Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Tuli tilattua varahiireks halpis Deltaco Langaton optinen hiiri, 5 painiketta +rulla, säädettävä DPI - 10,00€, toimitus oli nopsaa kuten aina, mutta hiirtä ei vaan saa toimimaan. Kumpikaan koneistani ei reagoi mitenkään hiiren usb-vastaanottimeen kun sen tökkää paikoilleen :grumpy: Kaikki usbit ja peruskikat kokeiltu jo tietenkin.

Oiskohan sittenkin kannattanut tilata se langallinen versio :rolleyes:


Onhan tuo dongle kiinni koneessa?
upload_2019-8-13_15-20-53.png
 
Ymmärrettävistä syistä tämä topic on täyttynyt viime aikoina enempi tai vähempi negatiivisista palautteista, joten on varmaan ihan hyvä välillä antaa myös positiivistakin palautetta.

Itse tilasin näytön lauantaina ja jo muutama tunti sitten kilahti postista viestiä, että olisi noudettavissa.

Kaikkiin yhteydenottoihini on myös vastattu hyvin nopeasti, pahimmillaan/parhaimillaan klo:23 > su aamusta klo:07.00 alkaen.

Varmastikin parhaansa Jimmsillä siis tekevät mutta sanomattakin on toki selvää, että kaipaisivat lisäresursseja käyttöönsä ja nopiasti.
 
Jep aspan toiminnasta suuret kiitokset täältäkin, parasta palvelua mitä olen SER-liikkeistä saanut :) Toimitusajoista en osaa nurista, kun tänä vuonna vain kaksi tilausta tehnyt eivätkä olleet millään tapaa kiireellisiä niin taisi pisin aika mennä toimituksessa siihen kun allekirjoittanut sai aikaiseksi raahautua postiin :D Tokikin jos nyt jotain kiireellistä tilaisin niin tätä ketjua luettua tulisi varmasti hätyyteltyä aspan perään ensi töikseen.. Toivotaan tilanteen normalisoituvan pian, Jimm's on kuitenkin edelleen vakiotoimittajani.
 
Muistit tilattu 8.8, mutta vielä ei ole saatu postiin, vaan odottelee käsittelyä. :grumpy:

Jimms on tähän asti ollut luottokauppa, josta tilattu ilman hintavertailuja kaikki atk kama. Tulevaisuudessa pitänee siirtyä muualle.
 
Vaikka nuo toimitusajat vois olla nopeemmat, niin ei omalle kohdalle oo kuitenkaan sattunut kuin yhden-kahden päivän odottelu ennen kuin tuotteet lähteneet. Välillä myös perus tuotteiden saatavuus yllättävän huonoa, esim. ek liittimiä varastossa 15kpl.. luulis, että niitä perus mustia nyt uskaltaisi ottaa vähän reilummin varastoon.
 
Itse kyselin pienessä paniikissa ja näiden tällä foorumilla viestien kautta olin pelossa että osilla kestää kauan. Tein tilauksen viime viikolla. chat/asiakaspalvelu pelasi hyvin. Sain koneen osat jo tänään ja kaikki toimii kuten pitääkin kiitos jimmsille!
 
Tein tilauksen viime viikolla. chat/asiakaspalvelu pelasi hyvin.
Ei kauppa voi toimia niin että pitää huudella aspaan aina jos haluaa että tuote yleensä edes lähetetään.

Kyllä jää ainakin omalta osaltani ainoaksi tilaukseksi, ehkä taas parin vuoden päästä viitsin kokeilla. Siihen asti ohjaan kyllä kaikki tuttavat muihin yrityksiin tai tilaamaan suoraan ulkomailta.
 
Viimeksi muokattu:
Välillä myös perus tuotteiden saatavuus yllättävän huonoa, esim. ek liittimiä varastossa 15kpl.. luulis, että niitä perus mustia nyt uskaltaisi ottaa vähän reilummin varastoon.

Noissa mennään aikalailla tukkurien ja isompien kertatoimitusten armoilla. Ymmärrät varmasti, ettei Jimms ole tukkurien ainoa asiakas ja esim. EK:n kaltainen pienempi erikoisyritys ei varmasti edes pysty valmistamaan reaaliajassa, kysyntää vastaavaa, tarvittavaa määrää tuotteita. Monimutkaisten metalliblokkien valmistus on yllättävän hidasta pienemmässä mittakaavassa. Ylipäätään kaikissa kotimaan komponenttikaupoissa on ollut nyt kesällä järkyttävän huono valikoima ja saatavuus, taustalla lienee joku isompi muutos tukkuripuolella. Tämä johtaa siihen oravanpyörään, että PK-seudun kivijalkamyymälöissä (lue = Verkkis) voidaan pitää parempaa saatavuutta ja valikoimaa korkeammilla hinnoilla myymälän puolella, mutta sielläkin varastosaldot olemattomia.

@Jimm's mikä on RMA:n käsittelyaika tällä hetkellä?
 
Mitä teille @Jimm's on tapahtunut? Muutamaan kuukauteen ei ole tullut asioitua ja nyt sitten tilasin töihin NAS:n uuden kovon 7.8 ja heti tänään 14.8 tuli viesti että toimitettu. Miten teillä on kusseet noin pahoin varastotuotteidenkin toimitukset? Johtuuko nyt yrityksen myynnistä Casekingille vai onko vain muutoin pahasti ruuhkautunut? Varastotuotteiden toimitusaika-arviotkin näemmä muuttuneet 1-6 päivään.
 
Kukin tavallaan... minä nyt en vaan pysty tuttavia / sukulaisia ohjaileen shoppaileen ulkomaille koska siitä ei tulis yhtään mitään, sitten joutus ite hoitaan takuuasiatkin niitten puolesta jne :) Toisaalta kikanttiin/poweriinkaan niitä en ohjaa kun niille myydään kumminki kaikki koneenputsaus/viruspalvelut/lisätakuut joten vähiin käy valikoima.
 
Mitäs tuo tila "toimitettavissa - odottaa käsittelyä" meinaa?

Tarkoittaako sitä, että eivät ole vielä keränneet tavaraa hyllystä pakettiin?

Tilasin kaksi tuotetta, joita varastossa. Tämä päivä mukaanlukien olisi kolme arkipäivää kulunut tilauksen tekemisestä.
 
OK. Homma on sitten aikalailla muuttunut kun joskus vuosia sitten tilasin tavaraa. Mikäköhän on - liian vähän työntekijöitä?
Tiivistettynä: Juuri kun homma alko oleen loppukeväästä kasassa alko kesälomat ja samalla jonkinmoinen tilauspiikki -> vähemmän tekijöitä + enemmän tehtävää = backlogia syntyy. Nyt sit on vähä aikaa saaha paletti kasaan ennen ku tulee syksy ja black friday jolloin homma voi taas karata käsistä. [Siitä sitten alkaakin joulukausi (joka kestää tammikuuhun) jolloin ruuhkat ei ainakaan helpotu].
 
Tiivistettynä: Juuri kun homma alko oleen loppukeväästä kasassa alko kesälomat ja samalla jonkinmoinen tilauspiikki -> vähemmän tekijöitä + enemmän tehtävää = backlogia syntyy. Nyt sit on vähä aikaa saaha paletti kasaan ennen ku tulee syksy ja black friday jolloin homma voi taas karata käsistä. [Siitä sitten alkaakin joulukausi (joka kestää tammikuuhun) jolloin ruuhkat ei ainakaan helpotu].

Samaa mietin, mutta eikös tuostakin pääsisi sillä, että ottaa työntekijöitä tuuraamaan lomia yms. Ja jos tilanne näyttää tältä valtaosan ajasta niin kertoo mielestäni siitä, että henkilöstä on saatava lisää. Tuossa menettävät monta asiakasta, kun toimitusajat venyy.
 
Toukokuussa tilasin tuulettimia perjantai aamuna, olivat noudettavissa launtaina smartpostissa. Nyt laitoin viime torstaina kotelon tilaukseen, ostoskoriin lisätessä toimitusaika oli 1-4 päivää joka kuitenkin sitten muuttui tilausvahvistuksen mukaan 1-6 päivään. Jotain on tapahtunut tosiaan, eikä tässä olla menty parempaan suuntaan. Tilaus odottaa edelleen käsittelyä. Onneksi tällä erää on kyseessä vain kotelo.
 
Melko outoa toimintaa kun luulisi että tuo tavaran mahdollisen nopea liikkeelle saaminen olisi ihan hyvä asia bisneksen kannalta ja jos siinä on ongelmia ne kannattaisi ratkaista aika nopeasti. Ilmeisesti varaa on seisottaa kamaa varastossa tai sitten hiljainen loppuunmyynti menossa. :kahvi:
 
Jos on oikeasti kiire niin laittakaa vaikka chatin kautta viestiä. Kerran laitoin alkuvuodesta kun tarvitsin uutta näyttöä ja lähti samana päivänä liikkeelle :)
 
Noissa mennään aikalailla tukkurien ja isompien kertatoimitusten armoilla. Ymmärrät varmasti, ettei Jimms ole tukkurien ainoa asiakas ja esim. EK:n kaltainen pienempi erikoisyritys ei varmasti edes pysty valmistamaan reaaliajassa, kysyntää vastaavaa, tarvittavaa määrää tuotteita. Monimutkaisten metalliblokkien valmistus on yllättävän hidasta pienemmässä mittakaavassa. Ylipäätään kaikissa kotimaan komponenttikaupoissa on ollut nyt kesällä järkyttävän huono valikoima ja saatavuus, taustalla lienee joku isompi muutos tukkuripuolella. Tämä johtaa siihen oravanpyörään, että PK-seudun kivijalkamyymälöissä (lue = Verkkis) voidaan pitää parempaa saatavuutta ja valikoimaa korkeammilla hinnoilla myymälän puolella, mutta sielläkin varastosaldot olemattomia.

@Jimm's mikä on RMA:n käsittelyaika tällä hetkellä?
Saatavuuksiin tosiaan voi vaikuttaa monenlaiset asiat ja tietysti pyrimme, että tuotteita joita usein kysytään niin olisi riittävästi varastossa. :) RMA puolella, kuten muutenkin elämme toistaiseksi poikkeuksellisen hektistä aikaa ja väliaikaisesti RMA käsitteyissä jonoa on myös hieman syntynyt. Käsittely aika voi riippua paljolti myös tuotteesta ja valmistajien takuukäytännöistä mutta sellaiseen 2 viikon käsittelyaikaan on syytä varautua. Huoltokoneissa jono voi ajoittain olla hieman pidempikin.
 
Se on vaan niin että kuluttajasuojalakien mukaan 14 vrk sisällä firman pitää palauttaa rahat tilille. Itellä kanssa menossa RMA, palautuksesta jo 12päivää.

Toki myös jos 2 viikkoa tai pidempään kestää uuden tuotteen saaminen (korjaus tms) niin korvaava tuote pitäisi saada lainaan siihen saakka kunnes takuukorjattu/uusi tuote on asiakkaalla. Tämä siis jos kyseessä ns. tärkeä laite mitä ilman asiakas ei oikein tule toimeen (tulostin, tietokone tms).

Nykyisin vain usea (ei kivijalka)liike on alkanut luistamaan tästä eikä ainakaan itse muista asiakasta muistuttaa.
 
Mitä teille @Jimm's on tapahtunut? Muutamaan kuukauteen ei ole tullut asioitua ja nyt sitten tilasin töihin NAS:n uuden kovon 7.8 ja heti tänään 14.8 tuli viesti että toimitettu. Miten teillä on kusseet noin pahoin varastotuotteidenkin toimitukset? Johtuuko nyt yrityksen myynnistä Casekingille vai onko vain muutoin pahasti ruuhkautunut? Varastotuotteiden toimitusaika-arviotkin näemmä muuttuneet 1-6 päivään.
Moikka. Kaikkille tässä kollektiivisesti vastaten huomionnne on tietysti täysin oikea. Toimitusajat ovat tällä hetkellä normaalia pidemmät mihin aikaisemmin olette tottuneet. On tietysti selvää, että pyrimme palvelemaan Teitä kaikin mahdollisin keinon laadukkaasti ja nopeasti. Organisaatiossa teemme aktiivisesti töitä, jotta pystymme pitämään lähetysnopeuden ja muut palvelun laatuun vaikuttavat asiat kiitettävällä tasolla. Kuten hieman aikaisemmin mainitsimme, niin elämme varsin poikkeuksellista aikaa ja kasvamme voimakkaasti. Kasvu vaatii tietysti lisää resursseja ja tähän olemmekin myös jo panostaneet tilanteen normalisoimiseksi. Valitettavasti kuitenkin myös resurssien hankkimisessa on omat haasteensa. Kaikki kasvua ja kehitystä tukevat asiat kun saamme hitsattua kohdilleen, niin olemme jalleen valmiit ylittämään odotuksenne :)
 
Moikka. Kaikkille tässä kollektiivisesti vastaten huomionnne on tietysti täysin oikea. Toimitusajat ovat tällä hetkellä normaalia pidemmät mihin aikaisemmin olette tottuneet. On tietysti selvää, että pyrimme palvelemaan Teitä kaikin mahdollisin keinon laadukkaasti ja nopeasti. Organisaatiossa teemme aktiivisesti töitä, jotta pystymme pitämään lähetysnopeuden ja muut palvelun laatuun vaikuttavat asiat kiitettävällä tasolla. Kuten hieman aikaisemmin mainitsimme, niin elämme varsin poikkeuksellista aikaa ja kasvamme voimakkaasti. Kasvu vaatii tietysti lisää resursseja ja tähän olemmekin myös jo panostaneet tilanteen normalisoimiseksi. Valitettavasti kuitenkin myös resurssien hankkimisessa on omat haasteensa. Kaikki kasvua ja kehitystä tukevat asiat kun saamme hitsattua kohdilleen, niin olemme jalleen valmiit ylittämään odotuksenne :)

Ei tarvitse ylittää odotuksia kunhan toimii niin kuin luvataan. :kahvi:
 
"Toimitettavissa, odottaa käsittelyä"
Tuohon jumittaa tilaus, toki 6 päivää ei ole vielä täynnä, mutta harmittaa hidastelu. Tavaraa seisoo hyllyssä, mutta sitä ei lähetetä, maksettu on jo toki heti tilatessa. Auttaisikohan jos ei maksaisi heti. Olen tehnyt tuona odotteluaika kaksi verkkokauppa.comin tilausta joista toinen on jo tullut ja toinen lähetetty.

Ei tuo ainakaan myyntiä kasvata jos henkilökuntaa vähennetään tai lomasijaisia ei oteta ja ostajat tympiintyy odottamiseen. En tosin tiedä tilannetta, mutta epäilen syyksi tuota.
 
Löytyi tuollainen kohta sopimusehdoista:
"Tilaamalla tuotteet meidän verkkokaupastamme, sinulla on 30 päivän palautusoikeus tuotteille. Jos huomaat, ettei tuote ole se mitä halusit tai tulit toisiin ajatuksiin, voit palauttaa tuotteen takaisin meille."
Tuossahan olisi se mahdollisuus, että tilaisi tavarat muualta ja palauttaisi jimmssin tavarat takaisin samantien sitten kun ne joskus mahdollisesti saapuvat.
 
Nii tai en tiiä, jos peruis sen tilauksen ja tilaa jostain mistä saa nopeammin? Tai sitten samalla kun Jimmsiin on yhteydessä, pyytäisikin lähettämään romut.
 
Nonni, nyt 3900x tulossa-arvio on siirtynyt 3.9., ei tietty Jimmsin vika, mutta kylläpä on kiva odotella 2kk tuotteita.. huah
 
"Toimitettavissa, odottaa käsittelyä"
Tuohon jumittaa tilaus, toki 6 päivää ei ole vielä täynnä, mutta harmittaa hidastelu. Tavaraa seisoo hyllyssä, mutta sitä ei lähetetä, maksettu on jo toki heti tilatessa. Auttaisikohan jos ei maksaisi heti. Olen tehnyt tuona odotteluaika kaksi verkkokauppa.comin tilausta joista toinen on jo tullut ja toinen lähetetty.

Ei tuo ainakaan myyntiä kasvata jos henkilökuntaa vähennetään tai lomasijaisia ei oteta ja ostajat tympiintyy odottamiseen. En tosin tiedä tilannetta, mutta epäilen syyksi tuota.
Moikka. Voisin edelleen toistaa kokonaisuudessaan edellisen muutama hetki kirjoittamaamme päivityksen, mutta lainaanpa vain tässä kohtaa seuraavasti. "Kasvu vaatii tietysti lisää resursseja ja tähän olemmekin myös jo panostaneet tilanteen normalisoimiseksi. Valitettavasti kuitenkin myös resurssien hankkimisessa on omat haasteensa". Kyse ei siis missää tapauksessa ole siitä että henkillökuntaa pyrittäisiin vähentämään. :) Maksutavat eivät myöskään vaikuta varastolla tapahtuvaan keräilyyn ja eriarvoisuutta muutenkaan maksutapojen kanssa emme pidä hyvänä ratkaisuna. Kyllä nämä tästä kuitenkin selkenee. :)
 
Lupaukset menettävät tehonsa kun asiakkaat huomaavat, etteivät ne vaikuta mitään. Varsinkin mitä pidenpään niitä jatketaan.

Kuinkahan moni täällä nyt on analysoinut tilannetta yhtään sen enempää tai seurannut muuta kuin randomeiden satunnaista kitinää ja sitä yhtä omaa viivästynyttä tilausta. Se että tilanne sattuu toistumaan esim. neljä kertaa vuoden aikana ei tarkoita sitä että se olisi ollut koko vuoden päällä. Toki tilanne on syvältä ja vaatii Jimiltä kehitystoimia mutta on tämä valituskin vähän naurettavaa kun tän perusteella saa kuvan niin kuin jokainen Jimmsin tilaus olisi ollut viimeisen vuoden viikkoja myöhässä. Tilanteet varmasti elää ja se että Jimms on joskus tässä ketjussa ilmoittanut korjaavansa tilannetta ei tarkoita sitä etteikö se voisi hieman erilaisista syistä esim. puolen vuoden päästä toistua.
 
Kuinkahan moni täällä nyt on analysoinut tilannetta yhtään sen enempää tai seurannut muuta kuin randomeiden satunnaista kitinää ja sitä yhtä omaa viivästynyttä tilausta. Se että tilanne sattuu toistumaan esim. neljä kertaa vuoden aikana ei tarkoita sitä että se olisi ollut koko vuoden päällä. Toki tilanne on syvältä ja vaatii Jimiltä kehitystoimia mutta on tämä valituskin vähän naurettavaa kun tän perusteella saa kuvan niin kuin jokainen Jimmsin tilaus olisi ollut viimeisen vuoden viikkoja myöhässä. Tilanteet varmasti elää ja se että Jimms on joskus tässä ketjussa ilmoittanut korjaavansa tilannetta ei tarkoita sitä etteikö se voisi hieman erilaisista syistä esim. puolen vuoden päästä toistua.

Kyllä se aika monella on toistunut aika monta kertaa ja aika pitkän aikaa jo. :kahvi:
 
Muttakun se nimenomaan on ollut vuoden ajan päällä eikä vain 4 kertaa vuodessa :D Oletko edes lukenut mitä tässä langassa on keskusteltu?

Olen seurannut tätä lankaa viimeset kolme vuotta käytännössä päivittäin niinku kaikkia muitakin seurattavia threadejä. Eikä se kyllä viimestä vuotta ole ollut päällä jatkuvasti vaan välillä homma on toiminut ja välillä ei. Kannattaa myös huomioida että ne joilla homma toimii harvemmin jaksavat siitä erikseen täällä kommentoida eli se että täällä pari henkeä jostain jollain hetkellä kommentoi ei tarkoita että homma olisi kokonaan fubar. Ja ei en tälläkään tarkoita etteikö ongelmia olisi vaan että vähän suhteellisuuden tajua.
 
Ja ei en tälläkään tarkoita etteikö ongelmia olisi vaan että vähän suhteellisuuden tajua.
Jos yritys on jo itse todennut tässä langassa että homma ei toimi niin se ei ole mitään "randomien kitinää" vaan fakta.

Jos tilaus on ollut kohta viikon ollut tilassa "Tila: Toimitettavissa, odottaa käsittelyä" niin on se nyt jo saatana. Eikä kyseessä ole mikään iso, vaikea tai kasattava tuote vaan yksittäinen laite johon voisi pistää vaikka pakettikortin kanteen ja eteenpäin minuutissa.
 
Jos yritys on jo itse todennut tässä langassa että homma ei toimi niin se ei ole mitään "randomien kitinää" vaan fakta.

Jos tilaus on ollut kohta viikon ollut tilassa "Tila: Toimitettavissa, odottaa käsittelyä" niin on se nyt jo saatana. Eikä kyseessä ole mikään iso, vaikea tai kasattava tuote vaan yksittäinen laite johon voisi pistää vaikka pakettikortin kanteen ja eteenpäin minuutissa.

Kuten nyt olen about joka viestissä toistanut en tarkoita etteikö ongelmia olisi tai olisi ollut. Lähinnä vaan tämä valitus on vedetty vähän överiksi kun väitetään että tässä nyt olisi jonkun vuoden putkeen tilanne päällä jossa kaikki toimitukset ovat myöhässä tai että Jimms on nyt joku suuri kusettaja sen takia että ongelma on sattunut toistumaan.
 
Jokohan tämä keskustelu ois pikkuhiljaa taputeltu? Olisi mukava taas seurailla ketjua, jos täällä puhuttaisiin välillä jostakin muustakin. Palautetta saa ja pitääkin antaa, mutta veikkaan että viesti on mennyt perille jo muutama sivu sitten. Ennen kun joku sattui kysymään samaa asiaa mitä on jo käsitelty, ohjattiin lukemaan aikaisempia viestejä, eikä jatkettu sen kummemmin. Nyt vielä spämmitään väliin itkua omien tilauksien viivästymisistä, millä ei periaatteessa ole mitään arvoa keskustelun kannalta. Kaikilla ketjua seuraavilla on jo tieto siitä että toimituksissa on ongelmia/viivästyksiä. Ainakaan itseäni ei kiinnosta tieto siitä että Pertsan näyttis on toimitettu pari päivää myöhässä tjs. (sori jos täällä oli oikeasti joku Pertsa näyttiksensä kans, en ole kaikkia viestejä lukenut :kahvi:)

BTW. Tilaan itsekin tavaraa välillä muualta, mutta en koe tarvetta ilmoittaa Jimmssille erikseen asiasta. :think: [/rant]
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
289 213
Viestejä
4 954 983
Jäsenet
79 600
Uusin jäsen
Topiias

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom