Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Onko teillä täällä hetkellä Ilmainen kuljetus kamppis päällä? Minkälainen aikaväli? Tai onko se pysyvä :)
 
Vähäheikkiläntielle kun muutitte aikanaan vuonna 2004 tjsp niin on siitä lähtien tullut asioitua säännöllisesti, mutta joku on parin viime vuoden aikana alkanut mättämään ja pahasti. Jotenkin vaan kilpailijat ovat kirineet ohi niin hintatasossa, toimitusajoissa, tiettyjen komponenttien varastosaldoissa kuin myös asiakaspalvelussa. Suurin ongelma on kuitenkin RMA-keisseissä, ne muistuttavat nykyään enemmän kummelisketsiä kuin vakavasti otettavaa palvelua. Viimeisin konepaketin vianselvitys kesti 6 viikkoa luvattua enemmän ja vika toistui vaikka ei olisi pitänyt kun kerta huollossa korjattiin. Vielä kun kone tuli takaisin entistä naarmuisempana ja täysin uuden vian kanssa niin ei voi muuta kuin äänestää jaloillaan. Sama homma on toistunut parin vuoden aikana useammassakin RMA-tapauksessa: joko asiakasta ei uskota sitten millään tai ei edes lueta vikakuvauksia. Tuotteen valmistajan mukaan tuotteessa on vika, Jimmssin mielestä kyseessä on toivottu ominaisuus. Ei siinä paljon nallekarkit auta.

Your toaster will never be the same! - etenkään takuuhuollon:hammer: jälkeen.
 
joku on parin viime vuoden aikana alkanut mättämään ja pahasti.
Joo eiköhä se sillon 2018 alkanut kun myivät Jimms'in saksaan casekingille ..

Itse en myöskään ymmärrä tätä souvaamista tuotteiden ja hintojen kanssa. Pari päivää sitten pyysin aorus 7900 xtx korttia valikoimaan ja nyt se on taas poistettu listoilta, casekingiltä kyllä löytyy. Myös nämä hinnat kyseisillä korteilla huomattavasti kalliimpia verrattuna muualle, en tajua tätä touhua.
 
Dell S3422DWG näytön hintaa sais tarkastaa ja pistää vaikka paahtikseen. Muutakin tulis 'samal' rahal. ;)
 
Miten pystyn osallistumaan tammikuun tuotearvostelu-kilpailuun, kun ostin teiltä torstaina Asus 27" ROG Strix XG27UQR näytön ja koetin äsken kirjoittaa arvostelua, nii tuotetta ei ole mahdollista arvostella?
Kuinka nyt pystyn osallistumaan kisaan, kun telineelle olisi käyttöä =)
 
Vähäheikkiläntielle kun muutitte aikanaan vuonna 2004 tjsp niin on siitä lähtien tullut asioitua säännöllisesti, mutta joku on parin viime vuoden aikana alkanut mättämään ja pahasti. Jotenkin vaan kilpailijat ovat kirineet ohi niin hintatasossa, toimitusajoissa, tiettyjen komponenttien varastosaldoissa kuin myös asiakaspalvelussa. Suurin ongelma on kuitenkin RMA-keisseissä, ne muistuttavat nykyään enemmän kummelisketsiä kuin vakavasti otettavaa palvelua. Viimeisin konepaketin vianselvitys kesti 6 viikkoa luvattua enemmän ja vika toistui vaikka ei olisi pitänyt kun kerta huollossa korjattiin. Vielä kun kone tuli takaisin entistä naarmuisempana ja täysin uuden vian kanssa niin ei voi muuta kuin äänestää jaloillaan. Sama homma on toistunut parin vuoden aikana useammassakin RMA-tapauksessa: joko asiakasta ei uskota sitten millään tai ei edes lueta vikakuvauksia. Tuotteen valmistajan mukaan tuotteessa on vika, Jimmssin mielestä kyseessä on toivottu ominaisuus. Ei siinä paljon nallekarkit auta.

Your toaster will never be the same! - etenkään takuuhuollon:hammer: jälkeen.
Hei, 6 viikkoa luvatusta enemmän ei kyllä kuulosta millään tapaa normaalilta huollon kestolta. Melkein suosittelisin vielä olemaan aspaan yhteydessä esimerkiksi sähköpostitse tämän osalta, varsinkin jos vika vielä toistuu. Pahoittelut jos on tosiaan näin paljon luvatusta mennyt yli, jotain mennyt vikaan kyllä sitten.
 
Joo eiköhä se sillon 2018 alkanut kun myivät Jimms'in saksaan casekingille ..

Itse en myöskään ymmärrä tätä souvaamista tuotteiden ja hintojen kanssa. Pari päivää sitten pyysin aorus 7900 xtx korttia valikoimaan ja nyt se on taas poistettu listoilta, casekingiltä kyllä löytyy. Myös nämä hinnat kyseisillä korteilla huomattavasti kalliimpia verrattuna muualle, en tajua tätä touhua.
Tämän Aorus 7900 XTX mallin kohdalla käynyt kyllä jonkinlainen järjestelmähärö jonka takia kadonnut sivuilta. Pitäisi tulla tuota pikaa takaisin sivuille, valitettavasti ei kuitenkaan saada vielä tilattavaksi asti koska tässäkin mallissa saatavuudet ovat tällä hetkellä olemattomat.
 
Dell S3422DWG näytön hintaa sais tarkastaa ja pistää vaikka paahtikseen. Muutakin tulis 'samal' rahal. ;)
Katsotaan saadaanko tälle jotain tehtyä

EDIT. Tällä kertaa ei valitettavasti kyllä päästä alemmaksi/saada paahtimeen kyseistä mallia.
 
Viimeksi muokattu:
Miten pystyn osallistumaan tammikuun tuotearvostelu-kilpailuun, kun ostin teiltä torstaina Asus 27" ROG Strix XG27UQR näytön ja koetin äsken kirjoittaa arvostelua, nii tuotetta ei ole mahdollista arvostella?
Kuinka nyt pystyn osallistumaan kisaan, kun telineelle olisi käyttöä =)
Tuotteen voi arvostella muutama päivä toimituksen jälkeen. Tuotteen pitää myös olla sellainen joka on meillä vielä valikoimassa. Tämä näyttäisi käyneen nopeasti poissa valikoimista kun tarjouserä on loppunut. Listautuu takaisin ns. normaalihintaan. Eli arvostelun jättämisen pitäisi onnistua mikäli tuotteen toimituksesta on muutama päivä.
 
Onko Noctua NF-A12x25 chromax.black.swap seuraava erä tosiaan tulossa vasta 20.2. vai koskeeko arvioitu pitkä toimitusaika vain uusia tilauksia?
 
Kattaako Jimms monitorin tuoteturva yhden (1) kuolleen/jumiutuneen pixelin. Ettei tarvitse olla isompaa määrää?
 
Kattaako Jimms monitorin tuoteturva yhden (1) kuolleen/jumiutuneen pixelin. Ettei tarvitse olla isompaa määrää?
Hyvä kysymys, johon on mielenkiintoista nähdä Jimm'sin vastaus.

Oma tulkintani tuoteturvan esitteestä on, etten luottaisi moista korvattavan, koska tuotetakuu ilmeisesti ei laajentaisi vian määritelmää, eikä tuoteturva siten ole yhtä kuin pikselitakuu. Eli jos monitorissa on sellainen pikselivirhe, jota et saisi normaaliin takuuseen sen vähäisyyden perusteella, nin ei se silloin myöskään näyttäisi kuuluvan tuoteturvan piiriin. Tuoteturvan pääidea näyttäisi olevan kattaa tapaturmainen viottuminen ja takuuajan jälkeiset toimintahäiriöt.
 
Hyvä kysymys, johon on mielenkiintoista nähdä Jimm'sin vastaus.

Oma tulkintani tuoteturvan esitteestä on, etten luottaisi moista korvattavan, koska tuotetakuu ilmeisesti ei laajentaisi vian määritelmää, eikä tuoteturva siten ole yhtä kuin pikselitakuu. Eli jos monitorissa on sellainen pikselivirhe, jota et saisi normaaliin takuuseen sen vähäisyyden perusteella, nin ei se silloin myöskään näyttäisi kuuluvan tuoteturvan piiriin. Tuoteturvan pääidea näyttäisi olevan kattaa tapaturmainen viottuminen ja takuuajan jälkeiset toimintahäiriöt.
Pikselitakuu oli eri asia. Silloin näyttö tarkistettiin etukäteen, ja jos löytyi kuollut pikseli, otettiin hyllystä uusi ja testattiin jne.

Jimm'sin sivuilta tuoteturvan kuvauksessa puhutaan vain pikselivirheistä, ei pikseleiden määrästä, joten yksi viallinen riittää.


  • Monitorien tuoteturva kattaa myös pikselivirheet ja komponenteille tuoteturva tarjoaa 30 päivän suojan asennus- ja kokoamisvahingoille
 
Pikselitakuu oli eri asia. Silloin näyttö tarkistettiin etukäteen, ja jos löytyi kuollut pikseli, otettiin hyllystä uusi ja testattiin jne.

Jimm'sin sivuilta tuoteturvan kuvauksessa puhutaan vain pikselivirheistä, ei pikseleiden määrästä, joten yksi viallinen riittää.


  • Monitorien tuoteturva kattaa myös pikselivirheet ja komponenteille tuoteturva tarjoaa 30 päivän suojan asennus- ja kokoamisvahingoille
Noteerasin kyllä tuon kuvauksen, ja lisäksi luin täsmälliset ehdot. Pikseleistä puhutaan ehkä tarkoituksellisenkin epämääräisesti monikossa: "pikselivirheet" eikä "pikselivirheen", mikä jälkimmäinen muotoilu varmuudella kattaisi yhdenkin viallisen pikselin. "Kattaa" on myös kovin epämääräinen termi, joka edellyttää täsmällisempää määrittelyä. Tarkoissa ehdoissa yksilöidään mistä aiheutuvat viat korvataan, kuten esim. tietynlaiset tapaturmat tai käytön aikana ilmenevä toimintavirhe, joka johtuu äkillisestä, odottamattomasta sisäisestä rikkoutumisesta (ei siis kattane tehdasperäistä rikkonaisuutta). Paljon muitakin rajauksia mainitaan. Ei esimerkiksi korvata “kauneusvirheitä”, jotka eivät vaikuta tuotteen toimintaan (mikä sitten mahtaa olla monitorin toimivuuskriteeri?) eikä näyttövikoja, jotka esiintyvät kuin “kiinni palanut kuva” (jumittunut pikseli?). Myöskään ei korvata valmistajan sarjaviasta aiheutuvaa vahinkoa tai vahinkoa, joka voidaan korvata tuotetakuun nojalla tai joka kuuluu myyjän tuotevastuun piiriin kuluttajasuojalain perusteella. Siis paljon ja osittain tulkinnanvaraistakin lakitekstiä.

Eli kuten sanoin, on mielenkiintoista nähdä Jimm'sin vastaus.

Lisäksi kannattanee huomioida, että Jimm's näyttäisi tuoteturvan osalta toimivan vain vakuutusyhtiön jälleenmyyjänä. Eli jos on erimielisyyttä tuoteturvan kattavuudesta tai korvauksista, niin siitä voi ilmeisestikin päästä riitelemään ruåtsalaisen vakuutusyhtiön eikä Jimm'sin kanssa. (Samasta syystä voi olla, ettei Jimm's edes kykene antamaan tyhjentävää vastausta esitettyyn kysymykseen. Mutta jos pystyy, hyvä niin.)
 
Viimeksi muokattu:
Pikseleistä puhutaan ehkä tarkoituksellisenkin epämääräisesti monikossa: "pikselivirheet" eikä "pikselivirheen", mikä jälkimmäinen muotoilu varmuudella kattaisi yhdenkin viallisen pikselin.
No tuo nyt on jo saivartelua. Jos mainintana olisi pikselivirhe eikä pikselivirheet, useamman pikselin ollessa viallinen pitäisi sitten ruveta arpomaan mikä niistä nyt laitetaan takuuseen, vai?

Jimm'sin viesti tässä ketjussa 25.1.2022:
Moikka! Pikselitakuu poistui, koska sen tilalle tuli Jimm's Tuoteturva: Tuoteturva - Jimms.fi

Tuoteturva kattaa komponenttien kohdalla mm. niitä vahinkoja ja asennusvirheitä ja näyttöjen osalta siis myös pikseliviat.
Tuoteturvassa on 30 pv tyytyväisyystakuu joten sen ostaminen on riskitöntä.
Kyllä se nyt vaan kattaa pikselivirheet.
 
Onko Noctua NF-A12x25 chromax.black.swap seuraava erä tosiaan tulossa vasta 20.2. vai koskeeko arvioitu pitkä toimitusaika vain uusia tilauksia?
Moikka, näitä pitäisi olla tulossa lisää tuossa helmikuun alkupuolella erä jolla saadaan vanhat tilaukset toimitettua. Verkkosivujen arvio on uusille tilauksille.
Eli jos tilaus tästä jo olemassa niin pitäisi helmikuun alussa kyllä olla tuloillaan tuotetta.
 
No tuo nyt on jo saivartelua. Jos mainintana olisi pikselivirhe eikä pikselivirheet, useamman pikselin ollessa viallinen pitäisi sitten ruveta arpomaan mikä niistä nyt laitetaan takuuseen, vai?
Saivartelua, mutta osaavissa käsissä voivat pestä käsiään paskasessa vedessä kun voivat vetää sen piikkiin "ei puhuttu yhdestä". Asiakkaan edun puolesta näissä ei saa olla tulkinnanvaraa.

Tosin, Jimms ehtikin vastaamaan että kattaa myös yhden pikselin.
 
Saivartelua, mutta osaavissa käsissä voivat pestä käsiään paskasessa vedessä kun voivat vetää sen piikkiin "ei puhuttu yhdestä". Asiakkaan edun puolesta näissä ei saa olla tulkinnanvaraa.

Tosin, Jimms ehtikin vastaamaan että kattaa myös yhden pikselin.
Joo, mutta kun "pikselivirheet" eivät edes ota kantaa pikselien lukumäärään. Pikselivirheitä voi olla erilaisia, ja tuo kattaa ne kaikki. Jos puhuttaisiin yksikössä pikselivirheestä, se tarkoittaisi vain tiettyä virhettä.
Mä en vaan saa "kattaa myös pikselivirheet" maininnasta minkään näköistä tulkintakysymystä.
 
Milloin Jimmsille tulee ostooikeusarvontaan 7900 xtx-näytönohjaimia? Kun aikaisemmin teillä oli tulossa ne ja piti täyttää arvontakuponki, mutta laitoitte ne refumallit vahingossa yleisesti jakoon tänne joita jokainen sai laittaa ostoskoriin? Nopeasti on kyllä aika mennyt, kuukausi sitten oli joulupäivä, muistan vielläkin kuinka oli hyvä tarjous 24.pv luukusta saada jimmsin rakentamista tietokoneista -60e alennus.
 
Olikos nämä tarjouslätyt QLC vai vanhempaa TLC?
Ei valitettavasti kyllä valmistaja näissä erittele kumpaa on sisällä. Varastossa olevat kappaleet on meille saapunut ihan muutamia päiviä sitten, joten todennäköisesti eivät ole tuota vanhempaa TLC mallia.

EDIT: muokattu QLC = TLC. Meni väärin päin
 
Viimeksi muokattu:
Ei valitettavasti kyllä valmistaja näissä erittele kumpaa on sisällä. Varastossa olevat kappaleet on meille saapunut ihan muutamia päiviä sitten, joten todennäköisesti eivät ole tuota vanhempaa TLC mallia.

Olisikos teillä mahdollista myymälässä tarkistaa? Koska palautusoikeutta varmaan avatulle ja käyttöönotetulle levylle ei ole?

TLC:nä levy kiinnostaa tarjoushintaan. QLC levynä ostohalut tasan 0%
 
Kahden teran versio jos olisi vastaavassa tarjouksessa niin sen itse kelpuuttaisin QLC:na, onneksi ei tällä hetkellä ole suurempaa tarvetta lisätilalle niin saa jäädä odottamaan.
 
Yksittäisten tuotteiden kohdalla 2 arkipäivää. Huollossa, eli konepakettien osalta valitettavasti noin 2 viikkoa.

Mielenkiintoista koska sain 20 päivä kuittauksen että RMA lähetykseni on vastaanotettu viestin ja odottaa takuukäsittelyä muttei vieläkään mitään ole kuulunut, kyseessä siis UPS.

EDIT: Kuuluikin itseasiassa tänään asiasta.
 
Viimeksi muokattu:
Moro. Onko mahdollista saada listoille alphacoolin blokkia?
  • Article no.: 1023726

  • Alphacool Eisblock Aurora Geforce RTX 4080 GameRock - Phantom with Backplate

 
Onpas teillä mielenkiintoiset safe-guardit requesteille... Kirjautusin sisään, avasin chatin, laitoinki chatin kiinni ja kirjauduin ulos => "IP address temporary blocked because high request count"

Niimpä niin.
 
Olisikos teillä mahdollista myymälässä tarkistaa? Koska palautusoikeutta varmaan avatulle ja käyttöönotetulle levylle ei ole?

TLC:nä levy kiinnostaa tarjoushintaan. QLC levynä ostohalut tasan 0%
Ei valitettavasti kyllä tätä saada tarkistettua. Kuitenkin hinnan valossa on kuitenkin QLC.

Avattu pakkaus ei vaikuta palautusoikeuteen. Mikäli avattu siististi niin voidaan täysi kauppasumma kyllä hyvittää. Jos on varsinaisesti kuitenkin otettu käyttöön niin tällöin koko kauppasummaa ei voida palauttaa.
 
Milloin Jimmsille tulee ostooikeusarvontaan 7900 xtx-näytönohjaimia? Kun aikaisemmin teillä oli tulossa ne ja piti täyttää arvontakuponki, mutta laitoitte ne refumallit vahingossa yleisesti jakoon tänne joita jokainen sai laittaa ostoskoriin? Nopeasti on kyllä aika mennyt, kuukausi sitten oli joulupäivä, muistan vielläkin kuinka oli hyvä tarjous 24.pv luukusta saada jimmsin rakentamista tietokoneista -60e alennus.
Osto-oikeusarvontoja meillä ollut vain näistä ns. suositushintaisista malleista. Ainakaan tällä hetkellä ei ole tiedossa että näitä olisi tulossa. Eli siis tällä hetkellä ainakaan osto-oikeusarvontoja ei ole näköpiirissä.
 
Moro. Onko mahdollista saada listoille alphacoolin blokkia?
  • Article no.: 1023726

  • Alphacool Eisblock Aurora Geforce RTX 4080 GameRock - Phantom with Backplate

Selvitellään!
 
Onpas teillä mielenkiintoiset safe-guardit requesteille... Kirjautusin sisään, avasin chatin, laitoinki chatin kiinni ja kirjauduin ulos => "IP address temporary blocked because high request count"

Niimpä niin.
Palaute on välitetty webmasterille/ylläpidolle.
 
Avattu pakkaus ei vaikuta palautusoikeuteen. Mikäli avattu siististi niin voidaan täysi kauppasumma kyllä hyvittää. Jos on varsinaisesti kuitenkin otettu käyttöön niin tällöin koko kauppasummaa ei voida palauttaa.

Öö, missä menee raja milloin tuote on otettu käyttöön?

"Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi."

Jos laitat sen koneeseen kiinni, vedät parit benchmarkit ja tarkistat laitteen suorituskyvyn, onko tämä käyttöönottoa? (joka varmaan selvittää ainakin onko TLC vai QLC kyseessä).
 
Ei valitettavasti kyllä tätä saada tarkistettua. Kuitenkin hinnan valossa on kuitenkin QLC.

Avattu pakkaus ei vaikuta palautusoikeuteen. Mikäli avattu siististi niin voidaan täysi kauppasumma kyllä hyvittää. Jos on varsinaisesti kuitenkin otettu käyttöön niin tällöin koko kauppasummaa ei voida palauttaa.

Hyvin osuu tuo teidän slogan

" Sinä hyödyt siitä mitä Jimm's tietää! ongelmat on tehty ratkottaviksi! "
 
Öö, missä menee raja milloin tuote on otettu käyttöön?

"Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi."

Jos laitat sen koneeseen kiinni, vedät parit benchmarkit ja tarkistat laitteen suorituskyvyn, onko tämä käyttöönottoa? (joka varmaan selvittää ainakin onko TLC vai QLC kyseessä).
Ei tuota lausetta oikein voi niin tulkita, kun ei sitä voi selvittää muuten. Valitettavaa toki jälleenmyyjän kannalta, jos tulee kustannuksia sitä tahtia kun valmistajat paskoo tuotteita oleellisest nimiä vaihtamatta.
 
EDIT: poistetaan ennen jatkokeskusteluja Jimssin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti tulee myös sivuston uuteen ulkoasuun sama osien lajittelu kun nykyisessä.

Kävin esim katsomassa emot niin se AMD:n emot kaikki samassa. Sit pitää vielä suodattaa mitä haluaa nähdä.

Tuosta ominaisuudesta olen todella paljon pitänyt.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
259 350
Viestejä
4 505 178
Jäsenet
74 385
Uusin jäsen
Juize

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom