Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Ei valitettavasti tarkkaa toimitusaika-arviota tiedossa, mutta laitetaan tiedustelua tuotevastaavamme suuntaan ja koitetaan saada jotain arvioita ilmi!

Hei,

kävitkin tätä jo toista kautta tiedustelemassa, eli selvityksessä on :)
Jep, välillä unohtuu tuo teidän chatti, loistava ominaisuus kyllä.:tup:
 
Ymmärrän kyllä että on pidellyt kiirettä. Mutta Tein teille tuotepalautuksen, otitte sen vastaan 2.8.19. Rahat teidän olisi kuulunut kuluttajasuojalain mukaan palauttaa 14vrk sisällä. Eikö niin että keskiviikkoon mennessä näkyy? Nyt menny jo 16vrk. On tyhmää kirjoittaa näin päivän selvistä asioista tänne, kyseessä oli kumminkin tuote, jolla on 14vrk palautusoikeus.
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärrän kyllä että on pidellyt kiirettä. Mutta Tein teille tuotepalautuksen, otitte sen vastaan 2.8.19. Rahat teidän olisi kuulunut kuluttajasuojalain mukaan palauttaa 14vrk sisällä. Eikö niin että keskiviikkoon mennessä näkyy? Nyt menny jo 16vrk. Mun on tyhmää kirjoittaa näin päivän selvistä asioista tänne. Kyseessä oli kumminkin tuote, jolla on 14vrk palautusoikeus.
Katso boldattu!
Kannattais ennemmin olla yhteydessä chattiin tai muuhun suoraan asiakkaspalveluun, foorumilla on aina viivettä.
 
Ymmärrän kyllä että on pidellyt kiirettä. Mutta Tein teille tuotepalautuksen, otitte sen vastaan 2.8.19. Rahat teidän olisi kuulunut kuluttajasuojalain mukaan palauttaa 14vrk sisällä. Eikö niin että keskiviikkoon mennessä näkyy? Nyt menny jo 16vrk. Mun on tyhmää kirjoittaa näin päivän selvistä asioista tänne. Kyseessä oli kumminkin tuote, jolla on 14vrk palautusoikeus.

Itselläni kesti noin kolmisen viikkoa, 22.7 kun kysyin asiasta, vastasivat että käsittelevät vielä 11.7 RMA pyyntöjä.

Eli kyllä he tulevat käsittelemään pyyntösi mutta kuten kaikki tietänee, ovat kovin, kovin ruuhkautuneita.
 
Kysyisin vielä Jimmssiltä myös tässä ketjussa, että mitä ihmettä on tapahtunut Cooltekin koteloille valikoimassanne? Toukokuussa ostin Atx-Htpc-kotelon, ja silloin niitä oli varastossa varsin hyvä määrä. Nyt elokuussa tuote on kadonnut täysin valikoimastanne. Onko varsinainen syy katoamiselle liikesalaisuus (ongelmia tukun kanssa, ei myydä teille?) vai pystyisittekö avaamaan mitenkään, miksi esim. Cooltekin G3-kotelo katosi täysin valikoimastanne?

Onneksi ostin tuon kotelon, varsin passeli ollut vanhalle Phenom X6-pohjaiselle Htpc:lle. Ihmettelen vain näin yllättävää muutosta.
 
@Jimm's

Saatteko listoille Cooler Master MK730 näppäimistöä MX Brown kytkimillä? Vain Red ja Blue näyttäisi nyt olevan tarjolla.
 
Viimeksi muokattu:
Useamman päivän odotellut varastotuotteen toimitusta. Melko näätää toimitusaika-arvion muuttaminen 1-4 päivää -> 1-6 päivää jos kerran ongelmat ovat Jimmsillä itselläänkin tiedossa ja todellisuudessa toimitusaika on 4+ päivää.
 
Viikko sitten sunnuntaina tilasin tuulettimen jatkokaapeleita ja niissä oli 1-6 päivää toimitusaika. Vieläkin odottaa käsittelyä, onneksi näillä ei ole hoppu. Mutta samaa mieltä, vois ton 1-6 korjata realistisemmaksi.
 
Kysyisin vielä Jimmssiltä myös tässä ketjussa, että mitä ihmettä on tapahtunut Cooltekin koteloille valikoimassanne? Toukokuussa ostin Atx-Htpc-kotelon, ja silloin niitä oli varastossa varsin hyvä määrä. Nyt elokuussa tuote on kadonnut täysin valikoimastanne. Onko varsinainen syy katoamiselle liikesalaisuus (ongelmia tukun kanssa, ei myydä teille?) vai pystyisittekö avaamaan mitenkään, miksi esim. Cooltekin G3-kotelo katosi täysin valikoimastanne?

Onneksi ostin tuon kotelon, varsin passeli ollut vanhalle Phenom X6-pohjaiselle Htpc:lle. Ihmettelen vain näin yllättävää muutosta.

Cooltek on uudellenbrändätty Jonsbo. Kaikki Jonsbot hävisivät valikoimasta joskus kesä-heinäkuussa. Kuulemma oli tukkurin kanssa ongelmia.
 
Viikko sitten sunnuntaina tilasin tuulettimen jatkokaapeleita ja niissä oli 1-6 päivää toimitusaika. Vieläkin odottaa käsittelyä, onneksi näillä ei ole hoppu. Mutta samaa mieltä, vois ton 1-6 korjata realistisemmaksi.

Logistiikkamme oli eilen lauantaina purkamassa tilausruuhkaa isolla porukalla (Kiitokset heille kun kuitenkin lukevat tätä ketjua :) ) ja käytännössä tiistaihin mennessä tehdyt tilaukset joissa kaikki tuotteet olivat varastossa saatiin käsiteltyä, kuten myös osa keskiviikko aamun tilauksista. Vähän aikaa sitten löytyi yksi bugi toiminnanohjausjärestelmästämme, jossa tuotteet voivat olla varastossa, mutta eivät tule kerättäväksi automaattisesti. Tuota bugia on korjattu viime viikolla ja korjaus saadaan liveksi huomenna. Tämän vuoksi kannattaa olla chatissa yhteydessä meidän aspaan ja pyytää heitä tarkistamaan tuo tilaus, ettei tämä ole yksi niistä (pitää keräillä ns. paperilähetteellä)
 
Useamman päivän odotellut varastotuotteen toimitusta. Melko näätää toimitusaika-arvion muuttaminen 1-4 päivää -> 1-6 päivää jos kerran ongelmat ovat Jimmsillä itselläänkin tiedossa ja todellisuudessa toimitusaika on 4+ päivää.

Tämä toimitusajan muuttaminen on saanut ideansa alkuvuodesta tältä foorumilta, jossa joku ehdotti tuota ratkaisuksi viivästymisen sijaan. Juurisyy viivästyksiin on kaupallisesti odotettua pirteämpi loppukesä, yhdistettynä kesälomakauteen, yhdistettynä Assemblymessujen tavaroiden palautumiseen, yhdistettynä osan työntekijöidemme koulujen alkuun, yhdistettynä veronpalautuspäivän jälkeen tapahtuneeseen 4h nettikatkokseen... Eikä ole tarkoitus selittää, mutta voin vain todeta, että 7.8 oli harvinaisen synkkä päivä kun tuntui, että kaikki mikä vain voi mennä pieleen - menee pieleen. Lisäksi kun kerran tuo päivä oli keskiviikko ja torstaina alettiin setvimään tilannetta niin emme saaneet enää viikonlopuksi kasattua ylimääräistä vuoroa paikkaamaan jo aiheutunutta ruuhkaa.

Tämän vuoksi teimme päätöksen tuon toimitusajan nostamisesta 1-6 päivään. Tuo "yksi päivä" on teknisesti pakko pitää tuolla kun kuitenkin meillä on noutopiste josta tavaraa saa samanakin päivänä. Luonnollisesti olen harmistunut ja äärimmäisen pahoillani tilanteesta, että ruuhkia on päässyt syntymään, eikä toimitukset ole 1-2 päivää kuten moni odottaa, mutta tämän viikonlopun lauantain ylimääräisen työvuoron jälkeen tilanne näyttää taas paremmalta ja palaamme pian takaisin "normaaliaikatauluun".
 
Mitä teille @Jimm's on tapahtunut? Muutamaan kuukauteen ei ole tullut asioitua ja nyt sitten tilasin töihin NAS:n uuden kovon 7.8 ja heti tänään 14.8 tuli viesti että toimitettu. Miten teillä on kusseet noin pahoin varastotuotteidenkin toimitukset? Johtuuko nyt yrityksen myynnistä Casekingille vai onko vain muutoin pahasti ruuhkautunut? Varastotuotteiden toimitusaika-arviotkin näemmä muuttuneet 1-6 päivään.

Poimin nyt viimeisimmän asiaa sivuavan postauksen ja valotan tätäkin hieman eli: "viime vuoden keväällä tehty yrityskauppa ja sen jälkeen tapahtunutta" :)

Casekingin mukaantulon jälkeen Jimm's on panostanut ensisijaisesti tuotevalikoiman laajentamiseen omassa ydintuotealueessaan (PC -komponentit, oheislaitteet, modaus, jne...) ja tähän on luonnollisesti ollut apua uudesta emoyhtiöstä, joka toimii samalla tuotealueella. Lisäksi ensimmäiset investoinnit toiminnan laajentamiseksi tehtiin laajentamalla varastoamme, joka saatiin käyttöön pienen viivästyksen jälkeen marraskuun alussa 2018.

Uuden varaston myötä luonnollisesti myös saatavuus parani, koska tuotteita on aiempaa paremmin "heti varastossa" ja tämä tulee olemaan tavoitteemme jatkossakin. Samaan aikaan viime vuoden lopulla huomasimme, että toiminnanohjausjärjestelmämme ei silloisessa muodossa kykene palvelemaan kasvavaa liiketoimintaa ja suunnitelma järjestelmän kehittämisestä ja siihen investoimisesta tehtiin loppuvuodesta 2018. Ongelma vain tällaisissa järjestelmähankkeissa on se, että niitä ei voida tehdä kiireisimpään vuoden aikaan mikä on käytännössä marraskuun ja helmikuun välinen aika. Uusi versio toiminnanohjausjärjestelmästä saatiin käyntiin huhtikuun puolessa välissä ja se on osoittanut toimivuutensa etenkin kun lähetysmäärät kasvavat (huom! kyseessä ei kuitenkaan ole automaatti- tai ulkoinen varasto vaan edelleen tarvitaan keräilijöitä ja pakkaajia).

Eli nopeasti yhteenvedettynä: Caseking haluaa meidän pysyvän paikallisena toimijana ja kehittää meidän omia vahvuuksia, investoida toiminnan kasvuun, sekä luoda uusia työpaikkoja. Lisäksi verotkin maksetaan Suomeen :)

Se, että vuoden vaihteessa oli pahoja viivästyksiä toimituksissa johtui pääosin siitä, että vanha järjestelmä jäi sitten pieneksi, eikä sitä pystytty skaalaamaan ylöspäin tarpeeksi nopeasti. Tuolloinkin ilmaantui kommentteja, jossa epäiltiin, että uudella omistajalla on tässä näppinsä pelissä ja toiminta siirretään Saksaan vai mitä näitä nyt oli. Valitettavasti kyse ei ollut siitä - kyllä tämä oli ihan mun moka kun odottelin vähän liian pitkään vanhan järjestelmän kanssa.
 
Onko mahdollista saada jonkinlaisia lukuja joissa vertaillaan tilausten kuukausittaista määrää viime vuoden alusta tähän päivään? Muutamia otantoja sieltä täältä.
 
Jos sanotaan, että kasvua on tapahtunut ilman lukuja siitä, niin joku voisi väittää, että sanovat tämän vaan huvikseen.
Jos saa tästä lukuja niin huomattavasti helpompi todistella, että kasvua todella on, ja ei ihmekkään, että ruuhkaa syntyy jos kasvu oikeasti merkittävää.
 
Onko mahdollista saada jonkinlaisia lukuja joissa vertaillaan tilausten kuukausittaista määrää viime vuoden alusta tähän päivään? Muutamia otantoja sieltä täältä.

Hetken jo mietin, että "miksikäs ei" ja yhden luvun jo katsoinkin valmiiksi, mutta nämä ovat kuitenkin firman sisäisiä asioita ja tämä on kuitenkin verrattain suosittu foorumi. Lisäksi nimimerkin takaa esitetylle kysymykselle ei ole hirveän fiksua vastailla sellaisia, tiedä vaikka toimisit kilpailijalle ;) Laita minulle sähköpostia ja sovitaan tapaaminen jossa voimme käydä tuota läpi.
 
Joo ei se ole minulle niin tärkeä asia, mutta oli oma idea tähän toimitusajoista valittamisen vähentämiseen :) Alkaa olla jatkunut jo turhan pitkään saman asian pyörittäminen.
 
Joo ei se ole minulle niin tärkeä asia, mutta oli oma idea tähän toimitusajoista valittamisen vähentämiseen :) Alkaa olla jatkunut jo turhan pitkään saman asian pyörittäminen.

Pitäis oikeastaan antaa asian olla, mutta menkööt nyt. Mistä sä tiedät että ne numerot pitävät paikkansa? Excelistä vaan viime vuoden tilaukset ja +30% siihen ja sitten numerot palstalle.

Antaa nyt Jimssin hoitaa asiat kuntoon. Jos eivät, niin myynnissä ja tuloksessa se näkyy ennen pitkään.
 
Pitäis oikeastaan antaa asian olla, mutta menkööt nyt. Mistä sä tiedät että ne numerot pitävät paikkansa? Excelistä vaan viime vuoden tilaukset ja +30% siihen ja sitten numerot palstalle.

Antaa nyt Jimssin hoitaa asiat kuntoon. Jos eivät, niin myynnissä ja tuloksessa se näkyy ennen pitkään.

Kyllä musta tuntuu, että hyvinkin saksalainen hallitus muuttaa mielipiteensä toimitusjohtajan luottamuksesta aikaisemmin kun tulokset tulevat julkisiksi :nb:

Edit: Hassuja nää foorumin emojit
 
Sikälimikäli julkisista maksuttomista tiedoista jotain voidaan päätellä niin 2017 vs 2018 (tilikausi vain neljältä kuukaudelta): liikevaihto säilyisi suunnilleen samana, mutta tilikauden tuloksen pitäisi mennä reilusti ylöspäin. Liikevaihto vs tilikauden tulos ~1% 2017 ja ekstrapolointia harrastamalla 2018 vuodelle tulisi 3,7%. Numeroissa 471 tuhatta euroa vs ~1,5Me.

En ainakaan finderista löytänyt tuoreempia lukuja.
Jimm's PC-Store - Y-tunnus: 0885951-4 - Yritystiedot, taloustiedot, päättäjät & hallituksen jäsenet

Täysin spekulatiivisia numeroita. :)
 
@Jimm's onko teillä jo myynnissä/varastossa ryzen 3000ready b450 emolevyjen? Mietin tarkkaaottaen gigabyte aorus 450m tai asrock b450m pro4 emolevyjen.
 
@Jimm's onko teillä jo myynnissä/varastossa ryzen 3000ready b450 emolevyjen? Mietin tarkkaaottaen gigabyte aorus 450m tai asrock b450m pro4 emolevyjen.
Nyt ei valitettavsati ole tietoa mitä versioita toimittajilta tulee, bios päivityksiä kuitenkin tehdään vielä aika reilusti, joten kovin paljoa sellaisia ei vielä varastoihin asti ole päätynyt ainakaan.
 
Itselläni kesti noin kolmisen viikkoa, 22.7 kun kysyin asiasta, vastasivat että käsittelevät vielä 11.7 RMA pyyntöjä.

Eli kyllä he tulevat käsittelemään pyyntösi mutta kuten kaikki tietänee, ovat kovin, kovin ruuhkautuneita.
Oma mielipide on se että on kohtuuttoman pitkä aika tuotepalautuksen käsittelyyn tuo 3viikkoa, kun kerta luvattu 2viikkoa. Se on vaan oma mielipide, ei siitä sen enempää.
 
Viimeksi muokattu:
Oma mielipide on se että on kohtuuttoman pitkä aika tuotepalautuksen käsittelyyn tuo 3viikkoa, kun kerta luvattu 2viikkoa. Itellä tällä hetkellä raha on kiinni jimmsillä, kun pitäisi sillä rahalla maksaa yksi toinen lasku, joka on myöhässä jo pari päivää.

Joskus asioissa vaan kestää kauemmin, joskus päätöksen tekoon tarvitaan jotain tietoa jonka saamisessa voi kestää, näin yleisesti. Oma RMA tapaus alkukesällä hoitui oikein mallikkaasti, ei ongelmia. Taisi pysyä vielä kahdessa viikossa.
Jos raha on noin piukassa ni olisikos kannattanut miettiä ennen tilausta, että tilaatko lainkaan sillä rahalla atk-tavaraa millä pitäisi laskuja maksaa? :think:
 
Asiaton käytös - turha henkilökohtaisuuksiin menevä piikittely
Oma mielipide on se että on kohtuuttoman pitkä aika tuotepalautuksen käsittelyyn tuo 3viikkoa, kun kerta luvattu 2viikkoa. Itellä tällä hetkellä raha on kiinni jimmsillä, kun pitäisi sillä rahalla maksaa yksi toinen lasku, joka on myöhässä jo pari päivää.

Ei firmoilla yleensä ole mitään kiirettä kun heillä kerta on jo sun rahat. Sitten on kyllä kiirettä kun rahat on saamatta. Näin siis yleisesti. :D

Muutenkin, jos laskun maksamiset on kiinni siitä että saa palautusrahat Jimmsiltä, niin ei kovin vahvasti mene.
 
Joskus asioissa vaan kestää kauemmin, joskus päätöksen tekoon tarvitaan jotain tietoa jonka saamisessa voi kestää, näin yleisesti. Oma RMA tapaus alkukesällä hoitui oikein mallikkaasti, ei ongelmia. Taisi pysyä vielä kahdessa viikossa.
Jos raha on noin piukassa ni olisikos kannattanut miettiä ennen tilausta, että tilaatko lainkaan sillä rahalla atk-tavaraa millä pitäisi laskuja maksaa? :think:
Niin, mut onneksi kaikki on sovittavissa.
 
Ei firmoilla yleensä ole mitään kiirettä kun heillä kerta on jo sun rahat. Sitten on kyllä kiirettä kun rahat on saamatta. Näin siis yleisesti. :D

Muutenkin, jos laskun maksamiset on kiinni siitä että saa palautusrahat Jimmsiltä, niin ei kovin vahvasti mene.
No joo tsori, hermmot ollu vähän kireällä. Ei mulla nyt oikeasti niin huonosti mene:D
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä jimmsiä on kehuttavaki, omalla kohdalla ei ollut mitään ongelmia, olen aina saanut tavarani nopeasti ja asiakaspalvelu chatti toimii sairaan hyvin 5/5.
 
Viimeksi muokattu:
Joskus asioissa vaan kestää kauemmin, joskus päätöksen tekoon tarvitaan jotain tietoa jonka saamisessa voi kestää, näin yleisesti. Oma RMA tapaus alkukesällä hoitui oikein mallikkaasti, ei ongelmia. Taisi pysyä vielä kahdessa viikossa.
Jos raha on noin piukassa ni olisikos kannattanut miettiä ennen tilausta, että tilaatko lainkaan sillä rahalla atk-tavaraa millä pitäisi laskuja maksaa? :think:
Totta tuokin, kaikkea ei voi saada heti. Mä olen vaan liian hätäinen tyyppi. Eipä mulla ole aikaisempia kokemuksia jimmssiin RMA tuotteen palauttamisesta. Ehkä noi 1-2 tähden arvostelut mitä lukee noista RMA kokemuksista, niin aiheuttaa hermostuneisuutta, ei siinä sen kummempaa ole, kyseessä on vaan tuotteen palautus. Sen verran noista 1-2 tähden arvosteluista kun lukee, niin suurin osa niistä voi olla keksittyjä juttuja. Itellä on ainakin ollu pelkkiä hyviä ostokokemuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 086
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom