Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Itse tilasin perjantaina ja ARVIO on 1-6 TYÖpäivää,joten odotan rauhassa 6 työpäivää ja siihen voin odottaa vielä lisääkin jos kerran ruuhkaa on.

Nyt on kulunut tosiaankin 4 työpäivää vasta.

Hymyä huuleen :D Elämässä on suurempiakin ongelmia kun parin lisäpäivän odotus omien komponenttien toimituksessa.
 
Tsemppiä vain Jimmsin varastoon.

Mulla tais käydä tsägä. Black Friday romppeet tilasin aika pian puolenyön jälkeen ja kävin hakemassa maanantaina Matkahuollon pakettiautomaatista. Mä en toki tilannut kokonaista konetta palasina mutta oli mulla kaksi esinettä tilauksessa. Mikä tää juttu on et tyypit laittaa useamman tilauksen vetämään päivän aikana? Ei se kai nyt ole mikään ihmekkään jos kestää.

Verkkokaupan telkkaria käsiteltiinkin sitten viikko mutta saatiin siitäkin to-pe yönä seurantakoodi. Tää nyt vain on vähän sellanen tapahtuma että isompikin pulju kyykkää.
 
Ihan mielenkiinnosta, oliko nää tehty just bf aikana vai oliko millainen otanta? Itselläni ei sattumalta nyt BF ostoksia tullut Jimmylästä, mutta vuosien saatossa tilauksia on paljon tullut tehtyä, joskus muutamakin päivässä jonka perusteella tuon juoksevan numeron päättelin.

To-pe keskiyönä eka ja viimeinen tilaus perjantaina kello 15 aikoihin.

E: Ja siis niistä pari toimitettu, pari odottaa toimitusta ja pari odottaa tuotteita. Enkä ole kysellyt mitään pika toimituksia kun ei ole kiire ja ymmärrän että voipi olla bf ruuhkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Eikös tuo Jimmsin toimitusaika-arvio ole muuten se jonka ajan sisällä he arvioivat paketin lähtevän varastolta liikenteeseen, ei suinkaan se kuinka kauan sillä menee matkata perille asti.
 
Eikös tuo Jimmsin toimitusaika-arvio ole muuten se jonka ajan sisällä he arvioivat paketin lähtevän varastolta liikenteeseen, ei suinkaan se kuinka kauan sillä menee matkata perille asti.
Näinhän se yleensä on, tosin jostain syystä oletetaan että siihen on laskettu se tuntematon kuljetusaika joka saattaa tilanteesta riippuen vaihdella eikä kauppiaalla ole mitään mahdollisuutta sitä "arvioida" takuuvarmasti.
 
Millaisella aikataululla on odotettavissa varastoon Duckyn one 2 SF näppäimistöjä? punaisilla tai ruskeilla kytkimillä.
 
Jaaniin. Niin olikin. No. Jos niitä romppeita tilaillaan pitkin päivää lisää niin pienistä puroista suuri joki ja silleen jos edes osa tilaa useamman kerran.

Mulla tavarat myös lähtivät kahtena pakettina jotka olivat perillä eri aikoihin, kummatkin onneksi ennen pitkää viikonloppua.

e. siis yksi tilaus, kaksi pakettia
 
Näinhän se yleensä on, tosin jostain syystä oletetaan että siihen on laskettu se tuntematon kuljetusaika joka saattaa tilanteesta riippuen vaihdella eikä kauppiaalla ole mitään mahdollisuutta sitä "arvioida" takuuvarmasti.
Jimmssin omilla sivuilla (Usein kysytyt kysymykset - Jimms.fi) lukee näin:

Mitä teen jos tilaus ei ole tullut toimitusaika-arvion puitteissa?
Mikäli tilausta ei kuulu toimitusaika-arvion puitteissa, jokin on luultavasti mennyt vikaan. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme tilanteen selvittämiseksi!

Itse tuon tulkitsen että Jimms tarkoittaa että se tilaus pitäisi saada asiakkaalle asti arvion sisällä.
 
Näinhän se yleensä on, tosin jostain syystä oletetaan että siihen on laskettu se tuntematon kuljetusaika joka saattaa tilanteesta riippuen vaihdella eikä kauppiaalla ole mitään mahdollisuutta sitä "arvioida" takuuvarmasti.
Ei se kyllä näin ole. Toimitusaika-arvio tarkoittaa arviota siitä ajasta, milloin tuotteen tulisi olla asiakkaalla. Toki se on edelleen vain arvio, eikä Jimms voi vaikuttaa kuljetusyhtiön toimintaan erityisesti.
 
Millaisella aikataululla on odotettavissa varastoon Duckyn one 2 SF näppäimistöjä? punaisilla tai ruskeilla kytkimillä.
Moi! Duckyt toimitetaan meille tilauksesta, joten kyseiselle mallille pätee 2-4 viikon toimitusaika-arvio tilauksesta. :)
 
Mielenkiinnolla myöskin odotan, lähteekö 30.päivä tilattu tänään tulemaan vai venyykö vielä. :/ Pidemmän aikaa on omissa tilauksissa menny siihen viimeseen päivään asti että tavara liikahtaa.
 
Täällä myös odotellaan että 29.11 tilattu paketti lähtisi liikkeelle, tavara kyllä oli heti toimitettavissa, mutta pakkaus ja lähettäminen tökkii. Eikä edes ollut mitään tarjous tavaraa vaan tuulettimia täydellä hinnalla..
 
Täällä myös odotellaan että 29.11 tilattu paketti lähtisi liikkeelle, tavara kyllä oli heti toimitettavissa, mutta pakkaus ja lähettäminen tökkii. Eikä edes ollut mitään tarjous tavaraa vaan tuulettimia täydellä hinnalla..

Sillä tuskin on mitään merkitystä onko kyseessä alennustuote vai ei. Black Friday tilaus se on silti jotka on siellä samassa jonossa muiden kanssa :)
 
Ostin bundlen ja luki myös bundlen tuotetiedoissa sama. Tarkistin tuon vielä jälkikäteen, mutta nyt ko. bundlea ei enää ole näkyvissä.

Tässä toki täsmälleen sama bundle normaalihintaisena ja sama Intelin paketti tästäkin löytyy: Asus ROG Strix Z390-F GAMING + Intel Core i9-9900K + Kingston 16GB DDR4 3200MHz (Bundle!) - 869,00€
Aa, jotenkin muistelisin, että siinä BF bundlessa sitä ei lukenut. Ehkä voin olla väärässä, no odotellaan vastausta. Kaipa tuosta bundlesta itellekki jotain hyötyä olis :D
 
Logistiikan tilannepäivitys viikonlopun jäljiltä

Perjantaina oli saatu kirittyä hyvin tilauksia, mutta tälle päivälle jäi vielä paljon BF -tilauksia kerättäväksi. Todennäköisesti viimeiset jäävät huomiselle joka on siis tuo 6. arkipäivä. Luonnollisestikaan tarkoitus ei ollut ihan viimeiseen päivään noita venyttää, mutta BF:ää edeltävien tilausten tukkuritäydennykset ovat tulleet kerättävään määrään mukaan, joka omalta osaltaan sekoitti arviota.

Kommenttina aiempiin postauksiin niin tuo toimitusaika tosiaan muutettiin aiemmista vuosista oppineena (ja tämän foorumin palautteen perusteella) BF -perjantain aikana sen mukaan kun analysoimme tuota toimitusaikaa tilausten mukaan. Kuten jo aiemmin mainitsin niin resursointiin ja ohjelmiston kehittämiseen on tehty panostuksia, että toimitusajat pitävät ja kiireellisiä tilauksia pystytään kyllä ohjaamaan järjestelmästä, kunhan siitä vain kertoo asiakaspalvelullemme :)
 
Ostin bundlen ja luki myös bundlen tuotetiedoissa sama. Tarkistin tuon vielä jälkikäteen, mutta nyt ko. bundlea ei enää ole näkyvissä.

Tässä toki täsmälleen sama bundle normaalihintaisena ja sama Intelin paketti tästäkin löytyy: Asus ROG Strix Z390-F GAMING + Intel Core i9-9900K + Kingston 16GB DDR4 3200MHz (Bundle!) - 869,00€
Web-archiven kautta kun kävin katsomassa niin ei ole intelin kamppiksesta mitään mainintaa. Myös chätissä sanoivat, ettei kuulu kyseiseen bf tarjoukseen.
 
tilasin paketin black fridayna se oli hetkessä noudettavissa postista. Miten jos jatkossa keskityttäisiin fiksuihin reklamaatioihin ja ne väittelyt jätetään muualle.. Tuntuu että tulee sivutolkulla välillä turhaa kuraa asioista. Jos teillä on niiden tilausten kanssa kiire niin jimssin puhelin,chat toimii kyllä hemmetin nopeasti et sinne se reklamaatio ja jätetään ne väittelyt veke..

Jos on kiire sille lähetykselle niin kandee miettiä paljon tollanen BF oikeen kuormittaa eikä se lisäväen rekryyminen nopeasti ole vain mahdollista noin vain..
 
tilasin paketin black fridayna se oli hetkessä noudettavissa postista. Miten jos jatkossa keskityttäisiin fiksuihin reklamaatioihin ja ne väittelyt jätetään muualle.. Tuntuu että tulee sivutolkulla välillä turhaa kuraa asioista. Jos teillä on niiden tilausten kanssa kiire niin jimssin puhelin,chat toimii kyllä hemmetin nopeasti et sinne se reklamaatio ja jätetään ne väittelyt veke..

Jos on kiire sille lähetykselle niin kandee miettiä paljon tollanen BF oikeen kuormittaa eikä se lisäväen rekryyminen nopeasti ole vain mahdollista noin vain..

Suurin osa tän foorumin käyttäjistä on todennäköisesti myös jimmssin asiakkaita ja jos haluavat keskustella kokemastaan palvelusta, niin todennäköisesti tämän parempaa foorumia sille ei ole olemassa.
 
tilasin paketin black fridayna se oli hetkessä noudettavissa postista. Miten jos jatkossa keskityttäisiin fiksuihin reklamaatioihin ja ne väittelyt jätetään muualle.. Tuntuu että tulee sivutolkulla välillä turhaa kuraa asioista. Jos teillä on niiden tilausten kanssa kiire niin jimssin puhelin,chat toimii kyllä hemmetin nopeasti et sinne se reklamaatio ja jätetään ne väittelyt veke..

Jos on kiire sille lähetykselle niin kandee miettiä paljon tollanen BF oikeen kuormittaa eikä se lisäväen rekryyminen nopeasti ole vain mahdollista noin vain..
Kerrot tässä kuinka hienosti asiat sinulla ovat menneet. Ymmärrätkö että kaikilla välttämättä ei näin ole? Mikä olisi sinun reaktio jos edelleen odottaisit tuotetta lähetettäväksi sen sijaan että sait sen nopeasti?
 
Kerrot tässä kuinka hienosti asiat sinulla ovat menneet. Ymmärrätkö että kaikilla välttämättä ei näin ole? Mikä olisi sinun reaktio jos edelleen odottaisit tuotetta lähetettäväksi sen sijaan että sait sen nopeasti?

Itse olisin ainakin yhteydessä asiakaspalveluun ;)

Vahva komppaus tälle! Eli aspaan yhteyttä pikimmiten, jos on joku hätä! Vaikka yksäriä, ellei muuta.
 
Vahva komppaus tälle! Eli aspaan yhteyttä pikimmiten, jos on joku hätä! Vaikka yksäriä, ellei muuta.
Joo pakko on hieman ihmetellä, että täällä valitellaan kuinka ei tilaus ole edennyt, mutta kun kehotetaan ottamaan suoraan yhteyttä aspaan, niin ei heillä olekaan sitten mikään kiire :)

Minulla oli kiire, otin yhteyttä aspaan ja sain sieltä juuri niin hyvää palvelua kuin toivoinkin. Paketti lähti matkaan hyvin pian yhteydenoton jälkeen, vaikka aspasta sanottiinkin, että kovan kiireen keskellä ei voi liikoja luvata.
 
Tässä jälleen logistiikan kuulumisia.

Loput nekin BF:n tilaukset, joiden tuotteet olivat tuolloin BF:na heti varastossa saatiin tänään vihdoin matkaan. Sellaisia tilauksia, joiden toimitusaika-arvio oli muuta kuin 1-4 tai 1-6 -arkipäivää toki on vielä lähettämättä ja ne ovatkin lähdössä arvioidun toimitusajan puitteissa eli vieläkin tarvitaan yhteydenottoa asiakaspalveluun mikäli tuotteille on nopeammin tarvetta. Tällä hetkellä keräilyn alla on tuon BF:n jälkeisen viikonlopun tilaukset, joiden viimeinen luvattu toimitusaika on myös tänään. Noiden kaikkien matkaan saaminen ajoissa muodostuu kieltämättä haastavaksi ja riski on, että ainakin noutoaika postille/matkahuollolle saattaa tulla vastaan liian nopeasti :/

Positiivinen puoli on se, että paketteja lähtee tällä hetkellä tuplavauhdilla vuoden takaiseen eli jono lyhenee nyt melkoisella vauhdilla. Huomiseksi vielä ns. toimitusaika-arviot paukkuvat eli jonon ohitusnappia itsessään ei uskalla vielä käyttää, mutta tällä vauhdilla jo tulevan lauantain ylimääräisen vuoron jälkeen pääsisimme palaamaan jo tutumpaan 1-4 arkipäivän toimitusaika-arvioon ja myös tuo pikatoimitusnappi palaisi linjoille :)

Luonnollisesti tilanne elää päivittäin eli pieni varaus muutoksiin pitää aina säilyttää.
 
Joo pakko on hieman ihmetellä, että täällä valitellaan kuinka ei tilaus ole edennyt, mutta kun kehotetaan ottamaan suoraan yhteyttä aspaan, niin ei heillä olekaan sitten mikään kiire :)

Minulla oli kiire, otin yhteyttä aspaan ja sain sieltä juuri niin hyvää palvelua kuin toivoinkin. Paketti lähti matkaan hyvin pian yhteydenoton jälkeen, vaikka aspasta sanottiinkin, että kovan kiireen keskellä ei voi liikoja luvata.

Hyvä että asia järjestyi! Kyllä pyrkimyksenä on että ongelmat on tehty ratkottaviksi, edelleen!
 
Pssst! Laitettiin nyt noita Nitron pöytiä tyrkylle kun niitä toivottiin - kutakin mallia 5 kpl!
 
Hyvin kerkesi i9 bundle Asuksen cashback kampanjaan. Nyt sitten odottelemaan Asukselta rahoja :) (Ja varmaan jossain vaiheessa pitää asennella uudet osat paikalleen...)
 
Kerrot tässä kuinka hienosti asiat sinulla ovat menneet. Ymmärrätkö että kaikilla välttämättä ei näin ole? Mikä olisi sinun reaktio jos edelleen odottaisit tuotetta lähetettäväksi sen sijaan että sait sen nopeasti?

En rupee asiasta jauhamaan jimms ja muut on sen myös sanonut: Olkaa yhteydessä chatin, sähköpostin, puhelimen, yv muodossa tilausnumeron kera niin selvitellään asiaa. En ymmärrä sitä että miksi täällä kiistellään. Hyvä foorumi joo jos kertoo rakentavasti asian joskus nallekarkit ei mene tasan. Jos mulla on hirvee polte ja kiire haen itse tuotteen muuten venaan ainaki sen 4-6 päivää ennen kuin alan hosumaan ymmärtäkää nyt että BF aikana varmasti parhaansa yrittävät. Enempää en täytä ketjua turhasta itse tilaan jimssiltä nyt ja jatkossa koska valikoima kattava mitä voi vaan olla.
 
Viimeksi muokattu:
Porukka kerjäilee maksamiaan tuotteita chateissä jonojen ohi? Tuo systeemi tuntuu perustuvan siihen, että siitä ei suurinosa tiedä.
Millä perusteella hidas toimitus on se oletus?
 
Omassa tilauksessa oli tuuletin vailla toimitusaikaa, joten oma black friday tilaus on nyt varmaan työnnetty sinne pahnan pohjimmaiseksi, joka ei kotiudu koskaan. Chatin kautta vaihdoin ropellin kyllä varastossa olevaan, mutta eipä ole siitä huolimatta tilaus liikahtanut vielä. Noh, täytyy kahtoa jos saisi palapelin viikonlopuksi kasaukseen. Ei tässä nyt tavallaan ole kiire, mitä nyt i9 ja 2070 odettelis muita palasia. :D
 
Budbeestä - jos yöllä on tullut tekstaria Jimmsiltä ja Budbeeltä "Odottavansa yhä toimitusta", onko paketti jo Budbeen hallussa vai yhä Jimmsillä odottamassa?
 
Budbeestä - jos yöllä on tullut tekstaria Jimmsiltä ja Budbeeltä "Odottavansa yhä toimitusta", onko paketti jo Budbeen hallussa vai yhä Jimmsillä odottamassa?
Jos oot nyt näihin aikoihin viestin saanut että lähetetty niin varmaankin siellä on vaan jimmyn logistiikka iltavuorossa, ihan näin mutuiluna. En usko että mikään kuriiripalvelu tähän aikaan enää mitään mistään noutaa kuljetukseen.
 
Budbeestä - jos yöllä on tullut tekstaria Jimmsiltä ja Budbeeltä "Odottavansa yhä toimitusta", onko paketti jo Budbeen hallussa vai yhä Jimmsillä odottamassa?
Jimm's laitto aiemmin tässä ketjussa vastauksen että haetaan joka aamu jos on haettavaa.
 
Jos oot nyt näihin aikoihin viestin saanut että lähetetty niin varmaankin siellä on vaan jimmyn logistiikka iltavuorossa, ihan näin mutuiluna. En usko että mikään kuriiripalvelu tähän aikaan enää mitään mistään noutaa kuljetukseen.
Jimm's laitto aiemmin tässä ketjussa vastauksen että haetaan joka aamu jos on haettavaa.
Viime yönä viiden maissa tuli. Joten oletin tuon Jimmsin aiemman vastauksen perusteella, että olisi tänä aamuna sitten myös haettu. Mutta Budbeen sivuilla on yhä tietona "Odotamme tilaustasi Jimms verkkokaupasta." Joten ei ole tainnut aamulla vielä lähteä matkaan. Mutta enköhän minä päivän lisäodotuksesta selviä.

EDIT: Heti kun aloin kiukuttelemaan, ilmestyi paketti Budbeen tietoihin ja toimitus huomiselle.
 
Viimeksi muokattu:
Porukka kerjäilee maksamiaan tuotteita chateissä jonojen ohi? Tuo systeemi tuntuu perustuvan siihen, että siitä ei suurinosa tiedä.
Millä perusteella hidas toimitus on se oletus?

Moi ja kiitos palautteesta! Jimm'sin toiminta on alkanut juuri Muron foorumiketjusta ja siksi techiläisillä on aina erityinen paikka sydämissämme! Foorumilaisten spessujuttuna ATK-kriisin yllättäessä voi ottaa yhteyttä yksärillä toimituksen nopeuttamiseksi (tai chatissa, mutta ruuhkavarauksella!). Kyseinen toimintatapa ei ole keneltäkään muulta pois, koska aspalaiset keräävät siis kykyjensä mukaisesti nämä hyvän asiakaspalvelun hengessä itse (logistiikkaa kuormittamatta).

Jimm's on aina pyrkinyt olemaan helposti lähestyttävä ja ratkaisukeskeinen ja tämä ruuhkaohjeistus on osa sitä ratkaisukeskeisyyyttä. Aspa palvelee tietenkin 24/7 mutta iotechissä mahtava, aktiivinen yhteisö ja fiksut kanssakirjoittelijat tuovat aspahommiin ihan omanlaisensa twistin :cool::D
 
Porukka kerjäilee maksamiaan tuotteita chateissä jonojen ohi? Tuo systeemi tuntuu perustuvan siihen, että siitä ei suurinosa tiedä.
Millä perusteella hidas toimitus on se oletus?
Missä on sanottu, että hidas toimitus on oletus? Tällaisia erityisiä BF:n tms. aiheuttamia ruuhkia lukuunottamatta Jimmsin toimitus on yleensä omien kokemusten mukaan erittäin nopea. Toki välillä voi olla jotain hämminkiä, mutta silloinkin aspa auttaa tehokkaasti. Omien kokemusten perusteella sanoisin, että 9/10 tilauksesta lähtee Jimmsiltä hyvin nopeasti liikkeelle, jos vain tavaraa on varastossa.

On vain hyvää palvelua, että kiireellisessä tilanteessa yhteydenotto aspaan voi auttaa varmistamaan, että tilaus lähtee matkaan mahdollisimman nopeasti. Jos ei ole kiire, niin tuskin tulee edes mieleen ottaa yhteyttä aspaan.
 
Moi ja kiitos palautteesta! Jimm'sin toiminta on alkanut juuri Muron foorumiketjusta ja siksi techiläisillä on aina erityinen paikka sydämissämme! Foorumilaisten spessujuttuna ATK-kriisin yllättäessä voi ottaa yhteyttä yksärillä toimituksen nopeuttamiseksi (tai chatissa, mutta ruuhkavarauksella!). Kyseinen toimintatapa ei ole keneltäkään muulta pois, koska aspalaiset keräävät siis kykyjensä mukaisesti nämä hyvän asiakaspalvelun hengessä itse (logistiikkaa kuormittamatta).

Jimm's on aina pyrkinyt olemaan helposti lähestyttävä ja ratkaisukeskeinen ja tämä ruuhkaohjeistus on osa sitä ratkaisukeskeisyyyttä. Aspa palvelee tietenkin 24/7 mutta iotechissä mahtava, aktiivinen yhteisö ja fiksut kanssakirjoittelijat tuovat aspahommiin ihan omanlaisensa twistin :cool::D

Aamen :tup:
 
Odotan, että aamulla tekemäni tilaus on noudettavissa ennen viikonloppua jotta voin rakentaa uuden koneen. Petyn syvästi ja syön suruuni kaikki lähimarketin sokerittomat Haribot jos toimitus viivästyy. ( /s )

Vakavasti ottaen ainahan ne toimitusajat voisi olla nopampia mutta itse olen ollut pääsääntöisesti ihan tyytyväinen niihin. Ehkä tilauksen yhteydessä voisi olla erillinen "pikakäsittely" vaihtoehto jos on kiirus. Kotiinkuljetus kai prioritisoidaan hieman korkeammalle mutta siinä on sitten omat ongelmat enkä itse käytä niitä kuin jos tavara määrä on isompi tai sisältää esim. kotelon.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 125
Viestejä
4 487 442
Jäsenet
74 158
Uusin jäsen
kharim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom