Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Jos on oikeasti kiire niin laittakaa vaikka chatin kautta viestiä. Kerran laitoin alkuvuodesta kun tarvitsin uutta näyttöä ja lähti samana päivänä liikkeelle :)
 
Noissa mennään aikalailla tukkurien ja isompien kertatoimitusten armoilla. Ymmärrät varmasti, ettei Jimms ole tukkurien ainoa asiakas ja esim. EK:n kaltainen pienempi erikoisyritys ei varmasti edes pysty valmistamaan reaaliajassa, kysyntää vastaavaa, tarvittavaa määrää tuotteita. Monimutkaisten metalliblokkien valmistus on yllättävän hidasta pienemmässä mittakaavassa. Ylipäätään kaikissa kotimaan komponenttikaupoissa on ollut nyt kesällä järkyttävän huono valikoima ja saatavuus, taustalla lienee joku isompi muutos tukkuripuolella. Tämä johtaa siihen oravanpyörään, että PK-seudun kivijalkamyymälöissä (lue = Verkkis) voidaan pitää parempaa saatavuutta ja valikoimaa korkeammilla hinnoilla myymälän puolella, mutta sielläkin varastosaldot olemattomia.

@Jimm's mikä on RMA:n käsittelyaika tällä hetkellä?
Saatavuuksiin tosiaan voi vaikuttaa monenlaiset asiat ja tietysti pyrimme, että tuotteita joita usein kysytään niin olisi riittävästi varastossa. :) RMA puolella, kuten muutenkin elämme toistaiseksi poikkeuksellisen hektistä aikaa ja väliaikaisesti RMA käsitteyissä jonoa on myös hieman syntynyt. Käsittely aika voi riippua paljolti myös tuotteesta ja valmistajien takuukäytännöistä mutta sellaiseen 2 viikon käsittelyaikaan on syytä varautua. Huoltokoneissa jono voi ajoittain olla hieman pidempikin.
 
Se on vaan niin että kuluttajasuojalakien mukaan 14 vrk sisällä firman pitää palauttaa rahat tilille. Itellä kanssa menossa RMA, palautuksesta jo 12päivää.

Toki myös jos 2 viikkoa tai pidempään kestää uuden tuotteen saaminen (korjaus tms) niin korvaava tuote pitäisi saada lainaan siihen saakka kunnes takuukorjattu/uusi tuote on asiakkaalla. Tämä siis jos kyseessä ns. tärkeä laite mitä ilman asiakas ei oikein tule toimeen (tulostin, tietokone tms).

Nykyisin vain usea (ei kivijalka)liike on alkanut luistamaan tästä eikä ainakaan itse muista asiakasta muistuttaa.
 
Mitä teille @Jimm's on tapahtunut? Muutamaan kuukauteen ei ole tullut asioitua ja nyt sitten tilasin töihin NAS:n uuden kovon 7.8 ja heti tänään 14.8 tuli viesti että toimitettu. Miten teillä on kusseet noin pahoin varastotuotteidenkin toimitukset? Johtuuko nyt yrityksen myynnistä Casekingille vai onko vain muutoin pahasti ruuhkautunut? Varastotuotteiden toimitusaika-arviotkin näemmä muuttuneet 1-6 päivään.
Moikka. Kaikkille tässä kollektiivisesti vastaten huomionnne on tietysti täysin oikea. Toimitusajat ovat tällä hetkellä normaalia pidemmät mihin aikaisemmin olette tottuneet. On tietysti selvää, että pyrimme palvelemaan Teitä kaikin mahdollisin keinon laadukkaasti ja nopeasti. Organisaatiossa teemme aktiivisesti töitä, jotta pystymme pitämään lähetysnopeuden ja muut palvelun laatuun vaikuttavat asiat kiitettävällä tasolla. Kuten hieman aikaisemmin mainitsimme, niin elämme varsin poikkeuksellista aikaa ja kasvamme voimakkaasti. Kasvu vaatii tietysti lisää resursseja ja tähän olemmekin myös jo panostaneet tilanteen normalisoimiseksi. Valitettavasti kuitenkin myös resurssien hankkimisessa on omat haasteensa. Kaikki kasvua ja kehitystä tukevat asiat kun saamme hitsattua kohdilleen, niin olemme jalleen valmiit ylittämään odotuksenne :)
 
Moikka. Kaikkille tässä kollektiivisesti vastaten huomionnne on tietysti täysin oikea. Toimitusajat ovat tällä hetkellä normaalia pidemmät mihin aikaisemmin olette tottuneet. On tietysti selvää, että pyrimme palvelemaan Teitä kaikin mahdollisin keinon laadukkaasti ja nopeasti. Organisaatiossa teemme aktiivisesti töitä, jotta pystymme pitämään lähetysnopeuden ja muut palvelun laatuun vaikuttavat asiat kiitettävällä tasolla. Kuten hieman aikaisemmin mainitsimme, niin elämme varsin poikkeuksellista aikaa ja kasvamme voimakkaasti. Kasvu vaatii tietysti lisää resursseja ja tähän olemmekin myös jo panostaneet tilanteen normalisoimiseksi. Valitettavasti kuitenkin myös resurssien hankkimisessa on omat haasteensa. Kaikki kasvua ja kehitystä tukevat asiat kun saamme hitsattua kohdilleen, niin olemme jalleen valmiit ylittämään odotuksenne :)

Ei tarvitse ylittää odotuksia kunhan toimii niin kuin luvataan. :kahvi:
 
"Toimitettavissa, odottaa käsittelyä"
Tuohon jumittaa tilaus, toki 6 päivää ei ole vielä täynnä, mutta harmittaa hidastelu. Tavaraa seisoo hyllyssä, mutta sitä ei lähetetä, maksettu on jo toki heti tilatessa. Auttaisikohan jos ei maksaisi heti. Olen tehnyt tuona odotteluaika kaksi verkkokauppa.comin tilausta joista toinen on jo tullut ja toinen lähetetty.

Ei tuo ainakaan myyntiä kasvata jos henkilökuntaa vähennetään tai lomasijaisia ei oteta ja ostajat tympiintyy odottamiseen. En tosin tiedä tilannetta, mutta epäilen syyksi tuota.
 
Löytyi tuollainen kohta sopimusehdoista:
"Tilaamalla tuotteet meidän verkkokaupastamme, sinulla on 30 päivän palautusoikeus tuotteille. Jos huomaat, ettei tuote ole se mitä halusit tai tulit toisiin ajatuksiin, voit palauttaa tuotteen takaisin meille."
Tuossahan olisi se mahdollisuus, että tilaisi tavarat muualta ja palauttaisi jimmssin tavarat takaisin samantien sitten kun ne joskus mahdollisesti saapuvat.
 
Nii tai en tiiä, jos peruis sen tilauksen ja tilaa jostain mistä saa nopeammin? Tai sitten samalla kun Jimmsiin on yhteydessä, pyytäisikin lähettämään romut.
 
Nonni, nyt 3900x tulossa-arvio on siirtynyt 3.9., ei tietty Jimmsin vika, mutta kylläpä on kiva odotella 2kk tuotteita.. huah
 
"Toimitettavissa, odottaa käsittelyä"
Tuohon jumittaa tilaus, toki 6 päivää ei ole vielä täynnä, mutta harmittaa hidastelu. Tavaraa seisoo hyllyssä, mutta sitä ei lähetetä, maksettu on jo toki heti tilatessa. Auttaisikohan jos ei maksaisi heti. Olen tehnyt tuona odotteluaika kaksi verkkokauppa.comin tilausta joista toinen on jo tullut ja toinen lähetetty.

Ei tuo ainakaan myyntiä kasvata jos henkilökuntaa vähennetään tai lomasijaisia ei oteta ja ostajat tympiintyy odottamiseen. En tosin tiedä tilannetta, mutta epäilen syyksi tuota.
Moikka. Voisin edelleen toistaa kokonaisuudessaan edellisen muutama hetki kirjoittamaamme päivityksen, mutta lainaanpa vain tässä kohtaa seuraavasti. "Kasvu vaatii tietysti lisää resursseja ja tähän olemmekin myös jo panostaneet tilanteen normalisoimiseksi. Valitettavasti kuitenkin myös resurssien hankkimisessa on omat haasteensa". Kyse ei siis missää tapauksessa ole siitä että henkillökuntaa pyrittäisiin vähentämään. :) Maksutavat eivät myöskään vaikuta varastolla tapahtuvaan keräilyyn ja eriarvoisuutta muutenkaan maksutapojen kanssa emme pidä hyvänä ratkaisuna. Kyllä nämä tästä kuitenkin selkenee. :)
 
Lupaukset menettävät tehonsa kun asiakkaat huomaavat, etteivät ne vaikuta mitään. Varsinkin mitä pidenpään niitä jatketaan.

Kuinkahan moni täällä nyt on analysoinut tilannetta yhtään sen enempää tai seurannut muuta kuin randomeiden satunnaista kitinää ja sitä yhtä omaa viivästynyttä tilausta. Se että tilanne sattuu toistumaan esim. neljä kertaa vuoden aikana ei tarkoita sitä että se olisi ollut koko vuoden päällä. Toki tilanne on syvältä ja vaatii Jimiltä kehitystoimia mutta on tämä valituskin vähän naurettavaa kun tän perusteella saa kuvan niin kuin jokainen Jimmsin tilaus olisi ollut viimeisen vuoden viikkoja myöhässä. Tilanteet varmasti elää ja se että Jimms on joskus tässä ketjussa ilmoittanut korjaavansa tilannetta ei tarkoita sitä etteikö se voisi hieman erilaisista syistä esim. puolen vuoden päästä toistua.
 
Kuinkahan moni täällä nyt on analysoinut tilannetta yhtään sen enempää tai seurannut muuta kuin randomeiden satunnaista kitinää ja sitä yhtä omaa viivästynyttä tilausta. Se että tilanne sattuu toistumaan esim. neljä kertaa vuoden aikana ei tarkoita sitä että se olisi ollut koko vuoden päällä. Toki tilanne on syvältä ja vaatii Jimiltä kehitystoimia mutta on tämä valituskin vähän naurettavaa kun tän perusteella saa kuvan niin kuin jokainen Jimmsin tilaus olisi ollut viimeisen vuoden viikkoja myöhässä. Tilanteet varmasti elää ja se että Jimms on joskus tässä ketjussa ilmoittanut korjaavansa tilannetta ei tarkoita sitä etteikö se voisi hieman erilaisista syistä esim. puolen vuoden päästä toistua.

Kyllä se aika monella on toistunut aika monta kertaa ja aika pitkän aikaa jo. :kahvi:
 
Kuinkahan moni täällä nyt on analysoinut tilannetta yhtään sen enempää tai seurannut muuta kuin randomeiden satunnaista kitinää ja sitä yhtä omaa viivästynyttä tilausta. Se että tilanne sattuu toistumaan esim. neljä kertaa vuoden aikana ei tarkoita sitä että se olisi ollut koko vuoden päällä. Toki tilanne on syvältä ja vaatii Jimiltä kehitystoimia mutta on tämä valituskin vähän naurettavaa kun tän perusteella saa kuvan niin kuin jokainen Jimmsin tilaus olisi ollut viimeisen vuoden viikkoja myöhässä. Tilanteet varmasti elää ja se että Jimms on joskus tässä ketjussa ilmoittanut korjaavansa tilannetta ei tarkoita sitä etteikö se voisi hieman erilaisista syistä esim. puolen vuoden päästä toistua.
Muttakun se nimenomaan on ollut vuoden ajan päällä eikä vain 4 kertaa vuodessa :D Oletko edes lukenut mitä tässä langassa on keskusteltu?
 
Muttakun se nimenomaan on ollut vuoden ajan päällä eikä vain 4 kertaa vuodessa :D Oletko edes lukenut mitä tässä langassa on keskusteltu?

Olen seurannut tätä lankaa viimeset kolme vuotta käytännössä päivittäin niinku kaikkia muitakin seurattavia threadejä. Eikä se kyllä viimestä vuotta ole ollut päällä jatkuvasti vaan välillä homma on toiminut ja välillä ei. Kannattaa myös huomioida että ne joilla homma toimii harvemmin jaksavat siitä erikseen täällä kommentoida eli se että täällä pari henkeä jostain jollain hetkellä kommentoi ei tarkoita että homma olisi kokonaan fubar. Ja ei en tälläkään tarkoita etteikö ongelmia olisi vaan että vähän suhteellisuuden tajua.
 
Ja ei en tälläkään tarkoita etteikö ongelmia olisi vaan että vähän suhteellisuuden tajua.
Jos yritys on jo itse todennut tässä langassa että homma ei toimi niin se ei ole mitään "randomien kitinää" vaan fakta.

Jos tilaus on ollut kohta viikon ollut tilassa "Tila: Toimitettavissa, odottaa käsittelyä" niin on se nyt jo saatana. Eikä kyseessä ole mikään iso, vaikea tai kasattava tuote vaan yksittäinen laite johon voisi pistää vaikka pakettikortin kanteen ja eteenpäin minuutissa.
 
Jos yritys on jo itse todennut tässä langassa että homma ei toimi niin se ei ole mitään "randomien kitinää" vaan fakta.

Jos tilaus on ollut kohta viikon ollut tilassa "Tila: Toimitettavissa, odottaa käsittelyä" niin on se nyt jo saatana. Eikä kyseessä ole mikään iso, vaikea tai kasattava tuote vaan yksittäinen laite johon voisi pistää vaikka pakettikortin kanteen ja eteenpäin minuutissa.

Kuten nyt olen about joka viestissä toistanut en tarkoita etteikö ongelmia olisi tai olisi ollut. Lähinnä vaan tämä valitus on vedetty vähän överiksi kun väitetään että tässä nyt olisi jonkun vuoden putkeen tilanne päällä jossa kaikki toimitukset ovat myöhässä tai että Jimms on nyt joku suuri kusettaja sen takia että ongelma on sattunut toistumaan.
 
Jokohan tämä keskustelu ois pikkuhiljaa taputeltu? Olisi mukava taas seurailla ketjua, jos täällä puhuttaisiin välillä jostakin muustakin. Palautetta saa ja pitääkin antaa, mutta veikkaan että viesti on mennyt perille jo muutama sivu sitten. Ennen kun joku sattui kysymään samaa asiaa mitä on jo käsitelty, ohjattiin lukemaan aikaisempia viestejä, eikä jatkettu sen kummemmin. Nyt vielä spämmitään väliin itkua omien tilauksien viivästymisistä, millä ei periaatteessa ole mitään arvoa keskustelun kannalta. Kaikilla ketjua seuraavilla on jo tieto siitä että toimituksissa on ongelmia/viivästyksiä. Ainakaan itseäni ei kiinnosta tieto siitä että Pertsan näyttis on toimitettu pari päivää myöhässä tjs. (sori jos täällä oli oikeasti joku Pertsa näyttiksensä kans, en ole kaikkia viestejä lukenut :kahvi:)

BTW. Tilaan itsekin tavaraa välillä muualta, mutta en koe tarvetta ilmoittaa Jimmssille erikseen asiasta. :think: [/rant]
 
Täällä tuntuu joo olevan ihmisiä, jotka laittavat vain negatiivisia viestejä päivittäin tänne ketjuun, kun heidän tuotteensa on matkalla/käsittelyssä. Tietenkään ei voida olla aspaan yhteydessä ja taputellaan toisiaan selkään kun saa ironisia kommentteja sinnepäin.

Kyllä se sieltä tulee. Ja jos ei tule, niin mitä jos pitäisitte sananne ja tilaisitte muualta ja jättäisitte ne ininät vähemmälle? Luulisi, että 3-5 ihan samanlaisen viestin jälkeen olisi sanottavansa sanonut, mutta ei - joillakin on jäänyt levy päälle..

Itsellä on myös tulleet hitaat toimitukset, sanoisin jopa, että olen odottanut mATX-koteloani kauemmin kuin kukaan muu tässä ketjussa, mutta en siitä jaksaa useamman kerran päivässä valittaa, jotain kuukauden välein vain. Tämä voi vaikka olla se tämän kuun valitusviesti. Ei sotketa ketjua turhalla valituksella.

edit.
7.5. minä koteloni tilasin ja siinä on ollut ongelmia, niin se on nyt vaihtunut toiseen ja tulossa toivottavasti tässä kuussa. Kyllä sieltä aspasta on ripeästi vastattu ja tässä oli pieni tauko välissä, kun piti miettiä, minkä mallin halusin tilalle.
 
Viimeksi muokattu:
Pakko sen verran kommentoida tähän ketjuun, että Jimms on käytännössä ainoa suomalainen verkkokauppa mistä tilaan yhtään mitään ja itsellä on kyllä hyvin pitänyt noi varastotuotteiden toimitusajat 1-4 tai 1-6 päivää. Tänä vuonna tilannut 11 kertaa Jimmssiltä mitään (yksityishenkilönä ja yritykselle) ja katsoin nopeasti maileista, että poikkeuksetta tilaus on lähtenyt 1-2 päivän päästä tilauksesta. Nyt viimeisin tilaus muutamalla extra päivällä, mutta kuitenkin siinä ajassa, mitä arvio on. Joten ei tota nyt paljoa paremmin pysty hoitamaan.

Jimms on myös suomen ainoita verkkokauppoja, joka pystyy oikeasti kilpailemaan omissa silmissä EU-alueen verkkokauppojen kanssa, vaikka hinnat saattaa olla hiukan kalliimpia, niin toimituskulut on 0 €, jonka ansiosta ostoskorin loppuhinta saattaa olla sama tai ainakin lähelle ja toimitus on kuitenkin aina nopeampi, vaikka muualta tuotteet yleensä lähtevät samana päivänä matkaan.

Edit: typo
 
toimitus on kuitenkin aina nopeampi, vaikka muualta tuotteet yleensä lähtevät samana päivänä matkaan.

Katsotaan kuin käy. Eilen yöllä pistin Jimmsille ja verkkikselle tilaukset menemään heti saatavilla oleville tuotteille. Verkkikseltä on tullut jo lähetysseurantakoodi ja tilaus 'Käsitelty' tilassa, Jimmsillä taas 'Toimitettavissa, odottaa käsittelyä'.
 
Katsotaan kuin käy. Eilen yöllä pistin Jimmsille ja verkkikselle tilaukset menemään heti saatavilla oleville tuotteille. Verkkikseltä on tullut jo lähetysseurantakoodi ja tilaus 'Käsitelty' tilassa, Jimmsillä taas 'Toimitettavissa, odottaa käsittelyä'.
Niin siis omassa viestissäni viittasin siihen, että jos tilaisi saman asian, vaikka Saksasta tai Briteistä.

Edit: lisättäköön siis vielä, että verkkokauppa.comin valikoima on hyvin rajallinen esim. komponenteissa.
 
Mielenkiinnosta kysyn onko yleensä millaisesta ajasta kyse kun tilauksen tilassa lukee "Toimitettavissa, odottaa käsittelyä".
 
Mielenkiinnosta kysyn onko yleensä millaisesta ajasta kyse kun tilauksen tilassa lukee "Toimitettavissa, odottaa käsittelyä".
jos tilaus sanoo 1-6 päivää niin viimeistään viidentenä arkipäivänä pitäisi olla paketissa että postille jää yksi päivä toimittaa. Siksi ne on sen viidennen ja kuudennen siihen lisänneet että saisivat suurimman osan toimitetuksi luvatussa ajassa.
 
jos tilaus sanoo 1-6 päivää niin viimeistään viidentenä arkipäivänä pitäisi olla paketissa että postille jää yksi päivä toimittaa. Siksi ne on sen viidennen ja kuudennen siihen lisänneet että saisivat suurimman osan toimitetuksi luvatussa ajassa.
Aivan. Ei tosiaan ole erikseen mainittu mitään aikaa tai ei osu silmään. 13.8 Tein tilauksen ja siitä lähtien ollut samassa statuksessa.
 
jos tilaus sanoo 1-6 päivää niin viimeistään viidentenä arkipäivänä pitäisi olla paketissa että postille jää yksi päivä toimittaa. Siksi ne on sen viidennen ja kuudennen siihen lisänneet että saisivat suurimman osan toimitetuksi luvatussa ajassa.

Toimitus ei tarkoita sitä että posti ehtii sen toimittaa vaan ainoastaan sen minkä ajan puitteissa yritys toimittaa paketin eteenpäin kuljetuspalvelulle.
 
Toimitus ei tarkoita sitä että posti ehtii sen toimittaa vaan ainoastaan sen minkä ajan puitteissa yritys toimittaa paketin eteenpäin kuljetuspalvelulle.

Omasta mielestä se toimitusaika-arvio tarkoittaa juurikin sitä että missä ajassa arvoidaan toimituksen saapuvan tilaajalle perille. Jimm's:in omilla faq sivuilla on jopa kohta "Mitä teen jos tilaus ei ole tullut toimitusaika-arvion puitteissa?", jos tässä olisi kyse kuljetuspalvelulle toimituksesta niin eikö sanoituksen pitäisi olla lähemmäs "Mitä teen jos tilausta ei ole lähetetty toimitusaika-arvion puitteissa?" ? Toki tässäkin on tulkinnan varaa. Se on kyllä harmillista että nämä toimistusajat ovat näin venyneet kun ehti jo tottua nopeaan toimitukseen.
 
Omasta mielestä se toimitusaika-arvio tarkoittaa juurikin sitä että missä ajassa arvoidaan toimituksen saapuvan tilaajalle perille. Jimm's:in omilla faq sivuilla on jopa kohta "Mitä teen jos tilaus ei ole tullut toimitusaika-arvion puitteissa?", jos tässä olisi kyse kuljetuspalvelulle toimituksesta niin eikö sanoituksen pitäisi olla lähemmäs "Mitä teen jos tilausta ei ole lähetetty toimitusaika-arvion puitteissa?" ? Toki tässäkin on tulkinnan varaa. Se on kyllä harmillista että nämä toimistusajat ovat näin venyneet kun ehti jo tottua nopeaan toimitukseen.

Pahoittelut että tämän hetken toimitusnopeudet aiheuttavat harmaita hiuksia ja alkusyksyistä epämukavuutta! Tarkoitus on palata tuohon "hyvään vanhaan aikaan" niin nopeasti kuin mahdollista, mutta pyydämme teiltä vielä hetken kärsivällisyyttä ongelman suhteen. Logistiikkamme paahtaa nallekarkkien keskellä puraten tilausmääriä niin nopeasti kuin pienet pohkeet antavat myöden ja toivon mukaan saamme tämänkin solmukohdan pian auki! Jos ja kun tulee kysyttävää tilauksista / aikatauluista / arvioista niin ottakaa rohkeasti yhteys asiakaspalveluumme, joka pyrkii avittamaan tilauskohtaisesti jokaista. Kiitos kärsivällisyydestä teille kaikille ja pahoittelut toimitusaikojen venymisestä!
 
Varmaan vaikeaa toimia kakaroiden kauppana. Ei ymmärretä miten maailma toimii ikkunan ulkopuolella.
Tietokone yrityksillä on aina ollu pienet varastot johtuen tuotehintojen jatkuvasta elämisestä ja mikään yritys ei halua ottaa varastotappioita pienen katteen lisäksi.
Viimevuosien vakaat hinnat on varmaan luoneet mielikuvan eritavalla toimivista yrityksistä.
 
Maailma siellä ikkunan takana toimii vaan nykyaikana niin, että varastossa jo oleva tavara liikahtaa jopa jo ensimmäisen, viimeistään toisen vuorokauden aikana ulos varastosta kohti asiakasta joka sen varastossa olevan tavaran on tilannut. Joissain varastoissa jopa henkilökunnan palkkaukseen liittyy erilaisia suoriteosuuksia, jotka putoilee alemmas jos tavara ei lähde työvuoron aikana ulos vaan joskus tulevien työvuorojen aikana.

Muutaman kerran olen koittanu Jimmsiltä hyllytavaraa tilata, ja tyytynyt perumaan ja tilaamaan muualta, että saa edes jotenkin järjellisessä ajassa itselleenkin.
Sitten ne lukemattomat kerrat kun en edes katso enää Jimmsin valikoimaa kun ei sieltä kuitenkaan mitään ulos saa, ilman että menee aspaan ulisemaan että mulla on oikeesti ihan hirvee kiire saada tää mun tilaukseni. Ja tällä tavoin kuormittaa täysin turhaan aspaa ja sekoittamaan kerääjien ja pakkareiden työjärjestystä.

PS. Tietokoneyritys on yhdyssana.
Käsittääkseni noissa tapauksissa aspan tyyppi käy itse laittamassa sen pakettiin.

PS. Se kirjoitetaan 'pakkaaja' ;)
 
Omasta mielestä se toimitusaika-arvio tarkoittaa juurikin sitä että missä ajassa arvoidaan toimituksen saapuvan tilaajalle perille. Jimm's:in omilla faq sivuilla on jopa kohta "Mitä teen jos tilaus ei ole tullut toimitusaika-arvion puitteissa?", jos tässä olisi kyse kuljetuspalvelulle toimituksesta niin eikö sanoituksen pitäisi olla lähemmäs "Mitä teen jos tilausta ei ole lähetetty toimitusaika-arvion puitteissa?" ? Toki tässäkin on tulkinnan varaa. Se on kyllä harmillista että nämä toimistusajat ovat näin venyneet kun ehti jo tottua nopeaan toimitukseen.

Tilaus ei vielä perillä asiakkaalla kun jimm'sin (tai minkä tahansa muun) firman toimitusseuranta sanoo että tilaus toimitettu. Yritys ei voi eikä varmasti haluakaan vastata kuljetuspalvelun omasta toimitusajasta. Kun tilauksen tila muuttuu toimitetuksi niin silloin firma on ainoastaan toimittanut tilauksen pois omasta järjestelmästä ja infrasta seuraavan palveluntarjoajan kontolle.
 
Maanantai aamuna tilasin varastossa olleen tavaran ja perjantai aamuna lähti postiin. Eihän tätä nyt nopeaksi voi sanoa kun tilasin hiljattain tietokonekauppa.fi:stä niin tilaus oli käsitelty ja postitettu 3 tunnissa.
 
Tietokonekauppa.fi ? Tossa just ku kasasin yhen koneen niin just tuo kauppa aina roikku hintaseurannassa halvimpana mutta kaikissa osissa näytti varastosaldo 0 ja tukkureilla N joten eipä tuolta uskaltanu mitään ostaa. Dustinia testasin ekan kerran mutta vaan prossun suhteen jos tulee takuuhommia ja nehän lupas että ennen klo 15 tilatut lähtee samana päivänä ja niihän se lähtikin, seurantakoodikin tuli parin tunnin päästä.
 
Yritys ei voi eikä varmasti haluakaan vastata kuljetuspalvelun omasta toimitusajasta.
Yritys on tehnyt sopimuksen kuljetuspalvelun kanssa joka on antanut omat aika-arvion toimituksille, ainakin näin jokaisessa tietämässäni ja työskentelemässäni paikassa. Tottakai jos kuljetusfirma onnistuu jotakin mokaamaan, niin ei kukaan täälläkään varmaan pidä myyjää vastuullisena. Toimitusaika-arvio pitäisi siis koostua siitä että kuinka nopeasti yritys saa tavaran pakattua lähetystä varten, plus kauanko kuljetuspalvelu on luvannut keskimääräiseksi ajaksi kotimaan toimituksille.

ps. ja lisäyksenä vielä että arviohan on vain arvio eikä mikään absoluuttinen totuus. Eli ei kenenkään pitäisi pelihousuja repiä jos kerran menee arvion yli. Se on sitten eri juttu jos normi alkaa olemaan se että menee arvioiden yli.
 
Viimeksi muokattu:
Jos toimitusaika-arvio on 1-4 päivää ymmärrän sen niin että (koska posti toimittaa normaalisti paketit jotka haettu ennen neljää seuraavaksi iltapäiväksi) tilauspäivä on ensimmäinen päivä jos tilaus tehty aamupäivällä. Muuten vasta seuraava päivä. Tällöin maanantai aamuna tilatut paketit saa olla jimmssillä ma, ti ja ke päivät ke iltapäivällä postiin ja torstaina asiakkaalle. Jos posti lähettää sen turku->oulu->helsinki tämä moka ei ole enää jimmssin vaan postin. Jos jimms pitää tuota neljä päivää katson toimitusarvion ylittyneeksi.
 
Jos toimitusaika-arvio on 1-4 päivää ymmärrän sen niin että (koska posti toimittaa normaalisti paketit jotka haettu ennen neljää seuraavaksi iltapäiväksi) tilauspäivä on ensimmäinen päivä jos tilaus tehty aamupäivällä. Muuten vasta seuraava päivä. Tällöin maanantai aamuna tilatut paketit saa olla jimmssillä ma, ti ja ke päivät ke iltapäivällä postiin ja torstaina asiakkaalle. Jos posti lähettää sen turku->oulu->helsinki tämä moka ei ole enää jimmssin vaan postin. Jos jimms pitää tuota neljä päivää katson toimitusarvion ylittyneeksi.

Posti tai matkahuolto ei vain toimi siten koko Suomessa kuin se sattuu toimimaan kasvukeskuksissa ja muissa keskittymissä.
 
Posti tai matkahuolto ei vain toimi siten koko Suomessa kuin se sattuu toimimaan kasvukeskuksissa ja muissa keskittymissä.
No kyllä se Turusta paketin saa tuossa ajassa sen Joensuusta 50km päähän. Yli 600km tulee paketille matkaa. Tiedän kyllä että esim Rovaniemen pohjoispuolelle ei kerkeä päivässä mutta oletan sen olevan tilaajalla tiedossa.

(Oulun lajittelu tuntuu jumittavan pahemmin kuin jimmssin paketointi, pojan tilaus oli jumissa täyden viikon siellä.)
 
Varmaan vaikeaa toimia kakaroiden kauppana. Ei ymmärretä miten maailma toimii ikkunan ulkopuolella.
Tietokone yrityksillä on aina ollu pienet varastot johtuen tuotehintojen jatkuvasta elämisestä ja mikään yritys ei halua ottaa varastotappioita pienen katteen lisäksi.
Viimevuosien vakaat hinnat on varmaan luoneet mielikuvan eritavalla toimivista yrityksistä.

Älä nyt jauha paskaa. Jos ei pystytä toimittamaan edes varasto tavaraa kohtuu ajassa (ilman että asiakkaan tarvii sitä erikseen pyytää) ei todellakaan ole asiakkaan vika. Taidat olla joku vanha änkyrä joka syyttää aina kaikkia muita omista kusemisistaan. Mitkään 2000-luvun alun selitykset ei nyt oikein pelaa jolloin uusi rauta vanheni lähes puolessa vuodessa.

Kivijalkakaupan ainoa valtti on se että sen tuotteen saa sieltä heti. Sillä ei ole mitään muuta kilpailuvalttia verkkokauppoihin nähden. Toki tuossa täytyy tasapainoilla varastotappioiden ja varastosaldon kanssa.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 101
Viestejä
4 484 152
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom