Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
@Jimm's 15.7 tilattu ja maksettu 3900X. Tuleehan varmasti ennen joulua? :confused: Meinasin vaan että kun kaikki 7.7 tilanneetkaan eivät ole vielä saanneet. :tdown:
 
4.8. tehty tilaus ja 8.8. emolevy otettu jonoon odottamaan bios-päivitystä, johon jonoa kuulemma 2-5 arkipäivää. Postilla kun vielä tuppaa menemään aina neljä päivää, että kuskaavat paketin tähän Oulun kupeeseen. Luulin, että koneen kasaus viipyisi kotelon takia, jonka tilasin tuolloin 4.8. Gigantista eikä niitä ollut varastossa vaan toimitusten alku oli merkattu tälle päivälle. Muut osat, jotka olivat Gigantilla varastossa tilausta tehdessä tulivat jo viime viikolla. Taitaa ehtiä kotelokin tulla ennen Jimm'sin osia, jotka kaikki olivat varastossa olevaa tavaraa.
 
Samansuuntaisia kokemuksia on viime ajoilta. Tilattuja varastotuotteita joissa mainittu 1-4 päivää ja lähteneet vasta viidentenä arkipäivänä matkaan. Tämmöinen touhu oli omasta kokemuksesta aikoinaan Verkkokauppa.com ongelma, mutta ovat ottaneet opiksi ja varastossa olevat tuotteet lähtee heiltä samana päivänä liikkeelle joten olisiko Jimm'sinkin aika ottaa itteään niskasta kiinni ja tarkastella mikä siellä oikeasti kiikastaa eikä laittaa kesälomien/veronpalautusten piikkiin.
 
Kyllähän ennen Jimssin valttikortti oli nopeus. Nykyään tuolta ei juuri mitään uskalla tilata jos on tarkoitus saada tuote X mahdollisemman nopeasti vaikka saatavuus näyttää plussaa. Sääli sinänsä vaikka ilmaiset postikulut tietysti houkuttelisi, mutta varmemman päälle se tulee tilata muualta jos on kiirus saada paketti nopeasti perille.
 
Olen ajatellut ostavani uuden koneen romppeet black fridayna. Uskaltaakohan Jimmsistä tilata noin kiireisenä aikana, jos haluaa koneen vielä ennen joulua?

Toivottavasti muutoksia tehdään ja saadaan homma toimimaan kuten ennen.
 
Olen ajatellut ostavani uuden koneen romppeet black fridayna. Uskaltaakohan Jimmsistä tilata noin kiireisenä aikana, jos haluaa koneen vielä ennen joulua?

Toivottavasti muutoksia tehdään ja saadaan homma toimimaan kuten ennen.
Kristallipalloni sanoi että viimeiset blackfriday kamppeet toimitetaan juuri ennen itsenäisyyspäivää.
 
@Jimm's 15.7 tilattu ja maksettu 3900X. Tuleehan varmasti ennen joulua? :confused: Meinasin vaan että kun kaikki 7.7 tilanneetkaan eivät ole vielä saanneet. :tdown:
Oma tilaus tehty 2 päivää tuon jälkeen. Tosin taisin tehdä taktisen virheen ja maksoin tilauksen heti. Tuohan yleensä heikentää toimittajan mielenkiintoa nopeaan toimitukseen kun rahat on jo saatu.
 
Tuli tilattua varahiireks halpis Deltaco Langaton optinen hiiri, 5 painiketta +rulla, säädettävä DPI - 10,00€, toimitus oli nopsaa kuten aina, mutta hiirtä ei vaan saa toimimaan. Kumpikaan koneistani ei reagoi mitenkään hiiren usb-vastaanottimeen kun sen tökkää paikoilleen :grumpy: Kaikki usbit ja peruskikat kokeiltu jo tietenkin.

Oiskohan sittenkin kannattanut tilata se langallinen versio :rolleyes:


Onhan tuo dongle kiinni koneessa?
upload_2019-8-13_15-20-53.png
 
Ymmärrettävistä syistä tämä topic on täyttynyt viime aikoina enempi tai vähempi negatiivisista palautteista, joten on varmaan ihan hyvä välillä antaa myös positiivistakin palautetta.

Itse tilasin näytön lauantaina ja jo muutama tunti sitten kilahti postista viestiä, että olisi noudettavissa.

Kaikkiin yhteydenottoihini on myös vastattu hyvin nopeasti, pahimmillaan/parhaimillaan klo:23 > su aamusta klo:07.00 alkaen.

Varmastikin parhaansa Jimmsillä siis tekevät mutta sanomattakin on toki selvää, että kaipaisivat lisäresursseja käyttöönsä ja nopiasti.
 
Jep aspan toiminnasta suuret kiitokset täältäkin, parasta palvelua mitä olen SER-liikkeistä saanut :) Toimitusajoista en osaa nurista, kun tänä vuonna vain kaksi tilausta tehnyt eivätkä olleet millään tapaa kiireellisiä niin taisi pisin aika mennä toimituksessa siihen kun allekirjoittanut sai aikaiseksi raahautua postiin :D Tokikin jos nyt jotain kiireellistä tilaisin niin tätä ketjua luettua tulisi varmasti hätyyteltyä aspan perään ensi töikseen.. Toivotaan tilanteen normalisoituvan pian, Jimm's on kuitenkin edelleen vakiotoimittajani.
 
Muistit tilattu 8.8, mutta vielä ei ole saatu postiin, vaan odottelee käsittelyä. :grumpy:

Jimms on tähän asti ollut luottokauppa, josta tilattu ilman hintavertailuja kaikki atk kama. Tulevaisuudessa pitänee siirtyä muualle.
 
Vaikka nuo toimitusajat vois olla nopeemmat, niin ei omalle kohdalle oo kuitenkaan sattunut kuin yhden-kahden päivän odottelu ennen kuin tuotteet lähteneet. Välillä myös perus tuotteiden saatavuus yllättävän huonoa, esim. ek liittimiä varastossa 15kpl.. luulis, että niitä perus mustia nyt uskaltaisi ottaa vähän reilummin varastoon.
 
Itse kyselin pienessä paniikissa ja näiden tällä foorumilla viestien kautta olin pelossa että osilla kestää kauan. Tein tilauksen viime viikolla. chat/asiakaspalvelu pelasi hyvin. Sain koneen osat jo tänään ja kaikki toimii kuten pitääkin kiitos jimmsille!
 
Tein tilauksen viime viikolla. chat/asiakaspalvelu pelasi hyvin.
Ei kauppa voi toimia niin että pitää huudella aspaan aina jos haluaa että tuote yleensä edes lähetetään.

Kyllä jää ainakin omalta osaltani ainoaksi tilaukseksi, ehkä taas parin vuoden päästä viitsin kokeilla. Siihen asti ohjaan kyllä kaikki tuttavat muihin yrityksiin tai tilaamaan suoraan ulkomailta.
 
Viimeksi muokattu:
Välillä myös perus tuotteiden saatavuus yllättävän huonoa, esim. ek liittimiä varastossa 15kpl.. luulis, että niitä perus mustia nyt uskaltaisi ottaa vähän reilummin varastoon.

Noissa mennään aikalailla tukkurien ja isompien kertatoimitusten armoilla. Ymmärrät varmasti, ettei Jimms ole tukkurien ainoa asiakas ja esim. EK:n kaltainen pienempi erikoisyritys ei varmasti edes pysty valmistamaan reaaliajassa, kysyntää vastaavaa, tarvittavaa määrää tuotteita. Monimutkaisten metalliblokkien valmistus on yllättävän hidasta pienemmässä mittakaavassa. Ylipäätään kaikissa kotimaan komponenttikaupoissa on ollut nyt kesällä järkyttävän huono valikoima ja saatavuus, taustalla lienee joku isompi muutos tukkuripuolella. Tämä johtaa siihen oravanpyörään, että PK-seudun kivijalkamyymälöissä (lue = Verkkis) voidaan pitää parempaa saatavuutta ja valikoimaa korkeammilla hinnoilla myymälän puolella, mutta sielläkin varastosaldot olemattomia.

@Jimm's mikä on RMA:n käsittelyaika tällä hetkellä?
 
Mitä teille @Jimm's on tapahtunut? Muutamaan kuukauteen ei ole tullut asioitua ja nyt sitten tilasin töihin NAS:n uuden kovon 7.8 ja heti tänään 14.8 tuli viesti että toimitettu. Miten teillä on kusseet noin pahoin varastotuotteidenkin toimitukset? Johtuuko nyt yrityksen myynnistä Casekingille vai onko vain muutoin pahasti ruuhkautunut? Varastotuotteiden toimitusaika-arviotkin näemmä muuttuneet 1-6 päivään.
 
Kukin tavallaan... minä nyt en vaan pysty tuttavia / sukulaisia ohjaileen shoppaileen ulkomaille koska siitä ei tulis yhtään mitään, sitten joutus ite hoitaan takuuasiatkin niitten puolesta jne :) Toisaalta kikanttiin/poweriinkaan niitä en ohjaa kun niille myydään kumminki kaikki koneenputsaus/viruspalvelut/lisätakuut joten vähiin käy valikoima.
 
Mitäs tuo tila "toimitettavissa - odottaa käsittelyä" meinaa?

Tarkoittaako sitä, että eivät ole vielä keränneet tavaraa hyllystä pakettiin?

Tilasin kaksi tuotetta, joita varastossa. Tämä päivä mukaanlukien olisi kolme arkipäivää kulunut tilauksen tekemisestä.
 
OK. Homma on sitten aikalailla muuttunut kun joskus vuosia sitten tilasin tavaraa. Mikäköhän on - liian vähän työntekijöitä?
Tiivistettynä: Juuri kun homma alko oleen loppukeväästä kasassa alko kesälomat ja samalla jonkinmoinen tilauspiikki -> vähemmän tekijöitä + enemmän tehtävää = backlogia syntyy. Nyt sit on vähä aikaa saaha paletti kasaan ennen ku tulee syksy ja black friday jolloin homma voi taas karata käsistä. [Siitä sitten alkaakin joulukausi (joka kestää tammikuuhun) jolloin ruuhkat ei ainakaan helpotu].
 
Tiivistettynä: Juuri kun homma alko oleen loppukeväästä kasassa alko kesälomat ja samalla jonkinmoinen tilauspiikki -> vähemmän tekijöitä + enemmän tehtävää = backlogia syntyy. Nyt sit on vähä aikaa saaha paletti kasaan ennen ku tulee syksy ja black friday jolloin homma voi taas karata käsistä. [Siitä sitten alkaakin joulukausi (joka kestää tammikuuhun) jolloin ruuhkat ei ainakaan helpotu].

Samaa mietin, mutta eikös tuostakin pääsisi sillä, että ottaa työntekijöitä tuuraamaan lomia yms. Ja jos tilanne näyttää tältä valtaosan ajasta niin kertoo mielestäni siitä, että henkilöstä on saatava lisää. Tuossa menettävät monta asiakasta, kun toimitusajat venyy.
 
Koska ovat muuttaneet toimitusaika-arvion 1-4 päivästä1-6 päivään?
Porukka valitti kun (hatusta heitettynä) puolet meni viidenteen päivään+ niin nostivat sitä että ovat paremmin aikataulussa.
 
Toukokuussa tilasin tuulettimia perjantai aamuna, olivat noudettavissa launtaina smartpostissa. Nyt laitoin viime torstaina kotelon tilaukseen, ostoskoriin lisätessä toimitusaika oli 1-4 päivää joka kuitenkin sitten muuttui tilausvahvistuksen mukaan 1-6 päivään. Jotain on tapahtunut tosiaan, eikä tässä olla menty parempaan suuntaan. Tilaus odottaa edelleen käsittelyä. Onneksi tällä erää on kyseessä vain kotelo.
 
Melko outoa toimintaa kun luulisi että tuo tavaran mahdollisen nopea liikkeelle saaminen olisi ihan hyvä asia bisneksen kannalta ja jos siinä on ongelmia ne kannattaisi ratkaista aika nopeasti. Ilmeisesti varaa on seisottaa kamaa varastossa tai sitten hiljainen loppuunmyynti menossa. :kahvi:
 
Jos on oikeasti kiire niin laittakaa vaikka chatin kautta viestiä. Kerran laitoin alkuvuodesta kun tarvitsin uutta näyttöä ja lähti samana päivänä liikkeelle :)
 
Noissa mennään aikalailla tukkurien ja isompien kertatoimitusten armoilla. Ymmärrät varmasti, ettei Jimms ole tukkurien ainoa asiakas ja esim. EK:n kaltainen pienempi erikoisyritys ei varmasti edes pysty valmistamaan reaaliajassa, kysyntää vastaavaa, tarvittavaa määrää tuotteita. Monimutkaisten metalliblokkien valmistus on yllättävän hidasta pienemmässä mittakaavassa. Ylipäätään kaikissa kotimaan komponenttikaupoissa on ollut nyt kesällä järkyttävän huono valikoima ja saatavuus, taustalla lienee joku isompi muutos tukkuripuolella. Tämä johtaa siihen oravanpyörään, että PK-seudun kivijalkamyymälöissä (lue = Verkkis) voidaan pitää parempaa saatavuutta ja valikoimaa korkeammilla hinnoilla myymälän puolella, mutta sielläkin varastosaldot olemattomia.

@Jimm's mikä on RMA:n käsittelyaika tällä hetkellä?
Saatavuuksiin tosiaan voi vaikuttaa monenlaiset asiat ja tietysti pyrimme, että tuotteita joita usein kysytään niin olisi riittävästi varastossa. :) RMA puolella, kuten muutenkin elämme toistaiseksi poikkeuksellisen hektistä aikaa ja väliaikaisesti RMA käsitteyissä jonoa on myös hieman syntynyt. Käsittely aika voi riippua paljolti myös tuotteesta ja valmistajien takuukäytännöistä mutta sellaiseen 2 viikon käsittelyaikaan on syytä varautua. Huoltokoneissa jono voi ajoittain olla hieman pidempikin.
 
Se on vaan niin että kuluttajasuojalakien mukaan 14 vrk sisällä firman pitää palauttaa rahat tilille. Itellä kanssa menossa RMA, palautuksesta jo 12päivää.

Toki myös jos 2 viikkoa tai pidempään kestää uuden tuotteen saaminen (korjaus tms) niin korvaava tuote pitäisi saada lainaan siihen saakka kunnes takuukorjattu/uusi tuote on asiakkaalla. Tämä siis jos kyseessä ns. tärkeä laite mitä ilman asiakas ei oikein tule toimeen (tulostin, tietokone tms).

Nykyisin vain usea (ei kivijalka)liike on alkanut luistamaan tästä eikä ainakaan itse muista asiakasta muistuttaa.
 
Mitä teille @Jimm's on tapahtunut? Muutamaan kuukauteen ei ole tullut asioitua ja nyt sitten tilasin töihin NAS:n uuden kovon 7.8 ja heti tänään 14.8 tuli viesti että toimitettu. Miten teillä on kusseet noin pahoin varastotuotteidenkin toimitukset? Johtuuko nyt yrityksen myynnistä Casekingille vai onko vain muutoin pahasti ruuhkautunut? Varastotuotteiden toimitusaika-arviotkin näemmä muuttuneet 1-6 päivään.
Moikka. Kaikkille tässä kollektiivisesti vastaten huomionnne on tietysti täysin oikea. Toimitusajat ovat tällä hetkellä normaalia pidemmät mihin aikaisemmin olette tottuneet. On tietysti selvää, että pyrimme palvelemaan Teitä kaikin mahdollisin keinon laadukkaasti ja nopeasti. Organisaatiossa teemme aktiivisesti töitä, jotta pystymme pitämään lähetysnopeuden ja muut palvelun laatuun vaikuttavat asiat kiitettävällä tasolla. Kuten hieman aikaisemmin mainitsimme, niin elämme varsin poikkeuksellista aikaa ja kasvamme voimakkaasti. Kasvu vaatii tietysti lisää resursseja ja tähän olemmekin myös jo panostaneet tilanteen normalisoimiseksi. Valitettavasti kuitenkin myös resurssien hankkimisessa on omat haasteensa. Kaikki kasvua ja kehitystä tukevat asiat kun saamme hitsattua kohdilleen, niin olemme jalleen valmiit ylittämään odotuksenne :)
 
Moikka. Kaikkille tässä kollektiivisesti vastaten huomionnne on tietysti täysin oikea. Toimitusajat ovat tällä hetkellä normaalia pidemmät mihin aikaisemmin olette tottuneet. On tietysti selvää, että pyrimme palvelemaan Teitä kaikin mahdollisin keinon laadukkaasti ja nopeasti. Organisaatiossa teemme aktiivisesti töitä, jotta pystymme pitämään lähetysnopeuden ja muut palvelun laatuun vaikuttavat asiat kiitettävällä tasolla. Kuten hieman aikaisemmin mainitsimme, niin elämme varsin poikkeuksellista aikaa ja kasvamme voimakkaasti. Kasvu vaatii tietysti lisää resursseja ja tähän olemmekin myös jo panostaneet tilanteen normalisoimiseksi. Valitettavasti kuitenkin myös resurssien hankkimisessa on omat haasteensa. Kaikki kasvua ja kehitystä tukevat asiat kun saamme hitsattua kohdilleen, niin olemme jalleen valmiit ylittämään odotuksenne :)

Ei tarvitse ylittää odotuksia kunhan toimii niin kuin luvataan. :kahvi:
 
"Toimitettavissa, odottaa käsittelyä"
Tuohon jumittaa tilaus, toki 6 päivää ei ole vielä täynnä, mutta harmittaa hidastelu. Tavaraa seisoo hyllyssä, mutta sitä ei lähetetä, maksettu on jo toki heti tilatessa. Auttaisikohan jos ei maksaisi heti. Olen tehnyt tuona odotteluaika kaksi verkkokauppa.comin tilausta joista toinen on jo tullut ja toinen lähetetty.

Ei tuo ainakaan myyntiä kasvata jos henkilökuntaa vähennetään tai lomasijaisia ei oteta ja ostajat tympiintyy odottamiseen. En tosin tiedä tilannetta, mutta epäilen syyksi tuota.
 
Löytyi tuollainen kohta sopimusehdoista:
"Tilaamalla tuotteet meidän verkkokaupastamme, sinulla on 30 päivän palautusoikeus tuotteille. Jos huomaat, ettei tuote ole se mitä halusit tai tulit toisiin ajatuksiin, voit palauttaa tuotteen takaisin meille."
Tuossahan olisi se mahdollisuus, että tilaisi tavarat muualta ja palauttaisi jimmssin tavarat takaisin samantien sitten kun ne joskus mahdollisesti saapuvat.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
264 237
Viestejä
4 576 220
Jäsenet
75 398
Uusin jäsen
xJuusox

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom