Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
kannattaa vilkaista Hyte y60- koteloa jos tuon tyylinen kiinnostaa. Ei tule mieleen muita samankaltaisia, mutta sekään ei täysin vastaa kuvan koteloa.
kannattaa vilkaista Hyte y60- koteloa jos tuon tyylinen kiinnostaa. Ei tule mieleen muita samankaltaisia, mutta sekään ei täysin vastaa kuvan koteloa.
Thermaltaken Towerit myös vähän saman tyylisellä ajatuksella.
Tähän saatiin karkeaa arviota että jo muutaman viikon sisällä mahdollisestiMilloinkas tämä herkku lisätään valikoimaan?
Nyt aamusella saatu purettua tuo eilen saapunut kuorma. Eli löytyy varastostaMiltä näyttää Lian Li A4-H2O X4:n saatavuus?Tulossa tänään varastoon? Vähän polttelisi päästä kasaamaan uutta kokoonpanoa viikonloppuna.
Ilmeisestikään ei tullut vielä varastoon. Onko mitään arvioita tämän tiimoilta?
Mikäli tuntuu ettei sähköpostiin tule vastausta, kannattaa laittaa viestiä esimerkiksi chatin kautta, tai vaikka ihan pirauttaa asiakaspalveluumme. Tästä tapauksesta kannattaa ehdottomasti, sillä vaikuttaa hieman eriskummalliselta tilanteelta.
Jimms on selvästi linjannut sisäisesti KKV ohjeistusta vastaan, ettei rahoja palauteta asiakkaalle täysimääräisenä kuin lahjakortin muodossa. Itsekkin nöyrryin lahjakortti vaihtoehtoon, kun kolmen-neljän viikon ja KKV yhteydenoton jälkeen tilanne ei muuttunut. Itselläni Jimm's meni tämän tapauksen johdosta viimeiseksi ostopaikka vaihtoehdoksi, jota vältän loppuun asti jos mahdollista. Suosittelen muitakin välttämään huonon asiakaskokemuksien välttämiseksi.Kuulemma järjestelmäviasta johtui tämä yli viikon viive, mutta sama jatkuu, eli joko vaihto heikompaan virtälähteeseen tai KKV:n linjan vastaisesti lahjakorttiin tai toiseen tuotteeseen välirahaa vastaan. Luulisi teiltäkin asiantuntijuutta löytyvän sen verran, että ymmärretään, että virtalähteissä on muitakin muuttujia, mitkä pitäisi ottaa vertailussa huomioon, kuin wattien määrä, sertifiointi ja takuun kesto. Sekin että tuota tarjousta perustellaan komponenttien heikolla saatavuudella kuulostaa käsittämättömältä, aivan kuin takuun täyttäminen olisi jotenkin maailman tilanteesta riippuva asia.
En saanut sähköpostissa tai täältäkään vastausta, mutta kysyn silti uudelleen. Miksi suora ostohinnan hyvitys on poissuljettu vaihtoehto? Miksi minut on väen vängällä saatava ottamaan vastaan osa, joka ei vastaa palauttamaaani ja jota en jo kuluneen ajan takia enää tarvitse?
Huonoa asiakaspalvelua. Luulisi ny Jimm'sinkin ymmärtävän että tyytyväinen asiakas tuo vuosien varrella enemmän rahaa puljuun kuin mitä nyt joku yksi huonosti hoidettu takuukeissi tulee maksamaan ja jos asiakas sen jälkeen vaihtaa kilpailevan myyjän palveluihin.Jimms on selvästi linjannut sisäisesti KKV ohjeistusta vastaan, ettei rahoja palauteta asiakkaalle täysimääräisenä kuin lahjakortin muodossa. Itsekkin nöyrryin lahjakortti vaihtoehtoon, kun kolmen-neljän viikon ja KKV yhteydenoton jälkeen tilanne ei muuttunut. Itselläni Jimm's meni tämän tapauksen johdosta viimeiseksi ostopaikka vaihtoehdoksi, jota vältän loppuun asti jos mahdollista. Suosittelen muitakin välttämään huonon asiakaskokemuksien välttämiseksi.
Entinen asiakas Salon ajoilta asti.
Huonoa asiakaspalvelua. Luulisi ny Jimm'sinkin ymmärtävän että tyytyväinen asiakas tuo vuosien varrella enemmän rahaa puljuun kuin mitä nyt joku yksi huonosti hoidettu takuukeissi tulee maksamaan ja jos asiakas sen jälkeen vaihtaa kilpailevan myyjän palveluihin.
Kuulemma järjestelmäviasta johtui tämä yli viikon viive, mutta sama jatkuu, eli joko vaihto heikompaan virtälähteeseen tai KKV:n linjan vastaisesti lahjakorttiin tai toiseen tuotteeseen välirahaa vastaan. Luulisi teiltäkin asiantuntijuutta löytyvän sen verran, että ymmärretään, että virtalähteissä on muitakin muuttujia, mitkä pitäisi ottaa vertailussa huomioon, kuin wattien määrä, sertifiointi ja takuun kesto. Sekin että tuota tarjousta perustellaan komponenttien heikolla saatavuudella kuulostaa käsittämättömältä, aivan kuin takuun täyttäminen olisi jotenkin maailman tilanteesta riippuva asia.
En saanut sähköpostissa tai täältäkään vastausta, mutta kysyn silti uudelleen. Miksi suora ostohinnan hyvitys on poissuljettu vaihtoehto? Miksi minut on väen vängällä saatava ottamaan vastaan osa, joka ei vastaa palauttamaaani ja jota en jo kuluneen ajan takia enää tarvitse?
Ei kai tässä yhtälössä pitäisi olla mitään ihmeellistä, jos myyjä ei kykene jostain syystä korjaamaan virhettä, vaan tarjoilee lahjakorttia tai välirahalla vaihtoa.Mikäli uusi ja samantien romuna niin ymmärrän vouhotuksen, mutta mikäli tuotetta on käytetty jo vuosia niin kauppahinnan palautus täydellisenä koska jämy ei pysty täysin identtistä tuotetta toimittamaan, tuntuu utopistiselta.
KKV sanoi:Hinnanalennus ja kaupan purku
Saat vaatia hinnanalennusta tai kaupan purkamista, jos
- myyjä kieltäytyy virheen oikaisusta vedoten ylivoimaiseen esteeseen tai kohtuuttomiin kustannuksiin
- kohtuullinen aika virheilmoituksesta on kulunut ja oikaisu on edelleen suorittamatta
KKV sanoi:Kaupan purkaminen
Kaupan purkaminen tarkoittaa sitä, että myyjä palauttaa sinulle tavarasta maksamasi kauppahinnan ja sinä palautat tavaran myyjälle.
Myyjän tulee korvata sinulle tavaran palautuksesta aiheutuvat kustannukset.
Myyjä voi vähentää palautettavasta kauppahinnasta tavarasta saamasi käyttöhyödyn.
Jos kauppa puretaan takuuaikana, ei käyttöhyötykorvausta voi vähentää.
Rahapalautuksen pitäisi tosiaan olla tuollaisessa tapauksessa mahdollinen, jos korvaavaa tuotetta ei ole saatavilla tai tuote ei ole korjattavissa.
Kyllähän se on nähty, että täällä jimm’s valehtelee toistuvasti tuosta rahojen palautuksesta. Eihän näitä keissejä muuten ilmaantuisi muutaman kuukauden välein, jos he toimisivat kuten väittävät täällä.Ei kai tässä yhtälössä pitäisi olla mitään ihmeellistä, jos myyjä ei kykene jostain syystä korjaamaan virhettä, vaan tarjoilee lahjakorttia tai välirahalla vaihtoa.
https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/tavaroiden-ja-palveluiden-virheet/virheen-seuraamukset/
Jimmsi itsekin on näköjään tässä ketjussa ollut sitä mieltä, että rahat pitäisi saada rahana takaisin.
Ihan mielenkiinnosta casea kohtaan, mikä virtalähde on kyseessä, mikä siinä hajosi ja milloin tuote on alunperin hankittu?
Mikäli uusi ja samantien romuna niin ymmärrän vouhotuksen, mutta mikäli tuotetta on käytetty jo vuosia niin kauppahinnan palautus täydellisenä koska jämy ei pysty täysin identtistä tuotetta toimittamaan, tuntuu utopistiselta.
Se nyt on ihan se ja sama mitä joku somevastaava täällä lupailee. Ei sillä ole mitään natsoja luvata asioita vaan on joku matalapalkkainen perustyöntekijä. Johtoporrasta ei kiinnosta tällaisten lupaukset. Ne menee mappi ö:hön heti.Minun ymmärtääkseni takuun pitäisi olla yhtä kattava koko kymmenen vuoden aikana ja se, tehdäänkö palautus ensimmäisenä vai yhdeksäntenä vuotena on täysin yhdentekevää. Jos jälleenmyyjä ei pysty toimittamaan vähintään vastaavaa masinaa, en oikein näe muuta ratkaisua kuin ostohinnan hyvityksen. Mikä tässä on utopistista?
Ja mikä tärkeintä, minulle ei ensin edes tarjottu maksutonta vaihtoa, vaan lahjakorttia tai välirahaa vaihdossa uuteen laitteeseen. Käytäntö, joka on muistaakseni täällä pistetty milloin väärinymmärryksen, milloin asiakaspalvelijan puutteellisen koulutuksen piikkiin ja joka on toistuvasti luvattu korjata.
Minun ymmärtääkseni takuun pitäisi olla yhtä kattava koko kymmenen vuoden aikana ja se, tehdäänkö palautus ensimmäisenä vai yhdeksäntenä vuotena on täysin yhdentekevää. Jos jälleenmyyjä ei pysty toimittamaan vähintään vastaavaa masinaa, en oikein näe muuta ratkaisua kuin ostohinnan hyvityksen. Mikä tässä on utopistista?
Ja mikä tärkeintä, minulle ei ensin edes tarjottu maksutonta vaihtoa, vaan lahjakorttia tai välirahaa vaihdossa uuteen laitteeseen. Käytäntö, joka on muistaakseni täällä pistetty milloin väärinymmärryksen, milloin asiakaspalvelijan puutteellisen koulutuksen piikkiin ja joka on toistuvasti luvattu korjata.
Aivan höpöhöpötason juttua. Takuu on tasan sen mittainen sinne ostoliikkeeseen kun se ostoliike kertoo. Jos ei kerro mitään niin se se on saman mittainen kuin siinä paketissa lukee sinne ostoliikkeeseen.Ensimmäisen 24kk aikana kuluttajan on mahdollista purkaa kauppa (=saada rahat takaisin täysmääräisenä ja sen soisi olevan myös Jimssille itsestään selvää).
Sen jälkeinen mahdollinen takuu on valmistajan myöntämä lisätakuu ja silloin valmistaja voi korjata/-vaihtaa tuotteen.
Ihan mielenkiinnosta casea kohtaan, mikä virtalähde on kyseessä, mikä siinä hajosi ja milloin tuote on alunperin hankittu?
Mikäli uusi ja samantien romuna niin ymmärrän vouhotuksen, mutta mikäli tuotetta on käytetty jo vuosia niin kauppahinnan palautus täydellisenä koska jämy ei pysty täysin identtistä tuotetta toimittamaan, tuntuu utopistiselta.
Myyjäliikkeelle on vielä olemassa virhe vastuu!Aivan höpöhöpötason juttua. Takuu on tasan sen mittainen sinne ostoliikkeeseen kun se ostoliike kertoo. Jos ei kerro mitään niin se se on saman mittainen kuin siinä paketissa lukee sinne ostoliikkeeseen.
Ainoa keino siis saada eri mittainen takuu ostoliikkeeseen on se että ostoliike kertoo etukäteen minkä mittainen takuu sinne on.
Esimerkkejä jimssiltä:
10v takuuta jimssille:
3v jimssille 10v valmistajalle:Corsair 1000W RM1000x (2021), modulaarinen ATX-virtalähde, 80 Plus Gold, musta - 189,90€
CORSAIR RM1000X -sarjan täysin modulaarinen virtalähde EPS12V -liitännöin on valmistettu korkealaatuisista komponenteista täyttäm&www.jimms.fi
Seasonic 1000W FOCUS GX-1000, modulaarinen ATX-virtalähde, 80 Plus Gold, musta - 189,90€
Ominaisuudet : - 80 PLUS Gold -sertifioitu - Kompakti koko - 140mm syvä - Tiukka jännitteen säätely - Cable-free Conwww.jimms.fi
Mitään kahden vuoden sääntöä takuun kanssa ei ole. Sekoitat aivan muihin asioihin.
P.s. Sivuhuomiona 5 päivää vajaa 4kk:n RMA:n hyväksymisen jäkeen jimms toimitti tänään Seasonic GX-850 postiin. Yllättyisin kovasti jos mukana tulisi pahoittelut viivästyksestä. En siis tiedä vielä mitä paketissa on. Casen kuvaus täällä: Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju
Eli olet tilannut aikoinaan salaisen, parhaimman virtalähteen koko maailmasta ja Jimm's ei pysty toimittamaan samantasoista tai parempaa, vaan rahat tulee palauttaa täysimääräisinä yhdeksän vuoden jälkeen viivästyskorkoineen sinulle. Selvä juttu.Minun ymmärtääkseni takuun pitäisi olla yhtä kattava koko kymmenen vuoden aikana ja se, tehdäänkö palautus ensimmäisenä vai yhdeksäntenä vuotena on täysin yhdentekevää. Jos jälleenmyyjä ei pysty toimittamaan vähintään vastaavaa masinaa, en oikein näe muuta ratkaisua kuin ostohinnan hyvityksen. Mikä tässä on utopistista?
Eli olet tilannut aikoinaan salaisen, parhaimman virtalähteen koko maailmasta ja Jimm's ei pysty toimittamaan samantasoista tai parempaa, vaan rahat tulee palauttaa täysimääräisinä yhdeksän vuoden jälkeen viivästyskorkoineen sinulle. Selvä juttu.
Mitä jos nyt laittaisit meille foorumilaisillekin kuitenkin tiedoksi mistä virtalähteestä on kyse, miten se on hajonnut ja milloin se on ostettu niin tästä jutusta jäisi jotain käteenkin.
Kaupan purkaminenTLDR:
Täyttä kauppahintaa kaupan purussa ette saa käteenne sen 9 tai 25 vuoden jälkeen, vaan tuotteesta vähennetään aina käyttöhyöty.
Mikäli Jimm's nyt olisi palauttanut "kauppakrediitteinä" tuon täyden ostohinnan niin ainakin itse olisin enemmän kuin tyytyväinen ratkaisuun.
Mutta kukin tyylillään.
Lueppa edes tuo ensimmäinen kuluttajariitalautakunnan päätös koskien takuuajalla purettua kauppaa näytönohjaimesta.Ole hyvä. Asia on aika yksiselitteinen.
Tuo kuluttajaliiton artikkeli näyttää puhuvan virhevastuusta, joka on siis eri asia kuin takuu, eli ei liity mitenkään tähän keskusteluun."Jos kauppa puretaan takuuaikana, ei käyttöhyötykorvausta voi vähentää."
Tästä en löytänyt minkäänlaista lakitekstiä kuluttajansuojalaista tai edes muuta "virallista" sivustoa jossa näin väitettäisiin.
Esim. kuluttajaliiton sivujen mukaan käyttöhyöty voidaan vähentää.
Jos joku io-techin mestareista löytäisi pykälän minkä perusteella tuo väittämä takuuaikana täyden kauppahinnan palauttamisesta on tuonne KKV:n sivuille laitettu niin olisin kiitollinen lähteestä.
Yleensä takuu lasketaan ostopäivästä, eikä se uusiudu takuuvaihdon yhteydessä, vaan se vanhan tuotteen takuu siirtyy uudelle tuotteelle.@Jimm's miten teillä menee takuuvaihdon takuuvaihto?
Ostin vuonna 2017 G602 hiiren, joka vaihdettiin takuuseen elokuussa 2020. Kyseinen takuuvaihdettu hiiri alkoi taas tuplaklikkailemaan, mietin että saakohan tuon vielä takuuseen. Toimituslähetteessä oli näin laitettu. Ajattelin vain kysyä ennen kun laitan turhaa teille menemään.
Jos lukisit linkatun artikkelin loppuun niin siinä puhutaan myös takuun käsitteestä, joka on valmistajan, maahantuojan tai jälleenmyyjän lisäetu kuluttajaa suojaavalle virhevastuulle. Esimerkiksi Jimm'sin takuuehdot löytyvät etusivun oikeasta alalaidasta, takuuehdot, jotka lain mukaan eivät saa heikentää kuluttajansuojalaissa olevaa virhevastuuta. Eli kyllä tuo takuu ja virhevastuu menevät käsi kädessä.Tuo kuluttajaliiton artikkeli näyttää puhuvan virhevastuusta, joka on siis eri asia kuin takuu, eli ei liity mitenkään tähän keskusteluun.
Käykö tämä?Jos lukisit linkatun artikkelin loppuun niin siinä puhutaan myös takuun käsitteestä, joka on valmistajan, maahantuojan tai jälleenmyyjän lisäetu kuluttajaa suojaavalle virhevastuulle. Esimerkiksi Jimm'sin takuuehdot löytyvät etusivun oikeasta alalaidasta, takuuehdot, jotka lain mukaan eivät saa heikentää kuluttajansuojalaissa olevaa virhevastuuta. Eli kyllä tuo takuu ja virhevastuu menevät käsi kädessä.
- Kuluttajariitalautakunnan päätökset ovat heidän itsensä mukaan suosituksia "eli ennakkopäätöksiä" vastaavanlaisiin riitoihin.
- Lakipykälät asiaan liittyen pitäisi kyllä löytyä ihan Suomen laista, eikä mistään KKV:n aspasta.
@Sampsa Tästä voisi melkein jo tehdä oman ketjun aiheeseen sopivalle alueelle, missä keskustellaan pelkästään kuluttajansuojaan liittyvistä laeista, ehdoista ja ratkaisuista, ettei Jimm'sin ketju täyty näistä omista ja muiden nollapostauksista.
Sinnehän nämä suoraan kauppiaaseen kuulumattomat pohdinnat tosiaan kuuluvat. Jatketaan keskustelua em. langassa.Käykö tämä?
Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)
Mm. Hyvät tarjoukset -keskustelussa tulee aika usein ilmi kaikenlaisia hintavirhetilanteita ja vääriin käsiin joutuneita alennuskoodeja yms. joiden peruutuksista nousee iso poru, osa aiheesta ja osa vähän vähemmän aiheesta. Jälkimmäisellä viittaan siihen, että satunnaisten käyttäjien lisäksi on...bbs.io-tech.fi
Ei ainakaan tällä hetkellä saada tukkureilta, mutta tuotevastaava laittoi studsit korvan taakse, mikäli niitä jollekin tukkurille ilmaantuu niin otetaan valikoimiin.Todennäköisesti ei löydy miltään Suomalaiselta tukulta mutta onko mitään mahdollisuuksia saada rackstuds valikoimiin?
Rackstuds Series II Combo Pack, Both Sizes/Colours | Rackstuds
A universal replacement for cage nuts* Inserts from the front so no more fiddling behind the rack Rackstuds provide a place to support your gear, making single-handed installs possible Rackstuds are much simpler, faster, safer and very strong Technician combo pack contains 40 of each size/colour...www.rackstuds.com
Hintaa tarkisteltiin jo tällä viikolla, eli en usko että saadaan enempää rullattua alaspäin.Onnistuuko 5800X3D:n hintaa tarkistamaan?
Onko Jimmssillä ennakkomyyntiä 7800X3D-prossusta ja jos ei niin tuleeko se heti tilattavaksi 6.4 klo 00.00?
Tätä tuotetta ei ole ainakaan tällä hetkellä saatavilla toimittajiltamme, joten ei saada lisättyä valikoimaan.Bumbs vanhalle kysymykselle.
Entä onko mahdollista saada tälläistä varastoille: Thermalright - Secure Frame Black AM5
Onko tietoa onko tätä näyttöä tulossa myyntiin teille? Vai onko tämä myynnissä edes Euroopassa.
ROG Swift PG32UQR | Gaming monitors|ROG - Republic of Gamers|ROG Global
32”, 4K UHD (3840 x 2160), IPS, 144 Hz, 1 ms MPRT, NVIDIA G-SYNC compatible, DSC, ELMB Sync, Variable Overdrive, DisplayHDR 600, 98% DCI-P3, Quantum-Dot technology, DisplayPort 1.4rog.asus.com
Onko näiden saapumisen ajankohdasta mitään aavistusta olemassa:
AMD Ryzen 9 7950X3D, AM5, 4.2 GHz, 16-Core, WOF - 699,90€
Äärimmäinen prosessori - Uskomattomaan pelaamiseen, ammattilaistason tuottavuuteen ja maagisiin AI-elämyksiin Niin nopeaa suorituskykyäwww.jimms.fiFractal Design Torrent - Black Solid, miditornikotelo, musta - 195,90€
Tekniset tiedot : Laitepaikat : - Määritellyt 3.5" paikat: 2 - Määritellyt 2.5" paikat: 4 - Määritelty 5.25" paiwww.jimms.fi
Minulla on kone tilauksessa teiltä ja kinnaa nyt noista kahdesta, niin aikataulu kiinnostaisi
Mutua tämä, mutta jos sitä prikulleen samaa mallia ei enää ole saatavilla, ja joku toisen valmistajan malli on sitten lähinnä vastaava?vai miksi minun pitäisi hyväksyä tilalle eri valmistajan virtalähde
Mutua tämä, mutta jos sitä prikulleen samaa mallia ei enää ole saatavilla, ja joku toisen valmistajan malli on sitten lähinnä vastaava?
Jos lähettää tuotteen suoraan Corsairille, niin osaan kokemuksesta (16gb ddr3 ram kit elinikäisellä takuulla) sanoa että vaihtavat parempaan omaan tuotteeseen jos vanha poistunut valikoimista.
7950X3D saadaan täydennystä varastoon 2-3 viikon päästä, mutta tulevan erän kappalemäärästä ei ole infoa.