Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Näyttöni BenQ XL2411T tukee 1920x1080@144Hz ainoastaan DVI-liitännän kautta, jota ei Nvidian RTX-näytönohjaimissa ole. Millä näistä DisplayPort-DVI-kaapeleista saavutan 144Hz 1920x1080-resoluutiolla?

Vaikka olen harkinnut uuden näytön ostoa, ostan kuitenkin mieluummin korkeintaan reilun 50 euron sovittimen (jonka saan oletettevasti myytyä myöhemmin).
 
Hei,

tilasin koneen kasauksella noin. 3vk sitten. Tänään tilaksi muuttui "Odottaa kokoonpanoa". Toimitusaika-arvio oli 1-4vk, alkoiko tuo aika tilauksesta vai tästä päivästä?
 
"Toimitettavissa, odottaa käsittelyä". Tilaus toivottavasti saapuu joskus. On samalla viimeinen kerta, kun tilaan kyseisestä yrityksestä. Maksakoot vaikka tuplat muualla.
 
Näköjään toimitusaika-arvio varastotuotteille on palannut taas 1-4 päivään. Onko jotain konkreettisia toimenpiteitä siis tehty tilanteen korjaamiseksi? Ilmeisesti ainakin tämän foorumin perusteella toimitukset takkuilee silti edelleen.. Onkohan ihan rehellinen arvio tuo 1-4 päivää vai mennäänkö vieläkin todellisuudessa lähemmäs kuutta?
Viime viikon keskiviikkona päivällä jätetty tilaus on edelleen "Toimitettavissa, odottaa käsittelyä"-statuksella
 
Hei,

tilasin koneen kasauksella noin. 3vk sitten. Tänään tilaksi muuttui "Odottaa kokoonpanoa". Toimitusaika-arvio oli 1-4vk, alkoiko tuo aika tilauksesta vai tästä päivästä?
Sama juttu mutta toimitusaika oli 1-3 viikkoa. Nyt on menny se 3 viikkoa, mutta osasin varautua kun oon lueskellu täältä juttuja. Oishan se silti kiva saada aika pian.
 
Neljä arkipäivää menee siihen, että saavat edes tuotteen haettua varastosta.. Pitääpä katella jatkossa muualle, jos sais pikkasen nopeempaa palvelua.

Taitaa tuo varasto sijaita Saksanmaalla ku menee niin kauan hakia sieltä tavaraa... :tdown:
 
Taitaa tuo varasto sijaita Saksanmaalla ku menee niin kauan hakia sieltä tavaraa... :tdown:

Ei sijaitse, kyllä Jimm'sin operaation sydän on edelleen Suomen Turussa, jossa pyritäänkin pitämään hyvä reservi kaikenlaista tykötarvetta.Tällä hetkellä ruuhkaa teettävät osin myös muutamat kauan odotetut varastontäydedennykset, jotka nostavat vanhempia tilauksia kerättäväksi jonon kärkeen.

Logistiikan ruuhkatilanne on tiedostettu ja tuossa kesämmällä rekryttiinkin uusia tyyppejä - valitettavasti opettelevat vielä tavoille eli käsittelynopeudet eivät palaudu ihan hetkessä totutulle tasolle. Myös huoltoon/takuuseen on rekryt käynnissä. Aspa auttaa omien kykyjensä ja resurssiensa puitteissa purkamaan foorumilaisten ATK-kriisejä logistiikan ohessa.

Muistakaa hei tyypit laitella niitä "sydämen päällä" olevia kyssäreitä siihen foorumivalvojaisten lomakkeeseen - ei tarvitse välttämättä liittyä esportsiin!
 
Viimeksi muokattu:
Vieläköhän Jimmyltä liikenisi rakkautta ja saataisin Fractalin Define R5 foorumitarjoukseen? Vai onko koko malli jo ihan last season? (Siinä tapauksessa poistotarjouskin kelpaa ;))


On nimittäin alkanut tuo raudanhimo rusinapakettia kohtaan käymään kovaksi :drool: mutta ostohousuja sovitellaan jalkaan vasta kun saa tilpehööreille arvoisensa kotelon sopivaan hintaan :shifty:
 
Viimeksi muokattu:
Pienen pieni palaute tähän väliin.Ensiluokkaista informaatiota ryzen 3900x-sivulla.Suosittelenkin ottamaan tavaksi jos vastaavanlaisia julkaisuja tulee tulevaisuudessa. :tup: Vielä voisi lisätä mihin päivämäärään asti on tilaukset toimitettu tällä hetkellä.
 
Just katsoin, viimeisestä tilauksesta 2v ja vajaa kk enkä ole katunut päivääkään sen jälkeen.
Toivottavasti palaamme asiaan joskus.
 
Pahapa siitä on mennä sanomaan ilman palkkatietoa ja työehtoja.
vuokratyö eli kumpikaan ei voi häävi olla.vuokratöissä aina työntekijän silmässä urea kirvelee,toisessa paikassa enemmän toisessa vähemmän.:beye:

Siinä olisi kyllä hyvä paikka, ei vaan reilu 100 kilometrin työmatka nappaile!
tätä ketjua lukeneena ja viime aikaiset omat kokemukset huomioiden,mahtasko siellä sen mukavempaa olla asiakaspalvelussa kuin jankon betonilla :D
 
vuokratyö eli kumpikaan ei voi häävi olla.vuokratöissä aina työntekijän silmässä urea kirvelee,toisessa paikassa enemmän toisessa vähemmän.:beye:


tätä ketjua lukeneena ja viime aikaiset omat kokemukset huomioiden,mahtasko siellä sen mukavempaa olla asiakaspalvelussa kuin jankon betonilla

Apua :D
Barona hoitaa meillä tosiaan rekryt, mutta hyvät tyypit tuppaa kummasti vakinaistumaan :)

PS, joulu tulee väistämättä, niin nyt aukes pakkaajienkin rekry: Kokemusta omaava varastotyötekijä Jimm's PC-Storeen!
 
@Jimm's

Samaa miettinyt oman tilaukseni kanssa, että ehtii emon uefi-bios päivittyä ja eilen tuli ilmoitusta että:
"
Valitettavasti saimme kuittauksen tuotevastaavaltamme, että tulo on jälleen viivästynyt. Arvioitu toimitus keskusvarastolle on 1.10.2019, josta toimitus 2-5 arkipäivää. Haluatteko pitää tilauksen voimassa?
"

Joten odotellaan nyt. Järkisyin en saa itselleni kuitenkaan perusteltua 3950X hankkimista (vaikka toki olisi se hieno) mutta tuo 3900X on hyvä päivitys 1700X mallista.

Tuo tuli ilman erillistä kysymystä mutta olin aiemmin antanut hieman palautetta siitä että jos he ilmoittavat tietyn arvion on kohteliasta ilmoittaa mikäli se ei pidä paikkaansa ettei minun ja noutopisteen palvelijan työ/vapaa-aika kulu erillisessä paketin etsimisessä. Eli pyrkivät varmaankin siksi tiedottamaan minua tarkemmin tuosta.

Eikö olisi reilua ilmoittaa kaikille tilanneille vai luokitellaanko teillä nykyään asiakkaat hyviin ja huonoihin?

Tämä siis tuolta ketjusta.

AMD 3. sukupolven Ryzen kellotukset ja kokemukset (Matisse/Zen2)
 
@Jimm's





Eikö olisi reilua ilmoittaa kaikille tilanneille vai luokitellaanko teillä nykyään asiakkaat hyviin ja huonoihin?

Tämä siis tuolta ketjusta.

AMD 3. sukupolven Ryzen kellotukset ja kokemukset (Matisse/Zen2)

Hei! En oikein ymmärrä kysymystä mutta yritän vastata tuotteista tiedottamisesta noin yleisellä tasolla. Tilaushetkellä tilausvahvistukseen merkitään automaattisesti tilaushetken tilanne toimitusaika-arvioineen.

Kunkin tuotteen tuotekortin arviot päivittyvät lisäksi kyllä koko kansalle sitä mukaa jos ja kun sitä ajankohtaista tietoa saadaan ja tukkurisaldot päivittyy :)
Luonnollisesti jos joku asiakaspalvelija asiakkaalle antaa jotain arvioita tai tietoa tietyn tilauksen edistymisestä niin hänen pitäisi huolehtia sitten myös siitä, että asiakkaalle kulkee tieto myös jos kyseinen arvio muuttuu!

Tuotteen poistumisesta valikoimasta (EOL) ilmoitetaan aina kaikille tuotteen tilanneille erillisellä sähköpostilla, kun tieto saadaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hei! En oikein ymmärrä kysymystä mutta yritän vastata tuotteista tiedottamisesta noin yleisellä tasolla. Tilaushetkellä tilausvahvistukseen merkitään automaattisesti tilaushetken tilanne toimitusaika-arvioineen.

Kunkin tuotteen tuotekortin arviot päivittyvät lisäksi kyllä koko kansalle sitä mukaa jos ja kun sitä ajankohtaista tietoa saadaan ja tukkurisaldot päivittyy :)
Luonnollisesti jos joku asiakaspalvelija asiakkaalle antaa jotain arvioita tai tietoa tietyn tilauksen edistymisestä niin hänen pitäisi huolehtia sitten myös siitä, että asiakkaalle kulkee tieto myös jos kyseinen arvio muuttuu!

Tuotteen poistumisesta valikoimasta (EOL) ilmoitetaan aina kaikille tuotteen tilanneille erillisellä sähköpostilla, kun tieto saadaan.

Niin siis kysehän oli yksinkertaisesti siitä että joillekin ilmoitetaan kysymättä ja joillekin ei edes silloinkaan kun kysyvät...
 
Niin siis kysehän oli yksinkertaisesti siitä että joillekin ilmoitetaan kysymättä ja joillekin ei edes silloinkaan kun kysyvät...

Moi! Jos joku asiakaspalvelija ei ole vastannut kysyttäessä asianmukaisesti niin siitä kannattaa reklamoida asiakaspalvelun esimiehelle. Kyllä arvio pitäisi antaa aina, jos sellainen on annettavaksi - valitettavasti tietoa tai edes arvausta ei kuitenkaan aina ole saatavilla. Tällaisessa tilanteessa tuotekortin arvioksi merkitään "ei vahvistettu".

Tuossa viittaamassasi keskustelussa siis ilmeisesti kyseessä aikaisemman kyselyn "follow-up" joka on ihan hyvän asiakaspalveluperiaatteen mukaista :)
 
Olisi pitänyt lukea tämä ketju ennen kuin tilasin tutusti Jimmsiltä tavaraa. Kaikki tavarat hyllyssä (sivujen perusteella) ja edelleen odotellaan kolmatta arkipäivää, että tuotteet edes lähtisi teiltä eteenpäin. Samaan aikaan Saksasta tilatut tuotteet tulevat DHL:ltä tänään. Mielestäni asiaan kannattaisi herätä ajoissa tai asiakkaat reagoivat.. Se, että ulkomailta tulee tavarat nopeammin kuin teiltä (edes lähtevät eteenpäin) on aika noloa.
 
Olisi pitänyt lukea tämä ketju ennen kuin tilasin tutusti Jimmsiltä tavaraa. Kaikki tavarat hyllyssä (sivujen perusteella) ja edelleen odotellaan kolmatta arkipäivää, että tuotteet edes lähtisi teiltä eteenpäin. Samaan aikaan Saksasta tilatut tuotteet tulevat DHL:ltä tänään. Mielestäni asiaan kannattaisi herätä ajoissa tai asiakkaat reagoivat.. Se, että ulkomailta tulee tavarat nopeammin kuin teiltä (edes lähtevät eteenpäin) on aika noloa.

Laita hyvä mies yksärillä tilausnumero, niin tsekkaillaan mikä tilanne! :) Tosiaan automaattisessa tilausvahvistuksessa pitäisi olla ollut jo tieto siitä, että meillä on tällä hetkellä ruuhkaa. :/
 
Laita hyvä mies yksärillä tilausnumero, niin tsekkaillaan mikä tilanne! :) Tosiaan automaattisessa tilausvahvistuksessa pitäisi olla ollut jo tieto siitä, että meillä on tällä hetkellä ruuhkaa. :/
Minäpä laitan.
Ei ollut mitään infoa. Täältä luin.
 
Okei. Ainakin viime perjantaina lähetetyssä vahvistuksessa oli maininta kun sellaista tutkailin:

Toimitusaika-arvio: 1-4 työpäivää

Toimitustapa: Pakettiautomaatti ,Posti Smartpost , Prisma....


Näin lukee vain.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 
Toimitusaika-arvio: 1-4 työpäivää

Toimitustapa: Pakettiautomaatti ,Posti Smartpost , Prisma....


Näin lukee vain.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Okei, mielenkiintoista. Kiitos yhteydenotosta yksärillä, kävin keräämässä tilaamasi tuotteet!
 
Onko tämä nyt niin, että pitää tänne tulla itkemään että saa tavarat hyllystä matkaan? Vai pitääkö baronan kautta tulla töihin että voi pakkaa omat tuotteet ja lähettää ne itelle?
 
Onko tämä nyt niin, että pitää tänne tulla itkemään että saa tavarat hyllystä matkaan? Vai pitääkö baronan kautta tulla töihin että voi pakkaa omat tuotteet ja lähettää ne itelle?

Logistiikassa puretaan ruuhkaa koko ajan ja pakettia lähtee tasaiseen tahtiin, mutta tilauksia on yksinkertaisesti niin paljon tällä hetkellä että parin päivän viivettä esiintyy. Täydennyserät ovat nostaneet tilauskannasta vanhojakin tilauksia jonon kärkeen ja "rusinamyrskyn" jäljiltä varsinkin BIOS-päivityksiä tilataan nyt paljon emolevyille.

Foorumilaisten spessujuttuna asiakaspalvelijat pyrkivät hyvän asiakaspalvelun nimissä hoitamaan "ATK-kriisit" henkilökohtaisesti matkaan, niinkuin muinakin ruuhka-aikoina.
 
Valvojaisten aikaan varmaankin saattaa tulla jokunen tarjous ja muuta pöhinää.
Keretäänköhän ruuhkat purkaa ennen sitä? :)
 
Nonii selvis! Viikonloppua vasten oli ollut tarkoitus laittaa noihin hyllytuote- ja lähitukkurituoteita sisältäviin tilauksiin huomio siitä, että saattaa esiintyä viivettä. Oli kuitenkin käynyt muotoilussa tai koodissa joku moka ja se johti siihen että kyseinen viesti ei ollutkaan näkynyt kaikissa tilauksissa missä piti. Nyt on tsekattu ja uusiin tilausvahvistuksiin tulee maininta siitä, että kiiretilanteessa kantsii olla aspaan erikseen yhteydessä.
 
Jaa täällä oli tällainen tilanne päällä, no laitanpa yksäriä niin josko saisi vauhtia tilaukseen! Tavoitteena saada viikonlopulle kamat asennukseen ja maanantaina tilausvahvistus vielä näytti 1-4pv..
 
70373071_519891425445150_6591752339445514240_n.png


...niin ei me siis kiusallamme paketteja pantata, oikeesti :p
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä ne meidän hyllypaikat ihan siisteinä pysyy (rangaistuksen uhalla :btooth: :cool:) mut toi pakkausalue on tälleen iltapäivästä vähän "chaotic good" :D
 
Viimeksi muokattu:
Mikä on relistinen arvio toimitusajasta tällä hetkellä jos kaikki tilatut tuotteet löytyy heti hyllystä? Ihan mielenrauhan takia kyselen sitä tekstaria odotellessa. Kannattaako tälle viikolle enää edes odotella tavaroita jos eilen on tilannut?
 
Mikä on relistinen arvio toimitusajasta tällä hetkellä jos kaikki tilatut tuotteet löytyy heti hyllystä? Ihan mielenrauhan takia kyselen sitä tekstaria odotellessa. Kannattaako tälle viikolle enää edes odotella tavaroita jos eilen on tilannut?

Menee omalla painollaan varmaan alkuviikkoon, eli parin päivän viive, mut tosiaan jos on joku akuuttitilanne osien suhteen niin laita yksäriä niin tuupataan aspasta käsin huomenna matkaan :)
 
Mikä on relistinen arvio toimitusajasta tällä hetkellä jos kaikki tilatut tuotteet löytyy heti hyllystä? Ihan mielenrauhan takia kyselen sitä tekstaria odotellessa. Kannattaako tälle viikolle enää edes odotella tavaroita jos eilen on tilannut?

Villi veikkaus jota peilaan omaan tilaukseen joka saapui tänään. Ei kannata odotella tälle viikolle.
 
Sunnuntaina tehty varastossa olleen yhden tuotteen tilaus, ei edelleenkään ole lähtenyt matkaan.

Ymmärrän kyllä varastopuolen kiireen jos on miehityksestä on puutetta, mutta siinä kohtaa kun Saksasta tulee tavara nopeammin ovelle kun kotimaasta tehty tilaus ei ole edes liikahtanut, ei ole ihan jepa.

Jimms pysyy edelleen tietty itsellä suosiossa, mutta pieni petraus toimitusten kanssa olisi paikallaan :) Varsinkin kun jokunen vuosi sitten saattoi saman päivän aikana olla tilaus tehtynä ja iltapäivän jälkeen sai matkahuollosta hakea paketin.
 
Montahan kertaa tää sama keskustelu pitää vielä käydä tässä läpi? Jimmsillä on ollut toimituksissa vaikeuksia, he ovat sen itse myöntäneet, ovat tästä johtuen hommanneet lisää henkilökuntaa (kouluttamisessa yms menee hetki). Rekryä pistetty myös käyntiin monella eri saralla. Ymmärrän että harmittaa odottelu, mut luulis että tää asia oltais jo puitu noin 17 sivussa mitä tästä ollaan keskusteltu samoilla viesteillä tyyppi toisensa jälkeen.
 
Montahan kertaa tää sama keskustelu pitää vielä käydä tässä läpi? Jimmsillä on ollut toimituksissa vaikeuksia, he ovat sen itse myöntäneet, ovat tästä johtuen hommanneet lisää henkilökuntaa (kouluttamisessa yms menee hetki). Rekryä pistetty myös käyntiin monella eri saralla. Ymmärrän että harmittaa odottelu, mut luulis että tää asia oltais jo puitu noin 17 sivussa mitä tästä ollaan keskusteltu samoilla viesteillä tyyppi toisensa jälkeen.
17 sivua sitten on yhtäkuin 3 kuukautta sitten ts Jimms on herännyt liianmyöhään lisäämään henkilökuntaa.
 
Tuosta Jimmsin kuvasta olisi luultavasti pienellä photarivelvoilulla mahdollista lukea kuitin tiedot. :vihellys:
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
259 819
Viestejä
4 517 667
Jäsenet
74 480
Uusin jäsen
Merts1
Back
Ylös Bottom