Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
@Jimm's Onko teillä kommentoitavaa tämmöisiin keisseihin jossa näytönohjain selvästi viallinen, mutta eväätte takuun? Tässä Ongelmat alueen ketjussa parillakin henkilöllä on 20 astetta lämpimämpinä käyviä näyttiksiä mitä muiden käyttäjien ja testien raportoidut lämpötilat ovat, tuulettimien huutaessa täysillä. Teidänkö mielestä tuo on normaalia?

@Tapio_75
@antt1

Jos näytönohjaimen (tai minkä tahansa tuotteen kohdalla) käytön kannalta huomaat jotain vikaa tai ominaisuuksiin kuulumatonta toimintaa niin otamme luonnollisesti testiin ja tarkistamme tuotteen suorituskyvyn kauttaaltaan läpi.

Mikäli hakemuksesta ei suoraan selviä tarpeeksi tietoa tai onko luotettavia testiohjelmia käytetty ja tulokset tulkittu oikein niin pyydämme lisätietoja, ettei tuotetta lähetetä meille turhaan. Konsultoimme valmistajia aina rajatapauksissa riippuen täysin vian luonteesta. Näissäkin rajatapauksissa ratkaisemme asian asiakkaan hyväksi eli olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme niin lähdetään edistämään takuukäsittelyä.

Ketjumme ei ole aina se paras paikka käsitellä poikkeuksia, koska yksittäisen komponentin vikaan voi vaikuttaa myös moni muu seikka mitä näissä keskusteluista ei selviä. Tästä on nyt koostetusti laitettu palautetta eteenpäin ja vastaamme vielä uudelleen tämän perusteella, kun asia on sisäisesti käyty läpi.

Luonnollisesti myös kaikki tämä palaute välitetään eteenpäin valmistajille ja yhteistyökumppaneille painottaen Suomen kuluttajansuojalakia, mikä ei välttämättä aina mene samassa linjassa ulkomaisten toimitsijoiden toimintamallien kanssa.
 
Onko @Jimm's mielestä tosiaan normaalia, että Asus TUF RTX 3070 näytönohjaimen lämmöt nousee noin 15 sekunnissa 85C/105C asteeseen ja tuulettimet huutaa yli 3000rpm? Tämän seurauksena näyttis luonnollisesti throttlaa ja laskee reilusti tehoja/kelloja, jonka seurauksena suorituskyky laskee selvästi. Laitoin rma-hakemuksen ja olen saanut tähän mennessä kaksi copypaste-vastausta, jotka toteaa tämän olevan normaalia ja kehoittavat nostamaan näyttiksen lämpötilan turvarajaa, jos ongelma häiritsee. Turvarajan nostaminen maksimiin ei tosin auta yhtään, eikä normaalisti toimiva kortti sellaista vaatisi. Jäähdytyksessä on selvästi jotain vialla.
Tähän tapaukseen liittyen valmistajalta asti on konsultoitu näytönohjaimen käyttäytymistä ja vastaus heidän oma linjaus tapauksen osalta. Asiaa voidaan luonnollisesti konsultoida lisää, mutta vastaus on varmasti sama heiltä.

Kuitenkin, jos kortin käytön kannalta suorituskyky poikkeaa / muuta epävakautta mikä aiheuttaa esim. kaatumisia / muuta käytön kannalta estettä nin yhteyttä asiakaspalveluumme niin otetaan testiin ja tarkistetaan.
 
Jos näytönohjaimen (tai minkä tahansa tuotteen kohdalla) käytön kannalta huomaat jotain vikaa tai ominaisuuksiin kuulumatonta toimintaa niin otamme luonnollisesti testiin ja tarkistamme tuotteen suorituskyvyn kauttaaltaan läpi.

Mikäli hakemuksesta ei suoraan selviä tarpeeksi tietoa tai onko luotettavia testiohjelmia käytetty ja tulokset tulkittu oikein niin pyydämme lisätietoja, ettei tuotetta lähetetä meille turhaan. Konsultoimme valmistajia aina rajatapauksissa riippuen täysin vian luonteesta. Näissäkin rajatapauksissa ratkaisemme asian asiakkaan hyväksi eli olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme niin lähdetään edistämään takuukäsittelyä.

Ketjumme ei ole aina se paras paikka käsitellä poikkeuksia, koska yksittäisen komponentin vikaan voi vaikuttaa myös moni muu seikka mitä näissä keskusteluista ei selviä. Tästä on nyt koostetusti laitettu palautetta eteenpäin ja vastaamme vielä uudelleen tämän perusteella, kun asia on sisäisesti käyty läpi.

Luonnollisesti myös kaikki tämä palaute välitetään eteenpäin valmistajille ja yhteistyökumppaneille painottaen Suomen kuluttajansuojalakia, mikä ei välttämättä aina mene samassa linjassa ulkomaisten toimitsijoiden toimintamallien kanssa.


Tähän tapaukseen liittyen valmistajalta asti on konsultoitu näytönohjaimen käyttäytymistä ja vastaus heidän oma linjaus tapauksen osalta. Asiaa voidaan luonnollisesti konsultoida lisää, mutta vastaus on varmasti sama heiltä.

Kuitenkin, jos kortin käytön kannalta suorituskyky poikkeaa / muuta epävakautta mikä aiheuttaa esim. kaatumisia / muuta käytön kannalta estettä nin yhteyttä asiakaspalveluumme niin otetaan testiin ja tarkistetaan.

Jimssissä on kyllä erinomaista asiakaspalvelua, jatkakaa samaan malliin :thumbsup:
 
Tähän tapaukseen liittyen valmistajalta asti on konsultoitu näytönohjaimen käyttäytymistä ja vastaus heidän oma linjaus tapauksen osalta. Asiaa voidaan luonnollisesti konsultoida lisää, mutta vastaus on varmasti sama heiltä.

Kuitenkin, jos kortin käytön kannalta suorituskyky poikkeaa / muuta epävakautta mikä aiheuttaa esim. kaatumisia / muuta käytön kannalta estettä nin yhteyttä asiakaspalveluumme niin otetaan testiin ja tarkistetaan.
Teidän mielestä kortissa ei ole käytön kannalta mitään poikkeavaa/esteitä, jos tuulettimet huutaa koko ajan täysiä, kortti throttlaa ja suorituskyky putoaa noin 10-20 %. Selvä homma. Haluaisitteko ostaa multa erään normaalisti toimivan rtx 3070 näyttiksen?
 
Teidän mielestä kortissa ei ole käytön kannalta mitään poikkeavaa/esteitä, jos tuulettimet huutaa koko ajan täysiä, kortti throttlaa ja suorituskyky putoaa noin 10-20 %. Selvä homma. Haluaisitteko ostaa multa erään normaalisti toimivan rtx 3070 näyttiksen?
Otetaan tämä testiin meille kyllä mikäli haluat. Olisitko yhteydessä asiakaspalveluun niin laitetaan palautusohjeet tulemaan.
 
Oma Palit RTX 3080 GamingPro kanssa nostaa lämmöt tuonne 72 tuntumaan ja hotspot karkaa lopulta 105 (ja luonnollisesti tuulettimet huutaa täysiä ja throttlaaminen alkaa). Alussa sain nuot samat geneeriset vastaukset mitä muutkin saaneet. Lopulta meni rma hakemus hyväksytyksi

Melkein tekisi mieli todeta, että WTF. Oma 3080 TUF nostaa pelatessa lämmöt avoimessa testipenkissä lähes välittömästi n. 80 asteeseen ja tuulettimet huutaa täysillä. Tein tästä RMA:n, joka hylättiin & suljettiin välittömästi saatesanoilla "tuulettimien kuuluukin pyöriä täysillä, kun lämmöt nousevat yli 75 asteen, joten kortissa ei ole mitään vikaa."

Yritin tämän jälkeen vääntää asiaa sähköpostilla Jimmsin asiakaspalvelun kanssa useamman viestin kanssa, mutta heidän näkemys oli, että kortissa ei ole mitään vikaan, eikä takuukorjaukselle ole mitään perusteita, eivätkä näinollen ota korttia takuuhuoltoon.

Nämä Jimmsin väitteet, että "otamme luonnollisesti testiin ja tarkistamme tuotteen suorituskyvyn kauttaaltaan läpi." ovat kyllä melkoista totuuden venyttämistä.

Mutta odotellaan mielipidettä tuolta Kilpailu- ja kuluttajavirastosta ja katsotaan, että mikä heidän näkemys on asiaan.
 
Melkein tekisi mieli todeta, että WTF. Oma 3080 TUF nostaa pelatessa lämmöt avoimessa testipenkissä lähes välittömästi n. 80 asteeseen ja tuulettimet huutaa täysillä. Tein tästä RMA:n, joka hylättiin & suljettiin välittömästi saatesanoilla "tuulettimien kuuluukin pyöriä täysillä, kun lämmöt nousevat yli 75 asteen, joten kortissa ei ole mitään vikaa."

Yritin tämän jälkeen vääntää asiaa sähköpostilla Jimmsin asiakaspalvelun kanssa useamman viestin kanssa, mutta heidän näkemys oli, että kortissa ei ole mitään vikaan, eikä takuukorjaukselle ole mitään perusteita, eivätkä näinollen ota korttia takuuhuoltoon.

Nämä Jimmsin väitteet, että "otamme luonnollisesti testiin ja tarkistamme tuotteen suorituskyvyn kauttaaltaan läpi." ovat kyllä melkoista totuuden venyttämistä.

Mutta odotellaan mielipidettä tuolta Kilpailu- ja kuluttajavirastosta ja katsotaan, että mikä heidän näkemys on asiaan.
kauas sä oot taistellu tän kanssa nyt? tietää vähä ite että millasta aikataulua tässä on odotettavissa :D
 
Jotkut oppivat toisten virheistä, osa oppii omista virheistä, mutta @Jimm's ei opi edes omistakaan virheistä.

Tedän usemapaan kertaan antamat lupaukset panostaa takuukäsittelyyn on näköjään pelkkää sanahelinää.
Kiitos palautteesta. Haluamme korostaa, että käsittelemme vuoden aikana viisinumeroisen määrän RMA-tapauksia. Asiakastyytyväisyytemme on tutkimustenkin perusteella korkealla tasolla. Viime vuosina olemme myös panostaneet tähän tuomalla mm. 24h asiakaspalvelun. Yrityksemme kehittää kokoajan prosesseja eteenpäin palvellaksemme asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla. Jos jokin asia mietityttää niin olethan yhteydessä. Otamme tällaiset toteamukset vakavasti.
 
1673090132171.png


Laitetaanko Outlet-tuotteille aina hinnat käsin eikä ne reagoi mitenkään tuotteen normaalihintaan?
Tämä nyt tarkisteltu! Automaattisesti nuo outlet-tuotteet eivät valitettavasti ainakaan toistaiseksi päivity.
 
Tedän usemapaan kertaan antamat lupaukset panostaa takuukäsittelyyn on näköjään pelkkää sanahelinää.
Se, että kaikki RMA-tapaukset eivät hetkessä ala päättymään onnellisesti, ei kerro siitä etteikö siihen olisi panostettu. Tekisi mieli väittää, että aivan varmasti on panostettu.

Silti, harmillisen paljon noita menee metsään.
 

Erityisesti kiinnostaisi barebone versio ilman muistia / kiintolevyä, 6900HX prosessorilla.

Mutta todella heikosti vielä juuri missään myynnissä.
Näitä lisätty nyt tilattavaksi, mutta toistaiseksi ainakin saatavilla vain muistin ja SSD:n kanssa.
 
Onko Meshroom S kotelon saatavuudesta mitään uutta arviota? SSUPD ja Casekingin perusteella pitäisi tulla saataville Euroopassa tämän kuun lopulla, mutta mieluusti tilaisin kotimaisesta kaupasta.

Entä onko tietoa, koska NR200P värikkäämpiä vaihtoehtoja (Caribbean blue, oranssi, pinkki...) tulisi taas valikoimaan?
 
Viimeksi muokattu:
Saisitteko standardisoitua lämpötahnojen tuotetiedot esim. lämmönjohtavuuden ja resistanssin osalta? Nyt tuotteilla on valmistajien vaihtelevat tiedot ja vertailu vaatii jatkuvia yksikkömuunnoksia.
 
Onko Meshroom S kotelon saatavuudesta mitään uutta arviota? SSUPD ja Casekingin perusteella pitäisi tulla saataville Euroopassa tämän kuun lopulla, mutta mieluusti tilaisin kotimaisesta kaupasta.

Tuosta Meshroomista ei valitettevasti ole meillä vielä tietoa milloin saadaan. Olettaisin kun Casekingillä tuo saatavuus paranee niin meilläkin sitä kautta.

Entä onko tietoa, koska NR200P värikkäämpiä vaihtoehtoja (Caribbean blue, oranssi, pinkki...) tulisi taas valikoimaan?

Nämä olivat nimellä "Limited Edition" ja näyttää siltä, ettei enää saada valikoimaan ellei valmistaja julkista uutta erää myöhemmin.
 
Saisitteko standardisoitua lämpötahnojen tuotetiedot esim. lämmönjohtavuuden ja resistanssin osalta? Nyt tuotteilla on valmistajien vaihtelevat tiedot ja vertailu vaatii jatkuvia yksikkömuunnoksia.
Hei, tästä laitettu kehitysehdoitus eteenpäin. Mahdollisesti tosin joudutaan valmistajan ilmoittamilla tuotetiedoilla menemään jatkossakin näiden kanssa.
 
Jos tällä viikolla ei ala vastausta kuulumaan ni alan iskemään asiaa eteenpäin
 
Eiks juuri tollaisia caseja varten ole se joukkokanne? Jos siis amd, ei kohtuullisessa ajassa toimita korvaavia tuotteita etc....
 
Aika selvää on jos AMD:llä ja/tai heidän alihankkijalla on nolla korttia vaihtovarastoa ja uusi erä kestää pari viikkoa soutaa kiinasta paikalle niin sitten se vaihto kestää sen pari viikkoa. Ei siinä voi rutista mitään. Sitten jos vaihto venyy kohtuuttomasti (enemmän kuin voisi olettaa että kestää tehtaan valmistaa kortti ja toimittaa se AMDn takuukäsittelyyn) voi alkaa miettiä valituksen aiheita.
 
Jos saisitte B760-emolevyjä ja i5-13400f:ää johonkin kimppapakettiin niin olisin kiinnostunut. Toistaiseksi mikään firma ei näytä vielä tarjoavan tällaisia.
 
Jos saisitte B760-emolevyjä ja i5-13400f:ää johonkin kimppapakettiin niin olisin kiinnostunut. Toistaiseksi mikään firma ei näytä vielä tarjoavan tällaisia.
Näistä olisi tarkoitus saada myös bundlesettejä saataville ja pyritään saamaan näitä linjoille arviolta vielä tälle tai ensiviikolle.
 
Jos saisitte B760-emolevyjä ja i5-13400f:ää johonkin kimppapakettiin niin olisin kiinnostunut. Toistaiseksi mikään firma ei näytä vielä tarjoavan tällaisia.

B760 + i5-13500 olisi parempi diili.. 4 lisäydintä + iGPU noin 50€...

Näitä ainakin tuolla Konepaketit-osiossa suositellaan.
 
B760 + i5-13500 olisi parempi diili.. 4 lisäydintä + iGPU noin 50€...

Näitä ainakin tuolla Konepaketit-osiossa suositellaan.
En ehkä tarvitse enempää ytimiä kun lähinnä pelaan, mutta ehkä sellainen voisi olla enemmän ns. futureproof.. Vaikea silti uskoa että pelit oppisivat lähiaikoina käyttämään vielä enemmän ytimiä.
 
saisko näistä jonkun bundlen aikaiseksi kun 7900 refu malli jäähyt on niin sököjä



EDIT: Odotella nyt että tulee edes blokit saataville ja miltä xtx saatavuus näyttää
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa. Ekwb julkaisi tänään lga 1700 direct die blockit ja korkkaus välineet sun muut. Onko näitä mahdollista saada listalle? Itseäni kiinnostaa lähinnä upgrade kit.

EK-Quantum Velocity² Direct Die - 1700 Upgrade Kit Product EAN: 3831109897744

 
Jimm's muuten hyvä pulju, mutta silloin kun joku menee pieleen niin se menee kunnolla.

Ostin 2021 blackfriday sesonkina näytön (Gigabyte M32U) ja sainkin sen hyvään hintaan. Tilaus tuli perille nopeasti ja näyttö näytti upealta. Laitoin näytön kiinni ja näyttö näytti pelittävän oikein hyvin.
Hetken pelattuani näytön signaali katkesi ja taas palautui. Tarkistin johdot ja liitokset ja niissä ei ollut vikaa. Näyttö toimi taas hetken mallikkaasti, mutta sitten kyseinen ongelma tapahtui taas. Lähdin tutkimaan foorumeita ja gigabyten sivuja ja huomasin että firmiksen pystyy päivittämään. Näin tein ja ongelma ei kadonnut. Aikaa meni ja ongelma toistui hyvin satunnaisesti. Näyttö oli kokeiltu Hdmi kaapelilla, display kaapelilla, pelikoneessa sekä työläppärissä, full hd sekä 4k resoluutiolla. Ongelma aina sama. Satunnaisesti signaali katkeaa ja sitten taas palaa.

Olin yhteydessä jimssiin. Ilmoitin ongelmasta ja heiltä tuli vastaus että lähetä se suoraan gigabytelle. Ilmoitin että minulla ei ole enää tuotteelle pakkausta tai materiaalia kotona miten voisin tuotteen pakata. Silti käskettiin olla gigabyteen yhteydessä ja pestiin kädet asiasta.
Näin siis tein ja olin gigabyteen yhteydessä ja he tekivät RMA tapauksen näytöstä. Gigabyteltä tilattiin minulle ups nouto.
Olin Ups:sään yhteydessä ja kysäisin että onkohan kuskin mahdollista tuoda pakkausmateriaalia kun minulla tosiaan kotona ei ollut mitään miten saisin näytön ehjänä perille.
Asiakaspalvelia kertoi että kyllähän se onnistuu ja käskee kuskin tuomaan materiaalit. (Jos olisin tiennyt että tämä ei onnistu olisin tottakai materiaalit jostain muualta hankkinut.)

Kuski soitti ja ilmoitti olevansa myöhässä. Kysyin häneltä onko luvatut materiaalit matkassa. Kuski vastasi ihmeissään ettei mitään materiaaleja ole mukana että hän on vaan kuski.

Pienessä paniikissa kirosanojen saattelemana aloin etsimään kotoani kaikkea millä näytön saisin pakattua mahdollisimman hyvin.
Kuski tuli ja kysyin että meneekö se varmasti ehjänä nyt perille? Kuski tähän vastaa että kyllä menee.

Viikko vierähti ja Gigabyten hollantilainen huolto ottaa minuun yhteyttä sähköpostilla
Näyttö paskana. Kuljetus oli rikkonut tuotteen. Näyttö voidaan korjata 500€.

Tässä vaiheessa olin yhteydessä Jimssiin sekä Ups kuljetukseen.
Jimms ilmoittaa ettei ole heidän ongelma. Itse olit tuotteen huonosti pakannut ja vastuu on asiakkaalla.
Ups ilmoittaa että ei ota kantaa ja käski Hollantilaisen huoltoyhtiön tehdä reklamaatio (Arvaa suostuvatko tekemään).
Olin Kuluttajasuojaan yhteydessä ja heidän virallinen vastaus oli että vastuu on Jimms Pc:llä lähetti paketin asiakas tai jälleenmyyjä.
Tähän jimms vastaa ettei aio siltikään muuttaa kantaansa.

Mitä mulla jäi käteen tästä?
Takuun alainen tuote jossa tekninen vika ja nyt myös fyysinen vika.
3 yritystä jotka kaikki nostavat kädet pystyyn ja lopettavat asiakkaalle kommunikoinnin ja sähköposteihin vastaamisen.
Nyt ei ole sitten näyttöä eikä rahoja mitä näyttöön käytin (800€)

Kiitos Jimms Pc store!
 

Liitteet

  • unnamed.png
    unnamed.png
    77,4 KB · Luettu: 356
  • image002 (2).png
    image002 (2).png
    1,7 MB · Luettu: 365
  • image001 (3).png
    image001 (3).png
    1,4 MB · Luettu: 356
  • image002 (1) (1).png
    image002 (1) (1).png
    2,6 MB · Luettu: 351
  • image003 (1).png
    image003 (1).png
    1,4 MB · Luettu: 355
  • image004.png
    image004.png
    1,7 MB · Luettu: 348
En kyllä ymmärrä miten myyjäliike olisi vastuussa siitä miten asiakas paketoi tuotteen lähettäessään sen huoltoon, esim. keissi tietokone jätesäkissä :rofl2: mutta joo kotivakuutuksesta luulisi saavan jotain takaisin tällaisessa tapauksessa.
 
Itse olisin kyllä laittanut stopin hommaan siinä vaiheessa kun kuski tuli ilman pakkausmateriaaleja.

Yksi syy miksi pyrin säilyttämään herkkien, isojen tai muuten hankalasti pakattujen tavaroiden säilytyslaatikot ainakin jonkin aikaa.

Huono kommunikointi on kyllä hyvä syy suosia asiointia suoraan vain yhden firman eli myyjän kanssa, vaikka myyjä itkisi, että ota yhteyttä valmistajaan. Voi toki hidastaa joskus hommia, mutta ompa ainakin selvää kuka on vastuussa sen jällkeen kun myyjä on saanut tuotteen toimitettavaksi huoltoon tms.
 
Saakos täältä tietoa milloin Endgame gearin XM2we hiirtä löytyy hyllystä? Tuleeko jo ensi viikolla?
 
Jimm's muuten hyvä pulju, mutta silloin kun joku menee pieleen niin se menee kunnolla.

Ostin 2021 blackfriday sesonkina näytön (Gigabyte M32U) ja sainkin sen hyvään hintaan. Tilaus tuli perille nopeasti ja näyttö näytti upealta. Laitoin näytön kiinni ja näyttö näytti pelittävän oikein hyvin.
Hetken pelattuani näytön signaali katkesi ja taas palautui. Tarkistin johdot ja liitokset ja niissä ei ollut vikaa. Näyttö toimi taas hetken mallikkaasti, mutta sitten kyseinen ongelma tapahtui taas. Lähdin tutkimaan foorumeita ja gigabyten sivuja ja huomasin että firmiksen pystyy päivittämään. Näin tein ja ongelma ei kadonnut. Aikaa meni ja ongelma toistui hyvin satunnaisesti. Näyttö oli kokeiltu Hdmi kaapelilla, display kaapelilla, pelikoneessa sekä työläppärissä, full hd sekä 4k resoluutiolla. Ongelma aina sama. Satunnaisesti signaali katkeaa ja sitten taas palaa.

Olin yhteydessä jimssiin. Ilmoitin ongelmasta ja heiltä tuli vastaus että lähetä se suoraan gigabytelle. Ilmoitin että minulla ei ole enää tuotteelle pakkausta tai materiaalia kotona miten voisin tuotteen pakata. Silti käskettiin olla gigabyteen yhteydessä ja pestiin kädet asiasta.
Näin siis tein ja olin gigabyteen yhteydessä ja he tekivät RMA tapauksen näytöstä. Gigabyteltä tilattiin minulle ups nouto.
Olin Ups:sään yhteydessä ja kysäisin että onkohan kuskin mahdollista tuoda pakkausmateriaalia kun minulla tosiaan kotona ei ollut mitään miten saisin näytön ehjänä perille.
Asiakaspalvelia kertoi että kyllähän se onnistuu ja käskee kuskin tuomaan materiaalit. (Jos olisin tiennyt että tämä ei onnistu olisin tottakai materiaalit jostain muualta hankkinut.)

Kuski soitti ja ilmoitti olevansa myöhässä. Kysyin häneltä onko luvatut materiaalit matkassa. Kuski vastasi ihmeissään ettei mitään materiaaleja ole mukana että hän on vaan kuski.

Pienessä paniikissa kirosanojen saattelemana aloin etsimään kotoani kaikkea millä näytön saisin pakattua mahdollisimman hyvin.
Kuski tuli ja kysyin että meneekö se varmasti ehjänä nyt perille? Kuski tähän vastaa että kyllä menee.

Viikko vierähti ja Gigabyten hollantilainen huolto ottaa minuun yhteyttä sähköpostilla
Näyttö paskana. Kuljetus oli rikkonut tuotteen. Näyttö voidaan korjata 500€.

Tässä vaiheessa olin yhteydessä Jimssiin sekä Ups kuljetukseen.
Jimms ilmoittaa ettei ole heidän ongelma. Itse olit tuotteen huonosti pakannut ja vastuu on asiakkaalla.
Ups ilmoittaa että ei ota kantaa ja käski Hollantilaisen huoltoyhtiön tehdä reklamaatio (Arvaa suostuvatko tekemään).
Olin Kuluttajasuojaan yhteydessä ja heidän virallinen vastaus oli että vastuu on Jimms Pc:llä lähetti paketin asiakas tai jälleenmyyjä.
Tähän jimms vastaa ettei aio siltikään muuttaa kantaansa.

Mitä mulla jäi käteen tästä?
Takuun alainen tuote jossa tekninen vika ja nyt myös fyysinen vika.
3 yritystä jotka kaikki nostavat kädet pystyyn ja lopettavat asiakkaalle kommunikoinnin ja sähköposteihin vastaamisen.
Nyt ei ole sitten näyttöä eikä rahoja mitä näyttöön käytin (800€)

Kiitos Jimms Pc store!
Itsellä myös meni pari viikkoa sitten takuu korjaukseen Samsungin näyttö, sanoivat sieltä suoraan ainakin minulle että jos ei onnistu itsellä viedä huoltoon niin myyjä liikkeeseen takaisin viedä niin he toimittavat eteenpäin sen näytön( ei siis ollut alkuperäistä pakettia tallessa)
 
Itsellä myös meni pari viikkoa sitten takuu korjaukseen Samsungin näyttö, sanoivat sieltä suoraan ainakin minulle että jos ei onnistu itsellä viedä huoltoon niin myyjä liikkeeseen takaisin viedä niin he toimittavat eteenpäin sen näytön( ei siis ollut alkuperäistä pakettia tallessa)
Mulla sanoivat näin " Gigabyte hoitaa kaikki omien laitteittensa huollot itse. Suosittelemme olemaan suoraan yhteydessä Gigabyten tukeen, joka ohjeistaa tarkemmin. "
 
Jimm's muuten hyvä pulju, mutta silloin kun joku menee pieleen niin se menee kunnolla.

Sen verran olen itse oppinut vastaavista tapauksista, että vaikka firma, josta tuote on ostettu ehdottaa, että ole itse suoraan yhteydessä laitteen valmistajaan, koska sitä kautta homma hoituu nopeammin, niin älä ikinä tee sitä virhettä. Minulla oli siis vähän vastaava tapaus. Sen jälkeen kun erehtyin olemaan yhteydessä valmistajaan ja tuotteessa oleva ongelma jatkui edelleen, niin jälleenmyyjä nosti kädet pystyyn ja totesi, että koska asiakas on hoitanut asiaa valmistajan kanssa, he eivät enää ole velvollisia hoitamaan asiaa, koska asiakas on itse ollut yhteydessä valmistajaan. Se vaan, että näin minua ohjeistettiin toimimaan, mutta enää sitä virhettä tee, koska siitä kerää vain itselleen ongelmia jatkossa.
 
Sen verran olen itse oppinut vastaavista tapauksista, että vaikka firma, josta tuote on ostettu ehdottaa, että ole itse suoraan yhteydessä laitteen valmistajaan, koska sitä kautta homma hoituu nopeammin, niin älä ikinä tee sitä virhettä. Minulla oli siis vähän vastaava tapaus. Sen jälkeen kun erehtyin olemaan yhteydessä valmistajaan ja tuotteessa oleva ongelma jatkui edelleen, niin jälleenmyyjä nosti kädet pystyyn ja totesi, että koska asiakas on hoitanut asiaa valmistajan kanssa, he eivät enää ole velvollisia hoitamaan asiaa, koska asiakas on itse ollut yhteydessä valmistajaan. Se vaan, että näin minua ohjeistettiin toimimaan, mutta enää sitä virhettä tee, koska siitä kerää vain itselleen ongelmia jatkossa.
koska asiakas on hoitanut asiaa valmistajan kanssa, he eivät enää ole velvollisia hoitamaan asiaa, koska asiakas on itse ollut yhteydessä valmistajaan.

Jos joku pulju kieltäytyy tämän vuoksi tekevänsä takuuhommia, niin tällä fraasilla voi pyyhkiä omaa takamusta. Sillä on painoarvoa 0, koska sillä ei ole väliä onko kuluttaja ollut yhteydessä valmistajaan vai ei, myyjällä on vastuut jotka on kirjattu selkeästi kuluttajasuojalakiin.
 
koska asiakas on hoitanut asiaa valmistajan kanssa, he eivät enää ole velvollisia hoitamaan asiaa, koska asiakas on itse ollut yhteydessä valmistajaan.

Jos joku pulju kieltäytyy tämän vuoksi tekevänsä takuuhommia, niin tällä fraasilla voi pyyhkiä omaa takamusta. Sillä on painoarvoa 0, koska sillä ei ole väliä onko kuluttaja ollut yhteydessä valmistajaan vai ei, myyjällä on vastuut jotka on kirjattu selkeästi kuluttajasuojalakiin.
Itsekkkn olin eilen yhteydessä palittiin ja kas kummaa, tänään sain vastauksen mitkä on normaalit lämmöt palitin 3080 game rockille.
@Jimm's :llä mennyt "valmistajalta lisätietoa" kyselyyn mennyt 4vk kohta.
Tuskin sieltä mitään ollaan edes tehty asian eteen ja maanantaina lähtee kuluttajasuojaan viestiä
 
Jimm's muuten hyvä pulju, mutta silloin kun joku menee pieleen niin se menee kunnolla.

Ostin 2021 blackfriday sesonkina näytön (Gigabyte M32U) ja sainkin sen hyvään hintaan. Tilaus tuli perille nopeasti ja näyttö näytti upealta. Laitoin näytön kiinni ja näyttö näytti pelittävän oikein hyvin.
Hetken pelattuani näytön signaali katkesi ja taas palautui. Tarkistin johdot ja liitokset ja niissä ei ollut vikaa. Näyttö toimi taas hetken mallikkaasti, mutta sitten kyseinen ongelma tapahtui taas. Lähdin tutkimaan foorumeita ja gigabyten sivuja ja huomasin että firmiksen pystyy päivittämään. Näin tein ja ongelma ei kadonnut. Aikaa meni ja ongelma toistui hyvin satunnaisesti. Näyttö oli kokeiltu Hdmi kaapelilla, display kaapelilla, pelikoneessa sekä työläppärissä, full hd sekä 4k resoluutiolla. Ongelma aina sama. Satunnaisesti signaali katkeaa ja sitten taas palaa.

Olin yhteydessä jimssiin. Ilmoitin ongelmasta ja heiltä tuli vastaus että lähetä se suoraan gigabytelle. Ilmoitin että minulla ei ole enää tuotteelle pakkausta tai materiaalia kotona miten voisin tuotteen pakata. Silti käskettiin olla gigabyteen yhteydessä ja pestiin kädet asiasta.
Näin siis tein ja olin gigabyteen yhteydessä ja he tekivät RMA tapauksen näytöstä. Gigabyteltä tilattiin minulle ups nouto.
Olin Ups:sään yhteydessä ja kysäisin että onkohan kuskin mahdollista tuoda pakkausmateriaalia kun minulla tosiaan kotona ei ollut mitään miten saisin näytön ehjänä perille.
Asiakaspalvelia kertoi että kyllähän se onnistuu ja käskee kuskin tuomaan materiaalit. (Jos olisin tiennyt että tämä ei onnistu olisin tottakai materiaalit jostain muualta hankkinut.)

Kuski soitti ja ilmoitti olevansa myöhässä. Kysyin häneltä onko luvatut materiaalit matkassa. Kuski vastasi ihmeissään ettei mitään materiaaleja ole mukana että hän on vaan kuski.

Pienessä paniikissa kirosanojen saattelemana aloin etsimään kotoani kaikkea millä näytön saisin pakattua mahdollisimman hyvin.
Kuski tuli ja kysyin että meneekö se varmasti ehjänä nyt perille? Kuski tähän vastaa että kyllä menee.

Viikko vierähti ja Gigabyten hollantilainen huolto ottaa minuun yhteyttä sähköpostilla
Näyttö paskana. Kuljetus oli rikkonut tuotteen. Näyttö voidaan korjata 500€.

Tässä vaiheessa olin yhteydessä Jimssiin sekä Ups kuljetukseen.
Jimms ilmoittaa ettei ole heidän ongelma. Itse olit tuotteen huonosti pakannut ja vastuu on asiakkaalla.
Ups ilmoittaa että ei ota kantaa ja käski Hollantilaisen huoltoyhtiön tehdä reklamaatio (Arvaa suostuvatko tekemään).
Olin Kuluttajasuojaan yhteydessä ja heidän virallinen vastaus oli että vastuu on Jimms Pc:llä lähetti paketin asiakas tai jälleenmyyjä.
Tähän jimms vastaa ettei aio siltikään muuttaa kantaansa.

Mitä mulla jäi käteen tästä?
Takuun alainen tuote jossa tekninen vika ja nyt myös fyysinen vika.
3 yritystä jotka kaikki nostavat kädet pystyyn ja lopettavat asiakkaalle kommunikoinnin ja sähköposteihin vastaamisen.
Nyt ei ole sitten näyttöä eikä rahoja mitä näyttöön käytin (800€)

Kiitos Jimms Pc store!
Erittäin ikävä kuulla tapahtuneesta. Olisin tilanteessasi kuitenkin nyt yhteydessä vielä kertaalleen UPS:ään ja/tai valmistajaan, koska selkeästi viestisi/kokemuksesi perusteella on luvattu toimittaa pakkausmateriaalit mitä ei koskaan kuitenkaan tullut ja tämän lisäksi annettu ymmärtää, että lähetys menee turvallisesti perille näin pakattuna. Kuitenkin kun tässä on näin epäonnistuttu, niin kyllä tässä vastuuta kuuluu vierittää kuljetusliikkeen/valmistajan suuntaan. Täältä emme pysty valitettavasti oikein mitenkään tätä asiaa suoraan edistämään, kun kyse kuljetusvauriosta, joka aiheutunut valmistajan mukaan puutteellisesta pakkauksesta.
 
Saakos täältä tietoa milloin Endgame gearin XM2we hiirtä löytyy hyllystä? Tuleeko jo ensi viikolla?
Kiitos! Pystyttekö myös lisäämään Arcticilta 80mm vaihtoehtoja? ? Eli P8 3pin ja TC vaihtoehto? :) PWM teillä onkin jo! Jos tietty saatte myös F9 TC:tä, sekin olisi mahtavaa (tosin tämä on kaikkialta loppu, mutta olisi hienoa jos saisitte myös.)
Nämä selvityksessä!
 
Olin yhteydessä jimssiin. Ilmoitin ongelmasta ja heiltä tuli vastaus että lähetä se suoraan gigabytelle.
Paska case, mutta tässä kohdassa olisi pitänyt puhaltaa pilliin. Se on myyjän vastuulla hoitaa homma loppuun, kun tuote on virhevastuun piirissä.
 
Pakko sanoa et ite en o kyl ikinä ymmärtän et miks ihmiset ei säilytä alkuperäsiä pakkauksia edes sitä takuuaikaa, itellä on aina kaikki tallessa(kyllä sitä tilaa aina jostaa löytyy sen verran, jos ei löydy ni heittää sit turhaa tavaraa pois.), ja vaik ne hävittäski ni säilyttäs nyt edes sen aikaa et toteaa tavarat ehjäks kunnolla vaik sen 14pv-2kk.
Tossa näyttö tapauksessaki jos se kerta on HETI hajonnu oston jälkee sillon joskus 2021, ni ite oisin ainaki perunnu kaupat ja lähettän näytön takasin niinku tehää kaikilla muillaki tuotteilla mitkä saapuu rikkinäisenä / hajoaa samantien.

Kyl tossa tapauksessa ainaki saa peilii kattoa ja syyllinen löytyy sieltä et miks asiat on menny niinku on menny :asif:
 
Pakko avautua tänne omasta uusimmasta Jimms kokemuksesta - en ole varma oonko nyt vain liian vaikea asiakas vai onko homma mennyt hieman perseilyksi Jimmsin puolelta.

Tuli tilattu Jimmyltä uusi kone, komponentit valitsin itse ja siihen kasauspalvelun. Yhteensä tästä sain maksaa n. 2300 e. Kasauspalveluun kuuluu, tai pitäisi kuulua: "tilattujen osien asentamisen koteloon, emolevyn BIOS:in päivityksen, sekä käynnistys- ja muistitestit".

Kelataan tilauksesta n. 4 viikkoa eteenpäin - kone saapuu. Näyttää visuaalisesti ihan ammattimaisesti kasatulta - pisteet kasaajalle tästä! Mutta seuraavaksi alkavat ongelmat: tietokone bluescreenaa jatkuvasti eriävillä virhekoodeilla. Tähän tuli kokeiltua vaikka yhtä ja toista softa/ajuri puolen korjausta sekä Windowsin uudelleen asennusta, eikä ongelma ole korjaantunut näilläkään. Asiaan kysytty neuvoa kolmelta eri foorumilta (mm täältä), joista kaikista sai enemmän neuvoa tilanteeseen kuin Jimmsin asiakaspalvelusta, jossa muistutetaan vain että siellä päässä tullaan laskuttamaan ryöstöhintaisia palveluja softaperäisestä virheestä tai asiattomasta palautuksesta.

Windows päivitysten ja ajurien jälkeen listalla on sitten Bios version päivitys - mutta hetkinen - mitäs helvettiä? Biosia ei olla lainkaan päivitetty. Kasauspalvelussa on siis unohdettu täysin Bios päivitys uusimpaan versioon, eli miten ihmeessä kone on testattu asiallisesti ennen lähetystä jos testaus on kerran tehty täysin väärällä Bios versiolla? Eilen redditiin postattiin vähän vastaavasta tilanteesta, jossa kasauspalvelusta oli kokonaan unohdettu virtalähde. Papukaijamerkin arvoinen kysymys tähän on, että miten helkkarissa @Jimm's on testannut tämänkin koneen toiminnan ennen lähetystä jos testaus on nähtävästi tehty aivan toisella virtalähteellä?

Mulla on sen verran pahasti maku mennyt tähän tilanteeseen, että kysyin aspasta voinko suoraan vaan palauttaa tuotteen asiakaspalautuksena. Samalla mainitsin, että mun puolesta olisi ok että palautettavasta hinnasta voidaan vähentää mm. kasauksen ja testauksen hintaa (vaikka näköjään tähän kuuluvia toimenpiteitä ei olla tehty mistä olen maksanut). Jimmyltä tähän kumminkaan ei olla suostuttu, eli nyt seuraavaksi mennään Jimmyn takuuhuoltoon. Perse. En kyllä odota innolla mitä siellä päässä tähän tilanteeseen keksitään, mutta täältä foorumilta lukien muiden kokemuksia homma ei takuulla tule menemään suoraviivaisesti, vaan syy pusketaan jonnekkin muualle ja yritetään pestään kädet koko hommasta. Aspasta yritettiin pestä jo kädet Biosin päivityksen unohtamisesta sanomalla, että uusin versio ei ollut tullut vielä koneen testaus hetkellä :lol: (spoiler: oli tullut kuukausia sitten jo).

Mitään kompensaatiota vaivasta ja ajasta sekä puutteellisesta testauksesta ei varmaankaan ole luvassa. Kirsikkana kakun päällä on, että tilausta ei saa palautettua kotiinkuljetuksen kautta mikä kuuluu palveluun mistä maksoin - vaan saan kiikuttaa kaapin kokoista pakettia ilman autoa matkahuoltoon tai postiin. Ehkä pitäisi mennä salille.
 
Pakko sanoa et ite en o kyl ikinä ymmärtän et miks ihmiset ei säilytä alkuperäsiä pakkauksia edes sitä takuuaikaa, itellä on aina kaikki tallessa(kyllä sitä tilaa aina jostaa löytyy sen verran, jos ei löydy ni heittää sit turhaa tavaraa pois.), ja vaik ne hävittäski ni säilyttäs nyt edes sen aikaa et toteaa tavarat ehjäks kunnolla vaik sen 14pv-2kk.
Tossa näyttö tapauksessaki jos se kerta on HETI hajonnu oston jälkee sillon joskus 2021, ni ite oisin ainaki perunnu kaupat ja lähettän näytön takasin niinku tehää kaikilla muillaki tuotteilla mitkä saapuu rikkinäisenä / hajoaa samantien.

Kyl tossa tapauksessa ainaki saa peilii kattoa ja syyllinen löytyy sieltä et miks asiat on menny niinku on menny :asif:
32" näytön laatikon säilyttäminen koko takuuaikaa on kyllä ihan absurdi idea.
 
Pakko avautua tänne omasta uusimmasta Jimms kokemuksesta - en ole varma oonko nyt vain liian vaikea asiakas vai onko homma mennyt hieman perseilyksi Jimmsin puolelta.

Tuli tilattu Jimmyltä uusi kone, komponentit valitsin itse ja siihen kasauspalvelun. Yhteensä tästä sain maksaa n. 2300 e. Kasauspalveluun kuuluu, tai pitäisi kuulua: "tilattujen osien asentamisen koteloon, emolevyn BIOS:in päivityksen, sekä käynnistys- ja muistitestit".

Kelataan tilauksesta n. 4 viikkoa eteenpäin - kone saapuu. Näyttää visuaalisesti ihan ammattimaisesti kasatulta - pisteet kasaajalle tästä! Mutta seuraavaksi alkavat ongelmat: tietokone bluescreenaa jatkuvasti eriävillä virhekoodeilla. Tähän tuli kokeiltua vaikka yhtä ja toista softa/ajuri puolen korjausta sekä Windowsin uudelleen asennusta, eikä ongelma ole korjaantunut näilläkään. Asiaan kysytty neuvoa kolmelta eri foorumilta (mm täältä), joista kaikista sai enemmän neuvoa tilanteeseen kuin Jimmsin asiakaspalvelusta, jossa muistutetaan vain että siellä päässä tullaan laskuttamaan ryöstöhintaisia palveluja softaperäisestä virheestä tai asiattomasta palautuksesta.

Windows päivitysten ja ajurien jälkeen listalla on sitten Bios version päivitys - mutta hetkinen - mitäs helvettiä? Biosia ei olla lainkaan päivitetty. Kasauspalvelussa on siis unohdettu täysin Bios päivitys uusimpaan versioon, eli miten ihmeessä kone on testattu asiallisesti ennen lähetystä jos testaus on kerran tehty täysin väärällä Bios versiolla? Eilen redditiin postattiin vähän vastaavasta tilanteesta, jossa kasauspalvelusta oli kokonaan unohdettu virtalähde. Papukaijamerkin arvoinen kysymys tähän on, että miten helkkarissa @Jimm's on testannut tämänkin koneen toiminnan ennen lähetystä jos testaus on nähtävästi tehty aivan toisella virtalähteellä?

Mulla on sen verran pahasti maku mennyt tähän tilanteeseen, että kysyin aspasta voinko suoraan vaan palauttaa tuotteen asiakaspalautuksena. Samalla mainitsin, että mun puolesta olisi ok että palautettavasta hinnasta voidaan vähentää mm. kasauksen ja testauksen hintaa (vaikka näköjään tähän kuuluvia toimenpiteitä ei olla tehty mistä olen maksanut). Jimmyltä tähän kumminkaan ei olla suostuttu, eli nyt seuraavaksi mennään Jimmyn takuuhuoltoon. Perse. En kyllä odota innolla mitä siellä päässä tähän tilanteeseen keksitään, mutta täältä foorumilta lukien muiden kokemuksia homma ei takuulla tule menemään suoraviivaisesti, vaan syy pusketaan jonnekkin muualle ja yritetään pestään kädet koko hommasta. Aspasta yritettiin pestä jo kädet Biosin päivityksen unohtamisesta sanomalla, että uusin versio ei ollut tullut vielä koneen testaus hetkellä :lol: (spoiler: oli tullut kuukausia sitten jo).

Mitään kompensaatiota vaivasta ja ajasta sekä puutteellisesta testauksesta ei varmaankaan ole luvassa. Kirsikkana kakun päällä on, että tilausta ei saa palautettua kotiinkuljetuksen kautta mikä kuuluu palveluun mistä maksoin - vaan saan kiikuttaa kaapin kokoista pakettia ilman autoa matkahuoltoon tai postiin. Ehkä pitäisi mennä salille.
Tollein yleisesti, kannattaa kasata itse sen sijaan että maksaa mokauspalvelusta. Jokainen putiikki onnistuu mokailemaan eli ei ole pelkästään jimmssi kyseessä. Helppoahan se on ja netti täynnä hyviä ohjeita The Vergen ohjetta lukuunottamatta.
 
32" näytön laatikon säilyttäminen koko takuuaikaa on kyllä ihan absurdi idea.
No ei se kyllä ole, viet laatikon varastoon ja siellä on. Jos ostetussa monitorissa ei ole takuuta, jonka puitteissa tuote korjataan tai vaihdetaan paikan päällä uuteen valmistajan toimesta, niin on ihan omaa tyhmyyttä hävittää tuotteen laatikko ja olla sitten pulassa kun tuote pitäisikin lähettää takuuseen, erityisesti kun kyseessä on vielä iso ja arvokas tuote joka on hankala itse paketoida.
 
Itsekin säilytän komponenttien ja oheislaitteiden laatikot tallessa jos tarvitsee lähettää esim takuuseen tai jos myyn tuotteen eteenpäin. Oli suuresti hyötyä että oli pakkausmateriaalit tallessa kun n.vuosi sitten ostin samsungin 32" g7 odyssey näytön ja täytyi sitten parin kk päästä lähettää huoltoon.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 323
Viestejä
4 504 389
Jäsenet
74 380
Uusin jäsen
Santtuv

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom