Pakko avautua tänne omasta uusimmasta Jimms kokemuksesta - en ole varma oonko nyt vain liian vaikea asiakas vai onko homma mennyt hieman perseilyksi Jimmsin puolelta.
Tuli tilattu Jimmyltä uusi kone, komponentit valitsin itse ja siihen kasauspalvelun. Yhteensä tästä sain maksaa n. 2300 e. Kasauspalveluun kuuluu, tai pitäisi kuulua: "
tilattujen osien asentamisen koteloon, emolevyn BIOS:in päivityksen, sekä käynnistys- ja muistitestit".
Kelataan tilauksesta n. 4 viikkoa eteenpäin - kone saapuu. Näyttää visuaalisesti ihan ammattimaisesti kasatulta - pisteet kasaajalle tästä! Mutta seuraavaksi alkavat ongelmat: tietokone bluescreenaa jatkuvasti eriävillä virhekoodeilla. Tähän tuli kokeiltua vaikka yhtä ja toista softa/ajuri puolen korjausta sekä Windowsin uudelleen asennusta, eikä ongelma ole korjaantunut näilläkään. Asiaan kysytty neuvoa kolmelta eri foorumilta (mm täältä), joista kaikista sai enemmän neuvoa tilanteeseen kuin Jimmsin asiakaspalvelusta, jossa muistutetaan vain että siellä päässä tullaan laskuttamaan ryöstöhintaisia palveluja softaperäisestä virheestä tai asiattomasta palautuksesta.
Windows päivitysten ja ajurien jälkeen listalla on sitten Bios version päivitys - mutta hetkinen - mitäs helvettiä? Biosia ei olla
lainkaan päivitetty. Kasauspalvelussa on siis unohdettu täysin
Bios päivitys uusimpaan versioon, eli miten ihmeessä kone on testattu asiallisesti ennen lähetystä jos testaus on kerran tehty täysin väärällä Bios versiolla? Eilen redditiin postattiin vähän vastaavasta tilanteesta, jossa kasauspalvelusta oli
kokonaan unohdettu virtalähde. Papukaijamerkin arvoinen kysymys tähän on, että miten helkkarissa
@Jimm's on testannut tämänkin koneen toiminnan ennen lähetystä jos testaus on nähtävästi tehty aivan toisella virtalähteellä?
Mulla on sen verran pahasti maku mennyt tähän tilanteeseen, että kysyin aspasta voinko suoraan vaan palauttaa tuotteen asiakaspalautuksena. Samalla mainitsin, että mun puolesta olisi ok että palautettavasta hinnasta voidaan vähentää mm. kasauksen ja testauksen hintaa (vaikka näköjään tähän kuuluvia toimenpiteitä ei olla tehty mistä olen maksanut). Jimmyltä tähän kumminkaan ei olla suostuttu, eli nyt seuraavaksi mennään Jimmyn takuuhuoltoon.
Perse. En kyllä odota innolla mitä siellä päässä tähän tilanteeseen keksitään, mutta täältä foorumilta lukien muiden kokemuksia homma ei takuulla tule menemään suoraviivaisesti, vaan syy pusketaan jonnekkin muualle ja yritetään pestään kädet koko hommasta. Aspasta yritettiin pestä jo kädet Biosin päivityksen unohtamisesta sanomalla, että uusin versio ei ollut tullut vielä koneen testaus hetkellä
(spoiler: oli tullut kuukausia sitten jo).
Mitään kompensaatiota vaivasta ja ajasta sekä puutteellisesta testauksesta ei varmaankaan ole luvassa. Kirsikkana kakun päällä on, että tilausta ei saa palautettua kotiinkuljetuksen kautta mikä kuuluu palveluun mistä maksoin - vaan saan kiikuttaa kaapin kokoista pakettia ilman autoa matkahuoltoon tai postiin. Ehkä pitäisi mennä salille.