinänä määrästä ja kyselyiden määrästä asioihin, jotka selviää 1-2 viimestä sivua lukemalla. Ihan firman puolesta vastattu asioihin, mistä plussaa. BF varmaan yllättänyt itse kenetkin ja tosiaan Amazonin varastoa + prosessointikapasiteettia vastaavaa postitusjärjestelyä tuskin syntyy tyhjästä vuoden aikana kerran olevan sesonkipäivän takia.
Naiivisti tuli ehkä itekin kelattua, että "eihän tälle kohderyhmälle nyt niin paljoa asiakkaita voi olla, muutama muro ja iotekkiläinen", mutta ton instavarastokuvan nähtyä ja kuultua, että kahessa vuorossa asioita edistetään juhlapyhinäkin, niin tuskin ny ensimmäinen reaktio on että "siellä postitusosasto vaan kaivelee nenää". Itekin muinoin snadin sesonkialaisen kaupan varastossa postituksia hoitaneena samaistun ja tsemppiä vaan varastolle!
Huomiona, joka itelle tulee mieleen, on se että kuinka paljon erillisiä yksittäisiä tilauksia samoilta asiakkailtakin tulee BF:n kaltaisena aikana. En tiedä Jimmsin prosesseista ja onko heillä jonkin sortin automaattista "asiakastunnistusta" tai yhdistelyä, mutta näin esimerkkinä omassa vanhassa firmassa jos Pekka tilaa pitkin päivää kolme eri komponenttia eri tilauksina vs. samat kolme yhdellä ostoskorilla, niin tarkoitti tämä käytännössä miltei kolminkertaista työmäärää tilauskäsittely- ja postituspäähän. Ilmaisten toimituskulujen vitsaus tuo tilausnumeromäärien räjähtäminen käsiin.
Muttajoo, vaikuttakaa ihmiset jaloillanne, mutta pitäkää järki päässä. Itse en nytkään kaikkea rautaa tilannut Jimmsiltä, koska hinta vaikuttaa sen verta paljon. Harmittavan kehno toimitusaika itellä tällä kertaa ja esim. Gigantti ja Amazon veti tällä kertaa nopeammat toimitukset. Toisaalta Verkkis venyy useita viikkoja myöhemmäksi.
Vaikuttaako tää tulevaan ostokäytökseeni? Tuskinpa. Tilaan jatkossakin mieluusti Jimmsiltä, jos hinta on vaan kohillaan, koska aspa/takuut yms hoituu kivasti ja sympaattinen pulju kaikin puolin. Jos hinta on huomattavasti parempi muualla (nykyään useammin), niin sitten tilaan muualta.
Mitä tarkoitat? Eikö toimitusaika-arvio olekaan ollut sulle arvio?Joo hyviä pointteja kyllä, mutta maksavana asiakkaana odotan rahoilleni vastinetta eli sitä mitä web sivulla lukee.
Täällä on moni ollu repimässä pelihousuja jo BF-viikonlopun jälkeen alkuviikosta. Se, että BF:ään isketty arvioitu toimitusaika on muutettu ja eroaa "normaalista" ei oo mikään argumentti asiakkaan kannalta. Se, että jos arvio ei pidä, on. Mutta se, että onko toimitusaika sen ilmoitetun 6 päivää vai esimerkiksi vaikka 6-8 päivää, niin on aika lillukanvarsia ja vähintäänkin ymmärrettävää tämmösen muuttuvan ostohysterian alla.1-6 päivää on jo itsessään niin venytetty arvio varastossa oleville tuotteille, että kuluttajalle tuon ylittäminen on melko kohtuutonta ja aiheuttaa närkästystä ihan aiheesta.
Siitä en tiedä, että ilmottaako Jimms viivästyksistä asiakkaille henkilökohtaisesti.Lisäksi viivästyksestä ei ole ilmoitettu asiakkaalle mitään eikä edelleenkään ole tiedossa, koska tuotteet lähtevät.
Tyyppikö ois ennustanu menekin, eriteltävien tilausten määrän ja tuotekohtaisen toimitusarvion nappiin?Muutenkin suuret tilausmäärät olivat odotettavissa ja siitä huolimatta arviot ja/tai resurssit ovat laadittu pahasti pieleen.
Yritys menettää asiakkaita tällaisen toiminnan vuoksi, myös minut jatkossa.
Samat tyypit varmaa olettaa, että kun Tuurissa myydää bensaa euron per litra, ni sinne ois rakennettuna 10-kaistanen tie ja pumppuja lisätty 100 kappaletta, jotta heidän jonotusaikansa ei pääsisi boikottituskallisen pitkäksi.
Aika mussukoita kyllä, huhhuh.
Katsokaapas kaikki ketkä olette mahdollisesti tilanneet heti to-pe välisenä yönä yhden tilauksen, ja seuraavan sitten esimerkiksi pe päivällä tai mahdollisesti lauantaina, vähennä uudemman tilauksen tilausnumerosta vanhemman tilauksesi numero, niin saat tulokseksi luvun siitä kuinka monta tilausta tuossa välillä on tullut, tuo Jimmsin tilausnumero vaikuttaisi ihan selvästi olevan juokseva luku. Jos siinä on se 1-1000 tilausta välissä niin kuin kaikki tuntuu kuvittelevan, niin sitten kaikki reklamaatio ja peppukipeys ovat ihan oikeutettua, mutta mikäli lukema on ihan eri sfääreissä (kuten uskaltaisin epäillä), niin tuo kertonee hieman siitä mikä tilanne siellä oikeasti on.



Katsokaapas kaikki ketkä olette mahdollisesti tilanneet heti to-pe välisenä yönä yhden tilauksen, ja seuraavan sitten esimerkiksi pe päivällä tai mahdollisesti lauantaina, vähennä uudemman tilauksen tilausnumerosta vanhemman tilauksesi numero, niin saat tulokseksi luvun siitä kuinka monta tilausta tuossa välillä on tullut, tuo Jimmsin tilausnumero vaikuttaisi ihan selvästi olevan juokseva luku. Jos siinä on se 1-1000 tilausta välissä niin kuin kaikki tuntuu kuvittelevan, niin sitten kaikki reklamaatio ja peppukipeys ovat ihan oikeutettua, mutta mikäli lukema on ihan eri sfääreissä (kuten uskaltaisin epäillä), niin tuo kertonee hieman siitä mikä tilanne siellä oikeasti on.
Toimitusaikoja ei kannata ilmoittaa, jos ne eivät pidä. Olisivat suoraan ilmoittaneet sitten, että toimitetaan esim. 2 viikon kuluessa eikä 1-6 päivän sisällä.Mutta se, että onko toimitusaika sen ilmoitetun 6 päivää vai esimerkiksi vaikka 6-8 päivää, niin on aika lillukanvarsia ja vähintäänkin ymmärrettävää tämmösen muuttuvan ostohysterian alla.
Jos se jengin päässä on oikeutus reklamaatioon ja boikottiin, niin morjens.
Siitä en tiedä, että ilmottaako Jimms viivästyksistä asiakkaille henkilökohtaisesti.
Mutta vähän ristiriitaa mä nyt näen tässä siinä, että tyyppi on tekkifoorumilla kitisemässä asiakkaiden informoimattomuudesta langassa, jossa noi sun valituksenaiheet on nimenomaan informoitu ko. yrityksen työntekijöiden toimesta. Niinku mitä helvettiä.
Tyyppikö ois ennustanu menekin, eriteltävien tilausten määrän ja tuotekohtaisen toimitusarvion nappiin?
Niin tai sitten se firma on voittoa tavoitteleva yritys, joka myy tavaraa asiakkaille tietyillä kriteereillä ja asiakkaat tietyin kriteerein sitä ostavat. Kun firman lupaukset menevät pahasti pieleen, asiakkaat eivät enää osta, koska esim. toimitusajat eivät pidä. Siitä on kyse eikä mistään sympatiapisteistä. Ennustettaviin ruuhkahuippuihin voi ihan palkata lisää väkeä ja nostaa kapasiteettia, jotta esim. ne toimitusajat pitävät. Parin tuntiduunarin palkkaaminen ei ole mitenkään verrattavissa miljardien motarin rakentamiseen. Nyt tuntityöläisen palkan sijaan firma maksaa viivästyksistä huonoina asiakaskokemuksina ja asiakkuuksien menetyksinä. Ehkä joku onkin hyvin tarkkaan laskenut, että se on pienempi paha.Päähän kyllä alkaa sattuu yrittäessä samaistua jengin ajatusmaailmoihin. Tyypit hunttaa helvetin halpaa BF-krääsää ja vetää hernettä nenään, ku joutuu odottaa vähä normaalia pidempää vailla minkäänlaista myötäymmärrystä firmaa kohtaan.
Samat tyypit varmaa olettaa, että kun Tuurissa myydää bensaa euron per litra, ni sinne ois rakennettuna 10-kaistanen tie ja pumppuja lisätty 100 kappaletta, jotta heidän jonotusaikansa ei pääsisi boikottituskallisen pitkäksi.
Aika mussukoita kyllä, huhhuh.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.