Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Koska kuluttajan ja myyjän välisiä asioita Suomessa ei yleisesti hoideta oikeudessa, Veeti. Kaikki ei aina mene kuten ameriikan elokuvissa/sarjoissa.
Tiedän kyllä tämän varsin hyvin, koska tunnen kuluttajasuojalakia ja olen vienyt useita tapauksia kuluttajariitalautakuntaan (muita firmoja tosin).

Suosittelen vääntämään kierroslukumittaria alas, jos kerran pitää alkaa nimittelemään toisia "Veetiksi" ja muutenkin vähättelemään...
 
Nyt on jännä case, seuraan mielenkiinnolla. Sinällään itsellä toiminut hommat aina Jimssin kanssa hyvin, mitä nyt joskus ihmetellyt tuotevaihdoissa hävittyjä käyttöhyöty vähennyksiä. Kuvan perusteella kuitenkin näyttäisi että tuo pcie liitin olisi hieman murtunut kun sitä zoomailee? Jos näin, niin valmistajan takuu varmaan aika suoraan niiltä osin taputeltu.

Itse en kuvissa näe lainkaan "murtumista", eikä sellaisesta ole ollut mainintaa Jimm's:n toimesta.

Ketjustakin löytyvä selvitys asiaan:

Oletteko Jimm's:llä todella näin kyvyttömiä/tietämättömiä, että ette tiedä esimerkiksi, että liittämänne kuvan "IMG_4855" toiseksi viimeinen "puolikas" pin (kytkentä B81) on TÄYSIN NORMAALIA.

Lähteet:


Kyseessä siis EI OLE vaurio kytkennässä B81. Verratkaa näytönohjaintani vaikka toisiin varastostanne löytyviin ASUS RTX 3080 -näytönohjaimiin.

Sitten toisiin kuviinne (IMG_4864), jossa olette kuvanneet PCIe väylän kytkennän A82, joka on viimeinen GPU:n piirilevyn A-puolella näkyvä kytkentä/liitin. Kyseinen kytkentä EI OLE yhdistetty mihinkään, kuten kuvastakin näkyy (jos ymmärrystä perus elektroniikasta ja piirilevyistä löytyy) - ja tämä on selitetty GPU:n PCIe kytkentäkaaviossa (82 - Reserved | Ground):


Vaikka siis kuvissanne (punaisella ympyröity) näkyvä "fyysinen vaurio" olisikin ”vaurio”, ei tämä vaikuta kortin toimintaan millään lailla, eikä se ole syypää keskimmäisen tuulettimen toimimattomuuteen."


Toisella puolella korttia (selkäpuoli / backplate), näkyy "puolikas" liitin - jota ei ole yhdistetty mihinkään (punaisella ympyröity kuva).

Etupuolella näkyy pientä kulumajälkeä viimeisen liittimen kohdalla, joka on enemmänkin PCB:ssä (piirilevyssä) eikä itse liittimessä (ei ympyröity kuva).
 
Nyt on jännä case, seuraan mielenkiinnolla. Sinällään itsellä toiminut hommat aina Jimssin kanssa hyvin, mitä nyt joskus ihmetellyt tuotevaihdoissa hävittyjä käyttöhyöty vähennyksiä. Kuvan perusteella kuitenkin näyttäisi että tuo pcie liitin olisi hieman murtunut kun sitä zoomailee? Jos näin, niin valmistajan takuu varmaan aika suoraan niiltä osin taputeltu.
Jotakin liittimelle on tosiaan tapahtunut. Varmaankin aika mahdoton todistaa kenenkään missä vaiheessa se on käynyt. Pointtina lähinnä, että on voinut olla tehtaaltakin jo ja se EI ole kuluttajan vastuulla, jos on ollut ennen kuin hän sai kortin -vaan valmistajan ja siten myös jälleenmyyjän.

Sitä tukisi sellainenkin teoria, että piirilevyllä on naarmu, joka näyttää olevan tuon sarjanumerotarran alapuolella. Lähtökohtaisesti tuollaiset eväävät jo yleensä takuun, mutta jos se tuon tarran alla, niin onhan tuo kortti saanut kipeää jo ennen kuluttajalle päätymistä
 
Jotakin liittimelle on tosiaan tapahtunut. Varmaankin aika mahdoton todistaa kenenkään missä vaiheessa se on käynyt. Pointtina lähinnä, että on voinut olla tehtaaltakin jo ja se EI ole kuluttajan vastuulla, jos on ollut ennen kuin hän sai kortin -vaan valmistajan ja siten myös jälleenmyyjän.

Sitä tukisi sellainenkin teoria, että piirilevyllä on naarmu, joka näyttää olevan tuon sarjanumerotarran alapuolella. Lähtökohtaisesti tuollaiset eväävät jo yleensä takuun, mutta jos se tuo otartaran alla, niin onhan tuo kortti saanut kipeää jo ennen kuluttajalle päätymistä

Ah, tarkoitat siis noita pieniä valkoisia naarmuja? Näihin en ole edes kiinnittänyt suurempaa huomiota aiemmin, vaan olen olettanut että kyseessä on PCIe väylän viimeisen liittimen pieni tumma kohta - kuvassa jossa "vauriota" ei ole siis ympyröity.

En edes olisi voinut kuvitella noiden kahden valkoisen naarmun olevan syypää mihinkään, eikä Jimm's ole tätä asiaa vieläkään selventänyt. Tosiaan nuo vaaleat naarmut näyttäisivät olevan tarran alla, mut tietääkseni näistä ei ole kyse tässä ongelmantapauksessa (täysin varma en voi olla toki).
 
Siis en näistä liittimistä mitään tiedä, mutta eikä tuossa ympäröidyssä kohdassa ihan puutu fyysinen pala levystä? Vai vääristääkö kuva tai kuuluuko sen olla tuollainen ko. kortissa? Kun jos vertaa vaikka tuota nurkkaa tähän kuvaan:

20200402_170004.png.aeb0e7f1203048c1c0516216f54a41c7.png

VS
FqjDGnMXsAAfRu9.jpg
 
Ah, tarkoitat siis noita pieniä valkoisia naarmuja? Näihin en ole edes kiinnittänyt suurempaa huomiota aiemmin, vaan olen olettanut että kyseessä on PCIe väylän viimeisen liittimen pieni tumma kohta - kuvassa jossa "vauriota" ei ole siis ympyröity.

En edes olisi voinut kuvitella noiden kahden valkoisen naarmun olevan syypää mihinkään, eikä Jimm's ole tätä asiaa vieläkään selventänyt. Tosiaan nuo vaaleat naarmut näyttäisivät olevan tarran alla, mut tietääkseni näistä ei ole kyse tässä ongelmantapauksessa (täysin varma en voi olla toki).
Sinuna kannattaa olla varma, tai ainakin vahvasti epäillä että ongelmat johtuvat niistä. Usein kaikki viittaa asiakkaaseen, mutta nyt ei, niin voisin kuvitella että asia ratkeaa eduksesi. Itse olen tietokoneliikettä myös joskus pyörittänyt ja asiakkaita on kaikenlaisia, monet itse rikkonut tuotteen kyseenalaisissa tilanteissa ja keskustelemalla monesti se tilanne keksitään yhdessä missä on käynyt. Mutta kyllä tuollaiset piirilevyn valmistusvirheet ja viitteet niistä antaa ymmärtää, että kortti oli todella viallinen jo sinulle tullessaan, vaikka se saattoi ongelmitta toimiakin. Toki jimms varmasti nyt osaa tarkistaa tämänkin näkökulman, mutta tuskin asiaa puolestasi ratkaisee, ellet sitä vaadi. Heidän "työtään" on torpata takuupyynnöt ja sinun tavallaan vaatia hyvitystä ja ajaa omaa etua -ellet ole tuotetta itse rikkonut. Onnea selvitykseen ja toivottavasti saat asiaan mieluisan ratkaisun -myönnän, että viestittelyänne en ole vieläkään lukenut, mutten aio asiaa tämän enempää enää kommentoidakaan
 
Viimeksi muokattu:
Siis en näistä liittimistä mitään tiedä, mutta eikä tuossa ympäröidyssä kohdassa ihan puutu fyysinen pala levystä? Vai vääristääkö kuva tai kuuluuko sen olla tuollainen ko. kortissa? Kun jos vertaa vaikka tuota nurkkaa tähän kuvaan:

20200402_170004.png.aeb0e7f1203048c1c0516216f54a41c7.png

VS
FqjDGnMXsAAfRu9.jpg

Ylemmässä kuvassa selvää vauriota useammalla PCIe liittimellä (kärähtäneet).

Kuva näytönohjaimestani (jos edes on omastani) vääristää tai voi vääristää, mutta mielestäni "palaa" siitä ei puutu. Näyttää siltä että liittimestä puuttuisi puolet (kulunut / raaputettu), mutta edelleen tämä ei ole relevanttia tuuletinongelman (takuupalautuksen syyn) osalta.

Lisäksi kyseinen viimeinen liitin ei ole yhdistettynä mihinkään, kuten kuvasta näkee. (GROUND/RESERVED - myös PCIe layout mukaan). Kyseessä on siis viimeinen liitin "selkäpuolelta", eikä se vaikuta tuulettimeen kuten Jimms ja heidän toimitusjohtajansa (ei ketjussa) on todennut. Näytönohjain toimi TÄYSIN normaalisti yhtä tuuletinta lukuunottamatta (joka ilmeni kuukausien jälkeen, ilman käyttäjän toimia), enkä nähnyt ulkoisia vaurioita - vielä ennen palautusta Jimm's:lle.
 
Viimeksi muokattu:
Joo siis ekan kuvan vauriot ovat tietysti selkeät, mutta valitsin sen kuvan ihan vain siksi että siinä näkyy hyvin tuo liittimen nurkka verrokiksi. Kunhan ihmettelin kun oli jotenkin niin rujon näköinen tuo ympäröity alue.
 
Kaipa tuosta pala puuttuu?

vrt:

1678733788813.png


(mutta kuten sanoit tuo on vain maa, ei pitäisi vaikuttaa mihinkään)
 
Ylemmässä kuvassa selvää vauriota useammalla PCIe liittimellä (kärähtäneet).

Kuva näytönohjaimestani (jos edes on omastani) vääristää tai voi vääristää, mutta mielestäni "palaa" siitä ei puutu. Näyttää siltä että liittimestä puuttuisi puolet (kulunut / raaputettu), mutta edelleen tämä ei ole relevanttia tuuletinongelman (takuupalautuksen syyn) osalta.

Lisäksi kyseinen viimeinen liitin ei ole yhdistettynä mihinkään, kuten kuvasta näkee. (GROUND/RESERVED - myös PCIe layout mukaan). Kyseessä on siis viimeinen liitin "selkäpuolelta", eikä se vaikuta tuulettimeen kuten Jimms ja heidän toimitusjohtajansa (ei ketjussa) on todennut. Näytönohjain toimi TÄYSIN normaalisti yhtä tuuletinta lukuunottamatta (joka ilmeni kuukausien jälkeen, ilman käyttäjän toimia), enkä nähnyt ulkoisia vaurioita - vielä ennen palautusta Jimm's:lle.
En kyseistä näyttisversiota ole korjannut, mutta vanhempia kylläkin ja vaikka kys pinni ei olisi toiminnallista käyttöä vaan pelkästään maadoituksena niin jopa 10-kerroksinen piirilevy on todennäköisesti rikki kun kulma ottanut kipeää. Usein ei edes näy mitään fyysistä vahinkoa sillä asennuksessa vahingoittunut/ koneessa ollessaan roikkuessaan piirilevy taipunut ja kosketushäiriötä ilmaantuu. On myös ollut uunituksen vaatineita tapauksia kun näyttiksen asennuksessa kohdistunut liikaa voimaa ja muistipiiri korkannut irti yms.

Millään näillä ei sinänsä ole väliä itse riitasiassa vaan sinun ja myyjän kirjoitusten perusteella takuupalauttamasi kortti havaittiin olleen vioittunut ja siksi heillä on oikeus tarkistaa tuote ennen palautuksen/RMAn hyväksyntää. Myyjä on saanut valmistajalta ilmoituksen etteivät lähetä heille uutta tilalle ilman että tarkastetaan ja tarkastuksen pystyy tekemään vain valmistaja. Myyjäliikkeellä en näe tässä tapauksessa olevan väliä sillä ei minkään liikkeen pitäisi jäädä välissä maksajaksi. Jos tuotteessa ei olisi noin selkeää jälkeä vahingosta olisi varmasti mennyt takuupalautus sukkana läpi.

Toivotaan että tehdas saa korttisi pian tarkastettua ja siinä paljastuisi valmistusvirhe miksi vaurio syntynyt.
 
En kyseistä näyttisversiota ole korjannut, mutta vanhempia kylläkin ja vaikka kys pinni ei olisi toiminnallista käyttöä vaan pelkästään maadoituksena niin jopa 10-kerroksinen piirilevy on todennäköisesti rikki kun kulma ottanut kipeää. Usein ei edes näy mitään fyysistä vahinkoa sillä asennuksessa vahingoittunut/ koneessa ollessaan roikkuessaan piirilevy taipunut ja kosketushäiriötä ilmaantuu. On myös ollut uunituksen vaatineita tapauksia kun näyttiksen asennuksessa kohdistunut liikaa voimaa ja muistipiiri korkannut irti yms.

Millään näillä ei sinänsä ole väliä itse riitasiassa vaan sinun ja myyjän kirjoitusten perusteella takuupalauttamasi kortti havaittiin olleen vioittunut ja siksi heillä on oikeus tarkistaa tuote ennen palautuksen/RMAn hyväksyntää. Myyjä on saanut valmistajalta ilmoituksen etteivät lähetä heille uutta tilalle ilman että tarkastetaan ja tarkastuksen pystyy tekemään vain valmistaja. Myyjäliikkeellä en näe tässä tapauksessa olevan väliä sillä ei minkään liikkeen pitäisi jäädä välissä maksajaksi. Jos tuotteessa ei olisi noin selkeää jälkeä vahingosta olisi varmasti mennyt takuupalautus sukkana läpi.

Toivotaan että tehdas saa korttisi pian tarkastettua ja siinä paljastuisi valmistusvirhe miksi vaurio syntynyt.

Hyviä pointteja, mutta tässä täytyy edelleen ottaa huomioon että kortti toimi kuukausia ilman mitään ongelmia, jonka jälkeen ongelma ilmeni ilman käyttäjän toimia. Näytönohjain on ollut SSUPD MESHLICIOUS -kotelossa, jossa PCI-E väylään ja liittimiin kohdistuu minimaalinen määrä painetta/voimaa tavalliseen ATX-kotelon asennukseen verrattuna. Kyseessä ei voi olla käyttäjän aiheuttama virhe/vaurio - ja kuten selitetty useita kertoja - takuupalautuksen syynä oleva tuuletinongelma ei johdu tästä em. syistä, jonka myös Jimm's toteaa.

Myöskään kuluttajasuojalain mukaan kuluttajan ei tarvitse odottaa kuukausia (kuten Jimm's viittaa tämän valmistajalle lähettämisen ja kortin tarkastuttamisen kestävän). Se, että tuotteessa/tavarassa on kuluttajanasuojalain 5. LUVUN 13§:n virhesäännöksen mukainen virhe, eli se ei vastaa 12§:ssä säädettyjä ominaisuuksia - tässä tapauksessa toimivuuden osalta, on riittävä, lainvoimainen peruste myyjän virhevastuun toteuttamiselle ja kuluttajalle tuotteen vaihtamiselle virheettömään tai kaupan purulle 16§ ja 18§ mukaisesti - viipymättä.

  • 16§ (22.12.2021/1242) - Ostajan oikeudet
    Jos tavarassa on myyjän vastuulla oleva virhe, ostaja saa tämän luvun säännösten mukaisesti vaatia virheen korjaamista, uutta toimitusta tai hinnanalennusta taikka purkaa kaupan sekä lisäksi vaatia vahingonkorvausta. Hän saa myös pidättyä kauppahinnan maksamisesta.

  • 18 § (22.12.2021/1242) - Virheen oikaisu
    Ostajalla on oikeus valintansa mukaan vaatia, että myyjä joko korjaa virheen tai toimittaa virheettömän tavaran.
    Virheen oikaisu on suoritettava kohtuullisessa ajassa siitä, kun ostaja on ilmoittanut myyjälle virheestä, ja siten, ettei ostajalle aiheudu siitä kustannuksia taikka merkittävää haittaa ottaen huomioon tavaran luonne ja tarkoitus, jota varten ostaja hankki tavaran.
    Myyjän on otettava vaihdettava tavara takaisin omalla kustannuksellaan.


Kyseessä on myyjäliikkeen ja valmistajan välinen asia, josta kuluttajan ei kuulu/tarvitse lain mukaan kärsiä. Mitään vauriota/naarmua en ennen kortin palautusta tarkastaessani nähnyt.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikuttaa sellaiselta tapaukselta ulosannin perusteella, että tämän seurauksena normaalit ihmiset kärsivät tulevaisuudessa entistä kankeammista takuuprosesseista ja korkeammista hinnoista.

Pari riviä kun vielä pastee minilexistä tänne niin eiköhän se siitä.

EDIT: skeptinen sen takia, koska täälläkin lukenut aika monta kertaa kauheaa öyhötystä miten mitään ei ole ollut rikki ja sitten paljastuu kuitenkin että asiakas itse töhöillyt ja rikkonut tuotteensa.
 
Vaikuttaa sellaiselta tapaukselta ulosannin perusteella, että tämän seurauksena normaalit ihmiset kärsivät tulevaisuudessa entistä kankeammista takuuprosesseista ja korkeammista hinnoista.

Pari riviä kun vielä pastee minilexistä tänne niin eiköhän se siitä.

Nii, onhan se kohtuutonta vaatia lain noudattamista myyjäliikkeeltä tämmösissä asioissa.
 
Vaikuttaa sellaiselta tapaukselta ulosannin perusteella, että tämän seurauksena normaalit ihmiset kärsivät tulevaisuudessa entistä kankeammista takuuprosesseista ja korkeammista hinnoista.

Pari riviä kun vielä pastee minilexistä tänne niin eiköhän se siitä.

EDIT: skeptinen sen takia, koska täälläkin lukenut aika monta kertaa kauheaa öyhötystä miten mitään ei ole ollut rikki ja sitten paljastuu kuitenkin että asiakas itse töhöillyt ja rikkonut tuotteensa.

Lue se ketju vaikka ensin, jookosta?
 
Näin sivustaseuraajana: tuosta näytönohjaimesta voi sahata pois puolet korttipaikan liittimestä. Se aiheuttaa sen, että se on PCI express x8 , eikä x16, ja tämä kuristaa näytönohjaimen väylän puoleen. Tätä voi myös simuloida laittamalla näytönohjaimen x8 liittimeen, jossa on vedetty vain puolet linjoista.

Sanon kyllä kaikella kokemuksellani ja vaikka ihan virallisesti: takapään vauriot korttipaikan liittimessä eivät vaikuta mitenkään näytönohjaimen tuulettimien toimintaan. Jos tuulettimien takia on mennyt huoltoon, niin niin.. ei pitäisi tuosta syystä hylätä huoltoa.
 
Toin asian esille, sillä somesta ja Googlesta löytyy lukemattomia samankaltaisia kokemuksia Jimm'sin vähintään kyseenalaisista/jopa laittomista toimintatavoista RMA-asioiden suhteen.
Ohhoh! Jopa lukemattomia kokemuksia?
Itse en ole lukenut ensimmäistäkään samankaltaista kokemusta mistään, joten sen takia ne on varmaan lukemattomia?

Mutta joo, hyvä tuoda ongelmakohtia esille, toisaalta asian palo voisi olla rauhallisempi.
 
Asiaton käytös
Omaa nimeä ei kehtaa jättää näkyviin maileihin, mutta vastapuolen nimet on näkyvissä poistopyynnöistä huolimatta. Esimerkillistä toimintaa "Veetiltä".
"Lukemattomista" kokemuksista todisteina suoli24 screenshottia vuodelta 2012 ja random foorumipostaus vuodelta 2011.
 
Omaa nimeä ei kehtaa jättää näkyviin maileihin, mutta vastapuolen nimet on näkyvissä poistopyynnöistä huolimatta. Esimerkillistä toimintaa "Veetiltä".
"Lukemattomista" kokemuksista todisteina suoli24 screenshottia vuodelta 2012 ja random foorumipostaus vuodelta 2011.

Minun nimeni löytää Googlesta. Miksi luulet että asiakaspalvelijoiden nimet tulisi olla piilotettuja?

Käypä katsomassa Googlen arvosteluista tai Trustpilotista vaikka yhden tähden arviot, ja vaikka Facebookista "PC-raudan keskustelu" ryhmästä näitä - tai sitten ihan vaikka tästä ketjusta aikaisemmilta sivuilta.

Samat setit @lunkwill

Liitteenä pari kuvaa, ens kerralla etsitte sitten ihan itse. Eikö niin?
 

Liitteet

  • IMG-20230313-WA0009.jpg
    IMG-20230313-WA0009.jpg
    169,9 KB · Luettu: 336
  • IMG-20230313-WA0018.jpg
    IMG-20230313-WA0018.jpg
    87,5 KB · Luettu: 338
  • IMG-20230313-WA0017.jpg
    IMG-20230313-WA0017.jpg
    105,3 KB · Luettu: 300
  • IMG-20230313-WA0016.jpg
    IMG-20230313-WA0016.jpg
    110,3 KB · Luettu: 270
Viimeksi muokattu:
Toihan on meno kuin eräällä legendaarisella atk-antilla Vakka-Suomessa 90-luvulla :D No ei vaan, itse kyllä olen ollut tyytyväinen Jimmsiin. Yksittäistapauksia? Mitä vierestä katsonut tuttuja jotka tekevät kuluttajakauppaa niin aina sieltä löytyy joku tyytymätön joka pitää sitten kovaa meteliä.
 
Lainvastaisuutta, rikos, petos ja lakimiehet. Ja silti täällä riehutaan. Kyllä se sun lakimiehes hoitaa asian jos kerta on niin selvä keissi. Ei siinä, kyllä nämä puljut yrittää nykyään kaikkensa laistaakseen velvollisuuksistaan, mutta kannattaa ihan rauhallisesti hoitaa nämä asiat.

Jimms varmaan ottaa tästä oppia ja ohjeistaa takuuhuoltajia miten jatkossa toimitaan. Vai mitä? :rofl:
 
Takuu / RMA-asiat Jimm'sin kanssa:

"Yli kymmenen vuotta Jimm's PC Storen asiakkaana ja tuhansia euroja sinne käyttäneenä, nyt ensimmäinen ongelma heiltä ostetussa tuottessa.

Kyseinen lafka toimii LAINVASTAISESTI takuu/RMA-tilanteissa
: "

Kuten muutkin täsmälleen samantapaiset tapaukset joista somessa ja täälläkin lukee, keksivät tai jopa itse aiheuttavat kosmeettisia ("fyysisiä") vaurioita tuotteille - jotta voisivat evätä tuotteiden takuukelpoisuuden ja myyjän virhevastuunsa. Tässä puhutaan pienistä naarmuista PCIe väylässä, jotka eivät ole käyttäjän toimesta johtuvua (kuten ketjusta ja sähköposteistakin selviää).

Ongelma lyhyesti: "Näytönohjaimen keskimmäinen tuuletin alkoi elää omaa elämäänsä (0-100% välillä), ja sitten lakkasi yhtäkkiä toimimasta ilman minkäänlaisia käyttäjän toimia. GPU toimi ennen tätä virheettömästi, ja tämän jälkeenkin kahdella tuulettimella normaalisti.". Tuotteen palauttamisen jälkeen Jimm's keksinyt tai aiheuttanut näytönohjaimessa PCIe väylän käyttämättä olevassa pinissä "fyysisen vaurion" eli naarmun joka ei mihinkään vaikuta, jolla yrittää evätä tuotteen takuukelpoisuuden.

Mitkään takuupalautuksen syyn ulkopuoliset näytönohjaimen toimintaan vaikuttamattomat (ja etenkin itse ongelmaan - tuuletin) kosmeettiset viat eivät evää laitteen takuukelpoisuutta, tai vapauta myyjää virhevastuusta - LAKI.

Näytönohjain (kuluttajan omaisuutta) ilmeisesti lähetetty valmistajalle/ulkomaille ilman omistajan hyväksyntää - tämä on rikos, jos näin on toimittu. Asiasta ristiriitaista tietoa usean asiakaspalvelijan vaihtuessa tapauksen kanssa, yksi sanoo yhtä - toinen toista.

Asiaa on käyty läpi toisessa kanavassa jo tarkemmin ja tässä vielä tuo antamamme vastine tapaukseen liittyen

 
Oi @Jimm's tuo mun tilaama uus hieno ruutu on nyt tilassa että toimitusaika lukee "Ei vahvistettu" niin miten ton kanssa nyt sitten on?

Asus 27" TUF Gaming VG27AQ1A, 170Hz WQHD -pelimonitori, musta (Tarjous! Norm. 349,90€) - Jimms.fi

Jos tuon nyt tämän kuun puolella onnistuu saada niin ihan mukava ois?
Moikka, näitä on isompi erä meille tulossa kyllä, mutta alustavasta toimitusarviosta menty valitettavasti ylitse. Kyselen olisiko tuon monitorin saapumiselle uutta arviota saatavilla! :tup:
 
Mitä itse tästä tapauksesta opin on se, että palautuksissa pitää koko tuote käydä itse makro-objektiivin kanssa läpi kuvaten ihan kaiken.
Omasta mielestäni kuluttajalla joka näyttiksen on palauttanut/takuuseen lähettänyt on asenteessa korjattavaa. Enkä ota nyt kantaa siihen kuka on tuossa oikeassa ja kuka ei.
Mutta faktahan on se että kyllä täällä(kin) on näistä kauhutarinoista Jimm's:n kanssa saanut lukea. Tuntuu että lisääntyvissä määrin...

Voi olla että osa syy on siinä että tilaukset on lisääntyneet(?). Mutta jos esimerkiksi Datatronikin ketjua lukee, niin on siellä huomattavasti vähemmän kyseisiä tapauksia. Joskus muistan lukeneeni Verkkokauppa.comista "kauhutarina-uutisen" jossa kuluttaja sai vängätä takuu casen kanssa. Toimitusjohtaja taisi silloin toimittajalle kommentoida että siinä kohtaa kun kuluttaja avaa toimittajille/muille kuluttajille suunsa negatiivisesta kokemuksesta, on myyjäliike siinä jo hävinnyt. Joku "Veli" voisi mallia tuosta ottaa.

Jos mikroskoopin kanssa saa tuotteen skannata ennen takuuseen laittoa, niin aika moni kuluttaja varmaan seuraavalla kerralla sen näytönohjaimen/emolevyn muualta tilaa :asif: Varsinkin nyt kun crypto-erektio on (onneksi) ohi ja ruvetaan jo hinnoilla kilpailemaan...
 
Omasta mielestäni kuluttajalla joka näyttiksen on palauttanut/takuuseen lähettänyt on asenteessa korjattavaa. Enkä ota nyt kantaa siihen kuka on tuossa oikeassa ja kuka ei.
Mutta faktahan on se että kyllä täällä(kin) on näistä kauhutarinoista Jimm's:n kanssa saanut lukea. Tuntuu että lisääntyvissä määrin...

Voi olla että osa syy on siinä että tilaukset on lisääntyneet(?). Mutta jos esimerkiksi Datatronikin ketjua lukee, niin on siellä huomattavasti vähemmän kyseisiä tapauksia. Joskus muistan lukeneeni Verkkokauppa.comista "kauhutarina-uutisen" jossa kuluttaja sai vängätä takuu casen kanssa. Toimitusjohtaja taisi silloin toimittajalle kommentoida että siinä kohtaa kun kuluttaja avaa toimittajille/muille kuluttajille suunsa negatiivisesta kokemuksesta, on myyjäliike siinä jo hävinnyt. Joku "Veli" voisi mallia tuosta ottaa.

Jos mikroskoopin kanssa saa tuotteen skannata ennen takuuseen laittoa, niin aika moni kuluttaja varmaan seuraavalla kerralla sen näytönohjaimen/emolevyn muualta tilaa :asif: Varsinkin nyt kun crypto-erektio on (onneksi) ohi ja ruvetaan jo hinnoilla kilpailemaan...
Itsekkin kun olen näitä ketjuja tarpeeksi lueskellut niin seuraava päivitys tuli ostettua kilpailijoilta.
 
Kysyn toistamiseen kun en aiemmin saanut vastausta, onko mitään arvioita milloin AMD Ryzen 9 7950X3D prossuja on tulossa?
 
Palautetta vielä jimmsin sivuilta:
Kun tuotekategoriaan siirtyy tai on tehnyt haun, niin se järjestelyperuste on oletuksena pisteytys. Tästä kun nyt vaikka päättää selata sivun-kaksi, ja haluaakin järjestellä tuotteet esim. paras saatavuus, niin se ei palauta takaisin ensimmäiselle sivulle.
Ei nyt ole iso asia mutta pieni ärsyke (yksi klikkaus enemmän, heh), kun täytyy itse palata takaisin ensimmäiselle sivulle. En nyt sitten tiedä onko tämä vain huono oma tapa selata vai mikä kun jään ihmettelemään että meninkö jo muka näin monta sivua eteenpäin kunnes tajuan että sivu ei vienyt takaisin ensimmäiselle sivulle. Tämä ominaisuus oli muistaakseni vanhalla sivulla myös.
 
Onkos Jimmssillä jo siirrytty seuraaviin ATK-projekteihin vai onko sivuille tulossa käytettävyysparannuksia? Näitä tulee vastaan lukuisia, mutta kun oon tässä vähän harkinnut uutta näyttöä, ni tää presettikasa ei ihan hirveesti auta.

Ton lisäksi pystyy suodattamaan valmistajalla ja vapaalla hakusanalla. Toivoisi suodattimia yksittäisille spekseille niinku paneelin tyyppi, virkistystaajuus, ja silleen. Tämmösenään aika kauhee käyttää, jos suoraan sanon.

1678871553475.png
 
Onkos Jimmssillä jo siirrytty seuraaviin ATK-projekteihin vai onko sivuille tulossa käytettävyysparannuksia? Näitä tulee vastaan lukuisia, mutta kun oon tässä vähän harkinnut uutta näyttöä, ni tää presettikasa ei ihan hirveesti auta.

Ton lisäksi pystyy suodattamaan valmistajalla ja vapaalla hakusanalla. Toivoisi suodattimia yksittäisille spekseille niinku paneelin tyyppi, virkistystaajuus, ja silleen. Tämmösenään aika kauhee käyttää, jos suoraan sanon.

1678871553475.png
Mielestäni tuotesorttauskin voisi olla käytännöllisempi. Oletukseksi asettaisin esim. Ostetuimmat (Paras..), tai Tuotteen luontiaika (Uusin...). Mystinen Pisteytys on luultavasti suurimmalle osalle se vähiten kiinnostava vaihtoehto.

1678874986637.png
 
Mielestäni tuotesorttauskin voisi olla käytännöllisempi. Oletukseksi asettaisin esim. Ostetuimmat (Paras..), tai Tuotteen luontiaika (Uusin...). Mystinen Pisteytys on luultavasti suurimmalle osalle se vähiten kiinnostava vaihtoehto.

1678874986637.png
Juu, totta. Ehkä tuo luontiaika voisi olla hyvä, mutta usein uusimpia ei ole vielä varastossa->aika turha listata sellaisia. Itse olen havainnut, että oletus saisi olla hinta, tuotekoodi tai nimike. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä muut ostavat, kun se ei omaa ostokäyttäytymistäni ohjaa -ehkä se joillakin on se mikä valinnan ratkaisee

Mutta yleisesti ottaen, uudet sivut ovat kyllä surkeat käyttää. Voi olla, että osa kokemuksesta johtuu ihan vain muutoksesta, mutta kaikkia samoja suodatuksia ei tunnu pystyvän tekemään. Nykyisellään kuitenkin on hyvin vaikea tiettyjä tuotteita löytää, jos ei tiedä tuotekoodia ja se ohjaa suoraan toisen kaupan listoja selaamaan, eikä sieltä sitten helpolla enää palata.

Ei jimssin sivusto täydellinen ole ennekään ollut, mutta se oli paras kilpailijoista. Nyt se on lähimpänä tasoa Amazon (paljon tuotteita, mutta ei löydä mitään)
 
Täällä on tullut aika rajua palautetta tästä sivu-uudistuksesta, ja pakko se on sanoa, että en oikein ymmärrä, millaisen prosessin seurauksena tähän on päädytty. On sitä itsekin ollut mukana ohjelmistokehitysprojekteissa, joiden tuloksena on ollut suht surkeaa käytettävyyttä, ja taustalla voi aina olla monenlaisia tekijöitä. Ja jos tämän seurauksena Jimmsin myynti ei ole ottanut osumaa tai kömö käytettävyys on hinta joka kannattaa muuten vaan maksaa, niin sittenhän täällä vaan läskit vinkuu turhaan. Mutta kun näitä nettikauppoja on toteuteltu maapallolla ny joku vuosikymmen, niin ei sellaisen laatiminen jollekin valmissoftan pohjalle kai pitäis olla mikään rakettikirugin temppu.
 
Kysyn toistamiseen kun en aiemmin saanut vastausta, onko mitään arvioita milloin AMD Ryzen 9 7950X3D prossuja on tulossa?

@Jimm's onko tietoa milloin tulossa? Näen että teillä on kuitenkin konepaketteja, joissa tuo listattu prossuna ja toimitusaika 1-4 viikkoa, joten onko tätä tulossa erikseen myyntiin milloin vai meneekö ne näihin konepaketteihin?
 

Liitteet

  • 1678883407210.png
    1678883407210.png
    65,3 KB · Luettu: 75
@Jimm's onko tietoa milloin tulossa? Näen että teillä on kuitenkin konepaketteja, joissa tuo listattu prossuna ja toimitusaika 1-4 viikkoa, joten onko tätä tulossa erikseen myyntiin milloin vai meneekö ne näihin konepaketteihin?
Viimeisin tieto AMD Ryzen 9 7950X3D -prosessorille olisi että kuunvaihteessa olisi seuraava erä meille odotettavissa :giggle:
 
Olisiko mahdollista saada "hyvä hinta" vain Asus ROG STRIX B550-F GAMING+ Ryzen 7 5800X3D -kombolle ilman muisteja yms? Ja varsinkin kun muualta saisi sitten halvemmalla jos nuo erikseen tai yhdessä toisaalta ostaisi.
 
Olisiko mahdollista saada "hyvä hinta" vain Asus ROG STRIX B550-F GAMING+ Ryzen 7 5800X3D -kombolle ilman muisteja yms? Ja varsinkin kun muualta saisi sitten halvemmalla jos nuo erikseen tai yhdessä toisaalta ostaisi.
Terve, välitetään toive eteenpäin että tuon kaltaiselle bundlelle voisi olla kysyntää ilman muisteja. Juuri nyt suoriltaan ei tuosta kombinaatiosta kuitenkaan välttämättä pystytä erillistä tarjousta antamaan harmillisesti. Mikäli kuitenkin myös muuta olisit samassa yhteydessä hankkimassa niin älä epäröi olla yhteyksissä asiakaspalveluumme! :cool2:
 
Samaan artikkeliin tartun mitä @hsalonen. Näihin Corsairin 4000 sarjan koteloihin saa tarvikkeena myös Airflow etupaneeleita. Itsellä on 4000X RGB lasisella etupaneelilla, mikä on hieno, mutta rajoittaa ilmaa. Kotelot 4000X/4000D Airflow on muuten täysin samat. About 10e ja saa lisää ilmaa tarvittaessa tuohon X mallin koteloon. Extra paneeli ei paljoa kustanna kotelon hinnan päälle, jos pitää arpoa näiden vaihtoehtojen välillä. Tuote ID: CC-8900440 / CC-8900441

Ping Jimms
Nämä toistaiseksi saatavilla vain Corsairin omasta verkkokaupasta. Eli ei valitettavasti saada mistään valikoimaan.

EDIT. korjaus kommenttiin. Piti sanoa että Wooden paneelia ei saada. Tämä vain Corsairilta.
Mustaa ja valkoista on valikoimissa.

 
Viimeksi muokattu:
Moikka!
Nyt olisi tarjouksessa io-techin arvosteluissakin ollut Samsungin G8 OLED-monitori! Koodilla OLEDG8-IOTECH saat tuotteen hintaan 1349€!

EDIT. Pahoittelut, tähän on tulossa alennuskoodi pikapuolin jolla alennuksen saa aktivoitua.
EDIT2. Koodilla OLEDG8-IOTECH saat tuotteen hintaan 1349€!
 
Viimeksi muokattu:
Ei tämä RMA omalla kohdallanikaan ihan putkeen ole mennyt. Rikkoutuneen virtalähteen tilalle tarjotaan edelleen ensin joko lahjakorttia tai vaihtoa välirahaa vastaan. Kun kumpaankaan en suostu ja haluaisin mieluummin hyvityksen suoraan rahana, pitäisi minun nyt hyväksyä tilalle eri valmistajan huonompi virtalähde. Viesteihin vastataan nopeimmillaan joka toinen päivä, minkä takia asian käsittely venyy, ja nyt ei ole viikkoon kuulunut mitään. Eikö tämä takuu lopulta mene Corsairin piikkiin, vai miksi verrattain vaatimattomasta summasta pitää käydä tällainen vääntö?
 
hmm :kahvi:

bonuksena, pelkkä displayport ilman tuota 1.4:sta, antaa saman tuloksen haussa
vasta jossain neljännellä sivulla tulee displayport kaapeleita esille :thumbsdown:

1679250083414.png
 
Viimeksi muokattu:
Tila
Keskustelu on suljettu.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
254 050
Viestejä
4 417 929
Jäsenet
73 285
Uusin jäsen
Onni9001

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom