Tätä ketjua lukiessa huomaa että ihmiset jakautuu erilaisiin ryhmiin ja nämä ryhmät riitelevät keskenään.
Kasvava ryhmä on näitä ketkä ovat tyytymättömiä hitauteen eli hommat ei toimi. Kyseessä on ajasta, joka menee tilauksen tekemisestä siihen, että tuote on noudattavissa/toimitettu. Tai RMA-tapauksen käsittelyajasta.
Puolustava ryhmä koostuu näistä "no ota yhteyttä sinne" tai "come on tsätti on auki 24/7!! max jonotus pari minaa!", eli syyllistetään ensiksi mainittua ryhmää ja pyydetään heitä tekemään vielä enemmän oman asiansa hoitamiseksi.
Kuulun itse ensimmäiseen ryhmään ja kyse on varmasti useammalle periaatteesta. Olen oman osuuteni hoitanut, valinnut tuotteet, laittanut ne koriin ja ehkä jopa maksanut. Nyt olisi sen toisen pään vuoro hoitaa hommansa.
Tässä esimerkki joka vastaa tunnereaktioltaan samaa:
Jos mulla on nilkka kipeä, soitan aamulla terveyskeskuksen ajanvaraukseen, ja sieltä luvataan soittaa takaisin 30min sisällä niin minä odotan soittoa 30min sisällä. Jos mä joudun soittamaan sinne itse takaisin, niin mua ei voisi vähempää kiinnostaa jos sieltä toisesta päästä alkaa selittely lomista, saikuista tmv joka on heidän vastuullaan hoitaa, tai että olen nyt tosi onnekas kun Suomen johtava nilkkakirurgi on täällä just ja tilanne varmasti on tässä jo paranemas.... tyst. Ei kiinnosta. Mulle luvattiin soitto 30min sisällä ja se ei tapahtunut.
Jimms voi ruveta heittelemään 50e lahjakortteja jokaisella asiakkaalle viivästyksestä, mutta sekään ei poista sitä ärsytystä, että on luvattu jotain mikä ei pitänyt loppujen lopuksi. Ja tämä v-tuttaa koska me suomalaiset ollaan rehellisintä kansaa ja sovitut hommat pidetään.