Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Osaako Jimms kertoa mikä kotelo tässä teidän AMD mainoksessa on? Onko se oikea kuluttajille myynnissä oleva koppa? En nyt vielä sano että ostaisin, mutta kuva kyllä herätti kiinnostuksen.
59243C8C-5690-4212-AEDF-ECC8184E4931.png
 
Osaako Jimms kertoa mikä kotelo tässä teidän AMD mainoksessa on? Onko se oikea kuluttajille myynnissä oleva koppa? En nyt vielä sano että ostaisin, mutta kuva kyllä herätti kiinnostuksen.
59243C8C-5690-4212-AEDF-ECC8184E4931.png
kannattaa vilkaista Hyte y60- koteloa jos tuon tyylinen kiinnostaa. Ei tule mieleen muita samankaltaisia, mutta sekään ei täysin vastaa kuvan koteloa.
 
kannattaa vilkaista Hyte y60- koteloa jos tuon tyylinen kiinnostaa. Ei tule mieleen muita samankaltaisia, mutta sekään ei täysin vastaa kuvan koteloa.
Thermaltaken Towerit myös vähän saman tyylisellä ajatuksella.

Nämä olikin molemmat jo tuttuja. Hyte Y60 on vähän sinnepäin, muttei herätä samanlaista mielenkiintoa kuin tuo AMD:n puolikas kahdeksankulmio. Pitääpi pitää silmät auki tulevaisuudessa jos tulee vastaavia lisää markkinoille.
 
Miltä näyttää Lian Li A4-H2O X4:n saatavuus? Tulossa tänään varastoon? Vähän polttelisi päästä kasaamaan uutta kokoonpanoa viikonloppuna.

Ilmeisestikään ei tullut vielä varastoon. Onko mitään arvioita tämän tiimoilta?
 
Viimeksi muokattu:
Miltä näyttää Lian Li A4-H2O X4:n saatavuus? Tulossa tänään varastoon? Vähän polttelisi päästä kasaamaan uutta kokoonpanoa viikonloppuna.

Ilmeisestikään ei tullut vielä varastoon. Onko mitään arvioita tämän tiimoilta?
Nyt aamusella saatu purettua tuo eilen saapunut kuorma. Eli löytyy varastosta :thumbsup:
 
Mikäli tuntuu ettei sähköpostiin tule vastausta, kannattaa laittaa viestiä esimerkiksi chatin kautta, tai vaikka ihan pirauttaa asiakaspalveluumme. Tästä tapauksesta kannattaa ehdottomasti, sillä vaikuttaa hieman eriskummalliselta tilanteelta.

Kuulemma järjestelmäviasta johtui tämä yli viikon viive, mutta sama jatkuu, eli joko vaihto heikompaan virtälähteeseen tai KKV:n linjan vastaisesti lahjakorttiin tai toiseen tuotteeseen välirahaa vastaan. Luulisi teiltäkin asiantuntijuutta löytyvän sen verran, että ymmärretään, että virtalähteissä on muitakin muuttujia, mitkä pitäisi ottaa vertailussa huomioon, kuin wattien määrä, sertifiointi ja takuun kesto. Sekin että tuota tarjousta perustellaan komponenttien heikolla saatavuudella kuulostaa käsittämättömältä, aivan kuin takuun täyttäminen olisi jotenkin maailman tilanteesta riippuva asia.

En saanut sähköpostissa tai täältäkään vastausta, mutta kysyn silti uudelleen. Miksi suora ostohinnan hyvitys on poissuljettu vaihtoehto? Miksi minut on väen vängällä saatava ottamaan vastaan osa, joka ei vastaa palauttamaaani ja jota en jo kuluneen ajan takia enää tarvitse?
 
Kuulemma järjestelmäviasta johtui tämä yli viikon viive, mutta sama jatkuu, eli joko vaihto heikompaan virtälähteeseen tai KKV:n linjan vastaisesti lahjakorttiin tai toiseen tuotteeseen välirahaa vastaan. Luulisi teiltäkin asiantuntijuutta löytyvän sen verran, että ymmärretään, että virtalähteissä on muitakin muuttujia, mitkä pitäisi ottaa vertailussa huomioon, kuin wattien määrä, sertifiointi ja takuun kesto. Sekin että tuota tarjousta perustellaan komponenttien heikolla saatavuudella kuulostaa käsittämättömältä, aivan kuin takuun täyttäminen olisi jotenkin maailman tilanteesta riippuva asia.

En saanut sähköpostissa tai täältäkään vastausta, mutta kysyn silti uudelleen. Miksi suora ostohinnan hyvitys on poissuljettu vaihtoehto? Miksi minut on väen vängällä saatava ottamaan vastaan osa, joka ei vastaa palauttamaaani ja jota en jo kuluneen ajan takia enää tarvitse?
Jimms on selvästi linjannut sisäisesti KKV ohjeistusta vastaan, ettei rahoja palauteta asiakkaalle täysimääräisenä kuin lahjakortin muodossa. Itsekkin nöyrryin lahjakortti vaihtoehtoon, kun kolmen-neljän viikon ja KKV yhteydenoton jälkeen tilanne ei muuttunut. Itselläni Jimm's meni tämän tapauksen johdosta viimeiseksi ostopaikka vaihtoehdoksi, jota vältän loppuun asti jos mahdollista. Suosittelen muitakin välttämään huonon asiakaskokemuksien välttämiseksi.

Entinen asiakas Salon ajoilta asti.
 
Jimms on selvästi linjannut sisäisesti KKV ohjeistusta vastaan, ettei rahoja palauteta asiakkaalle täysimääräisenä kuin lahjakortin muodossa. Itsekkin nöyrryin lahjakortti vaihtoehtoon, kun kolmen-neljän viikon ja KKV yhteydenoton jälkeen tilanne ei muuttunut. Itselläni Jimm's meni tämän tapauksen johdosta viimeiseksi ostopaikka vaihtoehdoksi, jota vältän loppuun asti jos mahdollista. Suosittelen muitakin välttämään huonon asiakaskokemuksien välttämiseksi.

Entinen asiakas Salon ajoilta asti.
Huonoa asiakaspalvelua. Luulisi ny Jimm'sinkin ymmärtävän että tyytyväinen asiakas tuo vuosien varrella enemmän rahaa puljuun kuin mitä nyt joku yksi huonosti hoidettu takuukeissi tulee maksamaan ja jos asiakas sen jälkeen vaihtaa kilpailevan myyjän palveluihin.
 
Huonoa asiakaspalvelua. Luulisi ny Jimm'sinkin ymmärtävän että tyytyväinen asiakas tuo vuosien varrella enemmän rahaa puljuun kuin mitä nyt joku yksi huonosti hoidettu takuukeissi tulee maksamaan ja jos asiakas sen jälkeen vaihtaa kilpailevan myyjän palveluihin.

Itsekkin olen kaksi kokonaista konetta näyttöineen ostanut Jimss's:iltä, plus satunnaista muuta tilpehööriä, mutta eipä tarvitse seuraavan päivityksen ajan koettaessa enää katsellakkaan siihen suuntaan. Eli vääntö alle sadasta kolmestakymmenestä eurosta johti yli tonnin myynnin menetykseen.

Sitten kun olen vielä ymmärtänyt, että Corsair ja muut valmistajat asettavat komponenttien takuut. Eli kai ne nyt jotakin jälleenmyyjille hyvittävät takuupalautusten yhteydessä? Tämänkään takia en oikein ymmärrä tätä vääntöä, jolla aika tehokkaasti pilataan asiakaskokemus. Miksi myyjälle on parempi vaihtoehto tehdä hyvitys toisella tuotteella kuin rahan palautuksena?
 
Kyllä itse ainakin jatkossakin käytän Jimmsiä kaapelien yms. pikku tilpehöörien hankintaan ”ilmaisten” toimituskulujen takia, jos tuotetta ei ole kiire saada. Kalliimmat ATK-osat ja -oheislaitteet sitten jostain muualta :tup:
 
Kuulemma järjestelmäviasta johtui tämä yli viikon viive, mutta sama jatkuu, eli joko vaihto heikompaan virtälähteeseen tai KKV:n linjan vastaisesti lahjakorttiin tai toiseen tuotteeseen välirahaa vastaan. Luulisi teiltäkin asiantuntijuutta löytyvän sen verran, että ymmärretään, että virtalähteissä on muitakin muuttujia, mitkä pitäisi ottaa vertailussa huomioon, kuin wattien määrä, sertifiointi ja takuun kesto. Sekin että tuota tarjousta perustellaan komponenttien heikolla saatavuudella kuulostaa käsittämättömältä, aivan kuin takuun täyttäminen olisi jotenkin maailman tilanteesta riippuva asia.

En saanut sähköpostissa tai täältäkään vastausta, mutta kysyn silti uudelleen. Miksi suora ostohinnan hyvitys on poissuljettu vaihtoehto? Miksi minut on väen vängällä saatava ottamaan vastaan osa, joka ei vastaa palauttamaaani ja jota en jo kuluneen ajan takia enää tarvitse?

Ihan mielenkiinnosta casea kohtaan, mikä virtalähde on kyseessä, mikä siinä hajosi ja milloin tuote on alunperin hankittu?
Mikäli uusi ja samantien romuna niin ymmärrän vouhotuksen, mutta mikäli tuotetta on käytetty jo vuosia niin kauppahinnan palautus täydellisenä koska jämy ei pysty täysin identtistä tuotetta toimittamaan, tuntuu utopistiselta.
 
Mikäli uusi ja samantien romuna niin ymmärrän vouhotuksen, mutta mikäli tuotetta on käytetty jo vuosia niin kauppahinnan palautus täydellisenä koska jämy ei pysty täysin identtistä tuotetta toimittamaan, tuntuu utopistiselta.
Ei kai tässä yhtälössä pitäisi olla mitään ihmeellistä, jos myyjä ei kykene jostain syystä korjaamaan virhettä, vaan tarjoilee lahjakorttia tai välirahalla vaihtoa.

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/tavaroiden-ja-palveluiden-virheet/virheen-seuraamukset/

KKV sanoi:
Hinnanalennus ja kaupan purku

Saat vaatia hinnanalennusta tai kaupan purkamista, jos
  • myyjä kieltäytyy virheen oikaisusta vedoten ylivoimaiseen esteeseen tai kohtuuttomiin kustannuksiin
  • kohtuullinen aika virheilmoituksesta on kulunut ja oikaisu on edelleen suorittamatta
KKV sanoi:
Kaupan purkaminen

Kaupan purkaminen tarkoittaa sitä, että myyjä palauttaa sinulle tavarasta maksamasi kauppahinnan ja sinä palautat tavaran myyjälle.
Myyjän tulee korvata sinulle tavaran palautuksesta aiheutuvat kustannukset.
Myyjä voi vähentää palautettavasta kauppahinnasta tavarasta saamasi käyttöhyödyn.
Jos kauppa puretaan takuuaikana, ei käyttöhyötykorvausta voi vähentää.



Jimmsi itsekin on näköjään tässä ketjussa ollut sitä mieltä, että rahat pitäisi saada rahana takaisin.

Rahapalautuksen pitäisi tosiaan olla tuollaisessa tapauksessa mahdollinen, jos korvaavaa tuotetta ei ole saatavilla tai tuote ei ole korjattavissa.
 
Ei kai tässä yhtälössä pitäisi olla mitään ihmeellistä, jos myyjä ei kykene jostain syystä korjaamaan virhettä, vaan tarjoilee lahjakorttia tai välirahalla vaihtoa.

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/tavaroiden-ja-palveluiden-virheet/virheen-seuraamukset/






Jimmsi itsekin on näköjään tässä ketjussa ollut sitä mieltä, että rahat pitäisi saada rahana takaisin.
Kyllähän se on nähty, että täällä jimm’s valehtelee toistuvasti tuosta rahojen palautuksesta. Eihän näitä keissejä muuten ilmaantuisi muutaman kuukauden välein, jos he toimisivat kuten väittävät täällä.
 
Ihan mielenkiinnosta casea kohtaan, mikä virtalähde on kyseessä, mikä siinä hajosi ja milloin tuote on alunperin hankittu?
Mikäli uusi ja samantien romuna niin ymmärrän vouhotuksen, mutta mikäli tuotetta on käytetty jo vuosia niin kauppahinnan palautus täydellisenä koska jämy ei pysty täysin identtistä tuotetta toimittamaan, tuntuu utopistiselta.

Minun ymmärtääkseni takuun pitäisi olla yhtä kattava koko kymmenen vuoden aikana ja se, tehdäänkö palautus ensimmäisenä vai yhdeksäntenä vuotena on täysin yhdentekevää. Jos jälleenmyyjä ei pysty toimittamaan vähintään vastaavaa masinaa, en oikein näe muuta ratkaisua kuin ostohinnan hyvityksen. Mikä tässä on utopistista?

Ja mikä tärkeintä, minulle ei ensin edes tarjottu maksutonta vaihtoa, vaan lahjakorttia tai välirahaa vaihdossa uuteen laitteeseen. Käytäntö, joka on muistaakseni täällä pistetty milloin väärinymmärryksen, milloin asiakaspalvelijan puutteellisen koulutuksen piikkiin ja joka on toistuvasti luvattu korjata.
 
Minun ymmärtääkseni takuun pitäisi olla yhtä kattava koko kymmenen vuoden aikana ja se, tehdäänkö palautus ensimmäisenä vai yhdeksäntenä vuotena on täysin yhdentekevää. Jos jälleenmyyjä ei pysty toimittamaan vähintään vastaavaa masinaa, en oikein näe muuta ratkaisua kuin ostohinnan hyvityksen. Mikä tässä on utopistista?

Ja mikä tärkeintä, minulle ei ensin edes tarjottu maksutonta vaihtoa, vaan lahjakorttia tai välirahaa vaihdossa uuteen laitteeseen. Käytäntö, joka on muistaakseni täällä pistetty milloin väärinymmärryksen, milloin asiakaspalvelijan puutteellisen koulutuksen piikkiin ja joka on toistuvasti luvattu korjata.
Se nyt on ihan se ja sama mitä joku somevastaava täällä lupailee. Ei sillä ole mitään natsoja luvata asioita vaan on joku matalapalkkainen perustyöntekijä. Johtoporrasta ei kiinnosta tällaisten lupaukset. Ne menee mappi ö:hön heti.
 
Minun ymmärtääkseni takuun pitäisi olla yhtä kattava koko kymmenen vuoden aikana ja se, tehdäänkö palautus ensimmäisenä vai yhdeksäntenä vuotena on täysin yhdentekevää. Jos jälleenmyyjä ei pysty toimittamaan vähintään vastaavaa masinaa, en oikein näe muuta ratkaisua kuin ostohinnan hyvityksen. Mikä tässä on utopistista?

Ja mikä tärkeintä, minulle ei ensin edes tarjottu maksutonta vaihtoa, vaan lahjakorttia tai välirahaa vaihdossa uuteen laitteeseen. Käytäntö, joka on muistaakseni täällä pistetty milloin väärinymmärryksen, milloin asiakaspalvelijan puutteellisen koulutuksen piikkiin ja joka on toistuvasti luvattu korjata.

Ensimmäisen 24kk aikana kuluttajan on mahdollista purkaa kauppa (=saada rahat takaisin täysmääräisenä ja sen soisi olevan myös Jimssille itsestään selvää).
Sen jälkeinen mahdollinen takuu on valmistajan myöntämä lisätakuu ja silloin valmistaja voi korjata/-vaihtaa tuotteen.
 
Ensimmäisen 24kk aikana kuluttajan on mahdollista purkaa kauppa (=saada rahat takaisin täysmääräisenä ja sen soisi olevan myös Jimssille itsestään selvää).
Sen jälkeinen mahdollinen takuu on valmistajan myöntämä lisätakuu ja silloin valmistaja voi korjata/-vaihtaa tuotteen.
Aivan höpöhöpötason juttua. Takuu on tasan sen mittainen sinne ostoliikkeeseen kun se ostoliike kertoo. Jos ei kerro mitään niin se se on saman mittainen kuin siinä paketissa lukee sinne ostoliikkeeseen.

Ainoa keino siis saada eri mittainen takuu ostoliikkeeseen on se että ostoliike kertoo etukäteen minkä mittainen takuu sinne on.

Esimerkkejä jimssiltä:
10v takuuta jimssille:
3v jimssille 10v valmistajalle:

Mitään kahden vuoden sääntöä takuun kanssa ei ole. Sekoitat aivan muihin asioihin.

P.s. Sivuhuomiona 5 päivää vajaa 4kk:n RMA:n hyväksymisen jäkeen jimms toimitti tänään Seasonic GX-850 postiin. Yllättyisin kovasti jos mukana tulisi pahoittelut viivästyksestä. En siis tiedä vielä mitä paketissa on. Casen kuvaus täällä: Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju
 
Viimeksi muokattu:
Ihan mielenkiinnosta casea kohtaan, mikä virtalähde on kyseessä, mikä siinä hajosi ja milloin tuote on alunperin hankittu?
Mikäli uusi ja samantien romuna niin ymmärrän vouhotuksen, mutta mikäli tuotetta on käytetty jo vuosia niin kauppahinnan palautus täydellisenä koska jämy ei pysty täysin identtistä tuotetta toimittamaan, tuntuu utopistiselta.

Minä sain Corsairin kolme vuotta vanhasta virtalähteestä täyden ostohinnan tililleni kun meni takuuseen ja todettiin vialliseksi. Liike ei toki ollut Jimms vaan kotimainen M-kirjaimella alkava. Valitettavasti omatkin kokemukset Jimmsin takuuasioista on vähän nihkeät.
 
Aivan höpöhöpötason juttua. Takuu on tasan sen mittainen sinne ostoliikkeeseen kun se ostoliike kertoo. Jos ei kerro mitään niin se se on saman mittainen kuin siinä paketissa lukee sinne ostoliikkeeseen.

Ainoa keino siis saada eri mittainen takuu ostoliikkeeseen on se että ostoliike kertoo etukäteen minkä mittainen takuu sinne on.

Esimerkkejä jimssiltä:
10v takuuta jimssille:
3v jimssille 10v valmistajalle:

Mitään kahden vuoden sääntöä takuun kanssa ei ole. Sekoitat aivan muihin asioihin.

P.s. Sivuhuomiona 5 päivää vajaa 4kk:n RMA:n hyväksymisen jäkeen jimms toimitti tänään Seasonic GX-850 postiin. Yllättyisin kovasti jos mukana tulisi pahoittelut viivästyksestä. En siis tiedä vielä mitä paketissa on. Casen kuvaus täällä: Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju
Myyjäliikkeelle on vielä olemassa virhe vastuu!
Kun tavaralla on takuu, sovelletaan virhetilanteissa takuutodistuksessa ja takuuta koskevassa mainonnassa esitettyjä ehtoja. Takuu ei saa kuitenkaan rajoittaa laissa säädettyä virhevastuuta.

 
Viimeksi muokattu:
Minun ymmärtääkseni takuun pitäisi olla yhtä kattava koko kymmenen vuoden aikana ja se, tehdäänkö palautus ensimmäisenä vai yhdeksäntenä vuotena on täysin yhdentekevää. Jos jälleenmyyjä ei pysty toimittamaan vähintään vastaavaa masinaa, en oikein näe muuta ratkaisua kuin ostohinnan hyvityksen. Mikä tässä on utopistista?
Eli olet tilannut aikoinaan salaisen, parhaimman virtalähteen koko maailmasta ja Jimm's ei pysty toimittamaan samantasoista tai parempaa, vaan rahat tulee palauttaa täysimääräisinä yhdeksän vuoden jälkeen viivästyskorkoineen sinulle. Selvä juttu.
Mitä jos nyt laittaisit meille foorumilaisillekin kuitenkin tiedoksi mistä virtalähteestä on kyse, miten se on hajonnut ja milloin se on ostettu niin tästä jutusta jäisi jotain käteenkin.
 
Eli olet tilannut aikoinaan salaisen, parhaimman virtalähteen koko maailmasta ja Jimm's ei pysty toimittamaan samantasoista tai parempaa, vaan rahat tulee palauttaa täysimääräisinä yhdeksän vuoden jälkeen viivästyskorkoineen sinulle. Selvä juttu.
Mitä jos nyt laittaisit meille foorumilaisillekin kuitenkin tiedoksi mistä virtalähteestä on kyse, miten se on hajonnut ja milloin se on ostettu niin tästä jutusta jäisi jotain käteenkin.

Kyllä itse ainakin ostin vähän kalliimman hdmi johdon sen takia koska siinä on 25 vuoden takuu. Jos tuote menee rikki niin todellakin oletan että saan vaikka 15 vuoden jälkeen joko samanlaisen (samanlaisella takuulla) tai rahat takaisin. Tämähän on ennemminkin valmistajan ongelma jos tuote sattuu menemään rikki ja samanlaista ei ole antaa takaisin. Yritys sitten pitäisi saada rahat takaisin valmistajalta jos kaupat peruuntuu tämmöisen takia.
 
Täälläkin aiheesta tietämättömät huutelijat ja mutuilijat voivat tutustua esim. kuluttajariitalautakunnan päätöksiin asiasta.
Aiheeseen liittyviä tapauksia ovat mm. seuraavat:

Näytönohjaimen kauppa. Tavaran virhe. Kaupan purku. Palautettavan kauppahinnan määrä. - Kuluttajariitalautakunta
Näytönohjaimen kauppa. Tavaran virhe. Kaupan purku. Palautettavan kauppahinnan määrä.

Matkapuhelimen kauppa. Tavaran virhe. Korjausten viivästyminen. Kaupan purku. Käyttöhyöty. - Kuluttajariitalautakunta
Matkapuhelimen kauppa. Tavaran virhe. Korjausten viivästyminen. Kaupan purku. Käyttöhyöty.

Pöytätietokoneen kauppa. Tavaran virhe. Kestoikä. Kaupanpurkuvaatimus. - Kuluttajariitalautakunta
Pöytätietokoneen kauppa. Tavaran virhe. Kestoikä. Kaupanpurkuvaatimus.

TLDR:
Täyttä kauppahintaa kaupan purussa ette saa käteenne sen 9 tai 25 vuoden jälkeen, vaan tuotteesta vähennetään aina käyttöhyöty.
Mikäli Jimm's nyt olisi palauttanut "kauppakrediitteinä" tuon täyden ostohinnan niin ainakin itse olisin enemmän kuin tyytyväinen ratkaisuun.
Mutta kukin tyylillään.
 
TLDR:
Täyttä kauppahintaa kaupan purussa ette saa käteenne sen 9 tai 25 vuoden jälkeen, vaan tuotteesta vähennetään aina käyttöhyöty.
Mikäli Jimm's nyt olisi palauttanut "kauppakrediitteinä" tuon täyden ostohinnan niin ainakin itse olisin enemmän kuin tyytyväinen ratkaisuun.
Mutta kukin tyylillään.
Kaupan purkaminen
Kaupan purkaminen tarkoittaa sitä, että myyjä palauttaa sinulle tavarasta maksamasi kauppahinnan ja sinä palautat tavaran myyjälle. Myyjän tulee korvata sinulle tavaran palautuksesta aiheutuvat kustannukset. Myyjä voi vähentää palautettavasta kauppahinnasta tavarasta saamasi käyttöhyödyn. Jos kauppa puretaan takuuaikana, ei käyttöhyötykorvausta voi vähentää.
Kaupan purkaminen on mahdollista vain, jos virhe on vähäistä suurempi. Myyjällä on lain mukaan todistustaakka siitä, että virhe on vähäinen.


Ole hyvä. Asia on aika yksiselitteinen.
 
"Jos kauppa puretaan takuuaikana, ei käyttöhyötykorvausta voi vähentää."
Tästä en löytänyt minkäänlaista lakitekstiä kuluttajansuojalaista tai edes muuta "virallista" sivustoa jossa näin väitettäisiin.
Esim. kuluttajaliiton sivujen mukaan käyttöhyöty voidaan vähentää.

Jos joku io-techin mestareista löytäisi pykälän minkä perusteella tuo väittämä takuuaikana täyden kauppahinnan palauttamisesta on tuonne KKV:n sivuille laitettu niin olisin kiitollinen lähteestä.
 
"Jos kauppa puretaan takuuaikana, ei käyttöhyötykorvausta voi vähentää."
Tästä en löytänyt minkäänlaista lakitekstiä kuluttajansuojalaista tai edes muuta "virallista" sivustoa jossa näin väitettäisiin.
Esim. kuluttajaliiton sivujen mukaan käyttöhyöty voidaan vähentää.

Jos joku io-techin mestareista löytäisi pykälän minkä perusteella tuo väittämä takuuaikana täyden kauppahinnan palauttamisesta on tuonne KKV:n sivuille laitettu niin olisin kiitollinen lähteestä.
Tuo kuluttajaliiton artikkeli näyttää puhuvan virhevastuusta, joka on siis eri asia kuin takuu, eli ei liity mitenkään tähän keskusteluun.
Tuossa näytönohjain tapauksessa taas kehitys oli kehittynyt ja sai tehokkaampaa näyttistä alle sillä hintaa mitä hyvitykseksi tarjottiin, joten linjaus on ihan järkeenkäypä. Virtalähteissä tämmöistä edistystä ei vastaavassa määrin ole tapahtunut, eli niiden hinnat ei ole tippuneet - ehkä enemmänkin nousseet parin-kolmen vuoden takaisesta, joten tilanne on aivan eri kuin tuossa esimerkkitapausessasi.

Lakipykäliä kannattanee kysyä suoraa KKV:ltä, kun ohjeistus on heidän tekemänsä.
 
@Jimm's miten teillä menee takuuvaihdon takuuvaihto? :cigarbeye:

Ostin vuonna 2017 G602 hiiren, joka vaihdettiin takuuseen elokuussa 2020. Kyseinen takuuvaihdettu hiiri alkoi taas tuplaklikkailemaan, mietin että saakohan tuon vielä takuuseen. Toimituslähetteessä oli näin laitettu. Ajattelin vain kysyä ennen kun laitan turhaa teille menemään.

1679647045301.png
 
@Jimm's miten teillä menee takuuvaihdon takuuvaihto? :cigarbeye:

Ostin vuonna 2017 G602 hiiren, joka vaihdettiin takuuseen elokuussa 2020. Kyseinen takuuvaihdettu hiiri alkoi taas tuplaklikkailemaan, mietin että saakohan tuon vielä takuuseen. Toimituslähetteessä oli näin laitettu. Ajattelin vain kysyä ennen kun laitan turhaa teille menemään.

1679647045301.png
Yleensä takuu lasketaan ostopäivästä, eikä se uusiudu takuuvaihdon yhteydessä, vaan se vanhan tuotteen takuu siirtyy uudelle tuotteelle.

Mutta @Jimm's voi tulla vielä tämän saman sanomaan.
 
Tuo kuluttajaliiton artikkeli näyttää puhuvan virhevastuusta, joka on siis eri asia kuin takuu, eli ei liity mitenkään tähän keskusteluun.
Jos lukisit linkatun artikkelin loppuun niin siinä puhutaan myös takuun käsitteestä, joka on valmistajan, maahantuojan tai jälleenmyyjän lisäetu kuluttajaa suojaavalle virhevastuulle. Esimerkiksi Jimm'sin takuuehdot löytyvät etusivun oikeasta alalaidasta, takuuehdot, jotka lain mukaan eivät saa heikentää kuluttajansuojalaissa olevaa virhevastuuta. Eli kyllä tuo takuu ja virhevastuu menevät käsi kädessä.

- Kuluttajariitalautakunnan päätökset ovat heidän itsensä mukaan suosituksia "eli ennakkopäätöksiä" vastaavanlaisiin riitoihin.
- Lakipykälät asiaan liittyen pitäisi kyllä löytyä ihan Suomen laista, eikä mistään KKV:n aspasta.

@Sampsa Tästä voisi melkein jo tehdä oman ketjun aiheeseen sopivalle alueelle, missä keskustellaan pelkästään kuluttajansuojaan liittyvistä laeista, ehdoista ja ratkaisuista, ettei Jimm'sin ketju täyty näistä omista ja muiden nollapostauksista.
 
Jos lukisit linkatun artikkelin loppuun niin siinä puhutaan myös takuun käsitteestä, joka on valmistajan, maahantuojan tai jälleenmyyjän lisäetu kuluttajaa suojaavalle virhevastuulle. Esimerkiksi Jimm'sin takuuehdot löytyvät etusivun oikeasta alalaidasta, takuuehdot, jotka lain mukaan eivät saa heikentää kuluttajansuojalaissa olevaa virhevastuuta. Eli kyllä tuo takuu ja virhevastuu menevät käsi kädessä.

- Kuluttajariitalautakunnan päätökset ovat heidän itsensä mukaan suosituksia "eli ennakkopäätöksiä" vastaavanlaisiin riitoihin.
- Lakipykälät asiaan liittyen pitäisi kyllä löytyä ihan Suomen laista, eikä mistään KKV:n aspasta.

@Sampsa Tästä voisi melkein jo tehdä oman ketjun aiheeseen sopivalle alueelle, missä keskustellaan pelkästään kuluttajansuojaan liittyvistä laeista, ehdoista ja ratkaisuista, ettei Jimm'sin ketju täyty näistä omista ja muiden nollapostauksista.
Käykö tämä?
 
Käykö tämä?
Sinnehän nämä suoraan kauppiaaseen kuulumattomat pohdinnat tosiaan kuuluvat. Jatketaan keskustelua em. langassa.
 
Itsellä kyllä on ollut pelkkiä hyviä kokemuksia jimms palvelusta, esim, noin 1.5vuotta siiten ostin amd asus extreme emolevyn, jossa silloin lakkasi toimimasta oled näyttö, niin jimms hoiti kyseisen takuu asian loistavasti, ja samoin kävi yhden näytönohjaimen kanssa, joka tuli mulle jo valmiiksi paketissa naarmuisena ja näpelöitynä. Kiitos vaan jimmsille erittäin paljon hyvin hoituneista takuu asioista. Kyllä tämä on vaan itselleni se ykkös kauppa!
 
Todennäköisesti ei löydy miltään Suomalaiselta tukulta mutta onko mitään mahdollisuuksia saada rackstuds valikoimiin?

Ei ainakaan tällä hetkellä saada tukkureilta, mutta tuotevastaava laittoi studsit korvan taakse, mikäli niitä jollekin tukkurille ilmaantuu niin otetaan valikoimiin.
 
Onko näiden saapumisen ajankohdasta mitään aavistusta olemassa:


Minulla on kone tilauksessa teiltä ja kinnaa nyt noista kahdesta, niin aikataulu kiinnostaisi
 
Onko näiden saapumisen ajankohdasta mitään aavistusta olemassa:


Minulla on kone tilauksessa teiltä ja kinnaa nyt noista kahdesta, niin aikataulu kiinnostaisi

Ikävä kyllä kotelon saapumisajankohdasta ei ole tarkempaa tietoa saatavilla. 7950X3D saadaan täydennystä varastoon 2-3 viikon päästä, mutta tulevan erän kappalemäärästä ei ole infoa.
 
@Jimm's, en haluaisi kuulostaa rikkinäiseltä levyltä, mutta en ymmärrä, miksi tähän on niin vaikea saada vastausta. Eli eivätkö Corsair ja valmistajat yleensä osallistu takuupalautuksiin millään lailla, vai miksi minun pitäisi hyväksyä tilalle eri valmistajan virtalähde?
 
vai miksi minun pitäisi hyväksyä tilalle eri valmistajan virtalähde
Mutua tämä, mutta jos sitä prikulleen samaa mallia ei enää ole saatavilla, ja joku toisen valmistajan malli on sitten lähinnä vastaava?
 
Tuossa viime vuoden puolella takuuhuollatin Corsair 850W RM850 (2019) -virtalähteen Jimssillä niin tarjottiin mahdollisuutta vaihtaa toiseen tuotteeseen koska kyseinen malli poistunut myynnistä, otin tilalle Corsair 850W RM Series RM850 (2021) -virtalähteen ja maksoin jonkun vähän päälle kympin välirahaa siitä. Käytännössä sama vehje, en vaivautunut yrittämään neuvotella mitään hinta-aleja siihen mutta toisaalta itse koin hyväksi että on tilaisuus päivittää ihan eri kaliberin tai tyypin laitteisiin sen hetkisen tarpeen mukaan jos haluaa.

Jos lähettää tuotteen suoraan Corsairille, niin osaan kokemuksesta (16gb ddr3 ram kit elinikäisellä takuulla) sanoa että vaihtavat parempaan omaan tuotteeseen jos vanha poistunut valikoimista.
 
Mutua tämä, mutta jos sitä prikulleen samaa mallia ei enää ole saatavilla, ja joku toisen valmistajan malli on sitten lähinnä vastaava?

Mutta jos kyseessä on valmistajan tarjoama takuu, kuulostaa minusta vähän hassulta, että tarjotaan toisen valmistajan komponenttia, koska vastaavaa ei löydy omasta valikoimasta.

Jos lähettää tuotteen suoraan Corsairille, niin osaan kokemuksesta (16gb ddr3 ram kit elinikäisellä takuulla) sanoa että vaihtavat parempaan omaan tuotteeseen jos vanha poistunut valikoimista.

Kävi ensin mielessä, että olisin yhteydessä suoraan sinne, mutta oletin sitten, että Jimm's toimisi vain välimiehenä ja korvaus tapahtuisi samalla lailla joka tapauksessa. Mutta on tosiaan vaikea kuvitella Corsairia tekemässä hyvityksiä muiden valmistajien komponenteilla, että olin ilmeisesti väärässä.
 
7950X3D saadaan täydennystä varastoon 2-3 viikon päästä, mutta tulevan erän kappalemäärästä ei ole infoa.

Mikäs tässä on tarina? Yleensä prossuja tippuu eriä 2-4 viikon välein, tässä on kuukausi vierähtänyt ja nyt kuulemma vierähtää vielä pari kolme viikkoa lisää? Onko välissä tullut joku pieni erä joka katosi suoraan parempiin suihin olemassaoleviin tilauksiin, vai onko AMD:lla tai tukkurilla toimitusvaikeuksia?
 
Tämä on varmaan uuden verkkokaupan kehitysputkessa jo, mutta mainitaan nyt silti. Saisiko päivityspakettien ja emolevyjen suodattimiin form factorin. Todella tuskaista yrittää kaivaa mATX lankkuja, tai paketteja missä moinen on, kun pitää jokainen tuotesivu avata erikseen ellei mallista osaa heti sanoa mikä mahtaa olla, tai tuurilla ole osana tuotenimeä mainittu.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
262 688
Viestejä
4 554 114
Jäsenet
75 046
Uusin jäsen
Jr15

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom