Varmaan saavat, mutta hinta sekä saatavuus on todennäköisesti enemmän kuin epävarma.Saatteko valikoimaan näitä?
Gigabyte AORUS Radeon RX 7900 XTX Elite
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Varmaan saavat, mutta hinta sekä saatavuus on todennäköisesti enemmän kuin epävarma.Saatteko valikoimaan näitä?
Gigabyte AORUS Radeon RX 7900 XTX Elite
Tuolla aikaisemmin ketjussa sinulta kyseltiin seuraavia:
Mut jimms iski tekemään heidän puolestaan testejä valmistajan omalla kellotus/tuuletin ohjelmalla millä testattiin ropellien toimivuus. mulla on hyvät videot kortin toiminnasta ja siitä miten se kortti alkaa lämpöthrotlaamaan kun saavudetaan corelle 80c lämpö ja miten hotspot on 105c, tuuletin profiili isketty 50% millä kortin saa edes jotenkin siedettävälle melutasolle.Näissä Asusin TUF korteissa oli tosiaan sellainen ominaisuus, että jos se on asennettu koneeseen pystyasennossa, niin se kuumenee enemmän kuin vaaka-asennossa. Liittyy oletettavasti siihen, että tuo höyrykammio on suunniteltu toimimaan vaaka-asennossa. Silloin aikoinaan kun vaihdoin kortin vaaka-asentoon, niin lämmöt olivat ok ja kortti oli lähes äänetön. Kortti ei ollut pystyasennossa kuin pienen hetken.
Nämä lämpöongelmat ovat alkaneet vasta kortin ikääntymisen myötä. Kaikki tuulettimet pyörivät - ja tämähän siis se varsinainen ongelma on, että ne kaikki tuulettimet tosiaan pyörivät lähes välittömästi täysillä ja meteli on sen mukainen. On testattu ihan puhtaalla Windows asennuksella avoimessa testipenkissä, mutta ei mitään vaikutusta.
Korttiin ei ole tehty mitään muutoksia.
Ihan samat ongelmat kortin kanssa, kuin useilla muillakin tämän foorumin käyttäjillä. Varmaan ongelmat voisivat korjaantua tahnojen vaihdolla, mutta jos kortissa on takuu voimassa, niin eihän loppukäyttäjän ole tarkoitus alkaa omalla riskillä korjaamaan korttia, koska selvä valmistusvirhe tässä on.
Ja erikoiseksi tämän asian tekee se, että nyt näyttää siltä, että Jimms on aikaisemmin vaihtanut näitä viallisia kortteja takuuvaihtona uusiin ja ongelma on korjaantunut sillä. Nyt aivan vastaavista ongelmista tehdyt RMA:t hylätään järjestelmällisesti, eli olisi kiva tietää, että ovatko takuuehdot mahdollisesti muuttuneet takautuvasti vai mistä tässä oikein on kyse?
Vaivaan teitä @Jimm's vielä näillä näytönohjaimen liian korkeisiin lämpötiloihin liittyvällä asialla. Tuossa on viime vuodelta aivan vastaava tapaus, mistä on itselleni ja useille muille tullut RMA:sta hylky. Veijarilla on Asus TUF kortissa lämpötilat nousseet lähemmäs 80 asteeseen ja tuulettimet pyörivät täysillä. RMA ja uusi kortti tilalle, jonka jälkeen lämmöt ja meteli taas sellaiset, mitä niiden pitäisikin olla.
Itselläni aivan vastaava tapaus ongelmien osalta ja RMA tulee hylättynä saatesanoilla "tuulettimien pitääkin pyöriä täysillä, kun lämpötila nousee yli 75 asteen, joten kortissa ei ole mitään vikaa."
Voisitteko hieman avata tätä teidän takuuprosessia, eli miten on mahdollista että vielä viime vuonna aivan samoilla spekseillä käyttäjä saa takuusta uuden hiljaisen kortin ja nyt te järjestelmällisesti hylkäätte kaikki vastaavat RMA:t ja väitätte, että kortti jossa tuulettimet pyörivät 100 prosentin käyttöasteella toimii ihan normaalisti, eikä siinä ole mitään vikaa.
Tuossa aikaisemmassa tapauksessa käyttäjä vielä erikseen mainitsee, että "mitään näkyvää throttlingia tai fps tippumista en huomannut", eli hänen ainoa ongelma oli lämpötila & tuulettimet.
Vai olenko minä ainoa, joka näkee tässä teidän toiminnassa jotain "pientä" epäloogisuutta?
Ratkaistu - ASUS TUF RTX 3070 Ongelmia tuulettimien/lämpötilan kanssa
Morjesta! Eli tosissaan otsikon mukaisesti on ongelmia itselle tuoreen Asus TUF 3070 Gaming OC näytönohjaimen kanssa. Tuli ostettua toi parisen viikkoa sitten täältä käytettynä. Aikaisemmalla omistajalla ollut näytönohjain louhinta käytössä ja postauksen mukaan lämpötilat pidetty siedettävissä...bbs.io-tech.fi
Saatteko valikoimaan näitä?
Gigabyte AORUS Radeon RX 7900 XTX Elite
Näistä tapauksista on valmistajan kanssa käyty useasti keskustelua ja heillä linja on nyt melko tiukka.
Kortin lämpötila ei suoraan ole virhe mutta throttlaaminen ei kuulu asiaan.
Linkatussa tapauksessa kortista on todennäköisesti löytynyt muuta takuuvaihtoon oikeuttavaa vikaa.
Koitetaan selvitellä.Olisiko arviota koska AORUS-FI32QX olisi saldoilla? Toki paahtoihinkin kelpaisi...
Onko nyt tämän vuoden puolelle tullut mitään tietoa tämän Keychron Q6:n saatavuudesta?Onkohan Keychronin uutta Q6 -näppistä ISO/Nordic-layoutilla tulossa Jimm'sille vielä tämän vuoden puolella? Kyseessä on siis tämä: Keychron Q6 QMK Custom Mechanical Keyboard
Onko nyt tämän vuoden puolelle tullut mitään tietoa tämän Keychron Q6:n saatavuudesta?
Valitettavasti nyt ei näy tarjouksia. Itseasiassa erikseen sanottu, että mahdolliset tarjouskoodit eivät päde ISO-layouttiin.. vähän huolettaa että tullien kanssa sieltä tulee melkoisen railakkaan hintainen näppäimistö..Itse päädyin loppujen lopuksi tilaamaan kyseisen näppiksen (fully assembled, knob version) + rannetuen suoraan Keychronilta Black Friday alennuksen yhteydessä kun en enää jaksanut odotella. Ja on kyllä ollut hyvä näppis, voin suositella =)
Onko nyt tämän vuoden puolelle tullut mitään tietoa tämän Keychron Q6:n saatavuudesta?
Toiveena corsair rm750x tai rm850x paahdettuihin hintoihin ens kuussa.
Olisiko arviota, koska Aqua Computer QUADRO on taas tulossa varastoon?
Ainahan Jimmsillä on ilmainen posti?Onko teillä täällä hetkellä Ilmainen kuljetus kamppis päällä? Minkälainen aikaväli? Tai onko se pysyvä
Onkos mitään tietoa milloin olisi Gigabyte GeForce RTX 4090 XTREME WATERFORCE teillä varastossa?
Joo eiköhä se sillon 2018 alkanut kun myivät Jimms'in saksaan casekingille ..joku on parin viime vuoden aikana alkanut mättämään ja pahasti.
Hei, 6 viikkoa luvatusta enemmän ei kyllä kuulosta millään tapaa normaalilta huollon kestolta. Melkein suosittelisin vielä olemaan aspaan yhteydessä esimerkiksi sähköpostitse tämän osalta, varsinkin jos vika vielä toistuu. Pahoittelut jos on tosiaan näin paljon luvatusta mennyt yli, jotain mennyt vikaan kyllä sitten.Vähäheikkiläntielle kun muutitte aikanaan vuonna 2004 tjsp niin on siitä lähtien tullut asioitua säännöllisesti, mutta joku on parin viime vuoden aikana alkanut mättämään ja pahasti. Jotenkin vaan kilpailijat ovat kirineet ohi niin hintatasossa, toimitusajoissa, tiettyjen komponenttien varastosaldoissa kuin myös asiakaspalvelussa. Suurin ongelma on kuitenkin RMA-keisseissä, ne muistuttavat nykyään enemmän kummelisketsiä kuin vakavasti otettavaa palvelua. Viimeisin konepaketin vianselvitys kesti 6 viikkoa luvattua enemmän ja vika toistui vaikka ei olisi pitänyt kun kerta huollossa korjattiin. Vielä kun kone tuli takaisin entistä naarmuisempana ja täysin uuden vian kanssa niin ei voi muuta kuin äänestää jaloillaan. Sama homma on toistunut parin vuoden aikana useammassakin RMA-tapauksessa: joko asiakasta ei uskota sitten millään tai ei edes lueta vikakuvauksia. Tuotteen valmistajan mukaan tuotteessa on vika, Jimmssin mielestä kyseessä on toivottu ominaisuus. Ei siinä paljon nallekarkit auta.
Your toaster will never be the same! - etenkään takuuhuollon jälkeen.
Tämän Aorus 7900 XTX mallin kohdalla käynyt kyllä jonkinlainen järjestelmähärö jonka takia kadonnut sivuilta. Pitäisi tulla tuota pikaa takaisin sivuille, valitettavasti ei kuitenkaan saada vielä tilattavaksi asti koska tässäkin mallissa saatavuudet ovat tällä hetkellä olemattomat.Joo eiköhä se sillon 2018 alkanut kun myivät Jimms'in saksaan casekingille ..
Itse en myöskään ymmärrä tätä souvaamista tuotteiden ja hintojen kanssa. Pari päivää sitten pyysin aorus 7900 xtx korttia valikoimaan ja nyt se on taas poistettu listoilta, casekingiltä kyllä löytyy. Myös nämä hinnat kyseisillä korteilla huomattavasti kalliimpia verrattuna muualle, en tajua tätä touhua.
Katsotaan saadaanko tälle jotain tehtyäDell S3422DWG näytön hintaa sais tarkastaa ja pistää vaikka paahtikseen. Muutakin tulis 'samal' rahal.
Tuotteen voi arvostella muutama päivä toimituksen jälkeen. Tuotteen pitää myös olla sellainen joka on meillä vielä valikoimassa. Tämä näyttäisi käyneen nopeasti poissa valikoimista kun tarjouserä on loppunut. Listautuu takaisin ns. normaalihintaan. Eli arvostelun jättämisen pitäisi onnistua mikäli tuotteen toimituksesta on muutama päivä.Miten pystyn osallistumaan tammikuun tuotearvostelu-kilpailuun, kun ostin teiltä torstaina Asus 27" ROG Strix XG27UQR näytön ja koetin äsken kirjoittaa arvostelua, nii tuotetta ei ole mahdollista arvostella?
Kuinka nyt pystyn osallistumaan kisaan, kun telineelle olisi käyttöä =)
Hyvä kysymys, johon on mielenkiintoista nähdä Jimm'sin vastaus.Kattaako Jimms monitorin tuoteturva yhden (1) kuolleen/jumiutuneen pixelin. Ettei tarvitse olla isompaa määrää?
Pikselitakuu oli eri asia. Silloin näyttö tarkistettiin etukäteen, ja jos löytyi kuollut pikseli, otettiin hyllystä uusi ja testattiin jne.Hyvä kysymys, johon on mielenkiintoista nähdä Jimm'sin vastaus.
Oma tulkintani tuoteturvan esitteestä on, etten luottaisi moista korvattavan, koska tuotetakuu ilmeisesti ei laajentaisi vian määritelmää, eikä tuoteturva siten ole yhtä kuin pikselitakuu. Eli jos monitorissa on sellainen pikselivirhe, jota et saisi normaaliin takuuseen sen vähäisyyden perusteella, nin ei se silloin myöskään näyttäisi kuuluvan tuoteturvan piiriin. Tuoteturvan pääidea näyttäisi olevan kattaa tapaturmainen viottuminen ja takuuajan jälkeiset toimintahäiriöt.
Noteerasin kyllä tuon kuvauksen, ja lisäksi luin täsmälliset ehdot. Pikseleistä puhutaan ehkä tarkoituksellisenkin epämääräisesti monikossa: "pikselivirheet" eikä "pikselivirheen", mikä jälkimmäinen muotoilu varmuudella kattaisi yhdenkin viallisen pikselin. "Kattaa" on myös kovin epämääräinen termi, joka edellyttää täsmällisempää määrittelyä. Tarkoissa ehdoissa yksilöidään mistä aiheutuvat viat korvataan, kuten esim. tietynlaiset tapaturmat tai käytön aikana ilmenevä toimintavirhe, joka johtuu äkillisestä, odottamattomasta sisäisestä rikkoutumisesta (ei siis kattane tehdasperäistä rikkonaisuutta). Paljon muitakin rajauksia mainitaan. Ei esimerkiksi korvata “kauneusvirheitä”, jotka eivät vaikuta tuotteen toimintaan (mikä sitten mahtaa olla monitorin toimivuuskriteeri?) eikä näyttövikoja, jotka esiintyvät kuin “kiinni palanut kuva” (jumittunut pikseli?). Myöskään ei korvata valmistajan sarjaviasta aiheutuvaa vahinkoa tai vahinkoa, joka voidaan korvata tuotetakuun nojalla tai joka kuuluu myyjän tuotevastuun piiriin kuluttajasuojalain perusteella. Siis paljon ja osittain tulkinnanvaraistakin lakitekstiä.Pikselitakuu oli eri asia. Silloin näyttö tarkistettiin etukäteen, ja jos löytyi kuollut pikseli, otettiin hyllystä uusi ja testattiin jne.
Jimm'sin sivuilta tuoteturvan kuvauksessa puhutaan vain pikselivirheistä, ei pikseleiden määrästä, joten yksi viallinen riittää.
- Monitorien tuoteturva kattaa myös pikselivirheet ja komponenteille tuoteturva tarjoaa 30 päivän suojan asennus- ja kokoamisvahingoille
No tuo nyt on jo saivartelua. Jos mainintana olisi pikselivirhe eikä pikselivirheet, useamman pikselin ollessa viallinen pitäisi sitten ruveta arpomaan mikä niistä nyt laitetaan takuuseen, vai?Pikseleistä puhutaan ehkä tarkoituksellisenkin epämääräisesti monikossa: "pikselivirheet" eikä "pikselivirheen", mikä jälkimmäinen muotoilu varmuudella kattaisi yhdenkin viallisen pikselin.
Kyllä se nyt vaan kattaa pikselivirheet.Moikka! Pikselitakuu poistui, koska sen tilalle tuli Jimm's Tuoteturva: Tuoteturva - Jimms.fi
Tuoteturva kattaa komponenttien kohdalla mm. niitä vahinkoja ja asennusvirheitä ja näyttöjen osalta siis myös pikseliviat.
Tuoteturvassa on 30 pv tyytyväisyystakuu joten sen ostaminen on riskitöntä.
Moikka, näitä pitäisi olla tulossa lisää tuossa helmikuun alkupuolella erä jolla saadaan vanhat tilaukset toimitettua. Verkkosivujen arvio on uusille tilauksille.Onko Noctua NF-A12x25 chromax.black.swap seuraava erä tosiaan tulossa vasta 20.2. vai koskeeko arvioitu pitkä toimitusaika vain uusia tilauksia?
Kyllä, tuoteturva kattaa myös tuollaisen yhden pikselin virheen.Kattaako Jimms monitorin tuoteturva yhden (1) kuolleen/jumiutuneen pixelin. Ettei tarvitse olla isompaa määrää?
Yksittäisten tuotteiden kohdalla 2 arkipäivää. Huollossa, eli konepakettien osalta valitettavasti noin 2 viikkoa.Minkäslainen jono mahtaa olla RMA käsittelyissä?
Saivartelua, mutta osaavissa käsissä voivat pestä käsiään paskasessa vedessä kun voivat vetää sen piikkiin "ei puhuttu yhdestä". Asiakkaan edun puolesta näissä ei saa olla tulkinnanvaraa.No tuo nyt on jo saivartelua. Jos mainintana olisi pikselivirhe eikä pikselivirheet, useamman pikselin ollessa viallinen pitäisi sitten ruveta arpomaan mikä niistä nyt laitetaan takuuseen, vai?
Joo, mutta kun "pikselivirheet" eivät edes ota kantaa pikselien lukumäärään. Pikselivirheitä voi olla erilaisia, ja tuo kattaa ne kaikki. Jos puhuttaisiin yksikössä pikselivirheestä, se tarkoittaisi vain tiettyä virhettä.Saivartelua, mutta osaavissa käsissä voivat pestä käsiään paskasessa vedessä kun voivat vetää sen piikkiin "ei puhuttu yhdestä". Asiakkaan edun puolesta näissä ei saa olla tulkinnanvaraa.
Tosin, Jimms ehtikin vastaamaan että kattaa myös yhden pikselin.
Laitetaan toivetta eteenpäin!Voisiko saada paahtoihin näppistä Corsair K100 AIR Wireless, langaton mekaaninen pelinäppäimistö, Cherry MX Ultra LP Tactile, musta - 299,00€
Ei valitettavasti kyllä valmistaja näissä erittele kumpaa on sisällä. Varastossa olevat kappaleet on meille saapunut ihan muutamia päiviä sitten, joten todennäköisesti eivät ole tuota vanhempaa TLC mallia.Olikos nämä tarjouslätyt QLC vai vanhempaa TLC?
Kingston 1TB NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD-levy, M.2 2280, 3500/2100 MB/s - 64,90€
Edistyksellinen lisälaite ohuisiin kannettaviin tietokoneisiin ja muihin järjestelmiin Kingstonin NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD on varteenotettava uuden sukupwww.jimms.fi
Vanhempi oli TLC:tä, uudet on QLC:tä valmistaja testien jäljeen kaikessa hiljaisuudessa vaihtoi sisuskaluja.joten todennäköisesti eivät ole tuota vanhempaa QLC mallia.