Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
hmm :kahvi:

bonuksena, pelkkä displayport ilman tuota 1.4:sta, antaa saman tuloksen haussa
vasta jossain neljännellä sivulla tulee displayport kaapeleita esille :thumbsdown:

1679250083414.png


Hakukoneiden perusperiaatteita. Jos haluaa tarkkoja vastauksia, pitää hakea tarkoilla hakusanoilla.
 
no jos hakusanana on pelkkä "displayport"

miksi ensimmäisenä on 4 sivua hdmi johtoja?
luulisi ettei niiden tageissa tai nimessä pitäisi esiintyä sanaa displayport...?

Kun laittaa hakuun "Displayport" heittomerkkeineen niin mulla ainakin tarjoaa vain DP-kaapeleita :hmm:
 

Liitteet

  • displayporthaku.png
    displayporthaku.png
    300 KB · Luettu: 32
Itsellä tulee ainakin ihan normaalit hakutulokset ilman heittomerkkejä
Sitten se lienee korjattu.

Kuitenkin, jos menee erikseen osioo kaapelit, ja sieltä hakee ilman lainausmerkkejä displayport, tulee iloisesti hdmi-kaapeleitakin.
 
Kokeilkaa laittaa hinnan mukaan, kun olette hakenu niin eilen ainakin tuli noita HDMI kaapeleita.
 
Todennäköisesti ei löydy miltään Suomalaiselta tukulta mutta onko mitään mahdollisuuksia saada rackstuds valikoimiin?

 
Kun kirjautuu ja katsoo vanhoja tilauksia niin nuo pitää listata allekkain eikä ikkunoittain. Tietokentässä lukee toimitustapa (mitä vittua?) eikä tuotteiden nimiä. Koita siinä etsiä sitten 46 tilauksen seasta sitä nippeliä mikä pitäis tilata uudestaan. Ja näkymässä on vain 20 tilausta, laittakaa nyt edes 50 minimiksi.
 
Kysyn toistamiseen kun en aiemmin saanut vastausta, onko mitään arvioita milloin AMD Ryzen 9 7950X3D prossuja on tulossa?
Tällänen jäänyt kokonaan huomaamatta, pahoittelut radiohiljaisuudesta!
Näiden saatavuus on edelleen aika heikkoa, tukkurit on arvioinut että nyt kuun vaihteessa olisi erää saapumassa, mutta erän suuruus on vielä hieman epävarmaa.
 
Kiitos kaikille taas palautteista uudesta verkkosivusta!
Devitiimi kerää palautteita ylös ja kuten aiemminkin jo mainittu, sivujen kehitys ei todellakaan ole vielä valmis, vaan uutta ja parempaa värkätään jatkuvasti. :)
 
Ei tämä RMA omalla kohdallanikaan ihan putkeen ole mennyt. Rikkoutuneen virtalähteen tilalle tarjotaan edelleen ensin joko lahjakorttia tai vaihtoa välirahaa vastaan. Kun kumpaankaan en suostu ja haluaisin mieluummin hyvityksen suoraan rahana, pitäisi minun nyt hyväksyä tilalle eri valmistajan huonompi virtalähde. Viesteihin vastataan nopeimmillaan joka toinen päivä, minkä takia asian käsittely venyy, ja nyt ei ole viikkoon kuulunut mitään. Eikö tämä takuu lopulta mene Corsairin piikkiin, vai miksi verrattain vaatimattomasta summasta pitää käydä tällainen vääntö?
Mikäli tuntuu ettei sähköpostiin tule vastausta, kannattaa laittaa viestiä esimerkiksi chatin kautta, tai vaikka ihan pirauttaa asiakaspalveluumme. Tästä tapauksesta kannattaa ehdottomasti, sillä vaikuttaa hieman eriskummalliselta tilanteelta.
 
Todennäköisesti ei löydy miltään Suomalaiselta tukulta mutta onko mitään mahdollisuuksia saada rackstuds valikoimiin?

Laitetaan selvittäen!
 
Onko kattavaan mini-ITX tuotevalikoimaanne tulossa mahdollisesti erä Dan Cases C4 koteloa toukokuussa? Caseking on mainittu virallisten jälleenmyyjien joukossa: DAN Cases. Menisi nopeasti teidän ostoskoriin myös tämä uusin tuotepäivitys.
 
Onko kattavaan mini-ITX tuotevalikoimaanne tulossa mahdollisesti erä Dan Cases C4 koteloa toukokuussa? Caseking on mainittu virallisten jälleenmyyjien joukossa: DAN Cases. Menisi nopeasti teidän ostoskoriin myös tämä uusin tuotepäivitys.
Vielä on vaikea sanoa, mutta vahva aavistus on että kyllä meidänkin valikoimiin otetaan heti sikälimikäli tuo toimittajan listoille ilmestyy :)
 
Osaako Jimms kertoa mikä kotelo tässä teidän AMD mainoksessa on? Onko se oikea kuluttajille myynnissä oleva koppa? En nyt vielä sano että ostaisin, mutta kuva kyllä herätti kiinnostuksen.
59243C8C-5690-4212-AEDF-ECC8184E4931.png
 
Osaako Jimms kertoa mikä kotelo tässä teidän AMD mainoksessa on? Onko se oikea kuluttajille myynnissä oleva koppa? En nyt vielä sano että ostaisin, mutta kuva kyllä herätti kiinnostuksen.
59243C8C-5690-4212-AEDF-ECC8184E4931.png
kannattaa vilkaista Hyte y60- koteloa jos tuon tyylinen kiinnostaa. Ei tule mieleen muita samankaltaisia, mutta sekään ei täysin vastaa kuvan koteloa.
 
kannattaa vilkaista Hyte y60- koteloa jos tuon tyylinen kiinnostaa. Ei tule mieleen muita samankaltaisia, mutta sekään ei täysin vastaa kuvan koteloa.
Thermaltaken Towerit myös vähän saman tyylisellä ajatuksella.

Nämä olikin molemmat jo tuttuja. Hyte Y60 on vähän sinnepäin, muttei herätä samanlaista mielenkiintoa kuin tuo AMD:n puolikas kahdeksankulmio. Pitääpi pitää silmät auki tulevaisuudessa jos tulee vastaavia lisää markkinoille.
 
Miltä näyttää Lian Li A4-H2O X4:n saatavuus? Tulossa tänään varastoon? Vähän polttelisi päästä kasaamaan uutta kokoonpanoa viikonloppuna.

Ilmeisestikään ei tullut vielä varastoon. Onko mitään arvioita tämän tiimoilta?
 
Viimeksi muokattu:
Miltä näyttää Lian Li A4-H2O X4:n saatavuus? Tulossa tänään varastoon? Vähän polttelisi päästä kasaamaan uutta kokoonpanoa viikonloppuna.

Ilmeisestikään ei tullut vielä varastoon. Onko mitään arvioita tämän tiimoilta?
Nyt aamusella saatu purettua tuo eilen saapunut kuorma. Eli löytyy varastosta :thumbsup:
 
Mikäli tuntuu ettei sähköpostiin tule vastausta, kannattaa laittaa viestiä esimerkiksi chatin kautta, tai vaikka ihan pirauttaa asiakaspalveluumme. Tästä tapauksesta kannattaa ehdottomasti, sillä vaikuttaa hieman eriskummalliselta tilanteelta.

Kuulemma järjestelmäviasta johtui tämä yli viikon viive, mutta sama jatkuu, eli joko vaihto heikompaan virtälähteeseen tai KKV:n linjan vastaisesti lahjakorttiin tai toiseen tuotteeseen välirahaa vastaan. Luulisi teiltäkin asiantuntijuutta löytyvän sen verran, että ymmärretään, että virtalähteissä on muitakin muuttujia, mitkä pitäisi ottaa vertailussa huomioon, kuin wattien määrä, sertifiointi ja takuun kesto. Sekin että tuota tarjousta perustellaan komponenttien heikolla saatavuudella kuulostaa käsittämättömältä, aivan kuin takuun täyttäminen olisi jotenkin maailman tilanteesta riippuva asia.

En saanut sähköpostissa tai täältäkään vastausta, mutta kysyn silti uudelleen. Miksi suora ostohinnan hyvitys on poissuljettu vaihtoehto? Miksi minut on väen vängällä saatava ottamaan vastaan osa, joka ei vastaa palauttamaaani ja jota en jo kuluneen ajan takia enää tarvitse?
 
Kuulemma järjestelmäviasta johtui tämä yli viikon viive, mutta sama jatkuu, eli joko vaihto heikompaan virtälähteeseen tai KKV:n linjan vastaisesti lahjakorttiin tai toiseen tuotteeseen välirahaa vastaan. Luulisi teiltäkin asiantuntijuutta löytyvän sen verran, että ymmärretään, että virtalähteissä on muitakin muuttujia, mitkä pitäisi ottaa vertailussa huomioon, kuin wattien määrä, sertifiointi ja takuun kesto. Sekin että tuota tarjousta perustellaan komponenttien heikolla saatavuudella kuulostaa käsittämättömältä, aivan kuin takuun täyttäminen olisi jotenkin maailman tilanteesta riippuva asia.

En saanut sähköpostissa tai täältäkään vastausta, mutta kysyn silti uudelleen. Miksi suora ostohinnan hyvitys on poissuljettu vaihtoehto? Miksi minut on väen vängällä saatava ottamaan vastaan osa, joka ei vastaa palauttamaaani ja jota en jo kuluneen ajan takia enää tarvitse?
Jimms on selvästi linjannut sisäisesti KKV ohjeistusta vastaan, ettei rahoja palauteta asiakkaalle täysimääräisenä kuin lahjakortin muodossa. Itsekkin nöyrryin lahjakortti vaihtoehtoon, kun kolmen-neljän viikon ja KKV yhteydenoton jälkeen tilanne ei muuttunut. Itselläni Jimm's meni tämän tapauksen johdosta viimeiseksi ostopaikka vaihtoehdoksi, jota vältän loppuun asti jos mahdollista. Suosittelen muitakin välttämään huonon asiakaskokemuksien välttämiseksi.

Entinen asiakas Salon ajoilta asti.
 
Jimms on selvästi linjannut sisäisesti KKV ohjeistusta vastaan, ettei rahoja palauteta asiakkaalle täysimääräisenä kuin lahjakortin muodossa. Itsekkin nöyrryin lahjakortti vaihtoehtoon, kun kolmen-neljän viikon ja KKV yhteydenoton jälkeen tilanne ei muuttunut. Itselläni Jimm's meni tämän tapauksen johdosta viimeiseksi ostopaikka vaihtoehdoksi, jota vältän loppuun asti jos mahdollista. Suosittelen muitakin välttämään huonon asiakaskokemuksien välttämiseksi.

Entinen asiakas Salon ajoilta asti.
Huonoa asiakaspalvelua. Luulisi ny Jimm'sinkin ymmärtävän että tyytyväinen asiakas tuo vuosien varrella enemmän rahaa puljuun kuin mitä nyt joku yksi huonosti hoidettu takuukeissi tulee maksamaan ja jos asiakas sen jälkeen vaihtaa kilpailevan myyjän palveluihin.
 
Huonoa asiakaspalvelua. Luulisi ny Jimm'sinkin ymmärtävän että tyytyväinen asiakas tuo vuosien varrella enemmän rahaa puljuun kuin mitä nyt joku yksi huonosti hoidettu takuukeissi tulee maksamaan ja jos asiakas sen jälkeen vaihtaa kilpailevan myyjän palveluihin.

Itsekkin olen kaksi kokonaista konetta näyttöineen ostanut Jimss's:iltä, plus satunnaista muuta tilpehööriä, mutta eipä tarvitse seuraavan päivityksen ajan koettaessa enää katsellakkaan siihen suuntaan. Eli vääntö alle sadasta kolmestakymmenestä eurosta johti yli tonnin myynnin menetykseen.

Sitten kun olen vielä ymmärtänyt, että Corsair ja muut valmistajat asettavat komponenttien takuut. Eli kai ne nyt jotakin jälleenmyyjille hyvittävät takuupalautusten yhteydessä? Tämänkään takia en oikein ymmärrä tätä vääntöä, jolla aika tehokkaasti pilataan asiakaskokemus. Miksi myyjälle on parempi vaihtoehto tehdä hyvitys toisella tuotteella kuin rahan palautuksena?
 
Kyllä itse ainakin jatkossakin käytän Jimmsiä kaapelien yms. pikku tilpehöörien hankintaan ”ilmaisten” toimituskulujen takia, jos tuotetta ei ole kiire saada. Kalliimmat ATK-osat ja -oheislaitteet sitten jostain muualta :tup:
 
Kuulemma järjestelmäviasta johtui tämä yli viikon viive, mutta sama jatkuu, eli joko vaihto heikompaan virtälähteeseen tai KKV:n linjan vastaisesti lahjakorttiin tai toiseen tuotteeseen välirahaa vastaan. Luulisi teiltäkin asiantuntijuutta löytyvän sen verran, että ymmärretään, että virtalähteissä on muitakin muuttujia, mitkä pitäisi ottaa vertailussa huomioon, kuin wattien määrä, sertifiointi ja takuun kesto. Sekin että tuota tarjousta perustellaan komponenttien heikolla saatavuudella kuulostaa käsittämättömältä, aivan kuin takuun täyttäminen olisi jotenkin maailman tilanteesta riippuva asia.

En saanut sähköpostissa tai täältäkään vastausta, mutta kysyn silti uudelleen. Miksi suora ostohinnan hyvitys on poissuljettu vaihtoehto? Miksi minut on väen vängällä saatava ottamaan vastaan osa, joka ei vastaa palauttamaaani ja jota en jo kuluneen ajan takia enää tarvitse?

Ihan mielenkiinnosta casea kohtaan, mikä virtalähde on kyseessä, mikä siinä hajosi ja milloin tuote on alunperin hankittu?
Mikäli uusi ja samantien romuna niin ymmärrän vouhotuksen, mutta mikäli tuotetta on käytetty jo vuosia niin kauppahinnan palautus täydellisenä koska jämy ei pysty täysin identtistä tuotetta toimittamaan, tuntuu utopistiselta.
 
Mikäli uusi ja samantien romuna niin ymmärrän vouhotuksen, mutta mikäli tuotetta on käytetty jo vuosia niin kauppahinnan palautus täydellisenä koska jämy ei pysty täysin identtistä tuotetta toimittamaan, tuntuu utopistiselta.
Ei kai tässä yhtälössä pitäisi olla mitään ihmeellistä, jos myyjä ei kykene jostain syystä korjaamaan virhettä, vaan tarjoilee lahjakorttia tai välirahalla vaihtoa.

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/tavaroiden-ja-palveluiden-virheet/virheen-seuraamukset/

KKV sanoi:
Hinnanalennus ja kaupan purku

Saat vaatia hinnanalennusta tai kaupan purkamista, jos
  • myyjä kieltäytyy virheen oikaisusta vedoten ylivoimaiseen esteeseen tai kohtuuttomiin kustannuksiin
  • kohtuullinen aika virheilmoituksesta on kulunut ja oikaisu on edelleen suorittamatta
KKV sanoi:
Kaupan purkaminen

Kaupan purkaminen tarkoittaa sitä, että myyjä palauttaa sinulle tavarasta maksamasi kauppahinnan ja sinä palautat tavaran myyjälle.
Myyjän tulee korvata sinulle tavaran palautuksesta aiheutuvat kustannukset.
Myyjä voi vähentää palautettavasta kauppahinnasta tavarasta saamasi käyttöhyödyn.
Jos kauppa puretaan takuuaikana, ei käyttöhyötykorvausta voi vähentää.



Jimmsi itsekin on näköjään tässä ketjussa ollut sitä mieltä, että rahat pitäisi saada rahana takaisin.

Rahapalautuksen pitäisi tosiaan olla tuollaisessa tapauksessa mahdollinen, jos korvaavaa tuotetta ei ole saatavilla tai tuote ei ole korjattavissa.
 
Ei kai tässä yhtälössä pitäisi olla mitään ihmeellistä, jos myyjä ei kykene jostain syystä korjaamaan virhettä, vaan tarjoilee lahjakorttia tai välirahalla vaihtoa.

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/tavaroiden-ja-palveluiden-virheet/virheen-seuraamukset/






Jimmsi itsekin on näköjään tässä ketjussa ollut sitä mieltä, että rahat pitäisi saada rahana takaisin.
Kyllähän se on nähty, että täällä jimm’s valehtelee toistuvasti tuosta rahojen palautuksesta. Eihän näitä keissejä muuten ilmaantuisi muutaman kuukauden välein, jos he toimisivat kuten väittävät täällä.
 
Ihan mielenkiinnosta casea kohtaan, mikä virtalähde on kyseessä, mikä siinä hajosi ja milloin tuote on alunperin hankittu?
Mikäli uusi ja samantien romuna niin ymmärrän vouhotuksen, mutta mikäli tuotetta on käytetty jo vuosia niin kauppahinnan palautus täydellisenä koska jämy ei pysty täysin identtistä tuotetta toimittamaan, tuntuu utopistiselta.

Minun ymmärtääkseni takuun pitäisi olla yhtä kattava koko kymmenen vuoden aikana ja se, tehdäänkö palautus ensimmäisenä vai yhdeksäntenä vuotena on täysin yhdentekevää. Jos jälleenmyyjä ei pysty toimittamaan vähintään vastaavaa masinaa, en oikein näe muuta ratkaisua kuin ostohinnan hyvityksen. Mikä tässä on utopistista?

Ja mikä tärkeintä, minulle ei ensin edes tarjottu maksutonta vaihtoa, vaan lahjakorttia tai välirahaa vaihdossa uuteen laitteeseen. Käytäntö, joka on muistaakseni täällä pistetty milloin väärinymmärryksen, milloin asiakaspalvelijan puutteellisen koulutuksen piikkiin ja joka on toistuvasti luvattu korjata.
 
Minun ymmärtääkseni takuun pitäisi olla yhtä kattava koko kymmenen vuoden aikana ja se, tehdäänkö palautus ensimmäisenä vai yhdeksäntenä vuotena on täysin yhdentekevää. Jos jälleenmyyjä ei pysty toimittamaan vähintään vastaavaa masinaa, en oikein näe muuta ratkaisua kuin ostohinnan hyvityksen. Mikä tässä on utopistista?

Ja mikä tärkeintä, minulle ei ensin edes tarjottu maksutonta vaihtoa, vaan lahjakorttia tai välirahaa vaihdossa uuteen laitteeseen. Käytäntö, joka on muistaakseni täällä pistetty milloin väärinymmärryksen, milloin asiakaspalvelijan puutteellisen koulutuksen piikkiin ja joka on toistuvasti luvattu korjata.
Se nyt on ihan se ja sama mitä joku somevastaava täällä lupailee. Ei sillä ole mitään natsoja luvata asioita vaan on joku matalapalkkainen perustyöntekijä. Johtoporrasta ei kiinnosta tällaisten lupaukset. Ne menee mappi ö:hön heti.
 
Minun ymmärtääkseni takuun pitäisi olla yhtä kattava koko kymmenen vuoden aikana ja se, tehdäänkö palautus ensimmäisenä vai yhdeksäntenä vuotena on täysin yhdentekevää. Jos jälleenmyyjä ei pysty toimittamaan vähintään vastaavaa masinaa, en oikein näe muuta ratkaisua kuin ostohinnan hyvityksen. Mikä tässä on utopistista?

Ja mikä tärkeintä, minulle ei ensin edes tarjottu maksutonta vaihtoa, vaan lahjakorttia tai välirahaa vaihdossa uuteen laitteeseen. Käytäntö, joka on muistaakseni täällä pistetty milloin väärinymmärryksen, milloin asiakaspalvelijan puutteellisen koulutuksen piikkiin ja joka on toistuvasti luvattu korjata.

Ensimmäisen 24kk aikana kuluttajan on mahdollista purkaa kauppa (=saada rahat takaisin täysmääräisenä ja sen soisi olevan myös Jimssille itsestään selvää).
Sen jälkeinen mahdollinen takuu on valmistajan myöntämä lisätakuu ja silloin valmistaja voi korjata/-vaihtaa tuotteen.
 
Ensimmäisen 24kk aikana kuluttajan on mahdollista purkaa kauppa (=saada rahat takaisin täysmääräisenä ja sen soisi olevan myös Jimssille itsestään selvää).
Sen jälkeinen mahdollinen takuu on valmistajan myöntämä lisätakuu ja silloin valmistaja voi korjata/-vaihtaa tuotteen.
Aivan höpöhöpötason juttua. Takuu on tasan sen mittainen sinne ostoliikkeeseen kun se ostoliike kertoo. Jos ei kerro mitään niin se se on saman mittainen kuin siinä paketissa lukee sinne ostoliikkeeseen.

Ainoa keino siis saada eri mittainen takuu ostoliikkeeseen on se että ostoliike kertoo etukäteen minkä mittainen takuu sinne on.

Esimerkkejä jimssiltä:
10v takuuta jimssille:
3v jimssille 10v valmistajalle:

Mitään kahden vuoden sääntöä takuun kanssa ei ole. Sekoitat aivan muihin asioihin.

P.s. Sivuhuomiona 5 päivää vajaa 4kk:n RMA:n hyväksymisen jäkeen jimms toimitti tänään Seasonic GX-850 postiin. Yllättyisin kovasti jos mukana tulisi pahoittelut viivästyksestä. En siis tiedä vielä mitä paketissa on. Casen kuvaus täällä: Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju
 
Viimeksi muokattu:
Ihan mielenkiinnosta casea kohtaan, mikä virtalähde on kyseessä, mikä siinä hajosi ja milloin tuote on alunperin hankittu?
Mikäli uusi ja samantien romuna niin ymmärrän vouhotuksen, mutta mikäli tuotetta on käytetty jo vuosia niin kauppahinnan palautus täydellisenä koska jämy ei pysty täysin identtistä tuotetta toimittamaan, tuntuu utopistiselta.

Minä sain Corsairin kolme vuotta vanhasta virtalähteestä täyden ostohinnan tililleni kun meni takuuseen ja todettiin vialliseksi. Liike ei toki ollut Jimms vaan kotimainen M-kirjaimella alkava. Valitettavasti omatkin kokemukset Jimmsin takuuasioista on vähän nihkeät.
 
Aivan höpöhöpötason juttua. Takuu on tasan sen mittainen sinne ostoliikkeeseen kun se ostoliike kertoo. Jos ei kerro mitään niin se se on saman mittainen kuin siinä paketissa lukee sinne ostoliikkeeseen.

Ainoa keino siis saada eri mittainen takuu ostoliikkeeseen on se että ostoliike kertoo etukäteen minkä mittainen takuu sinne on.

Esimerkkejä jimssiltä:
10v takuuta jimssille:
3v jimssille 10v valmistajalle:

Mitään kahden vuoden sääntöä takuun kanssa ei ole. Sekoitat aivan muihin asioihin.

P.s. Sivuhuomiona 5 päivää vajaa 4kk:n RMA:n hyväksymisen jäkeen jimms toimitti tänään Seasonic GX-850 postiin. Yllättyisin kovasti jos mukana tulisi pahoittelut viivästyksestä. En siis tiedä vielä mitä paketissa on. Casen kuvaus täällä: Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju
Myyjäliikkeelle on vielä olemassa virhe vastuu!
Kun tavaralla on takuu, sovelletaan virhetilanteissa takuutodistuksessa ja takuuta koskevassa mainonnassa esitettyjä ehtoja. Takuu ei saa kuitenkaan rajoittaa laissa säädettyä virhevastuuta.

 
Viimeksi muokattu:
Minun ymmärtääkseni takuun pitäisi olla yhtä kattava koko kymmenen vuoden aikana ja se, tehdäänkö palautus ensimmäisenä vai yhdeksäntenä vuotena on täysin yhdentekevää. Jos jälleenmyyjä ei pysty toimittamaan vähintään vastaavaa masinaa, en oikein näe muuta ratkaisua kuin ostohinnan hyvityksen. Mikä tässä on utopistista?
Eli olet tilannut aikoinaan salaisen, parhaimman virtalähteen koko maailmasta ja Jimm's ei pysty toimittamaan samantasoista tai parempaa, vaan rahat tulee palauttaa täysimääräisinä yhdeksän vuoden jälkeen viivästyskorkoineen sinulle. Selvä juttu.
Mitä jos nyt laittaisit meille foorumilaisillekin kuitenkin tiedoksi mistä virtalähteestä on kyse, miten se on hajonnut ja milloin se on ostettu niin tästä jutusta jäisi jotain käteenkin.
 
Eli olet tilannut aikoinaan salaisen, parhaimman virtalähteen koko maailmasta ja Jimm's ei pysty toimittamaan samantasoista tai parempaa, vaan rahat tulee palauttaa täysimääräisinä yhdeksän vuoden jälkeen viivästyskorkoineen sinulle. Selvä juttu.
Mitä jos nyt laittaisit meille foorumilaisillekin kuitenkin tiedoksi mistä virtalähteestä on kyse, miten se on hajonnut ja milloin se on ostettu niin tästä jutusta jäisi jotain käteenkin.

Kyllä itse ainakin ostin vähän kalliimman hdmi johdon sen takia koska siinä on 25 vuoden takuu. Jos tuote menee rikki niin todellakin oletan että saan vaikka 15 vuoden jälkeen joko samanlaisen (samanlaisella takuulla) tai rahat takaisin. Tämähän on ennemminkin valmistajan ongelma jos tuote sattuu menemään rikki ja samanlaista ei ole antaa takaisin. Yritys sitten pitäisi saada rahat takaisin valmistajalta jos kaupat peruuntuu tämmöisen takia.
 
Täälläkin aiheesta tietämättömät huutelijat ja mutuilijat voivat tutustua esim. kuluttajariitalautakunnan päätöksiin asiasta.
Aiheeseen liittyviä tapauksia ovat mm. seuraavat:

Näytönohjaimen kauppa. Tavaran virhe. Kaupan purku. Palautettavan kauppahinnan määrä. - Kuluttajariitalautakunta
Näytönohjaimen kauppa. Tavaran virhe. Kaupan purku. Palautettavan kauppahinnan määrä.

Matkapuhelimen kauppa. Tavaran virhe. Korjausten viivästyminen. Kaupan purku. Käyttöhyöty. - Kuluttajariitalautakunta
Matkapuhelimen kauppa. Tavaran virhe. Korjausten viivästyminen. Kaupan purku. Käyttöhyöty.

Pöytätietokoneen kauppa. Tavaran virhe. Kestoikä. Kaupanpurkuvaatimus. - Kuluttajariitalautakunta
Pöytätietokoneen kauppa. Tavaran virhe. Kestoikä. Kaupanpurkuvaatimus.

TLDR:
Täyttä kauppahintaa kaupan purussa ette saa käteenne sen 9 tai 25 vuoden jälkeen, vaan tuotteesta vähennetään aina käyttöhyöty.
Mikäli Jimm's nyt olisi palauttanut "kauppakrediitteinä" tuon täyden ostohinnan niin ainakin itse olisin enemmän kuin tyytyväinen ratkaisuun.
Mutta kukin tyylillään.
 
TLDR:
Täyttä kauppahintaa kaupan purussa ette saa käteenne sen 9 tai 25 vuoden jälkeen, vaan tuotteesta vähennetään aina käyttöhyöty.
Mikäli Jimm's nyt olisi palauttanut "kauppakrediitteinä" tuon täyden ostohinnan niin ainakin itse olisin enemmän kuin tyytyväinen ratkaisuun.
Mutta kukin tyylillään.
Kaupan purkaminen
Kaupan purkaminen tarkoittaa sitä, että myyjä palauttaa sinulle tavarasta maksamasi kauppahinnan ja sinä palautat tavaran myyjälle. Myyjän tulee korvata sinulle tavaran palautuksesta aiheutuvat kustannukset. Myyjä voi vähentää palautettavasta kauppahinnasta tavarasta saamasi käyttöhyödyn. Jos kauppa puretaan takuuaikana, ei käyttöhyötykorvausta voi vähentää.
Kaupan purkaminen on mahdollista vain, jos virhe on vähäistä suurempi. Myyjällä on lain mukaan todistustaakka siitä, että virhe on vähäinen.


Ole hyvä. Asia on aika yksiselitteinen.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 391
Viestejä
4 489 679
Jäsenet
74 152
Uusin jäsen
CyberBoi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom