Hei
@Jimm's! Kävin juuri teidän RMA-prosessin läpi näytönohjaimen osalta, ja halusin antaa täällä palautetta siitä. Siinä oli onnistumisia ja lopulta kaikki meni hyvin, mutta kokonaisfiilis jäi sellaiseksi, että en ihan tiedä uskallanko enää ostaa teiltä kalliita osia. Olen ollut asiakkaanne jo vuosia ja ostanut teiltä paljon tavaraa, olen aina linkannut ja rakentanut kavereiden koneet teidän kautta.
Takuuseen tuli laakerivikainen 3080 Strix OC 11/21 ostettuna, eli 1v ja 2kk ikäisenä. Hyvin nopeasti kävitte kahdessa päivässä RMA-prosessin läpi ja hyväksyitte sen, mahtavaa! Sitten yhtäkkiä minulle tuli ilmoitus, että postiin saapuu lähetys. Huomasin mailista, että olette lähettäneet 3080 TUF-mallin tilalle. Siis huonomman mallin, ilman mitään keskustelua aiheesta. Se oli vähän pettymys. Olin teihin heti nopeasti yhteydessä, etten halua huonompaa korttia tilalle. Tilalle tarjottiin myös vähän kalliimpaa 3080 Trio Z mallia. Tiesin, että kummatkin mallit ovat huonompia, kuin oma 3080 Strix, eikä niissä ole samoja ominaisuuksia.
Ehdotin, että kerta tuota ei voi korjata tai vaihtaa samaan, haluaisin päivittää sitten parempaan Strix-malliin ja maksan välirahan reiluna halvemmasta 3080 TUF OC -mallista kalleimpaan 4070 TI Strix OC -malliin, joka oli seuraavana linjastossa ostettavana olevana Strixinä. Välirahaa olisi 300e.
Vaihtohan olisi käynyt, mutta vaihtohan ei käynyt tuosta 3080 TUF hinnasta, vaan minun kortista (kuitilla hinta 739e) tarjottiin vaihtohintana vähän alle 350 euroa. Aikamoinen käyttöhyödyn vähennys vähän yli vuodesta tuotteen osalta, jossa on 3v takuu. Eli väliraha olisi ollu 850 euron luokkaa. Jos en uskaltaisi/osaisi/jaksaisi väittää kauppaa vastaan, olisin varmaan sitten ottanut huonomman kortin vaihdossa, tai hyväksynyt tuollaisen järkyttävän huonon välirahatarjouksen uuteen korttiin.
Tässä vaiheessa kirjoitin, että kumpikin tarjotuista korteista on huonommilla jäähyillä, pienemmillä kelloilla ja virtarajoilla, ei ylimääräisiä tuuletinpaikkoja. MSI:ssä vain yksi bios. Lopussa ilmoitin, että asiasta täytynee keskustella kuluttajaviranomaisen kanssa.
Vastauksessa Jimmsiltä ilmoitettiin, että pyyntö on laitettu eteenpäin ja asiaa jatketaan viikonlopun jälkeen. Sittenpä Jimssin mieli muuttui ja sain päivitettyä kortin TUF 3080 mallin myyntihinnasta välirahalla 4070 TI:n hintaan.
Kysymyksenä on, että miksi tuo teidän mielipide muuttui noin radikaalisti kesken käsittelyn, eikö käsittelijä tiennyt miten RMA-tapaukset pitää hoitaa? Pitääkö aina mainita kuluttajaviranomainen, jos haluaa hyvää RMA-palvelua? Mitä jos ensi kerralla tämä käsittelijä ei vie asiaa oikealle henkilölle ja pysyy kannassaan? Jos teiltä ostaa huippuluokan näytönohjaimia, tuleeko takuussa jatkossa mahdollisesti hinnat alkaen malli tilalle oikean mallin puuttuessa, tai pari sataa euroa korvauksena? Vai mikä se teidän kanta näihin on?