Vähän lisäpalautetta (suunnattu siis etupäässä Jimm'sille):
Yli 20 vuotta olen ostellut PC-tuotteita omaan ja lähisukulaisten käyttöön, toisinaan Verkkokauppa.comilta, mutta useimmiten Jimm'siltä.
Yli kuuskymppisenä, kun pitkän työelämän hedelmät ovat käytössä, ostokäyttäytymistäni ei niinkään rajoita raha kuin sille saamani vastike. Ja kaikkein vähiten haluan altistua vaivaa aiheuttaville ja aikaa vieville takuu- tai palautussotkuille. Pienet ongelmat olen valmis kärsimään omissa nahoissani. Viime aikoina olen joutunut avartamaan hankintapiiriä, kun Jimm'sin asema siinä on heikentynyt. Pikselitakuun poistumisen myötä ja pitkän kuljetusmatkan aikana mahdollisesti aiheutuvien vaurioiden johdosta en katso voivani ostaa Jimm'silta monitoria muutoin kuin roimasta tarjouksesta. Jimm'sin takuumaineen ja etäisyyden johdosta en myöskään ole valmis ostamaan kalliimpaa näytönohjainta kuin minkä olisin valmis saman tien heittämään menemään, tai ainakin joutuisin moisen hankinnan riskejä ja hyötyjä vakavasti punnitsemaan.
Silti mielelläni edelleen ostan tuotteita Jimm'siltä. Suunnilleen parina viime vuotena on kai tainnut tulla hankittua ainakin kolme prosessoria, pari emolevyä, näytönohjain, monitori, muisteja ja SSD-levyjä. Ratkaisevaa on kaikissa tapauksissa tuotteen ja hinnan mielekkyys, hyödyn ja riskien vastaavuus.
Kaiken kaikkiaan Jimm'sin toiminta on ollut hyvin ansiokasta, ja Jimm's on onnistunut luomaan sillä varsin uskollisen asiakaskunnan. Paahdetut hinnat vaikuttaa toimivalta systeemiltä, joka mahdollistaa korkeamman yleisen hintatason ylläpitämisen, kun aktiiviset asiakkat voivat tehdä omia paahtoehdotuksia. On sillä tosin se vaikutus, että esimerkiksi itse vältän sen johdosta parhaani mukaan ostamasta muita kuin tarjoustuotteita.
Uskollisen asiakaskunnan varjopuoli on Jimm'sin huutokööri, joka pyrkii varjelemaan Jimm'siä negatiiviselta palautteelta ja harkitsemattomassa (kenties jopa AMD/Nvidea fanittaamiseen verrattavassa) innostuksessaan luo kitkaa Jimm'sin ja asiakkaiden väliseen kommunikaatioon saattaen jopa sortua ahdistelemaan asiakkaita Jimm'sin virallisessa ketjussa. Tämä tuskin on Jimm'sin edun mukaista. Jotta oppi asiasta menee paremmin perille, laitankin seuraavan jo jonkin aikaa harkitsemani hankinnan menemään suoraan kilpailijalle, ja sen jälkeen palataan taas normaaliin päiväjärjestykseen.
Yli 20 vuotta olen ostellut PC-tuotteita omaan ja lähisukulaisten käyttöön, toisinaan Verkkokauppa.comilta, mutta useimmiten Jimm'siltä.
Yli kuuskymppisenä, kun pitkän työelämän hedelmät ovat käytössä, ostokäyttäytymistäni ei niinkään rajoita raha kuin sille saamani vastike. Ja kaikkein vähiten haluan altistua vaivaa aiheuttaville ja aikaa vieville takuu- tai palautussotkuille. Pienet ongelmat olen valmis kärsimään omissa nahoissani. Viime aikoina olen joutunut avartamaan hankintapiiriä, kun Jimm'sin asema siinä on heikentynyt. Pikselitakuun poistumisen myötä ja pitkän kuljetusmatkan aikana mahdollisesti aiheutuvien vaurioiden johdosta en katso voivani ostaa Jimm'silta monitoria muutoin kuin roimasta tarjouksesta. Jimm'sin takuumaineen ja etäisyyden johdosta en myöskään ole valmis ostamaan kalliimpaa näytönohjainta kuin minkä olisin valmis saman tien heittämään menemään, tai ainakin joutuisin moisen hankinnan riskejä ja hyötyjä vakavasti punnitsemaan.
Silti mielelläni edelleen ostan tuotteita Jimm'siltä. Suunnilleen parina viime vuotena on kai tainnut tulla hankittua ainakin kolme prosessoria, pari emolevyä, näytönohjain, monitori, muisteja ja SSD-levyjä. Ratkaisevaa on kaikissa tapauksissa tuotteen ja hinnan mielekkyys, hyödyn ja riskien vastaavuus.
Kaiken kaikkiaan Jimm'sin toiminta on ollut hyvin ansiokasta, ja Jimm's on onnistunut luomaan sillä varsin uskollisen asiakaskunnan. Paahdetut hinnat vaikuttaa toimivalta systeemiltä, joka mahdollistaa korkeamman yleisen hintatason ylläpitämisen, kun aktiiviset asiakkat voivat tehdä omia paahtoehdotuksia. On sillä tosin se vaikutus, että esimerkiksi itse vältän sen johdosta parhaani mukaan ostamasta muita kuin tarjoustuotteita.
Uskollisen asiakaskunnan varjopuoli on Jimm'sin huutokööri, joka pyrkii varjelemaan Jimm'siä negatiiviselta palautteelta ja harkitsemattomassa (kenties jopa AMD/Nvidea fanittaamiseen verrattavassa) innostuksessaan luo kitkaa Jimm'sin ja asiakkaiden väliseen kommunikaatioon saattaen jopa sortua ahdistelemaan asiakkaita Jimm'sin virallisessa ketjussa. Tämä tuskin on Jimm'sin edun mukaista. Jotta oppi asiasta menee paremmin perille, laitankin seuraavan jo jonkin aikaa harkitsemani hankinnan menemään suoraan kilpailijalle, ja sen jälkeen palataan taas normaaliin päiväjärjestykseen.