Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Itse olisin kyllä laittanut stopin hommaan siinä vaiheessa kun kuski tuli ilman pakkausmateriaaleja.

Yksi syy miksi pyrin säilyttämään herkkien, isojen tai muuten hankalasti pakattujen tavaroiden säilytyslaatikot ainakin jonkin aikaa.

Huono kommunikointi on kyllä hyvä syy suosia asiointia suoraan vain yhden firman eli myyjän kanssa, vaikka myyjä itkisi, että ota yhteyttä valmistajaan. Voi toki hidastaa joskus hommia, mutta ompa ainakin selvää kuka on vastuussa sen jällkeen kun myyjä on saanut tuotteen toimitettavaksi huoltoon tms.
 
Saakos täältä tietoa milloin Endgame gearin XM2we hiirtä löytyy hyllystä? Tuleeko jo ensi viikolla?
 
Jimm's muuten hyvä pulju, mutta silloin kun joku menee pieleen niin se menee kunnolla.

Ostin 2021 blackfriday sesonkina näytön (Gigabyte M32U) ja sainkin sen hyvään hintaan. Tilaus tuli perille nopeasti ja näyttö näytti upealta. Laitoin näytön kiinni ja näyttö näytti pelittävän oikein hyvin.
Hetken pelattuani näytön signaali katkesi ja taas palautui. Tarkistin johdot ja liitokset ja niissä ei ollut vikaa. Näyttö toimi taas hetken mallikkaasti, mutta sitten kyseinen ongelma tapahtui taas. Lähdin tutkimaan foorumeita ja gigabyten sivuja ja huomasin että firmiksen pystyy päivittämään. Näin tein ja ongelma ei kadonnut. Aikaa meni ja ongelma toistui hyvin satunnaisesti. Näyttö oli kokeiltu Hdmi kaapelilla, display kaapelilla, pelikoneessa sekä työläppärissä, full hd sekä 4k resoluutiolla. Ongelma aina sama. Satunnaisesti signaali katkeaa ja sitten taas palaa.

Olin yhteydessä jimssiin. Ilmoitin ongelmasta ja heiltä tuli vastaus että lähetä se suoraan gigabytelle. Ilmoitin että minulla ei ole enää tuotteelle pakkausta tai materiaalia kotona miten voisin tuotteen pakata. Silti käskettiin olla gigabyteen yhteydessä ja pestiin kädet asiasta.
Näin siis tein ja olin gigabyteen yhteydessä ja he tekivät RMA tapauksen näytöstä. Gigabyteltä tilattiin minulle ups nouto.
Olin Ups:sään yhteydessä ja kysäisin että onkohan kuskin mahdollista tuoda pakkausmateriaalia kun minulla tosiaan kotona ei ollut mitään miten saisin näytön ehjänä perille.
Asiakaspalvelia kertoi että kyllähän se onnistuu ja käskee kuskin tuomaan materiaalit. (Jos olisin tiennyt että tämä ei onnistu olisin tottakai materiaalit jostain muualta hankkinut.)

Kuski soitti ja ilmoitti olevansa myöhässä. Kysyin häneltä onko luvatut materiaalit matkassa. Kuski vastasi ihmeissään ettei mitään materiaaleja ole mukana että hän on vaan kuski.

Pienessä paniikissa kirosanojen saattelemana aloin etsimään kotoani kaikkea millä näytön saisin pakattua mahdollisimman hyvin.
Kuski tuli ja kysyin että meneekö se varmasti ehjänä nyt perille? Kuski tähän vastaa että kyllä menee.

Viikko vierähti ja Gigabyten hollantilainen huolto ottaa minuun yhteyttä sähköpostilla
Näyttö paskana. Kuljetus oli rikkonut tuotteen. Näyttö voidaan korjata 500€.

Tässä vaiheessa olin yhteydessä Jimssiin sekä Ups kuljetukseen.
Jimms ilmoittaa ettei ole heidän ongelma. Itse olit tuotteen huonosti pakannut ja vastuu on asiakkaalla.
Ups ilmoittaa että ei ota kantaa ja käski Hollantilaisen huoltoyhtiön tehdä reklamaatio (Arvaa suostuvatko tekemään).
Olin Kuluttajasuojaan yhteydessä ja heidän virallinen vastaus oli että vastuu on Jimms Pc:llä lähetti paketin asiakas tai jälleenmyyjä.
Tähän jimms vastaa ettei aio siltikään muuttaa kantaansa.

Mitä mulla jäi käteen tästä?
Takuun alainen tuote jossa tekninen vika ja nyt myös fyysinen vika.
3 yritystä jotka kaikki nostavat kädet pystyyn ja lopettavat asiakkaalle kommunikoinnin ja sähköposteihin vastaamisen.
Nyt ei ole sitten näyttöä eikä rahoja mitä näyttöön käytin (800€)

Kiitos Jimms Pc store!
Itsellä myös meni pari viikkoa sitten takuu korjaukseen Samsungin näyttö, sanoivat sieltä suoraan ainakin minulle että jos ei onnistu itsellä viedä huoltoon niin myyjä liikkeeseen takaisin viedä niin he toimittavat eteenpäin sen näytön( ei siis ollut alkuperäistä pakettia tallessa)
 
Itsellä myös meni pari viikkoa sitten takuu korjaukseen Samsungin näyttö, sanoivat sieltä suoraan ainakin minulle että jos ei onnistu itsellä viedä huoltoon niin myyjä liikkeeseen takaisin viedä niin he toimittavat eteenpäin sen näytön( ei siis ollut alkuperäistä pakettia tallessa)
Mulla sanoivat näin " Gigabyte hoitaa kaikki omien laitteittensa huollot itse. Suosittelemme olemaan suoraan yhteydessä Gigabyten tukeen, joka ohjeistaa tarkemmin. "
 
Jimm's muuten hyvä pulju, mutta silloin kun joku menee pieleen niin se menee kunnolla.

Sen verran olen itse oppinut vastaavista tapauksista, että vaikka firma, josta tuote on ostettu ehdottaa, että ole itse suoraan yhteydessä laitteen valmistajaan, koska sitä kautta homma hoituu nopeammin, niin älä ikinä tee sitä virhettä. Minulla oli siis vähän vastaava tapaus. Sen jälkeen kun erehtyin olemaan yhteydessä valmistajaan ja tuotteessa oleva ongelma jatkui edelleen, niin jälleenmyyjä nosti kädet pystyyn ja totesi, että koska asiakas on hoitanut asiaa valmistajan kanssa, he eivät enää ole velvollisia hoitamaan asiaa, koska asiakas on itse ollut yhteydessä valmistajaan. Se vaan, että näin minua ohjeistettiin toimimaan, mutta enää sitä virhettä tee, koska siitä kerää vain itselleen ongelmia jatkossa.
 
Sen verran olen itse oppinut vastaavista tapauksista, että vaikka firma, josta tuote on ostettu ehdottaa, että ole itse suoraan yhteydessä laitteen valmistajaan, koska sitä kautta homma hoituu nopeammin, niin älä ikinä tee sitä virhettä. Minulla oli siis vähän vastaava tapaus. Sen jälkeen kun erehtyin olemaan yhteydessä valmistajaan ja tuotteessa oleva ongelma jatkui edelleen, niin jälleenmyyjä nosti kädet pystyyn ja totesi, että koska asiakas on hoitanut asiaa valmistajan kanssa, he eivät enää ole velvollisia hoitamaan asiaa, koska asiakas on itse ollut yhteydessä valmistajaan. Se vaan, että näin minua ohjeistettiin toimimaan, mutta enää sitä virhettä tee, koska siitä kerää vain itselleen ongelmia jatkossa.
koska asiakas on hoitanut asiaa valmistajan kanssa, he eivät enää ole velvollisia hoitamaan asiaa, koska asiakas on itse ollut yhteydessä valmistajaan.

Jos joku pulju kieltäytyy tämän vuoksi tekevänsä takuuhommia, niin tällä fraasilla voi pyyhkiä omaa takamusta. Sillä on painoarvoa 0, koska sillä ei ole väliä onko kuluttaja ollut yhteydessä valmistajaan vai ei, myyjällä on vastuut jotka on kirjattu selkeästi kuluttajasuojalakiin.
 
koska asiakas on hoitanut asiaa valmistajan kanssa, he eivät enää ole velvollisia hoitamaan asiaa, koska asiakas on itse ollut yhteydessä valmistajaan.

Jos joku pulju kieltäytyy tämän vuoksi tekevänsä takuuhommia, niin tällä fraasilla voi pyyhkiä omaa takamusta. Sillä on painoarvoa 0, koska sillä ei ole väliä onko kuluttaja ollut yhteydessä valmistajaan vai ei, myyjällä on vastuut jotka on kirjattu selkeästi kuluttajasuojalakiin.
Itsekkkn olin eilen yhteydessä palittiin ja kas kummaa, tänään sain vastauksen mitkä on normaalit lämmöt palitin 3080 game rockille.
@Jimm's :llä mennyt "valmistajalta lisätietoa" kyselyyn mennyt 4vk kohta.
Tuskin sieltä mitään ollaan edes tehty asian eteen ja maanantaina lähtee kuluttajasuojaan viestiä
 
Jimm's muuten hyvä pulju, mutta silloin kun joku menee pieleen niin se menee kunnolla.

Ostin 2021 blackfriday sesonkina näytön (Gigabyte M32U) ja sainkin sen hyvään hintaan. Tilaus tuli perille nopeasti ja näyttö näytti upealta. Laitoin näytön kiinni ja näyttö näytti pelittävän oikein hyvin.
Hetken pelattuani näytön signaali katkesi ja taas palautui. Tarkistin johdot ja liitokset ja niissä ei ollut vikaa. Näyttö toimi taas hetken mallikkaasti, mutta sitten kyseinen ongelma tapahtui taas. Lähdin tutkimaan foorumeita ja gigabyten sivuja ja huomasin että firmiksen pystyy päivittämään. Näin tein ja ongelma ei kadonnut. Aikaa meni ja ongelma toistui hyvin satunnaisesti. Näyttö oli kokeiltu Hdmi kaapelilla, display kaapelilla, pelikoneessa sekä työläppärissä, full hd sekä 4k resoluutiolla. Ongelma aina sama. Satunnaisesti signaali katkeaa ja sitten taas palaa.

Olin yhteydessä jimssiin. Ilmoitin ongelmasta ja heiltä tuli vastaus että lähetä se suoraan gigabytelle. Ilmoitin että minulla ei ole enää tuotteelle pakkausta tai materiaalia kotona miten voisin tuotteen pakata. Silti käskettiin olla gigabyteen yhteydessä ja pestiin kädet asiasta.
Näin siis tein ja olin gigabyteen yhteydessä ja he tekivät RMA tapauksen näytöstä. Gigabyteltä tilattiin minulle ups nouto.
Olin Ups:sään yhteydessä ja kysäisin että onkohan kuskin mahdollista tuoda pakkausmateriaalia kun minulla tosiaan kotona ei ollut mitään miten saisin näytön ehjänä perille.
Asiakaspalvelia kertoi että kyllähän se onnistuu ja käskee kuskin tuomaan materiaalit. (Jos olisin tiennyt että tämä ei onnistu olisin tottakai materiaalit jostain muualta hankkinut.)

Kuski soitti ja ilmoitti olevansa myöhässä. Kysyin häneltä onko luvatut materiaalit matkassa. Kuski vastasi ihmeissään ettei mitään materiaaleja ole mukana että hän on vaan kuski.

Pienessä paniikissa kirosanojen saattelemana aloin etsimään kotoani kaikkea millä näytön saisin pakattua mahdollisimman hyvin.
Kuski tuli ja kysyin että meneekö se varmasti ehjänä nyt perille? Kuski tähän vastaa että kyllä menee.

Viikko vierähti ja Gigabyten hollantilainen huolto ottaa minuun yhteyttä sähköpostilla
Näyttö paskana. Kuljetus oli rikkonut tuotteen. Näyttö voidaan korjata 500€.

Tässä vaiheessa olin yhteydessä Jimssiin sekä Ups kuljetukseen.
Jimms ilmoittaa ettei ole heidän ongelma. Itse olit tuotteen huonosti pakannut ja vastuu on asiakkaalla.
Ups ilmoittaa että ei ota kantaa ja käski Hollantilaisen huoltoyhtiön tehdä reklamaatio (Arvaa suostuvatko tekemään).
Olin Kuluttajasuojaan yhteydessä ja heidän virallinen vastaus oli että vastuu on Jimms Pc:llä lähetti paketin asiakas tai jälleenmyyjä.
Tähän jimms vastaa ettei aio siltikään muuttaa kantaansa.

Mitä mulla jäi käteen tästä?
Takuun alainen tuote jossa tekninen vika ja nyt myös fyysinen vika.
3 yritystä jotka kaikki nostavat kädet pystyyn ja lopettavat asiakkaalle kommunikoinnin ja sähköposteihin vastaamisen.
Nyt ei ole sitten näyttöä eikä rahoja mitä näyttöön käytin (800€)

Kiitos Jimms Pc store!
Erittäin ikävä kuulla tapahtuneesta. Olisin tilanteessasi kuitenkin nyt yhteydessä vielä kertaalleen UPS:ään ja/tai valmistajaan, koska selkeästi viestisi/kokemuksesi perusteella on luvattu toimittaa pakkausmateriaalit mitä ei koskaan kuitenkaan tullut ja tämän lisäksi annettu ymmärtää, että lähetys menee turvallisesti perille näin pakattuna. Kuitenkin kun tässä on näin epäonnistuttu, niin kyllä tässä vastuuta kuuluu vierittää kuljetusliikkeen/valmistajan suuntaan. Täältä emme pysty valitettavasti oikein mitenkään tätä asiaa suoraan edistämään, kun kyse kuljetusvauriosta, joka aiheutunut valmistajan mukaan puutteellisesta pakkauksesta.
 
Saakos täältä tietoa milloin Endgame gearin XM2we hiirtä löytyy hyllystä? Tuleeko jo ensi viikolla?
Kiitos! Pystyttekö myös lisäämään Arcticilta 80mm vaihtoehtoja? ? Eli P8 3pin ja TC vaihtoehto? :) PWM teillä onkin jo! Jos tietty saatte myös F9 TC:tä, sekin olisi mahtavaa (tosin tämä on kaikkialta loppu, mutta olisi hienoa jos saisitte myös.)
Nämä selvityksessä!
 
Olin yhteydessä jimssiin. Ilmoitin ongelmasta ja heiltä tuli vastaus että lähetä se suoraan gigabytelle.
Paska case, mutta tässä kohdassa olisi pitänyt puhaltaa pilliin. Se on myyjän vastuulla hoitaa homma loppuun, kun tuote on virhevastuun piirissä.
 
Pakko sanoa et ite en o kyl ikinä ymmärtän et miks ihmiset ei säilytä alkuperäsiä pakkauksia edes sitä takuuaikaa, itellä on aina kaikki tallessa(kyllä sitä tilaa aina jostaa löytyy sen verran, jos ei löydy ni heittää sit turhaa tavaraa pois.), ja vaik ne hävittäski ni säilyttäs nyt edes sen aikaa et toteaa tavarat ehjäks kunnolla vaik sen 14pv-2kk.
Tossa näyttö tapauksessaki jos se kerta on HETI hajonnu oston jälkee sillon joskus 2021, ni ite oisin ainaki perunnu kaupat ja lähettän näytön takasin niinku tehää kaikilla muillaki tuotteilla mitkä saapuu rikkinäisenä / hajoaa samantien.

Kyl tossa tapauksessa ainaki saa peilii kattoa ja syyllinen löytyy sieltä et miks asiat on menny niinku on menny :asif:
 
Pakko avautua tänne omasta uusimmasta Jimms kokemuksesta - en ole varma oonko nyt vain liian vaikea asiakas vai onko homma mennyt hieman perseilyksi Jimmsin puolelta.

Tuli tilattu Jimmyltä uusi kone, komponentit valitsin itse ja siihen kasauspalvelun. Yhteensä tästä sain maksaa n. 2300 e. Kasauspalveluun kuuluu, tai pitäisi kuulua: "tilattujen osien asentamisen koteloon, emolevyn BIOS:in päivityksen, sekä käynnistys- ja muistitestit".

Kelataan tilauksesta n. 4 viikkoa eteenpäin - kone saapuu. Näyttää visuaalisesti ihan ammattimaisesti kasatulta - pisteet kasaajalle tästä! Mutta seuraavaksi alkavat ongelmat: tietokone bluescreenaa jatkuvasti eriävillä virhekoodeilla. Tähän tuli kokeiltua vaikka yhtä ja toista softa/ajuri puolen korjausta sekä Windowsin uudelleen asennusta, eikä ongelma ole korjaantunut näilläkään. Asiaan kysytty neuvoa kolmelta eri foorumilta (mm täältä), joista kaikista sai enemmän neuvoa tilanteeseen kuin Jimmsin asiakaspalvelusta, jossa muistutetaan vain että siellä päässä tullaan laskuttamaan ryöstöhintaisia palveluja softaperäisestä virheestä tai asiattomasta palautuksesta.

Windows päivitysten ja ajurien jälkeen listalla on sitten Bios version päivitys - mutta hetkinen - mitäs helvettiä? Biosia ei olla lainkaan päivitetty. Kasauspalvelussa on siis unohdettu täysin Bios päivitys uusimpaan versioon, eli miten ihmeessä kone on testattu asiallisesti ennen lähetystä jos testaus on kerran tehty täysin väärällä Bios versiolla? Eilen redditiin postattiin vähän vastaavasta tilanteesta, jossa kasauspalvelusta oli kokonaan unohdettu virtalähde. Papukaijamerkin arvoinen kysymys tähän on, että miten helkkarissa @Jimm's on testannut tämänkin koneen toiminnan ennen lähetystä jos testaus on nähtävästi tehty aivan toisella virtalähteellä?

Mulla on sen verran pahasti maku mennyt tähän tilanteeseen, että kysyin aspasta voinko suoraan vaan palauttaa tuotteen asiakaspalautuksena. Samalla mainitsin, että mun puolesta olisi ok että palautettavasta hinnasta voidaan vähentää mm. kasauksen ja testauksen hintaa (vaikka näköjään tähän kuuluvia toimenpiteitä ei olla tehty mistä olen maksanut). Jimmyltä tähän kumminkaan ei olla suostuttu, eli nyt seuraavaksi mennään Jimmyn takuuhuoltoon. Perse. En kyllä odota innolla mitä siellä päässä tähän tilanteeseen keksitään, mutta täältä foorumilta lukien muiden kokemuksia homma ei takuulla tule menemään suoraviivaisesti, vaan syy pusketaan jonnekkin muualle ja yritetään pestään kädet koko hommasta. Aspasta yritettiin pestä jo kädet Biosin päivityksen unohtamisesta sanomalla, että uusin versio ei ollut tullut vielä koneen testaus hetkellä :lol: (spoiler: oli tullut kuukausia sitten jo).

Mitään kompensaatiota vaivasta ja ajasta sekä puutteellisesta testauksesta ei varmaankaan ole luvassa. Kirsikkana kakun päällä on, että tilausta ei saa palautettua kotiinkuljetuksen kautta mikä kuuluu palveluun mistä maksoin - vaan saan kiikuttaa kaapin kokoista pakettia ilman autoa matkahuoltoon tai postiin. Ehkä pitäisi mennä salille.
 
Pakko sanoa et ite en o kyl ikinä ymmärtän et miks ihmiset ei säilytä alkuperäsiä pakkauksia edes sitä takuuaikaa, itellä on aina kaikki tallessa(kyllä sitä tilaa aina jostaa löytyy sen verran, jos ei löydy ni heittää sit turhaa tavaraa pois.), ja vaik ne hävittäski ni säilyttäs nyt edes sen aikaa et toteaa tavarat ehjäks kunnolla vaik sen 14pv-2kk.
Tossa näyttö tapauksessaki jos se kerta on HETI hajonnu oston jälkee sillon joskus 2021, ni ite oisin ainaki perunnu kaupat ja lähettän näytön takasin niinku tehää kaikilla muillaki tuotteilla mitkä saapuu rikkinäisenä / hajoaa samantien.

Kyl tossa tapauksessa ainaki saa peilii kattoa ja syyllinen löytyy sieltä et miks asiat on menny niinku on menny :asif:
32" näytön laatikon säilyttäminen koko takuuaikaa on kyllä ihan absurdi idea.
 
Pakko avautua tänne omasta uusimmasta Jimms kokemuksesta - en ole varma oonko nyt vain liian vaikea asiakas vai onko homma mennyt hieman perseilyksi Jimmsin puolelta.

Tuli tilattu Jimmyltä uusi kone, komponentit valitsin itse ja siihen kasauspalvelun. Yhteensä tästä sain maksaa n. 2300 e. Kasauspalveluun kuuluu, tai pitäisi kuulua: "tilattujen osien asentamisen koteloon, emolevyn BIOS:in päivityksen, sekä käynnistys- ja muistitestit".

Kelataan tilauksesta n. 4 viikkoa eteenpäin - kone saapuu. Näyttää visuaalisesti ihan ammattimaisesti kasatulta - pisteet kasaajalle tästä! Mutta seuraavaksi alkavat ongelmat: tietokone bluescreenaa jatkuvasti eriävillä virhekoodeilla. Tähän tuli kokeiltua vaikka yhtä ja toista softa/ajuri puolen korjausta sekä Windowsin uudelleen asennusta, eikä ongelma ole korjaantunut näilläkään. Asiaan kysytty neuvoa kolmelta eri foorumilta (mm täältä), joista kaikista sai enemmän neuvoa tilanteeseen kuin Jimmsin asiakaspalvelusta, jossa muistutetaan vain että siellä päässä tullaan laskuttamaan ryöstöhintaisia palveluja softaperäisestä virheestä tai asiattomasta palautuksesta.

Windows päivitysten ja ajurien jälkeen listalla on sitten Bios version päivitys - mutta hetkinen - mitäs helvettiä? Biosia ei olla lainkaan päivitetty. Kasauspalvelussa on siis unohdettu täysin Bios päivitys uusimpaan versioon, eli miten ihmeessä kone on testattu asiallisesti ennen lähetystä jos testaus on kerran tehty täysin väärällä Bios versiolla? Eilen redditiin postattiin vähän vastaavasta tilanteesta, jossa kasauspalvelusta oli kokonaan unohdettu virtalähde. Papukaijamerkin arvoinen kysymys tähän on, että miten helkkarissa @Jimm's on testannut tämänkin koneen toiminnan ennen lähetystä jos testaus on nähtävästi tehty aivan toisella virtalähteellä?

Mulla on sen verran pahasti maku mennyt tähän tilanteeseen, että kysyin aspasta voinko suoraan vaan palauttaa tuotteen asiakaspalautuksena. Samalla mainitsin, että mun puolesta olisi ok että palautettavasta hinnasta voidaan vähentää mm. kasauksen ja testauksen hintaa (vaikka näköjään tähän kuuluvia toimenpiteitä ei olla tehty mistä olen maksanut). Jimmyltä tähän kumminkaan ei olla suostuttu, eli nyt seuraavaksi mennään Jimmyn takuuhuoltoon. Perse. En kyllä odota innolla mitä siellä päässä tähän tilanteeseen keksitään, mutta täältä foorumilta lukien muiden kokemuksia homma ei takuulla tule menemään suoraviivaisesti, vaan syy pusketaan jonnekkin muualle ja yritetään pestään kädet koko hommasta. Aspasta yritettiin pestä jo kädet Biosin päivityksen unohtamisesta sanomalla, että uusin versio ei ollut tullut vielä koneen testaus hetkellä :lol: (spoiler: oli tullut kuukausia sitten jo).

Mitään kompensaatiota vaivasta ja ajasta sekä puutteellisesta testauksesta ei varmaankaan ole luvassa. Kirsikkana kakun päällä on, että tilausta ei saa palautettua kotiinkuljetuksen kautta mikä kuuluu palveluun mistä maksoin - vaan saan kiikuttaa kaapin kokoista pakettia ilman autoa matkahuoltoon tai postiin. Ehkä pitäisi mennä salille.
Tollein yleisesti, kannattaa kasata itse sen sijaan että maksaa mokauspalvelusta. Jokainen putiikki onnistuu mokailemaan eli ei ole pelkästään jimmssi kyseessä. Helppoahan se on ja netti täynnä hyviä ohjeita The Vergen ohjetta lukuunottamatta.
 
32" näytön laatikon säilyttäminen koko takuuaikaa on kyllä ihan absurdi idea.
No ei se kyllä ole, viet laatikon varastoon ja siellä on. Jos ostetussa monitorissa ei ole takuuta, jonka puitteissa tuote korjataan tai vaihdetaan paikan päällä uuteen valmistajan toimesta, niin on ihan omaa tyhmyyttä hävittää tuotteen laatikko ja olla sitten pulassa kun tuote pitäisikin lähettää takuuseen, erityisesti kun kyseessä on vielä iso ja arvokas tuote joka on hankala itse paketoida.
 
Itsekin säilytän komponenttien ja oheislaitteiden laatikot tallessa jos tarvitsee lähettää esim takuuseen tai jos myyn tuotteen eteenpäin. Oli suuresti hyötyä että oli pakkausmateriaalit tallessa kun n.vuosi sitten ostin samsungin 32" g7 odyssey näytön ja täytyi sitten parin kk päästä lähettää huoltoon.
 
Sen verran kommentoin väliin, että opiskeluaikoina harvemmin tuli mitään säilytettyä ihan akuutin tilanpuutteen takia.

Aivan mahdoton ajatus.

Nykyisin tuolla varastossa on kaikenlaista mentaliteetillä "kun kerran tilaa on" niin tulee sitten "varoilta" säilytettyä kaikki sellainen mitä saattaa joskus laittaa myyntiin.

Menee varmasti kunkin elämäntilanteen mukaan.
 
32" näytön laatikon säilyttäminen koko takuuaikaa on kyllä ihan absurdi idea.
Miks se olis, itellä on tuolla 2x 32" näytön boksia vaikka takuut menny umpee jo.. niinku on myös 3x pc:n kaikki muutki kotelot tallessa tuolla koska takuut voimassa/helpompi myydä.

Niitä säilöö vaikka yksiössä TV tason ja töllön takana/sängyn alla jos semmosessa asuu eikä muualla o tilaa.
 
Sen verran kommentoin väliin, että opiskeluaikoina harvemmin tuli mitään säilytettyä ihan akuutin tilanpuutteen takia.

Aivan mahdoton ajatus.

Nykyisin tuolla varastossa on kaikenlaista mentaliteetillä "kun kerran tilaa on" niin tulee sitten "varoilta" säilytettyä kaikki sellainen mitä saattaa joskus laittaa myyntiin.

Menee varmasti kunkin elämäntilanteen mukaan.
Näinhän se on, kun ei kaikilla välttämättä ole edes irtainvarastoa asunnon yhteydessä, mutta tämäkin asia kannattaa pitää mielessä kun tekee tuollaisia isomman tuotteen hankintoja: kuinka saan tarvittaessa itse toimitettua tämän takaisin myyjälle tai valmistajalle, jos minulla ei ole tilaa säilöä alkuperäistä pakkausta? Onhan se toki kiva kun on iso televisio tai monitori pöydällä, mutta tuollaisten asioiden omistaminen tuo myös mielestäni eräänlaista "vastuuta" elämään lisää vaikka se hölmöltä kuulostaakin. Vähän niin kuin yksin asuva ei oikein voi ostaa sitä 86 tuumaista televisiota, koska ei pysty yksin sitä edes käsittelemään.

Tässäkin BSOD_NAUTTIJA on hieman vastaavassa tilanteessa, kun on saanut ison ja painavan tietokoneen kotiinkuljetuksena, mutta takuuseen palauttaminen vaatiikin sen roudaamista itse postiin. Vittumainen tilanne, mutta sellainen mikä kannattaisi miettiä/selvittää jo ennen tilaamista, ja miettiä onko itsellä resursseja ryhtyä sellaiseen kyseisessä elämäntilanteessa. jos esim. on opiskelija eikä ole autoa (ei ole tilaa säilöä laatikoita eikä ole helppoa keinoa palauttaa tuotetta). Tässäkin tapauksessa olisi ollut "helpompaa" ostaa osat erikseen ja kasata itse, koska silloin ongelmatilanteissa olisi voinut palauttaa vain pienen paketin (yksi komponetti). Tavaran ostaminen tuo vastuuta.
 
Meneekö Coil Whinesta kärsivä näytönohjain lähtökohtaisesti aina takuuseen? Minulla on Joulukuussa 2021 ostettu Asus Dual RX 6600.

Youtubessa kuuluu pientä vinkunaa tuulettimien yli. Old School Runescapessa taas todella kovaa ininää, kun fps pyörii 500 tienoilla. Ongelma kyllä poistuu, jos rajoitan fps 50. Myös nettiselailussa kuuluu pieniä kiintolevyä muistuttavia vinkahduksia johtuen ilmeisesti rautakiihdytyksestä. Pyörin Jimmsin sivuilla ja aina, kun latasin sivuilla jotain tai rullasin sivua, niin näytönohjaimesta kuuluu ääntä (sivua ladatessa vinkahdus ja scrollatessa jatkuvaa vinkumista).

Vaihdoin tämän Radeonin itselle pari päivää sitten, joten syy on varmuudella näytönohjaimessa. Näytönohjaimen tuulettimet eivät ole päällä, kun näyttis vinkuu, joten syy ei ole niissä.

E: Näköjään uudelleenkäynnistys poisti ongelman. :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Meneekö Coil Whinesta kärsivä näytönohjain lähtökohtaisesti aina takuuseen? Minulla on Joulukuussa 2021 ostettu Asus Dual RX 6600.

Youtubessa kuuluu pientä vinkunaa tuulettimien yli. Old School Runescapessa taas todella kovaa ininää, kun fps pyörii 500 tienoilla. Ongelma kyllä poistuu, jos rajoitan fps 50. Myös nettiselailussa kuuluu pieniä kiintolevyä muistuttavia vinkahduksia johtuen ilmeisesti rautakiihdytyksestä. Pyörin Jimmsin sivuilla ja aina, kun latasin sivuilla jotain tai rullasin sivua, niin näytönohjaimesta kuuluu ääntä (sivua ladatessa vinkahdus ja scrollatessa jatkuvaa vinkumista).

Vaihdoin tämän Radeonin itselle pari päivää sitten, joten syy on varmuudella näytönohjaimessa. Näytönohjaimen tuulettimet eivät ole päällä, kun näyttis vinkuu, joten syy ei ole niissä.

E: Näköjään uudelleenkäynnistys poisti ongelman. :confused:

Ei kyllä mene ainakaan jimmsillä.
 
32" näytön laatikon säilyttäminen koko takuuaikaa on kyllä ihan absurdi idea.

Tällaisen nimenomaan säilyttäisin siksi että ko. näytön kuskaaminen yhtään mihinkään on tuskaa ja/tai riskiä ilman sitä laatikkoa. Viime muutossa säästetyt laatikot auttoivat julmetusti. Muuttofirmalta vain tilasin muuttolaatikoiden lisäksi pari tavallista rullakkokärryä ja nostelin kaikki ATK- ja elektroniikka-kamat alkup. bokseissaan rullakoihin jossa kulkivat hyvin turvallisesti asunnosta toiseen. Kyllä, kellarin häkkivarastosta ehkä kolmasosa on erinäisinä pahvilaatikoita, mutta niin kauan kun siellä on tilaa niille niin homma on hyvinkin järkevää.
 
Tässäkin BSOD_NAUTTIJA on hieman vastaavassa tilanteessa, kun on saanut ison ja painavan tietokoneen kotiinkuljetuksena, mutta takuuseen palauttaminen vaatiikin sen roudaamista itse postiin.

Postilta kyllä saa noudon kotoa. Se maksaa rahaa mutta siinä kohtaa voi itse miettiä kumpi on helpompaa, maksaa hieman palvelusta että postin mies hakee ovelta, vai kitistä ja natista kun se ei kuulu takuun piiriin että tuokin menisi Jimssin piikkiin. Jos kyse on monen tonnin PCstä jonka on ostanut kasattuna (jolloin korjaus tarkoittaa takaisin pistämistä) niin tuossa konkurssissa moinen tyyliin kympin kulu on mielestäni irrelevantti.


Itse tuossa tilanteessa pistäisin postin noudolla ja jos huollossa selvästi löytyy että keikka on Jimssiin piikkiin (jolta tuo kuullostaa) niin perään pistäisin tuon noutokulun osalta vaateen että Jimms korvatkoon sen. He sitten päättävät mitä tekevät jos tekevät sen osalta jos on selvä virhe tapahtunut myyjäpäässä.
 
Postilta kyllä saa noudon kotoa. Se maksaa rahaa mutta siinä kohtaa voi itse miettiä kumpi on helpompaa, maksaa hieman palvelusta että postin mies hakee ovelta, vai kitistä ja natista kun se ei kuulu takuun piiriin että tuokin menisi Jimssin piikkiin. Jos kyse on monen tonnin PCstä jonka on ostanut kasattuna (jolloin korjaus tarkoittaa takaisin pistämistä) niin tuossa konkurssissa moinen tyyliin kympin kulu on mielestäni irrelevantti.


Itse tuossa tilanteessa pistäisin postin noudolla ja jos huollossa selvästi löytyy että keikka on Jimssiin piikkiin (jolta tuo kuullostaa) niin perään pistäisin tuon noutokulun osalta vaateen että Jimms korvatkoon sen. He sitten päättävät mitä tekevät jos tekevät sen osalta jos on selvä virhe tapahtunut myyjäpäässä.

Tätä en tiennytkään - kiitokset! Nyt selviän ylimääräiseltä liikunnalta muutaman kympin hinnalla. Jimmssi ei kyllä pommin varmasti mitään tästä kompensoi.
 
Mitä järkeä tässä on

jimms1.PNG


jimms2.PNG

Voisitko hyvä Jimmysetä selitää mikä logiika tässä on ?

-------------------------------------------------------------------------

Vielä täsmentävä esimerkl ThrustMaster T.160000 se on ripoteltu hajalleen kumpaankin kategoriaan (muiden kohdalla on sama tilanne).

t16-1.PNG



t16-2.PNG


Tämmöistä sekokaupaa on todella ärsyttävä selailla.
 
Viimeksi muokattu:
Pakko avautua tänne omasta uusimmasta Jimms kokemuksesta - en ole varma oonko nyt vain liian vaikea asiakas vai onko homma mennyt hieman perseilyksi Jimmsin puolelta.

Tuli tilattu Jimmyltä uusi kone, komponentit valitsin itse ja siihen kasauspalvelun. Yhteensä tästä sain maksaa n. 2300 e. Kasauspalveluun kuuluu, tai pitäisi kuulua: "tilattujen osien asentamisen koteloon, emolevyn BIOS:in päivityksen, sekä käynnistys- ja muistitestit".

Kelataan tilauksesta n. 4 viikkoa eteenpäin - kone saapuu. Näyttää visuaalisesti ihan ammattimaisesti kasatulta - pisteet kasaajalle tästä! Mutta seuraavaksi alkavat ongelmat: tietokone bluescreenaa jatkuvasti eriävillä virhekoodeilla. Tähän tuli kokeiltua vaikka yhtä ja toista softa/ajuri puolen korjausta sekä Windowsin uudelleen asennusta, eikä ongelma ole korjaantunut näilläkään. Asiaan kysytty neuvoa kolmelta eri foorumilta (mm täältä), joista kaikista sai enemmän neuvoa tilanteeseen kuin Jimmsin asiakaspalvelusta, jossa muistutetaan vain että siellä päässä tullaan laskuttamaan ryöstöhintaisia palveluja softaperäisestä virheestä tai asiattomasta palautuksesta.

Windows päivitysten ja ajurien jälkeen listalla on sitten Bios version päivitys - mutta hetkinen - mitäs helvettiä? Biosia ei olla lainkaan päivitetty. Kasauspalvelussa on siis unohdettu täysin Bios päivitys uusimpaan versioon, eli miten ihmeessä kone on testattu asiallisesti ennen lähetystä jos testaus on kerran tehty täysin väärällä Bios versiolla? Eilen redditiin postattiin vähän vastaavasta tilanteesta, jossa kasauspalvelusta oli kokonaan unohdettu virtalähde. Papukaijamerkin arvoinen kysymys tähän on, että miten helkkarissa @Jimm's on testannut tämänkin koneen toiminnan ennen lähetystä jos testaus on nähtävästi tehty aivan toisella virtalähteellä?

Mulla on sen verran pahasti maku mennyt tähän tilanteeseen, että kysyin aspasta voinko suoraan vaan palauttaa tuotteen asiakaspalautuksena. Samalla mainitsin, että mun puolesta olisi ok että palautettavasta hinnasta voidaan vähentää mm. kasauksen ja testauksen hintaa (vaikka näköjään tähän kuuluvia toimenpiteitä ei olla tehty mistä olen maksanut). Jimmyltä tähän kumminkaan ei olla suostuttu, eli nyt seuraavaksi mennään Jimmyn takuuhuoltoon. Perse. En kyllä odota innolla mitä siellä päässä tähän tilanteeseen keksitään, mutta täältä foorumilta lukien muiden kokemuksia homma ei takuulla tule menemään suoraviivaisesti, vaan syy pusketaan jonnekkin muualle ja yritetään pestään kädet koko hommasta. Aspasta yritettiin pestä jo kädet Biosin päivityksen unohtamisesta sanomalla, että uusin versio ei ollut tullut vielä koneen testaus hetkellä :lol: (spoiler: oli tullut kuukausia sitten jo).

Mitään kompensaatiota vaivasta ja ajasta sekä puutteellisesta testauksesta ei varmaankaan ole luvassa. Kirsikkana kakun päällä on, että tilausta ei saa palautettua kotiinkuljetuksen kautta mikä kuuluu palveluun mistä maksoin - vaan saan kiikuttaa kaapin kokoista pakettia ilman autoa matkahuoltoon tai postiin. Ehkä pitäisi mennä salille.
Hei,
Pahoittelut jos BIOS päivitystä tähän ei ole lainkaan jostain syystä tehty. Aspa tuossa on tarkoittanut että aivan viimeisintä BIOS versiota ei välttämättä aina ole asennettuna, jos on juuri siis julkaistu. Päivitetty kuitenkin pitäisi sitten olla vähintäänkin toiseksi uusimpaan versioon. Tässä tietysti jos kuukausia sitten jo tullut BIOS versio niin pitäisi tietysti olla tämä päivitetty. Tämän suhteen meillä siis tapahtunut kyllä jonkinlainen virhe. Koneet kuitenkin meillä kyllä testataan kokoonpanon puolella, jostain syystä tämä vika on tässä nyt sitten jäänyt meillä testeissä ilmenemättä. Eikä tuo BIOS versio ainakaan ilmeisesti ole se tekijä tässä, mikäli on kuitenkin nyt päivitetty eikä muutosta ole tullut. Eli kone kannattaa kokonaisuudessaan meille toimittaa takaisin niin katsotaan kuntoon luonnollisesti takuuna.

Tuohon Reddit tapaukseen en suoraan osaa yhdistää mitään tilausta näillä vajavaisin tiedoin. Ilmeisesti tuolla kuitenkin tietojen mukaan alkuperäinen postaaja on sanonut että on itse halunnut koneen kasata (tämä kommentti poistettu jälkikäteen). Eli ehkä olisi jonkinlainen kommunikaatio virhe tässä ollut?
Todella kummallinen tapaus kaikin puolin.
Ei kyllä pitäisi mitenkään olla mahdollista että meiltä kokoonpanosta lähtee kone täysin ilman virtalähdettä, mikäli ei ole erikseen jokinlaista tämän suuntaista toivetta esitetty.

Veloituksetta palautukset tulisi tehdä Postin/Matkahuollon pisteistä. Ns. noutopalvelua ei palautusten suhteen meillä ole tarjota. Kuten tuossa joku kanssakeskustelija sanoi niin mikään ei toki estä itse kuljetusta tilaamasta. Näissä kannattaa huomioida että kuljetus on lähettäjän vastuulla kuitenkin.
 
Meneekö Coil Whinesta kärsivä näytönohjain lähtökohtaisesti aina takuuseen? Minulla on Joulukuussa 2021 ostettu Asus Dual RX 6600.

Youtubessa kuuluu pientä vinkunaa tuulettimien yli. Old School Runescapessa taas todella kovaa ininää, kun fps pyörii 500 tienoilla. Ongelma kyllä poistuu, jos rajoitan fps 50. Myös nettiselailussa kuuluu pieniä kiintolevyä muistuttavia vinkahduksia johtuen ilmeisesti rautakiihdytyksestä. Pyörin Jimmsin sivuilla ja aina, kun latasin sivuilla jotain tai rullasin sivua, niin näytönohjaimesta kuuluu ääntä (sivua ladatessa vinkahdus ja scrollatessa jatkuvaa vinkumista).

Vaihdoin tämän Radeonin itselle pari päivää sitten, joten syy on varmuudella näytönohjaimessa. Näytönohjaimen tuulettimet eivät ole päällä, kun näyttis vinkuu, joten syy ei ole niissä.

E: Näköjään uudelleenkäynnistys poisti ongelman. :confused:
Moi,

Coil whine ei varsinaisesti suoraan ole takuunalainen vika, paitsi tilanteissa joissa se on normaalia äänekkäämpi. Esimerkiksi jos ääni kuuluisi kuulokkeiden lävitse, kuuluisi se takuun piiriin. Äänenvoimakkuus vaihtelee ruudunpäivitysnopeuden mukaan.
Kelojen vinkumista esiintyy virransyötön laadusta riippuen lähes kaikilla näytönohjaimilla. Tehokkaille näytönohjaimille coil whine on paremminkin ominaisuus kuin "vika".
 
Mitä järkeä tässä on

jimms1.PNG


jimms2.PNG

Voisitko hyvä Jimmysetä selitää mikä logiika tässä on ?

-------------------------------------------------------------------------

Vielä täsmentävä esimerkl ThrustMaster T.160000 se on ripoteltu hajalleen kumpaankin kategoriaan (muiden kohdalla on sama tilanne).

t16-1.PNG



t16-2.PNG


Tämmöistä sekokaupaa on todella ärsyttävä selailla.
Kiitos palautteesta! Välitetään eteenpäin ja katsotaan josko saadaan jollain tapaa järkeistettyä!
 
Watercoolin säiliöille olisi hyvä olla myös kiinnikkeet, saisiko valikoimaan?


Löytyy täältä :)
 
@Jimm's

Arvosteluista puheen ollen, onko teillä tulossa muutosta että vanhatkin arvostelut näkyvät sivuillanne? Nykyisellään näkyy vain 10 uusinta.

Gigabyten kanssa teillä oli kamppis että kun kirjoittaa tuotearvostelun tietyistä ostetuista Gigabyte tuotteista niin saa "cashbackinä" Steam lahjakortin. Gigabyte hylkäsi kampanjahakemukseni, koska arvosteluni ei näy enää sivuillanne, sillä se on jäänyt pois kymmenen tuoreimman listalta. Muuten olen tehnyt kaiken kampanjahakemuksessa oikein, eli hylsy tuli syistä joihin en voi vaikuttaa, mikä on väärin (ensisijaisesti toki Gigabyten taholta).

Selvittelin asiaa chattinne kauttakin jo kyllä ja sanoivat että asiaan palataan, mutta pistetään nyt tännekin, kun saattaa hyvinkin olla muita samassa tilanteessa.
 
Onkohan teillä pure rock 2 jäähyissä lga1700 adapterit pakkauksissa mukana? Valmistajan mukaan kesästä 2022 alkaen kuulunut pakettiin.


 
Tähän tapaukseen liittyen valmistajalta asti on konsultoitu näytönohjaimen käyttäytymistä ja vastaus heidän oma linjaus tapauksen osalta. Asiaa voidaan luonnollisesti konsultoida lisää, mutta vastaus on varmasti sama heiltä.

Vaivaan teitä @Jimm's vielä näillä näytönohjaimen liian korkeisiin lämpötiloihin liittyvällä asialla. Tuossa on viime vuodelta aivan vastaava tapaus, mistä on itselleni ja useille muille tullut RMA:sta hylky. Veijarilla on Asus TUF kortissa lämpötilat nousseet lähemmäs 80 asteeseen ja tuulettimet pyörivät täysillä. RMA ja uusi kortti tilalle, jonka jälkeen lämmöt ja meteli taas sellaiset, mitä niiden pitäisikin olla.

Itselläni aivan vastaava tapaus ongelmien osalta ja RMA tulee hylättynä saatesanoilla "tuulettimien pitääkin pyöriä täysillä, kun lämpötila nousee yli 75 asteen, joten kortissa ei ole mitään vikaa."

Voisitteko hieman avata tätä teidän takuuprosessia, eli miten on mahdollista että vielä viime vuonna aivan samoilla spekseillä käyttäjä saa takuusta uuden hiljaisen kortin ja nyt te järjestelmällisesti hylkäätte kaikki vastaavat RMA:t ja väitätte, että kortti jossa tuulettimet pyörivät 100 prosentin käyttöasteella toimii ihan normaalisti, eikä siinä ole mitään vikaa.

Kuitenkin, jos kortin käytön kannalta suorituskyky poikkeaa / muuta epävakautta mikä aiheuttaa esim. kaatumisia / muuta käytön kannalta estettä nin yhteyttä asiakaspalveluumme niin otetaan testiin ja tarkistetaan.

Tuossa aikaisemmassa tapauksessa käyttäjä vielä erikseen mainitsee, että "mitään näkyvää throttlingia tai fps tippumista en huomannut", eli hänen ainoa ongelma oli lämpötila & tuulettimet.

Vai olenko minä ainoa, joka näkee tässä teidän toiminnassa jotain "pientä" epäloogisuutta?

 
Näitä RMA -sekoiluita on nyt taas kuulunut niin paljon, että taitavat kevätpäivityksen kriittiset osat tulla pörssifirmasta ja mekaaninen bulkki sieltä mistä halvimmalla saa. Harmi sinänsä, Jimssin valikoima erityisesti nestejääähyosien suhteen on kiitettävä.
 
Onkohan teillä pure rock 2 jäähyissä lga1700 adapterit pakkauksissa mukana? Valmistajan mukaan kesästä 2022 alkaen kuulunut pakettiin.



Meillä on varastossamme sekä vanhempaa että uudempaa be quiet! Pure Rock 2 erää, joten osassa pakkauksista ei tule mukana LGA1700 kiinnikkeitä. Hyvä vaihtoehtoinen jäähdytin samassa hintaluokassa olisi tämä alla oleva ja tukee varmasti suoraan LGA1700 kantaa:

 
ja väitätte, että kortti jossa tuulettimet pyörivät 100 prosentin käyttöasteella toimii ihan normaalisti, eikä siinä ole mitään vikaa.
itse sain hiljattain 3090 kortin käyttöön jossa on pienempi ja kevyempi jäähdytysratkaisu kuin entisessä, eri valmistajan 3080 kortissani ja uusi 3090 kuumeni alle minuutissa 75c tienoille jossa tuulettimet menee täysille, kauhea kokemus, häiritsevä ääni, ja lopulta lämmöt nousisivat jopa 82c asti.. vaihdoin kotelon sisäänottotuulettimet uusiin ja tehokkaampiin ja nyt kortti ei kovassakaan jatkuvassa rasituksessa nouse ~68c korkeammalle ja tuulettimet pysyy hiljaisena

se on sitten eri asia jos kortti saa viileää ilmaa ja silti kuumenee järkyttävästi, ehkä cooleri kiinnitetty tehtaalla huonosti?
 
se on sitten eri asia jos kortti saa viileää ilmaa ja silti kuumenee järkyttävästi, ehkä cooleri kiinnitetty tehtaalla huonosti?

Tätä minun korttia on testattu avoimessa testipenkissä talvella ja siitä huolimatta lämmöt nousevat pelatessa lähes välittömästi n. 80 asteeseen ja tuulettimet huutavat täysillä. Kopan huonosta tuuletuksesta ei siis ole kyse.
 
Tätä minun korttia on testattu avoimessa testipenkissä talvella ja siitä huolimatta lämmöt nousevat pelatessa lähes välittömästi n. 80 asteeseen ja tuulettimet huutavat täysillä. Kopan huonosta tuuletuksesta ei siis ole kyse.

Tuolla aikaisemmin ketjussa sinulta kyseltiin seuraavia:

Kun sun viestihistoriasta löytyy tällainen allaoleva viesti, niin avaatko onko sulla nyt eri TUF 3080 kun aiemmin? Onko vika ollut heti kortin asennuksesta lähtien, onko se huonontunut pikkuhiljaa? Onko korttiin tehty muutoksia?

Ja olethan testannut ilman FanControl, MSI Afterburner, yms softia koska ne saattavat tehdä sen, että vain osa tuulettimista pyörii? Kuulostaisi tältä että vain osa tuulettimista toimii ja kortti kuumenee.



Tapio_75 sanoi:

Mulla oli Asus 3080 TUF ja se oli asennettu ns. väärinpäin, jonka seurauksena lämmöt nousi 84 asteeseen. Sitten kun käänsin koppaa, niin lämmöt tippuivat n. 20 astetta. Eipä olisi tuollainen tullut edes mieleen ja kortti oli lähdössä takuuhuoltoon, mutta onneksi täältä löytyi apua.


Tapio_75 sanoi:
Mulla oli Asus 3080 TUF ja se oli asennettu ns. väärinpäin, jonka seurauksena lämmöt nousi 84 asteeseen. Sitten kun käänsin koppaa, niin lämmöt tippuivat n. 20 astetta. Eipä olisi tuollainen tullut edes mieleen ja kortti oli lähdössä takuuhuoltoon, mutta onneksi täältä löytyi apua.

NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3080 Ti / 3090 -ketju (GA102)
Onko sulla 3,5" levyjä tuolla kelkassa asennettuna, ota se psu-shroudin kansi pois ja laita sinne näyttiksen alapuolelle 1 intake? Toki osa ilmasta puhaltaa ihan harakoille kun ei se sieltä shroudin alta kunnolla kierrä. Onhan siellä kovoja. Tuo on kyllä myös ihan kokeilemisen arvoinen idea...
bbs.io-tech.fi
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 431
Viestejä
4 490 821
Jäsenet
74 157
Uusin jäsen
mursu-90

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom