Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vastaus oli, että muutaman päivän sisällä saadaan liikkeelle.Jos on oikeasti kiire niin laittakaa vaikka chatin kautta viestiä. Kerran laitoin alkuvuodesta kun tarvitsin uutta näyttöä ja lähti samana päivänä liikkeelle
Jos on oikeasti kiire niin laittakaa vaikka chatin kautta viestiä. Kerran laitoin alkuvuodesta kun tarvitsin uutta näyttöä ja lähti samana päivänä liikkeelle
Saatavuuksiin tosiaan voi vaikuttaa monenlaiset asiat ja tietysti pyrimme, että tuotteita joita usein kysytään niin olisi riittävästi varastossa. RMA puolella, kuten muutenkin elämme toistaiseksi poikkeuksellisen hektistä aikaa ja väliaikaisesti RMA käsitteyissä jonoa on myös hieman syntynyt. Käsittely aika voi riippua paljolti myös tuotteesta ja valmistajien takuukäytännöistä mutta sellaiseen 2 viikon käsittelyaikaan on syytä varautua. Huoltokoneissa jono voi ajoittain olla hieman pidempikin.Noissa mennään aikalailla tukkurien ja isompien kertatoimitusten armoilla. Ymmärrät varmasti, ettei Jimms ole tukkurien ainoa asiakas ja esim. EK:n kaltainen pienempi erikoisyritys ei varmasti edes pysty valmistamaan reaaliajassa, kysyntää vastaavaa, tarvittavaa määrää tuotteita. Monimutkaisten metalliblokkien valmistus on yllättävän hidasta pienemmässä mittakaavassa. Ylipäätään kaikissa kotimaan komponenttikaupoissa on ollut nyt kesällä järkyttävän huono valikoima ja saatavuus, taustalla lienee joku isompi muutos tukkuripuolella. Tämä johtaa siihen oravanpyörään, että PK-seudun kivijalkamyymälöissä (lue = Verkkis) voidaan pitää parempaa saatavuutta ja valikoimaa korkeammilla hinnoilla myymälän puolella, mutta sielläkin varastosaldot olemattomia.
@Jimm's mikä on RMA:n käsittelyaika tällä hetkellä?
Se on vaan niin että kuluttajasuojalakien mukaan 14 vrk sisällä firman pitää palauttaa rahat tilille. Itellä kanssa menossa RMA, palautuksesta jo 12päivää.Reilu 2 viikkoa on nyt mennyt itsellä palautuksen vastaanotosta, katsotaan meneekö vielä kauan.
Se on vaan niin että kuluttajasuojalakien mukaan 14 vrk sisällä firman pitää palauttaa rahat tilille. Itellä kanssa menossa RMA, palautuksesta jo 12päivää.
Moikka. Kaikkille tässä kollektiivisesti vastaten huomionnne on tietysti täysin oikea. Toimitusajat ovat tällä hetkellä normaalia pidemmät mihin aikaisemmin olette tottuneet. On tietysti selvää, että pyrimme palvelemaan Teitä kaikin mahdollisin keinon laadukkaasti ja nopeasti. Organisaatiossa teemme aktiivisesti töitä, jotta pystymme pitämään lähetysnopeuden ja muut palvelun laatuun vaikuttavat asiat kiitettävällä tasolla. Kuten hieman aikaisemmin mainitsimme, niin elämme varsin poikkeuksellista aikaa ja kasvamme voimakkaasti. Kasvu vaatii tietysti lisää resursseja ja tähän olemmekin myös jo panostaneet tilanteen normalisoimiseksi. Valitettavasti kuitenkin myös resurssien hankkimisessa on omat haasteensa. Kaikki kasvua ja kehitystä tukevat asiat kun saamme hitsattua kohdilleen, niin olemme jalleen valmiit ylittämään odotuksenneMitä teille @Jimm's on tapahtunut? Muutamaan kuukauteen ei ole tullut asioitua ja nyt sitten tilasin töihin NAS:n uuden kovon 7.8 ja heti tänään 14.8 tuli viesti että toimitettu. Miten teillä on kusseet noin pahoin varastotuotteidenkin toimitukset? Johtuuko nyt yrityksen myynnistä Casekingille vai onko vain muutoin pahasti ruuhkautunut? Varastotuotteiden toimitusaika-arviotkin näemmä muuttuneet 1-6 päivään.
Moikka. Kaikkille tässä kollektiivisesti vastaten huomionnne on tietysti täysin oikea. Toimitusajat ovat tällä hetkellä normaalia pidemmät mihin aikaisemmin olette tottuneet. On tietysti selvää, että pyrimme palvelemaan Teitä kaikin mahdollisin keinon laadukkaasti ja nopeasti. Organisaatiossa teemme aktiivisesti töitä, jotta pystymme pitämään lähetysnopeuden ja muut palvelun laatuun vaikuttavat asiat kiitettävällä tasolla. Kuten hieman aikaisemmin mainitsimme, niin elämme varsin poikkeuksellista aikaa ja kasvamme voimakkaasti. Kasvu vaatii tietysti lisää resursseja ja tähän olemmekin myös jo panostaneet tilanteen normalisoimiseksi. Valitettavasti kuitenkin myös resurssien hankkimisessa on omat haasteensa. Kaikki kasvua ja kehitystä tukevat asiat kun saamme hitsattua kohdilleen, niin olemme jalleen valmiit ylittämään odotuksenne
Tai sitten samalla kun Jimmsiin on yhteydessä, pyytäisikin lähettämään romut.
Moikka. Voisin edelleen toistaa kokonaisuudessaan edellisen muutama hetki kirjoittamaamme päivityksen, mutta lainaanpa vain tässä kohtaa seuraavasti. "Kasvu vaatii tietysti lisää resursseja ja tähän olemmekin myös jo panostaneet tilanteen normalisoimiseksi. Valitettavasti kuitenkin myös resurssien hankkimisessa on omat haasteensa". Kyse ei siis missää tapauksessa ole siitä että henkillökuntaa pyrittäisiin vähentämään. Maksutavat eivät myöskään vaikuta varastolla tapahtuvaan keräilyyn ja eriarvoisuutta muutenkaan maksutapojen kanssa emme pidä hyvänä ratkaisuna. Kyllä nämä tästä kuitenkin selkenee."Toimitettavissa, odottaa käsittelyä"
Tuohon jumittaa tilaus, toki 6 päivää ei ole vielä täynnä, mutta harmittaa hidastelu. Tavaraa seisoo hyllyssä, mutta sitä ei lähetetä, maksettu on jo toki heti tilatessa. Auttaisikohan jos ei maksaisi heti. Olen tehnyt tuona odotteluaika kaksi verkkokauppa.comin tilausta joista toinen on jo tullut ja toinen lähetetty.
Ei tuo ainakaan myyntiä kasvata jos henkilökuntaa vähennetään tai lomasijaisia ei oteta ja ostajat tympiintyy odottamiseen. En tosin tiedä tilannetta, mutta epäilen syyksi tuota.
Lupaukset menettävät tehonsa kun asiakkaat huomaavat, etteivät ne vaikuta mitään. Varsinkin mitä pidenpään niitä jatketaan.
Kuinkahan moni täällä nyt on analysoinut tilannetta yhtään sen enempää
Kuinkahan moni täällä nyt on analysoinut tilannetta yhtään sen enempää tai seurannut muuta kuin randomeiden satunnaista kitinää ja sitä yhtä omaa viivästynyttä tilausta. Se että tilanne sattuu toistumaan esim. neljä kertaa vuoden aikana ei tarkoita sitä että se olisi ollut koko vuoden päällä. Toki tilanne on syvältä ja vaatii Jimiltä kehitystoimia mutta on tämä valituskin vähän naurettavaa kun tän perusteella saa kuvan niin kuin jokainen Jimmsin tilaus olisi ollut viimeisen vuoden viikkoja myöhässä. Tilanteet varmasti elää ja se että Jimms on joskus tässä ketjussa ilmoittanut korjaavansa tilannetta ei tarkoita sitä etteikö se voisi hieman erilaisista syistä esim. puolen vuoden päästä toistua.
Muttakun se nimenomaan on ollut vuoden ajan päällä eikä vain 4 kertaa vuodessa Oletko edes lukenut mitä tässä langassa on keskusteltu?Kuinkahan moni täällä nyt on analysoinut tilannetta yhtään sen enempää tai seurannut muuta kuin randomeiden satunnaista kitinää ja sitä yhtä omaa viivästynyttä tilausta. Se että tilanne sattuu toistumaan esim. neljä kertaa vuoden aikana ei tarkoita sitä että se olisi ollut koko vuoden päällä. Toki tilanne on syvältä ja vaatii Jimiltä kehitystoimia mutta on tämä valituskin vähän naurettavaa kun tän perusteella saa kuvan niin kuin jokainen Jimmsin tilaus olisi ollut viimeisen vuoden viikkoja myöhässä. Tilanteet varmasti elää ja se että Jimms on joskus tässä ketjussa ilmoittanut korjaavansa tilannetta ei tarkoita sitä etteikö se voisi hieman erilaisista syistä esim. puolen vuoden päästä toistua.
Muttakun se nimenomaan on ollut vuoden ajan päällä eikä vain 4 kertaa vuodessa Oletko edes lukenut mitä tässä langassa on keskusteltu?
Jos yritys on jo itse todennut tässä langassa että homma ei toimi niin se ei ole mitään "randomien kitinää" vaan fakta.Ja ei en tälläkään tarkoita etteikö ongelmia olisi vaan että vähän suhteellisuuden tajua.
Jos yritys on jo itse todennut tässä langassa että homma ei toimi niin se ei ole mitään "randomien kitinää" vaan fakta.
Jos tilaus on ollut kohta viikon ollut tilassa "Tila: Toimitettavissa, odottaa käsittelyä" niin on se nyt jo saatana. Eikä kyseessä ole mikään iso, vaikea tai kasattava tuote vaan yksittäinen laite johon voisi pistää vaikka pakettikortin kanteen ja eteenpäin minuutissa.
toimitus on kuitenkin aina nopeampi, vaikka muualta tuotteet yleensä lähtevät samana päivänä matkaan.
Niin siis omassa viestissäni viittasin siihen, että jos tilaisi saman asian, vaikka Saksasta tai Briteistä.Katsotaan kuin käy. Eilen yöllä pistin Jimmsille ja verkkikselle tilaukset menemään heti saatavilla oleville tuotteille. Verkkikseltä on tullut jo lähetysseurantakoodi ja tilaus 'Käsitelty' tilassa, Jimmsillä taas 'Toimitettavissa, odottaa käsittelyä'.
jos tilaus sanoo 1-6 päivää niin viimeistään viidentenä arkipäivänä pitäisi olla paketissa että postille jää yksi päivä toimittaa. Siksi ne on sen viidennen ja kuudennen siihen lisänneet että saisivat suurimman osan toimitetuksi luvatussa ajassa.Mielenkiinnosta kysyn onko yleensä millaisesta ajasta kyse kun tilauksen tilassa lukee "Toimitettavissa, odottaa käsittelyä".
Aivan. Ei tosiaan ole erikseen mainittu mitään aikaa tai ei osu silmään. 13.8 Tein tilauksen ja siitä lähtien ollut samassa statuksessa.jos tilaus sanoo 1-6 päivää niin viimeistään viidentenä arkipäivänä pitäisi olla paketissa että postille jää yksi päivä toimittaa. Siksi ne on sen viidennen ja kuudennen siihen lisänneet että saisivat suurimman osan toimitetuksi luvatussa ajassa.
jos tilaus sanoo 1-6 päivää niin viimeistään viidentenä arkipäivänä pitäisi olla paketissa että postille jää yksi päivä toimittaa. Siksi ne on sen viidennen ja kuudennen siihen lisänneet että saisivat suurimman osan toimitetuksi luvatussa ajassa.
Toimitus ei tarkoita sitä että posti ehtii sen toimittaa vaan ainoastaan sen minkä ajan puitteissa yritys toimittaa paketin eteenpäin kuljetuspalvelulle.
BenQ 27" GW2765HT IPS-monitori, 2560x1440, DP/HDMI/DVI/VGA, kaiuttimet *Tarjous, norm. 339€!* - 279,00€
Kuinka kauan näiden toimituksessa suunnilleen kestää?
Omasta mielestä se toimitusaika-arvio tarkoittaa juurikin sitä että missä ajassa arvoidaan toimituksen saapuvan tilaajalle perille. Jimm's:in omilla faq sivuilla on jopa kohta "Mitä teen jos tilaus ei ole tullut toimitusaika-arvion puitteissa?", jos tässä olisi kyse kuljetuspalvelulle toimituksesta niin eikö sanoituksen pitäisi olla lähemmäs "Mitä teen jos tilausta ei ole lähetetty toimitusaika-arvion puitteissa?" ? Toki tässäkin on tulkinnan varaa. Se on kyllä harmillista että nämä toimistusajat ovat näin venyneet kun ehti jo tottua nopeaan toimitukseen.
Käsittääkseni noissa tapauksissa aspan tyyppi käy itse laittamassa sen pakettiin.Maailma siellä ikkunan takana toimii vaan nykyaikana niin, että varastossa jo oleva tavara liikahtaa jopa jo ensimmäisen, viimeistään toisen vuorokauden aikana ulos varastosta kohti asiakasta joka sen varastossa olevan tavaran on tilannut. Joissain varastoissa jopa henkilökunnan palkkaukseen liittyy erilaisia suoriteosuuksia, jotka putoilee alemmas jos tavara ei lähde työvuoron aikana ulos vaan joskus tulevien työvuorojen aikana.
Muutaman kerran olen koittanu Jimmsiltä hyllytavaraa tilata, ja tyytynyt perumaan ja tilaamaan muualta, että saa edes jotenkin järjellisessä ajassa itselleenkin.
Sitten ne lukemattomat kerrat kun en edes katso enää Jimmsin valikoimaa kun ei sieltä kuitenkaan mitään ulos saa, ilman että menee aspaan ulisemaan että mulla on oikeesti ihan hirvee kiire saada tää mun tilaukseni. Ja tällä tavoin kuormittaa täysin turhaan aspaa ja sekoittamaan kerääjien ja pakkareiden työjärjestystä.
PS. Tietokoneyritys on yhdyssana.
Omasta mielestä se toimitusaika-arvio tarkoittaa juurikin sitä että missä ajassa arvoidaan toimituksen saapuvan tilaajalle perille. Jimm's:in omilla faq sivuilla on jopa kohta "Mitä teen jos tilaus ei ole tullut toimitusaika-arvion puitteissa?", jos tässä olisi kyse kuljetuspalvelulle toimituksesta niin eikö sanoituksen pitäisi olla lähemmäs "Mitä teen jos tilausta ei ole lähetetty toimitusaika-arvion puitteissa?" ? Toki tässäkin on tulkinnan varaa. Se on kyllä harmillista että nämä toimistusajat ovat näin venyneet kun ehti jo tottua nopeaan toimitukseen.
Yritys on tehnyt sopimuksen kuljetuspalvelun kanssa joka on antanut omat aika-arvion toimituksille, ainakin näin jokaisessa tietämässäni ja työskentelemässäni paikassa. Tottakai jos kuljetusfirma onnistuu jotakin mokaamaan, niin ei kukaan täälläkään varmaan pidä myyjää vastuullisena. Toimitusaika-arvio pitäisi siis koostua siitä että kuinka nopeasti yritys saa tavaran pakattua lähetystä varten, plus kauanko kuljetuspalvelu on luvannut keskimääräiseksi ajaksi kotimaan toimituksille.Yritys ei voi eikä varmasti haluakaan vastata kuljetuspalvelun omasta toimitusajasta.
Jos toimitusaika-arvio on 1-4 päivää ymmärrän sen niin että (koska posti toimittaa normaalisti paketit jotka haettu ennen neljää seuraavaksi iltapäiväksi) tilauspäivä on ensimmäinen päivä jos tilaus tehty aamupäivällä. Muuten vasta seuraava päivä. Tällöin maanantai aamuna tilatut paketit saa olla jimmssillä ma, ti ja ke päivät ke iltapäivällä postiin ja torstaina asiakkaalle. Jos posti lähettää sen turku->oulu->helsinki tämä moka ei ole enää jimmssin vaan postin. Jos jimms pitää tuota neljä päivää katson toimitusarvion ylittyneeksi.
No kyllä se Turusta paketin saa tuossa ajassa sen Joensuusta 50km päähän. Yli 600km tulee paketille matkaa. Tiedän kyllä että esim Rovaniemen pohjoispuolelle ei kerkeä päivässä mutta oletan sen olevan tilaajalla tiedossa.Posti tai matkahuolto ei vain toimi siten koko Suomessa kuin se sattuu toimimaan kasvukeskuksissa ja muissa keskittymissä.
Varmaan vaikeaa toimia kakaroiden kauppana. Ei ymmärretä miten maailma toimii ikkunan ulkopuolella.
Tietokone yrityksillä on aina ollu pienet varastot johtuen tuotehintojen jatkuvasta elämisestä ja mikään yritys ei halua ottaa varastotappioita pienen katteen lisäksi.
Viimevuosien vakaat hinnat on varmaan luoneet mielikuvan eritavalla toimivista yrityksistä.