Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Onhan tuo dongle kiinni koneessa?
![]()
En tiedä oliko jo täällä, mutta uusi versio Shuttlelta pfSense käyttöön.
Shuttle Global - DS10U SERIES
Intel Whiskey Lake-U Celeron 4205U
Intel® Celeron® Processor 4205U (2M Cache, 1.80 GHz) Product Specifications
Ei kauppa voi toimia niin että pitää huudella aspaan aina jos haluaa että tuote yleensä edes lähetetään.Tein tilauksen viime viikolla. chat/asiakaspalvelu pelasi hyvin.
Toistaiseksi ei ole tietoa onko kyseistä tuotetta tulossa meille myyntiin. Tuon tapaista hiirtä on tällä hetkellä Gloriouksen Model-O:n muodossa saatavana suoraan varastosta.Onko teille tulossa G-Wolves Skollia missään kohtaa? En tiedä miten ko. hiiri edes Eurooppaan rantautuu mutta kuitenkin![]()
Välillä myös perus tuotteiden saatavuus yllättävän huonoa, esim. ek liittimiä varastossa 15kpl.. luulis, että niitä perus mustia nyt uskaltaisi ottaa vähän reilummin varastoon.
mikä on RMA:n käsittelyaika tällä hetkellä?

Keväällä toimi pätkän ihan hyvin, ei oo siis jatkuvaa.Vuoden kohta kestänyt tämä "ruuhka" Jimmsillä.. Milloin johtuu kesä/syyslomista, milloin Black Fridaysta, milloin veronpalautuksista..
Kyllä.Tarkoittaako sitä, että eivät ole vielä keränneet tavaraa hyllystä pakettiin?
Kyllä.
Tiivistettynä: Juuri kun homma alko oleen loppukeväästä kasassa alko kesälomat ja samalla jonkinmoinen tilauspiikki -> vähemmän tekijöitä + enemmän tehtävää = backlogia syntyy. Nyt sit on vähä aikaa saaha paletti kasaan ennen ku tulee syksy ja black friday jolloin homma voi taas karata käsistä. [Siitä sitten alkaakin joulukausi (joka kestää tammikuuhun) jolloin ruuhkat ei ainakaan helpotu].OK. Homma on sitten aikalailla muuttunut kun joskus vuosia sitten tilasin tavaraa. Mikäköhän on - liian vähän työntekijöitä?
Tiivistettynä: Juuri kun homma alko oleen loppukeväästä kasassa alko kesälomat ja samalla jonkinmoinen tilauspiikki -> vähemmän tekijöitä + enemmän tehtävää = backlogia syntyy. Nyt sit on vähä aikaa saaha paletti kasaan ennen ku tulee syksy ja black friday jolloin homma voi taas karata käsistä. [Siitä sitten alkaakin joulukausi (joka kestää tammikuuhun) jolloin ruuhkat ei ainakaan helpotu].
Porukka valitti kun (hatusta heitettynä) puolet meni viidenteen päivään+ niin nostivat sitä että ovat paremmin aikataulussa.Koska ovat muuttaneet toimitusaika-arvion 1-4 päivästä1-6 päivään?

Vastaus oli, että muutaman päivän sisällä saadaan liikkeelle.Jos on oikeasti kiire niin laittakaa vaikka chatin kautta viestiä. Kerran laitoin alkuvuodesta kun tarvitsin uutta näyttöä ja lähti samana päivänä liikkeelle![]()
Jos on oikeasti kiire niin laittakaa vaikka chatin kautta viestiä. Kerran laitoin alkuvuodesta kun tarvitsin uutta näyttöä ja lähti samana päivänä liikkeelle![]()
Saatavuuksiin tosiaan voi vaikuttaa monenlaiset asiat ja tietysti pyrimme, että tuotteita joita usein kysytään niin olisi riittävästi varastossa.Noissa mennään aikalailla tukkurien ja isompien kertatoimitusten armoilla. Ymmärrät varmasti, ettei Jimms ole tukkurien ainoa asiakas ja esim. EK:n kaltainen pienempi erikoisyritys ei varmasti edes pysty valmistamaan reaaliajassa, kysyntää vastaavaa, tarvittavaa määrää tuotteita. Monimutkaisten metalliblokkien valmistus on yllättävän hidasta pienemmässä mittakaavassa. Ylipäätään kaikissa kotimaan komponenttikaupoissa on ollut nyt kesällä järkyttävän huono valikoima ja saatavuus, taustalla lienee joku isompi muutos tukkuripuolella. Tämä johtaa siihen oravanpyörään, että PK-seudun kivijalkamyymälöissä (lue = Verkkis) voidaan pitää parempaa saatavuutta ja valikoimaa korkeammilla hinnoilla myymälän puolella, mutta sielläkin varastosaldot olemattomia.
@Jimm's mikä on RMA:n käsittelyaika tällä hetkellä?
Se on vaan niin että kuluttajasuojalakien mukaan 14 vrk sisällä firman pitää palauttaa rahat tilille. Itellä kanssa menossa RMA, palautuksesta jo 12päivää.Reilu 2 viikkoa on nyt mennyt itsellä palautuksen vastaanotosta, katsotaan meneekö vielä kauan.![]()
Se on vaan niin että kuluttajasuojalakien mukaan 14 vrk sisällä firman pitää palauttaa rahat tilille. Itellä kanssa menossa RMA, palautuksesta jo 12päivää.
Moikka. Kaikkille tässä kollektiivisesti vastaten huomionnne on tietysti täysin oikea. Toimitusajat ovat tällä hetkellä normaalia pidemmät mihin aikaisemmin olette tottuneet. On tietysti selvää, että pyrimme palvelemaan Teitä kaikin mahdollisin keinon laadukkaasti ja nopeasti. Organisaatiossa teemme aktiivisesti töitä, jotta pystymme pitämään lähetysnopeuden ja muut palvelun laatuun vaikuttavat asiat kiitettävällä tasolla. Kuten hieman aikaisemmin mainitsimme, niin elämme varsin poikkeuksellista aikaa ja kasvamme voimakkaasti. Kasvu vaatii tietysti lisää resursseja ja tähän olemmekin myös jo panostaneet tilanteen normalisoimiseksi. Valitettavasti kuitenkin myös resurssien hankkimisessa on omat haasteensa. Kaikki kasvua ja kehitystä tukevat asiat kun saamme hitsattua kohdilleen, niin olemme jalleen valmiit ylittämään odotuksenneMitä teille @Jimm's on tapahtunut? Muutamaan kuukauteen ei ole tullut asioitua ja nyt sitten tilasin töihin NAS:n uuden kovon 7.8 ja heti tänään 14.8 tuli viesti että toimitettu. Miten teillä on kusseet noin pahoin varastotuotteidenkin toimitukset? Johtuuko nyt yrityksen myynnistä Casekingille vai onko vain muutoin pahasti ruuhkautunut? Varastotuotteiden toimitusaika-arviotkin näemmä muuttuneet 1-6 päivään.
Moikka. Kaikkille tässä kollektiivisesti vastaten huomionnne on tietysti täysin oikea. Toimitusajat ovat tällä hetkellä normaalia pidemmät mihin aikaisemmin olette tottuneet. On tietysti selvää, että pyrimme palvelemaan Teitä kaikin mahdollisin keinon laadukkaasti ja nopeasti. Organisaatiossa teemme aktiivisesti töitä, jotta pystymme pitämään lähetysnopeuden ja muut palvelun laatuun vaikuttavat asiat kiitettävällä tasolla. Kuten hieman aikaisemmin mainitsimme, niin elämme varsin poikkeuksellista aikaa ja kasvamme voimakkaasti. Kasvu vaatii tietysti lisää resursseja ja tähän olemmekin myös jo panostaneet tilanteen normalisoimiseksi. Valitettavasti kuitenkin myös resurssien hankkimisessa on omat haasteensa. Kaikki kasvua ja kehitystä tukevat asiat kun saamme hitsattua kohdilleen, niin olemme jalleen valmiit ylittämään odotuksenne![]()

Tai sitten samalla kun Jimmsiin on yhteydessä, pyytäisikin lähettämään romut.
Moikka. Voisin edelleen toistaa kokonaisuudessaan edellisen muutama hetki kirjoittamaamme päivityksen, mutta lainaanpa vain tässä kohtaa seuraavasti. "Kasvu vaatii tietysti lisää resursseja ja tähän olemmekin myös jo panostaneet tilanteen normalisoimiseksi. Valitettavasti kuitenkin myös resurssien hankkimisessa on omat haasteensa". Kyse ei siis missää tapauksessa ole siitä että henkillökuntaa pyrittäisiin vähentämään."Toimitettavissa, odottaa käsittelyä"
Tuohon jumittaa tilaus, toki 6 päivää ei ole vielä täynnä, mutta harmittaa hidastelu. Tavaraa seisoo hyllyssä, mutta sitä ei lähetetä, maksettu on jo toki heti tilatessa. Auttaisikohan jos ei maksaisi heti. Olen tehnyt tuona odotteluaika kaksi verkkokauppa.comin tilausta joista toinen on jo tullut ja toinen lähetetty.
Ei tuo ainakaan myyntiä kasvata jos henkilökuntaa vähennetään tai lomasijaisia ei oteta ja ostajat tympiintyy odottamiseen. En tosin tiedä tilannetta, mutta epäilen syyksi tuota.
Lupaukset menettävät tehonsa kun asiakkaat huomaavat, etteivät ne vaikuta mitään. Varsinkin mitä pidenpään niitä jatketaan.
Kuinkahan moni täällä nyt on analysoinut tilannetta yhtään sen enempää
Kuinkahan moni täällä nyt on analysoinut tilannetta yhtään sen enempää tai seurannut muuta kuin randomeiden satunnaista kitinää ja sitä yhtä omaa viivästynyttä tilausta. Se että tilanne sattuu toistumaan esim. neljä kertaa vuoden aikana ei tarkoita sitä että se olisi ollut koko vuoden päällä. Toki tilanne on syvältä ja vaatii Jimiltä kehitystoimia mutta on tämä valituskin vähän naurettavaa kun tän perusteella saa kuvan niin kuin jokainen Jimmsin tilaus olisi ollut viimeisen vuoden viikkoja myöhässä. Tilanteet varmasti elää ja se että Jimms on joskus tässä ketjussa ilmoittanut korjaavansa tilannetta ei tarkoita sitä etteikö se voisi hieman erilaisista syistä esim. puolen vuoden päästä toistua.

Muttakun se nimenomaan on ollut vuoden ajan päällä eikä vain 4 kertaa vuodessaOletko edes lukenut mitä tässä langassa on keskusteltu?
Jos yritys on jo itse todennut tässä langassa että homma ei toimi niin se ei ole mitään "randomien kitinää" vaan fakta.Ja ei en tälläkään tarkoita etteikö ongelmia olisi vaan että vähän suhteellisuuden tajua.
Jos yritys on jo itse todennut tässä langassa että homma ei toimi niin se ei ole mitään "randomien kitinää" vaan fakta.
Jos tilaus on ollut kohta viikon ollut tilassa "Tila: Toimitettavissa, odottaa käsittelyä" niin on se nyt jo saatana. Eikä kyseessä ole mikään iso, vaikea tai kasattava tuote vaan yksittäinen laite johon voisi pistää vaikka pakettikortin kanteen ja eteenpäin minuutissa.
)
[/rant]toimitus on kuitenkin aina nopeampi, vaikka muualta tuotteet yleensä lähtevät samana päivänä matkaan.

Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.