Jos täytyy palauttaa, niin jimmssiin voin kävellen viedä. Paljon helpompaa.miksi et tilaa vain datatronicista? Toimitus luultavasti viikossa kun on tukkurillakin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos täytyy palauttaa, niin jimmssiin voin kävellen viedä. Paljon helpompaa.miksi et tilaa vain datatronicista? Toimitus luultavasti viikossa kun on tukkurillakin.
Valitettavasti tämä on vain EK:n omassa kaupassa saatavilla.EK-AIO - Mounting Brackets voisko näitä saada hommattua?
En nyt puolusta Jimmsiä, mutta nyt jotain lähdettä tälle että miten tämä on rikos jos olet jättänyt tuotteen yritykselle huollettavaksi takuuhuoltoon.Näytönohjain (kuluttajan omaisuutta) ilmeisesti lähetetty valmistajalle/ulkomaille ilman omistajan hyväksyntää - tämä on rikos, jos näin on toimittu.
En nyt puolusta Jimmsiä, mutta nyt jotain lähdettä tälle että miten tämä on rikos jos olet jättänyt tuotteen yritykselle huollettavaksi takuuhuoltoon.
Toki myös se Jimmsin antama asiallinen vastaus unohtui varmaan epähuomiossa laittaa tuohon jatkoksi.
En nyt puolusta Jimmsiä, mutta nyt jotain lähdettä tälle että miten tämä on rikos jos olet jättänyt tuotteen yritykselle huollettavaksi takuuhuoltoon.
Takuu / RMA-asiat Jimm'sin kanssa:
"Yli kymmenen vuotta Jimm's PC Storen asiakkaana ja tuhansia euroja sinne käyttäneenä, nyt ensimmäinen ongelma heiltä ostetussa tuottessa.
Kyseinen lafka toimii LAINVASTAISESTI takuu/RMA-tilanteissa: "
Kuten muutkin täsmälleen samantapaiset tapaukset joista somessa ja täälläkin lukee, keksivät tai jopa itse aiheuttavat kosmeettisia ("fyysisiä") vaurioita tuotteille - jotta voisivat evätä tuotteiden takuukelpoisuuden ja myyjän virhevastuunsa. Tässä puhutaan pienistä naarmuista PCIe väylässä, jotka eivät ole käyttäjän toimesta johtuvua (kuten ketjusta ja sähköposteistakin selviää).
Ongelma lyhyesti: "Näytönohjaimen keskimmäinen tuuletin alkoi elää omaa elämäänsä (0-100% välillä), ja sitten lakkasi yhtäkkiä toimimasta ilman minkäänlaisia käyttäjän toimia. GPU toimi ennen tätä virheettömästi, ja tämän jälkeenkin kahdella tuulettimella normaalisti.". Tuotteen palauttamisen jälkeen Jimm's keksinyt tai aiheuttanut näytönohjaimessa PCIe väylän käyttämättä olevassa pinissä "fyysisen vaurion" eli naarmun joka ei mihinkään vaikuta, jolla yrittää evätä tuotteen takuukelpoisuuden.
Mitkään takuupalautuksen syyn ulkopuoliset näytönohjaimen toimintaan vaikuttamattomat (ja etenkin itse ongelmaan - tuuletin) kosmeettiset viat eivät evää laitteen takuukelpoisuutta, tai vapauta myyjää virhevastuusta - LAKI.
Näytönohjain (kuluttajan omaisuutta) ilmeisesti lähetetty valmistajalle/ulkomaille ilman omistajan hyväksyntää - tämä on rikos, jos näin on toimittu. Asiasta ristiriitaista tietoa usean asiakaspalvelijan vaihtuessa tapauksen kanssa, yksi sanoo yhtä - toinen toista.
Takuun voivat naarmuun vedoten evätä, mutta eivät virhevastuuta. Eli siihen vedoten vaatimaan tuotteen korjaamista. Jos taas silloin osoittavat, että naarmu aiheuttaa vian, niin et voi kyllä mitään
Jos kerran keissi on niin selvä, mikset vain vie Jimmsiä oikeuteen kun kerran laki on niin selvästi puolellasi?
Tiedän kyllä tämän varsin hyvin, koska tunnen kuluttajasuojalakia ja olen vienyt useita tapauksia kuluttajariitalautakuntaan (muita firmoja tosin).Koska kuluttajan ja myyjän välisiä asioita Suomessa ei yleisesti hoideta oikeudessa, Veeti. Kaikki ei aina mene kuten ameriikan elokuvissa/sarjoissa.
Nyt on jännä case, seuraan mielenkiinnolla. Sinällään itsellä toiminut hommat aina Jimssin kanssa hyvin, mitä nyt joskus ihmetellyt tuotevaihdoissa hävittyjä käyttöhyöty vähennyksiä. Kuvan perusteella kuitenkin näyttäisi että tuo pcie liitin olisi hieman murtunut kun sitä zoomailee? Jos näin, niin valmistajan takuu varmaan aika suoraan niiltä osin taputeltu.
Jotakin liittimelle on tosiaan tapahtunut. Varmaankin aika mahdoton todistaa kenenkään missä vaiheessa se on käynyt. Pointtina lähinnä, että on voinut olla tehtaaltakin jo ja se EI ole kuluttajan vastuulla, jos on ollut ennen kuin hän sai kortin -vaan valmistajan ja siten myös jälleenmyyjän.Nyt on jännä case, seuraan mielenkiinnolla. Sinällään itsellä toiminut hommat aina Jimssin kanssa hyvin, mitä nyt joskus ihmetellyt tuotevaihdoissa hävittyjä käyttöhyöty vähennyksiä. Kuvan perusteella kuitenkin näyttäisi että tuo pcie liitin olisi hieman murtunut kun sitä zoomailee? Jos näin, niin valmistajan takuu varmaan aika suoraan niiltä osin taputeltu.
Jotakin liittimelle on tosiaan tapahtunut. Varmaankin aika mahdoton todistaa kenenkään missä vaiheessa se on käynyt. Pointtina lähinnä, että on voinut olla tehtaaltakin jo ja se EI ole kuluttajan vastuulla, jos on ollut ennen kuin hän sai kortin -vaan valmistajan ja siten myös jälleenmyyjän.
Sitä tukisi sellainenkin teoria, että piirilevyllä on naarmu, joka näyttää olevan tuon sarjanumerotarran alapuolella. Lähtökohtaisesti tuollaiset eväävät jo yleensä takuun, mutta jos se tuo otartaran alla, niin onhan tuo kortti saanut kipeää jo ennen kuluttajalle päätymistä
Sinuna kannattaa olla varma, tai ainakin vahvasti epäillä että ongelmat johtuvat niistä. Usein kaikki viittaa asiakkaaseen, mutta nyt ei, niin voisin kuvitella että asia ratkeaa eduksesi. Itse olen tietokoneliikettä myös joskus pyörittänyt ja asiakkaita on kaikenlaisia, monet itse rikkonut tuotteen kyseenalaisissa tilanteissa ja keskustelemalla monesti se tilanne keksitään yhdessä missä on käynyt. Mutta kyllä tuollaiset piirilevyn valmistusvirheet ja viitteet niistä antaa ymmärtää, että kortti oli todella viallinen jo sinulle tullessaan, vaikka se saattoi ongelmitta toimiakin. Toki jimms varmasti nyt osaa tarkistaa tämänkin näkökulman, mutta tuskin asiaa puolestasi ratkaisee, ellet sitä vaadi. Heidän "työtään" on torpata takuupyynnöt ja sinun tavallaan vaatia hyvitystä ja ajaa omaa etua -ellet ole tuotetta itse rikkonut. Onnea selvitykseen ja toivottavasti saat asiaan mieluisan ratkaisun -myönnän, että viestittelyänne en ole vieläkään lukenut, mutten aio asiaa tämän enempää enää kommentoidakaanAh, tarkoitat siis noita pieniä valkoisia naarmuja? Näihin en ole edes kiinnittänyt suurempaa huomiota aiemmin, vaan olen olettanut että kyseessä on PCIe väylän viimeisen liittimen pieni tumma kohta - kuvassa jossa "vauriota" ei ole siis ympyröity.
En edes olisi voinut kuvitella noiden kahden valkoisen naarmun olevan syypää mihinkään, eikä Jimm's ole tätä asiaa vieläkään selventänyt. Tosiaan nuo vaaleat naarmut näyttäisivät olevan tarran alla, mut tietääkseni näistä ei ole kyse tässä ongelmantapauksessa (täysin varma en voi olla toki).
Siis en näistä liittimistä mitään tiedä, mutta eikä tuossa ympäröidyssä kohdassa ihan puutu fyysinen pala levystä? Vai vääristääkö kuva tai kuuluuko sen olla tuollainen ko. kortissa? Kun jos vertaa vaikka tuota nurkkaa tähän kuvaan:
![]()
VS
![]()
En kyseistä näyttisversiota ole korjannut, mutta vanhempia kylläkin ja vaikka kys pinni ei olisi toiminnallista käyttöä vaan pelkästään maadoituksena niin jopa 10-kerroksinen piirilevy on todennäköisesti rikki kun kulma ottanut kipeää. Usein ei edes näy mitään fyysistä vahinkoa sillä asennuksessa vahingoittunut/ koneessa ollessaan roikkuessaan piirilevy taipunut ja kosketushäiriötä ilmaantuu. On myös ollut uunituksen vaatineita tapauksia kun näyttiksen asennuksessa kohdistunut liikaa voimaa ja muistipiiri korkannut irti yms.Ylemmässä kuvassa selvää vauriota useammalla PCIe liittimellä (kärähtäneet).
Kuva näytönohjaimestani (jos edes on omastani) vääristää tai voi vääristää, mutta mielestäni "palaa" siitä ei puutu. Näyttää siltä että liittimestä puuttuisi puolet (kulunut / raaputettu), mutta edelleen tämä ei ole relevanttia tuuletinongelman (takuupalautuksen syyn) osalta.
Lisäksi kyseinen viimeinen liitin ei ole yhdistettynä mihinkään, kuten kuvasta näkee. (GROUND/RESERVED - myös PCIe layout mukaan). Kyseessä on siis viimeinen liitin "selkäpuolelta", eikä se vaikuta tuulettimeen kuten Jimms ja heidän toimitusjohtajansa (ei ketjussa) on todennut. Näytönohjain toimi TÄYSIN normaalisti yhtä tuuletinta lukuunottamatta (joka ilmeni kuukausien jälkeen, ilman käyttäjän toimia), enkä nähnyt ulkoisia vaurioita - vielä ennen palautusta Jimm's:lle.
En kyseistä näyttisversiota ole korjannut, mutta vanhempia kylläkin ja vaikka kys pinni ei olisi toiminnallista käyttöä vaan pelkästään maadoituksena niin jopa 10-kerroksinen piirilevy on todennäköisesti rikki kun kulma ottanut kipeää. Usein ei edes näy mitään fyysistä vahinkoa sillä asennuksessa vahingoittunut/ koneessa ollessaan roikkuessaan piirilevy taipunut ja kosketushäiriötä ilmaantuu. On myös ollut uunituksen vaatineita tapauksia kun näyttiksen asennuksessa kohdistunut liikaa voimaa ja muistipiiri korkannut irti yms.
Millään näillä ei sinänsä ole väliä itse riitasiassa vaan sinun ja myyjän kirjoitusten perusteella takuupalauttamasi kortti havaittiin olleen vioittunut ja siksi heillä on oikeus tarkistaa tuote ennen palautuksen/RMAn hyväksyntää. Myyjä on saanut valmistajalta ilmoituksen etteivät lähetä heille uutta tilalle ilman että tarkastetaan ja tarkastuksen pystyy tekemään vain valmistaja. Myyjäliikkeellä en näe tässä tapauksessa olevan väliä sillä ei minkään liikkeen pitäisi jäädä välissä maksajaksi. Jos tuotteessa ei olisi noin selkeää jälkeä vahingosta olisi varmasti mennyt takuupalautus sukkana läpi.
Toivotaan että tehdas saa korttisi pian tarkastettua ja siinä paljastuisi valmistusvirhe miksi vaurio syntynyt.
Vaikuttaa sellaiselta tapaukselta ulosannin perusteella, että tämän seurauksena normaalit ihmiset kärsivät tulevaisuudessa entistä kankeammista takuuprosesseista ja korkeammista hinnoista.
Pari riviä kun vielä pastee minilexistä tänne niin eiköhän se siitä.
Vaikuttaa sellaiselta tapaukselta ulosannin perusteella, että tämän seurauksena normaalit ihmiset kärsivät tulevaisuudessa entistä kankeammista takuuprosesseista ja korkeammista hinnoista.
Pari riviä kun vielä pastee minilexistä tänne niin eiköhän se siitä.
EDIT: skeptinen sen takia, koska täälläkin lukenut aika monta kertaa kauheaa öyhötystä miten mitään ei ole ollut rikki ja sitten paljastuu kuitenkin että asiakas itse töhöillyt ja rikkonut tuotteensa.
Ohhoh! Jopa lukemattomia kokemuksia?Toin asian esille, sillä somesta ja Googlesta löytyy lukemattomia samankaltaisia kokemuksia Jimm'sin vähintään kyseenalaisista/jopa laittomista toimintatavoista RMA-asioiden suhteen.
Omaa nimeä ei kehtaa jättää näkyviin maileihin, mutta vastapuolen nimet on näkyvissä poistopyynnöistä huolimatta. Esimerkillistä toimintaa "Veetiltä".
"Lukemattomista" kokemuksista todisteina suoli24 screenshottia vuodelta 2012 ja random foorumipostaus vuodelta 2011.
Takuu / RMA-asiat Jimm'sin kanssa:
"Yli kymmenen vuotta Jimm's PC Storen asiakkaana ja tuhansia euroja sinne käyttäneenä, nyt ensimmäinen ongelma heiltä ostetussa tuottessa.
Kyseinen lafka toimii LAINVASTAISESTI takuu/RMA-tilanteissa: "
Kuten muutkin täsmälleen samantapaiset tapaukset joista somessa ja täälläkin lukee, keksivät tai jopa itse aiheuttavat kosmeettisia ("fyysisiä") vaurioita tuotteille - jotta voisivat evätä tuotteiden takuukelpoisuuden ja myyjän virhevastuunsa. Tässä puhutaan pienistä naarmuista PCIe väylässä, jotka eivät ole käyttäjän toimesta johtuvua (kuten ketjusta ja sähköposteistakin selviää).
Ongelma lyhyesti: "Näytönohjaimen keskimmäinen tuuletin alkoi elää omaa elämäänsä (0-100% välillä), ja sitten lakkasi yhtäkkiä toimimasta ilman minkäänlaisia käyttäjän toimia. GPU toimi ennen tätä virheettömästi, ja tämän jälkeenkin kahdella tuulettimella normaalisti.". Tuotteen palauttamisen jälkeen Jimm's keksinyt tai aiheuttanut näytönohjaimessa PCIe väylän käyttämättä olevassa pinissä "fyysisen vaurion" eli naarmun joka ei mihinkään vaikuta, jolla yrittää evätä tuotteen takuukelpoisuuden.
Mitkään takuupalautuksen syyn ulkopuoliset näytönohjaimen toimintaan vaikuttamattomat (ja etenkin itse ongelmaan - tuuletin) kosmeettiset viat eivät evää laitteen takuukelpoisuutta, tai vapauta myyjää virhevastuusta - LAKI.
Näytönohjain (kuluttajan omaisuutta) ilmeisesti lähetetty valmistajalle/ulkomaille ilman omistajan hyväksyntää - tämä on rikos, jos näin on toimittu. Asiasta ristiriitaista tietoa usean asiakaspalvelijan vaihtuessa tapauksen kanssa, yksi sanoo yhtä - toinen toista.
Moikka, näitä on isompi erä meille tulossa kyllä, mutta alustavasta toimitusarviosta menty valitettavasti ylitse. Kyselen olisiko tuon monitorin saapumiselle uutta arviota saatavilla!Oi @Jimm's tuo mun tilaama uus hieno ruutu on nyt tilassa että toimitusaika lukee "Ei vahvistettu" niin miten ton kanssa nyt sitten on?
Asus 27" TUF Gaming VG27AQ1A, 170Hz WQHD -pelimonitori, musta (Tarjous! Norm. 349,90€) - Jimms.fi
Jos tuon nyt tämän kuun puolella onnistuu saada niin ihan mukava ois?
Hei! Pitäisi olla kyllä tulossa tätä lisää, mutta varmistelen olisiko tälle jotakin tarkempaa arviota saatavissa!Oliko näitä vielä tulossa ?
![]()
Gigabyte 27" M27Q, 165Hz WQHD-pelimonitori, musta - 239,90€
Maailman ensimmäinen KVM-pelimonitori! Tekniset tiedot : Paneelin koko : 27" SS IPS Paneelin taustavalaisun tyyppi : Edge Näytön pinnoite : Non-gwww.jimms.fi
Omasta mielestäni kuluttajalla joka näyttiksen on palauttanut/takuuseen lähettänyt on asenteessa korjattavaa. Enkä ota nyt kantaa siihen kuka on tuossa oikeassa ja kuka ei.Mitä itse tästä tapauksesta opin on se, että palautuksissa pitää koko tuote käydä itse makro-objektiivin kanssa läpi kuvaten ihan kaiken.
Itsekkin kun olen näitä ketjuja tarpeeksi lueskellut niin seuraava päivitys tuli ostettua kilpailijoilta.Omasta mielestäni kuluttajalla joka näyttiksen on palauttanut/takuuseen lähettänyt on asenteessa korjattavaa. Enkä ota nyt kantaa siihen kuka on tuossa oikeassa ja kuka ei.
Mutta faktahan on se että kyllä täällä(kin) on näistä kauhutarinoista Jimm's:n kanssa saanut lukea. Tuntuu että lisääntyvissä määrin...
Voi olla että osa syy on siinä että tilaukset on lisääntyneet(?). Mutta jos esimerkiksi Datatronikin ketjua lukee, niin on siellä huomattavasti vähemmän kyseisiä tapauksia. Joskus muistan lukeneeni Verkkokauppa.comista "kauhutarina-uutisen" jossa kuluttaja sai vängätä takuu casen kanssa. Toimitusjohtaja taisi silloin toimittajalle kommentoida että siinä kohtaa kun kuluttaja avaa toimittajille/muille kuluttajille suunsa negatiivisesta kokemuksesta, on myyjäliike siinä jo hävinnyt. Joku "Veli" voisi mallia tuosta ottaa.
Jos mikroskoopin kanssa saa tuotteen skannata ennen takuuseen laittoa, niin aika moni kuluttaja varmaan seuraavalla kerralla sen näytönohjaimen/emolevyn muualta tilaaVarsinkin nyt kun crypto-erektio on (onneksi) ohi ja ruvetaan jo hinnoilla kilpailemaan...
Proshopilla näyttäisi olevan tukkurilla.Kysyn toistamiseen kun en aiemmin saanut vastausta, onko mitään arvioita milloin AMD Ryzen 9 7950X3D prossuja on tulossa?
Kiitti etukäteen! Jään odotteleeHei! Pitäisi olla kyllä tulossa tätä lisää, mutta varmistelen olisiko tälle jotakin tarkempaa arviota saatavissa!
Tähän saatiin nyt tiedoksi että valitettavasti P500A mallistoa ei enää saada, tilalle tullut uusi G500A mallisto:![]()
Phanteks P500A BLACK, ikkunallinen miditornikotelo, musta - 139,90€
Ominaisuudet : - Valkoinen Power LED - 2 x 140mm musta tuuletin sisältyy - PSU-peitelevy Tekniset tiedot : Mitat (LxKxS) : 240 x 510 x 50www.jimms.fi
Onko tietoa millon näitä tulee lisää?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.