Mitä teille
@Jimm's on tapahtunut? Muutamaan kuukauteen ei ole tullut asioitua ja nyt sitten tilasin töihin NAS:n uuden kovon 7.8 ja heti tänään 14.8 tuli viesti että toimitettu. Miten teillä on kusseet noin pahoin varastotuotteidenkin toimitukset? Johtuuko nyt yrityksen myynnistä Casekingille vai onko vain muutoin pahasti ruuhkautunut? Varastotuotteiden toimitusaika-arviotkin näemmä muuttuneet 1-6 päivään.
Poimin nyt viimeisimmän asiaa sivuavan postauksen ja valotan tätäkin hieman eli: "viime vuoden keväällä tehty yrityskauppa ja sen jälkeen tapahtunutta"
Casekingin mukaantulon jälkeen Jimm's on panostanut ensisijaisesti tuotevalikoiman laajentamiseen omassa ydintuotealueessaan (PC -komponentit, oheislaitteet, modaus, jne...) ja tähän on luonnollisesti ollut apua uudesta emoyhtiöstä, joka toimii samalla tuotealueella. Lisäksi ensimmäiset investoinnit toiminnan laajentamiseksi tehtiin laajentamalla varastoamme, joka saatiin käyttöön pienen viivästyksen jälkeen marraskuun alussa 2018.
Uuden varaston myötä luonnollisesti myös saatavuus parani, koska tuotteita on aiempaa paremmin "heti varastossa" ja tämä tulee olemaan tavoitteemme jatkossakin. Samaan aikaan viime vuoden lopulla huomasimme, että toiminnanohjausjärjestelmämme ei silloisessa muodossa kykene palvelemaan kasvavaa liiketoimintaa ja suunnitelma järjestelmän kehittämisestä ja siihen investoimisesta tehtiin loppuvuodesta 2018. Ongelma vain tällaisissa järjestelmähankkeissa on se, että niitä ei voida tehdä kiireisimpään vuoden aikaan mikä on käytännössä marraskuun ja helmikuun välinen aika. Uusi versio toiminnanohjausjärjestelmästä saatiin käyntiin huhtikuun puolessa välissä ja se on osoittanut toimivuutensa etenkin kun lähetysmäärät kasvavat (huom! kyseessä ei kuitenkaan ole automaatti- tai ulkoinen varasto vaan edelleen tarvitaan keräilijöitä ja pakkaajia).
Eli nopeasti yhteenvedettynä: Caseking haluaa meidän pysyvän paikallisena toimijana ja kehittää meidän omia vahvuuksia, investoida toiminnan kasvuun, sekä luoda uusia työpaikkoja. Lisäksi verotkin maksetaan Suomeen
Se, että vuoden vaihteessa oli pahoja viivästyksiä toimituksissa johtui pääosin siitä, että vanha järjestelmä jäi sitten pieneksi, eikä sitä pystytty skaalaamaan ylöspäin tarpeeksi nopeasti. Tuolloinkin ilmaantui kommentteja, jossa epäiltiin, että uudella omistajalla on tässä näppinsä pelissä ja toiminta siirretään Saksaan vai mitä näitä nyt oli. Valitettavasti kyse ei ollut siitä - kyllä tämä oli ihan mun moka kun odottelin vähän liian pitkään vanhan järjestelmän kanssa.