Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Pahapa siitä on mennä sanomaan ilman palkkatietoa ja työehtoja.
vuokratyö eli kumpikaan ei voi häävi olla.vuokratöissä aina työntekijän silmässä urea kirvelee,toisessa paikassa enemmän toisessa vähemmän.:beye:

Siinä olisi kyllä hyvä paikka, ei vaan reilu 100 kilometrin työmatka nappaile!
tätä ketjua lukeneena ja viime aikaiset omat kokemukset huomioiden,mahtasko siellä sen mukavempaa olla asiakaspalvelussa kuin jankon betonilla :D
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
vuokratyö eli kumpikaan ei voi häävi olla.vuokratöissä aina työntekijän silmässä urea kirvelee,toisessa paikassa enemmän toisessa vähemmän.:beye:


tätä ketjua lukeneena ja viime aikaiset omat kokemukset huomioiden,mahtasko siellä sen mukavempaa olla asiakaspalvelussa kuin jankon betonilla

Apua :D
Barona hoitaa meillä tosiaan rekryt, mutta hyvät tyypit tuppaa kummasti vakinaistumaan :)

PS, joulu tulee väistämättä, niin nyt aukes pakkaajienkin rekry: Kokemusta omaava varastotyötekijä Jimm's PC-Storeen!
 
@Jimm's

Samaa miettinyt oman tilaukseni kanssa, että ehtii emon uefi-bios päivittyä ja eilen tuli ilmoitusta että:
"
Valitettavasti saimme kuittauksen tuotevastaavaltamme, että tulo on jälleen viivästynyt. Arvioitu toimitus keskusvarastolle on 1.10.2019, josta toimitus 2-5 arkipäivää. Haluatteko pitää tilauksen voimassa?
"

Joten odotellaan nyt. Järkisyin en saa itselleni kuitenkaan perusteltua 3950X hankkimista (vaikka toki olisi se hieno) mutta tuo 3900X on hyvä päivitys 1700X mallista.

Tuo tuli ilman erillistä kysymystä mutta olin aiemmin antanut hieman palautetta siitä että jos he ilmoittavat tietyn arvion on kohteliasta ilmoittaa mikäli se ei pidä paikkaansa ettei minun ja noutopisteen palvelijan työ/vapaa-aika kulu erillisessä paketin etsimisessä. Eli pyrkivät varmaankin siksi tiedottamaan minua tarkemmin tuosta.

Eikö olisi reilua ilmoittaa kaikille tilanneille vai luokitellaanko teillä nykyään asiakkaat hyviin ja huonoihin?

Tämä siis tuolta ketjusta.

AMD 3. sukupolven Ryzen kellotukset ja kokemukset (Matisse/Zen2)
 
@Jimm's





Eikö olisi reilua ilmoittaa kaikille tilanneille vai luokitellaanko teillä nykyään asiakkaat hyviin ja huonoihin?

Tämä siis tuolta ketjusta.

AMD 3. sukupolven Ryzen kellotukset ja kokemukset (Matisse/Zen2)

Hei! En oikein ymmärrä kysymystä mutta yritän vastata tuotteista tiedottamisesta noin yleisellä tasolla. Tilaushetkellä tilausvahvistukseen merkitään automaattisesti tilaushetken tilanne toimitusaika-arvioineen.

Kunkin tuotteen tuotekortin arviot päivittyvät lisäksi kyllä koko kansalle sitä mukaa jos ja kun sitä ajankohtaista tietoa saadaan ja tukkurisaldot päivittyy :)
Luonnollisesti jos joku asiakaspalvelija asiakkaalle antaa jotain arvioita tai tietoa tietyn tilauksen edistymisestä niin hänen pitäisi huolehtia sitten myös siitä, että asiakkaalle kulkee tieto myös jos kyseinen arvio muuttuu!

Tuotteen poistumisesta valikoimasta (EOL) ilmoitetaan aina kaikille tuotteen tilanneille erillisellä sähköpostilla, kun tieto saadaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hei! En oikein ymmärrä kysymystä mutta yritän vastata tuotteista tiedottamisesta noin yleisellä tasolla. Tilaushetkellä tilausvahvistukseen merkitään automaattisesti tilaushetken tilanne toimitusaika-arvioineen.

Kunkin tuotteen tuotekortin arviot päivittyvät lisäksi kyllä koko kansalle sitä mukaa jos ja kun sitä ajankohtaista tietoa saadaan ja tukkurisaldot päivittyy :)
Luonnollisesti jos joku asiakaspalvelija asiakkaalle antaa jotain arvioita tai tietoa tietyn tilauksen edistymisestä niin hänen pitäisi huolehtia sitten myös siitä, että asiakkaalle kulkee tieto myös jos kyseinen arvio muuttuu!

Tuotteen poistumisesta valikoimasta (EOL) ilmoitetaan aina kaikille tuotteen tilanneille erillisellä sähköpostilla, kun tieto saadaan.

Niin siis kysehän oli yksinkertaisesti siitä että joillekin ilmoitetaan kysymättä ja joillekin ei edes silloinkaan kun kysyvät...
 
Niin siis kysehän oli yksinkertaisesti siitä että joillekin ilmoitetaan kysymättä ja joillekin ei edes silloinkaan kun kysyvät...

Moi! Jos joku asiakaspalvelija ei ole vastannut kysyttäessä asianmukaisesti niin siitä kannattaa reklamoida asiakaspalvelun esimiehelle. Kyllä arvio pitäisi antaa aina, jos sellainen on annettavaksi - valitettavasti tietoa tai edes arvausta ei kuitenkaan aina ole saatavilla. Tällaisessa tilanteessa tuotekortin arvioksi merkitään "ei vahvistettu".

Tuossa viittaamassasi keskustelussa siis ilmeisesti kyseessä aikaisemman kyselyn "follow-up" joka on ihan hyvän asiakaspalveluperiaatteen mukaista :)
 
Olisi pitänyt lukea tämä ketju ennen kuin tilasin tutusti Jimmsiltä tavaraa. Kaikki tavarat hyllyssä (sivujen perusteella) ja edelleen odotellaan kolmatta arkipäivää, että tuotteet edes lähtisi teiltä eteenpäin. Samaan aikaan Saksasta tilatut tuotteet tulevat DHL:ltä tänään. Mielestäni asiaan kannattaisi herätä ajoissa tai asiakkaat reagoivat.. Se, että ulkomailta tulee tavarat nopeammin kuin teiltä (edes lähtevät eteenpäin) on aika noloa.
 
Olisi pitänyt lukea tämä ketju ennen kuin tilasin tutusti Jimmsiltä tavaraa. Kaikki tavarat hyllyssä (sivujen perusteella) ja edelleen odotellaan kolmatta arkipäivää, että tuotteet edes lähtisi teiltä eteenpäin. Samaan aikaan Saksasta tilatut tuotteet tulevat DHL:ltä tänään. Mielestäni asiaan kannattaisi herätä ajoissa tai asiakkaat reagoivat.. Se, että ulkomailta tulee tavarat nopeammin kuin teiltä (edes lähtevät eteenpäin) on aika noloa.

Laita hyvä mies yksärillä tilausnumero, niin tsekkaillaan mikä tilanne! :) Tosiaan automaattisessa tilausvahvistuksessa pitäisi olla ollut jo tieto siitä, että meillä on tällä hetkellä ruuhkaa. :/
 
Laita hyvä mies yksärillä tilausnumero, niin tsekkaillaan mikä tilanne! :) Tosiaan automaattisessa tilausvahvistuksessa pitäisi olla ollut jo tieto siitä, että meillä on tällä hetkellä ruuhkaa. :/
Minäpä laitan.
Ei ollut mitään infoa. Täältä luin.
 
Okei. Ainakin viime perjantaina lähetetyssä vahvistuksessa oli maininta kun sellaista tutkailin:

Toimitusaika-arvio: 1-4 työpäivää

Toimitustapa: Pakettiautomaatti ,Posti Smartpost , Prisma....


Näin lukee vain.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 
Toimitusaika-arvio: 1-4 työpäivää

Toimitustapa: Pakettiautomaatti ,Posti Smartpost , Prisma....


Näin lukee vain.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Okei, mielenkiintoista. Kiitos yhteydenotosta yksärillä, kävin keräämässä tilaamasi tuotteet!
 
Onko tämä nyt niin, että pitää tänne tulla itkemään että saa tavarat hyllystä matkaan? Vai pitääkö baronan kautta tulla töihin että voi pakkaa omat tuotteet ja lähettää ne itelle?
 
Onko tämä nyt niin, että pitää tänne tulla itkemään että saa tavarat hyllystä matkaan? Vai pitääkö baronan kautta tulla töihin että voi pakkaa omat tuotteet ja lähettää ne itelle?

Logistiikassa puretaan ruuhkaa koko ajan ja pakettia lähtee tasaiseen tahtiin, mutta tilauksia on yksinkertaisesti niin paljon tällä hetkellä että parin päivän viivettä esiintyy. Täydennyserät ovat nostaneet tilauskannasta vanhojakin tilauksia jonon kärkeen ja "rusinamyrskyn" jäljiltä varsinkin BIOS-päivityksiä tilataan nyt paljon emolevyille.

Foorumilaisten spessujuttuna asiakaspalvelijat pyrkivät hyvän asiakaspalvelun nimissä hoitamaan "ATK-kriisit" henkilökohtaisesti matkaan, niinkuin muinakin ruuhka-aikoina.
 
Valvojaisten aikaan varmaankin saattaa tulla jokunen tarjous ja muuta pöhinää.
Keretäänköhän ruuhkat purkaa ennen sitä? :)
 
Nonii selvis! Viikonloppua vasten oli ollut tarkoitus laittaa noihin hyllytuote- ja lähitukkurituoteita sisältäviin tilauksiin huomio siitä, että saattaa esiintyä viivettä. Oli kuitenkin käynyt muotoilussa tai koodissa joku moka ja se johti siihen että kyseinen viesti ei ollutkaan näkynyt kaikissa tilauksissa missä piti. Nyt on tsekattu ja uusiin tilausvahvistuksiin tulee maininta siitä, että kiiretilanteessa kantsii olla aspaan erikseen yhteydessä.
 
Jaa täällä oli tällainen tilanne päällä, no laitanpa yksäriä niin josko saisi vauhtia tilaukseen! Tavoitteena saada viikonlopulle kamat asennukseen ja maanantaina tilausvahvistus vielä näytti 1-4pv..
 
70373071_519891425445150_6591752339445514240_n.png


...niin ei me siis kiusallamme paketteja pantata, oikeesti :p
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä ne meidän hyllypaikat ihan siisteinä pysyy (rangaistuksen uhalla :btooth: :cool:) mut toi pakkausalue on tälleen iltapäivästä vähän "chaotic good" :D
 
Viimeksi muokattu:
Mikä on relistinen arvio toimitusajasta tällä hetkellä jos kaikki tilatut tuotteet löytyy heti hyllystä? Ihan mielenrauhan takia kyselen sitä tekstaria odotellessa. Kannattaako tälle viikolle enää edes odotella tavaroita jos eilen on tilannut?
 
Mikä on relistinen arvio toimitusajasta tällä hetkellä jos kaikki tilatut tuotteet löytyy heti hyllystä? Ihan mielenrauhan takia kyselen sitä tekstaria odotellessa. Kannattaako tälle viikolle enää edes odotella tavaroita jos eilen on tilannut?

Menee omalla painollaan varmaan alkuviikkoon, eli parin päivän viive, mut tosiaan jos on joku akuuttitilanne osien suhteen niin laita yksäriä niin tuupataan aspasta käsin huomenna matkaan :)
 
Mikä on relistinen arvio toimitusajasta tällä hetkellä jos kaikki tilatut tuotteet löytyy heti hyllystä? Ihan mielenrauhan takia kyselen sitä tekstaria odotellessa. Kannattaako tälle viikolle enää edes odotella tavaroita jos eilen on tilannut?

Villi veikkaus jota peilaan omaan tilaukseen joka saapui tänään. Ei kannata odotella tälle viikolle.
 
Sunnuntaina tehty varastossa olleen yhden tuotteen tilaus, ei edelleenkään ole lähtenyt matkaan.

Ymmärrän kyllä varastopuolen kiireen jos on miehityksestä on puutetta, mutta siinä kohtaa kun Saksasta tulee tavara nopeammin ovelle kun kotimaasta tehty tilaus ei ole edes liikahtanut, ei ole ihan jepa.

Jimms pysyy edelleen tietty itsellä suosiossa, mutta pieni petraus toimitusten kanssa olisi paikallaan :) Varsinkin kun jokunen vuosi sitten saattoi saman päivän aikana olla tilaus tehtynä ja iltapäivän jälkeen sai matkahuollosta hakea paketin.
 
Montahan kertaa tää sama keskustelu pitää vielä käydä tässä läpi? Jimmsillä on ollut toimituksissa vaikeuksia, he ovat sen itse myöntäneet, ovat tästä johtuen hommanneet lisää henkilökuntaa (kouluttamisessa yms menee hetki). Rekryä pistetty myös käyntiin monella eri saralla. Ymmärrän että harmittaa odottelu, mut luulis että tää asia oltais jo puitu noin 17 sivussa mitä tästä ollaan keskusteltu samoilla viesteillä tyyppi toisensa jälkeen.
 
Montahan kertaa tää sama keskustelu pitää vielä käydä tässä läpi? Jimmsillä on ollut toimituksissa vaikeuksia, he ovat sen itse myöntäneet, ovat tästä johtuen hommanneet lisää henkilökuntaa (kouluttamisessa yms menee hetki). Rekryä pistetty myös käyntiin monella eri saralla. Ymmärrän että harmittaa odottelu, mut luulis että tää asia oltais jo puitu noin 17 sivussa mitä tästä ollaan keskusteltu samoilla viesteillä tyyppi toisensa jälkeen.
17 sivua sitten on yhtäkuin 3 kuukautta sitten ts Jimms on herännyt liianmyöhään lisäämään henkilökuntaa.
 
Tuosta Jimmsin kuvasta olisi luultavasti pienellä photarivelvoilulla mahdollista lukea kuitin tiedot. :vihellys:
 
17 sivua sitten on yhtäkuin 3 kuukautta sitten ts Jimms on herännyt liianmyöhään lisäämään henkilökuntaa.
Hehe :-) Ihan en tosissani käynyt laskemassa noita sivuja, kunhan heitin suurehkon lukeman kun näitä viestejä tullut jo pitkään. Ja kyllä, olet oikeassa. Herättiin liian myöhään. Mut haluaisin tietää että mitä nää viestit enää auttaa? Miten meinasitte että nää nopeuttaa asiaa? Ongelma on myönnetty ja sitä alettu työstämään. Se että aikuset ihmiset itkee foorumeilla tuskin nopeuttaa uusien työntekijöiden työtahtia?

Älkää kukaan repikö pelihousujanne tästä, en tullut tänne sen enempää puolustelemaan Jimmyä kun kaikki tietää että ongelma on läsnä ja ollut jo jonkun aikaa. En vaan tahdo ymmärtää päämäärää, vai ollaanko täällä enään vaan purkamassa omaa pahaa oloa jonkun tod. näk. viattoman aspaihmisen niskaan?
 
Kaupat, joiden toimitukset, takuukäsittelyt tai aspan muut perseilyt ärsyttää nykypäivänä, kannattaa suosiolla jättää väliin jatkossa oman mielenterveyden vuoksi.
Nykyään asia vaan täytyy hyväksyä ja lupauksiin ei kannata luottaa. Toimitusten jälkeen vasta punnitaan liikkeen painoarvo ja mahdollisten ongelmien hoitaminen ratkaisee ainakin minulla ostohalukkuuden jatkossa. Virheitä sattuu kaikille, mutta sen jälkeiset toimenpiteet vasta ratkaisevat kaiken...
Odotamme mielenkiinnolla synkkää perjantaita.
 
Reaktioista päätellen taitaa olla pitkistäkin viiveistä kyse osalla porukasta?

Itellä lähti tilaus yhden päivän myöhässä ja verenpaine tuntuisi olevan vielä ihan ok tasolla.
 
En vaan tahdo ymmärtää päämäärää, vai ollaanko täällä enään vaan purkamassa omaa pahaa oloa jonkun tod. näk. viattoman aspaihmisen niskaan?
En oo nyt muutamaan hetkeen tilannut, mutta 2017 Black Fridayn jälkeen ei oo oikeen noi paketit kulkenu sillä ns. totutulla tavalla. Aina välillä tullu pientä parannusta mut se alkaa sit lipsumaan siitä aika nopeeseen taas. Ongelma on tiedostettu joo ja jotain toimenpiteitäkin varmasti tässä kahen vuoden aikana tehty, mut silti on vähän sellanen fiilis et oikeeta muutosta ei oo hirveesti nähtävissä.

Et joo, kyllä mä ainakin koen et porukka ihan aiheestakin täällä nillittää jos paketteja kohta näin kahen vuoden jälkeen ei saada liikkeelle kohtuullisessa ajassa. Parempi se on et asiasta keskustellaan kun se et hyväksyttäis se hiljaa, toimitusajat on kuitenkin edelleen niinkin optimistisesti kerrottu kun 1-4pv.
 
Mun mielestä Jimmsin pitäisi nyt ryhdistäytyä ja laittaa esim. arvonta käyntiin ketkuun osallistuneiden kesken, jossa olisi mukana 10 l ämpäri. Sehän yleensä lepyttää suomalaiset ja velat tuntuvat saatavilta. :rofl:
 
En oo nyt muutamaan hetkeen tilannut, mutta 2017 Black Fridayn jälkeen ei oo oikeen noi paketit kulkenu sillä ns. totutulla tavalla. Aina välillä tullu pientä parannusta mut se alkaa sit lipsumaan siitä aika nopeeseen taas. Ongelma on tiedostettu joo ja jotain toimenpiteitäkin varmasti tässä kahen vuoden aikana tehty, mut silti on vähän sellanen fiilis et oikeeta muutosta ei oo hirveesti nähtävissä.

Et joo, kyllä mä ainakin koen et porukka ihan aiheestakin täällä nillittää jos paketteja kohta näin kahen vuoden jälkeen ei saada liikkeelle kohtuullisessa ajassa. Parempi se on et asiasta keskustellaan kun se et hyväksyttäis se hiljaa, toimitusajat on kuitenkin edelleen niinkin optimistisesti kerrottu kun 1-4pv.
Itellä ei kokemusta tilailuista kun käyn liikkeestä hakemassa, mutta omaan silmään ei oo kyllä jatkuvat ongelmat ainakaan osuneet? Siis aina just jos jotain isompaa tapahtuu just joulut yms niin luonnollisesti on ruuhkaa, ja sit on tämmösiä omasta mielestä satunnaisia jakeluvaikeuksia. Ei kuitenkaan mitään jo toista vuotta jatkuvasti jatkuvaa. Voin toki olla väärässäkin, ehkä jengillä tulee sit aina tietyin väliajoin mitta täyteen ja tulee ryhmällä tänne kirjottelemaan.

En just sen takia oikeen voi sanoa juuta tai jaata kun omaa kokemusta ei oo, mut mitä nyt kaikilta tutuilta kuullut niin tosi harvakseltaan näitä ongelmia ilmennyt. Ehkä silti liikaa näin isolla yrityksellä, mene ja tiedä. :think:
 
Kyllähän se on että jos haluaa rautaa kilpailukykyisellä hinnalla ja nopeahkolla toimituksella pitää tilata saksasta. Esimerkkinä tilasin amazon.de:stä ssd:n joka tuli 4 päivässä perille, kaveri tilasi hyllytavaraa jimmsiltä 6 päivää sitten ja vielä odottaa tilauksen postitusta.
 
Tuosta Jimmsin kuvasta olisi luultavasti pienellä photarivelvoilulla mahdollista lukea kuitin tiedot. :vihellys:

Se oli tarkoituksena liittää niin pienenä että olis vetäny pikselimössöksi mut hienosti tuli tommonen julistekoko silti >_>
Korjattiiin alkuperäistä viestiä vaikka se onkin ns. myöhäistä. Alkuperäinen ajatus oli näyttää sillä, ettei ne laatikkopinot tyhjiä ole :p
 
Montahan kertaa tää sama keskustelu pitää vielä käydä tässä läpi? Ymmärrän että harmittaa odottelu, mut luulis että tää asia oltais jo puitu noin 17 sivussa mitä tästä ollaan keskusteltu samoilla viesteillä tyyppi toisensa jälkeen.
Kaikki eivät lue tätä ketjua päivittäin tai ole tietoisia mitä jossain sivulla 280/310 on kirjoitettu, tosin kuulostaa vähän siltä, että jos ongelmia toimitusten kanssa on ollut noin pitkään, niin silloin ehdottomasti kannattaa pitää ääntä.

Omalta osaltani päätin kirjoittaa toimitusvaikeuksista, koska en haluaisi suomen parhaan PC rautaa myyvän liikkeen lipsuvan erinomaisen nopeista toimituksista.

Kun ulkomailta tavara tulee nopeammin käteen ja pitää odotella kotimaan toimitusta asennuksen kanssa, on tilanne melko paha.
 
Annetaas jälleen hyvää palautetta Jimmsille.

Tilasin Unity-koneeseen komponentit ja vaikka osasin varautua pidempään toimitusaikaan niin suhteellisen hyvässä ajassa sain tilatut tuotteet itselle.
Haluamallani kotelolla oli pisin toimitusaika.
Pienen sisäisen kommunikaatio härön takia Jimmsillä jäi epähuomiossa toimitus tälle viikolle mutta olen hitokseen tyytyväinen ja tämäkin sovittiin Jimmsin kanssa keskenään missä päästiin molempia tyydyttävään lopputulokseen.
Käytin myös ensimmäistä kertaa Bios/prosessori asennuspalvelua, se vaihe kun jäi pois itseltä ni meni ATK kasaan täysin kivuttomasti.

Ei ole ikinä tarvinnut moittia toimintaa eikä ole varmasti jatkossakaan tarvetta! :tup:
 
Ilahduttavaa, että tilauksen muututtua eilen "Toimitettavissa, odottaa käsittelyä" tilaan, sain jo tänään aamulla viestin että paketit on postitettu. Pääsee tunkkaamaan atk:ta viikonlopuksi, ellei Posti kämmää :comp::tup:
 
Viimeksi muokattu:
Kysyin samaa asiaa aspasta tällä viikolla, _pitäisi_ olla bundlessa suoraan toimiva BIOS.

Hei,


Kiitos viestistäsi. Bundle paketeissa pitäisi tosiaan valmiiksi yhteensopiva BIOS-versio.


Ystävällisesti / Best regards,



Matias Mattila

Asiakaspalvelu / Customer service
 
Tuleeko teille Roccat Vulcan 122 näppiksiä myyntiin? On siis identtinen tuon teillä myynnissä olevan Vulcan 120 näppiksen kanssa, mutta valkoinen.

ROCCAT® Vulcan 122 AIMO Arctic White | Mechanical RGB Gaming Keyboard
Toistaiseksi Roccatin uusien tuotteiden saatavuudessa on hieman viivettä ja tarkkoja arvioita saatavuuksille ei ole. Pyrimme parantamaan Roccatin saatavuutta yleisesti ja luommekin näille tuotteille luotettavaa ja nopeaa jakelukanavaa. Omassa varastossamme on tällä hetkellä kuitenkin kohtalaisen hyvä saatavuus monille Rocccatin tuotteille. Tulevaisuudessa uutuustuotteiden saatavuus siis parenee ja lisäämme valikoimaa web-sivuillemme mahdollisimman pian. Alustavan arvion mukaan aikataulu voi nykyisellään olla noin 1 kuukauden luokkaa.
 
70373071_519891425445150_6591752339445514240_n.png


...niin ei me siis kiusallamme paketteja pantata, oikeesti :p


Tuntuu vain että olisi järkevämpää kerätä vain tilaukset joihin on kaikki olemassa.
Huono johto ja tuotannon suunnittelu jos homma on tuolla tasolla.
Luultavasti pakkausta ei ole edes suunnitelu mitenkää, vain laitettu miehet töihin.
Laatikoita ei ole mitenkää järkevää kasata etukäteen tilaa viemään.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
289 090
Viestejä
4 951 854
Jäsenet
79 592
Uusin jäsen
tuominl

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom