Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Muttakun se nimenomaan on ollut vuoden ajan päällä eikä vain 4 kertaa vuodessa :D Oletko edes lukenut mitä tässä langassa on keskusteltu?

Olen seurannut tätä lankaa viimeset kolme vuotta käytännössä päivittäin niinku kaikkia muitakin seurattavia threadejä. Eikä se kyllä viimestä vuotta ole ollut päällä jatkuvasti vaan välillä homma on toiminut ja välillä ei. Kannattaa myös huomioida että ne joilla homma toimii harvemmin jaksavat siitä erikseen täällä kommentoida eli se että täällä pari henkeä jostain jollain hetkellä kommentoi ei tarkoita että homma olisi kokonaan fubar. Ja ei en tälläkään tarkoita etteikö ongelmia olisi vaan että vähän suhteellisuuden tajua.
 
Ja ei en tälläkään tarkoita etteikö ongelmia olisi vaan että vähän suhteellisuuden tajua.
Jos yritys on jo itse todennut tässä langassa että homma ei toimi niin se ei ole mitään "randomien kitinää" vaan fakta.

Jos tilaus on ollut kohta viikon ollut tilassa "Tila: Toimitettavissa, odottaa käsittelyä" niin on se nyt jo saatana. Eikä kyseessä ole mikään iso, vaikea tai kasattava tuote vaan yksittäinen laite johon voisi pistää vaikka pakettikortin kanteen ja eteenpäin minuutissa.
 
Jos yritys on jo itse todennut tässä langassa että homma ei toimi niin se ei ole mitään "randomien kitinää" vaan fakta.

Jos tilaus on ollut kohta viikon ollut tilassa "Tila: Toimitettavissa, odottaa käsittelyä" niin on se nyt jo saatana. Eikä kyseessä ole mikään iso, vaikea tai kasattava tuote vaan yksittäinen laite johon voisi pistää vaikka pakettikortin kanteen ja eteenpäin minuutissa.

Kuten nyt olen about joka viestissä toistanut en tarkoita etteikö ongelmia olisi tai olisi ollut. Lähinnä vaan tämä valitus on vedetty vähän överiksi kun väitetään että tässä nyt olisi jonkun vuoden putkeen tilanne päällä jossa kaikki toimitukset ovat myöhässä tai että Jimms on nyt joku suuri kusettaja sen takia että ongelma on sattunut toistumaan.
 
Jokohan tämä keskustelu ois pikkuhiljaa taputeltu? Olisi mukava taas seurailla ketjua, jos täällä puhuttaisiin välillä jostakin muustakin. Palautetta saa ja pitääkin antaa, mutta veikkaan että viesti on mennyt perille jo muutama sivu sitten. Ennen kun joku sattui kysymään samaa asiaa mitä on jo käsitelty, ohjattiin lukemaan aikaisempia viestejä, eikä jatkettu sen kummemmin. Nyt vielä spämmitään väliin itkua omien tilauksien viivästymisistä, millä ei periaatteessa ole mitään arvoa keskustelun kannalta. Kaikilla ketjua seuraavilla on jo tieto siitä että toimituksissa on ongelmia/viivästyksiä. Ainakaan itseäni ei kiinnosta tieto siitä että Pertsan näyttis on toimitettu pari päivää myöhässä tjs. (sori jos täällä oli oikeasti joku Pertsa näyttiksensä kans, en ole kaikkia viestejä lukenut :kahvi:)

BTW. Tilaan itsekin tavaraa välillä muualta, mutta en koe tarvetta ilmoittaa Jimmssille erikseen asiasta. :think: [/rant]
 
Täällä tuntuu joo olevan ihmisiä, jotka laittavat vain negatiivisia viestejä päivittäin tänne ketjuun, kun heidän tuotteensa on matkalla/käsittelyssä. Tietenkään ei voida olla aspaan yhteydessä ja taputellaan toisiaan selkään kun saa ironisia kommentteja sinnepäin.

Kyllä se sieltä tulee. Ja jos ei tule, niin mitä jos pitäisitte sananne ja tilaisitte muualta ja jättäisitte ne ininät vähemmälle? Luulisi, että 3-5 ihan samanlaisen viestin jälkeen olisi sanottavansa sanonut, mutta ei - joillakin on jäänyt levy päälle..

Itsellä on myös tulleet hitaat toimitukset, sanoisin jopa, että olen odottanut mATX-koteloani kauemmin kuin kukaan muu tässä ketjussa, mutta en siitä jaksaa useamman kerran päivässä valittaa, jotain kuukauden välein vain. Tämä voi vaikka olla se tämän kuun valitusviesti. Ei sotketa ketjua turhalla valituksella.

edit.
7.5. minä koteloni tilasin ja siinä on ollut ongelmia, niin se on nyt vaihtunut toiseen ja tulossa toivottavasti tässä kuussa. Kyllä sieltä aspasta on ripeästi vastattu ja tässä oli pieni tauko välissä, kun piti miettiä, minkä mallin halusin tilalle.
 
Viimeksi muokattu:
Pakko sen verran kommentoida tähän ketjuun, että Jimms on käytännössä ainoa suomalainen verkkokauppa mistä tilaan yhtään mitään ja itsellä on kyllä hyvin pitänyt noi varastotuotteiden toimitusajat 1-4 tai 1-6 päivää. Tänä vuonna tilannut 11 kertaa Jimmssiltä mitään (yksityishenkilönä ja yritykselle) ja katsoin nopeasti maileista, että poikkeuksetta tilaus on lähtenyt 1-2 päivän päästä tilauksesta. Nyt viimeisin tilaus muutamalla extra päivällä, mutta kuitenkin siinä ajassa, mitä arvio on. Joten ei tota nyt paljoa paremmin pysty hoitamaan.

Jimms on myös suomen ainoita verkkokauppoja, joka pystyy oikeasti kilpailemaan omissa silmissä EU-alueen verkkokauppojen kanssa, vaikka hinnat saattaa olla hiukan kalliimpia, niin toimituskulut on 0 €, jonka ansiosta ostoskorin loppuhinta saattaa olla sama tai ainakin lähelle ja toimitus on kuitenkin aina nopeampi, vaikka muualta tuotteet yleensä lähtevät samana päivänä matkaan.

Edit: typo
 
toimitus on kuitenkin aina nopeampi, vaikka muualta tuotteet yleensä lähtevät samana päivänä matkaan.

Katsotaan kuin käy. Eilen yöllä pistin Jimmsille ja verkkikselle tilaukset menemään heti saatavilla oleville tuotteille. Verkkikseltä on tullut jo lähetysseurantakoodi ja tilaus 'Käsitelty' tilassa, Jimmsillä taas 'Toimitettavissa, odottaa käsittelyä'.
 
Katsotaan kuin käy. Eilen yöllä pistin Jimmsille ja verkkikselle tilaukset menemään heti saatavilla oleville tuotteille. Verkkikseltä on tullut jo lähetysseurantakoodi ja tilaus 'Käsitelty' tilassa, Jimmsillä taas 'Toimitettavissa, odottaa käsittelyä'.
Niin siis omassa viestissäni viittasin siihen, että jos tilaisi saman asian, vaikka Saksasta tai Briteistä.

Edit: lisättäköön siis vielä, että verkkokauppa.comin valikoima on hyvin rajallinen esim. komponenteissa.
 
Mielenkiinnosta kysyn onko yleensä millaisesta ajasta kyse kun tilauksen tilassa lukee "Toimitettavissa, odottaa käsittelyä".
 
Mielenkiinnosta kysyn onko yleensä millaisesta ajasta kyse kun tilauksen tilassa lukee "Toimitettavissa, odottaa käsittelyä".
jos tilaus sanoo 1-6 päivää niin viimeistään viidentenä arkipäivänä pitäisi olla paketissa että postille jää yksi päivä toimittaa. Siksi ne on sen viidennen ja kuudennen siihen lisänneet että saisivat suurimman osan toimitetuksi luvatussa ajassa.
 
jos tilaus sanoo 1-6 päivää niin viimeistään viidentenä arkipäivänä pitäisi olla paketissa että postille jää yksi päivä toimittaa. Siksi ne on sen viidennen ja kuudennen siihen lisänneet että saisivat suurimman osan toimitetuksi luvatussa ajassa.
Aivan. Ei tosiaan ole erikseen mainittu mitään aikaa tai ei osu silmään. 13.8 Tein tilauksen ja siitä lähtien ollut samassa statuksessa.
 
jos tilaus sanoo 1-6 päivää niin viimeistään viidentenä arkipäivänä pitäisi olla paketissa että postille jää yksi päivä toimittaa. Siksi ne on sen viidennen ja kuudennen siihen lisänneet että saisivat suurimman osan toimitetuksi luvatussa ajassa.

Toimitus ei tarkoita sitä että posti ehtii sen toimittaa vaan ainoastaan sen minkä ajan puitteissa yritys toimittaa paketin eteenpäin kuljetuspalvelulle.
 
Toimitus ei tarkoita sitä että posti ehtii sen toimittaa vaan ainoastaan sen minkä ajan puitteissa yritys toimittaa paketin eteenpäin kuljetuspalvelulle.

Omasta mielestä se toimitusaika-arvio tarkoittaa juurikin sitä että missä ajassa arvoidaan toimituksen saapuvan tilaajalle perille. Jimm's:in omilla faq sivuilla on jopa kohta "Mitä teen jos tilaus ei ole tullut toimitusaika-arvion puitteissa?", jos tässä olisi kyse kuljetuspalvelulle toimituksesta niin eikö sanoituksen pitäisi olla lähemmäs "Mitä teen jos tilausta ei ole lähetetty toimitusaika-arvion puitteissa?" ? Toki tässäkin on tulkinnan varaa. Se on kyllä harmillista että nämä toimistusajat ovat näin venyneet kun ehti jo tottua nopeaan toimitukseen.
 
Omasta mielestä se toimitusaika-arvio tarkoittaa juurikin sitä että missä ajassa arvoidaan toimituksen saapuvan tilaajalle perille. Jimm's:in omilla faq sivuilla on jopa kohta "Mitä teen jos tilaus ei ole tullut toimitusaika-arvion puitteissa?", jos tässä olisi kyse kuljetuspalvelulle toimituksesta niin eikö sanoituksen pitäisi olla lähemmäs "Mitä teen jos tilausta ei ole lähetetty toimitusaika-arvion puitteissa?" ? Toki tässäkin on tulkinnan varaa. Se on kyllä harmillista että nämä toimistusajat ovat näin venyneet kun ehti jo tottua nopeaan toimitukseen.

Pahoittelut että tämän hetken toimitusnopeudet aiheuttavat harmaita hiuksia ja alkusyksyistä epämukavuutta! Tarkoitus on palata tuohon "hyvään vanhaan aikaan" niin nopeasti kuin mahdollista, mutta pyydämme teiltä vielä hetken kärsivällisyyttä ongelman suhteen. Logistiikkamme paahtaa nallekarkkien keskellä puraten tilausmääriä niin nopeasti kuin pienet pohkeet antavat myöden ja toivon mukaan saamme tämänkin solmukohdan pian auki! Jos ja kun tulee kysyttävää tilauksista / aikatauluista / arvioista niin ottakaa rohkeasti yhteys asiakaspalveluumme, joka pyrkii avittamaan tilauskohtaisesti jokaista. Kiitos kärsivällisyydestä teille kaikille ja pahoittelut toimitusaikojen venymisestä!
 
Varmaan vaikeaa toimia kakaroiden kauppana. Ei ymmärretä miten maailma toimii ikkunan ulkopuolella.
Tietokone yrityksillä on aina ollu pienet varastot johtuen tuotehintojen jatkuvasta elämisestä ja mikään yritys ei halua ottaa varastotappioita pienen katteen lisäksi.
Viimevuosien vakaat hinnat on varmaan luoneet mielikuvan eritavalla toimivista yrityksistä.
 
Maailma siellä ikkunan takana toimii vaan nykyaikana niin, että varastossa jo oleva tavara liikahtaa jopa jo ensimmäisen, viimeistään toisen vuorokauden aikana ulos varastosta kohti asiakasta joka sen varastossa olevan tavaran on tilannut. Joissain varastoissa jopa henkilökunnan palkkaukseen liittyy erilaisia suoriteosuuksia, jotka putoilee alemmas jos tavara ei lähde työvuoron aikana ulos vaan joskus tulevien työvuorojen aikana.

Muutaman kerran olen koittanu Jimmsiltä hyllytavaraa tilata, ja tyytynyt perumaan ja tilaamaan muualta, että saa edes jotenkin järjellisessä ajassa itselleenkin.
Sitten ne lukemattomat kerrat kun en edes katso enää Jimmsin valikoimaa kun ei sieltä kuitenkaan mitään ulos saa, ilman että menee aspaan ulisemaan että mulla on oikeesti ihan hirvee kiire saada tää mun tilaukseni. Ja tällä tavoin kuormittaa täysin turhaan aspaa ja sekoittamaan kerääjien ja pakkareiden työjärjestystä.

PS. Tietokoneyritys on yhdyssana.
Käsittääkseni noissa tapauksissa aspan tyyppi käy itse laittamassa sen pakettiin.

PS. Se kirjoitetaan 'pakkaaja' ;)
 
Omasta mielestä se toimitusaika-arvio tarkoittaa juurikin sitä että missä ajassa arvoidaan toimituksen saapuvan tilaajalle perille. Jimm's:in omilla faq sivuilla on jopa kohta "Mitä teen jos tilaus ei ole tullut toimitusaika-arvion puitteissa?", jos tässä olisi kyse kuljetuspalvelulle toimituksesta niin eikö sanoituksen pitäisi olla lähemmäs "Mitä teen jos tilausta ei ole lähetetty toimitusaika-arvion puitteissa?" ? Toki tässäkin on tulkinnan varaa. Se on kyllä harmillista että nämä toimistusajat ovat näin venyneet kun ehti jo tottua nopeaan toimitukseen.

Tilaus ei vielä perillä asiakkaalla kun jimm'sin (tai minkä tahansa muun) firman toimitusseuranta sanoo että tilaus toimitettu. Yritys ei voi eikä varmasti haluakaan vastata kuljetuspalvelun omasta toimitusajasta. Kun tilauksen tila muuttuu toimitetuksi niin silloin firma on ainoastaan toimittanut tilauksen pois omasta järjestelmästä ja infrasta seuraavan palveluntarjoajan kontolle.
 
Maanantai aamuna tilasin varastossa olleen tavaran ja perjantai aamuna lähti postiin. Eihän tätä nyt nopeaksi voi sanoa kun tilasin hiljattain tietokonekauppa.fi:stä niin tilaus oli käsitelty ja postitettu 3 tunnissa.
 
Tietokonekauppa.fi ? Tossa just ku kasasin yhen koneen niin just tuo kauppa aina roikku hintaseurannassa halvimpana mutta kaikissa osissa näytti varastosaldo 0 ja tukkureilla N joten eipä tuolta uskaltanu mitään ostaa. Dustinia testasin ekan kerran mutta vaan prossun suhteen jos tulee takuuhommia ja nehän lupas että ennen klo 15 tilatut lähtee samana päivänä ja niihän se lähtikin, seurantakoodikin tuli parin tunnin päästä.
 
Yritys ei voi eikä varmasti haluakaan vastata kuljetuspalvelun omasta toimitusajasta.
Yritys on tehnyt sopimuksen kuljetuspalvelun kanssa joka on antanut omat aika-arvion toimituksille, ainakin näin jokaisessa tietämässäni ja työskentelemässäni paikassa. Tottakai jos kuljetusfirma onnistuu jotakin mokaamaan, niin ei kukaan täälläkään varmaan pidä myyjää vastuullisena. Toimitusaika-arvio pitäisi siis koostua siitä että kuinka nopeasti yritys saa tavaran pakattua lähetystä varten, plus kauanko kuljetuspalvelu on luvannut keskimääräiseksi ajaksi kotimaan toimituksille.

ps. ja lisäyksenä vielä että arviohan on vain arvio eikä mikään absoluuttinen totuus. Eli ei kenenkään pitäisi pelihousuja repiä jos kerran menee arvion yli. Se on sitten eri juttu jos normi alkaa olemaan se että menee arvioiden yli.
 
Viimeksi muokattu:
Jos toimitusaika-arvio on 1-4 päivää ymmärrän sen niin että (koska posti toimittaa normaalisti paketit jotka haettu ennen neljää seuraavaksi iltapäiväksi) tilauspäivä on ensimmäinen päivä jos tilaus tehty aamupäivällä. Muuten vasta seuraava päivä. Tällöin maanantai aamuna tilatut paketit saa olla jimmssillä ma, ti ja ke päivät ke iltapäivällä postiin ja torstaina asiakkaalle. Jos posti lähettää sen turku->oulu->helsinki tämä moka ei ole enää jimmssin vaan postin. Jos jimms pitää tuota neljä päivää katson toimitusarvion ylittyneeksi.
 
Jos toimitusaika-arvio on 1-4 päivää ymmärrän sen niin että (koska posti toimittaa normaalisti paketit jotka haettu ennen neljää seuraavaksi iltapäiväksi) tilauspäivä on ensimmäinen päivä jos tilaus tehty aamupäivällä. Muuten vasta seuraava päivä. Tällöin maanantai aamuna tilatut paketit saa olla jimmssillä ma, ti ja ke päivät ke iltapäivällä postiin ja torstaina asiakkaalle. Jos posti lähettää sen turku->oulu->helsinki tämä moka ei ole enää jimmssin vaan postin. Jos jimms pitää tuota neljä päivää katson toimitusarvion ylittyneeksi.

Posti tai matkahuolto ei vain toimi siten koko Suomessa kuin se sattuu toimimaan kasvukeskuksissa ja muissa keskittymissä.
 
Posti tai matkahuolto ei vain toimi siten koko Suomessa kuin se sattuu toimimaan kasvukeskuksissa ja muissa keskittymissä.
No kyllä se Turusta paketin saa tuossa ajassa sen Joensuusta 50km päähän. Yli 600km tulee paketille matkaa. Tiedän kyllä että esim Rovaniemen pohjoispuolelle ei kerkeä päivässä mutta oletan sen olevan tilaajalla tiedossa.

(Oulun lajittelu tuntuu jumittavan pahemmin kuin jimmssin paketointi, pojan tilaus oli jumissa täyden viikon siellä.)
 
Varmaan vaikeaa toimia kakaroiden kauppana. Ei ymmärretä miten maailma toimii ikkunan ulkopuolella.
Tietokone yrityksillä on aina ollu pienet varastot johtuen tuotehintojen jatkuvasta elämisestä ja mikään yritys ei halua ottaa varastotappioita pienen katteen lisäksi.
Viimevuosien vakaat hinnat on varmaan luoneet mielikuvan eritavalla toimivista yrityksistä.

Älä nyt jauha paskaa. Jos ei pystytä toimittamaan edes varasto tavaraa kohtuu ajassa (ilman että asiakkaan tarvii sitä erikseen pyytää) ei todellakaan ole asiakkaan vika. Taidat olla joku vanha änkyrä joka syyttää aina kaikkia muita omista kusemisistaan. Mitkään 2000-luvun alun selitykset ei nyt oikein pelaa jolloin uusi rauta vanheni lähes puolessa vuodessa.

Kivijalkakaupan ainoa valtti on se että sen tuotteen saa sieltä heti. Sillä ei ole mitään muuta kilpailuvalttia verkkokauppoihin nähden. Toki tuossa täytyy tasapainoilla varastotappioiden ja varastosaldon kanssa.
 
Ei valitettavasti tarkkaa toimitusaika-arviota tiedossa, mutta laitetaan tiedustelua tuotevastaavamme suuntaan ja koitetaan saada jotain arvioita ilmi!

Hei,

kävitkin tätä jo toista kautta tiedustelemassa, eli selvityksessä on :)
Jep, välillä unohtuu tuo teidän chatti, loistava ominaisuus kyllä.:tup:
 
Ymmärrän kyllä että on pidellyt kiirettä. Mutta Tein teille tuotepalautuksen, otitte sen vastaan 2.8.19. Rahat teidän olisi kuulunut kuluttajasuojalain mukaan palauttaa 14vrk sisällä. Eikö niin että keskiviikkoon mennessä näkyy? Nyt menny jo 16vrk. On tyhmää kirjoittaa näin päivän selvistä asioista tänne, kyseessä oli kumminkin tuote, jolla on 14vrk palautusoikeus.
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärrän kyllä että on pidellyt kiirettä. Mutta Tein teille tuotepalautuksen, otitte sen vastaan 2.8.19. Rahat teidän olisi kuulunut kuluttajasuojalain mukaan palauttaa 14vrk sisällä. Eikö niin että keskiviikkoon mennessä näkyy? Nyt menny jo 16vrk. Mun on tyhmää kirjoittaa näin päivän selvistä asioista tänne. Kyseessä oli kumminkin tuote, jolla on 14vrk palautusoikeus.
Katso boldattu!
Kannattais ennemmin olla yhteydessä chattiin tai muuhun suoraan asiakkaspalveluun, foorumilla on aina viivettä.
 
Ymmärrän kyllä että on pidellyt kiirettä. Mutta Tein teille tuotepalautuksen, otitte sen vastaan 2.8.19. Rahat teidän olisi kuulunut kuluttajasuojalain mukaan palauttaa 14vrk sisällä. Eikö niin että keskiviikkoon mennessä näkyy? Nyt menny jo 16vrk. Mun on tyhmää kirjoittaa näin päivän selvistä asioista tänne. Kyseessä oli kumminkin tuote, jolla on 14vrk palautusoikeus.

Itselläni kesti noin kolmisen viikkoa, 22.7 kun kysyin asiasta, vastasivat että käsittelevät vielä 11.7 RMA pyyntöjä.

Eli kyllä he tulevat käsittelemään pyyntösi mutta kuten kaikki tietänee, ovat kovin, kovin ruuhkautuneita.
 
Kysyisin vielä Jimmssiltä myös tässä ketjussa, että mitä ihmettä on tapahtunut Cooltekin koteloille valikoimassanne? Toukokuussa ostin Atx-Htpc-kotelon, ja silloin niitä oli varastossa varsin hyvä määrä. Nyt elokuussa tuote on kadonnut täysin valikoimastanne. Onko varsinainen syy katoamiselle liikesalaisuus (ongelmia tukun kanssa, ei myydä teille?) vai pystyisittekö avaamaan mitenkään, miksi esim. Cooltekin G3-kotelo katosi täysin valikoimastanne?

Onneksi ostin tuon kotelon, varsin passeli ollut vanhalle Phenom X6-pohjaiselle Htpc:lle. Ihmettelen vain näin yllättävää muutosta.
 
@Jimm's

Saatteko listoille Cooler Master MK730 näppäimistöä MX Brown kytkimillä? Vain Red ja Blue näyttäisi nyt olevan tarjolla.
 
Viimeksi muokattu:
Useamman päivän odotellut varastotuotteen toimitusta. Melko näätää toimitusaika-arvion muuttaminen 1-4 päivää -> 1-6 päivää jos kerran ongelmat ovat Jimmsillä itselläänkin tiedossa ja todellisuudessa toimitusaika on 4+ päivää.
 
Viikko sitten sunnuntaina tilasin tuulettimen jatkokaapeleita ja niissä oli 1-6 päivää toimitusaika. Vieläkin odottaa käsittelyä, onneksi näillä ei ole hoppu. Mutta samaa mieltä, vois ton 1-6 korjata realistisemmaksi.
 
Kysyisin vielä Jimmssiltä myös tässä ketjussa, että mitä ihmettä on tapahtunut Cooltekin koteloille valikoimassanne? Toukokuussa ostin Atx-Htpc-kotelon, ja silloin niitä oli varastossa varsin hyvä määrä. Nyt elokuussa tuote on kadonnut täysin valikoimastanne. Onko varsinainen syy katoamiselle liikesalaisuus (ongelmia tukun kanssa, ei myydä teille?) vai pystyisittekö avaamaan mitenkään, miksi esim. Cooltekin G3-kotelo katosi täysin valikoimastanne?

Onneksi ostin tuon kotelon, varsin passeli ollut vanhalle Phenom X6-pohjaiselle Htpc:lle. Ihmettelen vain näin yllättävää muutosta.

Cooltek on uudellenbrändätty Jonsbo. Kaikki Jonsbot hävisivät valikoimasta joskus kesä-heinäkuussa. Kuulemma oli tukkurin kanssa ongelmia.
 
Viikko sitten sunnuntaina tilasin tuulettimen jatkokaapeleita ja niissä oli 1-6 päivää toimitusaika. Vieläkin odottaa käsittelyä, onneksi näillä ei ole hoppu. Mutta samaa mieltä, vois ton 1-6 korjata realistisemmaksi.

Logistiikkamme oli eilen lauantaina purkamassa tilausruuhkaa isolla porukalla (Kiitokset heille kun kuitenkin lukevat tätä ketjua :) ) ja käytännössä tiistaihin mennessä tehdyt tilaukset joissa kaikki tuotteet olivat varastossa saatiin käsiteltyä, kuten myös osa keskiviikko aamun tilauksista. Vähän aikaa sitten löytyi yksi bugi toiminnanohjausjärestelmästämme, jossa tuotteet voivat olla varastossa, mutta eivät tule kerättäväksi automaattisesti. Tuota bugia on korjattu viime viikolla ja korjaus saadaan liveksi huomenna. Tämän vuoksi kannattaa olla chatissa yhteydessä meidän aspaan ja pyytää heitä tarkistamaan tuo tilaus, ettei tämä ole yksi niistä (pitää keräillä ns. paperilähetteellä)
 
Useamman päivän odotellut varastotuotteen toimitusta. Melko näätää toimitusaika-arvion muuttaminen 1-4 päivää -> 1-6 päivää jos kerran ongelmat ovat Jimmsillä itselläänkin tiedossa ja todellisuudessa toimitusaika on 4+ päivää.

Tämä toimitusajan muuttaminen on saanut ideansa alkuvuodesta tältä foorumilta, jossa joku ehdotti tuota ratkaisuksi viivästymisen sijaan. Juurisyy viivästyksiin on kaupallisesti odotettua pirteämpi loppukesä, yhdistettynä kesälomakauteen, yhdistettynä Assemblymessujen tavaroiden palautumiseen, yhdistettynä osan työntekijöidemme koulujen alkuun, yhdistettynä veronpalautuspäivän jälkeen tapahtuneeseen 4h nettikatkokseen... Eikä ole tarkoitus selittää, mutta voin vain todeta, että 7.8 oli harvinaisen synkkä päivä kun tuntui, että kaikki mikä vain voi mennä pieleen - menee pieleen. Lisäksi kun kerran tuo päivä oli keskiviikko ja torstaina alettiin setvimään tilannetta niin emme saaneet enää viikonlopuksi kasattua ylimääräistä vuoroa paikkaamaan jo aiheutunutta ruuhkaa.

Tämän vuoksi teimme päätöksen tuon toimitusajan nostamisesta 1-6 päivään. Tuo "yksi päivä" on teknisesti pakko pitää tuolla kun kuitenkin meillä on noutopiste josta tavaraa saa samanakin päivänä. Luonnollisesti olen harmistunut ja äärimmäisen pahoillani tilanteesta, että ruuhkia on päässyt syntymään, eikä toimitukset ole 1-2 päivää kuten moni odottaa, mutta tämän viikonlopun lauantain ylimääräisen työvuoron jälkeen tilanne näyttää taas paremmalta ja palaamme pian takaisin "normaaliaikatauluun".
 
Mitä teille @Jimm's on tapahtunut? Muutamaan kuukauteen ei ole tullut asioitua ja nyt sitten tilasin töihin NAS:n uuden kovon 7.8 ja heti tänään 14.8 tuli viesti että toimitettu. Miten teillä on kusseet noin pahoin varastotuotteidenkin toimitukset? Johtuuko nyt yrityksen myynnistä Casekingille vai onko vain muutoin pahasti ruuhkautunut? Varastotuotteiden toimitusaika-arviotkin näemmä muuttuneet 1-6 päivään.

Poimin nyt viimeisimmän asiaa sivuavan postauksen ja valotan tätäkin hieman eli: "viime vuoden keväällä tehty yrityskauppa ja sen jälkeen tapahtunutta" :)

Casekingin mukaantulon jälkeen Jimm's on panostanut ensisijaisesti tuotevalikoiman laajentamiseen omassa ydintuotealueessaan (PC -komponentit, oheislaitteet, modaus, jne...) ja tähän on luonnollisesti ollut apua uudesta emoyhtiöstä, joka toimii samalla tuotealueella. Lisäksi ensimmäiset investoinnit toiminnan laajentamiseksi tehtiin laajentamalla varastoamme, joka saatiin käyttöön pienen viivästyksen jälkeen marraskuun alussa 2018.

Uuden varaston myötä luonnollisesti myös saatavuus parani, koska tuotteita on aiempaa paremmin "heti varastossa" ja tämä tulee olemaan tavoitteemme jatkossakin. Samaan aikaan viime vuoden lopulla huomasimme, että toiminnanohjausjärjestelmämme ei silloisessa muodossa kykene palvelemaan kasvavaa liiketoimintaa ja suunnitelma järjestelmän kehittämisestä ja siihen investoimisesta tehtiin loppuvuodesta 2018. Ongelma vain tällaisissa järjestelmähankkeissa on se, että niitä ei voida tehdä kiireisimpään vuoden aikaan mikä on käytännössä marraskuun ja helmikuun välinen aika. Uusi versio toiminnanohjausjärjestelmästä saatiin käyntiin huhtikuun puolessa välissä ja se on osoittanut toimivuutensa etenkin kun lähetysmäärät kasvavat (huom! kyseessä ei kuitenkaan ole automaatti- tai ulkoinen varasto vaan edelleen tarvitaan keräilijöitä ja pakkaajia).

Eli nopeasti yhteenvedettynä: Caseking haluaa meidän pysyvän paikallisena toimijana ja kehittää meidän omia vahvuuksia, investoida toiminnan kasvuun, sekä luoda uusia työpaikkoja. Lisäksi verotkin maksetaan Suomeen :)

Se, että vuoden vaihteessa oli pahoja viivästyksiä toimituksissa johtui pääosin siitä, että vanha järjestelmä jäi sitten pieneksi, eikä sitä pystytty skaalaamaan ylöspäin tarpeeksi nopeasti. Tuolloinkin ilmaantui kommentteja, jossa epäiltiin, että uudella omistajalla on tässä näppinsä pelissä ja toiminta siirretään Saksaan vai mitä näitä nyt oli. Valitettavasti kyse ei ollut siitä - kyllä tämä oli ihan mun moka kun odottelin vähän liian pitkään vanhan järjestelmän kanssa.
 
Onko mahdollista saada jonkinlaisia lukuja joissa vertaillaan tilausten kuukausittaista määrää viime vuoden alusta tähän päivään? Muutamia otantoja sieltä täältä.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 549
Viestejä
4 871 634
Jäsenet
78 678
Uusin jäsen
Redline

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom