Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Hei,

tilasin koneen kasauksella noin. 3vk sitten. Tänään tilaksi muuttui "Odottaa kokoonpanoa". Toimitusaika-arvio oli 1-4vk, alkoiko tuo aika tilauksesta vai tästä päivästä?
Sama juttu mutta toimitusaika oli 1-3 viikkoa. Nyt on menny se 3 viikkoa, mutta osasin varautua kun oon lueskellu täältä juttuja. Oishan se silti kiva saada aika pian.
 
Neljä arkipäivää menee siihen, että saavat edes tuotteen haettua varastosta.. Pitääpä katella jatkossa muualle, jos sais pikkasen nopeempaa palvelua.

Taitaa tuo varasto sijaita Saksanmaalla ku menee niin kauan hakia sieltä tavaraa... :tdown:
 
Taitaa tuo varasto sijaita Saksanmaalla ku menee niin kauan hakia sieltä tavaraa... :tdown:

Ei sijaitse, kyllä Jimm'sin operaation sydän on edelleen Suomen Turussa, jossa pyritäänkin pitämään hyvä reservi kaikenlaista tykötarvetta.Tällä hetkellä ruuhkaa teettävät osin myös muutamat kauan odotetut varastontäydedennykset, jotka nostavat vanhempia tilauksia kerättäväksi jonon kärkeen.

Logistiikan ruuhkatilanne on tiedostettu ja tuossa kesämmällä rekryttiinkin uusia tyyppejä - valitettavasti opettelevat vielä tavoille eli käsittelynopeudet eivät palaudu ihan hetkessä totutulle tasolle. Myös huoltoon/takuuseen on rekryt käynnissä. Aspa auttaa omien kykyjensä ja resurssiensa puitteissa purkamaan foorumilaisten ATK-kriisejä logistiikan ohessa.

Muistakaa hei tyypit laitella niitä "sydämen päällä" olevia kyssäreitä siihen foorumivalvojaisten lomakkeeseen - ei tarvitse välttämättä liittyä esportsiin!
 
Viimeksi muokattu:
Vieläköhän Jimmyltä liikenisi rakkautta ja saataisin Fractalin Define R5 foorumitarjoukseen? Vai onko koko malli jo ihan last season? (Siinä tapauksessa poistotarjouskin kelpaa ;))


On nimittäin alkanut tuo raudanhimo rusinapakettia kohtaan käymään kovaksi :drool: mutta ostohousuja sovitellaan jalkaan vasta kun saa tilpehööreille arvoisensa kotelon sopivaan hintaan :shifty:
 
Viimeksi muokattu:
Pienen pieni palaute tähän väliin.Ensiluokkaista informaatiota ryzen 3900x-sivulla.Suosittelenkin ottamaan tavaksi jos vastaavanlaisia julkaisuja tulee tulevaisuudessa. :tup: Vielä voisi lisätä mihin päivämäärään asti on tilaukset toimitettu tällä hetkellä.
 
Just katsoin, viimeisestä tilauksesta 2v ja vajaa kk enkä ole katunut päivääkään sen jälkeen.
Toivottavasti palaamme asiaan joskus.
 
Pahapa siitä on mennä sanomaan ilman palkkatietoa ja työehtoja.
vuokratyö eli kumpikaan ei voi häävi olla.vuokratöissä aina työntekijän silmässä urea kirvelee,toisessa paikassa enemmän toisessa vähemmän.:beye:

Siinä olisi kyllä hyvä paikka, ei vaan reilu 100 kilometrin työmatka nappaile!
tätä ketjua lukeneena ja viime aikaiset omat kokemukset huomioiden,mahtasko siellä sen mukavempaa olla asiakaspalvelussa kuin jankon betonilla :D
 
vuokratyö eli kumpikaan ei voi häävi olla.vuokratöissä aina työntekijän silmässä urea kirvelee,toisessa paikassa enemmän toisessa vähemmän.:beye:


tätä ketjua lukeneena ja viime aikaiset omat kokemukset huomioiden,mahtasko siellä sen mukavempaa olla asiakaspalvelussa kuin jankon betonilla

Apua :D
Barona hoitaa meillä tosiaan rekryt, mutta hyvät tyypit tuppaa kummasti vakinaistumaan :)

PS, joulu tulee väistämättä, niin nyt aukes pakkaajienkin rekry: Kokemusta omaava varastotyötekijä Jimm's PC-Storeen!
 
@Jimm's

Samaa miettinyt oman tilaukseni kanssa, että ehtii emon uefi-bios päivittyä ja eilen tuli ilmoitusta että:
"
Valitettavasti saimme kuittauksen tuotevastaavaltamme, että tulo on jälleen viivästynyt. Arvioitu toimitus keskusvarastolle on 1.10.2019, josta toimitus 2-5 arkipäivää. Haluatteko pitää tilauksen voimassa?
"

Joten odotellaan nyt. Järkisyin en saa itselleni kuitenkaan perusteltua 3950X hankkimista (vaikka toki olisi se hieno) mutta tuo 3900X on hyvä päivitys 1700X mallista.

Tuo tuli ilman erillistä kysymystä mutta olin aiemmin antanut hieman palautetta siitä että jos he ilmoittavat tietyn arvion on kohteliasta ilmoittaa mikäli se ei pidä paikkaansa ettei minun ja noutopisteen palvelijan työ/vapaa-aika kulu erillisessä paketin etsimisessä. Eli pyrkivät varmaankin siksi tiedottamaan minua tarkemmin tuosta.

Eikö olisi reilua ilmoittaa kaikille tilanneille vai luokitellaanko teillä nykyään asiakkaat hyviin ja huonoihin?

Tämä siis tuolta ketjusta.

AMD 3. sukupolven Ryzen kellotukset ja kokemukset (Matisse/Zen2)
 
@Jimm's





Eikö olisi reilua ilmoittaa kaikille tilanneille vai luokitellaanko teillä nykyään asiakkaat hyviin ja huonoihin?

Tämä siis tuolta ketjusta.

AMD 3. sukupolven Ryzen kellotukset ja kokemukset (Matisse/Zen2)

Hei! En oikein ymmärrä kysymystä mutta yritän vastata tuotteista tiedottamisesta noin yleisellä tasolla. Tilaushetkellä tilausvahvistukseen merkitään automaattisesti tilaushetken tilanne toimitusaika-arvioineen.

Kunkin tuotteen tuotekortin arviot päivittyvät lisäksi kyllä koko kansalle sitä mukaa jos ja kun sitä ajankohtaista tietoa saadaan ja tukkurisaldot päivittyy :)
Luonnollisesti jos joku asiakaspalvelija asiakkaalle antaa jotain arvioita tai tietoa tietyn tilauksen edistymisestä niin hänen pitäisi huolehtia sitten myös siitä, että asiakkaalle kulkee tieto myös jos kyseinen arvio muuttuu!

Tuotteen poistumisesta valikoimasta (EOL) ilmoitetaan aina kaikille tuotteen tilanneille erillisellä sähköpostilla, kun tieto saadaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hei! En oikein ymmärrä kysymystä mutta yritän vastata tuotteista tiedottamisesta noin yleisellä tasolla. Tilaushetkellä tilausvahvistukseen merkitään automaattisesti tilaushetken tilanne toimitusaika-arvioineen.

Kunkin tuotteen tuotekortin arviot päivittyvät lisäksi kyllä koko kansalle sitä mukaa jos ja kun sitä ajankohtaista tietoa saadaan ja tukkurisaldot päivittyy :)
Luonnollisesti jos joku asiakaspalvelija asiakkaalle antaa jotain arvioita tai tietoa tietyn tilauksen edistymisestä niin hänen pitäisi huolehtia sitten myös siitä, että asiakkaalle kulkee tieto myös jos kyseinen arvio muuttuu!

Tuotteen poistumisesta valikoimasta (EOL) ilmoitetaan aina kaikille tuotteen tilanneille erillisellä sähköpostilla, kun tieto saadaan.

Niin siis kysehän oli yksinkertaisesti siitä että joillekin ilmoitetaan kysymättä ja joillekin ei edes silloinkaan kun kysyvät...
 
Niin siis kysehän oli yksinkertaisesti siitä että joillekin ilmoitetaan kysymättä ja joillekin ei edes silloinkaan kun kysyvät...

Moi! Jos joku asiakaspalvelija ei ole vastannut kysyttäessä asianmukaisesti niin siitä kannattaa reklamoida asiakaspalvelun esimiehelle. Kyllä arvio pitäisi antaa aina, jos sellainen on annettavaksi - valitettavasti tietoa tai edes arvausta ei kuitenkaan aina ole saatavilla. Tällaisessa tilanteessa tuotekortin arvioksi merkitään "ei vahvistettu".

Tuossa viittaamassasi keskustelussa siis ilmeisesti kyseessä aikaisemman kyselyn "follow-up" joka on ihan hyvän asiakaspalveluperiaatteen mukaista :)
 
Olisi pitänyt lukea tämä ketju ennen kuin tilasin tutusti Jimmsiltä tavaraa. Kaikki tavarat hyllyssä (sivujen perusteella) ja edelleen odotellaan kolmatta arkipäivää, että tuotteet edes lähtisi teiltä eteenpäin. Samaan aikaan Saksasta tilatut tuotteet tulevat DHL:ltä tänään. Mielestäni asiaan kannattaisi herätä ajoissa tai asiakkaat reagoivat.. Se, että ulkomailta tulee tavarat nopeammin kuin teiltä (edes lähtevät eteenpäin) on aika noloa.
 
Olisi pitänyt lukea tämä ketju ennen kuin tilasin tutusti Jimmsiltä tavaraa. Kaikki tavarat hyllyssä (sivujen perusteella) ja edelleen odotellaan kolmatta arkipäivää, että tuotteet edes lähtisi teiltä eteenpäin. Samaan aikaan Saksasta tilatut tuotteet tulevat DHL:ltä tänään. Mielestäni asiaan kannattaisi herätä ajoissa tai asiakkaat reagoivat.. Se, että ulkomailta tulee tavarat nopeammin kuin teiltä (edes lähtevät eteenpäin) on aika noloa.

Laita hyvä mies yksärillä tilausnumero, niin tsekkaillaan mikä tilanne! :) Tosiaan automaattisessa tilausvahvistuksessa pitäisi olla ollut jo tieto siitä, että meillä on tällä hetkellä ruuhkaa. :/
 
Laita hyvä mies yksärillä tilausnumero, niin tsekkaillaan mikä tilanne! :) Tosiaan automaattisessa tilausvahvistuksessa pitäisi olla ollut jo tieto siitä, että meillä on tällä hetkellä ruuhkaa. :/
Minäpä laitan.
Ei ollut mitään infoa. Täältä luin.
 
Okei. Ainakin viime perjantaina lähetetyssä vahvistuksessa oli maininta kun sellaista tutkailin:

Toimitusaika-arvio: 1-4 työpäivää

Toimitustapa: Pakettiautomaatti ,Posti Smartpost , Prisma....


Näin lukee vain.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 
Toimitusaika-arvio: 1-4 työpäivää

Toimitustapa: Pakettiautomaatti ,Posti Smartpost , Prisma....


Näin lukee vain.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Okei, mielenkiintoista. Kiitos yhteydenotosta yksärillä, kävin keräämässä tilaamasi tuotteet!
 
Onko tämä nyt niin, että pitää tänne tulla itkemään että saa tavarat hyllystä matkaan? Vai pitääkö baronan kautta tulla töihin että voi pakkaa omat tuotteet ja lähettää ne itelle?
 
Onko tämä nyt niin, että pitää tänne tulla itkemään että saa tavarat hyllystä matkaan? Vai pitääkö baronan kautta tulla töihin että voi pakkaa omat tuotteet ja lähettää ne itelle?

Logistiikassa puretaan ruuhkaa koko ajan ja pakettia lähtee tasaiseen tahtiin, mutta tilauksia on yksinkertaisesti niin paljon tällä hetkellä että parin päivän viivettä esiintyy. Täydennyserät ovat nostaneet tilauskannasta vanhojakin tilauksia jonon kärkeen ja "rusinamyrskyn" jäljiltä varsinkin BIOS-päivityksiä tilataan nyt paljon emolevyille.

Foorumilaisten spessujuttuna asiakaspalvelijat pyrkivät hyvän asiakaspalvelun nimissä hoitamaan "ATK-kriisit" henkilökohtaisesti matkaan, niinkuin muinakin ruuhka-aikoina.
 
Valvojaisten aikaan varmaankin saattaa tulla jokunen tarjous ja muuta pöhinää.
Keretäänköhän ruuhkat purkaa ennen sitä? :)
 
Nonii selvis! Viikonloppua vasten oli ollut tarkoitus laittaa noihin hyllytuote- ja lähitukkurituoteita sisältäviin tilauksiin huomio siitä, että saattaa esiintyä viivettä. Oli kuitenkin käynyt muotoilussa tai koodissa joku moka ja se johti siihen että kyseinen viesti ei ollutkaan näkynyt kaikissa tilauksissa missä piti. Nyt on tsekattu ja uusiin tilausvahvistuksiin tulee maininta siitä, että kiiretilanteessa kantsii olla aspaan erikseen yhteydessä.
 
Jaa täällä oli tällainen tilanne päällä, no laitanpa yksäriä niin josko saisi vauhtia tilaukseen! Tavoitteena saada viikonlopulle kamat asennukseen ja maanantaina tilausvahvistus vielä näytti 1-4pv..
 
70373071_519891425445150_6591752339445514240_n.png


...niin ei me siis kiusallamme paketteja pantata, oikeesti :p
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä ne meidän hyllypaikat ihan siisteinä pysyy (rangaistuksen uhalla :btooth: :cool:) mut toi pakkausalue on tälleen iltapäivästä vähän "chaotic good" :D
 
Viimeksi muokattu:
Mikä on relistinen arvio toimitusajasta tällä hetkellä jos kaikki tilatut tuotteet löytyy heti hyllystä? Ihan mielenrauhan takia kyselen sitä tekstaria odotellessa. Kannattaako tälle viikolle enää edes odotella tavaroita jos eilen on tilannut?
 
Mikä on relistinen arvio toimitusajasta tällä hetkellä jos kaikki tilatut tuotteet löytyy heti hyllystä? Ihan mielenrauhan takia kyselen sitä tekstaria odotellessa. Kannattaako tälle viikolle enää edes odotella tavaroita jos eilen on tilannut?

Menee omalla painollaan varmaan alkuviikkoon, eli parin päivän viive, mut tosiaan jos on joku akuuttitilanne osien suhteen niin laita yksäriä niin tuupataan aspasta käsin huomenna matkaan :)
 
Mikä on relistinen arvio toimitusajasta tällä hetkellä jos kaikki tilatut tuotteet löytyy heti hyllystä? Ihan mielenrauhan takia kyselen sitä tekstaria odotellessa. Kannattaako tälle viikolle enää edes odotella tavaroita jos eilen on tilannut?

Villi veikkaus jota peilaan omaan tilaukseen joka saapui tänään. Ei kannata odotella tälle viikolle.
 
Sunnuntaina tehty varastossa olleen yhden tuotteen tilaus, ei edelleenkään ole lähtenyt matkaan.

Ymmärrän kyllä varastopuolen kiireen jos on miehityksestä on puutetta, mutta siinä kohtaa kun Saksasta tulee tavara nopeammin ovelle kun kotimaasta tehty tilaus ei ole edes liikahtanut, ei ole ihan jepa.

Jimms pysyy edelleen tietty itsellä suosiossa, mutta pieni petraus toimitusten kanssa olisi paikallaan :) Varsinkin kun jokunen vuosi sitten saattoi saman päivän aikana olla tilaus tehtynä ja iltapäivän jälkeen sai matkahuollosta hakea paketin.
 
Montahan kertaa tää sama keskustelu pitää vielä käydä tässä läpi? Jimmsillä on ollut toimituksissa vaikeuksia, he ovat sen itse myöntäneet, ovat tästä johtuen hommanneet lisää henkilökuntaa (kouluttamisessa yms menee hetki). Rekryä pistetty myös käyntiin monella eri saralla. Ymmärrän että harmittaa odottelu, mut luulis että tää asia oltais jo puitu noin 17 sivussa mitä tästä ollaan keskusteltu samoilla viesteillä tyyppi toisensa jälkeen.
 
Montahan kertaa tää sama keskustelu pitää vielä käydä tässä läpi? Jimmsillä on ollut toimituksissa vaikeuksia, he ovat sen itse myöntäneet, ovat tästä johtuen hommanneet lisää henkilökuntaa (kouluttamisessa yms menee hetki). Rekryä pistetty myös käyntiin monella eri saralla. Ymmärrän että harmittaa odottelu, mut luulis että tää asia oltais jo puitu noin 17 sivussa mitä tästä ollaan keskusteltu samoilla viesteillä tyyppi toisensa jälkeen.
17 sivua sitten on yhtäkuin 3 kuukautta sitten ts Jimms on herännyt liianmyöhään lisäämään henkilökuntaa.
 
Tuosta Jimmsin kuvasta olisi luultavasti pienellä photarivelvoilulla mahdollista lukea kuitin tiedot. :vihellys:
 
17 sivua sitten on yhtäkuin 3 kuukautta sitten ts Jimms on herännyt liianmyöhään lisäämään henkilökuntaa.
Hehe :-) Ihan en tosissani käynyt laskemassa noita sivuja, kunhan heitin suurehkon lukeman kun näitä viestejä tullut jo pitkään. Ja kyllä, olet oikeassa. Herättiin liian myöhään. Mut haluaisin tietää että mitä nää viestit enää auttaa? Miten meinasitte että nää nopeuttaa asiaa? Ongelma on myönnetty ja sitä alettu työstämään. Se että aikuset ihmiset itkee foorumeilla tuskin nopeuttaa uusien työntekijöiden työtahtia?

Älkää kukaan repikö pelihousujanne tästä, en tullut tänne sen enempää puolustelemaan Jimmyä kun kaikki tietää että ongelma on läsnä ja ollut jo jonkun aikaa. En vaan tahdo ymmärtää päämäärää, vai ollaanko täällä enään vaan purkamassa omaa pahaa oloa jonkun tod. näk. viattoman aspaihmisen niskaan?
 
Kaupat, joiden toimitukset, takuukäsittelyt tai aspan muut perseilyt ärsyttää nykypäivänä, kannattaa suosiolla jättää väliin jatkossa oman mielenterveyden vuoksi.
Nykyään asia vaan täytyy hyväksyä ja lupauksiin ei kannata luottaa. Toimitusten jälkeen vasta punnitaan liikkeen painoarvo ja mahdollisten ongelmien hoitaminen ratkaisee ainakin minulla ostohalukkuuden jatkossa. Virheitä sattuu kaikille, mutta sen jälkeiset toimenpiteet vasta ratkaisevat kaiken...
Odotamme mielenkiinnolla synkkää perjantaita.
 
Reaktioista päätellen taitaa olla pitkistäkin viiveistä kyse osalla porukasta?

Itellä lähti tilaus yhden päivän myöhässä ja verenpaine tuntuisi olevan vielä ihan ok tasolla.
 
En vaan tahdo ymmärtää päämäärää, vai ollaanko täällä enään vaan purkamassa omaa pahaa oloa jonkun tod. näk. viattoman aspaihmisen niskaan?
En oo nyt muutamaan hetkeen tilannut, mutta 2017 Black Fridayn jälkeen ei oo oikeen noi paketit kulkenu sillä ns. totutulla tavalla. Aina välillä tullu pientä parannusta mut se alkaa sit lipsumaan siitä aika nopeeseen taas. Ongelma on tiedostettu joo ja jotain toimenpiteitäkin varmasti tässä kahen vuoden aikana tehty, mut silti on vähän sellanen fiilis et oikeeta muutosta ei oo hirveesti nähtävissä.

Et joo, kyllä mä ainakin koen et porukka ihan aiheestakin täällä nillittää jos paketteja kohta näin kahen vuoden jälkeen ei saada liikkeelle kohtuullisessa ajassa. Parempi se on et asiasta keskustellaan kun se et hyväksyttäis se hiljaa, toimitusajat on kuitenkin edelleen niinkin optimistisesti kerrottu kun 1-4pv.
 
Mun mielestä Jimmsin pitäisi nyt ryhdistäytyä ja laittaa esim. arvonta käyntiin ketkuun osallistuneiden kesken, jossa olisi mukana 10 l ämpäri. Sehän yleensä lepyttää suomalaiset ja velat tuntuvat saatavilta. :rofl:
 
En oo nyt muutamaan hetkeen tilannut, mutta 2017 Black Fridayn jälkeen ei oo oikeen noi paketit kulkenu sillä ns. totutulla tavalla. Aina välillä tullu pientä parannusta mut se alkaa sit lipsumaan siitä aika nopeeseen taas. Ongelma on tiedostettu joo ja jotain toimenpiteitäkin varmasti tässä kahen vuoden aikana tehty, mut silti on vähän sellanen fiilis et oikeeta muutosta ei oo hirveesti nähtävissä.

Et joo, kyllä mä ainakin koen et porukka ihan aiheestakin täällä nillittää jos paketteja kohta näin kahen vuoden jälkeen ei saada liikkeelle kohtuullisessa ajassa. Parempi se on et asiasta keskustellaan kun se et hyväksyttäis se hiljaa, toimitusajat on kuitenkin edelleen niinkin optimistisesti kerrottu kun 1-4pv.
Itellä ei kokemusta tilailuista kun käyn liikkeestä hakemassa, mutta omaan silmään ei oo kyllä jatkuvat ongelmat ainakaan osuneet? Siis aina just jos jotain isompaa tapahtuu just joulut yms niin luonnollisesti on ruuhkaa, ja sit on tämmösiä omasta mielestä satunnaisia jakeluvaikeuksia. Ei kuitenkaan mitään jo toista vuotta jatkuvasti jatkuvaa. Voin toki olla väärässäkin, ehkä jengillä tulee sit aina tietyin väliajoin mitta täyteen ja tulee ryhmällä tänne kirjottelemaan.

En just sen takia oikeen voi sanoa juuta tai jaata kun omaa kokemusta ei oo, mut mitä nyt kaikilta tutuilta kuullut niin tosi harvakseltaan näitä ongelmia ilmennyt. Ehkä silti liikaa näin isolla yrityksellä, mene ja tiedä. :think:
 
Kyllähän se on että jos haluaa rautaa kilpailukykyisellä hinnalla ja nopeahkolla toimituksella pitää tilata saksasta. Esimerkkinä tilasin amazon.de:stä ssd:n joka tuli 4 päivässä perille, kaveri tilasi hyllytavaraa jimmsiltä 6 päivää sitten ja vielä odottaa tilauksen postitusta.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 728
Viestejä
4 877 140
Jäsenet
78 682
Uusin jäsen
kemikaaliananas

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom