Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Hyvä kysymys, johon on mielenkiintoista nähdä Jimm'sin vastaus.

Oma tulkintani tuoteturvan esitteestä on, etten luottaisi moista korvattavan, koska tuotetakuu ilmeisesti ei laajentaisi vian määritelmää, eikä tuoteturva siten ole yhtä kuin pikselitakuu. Eli jos monitorissa on sellainen pikselivirhe, jota et saisi normaaliin takuuseen sen vähäisyyden perusteella, nin ei se silloin myöskään näyttäisi kuuluvan tuoteturvan piiriin. Tuoteturvan pääidea näyttäisi olevan kattaa tapaturmainen viottuminen ja takuuajan jälkeiset toimintahäiriöt.
Pikselitakuu oli eri asia. Silloin näyttö tarkistettiin etukäteen, ja jos löytyi kuollut pikseli, otettiin hyllystä uusi ja testattiin jne.

Jimm'sin sivuilta tuoteturvan kuvauksessa puhutaan vain pikselivirheistä, ei pikseleiden määrästä, joten yksi viallinen riittää.


  • Monitorien tuoteturva kattaa myös pikselivirheet ja komponenteille tuoteturva tarjoaa 30 päivän suojan asennus- ja kokoamisvahingoille
 
Pikselitakuu oli eri asia. Silloin näyttö tarkistettiin etukäteen, ja jos löytyi kuollut pikseli, otettiin hyllystä uusi ja testattiin jne.

Jimm'sin sivuilta tuoteturvan kuvauksessa puhutaan vain pikselivirheistä, ei pikseleiden määrästä, joten yksi viallinen riittää.


  • Monitorien tuoteturva kattaa myös pikselivirheet ja komponenteille tuoteturva tarjoaa 30 päivän suojan asennus- ja kokoamisvahingoille
Noteerasin kyllä tuon kuvauksen, ja lisäksi luin täsmälliset ehdot. Pikseleistä puhutaan ehkä tarkoituksellisenkin epämääräisesti monikossa: "pikselivirheet" eikä "pikselivirheen", mikä jälkimmäinen muotoilu varmuudella kattaisi yhdenkin viallisen pikselin. "Kattaa" on myös kovin epämääräinen termi, joka edellyttää täsmällisempää määrittelyä. Tarkoissa ehdoissa yksilöidään mistä aiheutuvat viat korvataan, kuten esim. tietynlaiset tapaturmat tai käytön aikana ilmenevä toimintavirhe, joka johtuu äkillisestä, odottamattomasta sisäisestä rikkoutumisesta (ei siis kattane tehdasperäistä rikkonaisuutta). Paljon muitakin rajauksia mainitaan. Ei esimerkiksi korvata “kauneusvirheitä”, jotka eivät vaikuta tuotteen toimintaan (mikä sitten mahtaa olla monitorin toimivuuskriteeri?) eikä näyttövikoja, jotka esiintyvät kuin “kiinni palanut kuva” (jumittunut pikseli?). Myöskään ei korvata valmistajan sarjaviasta aiheutuvaa vahinkoa tai vahinkoa, joka voidaan korvata tuotetakuun nojalla tai joka kuuluu myyjän tuotevastuun piiriin kuluttajasuojalain perusteella. Siis paljon ja osittain tulkinnanvaraistakin lakitekstiä.

Eli kuten sanoin, on mielenkiintoista nähdä Jimm'sin vastaus.

Lisäksi kannattanee huomioida, että Jimm's näyttäisi tuoteturvan osalta toimivan vain vakuutusyhtiön jälleenmyyjänä. Eli jos on erimielisyyttä tuoteturvan kattavuudesta tai korvauksista, niin siitä voi ilmeisestikin päästä riitelemään ruåtsalaisen vakuutusyhtiön eikä Jimm'sin kanssa. (Samasta syystä voi olla, ettei Jimm's edes kykene antamaan tyhjentävää vastausta esitettyyn kysymykseen. Mutta jos pystyy, hyvä niin.)
 
Viimeksi muokattu:
Pikseleistä puhutaan ehkä tarkoituksellisenkin epämääräisesti monikossa: "pikselivirheet" eikä "pikselivirheen", mikä jälkimmäinen muotoilu varmuudella kattaisi yhdenkin viallisen pikselin.
No tuo nyt on jo saivartelua. Jos mainintana olisi pikselivirhe eikä pikselivirheet, useamman pikselin ollessa viallinen pitäisi sitten ruveta arpomaan mikä niistä nyt laitetaan takuuseen, vai?

Jimm'sin viesti tässä ketjussa 25.1.2022:
Moikka! Pikselitakuu poistui, koska sen tilalle tuli Jimm's Tuoteturva: Tuoteturva - Jimms.fi

Tuoteturva kattaa komponenttien kohdalla mm. niitä vahinkoja ja asennusvirheitä ja näyttöjen osalta siis myös pikseliviat.
Tuoteturvassa on 30 pv tyytyväisyystakuu joten sen ostaminen on riskitöntä.
Kyllä se nyt vaan kattaa pikselivirheet.
 
Onko Noctua NF-A12x25 chromax.black.swap seuraava erä tosiaan tulossa vasta 20.2. vai koskeeko arvioitu pitkä toimitusaika vain uusia tilauksia?
Moikka, näitä pitäisi olla tulossa lisää tuossa helmikuun alkupuolella erä jolla saadaan vanhat tilaukset toimitettua. Verkkosivujen arvio on uusille tilauksille.
Eli jos tilaus tästä jo olemassa niin pitäisi helmikuun alussa kyllä olla tuloillaan tuotetta.
 
No tuo nyt on jo saivartelua. Jos mainintana olisi pikselivirhe eikä pikselivirheet, useamman pikselin ollessa viallinen pitäisi sitten ruveta arpomaan mikä niistä nyt laitetaan takuuseen, vai?
Saivartelua, mutta osaavissa käsissä voivat pestä käsiään paskasessa vedessä kun voivat vetää sen piikkiin "ei puhuttu yhdestä". Asiakkaan edun puolesta näissä ei saa olla tulkinnanvaraa.

Tosin, Jimms ehtikin vastaamaan että kattaa myös yhden pikselin.
 
Saivartelua, mutta osaavissa käsissä voivat pestä käsiään paskasessa vedessä kun voivat vetää sen piikkiin "ei puhuttu yhdestä". Asiakkaan edun puolesta näissä ei saa olla tulkinnanvaraa.

Tosin, Jimms ehtikin vastaamaan että kattaa myös yhden pikselin.
Joo, mutta kun "pikselivirheet" eivät edes ota kantaa pikselien lukumäärään. Pikselivirheitä voi olla erilaisia, ja tuo kattaa ne kaikki. Jos puhuttaisiin yksikössä pikselivirheestä, se tarkoittaisi vain tiettyä virhettä.
Mä en vaan saa "kattaa myös pikselivirheet" maininnasta minkään näköistä tulkintakysymystä.
 
Milloin Jimmsille tulee ostooikeusarvontaan 7900 xtx-näytönohjaimia? Kun aikaisemmin teillä oli tulossa ne ja piti täyttää arvontakuponki, mutta laitoitte ne refumallit vahingossa yleisesti jakoon tänne joita jokainen sai laittaa ostoskoriin? Nopeasti on kyllä aika mennyt, kuukausi sitten oli joulupäivä, muistan vielläkin kuinka oli hyvä tarjous 24.pv luukusta saada jimmsin rakentamista tietokoneista -60e alennus.
 
Olikos nämä tarjouslätyt QLC vai vanhempaa TLC?
Ei valitettavasti kyllä valmistaja näissä erittele kumpaa on sisällä. Varastossa olevat kappaleet on meille saapunut ihan muutamia päiviä sitten, joten todennäköisesti eivät ole tuota vanhempaa TLC mallia.

EDIT: muokattu QLC = TLC. Meni väärin päin
 
Viimeksi muokattu:
Ei valitettavasti kyllä valmistaja näissä erittele kumpaa on sisällä. Varastossa olevat kappaleet on meille saapunut ihan muutamia päiviä sitten, joten todennäköisesti eivät ole tuota vanhempaa TLC mallia.

Olisikos teillä mahdollista myymälässä tarkistaa? Koska palautusoikeutta varmaan avatulle ja käyttöönotetulle levylle ei ole?

TLC:nä levy kiinnostaa tarjoushintaan. QLC levynä ostohalut tasan 0%
 
Kahden teran versio jos olisi vastaavassa tarjouksessa niin sen itse kelpuuttaisin QLC:na, onneksi ei tällä hetkellä ole suurempaa tarvetta lisätilalle niin saa jäädä odottamaan.
 
Yksittäisten tuotteiden kohdalla 2 arkipäivää. Huollossa, eli konepakettien osalta valitettavasti noin 2 viikkoa.

Mielenkiintoista koska sain 20 päivä kuittauksen että RMA lähetykseni on vastaanotettu viestin ja odottaa takuukäsittelyä muttei vieläkään mitään ole kuulunut, kyseessä siis UPS.

EDIT: Kuuluikin itseasiassa tänään asiasta.
 
Viimeksi muokattu:
Moro. Onko mahdollista saada listoille alphacoolin blokkia?
  • Article no.: 1023726

  • Alphacool Eisblock Aurora Geforce RTX 4080 GameRock - Phantom with Backplate

 
Onpas teillä mielenkiintoiset safe-guardit requesteille... Kirjautusin sisään, avasin chatin, laitoinki chatin kiinni ja kirjauduin ulos => "IP address temporary blocked because high request count"

Niimpä niin.
 
Olisikos teillä mahdollista myymälässä tarkistaa? Koska palautusoikeutta varmaan avatulle ja käyttöönotetulle levylle ei ole?

TLC:nä levy kiinnostaa tarjoushintaan. QLC levynä ostohalut tasan 0%
Ei valitettavasti kyllä tätä saada tarkistettua. Kuitenkin hinnan valossa on kuitenkin QLC.

Avattu pakkaus ei vaikuta palautusoikeuteen. Mikäli avattu siististi niin voidaan täysi kauppasumma kyllä hyvittää. Jos on varsinaisesti kuitenkin otettu käyttöön niin tällöin koko kauppasummaa ei voida palauttaa.
 
Milloin Jimmsille tulee ostooikeusarvontaan 7900 xtx-näytönohjaimia? Kun aikaisemmin teillä oli tulossa ne ja piti täyttää arvontakuponki, mutta laitoitte ne refumallit vahingossa yleisesti jakoon tänne joita jokainen sai laittaa ostoskoriin? Nopeasti on kyllä aika mennyt, kuukausi sitten oli joulupäivä, muistan vielläkin kuinka oli hyvä tarjous 24.pv luukusta saada jimmsin rakentamista tietokoneista -60e alennus.
Osto-oikeusarvontoja meillä ollut vain näistä ns. suositushintaisista malleista. Ainakaan tällä hetkellä ei ole tiedossa että näitä olisi tulossa. Eli siis tällä hetkellä ainakaan osto-oikeusarvontoja ei ole näköpiirissä.
 
Moro. Onko mahdollista saada listoille alphacoolin blokkia?
  • Article no.: 1023726

  • Alphacool Eisblock Aurora Geforce RTX 4080 GameRock - Phantom with Backplate

Selvitellään!
 
Onpas teillä mielenkiintoiset safe-guardit requesteille... Kirjautusin sisään, avasin chatin, laitoinki chatin kiinni ja kirjauduin ulos => "IP address temporary blocked because high request count"

Niimpä niin.
Palaute on välitetty webmasterille/ylläpidolle.
 
Avattu pakkaus ei vaikuta palautusoikeuteen. Mikäli avattu siististi niin voidaan täysi kauppasumma kyllä hyvittää. Jos on varsinaisesti kuitenkin otettu käyttöön niin tällöin koko kauppasummaa ei voida palauttaa.

Öö, missä menee raja milloin tuote on otettu käyttöön?

"Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi."

Jos laitat sen koneeseen kiinni, vedät parit benchmarkit ja tarkistat laitteen suorituskyvyn, onko tämä käyttöönottoa? (joka varmaan selvittää ainakin onko TLC vai QLC kyseessä).
 
Ei valitettavasti kyllä tätä saada tarkistettua. Kuitenkin hinnan valossa on kuitenkin QLC.

Avattu pakkaus ei vaikuta palautusoikeuteen. Mikäli avattu siististi niin voidaan täysi kauppasumma kyllä hyvittää. Jos on varsinaisesti kuitenkin otettu käyttöön niin tällöin koko kauppasummaa ei voida palauttaa.

Hyvin osuu tuo teidän slogan

" Sinä hyödyt siitä mitä Jimm's tietää! ongelmat on tehty ratkottaviksi! "
 
Öö, missä menee raja milloin tuote on otettu käyttöön?

"Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi."

Jos laitat sen koneeseen kiinni, vedät parit benchmarkit ja tarkistat laitteen suorituskyvyn, onko tämä käyttöönottoa? (joka varmaan selvittää ainakin onko TLC vai QLC kyseessä).
Ei tuota lausetta oikein voi niin tulkita, kun ei sitä voi selvittää muuten. Valitettavaa toki jälleenmyyjän kannalta, jos tulee kustannuksia sitä tahtia kun valmistajat paskoo tuotteita oleellisest nimiä vaihtamatta.
 
EDIT: poistetaan ennen jatkokeskusteluja Jimssin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti tulee myös sivuston uuteen ulkoasuun sama osien lajittelu kun nykyisessä.

Kävin esim katsomassa emot niin se AMD:n emot kaikki samassa. Sit pitää vielä suodattaa mitä haluaa nähdä.

Tuosta ominaisuudesta olen todella paljon pitänyt.
 
Varmaan jo monesti täällä ja muuallakin toivottu, mutta kun kerran uudet sivut tulossa niin saisiko muisteihin nopeuden mukaan rajauksen?
 
Moro. Onko mahdollista saada listoille alphacoolin blokkia?
  • Article no.: 1023726

  • Alphacool Eisblock Aurora Geforce RTX 4080 GameRock - Phantom with Backplate

Tämä nyt tilattavissa:
Näillä näkymin toimitusaika-arvio menee kyllä jopa huhtikuun puolelle.
 
Tämä nyt tilattavissa:
Näillä näkymin toimitusaika-arvio menee kyllä jopa huhtikuun puolelle.

Joo kyselin tätä jo aquatuningilta. No teiltä saa onneksi postiennakolla niin ei ole rahat sisällä :thumbsup:
 
Ilmeisesti vaihtuu tarjoukset nyt kuun vaihteessa jos oikein ymmärsin? Jos niin, ni onko ne monen aikaa yleensä vaihtunut?
 
Onko mahdollisuutta laittaa Mayhemsin isommat pakkaukset tuotevalikoimaan?
Aquacomputerin DP Ultra ei valitettavasti sovi minulle mahdollisen myrkyllisyyden perusteella.
Valitettavasti tuota 5l versiota ei ollut toimittajien valikoimassa. 1l versiota kyllä saadaan:
 
Hei @Jimm's! Kävin juuri teidän RMA-prosessin läpi näytönohjaimen osalta, ja halusin antaa täällä palautetta siitä. Siinä oli onnistumisia ja lopulta kaikki meni hyvin, mutta kokonaisfiilis jäi sellaiseksi, että en ihan tiedä uskallanko enää ostaa teiltä kalliita osia. Olen ollut asiakkaanne jo vuosia ja ostanut teiltä paljon tavaraa, olen aina linkannut ja rakentanut kavereiden koneet teidän kautta.

Takuuseen tuli laakerivikainen 3080 Strix OC 11/21 ostettuna, eli 1v ja 2kk ikäisenä. Hyvin nopeasti kävitte kahdessa päivässä RMA-prosessin läpi ja hyväksyitte sen, mahtavaa! Sitten yhtäkkiä minulle tuli ilmoitus, että postiin saapuu lähetys. Huomasin mailista, että olette lähettäneet 3080 TUF-mallin tilalle. Siis huonomman mallin, ilman mitään keskustelua aiheesta. Se oli vähän pettymys. Olin teihin heti nopeasti yhteydessä, etten halua huonompaa korttia tilalle. Tilalle tarjottiin myös vähän kalliimpaa 3080 Trio Z mallia. Tiesin, että kummatkin mallit ovat huonompia, kuin oma 3080 Strix, eikä niissä ole samoja ominaisuuksia.

Ehdotin, että kerta tuota ei voi korjata tai vaihtaa samaan, haluaisin päivittää sitten parempaan Strix-malliin ja maksan välirahan reiluna halvemmasta 3080 TUF OC -mallista kalleimpaan 4070 TI Strix OC -malliin, joka oli seuraavana linjastossa ostettavana olevana Strixinä. Välirahaa olisi 300e.

Vaihtohan olisi käynyt, mutta vaihtohan ei käynyt tuosta 3080 TUF hinnasta, vaan minun kortista (kuitilla hinta 739e) tarjottiin vaihtohintana vähän alle 350 euroa. Aikamoinen käyttöhyödyn vähennys vähän yli vuodesta tuotteen osalta, jossa on 3v takuu. Eli väliraha olisi ollu 850 euron luokkaa. Jos en uskaltaisi/osaisi/jaksaisi väittää kauppaa vastaan, olisin varmaan sitten ottanut huonomman kortin vaihdossa, tai hyväksynyt tuollaisen järkyttävän huonon välirahatarjouksen uuteen korttiin.

Tässä vaiheessa kirjoitin, että kumpikin tarjotuista korteista on huonommilla jäähyillä, pienemmillä kelloilla ja virtarajoilla, ei ylimääräisiä tuuletinpaikkoja. MSI:ssä vain yksi bios. Lopussa ilmoitin, että asiasta täytynee keskustella kuluttajaviranomaisen kanssa.

Vastauksessa Jimmsiltä ilmoitettiin, että pyyntö on laitettu eteenpäin ja asiaa jatketaan viikonlopun jälkeen. Sittenpä Jimssin mieli muuttui ja sain päivitettyä kortin TUF 3080 mallin myyntihinnasta välirahalla 4070 TI:n hintaan.

Kysymyksenä on, että miksi tuo teidän mielipide muuttui noin radikaalisti kesken käsittelyn, eikö käsittelijä tiennyt miten RMA-tapaukset pitää hoitaa? Pitääkö aina mainita kuluttajaviranomainen, jos haluaa hyvää RMA-palvelua? Mitä jos ensi kerralla tämä käsittelijä ei vie asiaa oikealle henkilölle ja pysyy kannassaan? Jos teiltä ostaa huippuluokan näytönohjaimia, tuleeko takuussa jatkossa mahdollisesti hinnat alkaen malli tilalle oikean mallin puuttuessa, tai pari sataa euroa korvauksena? Vai mikä se teidän kanta näihin on?
 
Viimeksi muokattu:
Jos saa antaa palautetta tuosta beta sivustosta niin tuotelistauksissa on kyllä tällä niin sanotusti "rutosti ilmaa" elementeissä, ihan perus FHD näytöllä kun selain on koko ruudulle laajennettuna niin listaus näyttää todella harvalta. Optimi olisi varmaan jotain nykyisen ja tuon puolivälistä.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 125
Viestejä
4 881 568
Jäsenet
78 752
Uusin jäsen
AllanT

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom