Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Tällä hetkellä on tosiaan hieman normaalia enemmän tilauksia käsittelyssä, mutta pyritään toki saamaan kaikki tilaukset aina matkaan arvioiden puitteissa.
Kuinka suuri merkitys oli joulukalenterin 24.pv luukun -60e Jimmsin koottavien tietokoneiden alennushinnasta? Taisi olla liian hyvä tarjous kun toimitukset alkoivat sakkaamaan o_O
 
7900 XTX korteista mitään uutta tietoa? Saksasta näköjään löytyy, onko tukkurilla mitään uutisia?
 
kyllä täytyy parjata tätä jimmssin rma:ta

nyt näyttiksen rma:n käsittely ollu 3vk heillä "pyydetään valmistajalta lisätietoja" tilassa.

keissi siis sellanen että mulla on palitin rtx 3080 game rock missä hotspotti menee heti kun esim ajelee timespytä tai ihan sama pelaako niin tonne 105c tietämille ja ropellit alkaa pitämään ihan jäätävää meteliä ja alkaa pyörimään sen 3k rpm kun ilmeisesti ropellien ohjaus menee hotspotin mukaan eikä coren tai muistien lämpöjen mukaan.

tästä lähetetty videota aspan kautta ja silti vaan tuntuu että tätä panttaillaan eikä edes yritetä palvella asiakasta. alkuun seliteltiin joulupyhillä ja nyt selitellään ihan muuten vaan että valmistajan edustajat palanneet juuri lomilta shaibaa.

edit. voisin iskeä tännekkin vaikka videota tosta näyttiksen toiminnasta ja voi muut foorumilaiset kertoa onko normaalia että palitin 3080 gamerockin ropellit pyörii pelatessa kokoajan täysillä ja kone on kuin suihkuturbiini
 
Onko @Jimm's mielestä tosiaan normaalia, että Asus TUF RTX 3070 näytönohjaimen lämmöt nousee noin 15 sekunnissa 85C/105C asteeseen ja tuulettimet huutaa yli 3000rpm? Tämän seurauksena näyttis luonnollisesti throttlaa ja laskee reilusti tehoja/kelloja, jonka seurauksena suorituskyky laskee selvästi. Laitoin rma-hakemuksen ja olen saanut tähän mennessä kaksi copypaste-vastausta, jotka toteaa tämän olevan normaalia ja kehoittavat nostamaan näyttiksen lämpötilan turvarajaa, jos ongelma häiritsee. Turvarajan nostaminen maksimiin ei tosin auta yhtään, eikä normaalisti toimiva kortti sellaista vaatisi. Jäähdytyksessä on selvästi jotain vialla.
 
Onko @Jimm's mielestä tosiaan normaalia, että Asus TUF RTX 3070 näytönohjaimen lämmöt nousee noin 15 sekunnissa 85C/105C asteeseen ja tuulettimet huutaa yli 3000rpm? Tämän seurauksena näyttis luonnollisesti throttlaa ja laskee reilusti tehoja/kelloja, jonka seurauksena suorituskyky laskee selvästi. Laitoin rma-hakemuksen ja olen saanut tähän mennessä kaksi copypaste-vastausta, jotka toteaa tämän olevan normaalia ja kehoittavat nostamaan näyttiksen lämpötilan turvarajaa, jos ongelma häiritsee. Turvarajan nostaminen maksimiin ei tosin auta yhtään, eikä normaalisti toimiva kortti sellaista vaatisi. Jäähdytyksessä on selvästi jotain vialla.
Mulla samanlaista ongelmaa palitin kanssa ja tässä odotellaan valmistajalta vastausta onko normaalia.
Mun keissi lähtee kuluttajasuojaan kohta jossei ala vastauksia kuulumaan että menee takuuseen
 
Jotkut oppivat toisten virheistä, osa oppii omista virheistä, mutta @Jimm's ei opi edes omistakaan virheistä.

Tedän usemapaan kertaan antamat lupaukset panostaa takuukäsittelyyn on näköjään pelkkää sanahelinää.
Itselläni takuukäsittely Jimmsin kautta on ollu aina täysin moitteetonta. Olen saanut vaihtaa myös käytetyn tuotteen toiseen maksamalla vain välirahan. Hoidin nämä sähköpostin välityksellä jossa asiakaspalvelija itse antoi 3 eriä vaihtoehtoa, kun ehdotin hänelle voisinko saada jonkin vastaavan tuotteen ja maksan välirahan jos tuotteen hinnoissa on eroja ja otin sieltä sitten mieluisimman.

Ei tuota voi ihan yleistää sentäs, ainahan sitä muutaman muron sekaan mahtuu yksi rusina.
 
Ketjua hieman taaksepäin lukeneena taitaa olla turhaa odottaa eilen tilattuja vr laseja viikonlopun peleihin :/
 
Itse yritin ostaa dellin läppäriä tuolla 499e hinnalla mutta Tilaus ei onnistunut joulukuussa mistä johtunee?
 
Mulla samanlaista ongelmaa palitin kanssa ja tässä odotellaan valmistajalta vastausta onko normaalia.
Mun keissi lähtee kuluttajasuojaan kohta jossei ala vastauksia kuulumaan että menee takuuseen

Näköjään täällä on enemmänkin ihmisiä, joilla on samoja ongelmia kuin itselläni, eli Jimmsin vakiovastaus:

"Kun kortin lämpötila nousee yli 75 asteen, niin tuulettimien kuulukin pyöriä täysillä, joten kortissa ei ole mitään vikaa."

Olin tosiaan yhteydessä Kilpailu- ja kuluttajavirastoon, niin katsotaan nyt ensin, että mitä mieltä he ovat tästä näkemyksestä.

Mutta tällä hetkellä tilanne tosiaan on se, että jos ostatte Jimmsistä vaikka tuollaisen about 1600 euroa maksavan Asus TUF 4080 kortin (IO-Techin testissä lämmöt 66 astetta ja korttia kehutaan lähes äänettömäksi) ja saatte yksilön, jossa lämmöt nousevat heti yli 80 asteen ja tuulettimet huutavat täysillä, niin Jimmsin näkemyksen mukaan siinä ei ole mitään vikaan, koska tuulettimien kuulukin pyöriä täysillä, kun lämpötila nousee yli 75 asteen.

Jos haluaa pelata varmanpäälle, niin kannattaa ainakin tilata postimyynnillä, jolloin on edes se 14 päivän palautusoikeus, koska muuten tuollaista viallista korttia ei näköjään enää saa takuuseen.
 
Oma Palit RTX 3080 GamingPro kanssa nostaa lämmöt tuonne 72 tuntumaan ja hotspot karkaa lopulta 105 (ja luonnollisesti tuulettimet huutaa täysiä ja throttlaaminen alkaa). Alussa sain nuot samat geneeriset vastaukset mitä muutkin saaneet. Lopulta meni rma hakemus hyväksytyksi, että kortti on nyt lähetetty jimms. Saapi nähdä mitä sieltä tulee vastaukseksi.
 
Viimeksi muokattu:
@Jimm's Onko teillä kommentoitavaa tämmöisiin keisseihin jossa näytönohjain selvästi viallinen, mutta eväätte takuun? Tässä Ongelmat alueen ketjussa parillakin henkilöllä on 20 astetta lämpimämpinä käyviä näyttiksiä mitä muiden käyttäjien ja testien raportoidut lämpötilat ovat, tuulettimien huutaessa täysillä. Teidänkö mielestä tuo on normaalia?

@Tapio_75
@antt1

Jos näytönohjaimen (tai minkä tahansa tuotteen kohdalla) käytön kannalta huomaat jotain vikaa tai ominaisuuksiin kuulumatonta toimintaa niin otamme luonnollisesti testiin ja tarkistamme tuotteen suorituskyvyn kauttaaltaan läpi.

Mikäli hakemuksesta ei suoraan selviä tarpeeksi tietoa tai onko luotettavia testiohjelmia käytetty ja tulokset tulkittu oikein niin pyydämme lisätietoja, ettei tuotetta lähetetä meille turhaan. Konsultoimme valmistajia aina rajatapauksissa riippuen täysin vian luonteesta. Näissäkin rajatapauksissa ratkaisemme asian asiakkaan hyväksi eli olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme niin lähdetään edistämään takuukäsittelyä.

Ketjumme ei ole aina se paras paikka käsitellä poikkeuksia, koska yksittäisen komponentin vikaan voi vaikuttaa myös moni muu seikka mitä näissä keskusteluista ei selviä. Tästä on nyt koostetusti laitettu palautetta eteenpäin ja vastaamme vielä uudelleen tämän perusteella, kun asia on sisäisesti käyty läpi.

Luonnollisesti myös kaikki tämä palaute välitetään eteenpäin valmistajille ja yhteistyökumppaneille painottaen Suomen kuluttajansuojalakia, mikä ei välttämättä aina mene samassa linjassa ulkomaisten toimitsijoiden toimintamallien kanssa.
 
Onko @Jimm's mielestä tosiaan normaalia, että Asus TUF RTX 3070 näytönohjaimen lämmöt nousee noin 15 sekunnissa 85C/105C asteeseen ja tuulettimet huutaa yli 3000rpm? Tämän seurauksena näyttis luonnollisesti throttlaa ja laskee reilusti tehoja/kelloja, jonka seurauksena suorituskyky laskee selvästi. Laitoin rma-hakemuksen ja olen saanut tähän mennessä kaksi copypaste-vastausta, jotka toteaa tämän olevan normaalia ja kehoittavat nostamaan näyttiksen lämpötilan turvarajaa, jos ongelma häiritsee. Turvarajan nostaminen maksimiin ei tosin auta yhtään, eikä normaalisti toimiva kortti sellaista vaatisi. Jäähdytyksessä on selvästi jotain vialla.
Tähän tapaukseen liittyen valmistajalta asti on konsultoitu näytönohjaimen käyttäytymistä ja vastaus heidän oma linjaus tapauksen osalta. Asiaa voidaan luonnollisesti konsultoida lisää, mutta vastaus on varmasti sama heiltä.

Kuitenkin, jos kortin käytön kannalta suorituskyky poikkeaa / muuta epävakautta mikä aiheuttaa esim. kaatumisia / muuta käytön kannalta estettä nin yhteyttä asiakaspalveluumme niin otetaan testiin ja tarkistetaan.
 
Jos näytönohjaimen (tai minkä tahansa tuotteen kohdalla) käytön kannalta huomaat jotain vikaa tai ominaisuuksiin kuulumatonta toimintaa niin otamme luonnollisesti testiin ja tarkistamme tuotteen suorituskyvyn kauttaaltaan läpi.

Mikäli hakemuksesta ei suoraan selviä tarpeeksi tietoa tai onko luotettavia testiohjelmia käytetty ja tulokset tulkittu oikein niin pyydämme lisätietoja, ettei tuotetta lähetetä meille turhaan. Konsultoimme valmistajia aina rajatapauksissa riippuen täysin vian luonteesta. Näissäkin rajatapauksissa ratkaisemme asian asiakkaan hyväksi eli olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme niin lähdetään edistämään takuukäsittelyä.

Ketjumme ei ole aina se paras paikka käsitellä poikkeuksia, koska yksittäisen komponentin vikaan voi vaikuttaa myös moni muu seikka mitä näissä keskusteluista ei selviä. Tästä on nyt koostetusti laitettu palautetta eteenpäin ja vastaamme vielä uudelleen tämän perusteella, kun asia on sisäisesti käyty läpi.

Luonnollisesti myös kaikki tämä palaute välitetään eteenpäin valmistajille ja yhteistyökumppaneille painottaen Suomen kuluttajansuojalakia, mikä ei välttämättä aina mene samassa linjassa ulkomaisten toimitsijoiden toimintamallien kanssa.


Tähän tapaukseen liittyen valmistajalta asti on konsultoitu näytönohjaimen käyttäytymistä ja vastaus heidän oma linjaus tapauksen osalta. Asiaa voidaan luonnollisesti konsultoida lisää, mutta vastaus on varmasti sama heiltä.

Kuitenkin, jos kortin käytön kannalta suorituskyky poikkeaa / muuta epävakautta mikä aiheuttaa esim. kaatumisia / muuta käytön kannalta estettä nin yhteyttä asiakaspalveluumme niin otetaan testiin ja tarkistetaan.

Jimssissä on kyllä erinomaista asiakaspalvelua, jatkakaa samaan malliin :thumbsup:
 
Tähän tapaukseen liittyen valmistajalta asti on konsultoitu näytönohjaimen käyttäytymistä ja vastaus heidän oma linjaus tapauksen osalta. Asiaa voidaan luonnollisesti konsultoida lisää, mutta vastaus on varmasti sama heiltä.

Kuitenkin, jos kortin käytön kannalta suorituskyky poikkeaa / muuta epävakautta mikä aiheuttaa esim. kaatumisia / muuta käytön kannalta estettä nin yhteyttä asiakaspalveluumme niin otetaan testiin ja tarkistetaan.
Teidän mielestä kortissa ei ole käytön kannalta mitään poikkeavaa/esteitä, jos tuulettimet huutaa koko ajan täysiä, kortti throttlaa ja suorituskyky putoaa noin 10-20 %. Selvä homma. Haluaisitteko ostaa multa erään normaalisti toimivan rtx 3070 näyttiksen?
 
Teidän mielestä kortissa ei ole käytön kannalta mitään poikkeavaa/esteitä, jos tuulettimet huutaa koko ajan täysiä, kortti throttlaa ja suorituskyky putoaa noin 10-20 %. Selvä homma. Haluaisitteko ostaa multa erään normaalisti toimivan rtx 3070 näyttiksen?
Otetaan tämä testiin meille kyllä mikäli haluat. Olisitko yhteydessä asiakaspalveluun niin laitetaan palautusohjeet tulemaan.
 
Oma Palit RTX 3080 GamingPro kanssa nostaa lämmöt tuonne 72 tuntumaan ja hotspot karkaa lopulta 105 (ja luonnollisesti tuulettimet huutaa täysiä ja throttlaaminen alkaa). Alussa sain nuot samat geneeriset vastaukset mitä muutkin saaneet. Lopulta meni rma hakemus hyväksytyksi

Melkein tekisi mieli todeta, että WTF. Oma 3080 TUF nostaa pelatessa lämmöt avoimessa testipenkissä lähes välittömästi n. 80 asteeseen ja tuulettimet huutaa täysillä. Tein tästä RMA:n, joka hylättiin & suljettiin välittömästi saatesanoilla "tuulettimien kuuluukin pyöriä täysillä, kun lämmöt nousevat yli 75 asteen, joten kortissa ei ole mitään vikaa."

Yritin tämän jälkeen vääntää asiaa sähköpostilla Jimmsin asiakaspalvelun kanssa useamman viestin kanssa, mutta heidän näkemys oli, että kortissa ei ole mitään vikaan, eikä takuukorjaukselle ole mitään perusteita, eivätkä näinollen ota korttia takuuhuoltoon.

Nämä Jimmsin väitteet, että "otamme luonnollisesti testiin ja tarkistamme tuotteen suorituskyvyn kauttaaltaan läpi." ovat kyllä melkoista totuuden venyttämistä.

Mutta odotellaan mielipidettä tuolta Kilpailu- ja kuluttajavirastosta ja katsotaan, että mikä heidän näkemys on asiaan.
 
Melkein tekisi mieli todeta, että WTF. Oma 3080 TUF nostaa pelatessa lämmöt avoimessa testipenkissä lähes välittömästi n. 80 asteeseen ja tuulettimet huutaa täysillä. Tein tästä RMA:n, joka hylättiin & suljettiin välittömästi saatesanoilla "tuulettimien kuuluukin pyöriä täysillä, kun lämmöt nousevat yli 75 asteen, joten kortissa ei ole mitään vikaa."

Yritin tämän jälkeen vääntää asiaa sähköpostilla Jimmsin asiakaspalvelun kanssa useamman viestin kanssa, mutta heidän näkemys oli, että kortissa ei ole mitään vikaan, eikä takuukorjaukselle ole mitään perusteita, eivätkä näinollen ota korttia takuuhuoltoon.

Nämä Jimmsin väitteet, että "otamme luonnollisesti testiin ja tarkistamme tuotteen suorituskyvyn kauttaaltaan läpi." ovat kyllä melkoista totuuden venyttämistä.

Mutta odotellaan mielipidettä tuolta Kilpailu- ja kuluttajavirastosta ja katsotaan, että mikä heidän näkemys on asiaan.
kauas sä oot taistellu tän kanssa nyt? tietää vähä ite että millasta aikataulua tässä on odotettavissa :D
 
Jotkut oppivat toisten virheistä, osa oppii omista virheistä, mutta @Jimm's ei opi edes omistakaan virheistä.

Tedän usemapaan kertaan antamat lupaukset panostaa takuukäsittelyyn on näköjään pelkkää sanahelinää.
Kiitos palautteesta. Haluamme korostaa, että käsittelemme vuoden aikana viisinumeroisen määrän RMA-tapauksia. Asiakastyytyväisyytemme on tutkimustenkin perusteella korkealla tasolla. Viime vuosina olemme myös panostaneet tähän tuomalla mm. 24h asiakaspalvelun. Yrityksemme kehittää kokoajan prosesseja eteenpäin palvellaksemme asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla. Jos jokin asia mietityttää niin olethan yhteydessä. Otamme tällaiset toteamukset vakavasti.
 
1673090132171.png


Laitetaanko Outlet-tuotteille aina hinnat käsin eikä ne reagoi mitenkään tuotteen normaalihintaan?
Tämä nyt tarkisteltu! Automaattisesti nuo outlet-tuotteet eivät valitettavasti ainakaan toistaiseksi päivity.
 
Tedän usemapaan kertaan antamat lupaukset panostaa takuukäsittelyyn on näköjään pelkkää sanahelinää.
Se, että kaikki RMA-tapaukset eivät hetkessä ala päättymään onnellisesti, ei kerro siitä etteikö siihen olisi panostettu. Tekisi mieli väittää, että aivan varmasti on panostettu.

Silti, harmillisen paljon noita menee metsään.
 

Erityisesti kiinnostaisi barebone versio ilman muistia / kiintolevyä, 6900HX prosessorilla.

Mutta todella heikosti vielä juuri missään myynnissä.
Näitä lisätty nyt tilattavaksi, mutta toistaiseksi ainakin saatavilla vain muistin ja SSD:n kanssa.
 
Onko Meshroom S kotelon saatavuudesta mitään uutta arviota? SSUPD ja Casekingin perusteella pitäisi tulla saataville Euroopassa tämän kuun lopulla, mutta mieluusti tilaisin kotimaisesta kaupasta.

Entä onko tietoa, koska NR200P värikkäämpiä vaihtoehtoja (Caribbean blue, oranssi, pinkki...) tulisi taas valikoimaan?
 
Viimeksi muokattu:
Saisitteko standardisoitua lämpötahnojen tuotetiedot esim. lämmönjohtavuuden ja resistanssin osalta? Nyt tuotteilla on valmistajien vaihtelevat tiedot ja vertailu vaatii jatkuvia yksikkömuunnoksia.
 
Onko Meshroom S kotelon saatavuudesta mitään uutta arviota? SSUPD ja Casekingin perusteella pitäisi tulla saataville Euroopassa tämän kuun lopulla, mutta mieluusti tilaisin kotimaisesta kaupasta.

Tuosta Meshroomista ei valitettevasti ole meillä vielä tietoa milloin saadaan. Olettaisin kun Casekingillä tuo saatavuus paranee niin meilläkin sitä kautta.

Entä onko tietoa, koska NR200P värikkäämpiä vaihtoehtoja (Caribbean blue, oranssi, pinkki...) tulisi taas valikoimaan?

Nämä olivat nimellä "Limited Edition" ja näyttää siltä, ettei enää saada valikoimaan ellei valmistaja julkista uutta erää myöhemmin.
 
Saisitteko standardisoitua lämpötahnojen tuotetiedot esim. lämmönjohtavuuden ja resistanssin osalta? Nyt tuotteilla on valmistajien vaihtelevat tiedot ja vertailu vaatii jatkuvia yksikkömuunnoksia.
Hei, tästä laitettu kehitysehdoitus eteenpäin. Mahdollisesti tosin joudutaan valmistajan ilmoittamilla tuotetiedoilla menemään jatkossakin näiden kanssa.
 
Jos tällä viikolla ei ala vastausta kuulumaan ni alan iskemään asiaa eteenpäin
 
Eiks juuri tollaisia caseja varten ole se joukkokanne? Jos siis amd, ei kohtuullisessa ajassa toimita korvaavia tuotteita etc....
 
Aika selvää on jos AMD:llä ja/tai heidän alihankkijalla on nolla korttia vaihtovarastoa ja uusi erä kestää pari viikkoa soutaa kiinasta paikalle niin sitten se vaihto kestää sen pari viikkoa. Ei siinä voi rutista mitään. Sitten jos vaihto venyy kohtuuttomasti (enemmän kuin voisi olettaa että kestää tehtaan valmistaa kortti ja toimittaa se AMDn takuukäsittelyyn) voi alkaa miettiä valituksen aiheita.
 
Jos saisitte B760-emolevyjä ja i5-13400f:ää johonkin kimppapakettiin niin olisin kiinnostunut. Toistaiseksi mikään firma ei näytä vielä tarjoavan tällaisia.
 
Jos saisitte B760-emolevyjä ja i5-13400f:ää johonkin kimppapakettiin niin olisin kiinnostunut. Toistaiseksi mikään firma ei näytä vielä tarjoavan tällaisia.
Näistä olisi tarkoitus saada myös bundlesettejä saataville ja pyritään saamaan näitä linjoille arviolta vielä tälle tai ensiviikolle.
 
Jos saisitte B760-emolevyjä ja i5-13400f:ää johonkin kimppapakettiin niin olisin kiinnostunut. Toistaiseksi mikään firma ei näytä vielä tarjoavan tällaisia.

B760 + i5-13500 olisi parempi diili.. 4 lisäydintä + iGPU noin 50€...

Näitä ainakin tuolla Konepaketit-osiossa suositellaan.
 
B760 + i5-13500 olisi parempi diili.. 4 lisäydintä + iGPU noin 50€...

Näitä ainakin tuolla Konepaketit-osiossa suositellaan.
En ehkä tarvitse enempää ytimiä kun lähinnä pelaan, mutta ehkä sellainen voisi olla enemmän ns. futureproof.. Vaikea silti uskoa että pelit oppisivat lähiaikoina käyttämään vielä enemmän ytimiä.
 
saisko näistä jonkun bundlen aikaiseksi kun 7900 refu malli jäähyt on niin sököjä



EDIT: Odotella nyt että tulee edes blokit saataville ja miltä xtx saatavuus näyttää
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa. Ekwb julkaisi tänään lga 1700 direct die blockit ja korkkaus välineet sun muut. Onko näitä mahdollista saada listalle? Itseäni kiinnostaa lähinnä upgrade kit.

EK-Quantum Velocity² Direct Die - 1700 Upgrade Kit Product EAN: 3831109897744

 
Jimm's muuten hyvä pulju, mutta silloin kun joku menee pieleen niin se menee kunnolla.

Ostin 2021 blackfriday sesonkina näytön (Gigabyte M32U) ja sainkin sen hyvään hintaan. Tilaus tuli perille nopeasti ja näyttö näytti upealta. Laitoin näytön kiinni ja näyttö näytti pelittävän oikein hyvin.
Hetken pelattuani näytön signaali katkesi ja taas palautui. Tarkistin johdot ja liitokset ja niissä ei ollut vikaa. Näyttö toimi taas hetken mallikkaasti, mutta sitten kyseinen ongelma tapahtui taas. Lähdin tutkimaan foorumeita ja gigabyten sivuja ja huomasin että firmiksen pystyy päivittämään. Näin tein ja ongelma ei kadonnut. Aikaa meni ja ongelma toistui hyvin satunnaisesti. Näyttö oli kokeiltu Hdmi kaapelilla, display kaapelilla, pelikoneessa sekä työläppärissä, full hd sekä 4k resoluutiolla. Ongelma aina sama. Satunnaisesti signaali katkeaa ja sitten taas palaa.

Olin yhteydessä jimssiin. Ilmoitin ongelmasta ja heiltä tuli vastaus että lähetä se suoraan gigabytelle. Ilmoitin että minulla ei ole enää tuotteelle pakkausta tai materiaalia kotona miten voisin tuotteen pakata. Silti käskettiin olla gigabyteen yhteydessä ja pestiin kädet asiasta.
Näin siis tein ja olin gigabyteen yhteydessä ja he tekivät RMA tapauksen näytöstä. Gigabyteltä tilattiin minulle ups nouto.
Olin Ups:sään yhteydessä ja kysäisin että onkohan kuskin mahdollista tuoda pakkausmateriaalia kun minulla tosiaan kotona ei ollut mitään miten saisin näytön ehjänä perille.
Asiakaspalvelia kertoi että kyllähän se onnistuu ja käskee kuskin tuomaan materiaalit. (Jos olisin tiennyt että tämä ei onnistu olisin tottakai materiaalit jostain muualta hankkinut.)

Kuski soitti ja ilmoitti olevansa myöhässä. Kysyin häneltä onko luvatut materiaalit matkassa. Kuski vastasi ihmeissään ettei mitään materiaaleja ole mukana että hän on vaan kuski.

Pienessä paniikissa kirosanojen saattelemana aloin etsimään kotoani kaikkea millä näytön saisin pakattua mahdollisimman hyvin.
Kuski tuli ja kysyin että meneekö se varmasti ehjänä nyt perille? Kuski tähän vastaa että kyllä menee.

Viikko vierähti ja Gigabyten hollantilainen huolto ottaa minuun yhteyttä sähköpostilla
Näyttö paskana. Kuljetus oli rikkonut tuotteen. Näyttö voidaan korjata 500€.

Tässä vaiheessa olin yhteydessä Jimssiin sekä Ups kuljetukseen.
Jimms ilmoittaa ettei ole heidän ongelma. Itse olit tuotteen huonosti pakannut ja vastuu on asiakkaalla.
Ups ilmoittaa että ei ota kantaa ja käski Hollantilaisen huoltoyhtiön tehdä reklamaatio (Arvaa suostuvatko tekemään).
Olin Kuluttajasuojaan yhteydessä ja heidän virallinen vastaus oli että vastuu on Jimms Pc:llä lähetti paketin asiakas tai jälleenmyyjä.
Tähän jimms vastaa ettei aio siltikään muuttaa kantaansa.

Mitä mulla jäi käteen tästä?
Takuun alainen tuote jossa tekninen vika ja nyt myös fyysinen vika.
3 yritystä jotka kaikki nostavat kädet pystyyn ja lopettavat asiakkaalle kommunikoinnin ja sähköposteihin vastaamisen.
Nyt ei ole sitten näyttöä eikä rahoja mitä näyttöön käytin (800€)

Kiitos Jimms Pc store!
 

Liitteet

  • unnamed.png
    unnamed.png
    77,4 KB · Luettu: 356
  • image002 (2).png
    image002 (2).png
    1,7 MB · Luettu: 364
  • image001 (3).png
    image001 (3).png
    1,4 MB · Luettu: 356
  • image002 (1) (1).png
    image002 (1) (1).png
    2,6 MB · Luettu: 351
  • image003 (1).png
    image003 (1).png
    1,4 MB · Luettu: 355
  • image004.png
    image004.png
    1,7 MB · Luettu: 348
En kyllä ymmärrä miten myyjäliike olisi vastuussa siitä miten asiakas paketoi tuotteen lähettäessään sen huoltoon, esim. keissi tietokone jätesäkissä :rofl2: mutta joo kotivakuutuksesta luulisi saavan jotain takaisin tällaisessa tapauksessa.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
254 121
Viestejä
4 419 850
Jäsenet
73 290
Uusin jäsen
Jaakkok

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom