Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Tuolla aikaisemmin ketjussa sinulta kyseltiin seuraavia:

Näissä Asusin TUF korteissa oli tosiaan sellainen ominaisuus, että jos se on asennettu koneeseen pystyasennossa, niin se kuumenee enemmän kuin vaaka-asennossa. Liittyy oletettavasti siihen, että tuo höyrykammio on suunniteltu toimimaan vaaka-asennossa. Silloin aikoinaan kun vaihdoin kortin vaaka-asentoon, niin lämmöt olivat ok ja kortti oli lähes äänetön. Kortti ei ollut pystyasennossa kuin pienen hetken.

Nämä lämpöongelmat ovat alkaneet vasta kortin ikääntymisen myötä. Kaikki tuulettimet pyörivät - ja tämähän siis se varsinainen ongelma on, että ne kaikki tuulettimet tosiaan pyörivät lähes välittömästi täysillä ja meteli on sen mukainen. On testattu ihan puhtaalla Windows asennuksella avoimessa testipenkissä, mutta ei mitään vaikutusta.

Korttiin ei ole tehty mitään muutoksia.

Ihan samat ongelmat kortin kanssa, kuin useilla muillakin tämän foorumin käyttäjillä. Varmaan ongelmat voisivat korjaantua tahnojen vaihdolla, mutta jos kortissa on takuu voimassa, niin eihän loppukäyttäjän ole tarkoitus alkaa omalla riskillä korjaamaan korttia, koska selvä valmistusvirhe tässä on.

Ja erikoiseksi tämän asian tekee se, että nyt näyttää siltä, että Jimms on aikaisemmin vaihtanut näitä viallisia kortteja takuuvaihtona uusiin ja ongelma on korjaantunut sillä. Nyt aivan vastaavista ongelmista tehdyt RMA:t hylätään järjestelmällisesti, eli olisi kiva tietää, että ovatko takuuehdot mahdollisesti muuttuneet takautuvasti vai mistä tässä oikein on kyse?
 
Näissä Asusin TUF korteissa oli tosiaan sellainen ominaisuus, että jos se on asennettu koneeseen pystyasennossa, niin se kuumenee enemmän kuin vaaka-asennossa. Liittyy oletettavasti siihen, että tuo höyrykammio on suunniteltu toimimaan vaaka-asennossa. Silloin aikoinaan kun vaihdoin kortin vaaka-asentoon, niin lämmöt olivat ok ja kortti oli lähes äänetön. Kortti ei ollut pystyasennossa kuin pienen hetken.

Nämä lämpöongelmat ovat alkaneet vasta kortin ikääntymisen myötä. Kaikki tuulettimet pyörivät - ja tämähän siis se varsinainen ongelma on, että ne kaikki tuulettimet tosiaan pyörivät lähes välittömästi täysillä ja meteli on sen mukainen. On testattu ihan puhtaalla Windows asennuksella avoimessa testipenkissä, mutta ei mitään vaikutusta.

Korttiin ei ole tehty mitään muutoksia.

Ihan samat ongelmat kortin kanssa, kuin useilla muillakin tämän foorumin käyttäjillä. Varmaan ongelmat voisivat korjaantua tahnojen vaihdolla, mutta jos kortissa on takuu voimassa, niin eihän loppukäyttäjän ole tarkoitus alkaa omalla riskillä korjaamaan korttia, koska selvä valmistusvirhe tässä on.

Ja erikoiseksi tämän asian tekee se, että nyt näyttää siltä, että Jimms on aikaisemmin vaihtanut näitä viallisia kortteja takuuvaihtona uusiin ja ongelma on korjaantunut sillä. Nyt aivan vastaavista ongelmista tehdyt RMA:t hylätään järjestelmällisesti, eli olisi kiva tietää, että ovatko takuuehdot mahdollisesti muuttuneet takautuvasti vai mistä tässä oikein on kyse?
Mut jimms iski tekemään heidän puolestaan testejä valmistajan omalla kellotus/tuuletin ohjelmalla millä testattiin ropellien toimivuus. mulla on hyvät videot kortin toiminnasta ja siitä miten se kortti alkaa lämpöthrotlaamaan kun saavudetaan corelle 80c lämpö ja miten hotspot on 105c, tuuletin profiili isketty 50% millä kortin saa edes jotenkin siedettävälle melutasolle.
lämmöt ei muutu mihinkään vaikka iskee automaattisen profiilin millä ropellit alkaa välittömästi huutamaan 100% nopeudella juurikaan mitään vaikutusta lämpöihin.
löytyy myös videota missä furmark on pyörinyt taustalla 1080p tarkkuudella noin 6min ja miten se näkyy hwinffossa merkittävänä kellojen että virran kulutuksen pienentymisenä. kellot menee pyörimään sinne 1100mhz tienoille ja virtaa kortti imee enää n.280w johtuen korkeista lämmöistä. tässä mallissa powerlimitti kuitenkin huitelee siellä 350w tienoilla

katsotaan mitä Jimms sekä Palit vastaa kun iskin aamusta linkit niille videoihin. kummastuttaa kun aiemmin tälläset selkeet tapaukset on mennyt rma:han ja nyt pitää alkaa taistelemaan selkeästä kortin viasta
 
Vaivaan teitä @Jimm's vielä näillä näytönohjaimen liian korkeisiin lämpötiloihin liittyvällä asialla. Tuossa on viime vuodelta aivan vastaava tapaus, mistä on itselleni ja useille muille tullut RMA:sta hylky. Veijarilla on Asus TUF kortissa lämpötilat nousseet lähemmäs 80 asteeseen ja tuulettimet pyörivät täysillä. RMA ja uusi kortti tilalle, jonka jälkeen lämmöt ja meteli taas sellaiset, mitä niiden pitäisikin olla.

Itselläni aivan vastaava tapaus ongelmien osalta ja RMA tulee hylättynä saatesanoilla "tuulettimien pitääkin pyöriä täysillä, kun lämpötila nousee yli 75 asteen, joten kortissa ei ole mitään vikaa."

Voisitteko hieman avata tätä teidän takuuprosessia, eli miten on mahdollista että vielä viime vuonna aivan samoilla spekseillä käyttäjä saa takuusta uuden hiljaisen kortin ja nyt te järjestelmällisesti hylkäätte kaikki vastaavat RMA:t ja väitätte, että kortti jossa tuulettimet pyörivät 100 prosentin käyttöasteella toimii ihan normaalisti, eikä siinä ole mitään vikaa.



Tuossa aikaisemmassa tapauksessa käyttäjä vielä erikseen mainitsee, että "mitään näkyvää throttlingia tai fps tippumista en huomannut", eli hänen ainoa ongelma oli lämpötila & tuulettimet.

Vai olenko minä ainoa, joka näkee tässä teidän toiminnassa jotain "pientä" epäloogisuutta?


Näistä tapauksista on valmistajan kanssa käyty useasti keskustelua ja heillä linja on nyt melko tiukka. Kortin lämpötila ei suoraan ole virhe mutta throttlaaminen ei kuulu asiaan. Kortit ovat hyvinkin yksilöllisiä ja näissä voi olla jopa kymmenenkin asteen eroja saman malliston sisällä. Linkatussa tapauksessa kortista on todennäköisesti löytynyt muuta takuuvaihtoon oikeuttavaa vikaa.
 
Jos 30-sarjalaisessa hotspot napsahtaa 105C asti niin kortti taatusti throttlaa. Oma Palitin 3090 kävi pitemmän kaavan kautta valmistajalla vaihdossa juuri tällaisen ongelman takia. Tosin sen kanssa myös kortin suorituskyky oli tasoa "3080" vaikka tarrassa luki "3090" joka teki asiasta ainakin omasta mielestäni varsin selkeän tapauksen. Ja valmistajan kautta käytiin lähinnä siksi ettei ollut muuten samanlaista korvaavaa ja koneeseen ei fyysisesti isommat kortit mahtuneet. Onneksi duunista pystyi lainaamaan väliaikaisen varakortin :)
 
Näistä tapauksista on valmistajan kanssa käyty useasti keskustelua ja heillä linja on nyt melko tiukka.

Varmistan vielä, että varmastin ymmärsin oikein. Mainitsit, että linja on nyt melko tiukka. Eli onko siis niin, että näitä takuuehtoja on muutettu takautuvasti, koska vielä viime vuonna aivan vastaavilla ongelmilla kortti olisi hyväksytty takuuseen?

Kortin lämpötila ei suoraan ole virhe mutta throttlaaminen ei kuulu asiaan.

Se lämpötila on periaattessa aivan epäoleellinen asia. Siitä seuraavat ongelmat ovat tässä se pihvi. Kuten esim. se, että aikaisemmin lähes äänetön kortti huudattaa nyt tuulettimia täysillä ja sen käyttö illalla / yöllä on mahdotonta, jos samassa huoneessa yritetään nukkua. Ja lienee myös aivan selvää, että jos lämmöt nousevat niin korkeaksi, että tuulettimet alkavat pyörimään täysillä, kortti alkaa pian throttlaamaan.

Linkatussa tapauksessa kortista on todennäköisesti löytynyt muuta takuuvaihtoon oikeuttavaa vikaa.

Höpsis. Tuossa Veijjarin tapauksessa ainoa ongelma oli korkea lämpötila, jonka seurauksena tuulettimet käyvät 100 prosentin käyttöasteella. Näillä spekseillä hän oli tehnyt RMA:n ja suora lainaus "RMA-hakemus hyväksyttiin ja vien kortin takuuseen." Nyt kun tekee RMA:n ihan samoilla spekseillä, niin RMA hylätään välittämästi. Olen vielä YV:llä yhteydessä @Veijjari , niin hän osaa varmasti itse kertoa, että mikä oli se vika, jonka perusteella RMA hyväksyttiin ja hän sai uuden kortin.

En haluaisi olla se hankala asiakas, mutta kyllä te varmasti itsekkin ymmärrätte, että Suomen suurimmalla tekniikkafoorumilla nämä teidän väitteet siitä, että se on täysin normaalia, jos ASUS TUF kortin tuulettimet pyörivät pelatessa avoimessa testipenkissä välittömästi 100 prosentin käyttöasteella, ovat melkoista mentaaliakrobatiaa.

Olen ollut yhteydessä myös Kuluttajaneuvontaan ja sain heiltä seuraavaa ohjeistusta:

"Jos tuotteen käyntiääni ei vastaa sitä, mitä tämän tyyppiseltä tuotteelta normaalisti voi odottaa, tuotteessa voi olla virhe. Jos myyjä ei suostu tutkimaan tuotetta, voit halutessasi tutkituttaa näytönohjaimen jollakin toisella hyvämaineisella firmalla ja saada kirjallisen lausunnon virheestä. Jos tuote todetaan virheelliseksi, voit vaatia myyjältä lausunnon hankkimisesta aiheutuneet kustannukset korvattavaksi, mutta jos virhettä ei löydy, kustannukset jäävät sinun vastattavaksesi."

Tässä nyt oleellista olisi siis määrittää, että voidaanko ASUS TUF kortilta normaalisti odottaa, että tuulettimet huutavat lähes välittömästi 3000 RPM. Tämä kyseinen korttihan oli IO-Techin testissä ja ainakaan sen tai yhdenkään muun testin perusteella tämä ei taida olla ihan normaalia ja kyllähän tekin sen toki itse aivan hyvin tiedätte.

Mutta turhaan tätä asiaa tämän enempää ihmetellään, koska molempien näkemys asiaan on varmasti tullut selväksi.

Varmistan vielä, että onko jälleenmyyjän näkemys siis edelleen se, että kortti joka on aikaisemmin ollut lähes äänetön ja nyt tuulettimet huutavat jatkuvasti 100 prosentin käyttöasteella ei edelleenkään oikeuta takuuvaihtoon, vaan asian selvittäminen jatkuu Kuluttajariitalautakunnassa?
 
Olisiko arviota koska AORUS-FI32QX olisi saldoilla? Toki paahtoihinkin kelpaisi...
 
Varaston puolelta saatiin kuulla että tilauskantaa on saatu kirittyä siinä määrin, että tällä hetkellä keräillään eilisen päivän tilauksia. Joulun aiheuttama ruuhka tilauksien suhteen on siis selätetty :)
 
Olisiko arviota koska AORUS-FI32QX olisi saldoilla? Toki paahtoihinkin kelpaisi...
Koitetaan selvitellä.

Muokattu: Kyseltiin tätä tukkurin suunnalta, mutta valmistajalta ei ole vielä tullut vahvistettua toimitusaikaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: V84
Onko nyt tämän vuoden puolelle tullut mitään tietoa tämän Keychron Q6:n saatavuudesta?

Itse päädyin loppujen lopuksi tilaamaan kyseisen näppiksen (fully assembled, knob version) + rannetuen suoraan Keychronilta Black Friday alennuksen yhteydessä kun en enää jaksanut odotella. Ja on kyllä ollut hyvä näppis, voin suositella =)
 
Itse päädyin loppujen lopuksi tilaamaan kyseisen näppiksen (fully assembled, knob version) + rannetuen suoraan Keychronilta Black Friday alennuksen yhteydessä kun en enää jaksanut odotella. Ja on kyllä ollut hyvä näppis, voin suositella =)
Valitettavasti nyt ei näy tarjouksia. Itseasiassa erikseen sanottu, että mahdolliset tarjouskoodit eivät päde ISO-layouttiin.. vähän huolettaa että tullien kanssa sieltä tulee melkoisen railakkaan hintainen näppäimistö..
 
Onko nyt tämän vuoden puolelle tullut mitään tietoa tämän Keychron Q6:n saatavuudesta?

Laitoin tuotepäällikön suuntaan kyselyä.

EDIT. Keychronin tuotteita lisätään parhaillaan meidän verkkokauppaan. Nämä alla olevat lisättiin äskettäin:

Kytkimiä näihin löytyy yleisellä haulla ja koitamme saada näppäinhattuja lisää valikoimiin piakkoin.
Koko listaus nyt olevista tuotteista (lisää siis tulossa):
 
Viimeksi muokattu:
Onko teillä täällä hetkellä Ilmainen kuljetus kamppis päällä? Minkälainen aikaväli? Tai onko se pysyvä :)
 
Vähäheikkiläntielle kun muutitte aikanaan vuonna 2004 tjsp niin on siitä lähtien tullut asioitua säännöllisesti, mutta joku on parin viime vuoden aikana alkanut mättämään ja pahasti. Jotenkin vaan kilpailijat ovat kirineet ohi niin hintatasossa, toimitusajoissa, tiettyjen komponenttien varastosaldoissa kuin myös asiakaspalvelussa. Suurin ongelma on kuitenkin RMA-keisseissä, ne muistuttavat nykyään enemmän kummelisketsiä kuin vakavasti otettavaa palvelua. Viimeisin konepaketin vianselvitys kesti 6 viikkoa luvattua enemmän ja vika toistui vaikka ei olisi pitänyt kun kerta huollossa korjattiin. Vielä kun kone tuli takaisin entistä naarmuisempana ja täysin uuden vian kanssa niin ei voi muuta kuin äänestää jaloillaan. Sama homma on toistunut parin vuoden aikana useammassakin RMA-tapauksessa: joko asiakasta ei uskota sitten millään tai ei edes lueta vikakuvauksia. Tuotteen valmistajan mukaan tuotteessa on vika, Jimmssin mielestä kyseessä on toivottu ominaisuus. Ei siinä paljon nallekarkit auta.

Your toaster will never be the same! - etenkään takuuhuollon:hammer: jälkeen.
 
joku on parin viime vuoden aikana alkanut mättämään ja pahasti.
Joo eiköhä se sillon 2018 alkanut kun myivät Jimms'in saksaan casekingille ..

Itse en myöskään ymmärrä tätä souvaamista tuotteiden ja hintojen kanssa. Pari päivää sitten pyysin aorus 7900 xtx korttia valikoimaan ja nyt se on taas poistettu listoilta, casekingiltä kyllä löytyy. Myös nämä hinnat kyseisillä korteilla huomattavasti kalliimpia verrattuna muualle, en tajua tätä touhua.
 
Dell S3422DWG näytön hintaa sais tarkastaa ja pistää vaikka paahtikseen. Muutakin tulis 'samal' rahal. ;)
 
Miten pystyn osallistumaan tammikuun tuotearvostelu-kilpailuun, kun ostin teiltä torstaina Asus 27" ROG Strix XG27UQR näytön ja koetin äsken kirjoittaa arvostelua, nii tuotetta ei ole mahdollista arvostella?
Kuinka nyt pystyn osallistumaan kisaan, kun telineelle olisi käyttöä =)
 
Vähäheikkiläntielle kun muutitte aikanaan vuonna 2004 tjsp niin on siitä lähtien tullut asioitua säännöllisesti, mutta joku on parin viime vuoden aikana alkanut mättämään ja pahasti. Jotenkin vaan kilpailijat ovat kirineet ohi niin hintatasossa, toimitusajoissa, tiettyjen komponenttien varastosaldoissa kuin myös asiakaspalvelussa. Suurin ongelma on kuitenkin RMA-keisseissä, ne muistuttavat nykyään enemmän kummelisketsiä kuin vakavasti otettavaa palvelua. Viimeisin konepaketin vianselvitys kesti 6 viikkoa luvattua enemmän ja vika toistui vaikka ei olisi pitänyt kun kerta huollossa korjattiin. Vielä kun kone tuli takaisin entistä naarmuisempana ja täysin uuden vian kanssa niin ei voi muuta kuin äänestää jaloillaan. Sama homma on toistunut parin vuoden aikana useammassakin RMA-tapauksessa: joko asiakasta ei uskota sitten millään tai ei edes lueta vikakuvauksia. Tuotteen valmistajan mukaan tuotteessa on vika, Jimmssin mielestä kyseessä on toivottu ominaisuus. Ei siinä paljon nallekarkit auta.

Your toaster will never be the same! - etenkään takuuhuollon:hammer: jälkeen.
Hei, 6 viikkoa luvatusta enemmän ei kyllä kuulosta millään tapaa normaalilta huollon kestolta. Melkein suosittelisin vielä olemaan aspaan yhteydessä esimerkiksi sähköpostitse tämän osalta, varsinkin jos vika vielä toistuu. Pahoittelut jos on tosiaan näin paljon luvatusta mennyt yli, jotain mennyt vikaan kyllä sitten.
 
Joo eiköhä se sillon 2018 alkanut kun myivät Jimms'in saksaan casekingille ..

Itse en myöskään ymmärrä tätä souvaamista tuotteiden ja hintojen kanssa. Pari päivää sitten pyysin aorus 7900 xtx korttia valikoimaan ja nyt se on taas poistettu listoilta, casekingiltä kyllä löytyy. Myös nämä hinnat kyseisillä korteilla huomattavasti kalliimpia verrattuna muualle, en tajua tätä touhua.
Tämän Aorus 7900 XTX mallin kohdalla käynyt kyllä jonkinlainen järjestelmähärö jonka takia kadonnut sivuilta. Pitäisi tulla tuota pikaa takaisin sivuille, valitettavasti ei kuitenkaan saada vielä tilattavaksi asti koska tässäkin mallissa saatavuudet ovat tällä hetkellä olemattomat.
 
Dell S3422DWG näytön hintaa sais tarkastaa ja pistää vaikka paahtikseen. Muutakin tulis 'samal' rahal. ;)
Katsotaan saadaanko tälle jotain tehtyä

EDIT. Tällä kertaa ei valitettavasti kyllä päästä alemmaksi/saada paahtimeen kyseistä mallia.
 
Viimeksi muokattu:
Miten pystyn osallistumaan tammikuun tuotearvostelu-kilpailuun, kun ostin teiltä torstaina Asus 27" ROG Strix XG27UQR näytön ja koetin äsken kirjoittaa arvostelua, nii tuotetta ei ole mahdollista arvostella?
Kuinka nyt pystyn osallistumaan kisaan, kun telineelle olisi käyttöä =)
Tuotteen voi arvostella muutama päivä toimituksen jälkeen. Tuotteen pitää myös olla sellainen joka on meillä vielä valikoimassa. Tämä näyttäisi käyneen nopeasti poissa valikoimista kun tarjouserä on loppunut. Listautuu takaisin ns. normaalihintaan. Eli arvostelun jättämisen pitäisi onnistua mikäli tuotteen toimituksesta on muutama päivä.
 
Onko Noctua NF-A12x25 chromax.black.swap seuraava erä tosiaan tulossa vasta 20.2. vai koskeeko arvioitu pitkä toimitusaika vain uusia tilauksia?
 
Kattaako Jimms monitorin tuoteturva yhden (1) kuolleen/jumiutuneen pixelin. Ettei tarvitse olla isompaa määrää?
 
Kattaako Jimms monitorin tuoteturva yhden (1) kuolleen/jumiutuneen pixelin. Ettei tarvitse olla isompaa määrää?
Hyvä kysymys, johon on mielenkiintoista nähdä Jimm'sin vastaus.

Oma tulkintani tuoteturvan esitteestä on, etten luottaisi moista korvattavan, koska tuotetakuu ilmeisesti ei laajentaisi vian määritelmää, eikä tuoteturva siten ole yhtä kuin pikselitakuu. Eli jos monitorissa on sellainen pikselivirhe, jota et saisi normaaliin takuuseen sen vähäisyyden perusteella, nin ei se silloin myöskään näyttäisi kuuluvan tuoteturvan piiriin. Tuoteturvan pääidea näyttäisi olevan kattaa tapaturmainen viottuminen ja takuuajan jälkeiset toimintahäiriöt.
 
Hyvä kysymys, johon on mielenkiintoista nähdä Jimm'sin vastaus.

Oma tulkintani tuoteturvan esitteestä on, etten luottaisi moista korvattavan, koska tuotetakuu ilmeisesti ei laajentaisi vian määritelmää, eikä tuoteturva siten ole yhtä kuin pikselitakuu. Eli jos monitorissa on sellainen pikselivirhe, jota et saisi normaaliin takuuseen sen vähäisyyden perusteella, nin ei se silloin myöskään näyttäisi kuuluvan tuoteturvan piiriin. Tuoteturvan pääidea näyttäisi olevan kattaa tapaturmainen viottuminen ja takuuajan jälkeiset toimintahäiriöt.
Pikselitakuu oli eri asia. Silloin näyttö tarkistettiin etukäteen, ja jos löytyi kuollut pikseli, otettiin hyllystä uusi ja testattiin jne.

Jimm'sin sivuilta tuoteturvan kuvauksessa puhutaan vain pikselivirheistä, ei pikseleiden määrästä, joten yksi viallinen riittää.


  • Monitorien tuoteturva kattaa myös pikselivirheet ja komponenteille tuoteturva tarjoaa 30 päivän suojan asennus- ja kokoamisvahingoille
 
Pikselitakuu oli eri asia. Silloin näyttö tarkistettiin etukäteen, ja jos löytyi kuollut pikseli, otettiin hyllystä uusi ja testattiin jne.

Jimm'sin sivuilta tuoteturvan kuvauksessa puhutaan vain pikselivirheistä, ei pikseleiden määrästä, joten yksi viallinen riittää.


  • Monitorien tuoteturva kattaa myös pikselivirheet ja komponenteille tuoteturva tarjoaa 30 päivän suojan asennus- ja kokoamisvahingoille
Noteerasin kyllä tuon kuvauksen, ja lisäksi luin täsmälliset ehdot. Pikseleistä puhutaan ehkä tarkoituksellisenkin epämääräisesti monikossa: "pikselivirheet" eikä "pikselivirheen", mikä jälkimmäinen muotoilu varmuudella kattaisi yhdenkin viallisen pikselin. "Kattaa" on myös kovin epämääräinen termi, joka edellyttää täsmällisempää määrittelyä. Tarkoissa ehdoissa yksilöidään mistä aiheutuvat viat korvataan, kuten esim. tietynlaiset tapaturmat tai käytön aikana ilmenevä toimintavirhe, joka johtuu äkillisestä, odottamattomasta sisäisestä rikkoutumisesta (ei siis kattane tehdasperäistä rikkonaisuutta). Paljon muitakin rajauksia mainitaan. Ei esimerkiksi korvata “kauneusvirheitä”, jotka eivät vaikuta tuotteen toimintaan (mikä sitten mahtaa olla monitorin toimivuuskriteeri?) eikä näyttövikoja, jotka esiintyvät kuin “kiinni palanut kuva” (jumittunut pikseli?). Myöskään ei korvata valmistajan sarjaviasta aiheutuvaa vahinkoa tai vahinkoa, joka voidaan korvata tuotetakuun nojalla tai joka kuuluu myyjän tuotevastuun piiriin kuluttajasuojalain perusteella. Siis paljon ja osittain tulkinnanvaraistakin lakitekstiä.

Eli kuten sanoin, on mielenkiintoista nähdä Jimm'sin vastaus.

Lisäksi kannattanee huomioida, että Jimm's näyttäisi tuoteturvan osalta toimivan vain vakuutusyhtiön jälleenmyyjänä. Eli jos on erimielisyyttä tuoteturvan kattavuudesta tai korvauksista, niin siitä voi ilmeisestikin päästä riitelemään ruåtsalaisen vakuutusyhtiön eikä Jimm'sin kanssa. (Samasta syystä voi olla, ettei Jimm's edes kykene antamaan tyhjentävää vastausta esitettyyn kysymykseen. Mutta jos pystyy, hyvä niin.)
 
Viimeksi muokattu:
Pikseleistä puhutaan ehkä tarkoituksellisenkin epämääräisesti monikossa: "pikselivirheet" eikä "pikselivirheen", mikä jälkimmäinen muotoilu varmuudella kattaisi yhdenkin viallisen pikselin.
No tuo nyt on jo saivartelua. Jos mainintana olisi pikselivirhe eikä pikselivirheet, useamman pikselin ollessa viallinen pitäisi sitten ruveta arpomaan mikä niistä nyt laitetaan takuuseen, vai?

Jimm'sin viesti tässä ketjussa 25.1.2022:
Moikka! Pikselitakuu poistui, koska sen tilalle tuli Jimm's Tuoteturva: Tuoteturva - Jimms.fi

Tuoteturva kattaa komponenttien kohdalla mm. niitä vahinkoja ja asennusvirheitä ja näyttöjen osalta siis myös pikseliviat.
Tuoteturvassa on 30 pv tyytyväisyystakuu joten sen ostaminen on riskitöntä.
Kyllä se nyt vaan kattaa pikselivirheet.
 
Onko Noctua NF-A12x25 chromax.black.swap seuraava erä tosiaan tulossa vasta 20.2. vai koskeeko arvioitu pitkä toimitusaika vain uusia tilauksia?
Moikka, näitä pitäisi olla tulossa lisää tuossa helmikuun alkupuolella erä jolla saadaan vanhat tilaukset toimitettua. Verkkosivujen arvio on uusille tilauksille.
Eli jos tilaus tästä jo olemassa niin pitäisi helmikuun alussa kyllä olla tuloillaan tuotetta.
 
No tuo nyt on jo saivartelua. Jos mainintana olisi pikselivirhe eikä pikselivirheet, useamman pikselin ollessa viallinen pitäisi sitten ruveta arpomaan mikä niistä nyt laitetaan takuuseen, vai?
Saivartelua, mutta osaavissa käsissä voivat pestä käsiään paskasessa vedessä kun voivat vetää sen piikkiin "ei puhuttu yhdestä". Asiakkaan edun puolesta näissä ei saa olla tulkinnanvaraa.

Tosin, Jimms ehtikin vastaamaan että kattaa myös yhden pikselin.
 
Saivartelua, mutta osaavissa käsissä voivat pestä käsiään paskasessa vedessä kun voivat vetää sen piikkiin "ei puhuttu yhdestä". Asiakkaan edun puolesta näissä ei saa olla tulkinnanvaraa.

Tosin, Jimms ehtikin vastaamaan että kattaa myös yhden pikselin.
Joo, mutta kun "pikselivirheet" eivät edes ota kantaa pikselien lukumäärään. Pikselivirheitä voi olla erilaisia, ja tuo kattaa ne kaikki. Jos puhuttaisiin yksikössä pikselivirheestä, se tarkoittaisi vain tiettyä virhettä.
Mä en vaan saa "kattaa myös pikselivirheet" maininnasta minkään näköistä tulkintakysymystä.
 
Milloin Jimmsille tulee ostooikeusarvontaan 7900 xtx-näytönohjaimia? Kun aikaisemmin teillä oli tulossa ne ja piti täyttää arvontakuponki, mutta laitoitte ne refumallit vahingossa yleisesti jakoon tänne joita jokainen sai laittaa ostoskoriin? Nopeasti on kyllä aika mennyt, kuukausi sitten oli joulupäivä, muistan vielläkin kuinka oli hyvä tarjous 24.pv luukusta saada jimmsin rakentamista tietokoneista -60e alennus.
 
Olikos nämä tarjouslätyt QLC vai vanhempaa TLC?
Ei valitettavasti kyllä valmistaja näissä erittele kumpaa on sisällä. Varastossa olevat kappaleet on meille saapunut ihan muutamia päiviä sitten, joten todennäköisesti eivät ole tuota vanhempaa TLC mallia.

EDIT: muokattu QLC = TLC. Meni väärin päin
 
Viimeksi muokattu:
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 410
Viestejä
4 490 278
Jäsenet
74 155
Uusin jäsen
Multitronic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom