Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jimmsin ja Jimmsin huutoköörin vikaEli edelleenkin valitat tilanteesta jossa näytönohjaimella oli tehtaalla jäänyt liitin löysälle ja et tästä asiasta ollut mitenkään yhteydessä myyjään vaan korjasit tilanteen itse. Ja jotenkin tämä kaikki on Jimm'sin vika?
Näyttäisi nyt olevan saatu varastoon!Mites näiden tilanne Cooler Master MasterBox NR200P MAX onko arvioita koska olisi tulossa? Ollut jo tovin Ei vahvistettu tilassa.
Nämä näyttäisi olevan alustavasti tulossa tuotevalikoimaan- joskin saatavuudet tukkureilta on tällä hetkellä heikot.Samaan artikkeliin tartun mitä @hsalonen. Näihin Corsairin 4000 sarjan koteloihin saa tarvikkeena myös Airflow etupaneeleita. Itsellä on 4000X RGB lasisella etupaneelilla, mikä on hieno, mutta rajoittaa ilmaa. Kotelot 4000X/4000D Airflow on muuten täysin samat. About 10e ja saa lisää ilmaa tarvittaessa tuohon X mallin koteloon. Extra paneeli ei paljoa kustanna kotelon hinnan päälle, jos pitää arpoa näiden vaihtoehtojen välillä. Tuote ID: CC-8900440 / CC-8900441
Ping Jimms
Voisikohan noissa olla jotain erilaisia valmistajan linjauksia: toiset tuotteet vaihdetaan helpommin uusiin kuin toiset. Itse vein muutama vuosi sitten takaisin Glorious Model D:n, jossa sivunapit eivät toimineet, ja sain tiskillä samantien takaisin uuden vastaavan. En täyttänyt mitään RMA-hakemuksia eikä hiirtä edes muistaakseni testattu mitenkään. Gloriuksella oli kyllä aluksi ongelmia laadun varmistuksen kanssa ja silloin ajattelin, että valmistaja oli antanut luvan takuuvaihtaa kaikki ongelmalliset hiiret uuteen. Toki tämä on ihan puhdasta arvailua, mutta ihmetyttää vain miksi jotkut takuukeissit ovat huomattavasti yksinkertaisimpia kuin toiset.Viime syksynä minun G915 näppäimistö alkoi satunnaisesti takkuilemaan, yhteys katkesi silloin tällöin ja tietyistä näppäimistä tuli satunnaisia tupla klikkauksia. Täytin RMA:n ja puhuin aspan kanssa, pelkästään sen perusteella minulle kerrottiin että näppäimistö vaihdetaan uuteen ja voin tulla vaihtamaan sen myymälään (asun lähellä). Hyvä kokemus ja kiitokset Jimm'sille
Ainakaan omat kokemukset Jimm'sin palvelusta eivät ole muuttuneet, mutta asioin pääsääntöisesti myymälän asiakkaana ja siellä kaikki toimii erittäin vaivattomasti!
G915 ovh. on yli 200€ ja silti tässäkin ketjussa on tapeltu jostain pari vuotta vanhasta satasen emosta Jimmsin kanssa viikko tolkulla, ettei tuo ihan nyt noinkaan mene.Joku perus hiiri-näppis kymppien vehje vaihtuu paljon herkemmin koska kulu tapahtumasta työnä selvittää asiaa olisi moninkertainen vs. että asiakkaalle vain lyödään uusi laite kouraan. Sitten jos puhutaan monen sadan euron vehkeistä, alkaa kiinnostamaan paljon enemmän onko laitteessa oikeasti vikaa vai onko asiakas pihalla kuin lumiukko (tai rikkonut sen itse omin kätösin)
Olisiko mahdollista saada pny 4080, mieluusti samaan hintaan kuin datatronicista?
Jos täytyy palauttaa, niin jimmssiin voin kävellen viedä. Paljon helpompaa.miksi et tilaa vain datatronicista? Toimitus luultavasti viikossa kun on tukkurillakin.
Valitettavasti tämä on vain EK:n omassa kaupassa saatavilla.EK-AIO - Mounting Brackets voisko näitä saada hommattua?
En nyt puolusta Jimmsiä, mutta nyt jotain lähdettä tälle että miten tämä on rikos jos olet jättänyt tuotteen yritykselle huollettavaksi takuuhuoltoon.Näytönohjain (kuluttajan omaisuutta) ilmeisesti lähetetty valmistajalle/ulkomaille ilman omistajan hyväksyntää - tämä on rikos, jos näin on toimittu.
En nyt puolusta Jimmsiä, mutta nyt jotain lähdettä tälle että miten tämä on rikos jos olet jättänyt tuotteen yritykselle huollettavaksi takuuhuoltoon.
Toki myös se Jimmsin antama asiallinen vastaus unohtui varmaan epähuomiossa laittaa tuohon jatkoksi.
En nyt puolusta Jimmsiä, mutta nyt jotain lähdettä tälle että miten tämä on rikos jos olet jättänyt tuotteen yritykselle huollettavaksi takuuhuoltoon.
Takuu / RMA-asiat Jimm'sin kanssa:
"Yli kymmenen vuotta Jimm's PC Storen asiakkaana ja tuhansia euroja sinne käyttäneenä, nyt ensimmäinen ongelma heiltä ostetussa tuottessa.
Kyseinen lafka toimii LAINVASTAISESTI takuu/RMA-tilanteissa: "
Kuten muutkin täsmälleen samantapaiset tapaukset joista somessa ja täälläkin lukee, keksivät tai jopa itse aiheuttavat kosmeettisia ("fyysisiä") vaurioita tuotteille - jotta voisivat evätä tuotteiden takuukelpoisuuden ja myyjän virhevastuunsa. Tässä puhutaan pienistä naarmuista PCIe väylässä, jotka eivät ole käyttäjän toimesta johtuvua (kuten ketjusta ja sähköposteistakin selviää).
Ongelma lyhyesti: "Näytönohjaimen keskimmäinen tuuletin alkoi elää omaa elämäänsä (0-100% välillä), ja sitten lakkasi yhtäkkiä toimimasta ilman minkäänlaisia käyttäjän toimia. GPU toimi ennen tätä virheettömästi, ja tämän jälkeenkin kahdella tuulettimella normaalisti.". Tuotteen palauttamisen jälkeen Jimm's keksinyt tai aiheuttanut näytönohjaimessa PCIe väylän käyttämättä olevassa pinissä "fyysisen vaurion" eli naarmun joka ei mihinkään vaikuta, jolla yrittää evätä tuotteen takuukelpoisuuden.
Mitkään takuupalautuksen syyn ulkopuoliset näytönohjaimen toimintaan vaikuttamattomat (ja etenkin itse ongelmaan - tuuletin) kosmeettiset viat eivät evää laitteen takuukelpoisuutta, tai vapauta myyjää virhevastuusta - LAKI.
Näytönohjain (kuluttajan omaisuutta) ilmeisesti lähetetty valmistajalle/ulkomaille ilman omistajan hyväksyntää - tämä on rikos, jos näin on toimittu. Asiasta ristiriitaista tietoa usean asiakaspalvelijan vaihtuessa tapauksen kanssa, yksi sanoo yhtä - toinen toista.
Takuun voivat naarmuun vedoten evätä, mutta eivät virhevastuuta. Eli siihen vedoten vaatimaan tuotteen korjaamista. Jos taas silloin osoittavat, että naarmu aiheuttaa vian, niin et voi kyllä mitään
Jos kerran keissi on niin selvä, mikset vain vie Jimmsiä oikeuteen kun kerran laki on niin selvästi puolellasi?
Tiedän kyllä tämän varsin hyvin, koska tunnen kuluttajasuojalakia ja olen vienyt useita tapauksia kuluttajariitalautakuntaan (muita firmoja tosin).Koska kuluttajan ja myyjän välisiä asioita Suomessa ei yleisesti hoideta oikeudessa, Veeti. Kaikki ei aina mene kuten ameriikan elokuvissa/sarjoissa.
Nyt on jännä case, seuraan mielenkiinnolla. Sinällään itsellä toiminut hommat aina Jimssin kanssa hyvin, mitä nyt joskus ihmetellyt tuotevaihdoissa hävittyjä käyttöhyöty vähennyksiä. Kuvan perusteella kuitenkin näyttäisi että tuo pcie liitin olisi hieman murtunut kun sitä zoomailee? Jos näin, niin valmistajan takuu varmaan aika suoraan niiltä osin taputeltu.
Jotakin liittimelle on tosiaan tapahtunut. Varmaankin aika mahdoton todistaa kenenkään missä vaiheessa se on käynyt. Pointtina lähinnä, että on voinut olla tehtaaltakin jo ja se EI ole kuluttajan vastuulla, jos on ollut ennen kuin hän sai kortin -vaan valmistajan ja siten myös jälleenmyyjän.Nyt on jännä case, seuraan mielenkiinnolla. Sinällään itsellä toiminut hommat aina Jimssin kanssa hyvin, mitä nyt joskus ihmetellyt tuotevaihdoissa hävittyjä käyttöhyöty vähennyksiä. Kuvan perusteella kuitenkin näyttäisi että tuo pcie liitin olisi hieman murtunut kun sitä zoomailee? Jos näin, niin valmistajan takuu varmaan aika suoraan niiltä osin taputeltu.
Jotakin liittimelle on tosiaan tapahtunut. Varmaankin aika mahdoton todistaa kenenkään missä vaiheessa se on käynyt. Pointtina lähinnä, että on voinut olla tehtaaltakin jo ja se EI ole kuluttajan vastuulla, jos on ollut ennen kuin hän sai kortin -vaan valmistajan ja siten myös jälleenmyyjän.
Sitä tukisi sellainenkin teoria, että piirilevyllä on naarmu, joka näyttää olevan tuon sarjanumerotarran alapuolella. Lähtökohtaisesti tuollaiset eväävät jo yleensä takuun, mutta jos se tuo otartaran alla, niin onhan tuo kortti saanut kipeää jo ennen kuluttajalle päätymistä
Sinuna kannattaa olla varma, tai ainakin vahvasti epäillä että ongelmat johtuvat niistä. Usein kaikki viittaa asiakkaaseen, mutta nyt ei, niin voisin kuvitella että asia ratkeaa eduksesi. Itse olen tietokoneliikettä myös joskus pyörittänyt ja asiakkaita on kaikenlaisia, monet itse rikkonut tuotteen kyseenalaisissa tilanteissa ja keskustelemalla monesti se tilanne keksitään yhdessä missä on käynyt. Mutta kyllä tuollaiset piirilevyn valmistusvirheet ja viitteet niistä antaa ymmärtää, että kortti oli todella viallinen jo sinulle tullessaan, vaikka se saattoi ongelmitta toimiakin. Toki jimms varmasti nyt osaa tarkistaa tämänkin näkökulman, mutta tuskin asiaa puolestasi ratkaisee, ellet sitä vaadi. Heidän "työtään" on torpata takuupyynnöt ja sinun tavallaan vaatia hyvitystä ja ajaa omaa etua -ellet ole tuotetta itse rikkonut. Onnea selvitykseen ja toivottavasti saat asiaan mieluisan ratkaisun -myönnän, että viestittelyänne en ole vieläkään lukenut, mutten aio asiaa tämän enempää enää kommentoidakaanAh, tarkoitat siis noita pieniä valkoisia naarmuja? Näihin en ole edes kiinnittänyt suurempaa huomiota aiemmin, vaan olen olettanut että kyseessä on PCIe väylän viimeisen liittimen pieni tumma kohta - kuvassa jossa "vauriota" ei ole siis ympyröity.
En edes olisi voinut kuvitella noiden kahden valkoisen naarmun olevan syypää mihinkään, eikä Jimm's ole tätä asiaa vieläkään selventänyt. Tosiaan nuo vaaleat naarmut näyttäisivät olevan tarran alla, mut tietääkseni näistä ei ole kyse tässä ongelmantapauksessa (täysin varma en voi olla toki).
Siis en näistä liittimistä mitään tiedä, mutta eikä tuossa ympäröidyssä kohdassa ihan puutu fyysinen pala levystä? Vai vääristääkö kuva tai kuuluuko sen olla tuollainen ko. kortissa? Kun jos vertaa vaikka tuota nurkkaa tähän kuvaan:
![]()
VS
![]()
En kyseistä näyttisversiota ole korjannut, mutta vanhempia kylläkin ja vaikka kys pinni ei olisi toiminnallista käyttöä vaan pelkästään maadoituksena niin jopa 10-kerroksinen piirilevy on todennäköisesti rikki kun kulma ottanut kipeää. Usein ei edes näy mitään fyysistä vahinkoa sillä asennuksessa vahingoittunut/ koneessa ollessaan roikkuessaan piirilevy taipunut ja kosketushäiriötä ilmaantuu. On myös ollut uunituksen vaatineita tapauksia kun näyttiksen asennuksessa kohdistunut liikaa voimaa ja muistipiiri korkannut irti yms.Ylemmässä kuvassa selvää vauriota useammalla PCIe liittimellä (kärähtäneet).
Kuva näytönohjaimestani (jos edes on omastani) vääristää tai voi vääristää, mutta mielestäni "palaa" siitä ei puutu. Näyttää siltä että liittimestä puuttuisi puolet (kulunut / raaputettu), mutta edelleen tämä ei ole relevanttia tuuletinongelman (takuupalautuksen syyn) osalta.
Lisäksi kyseinen viimeinen liitin ei ole yhdistettynä mihinkään, kuten kuvasta näkee. (GROUND/RESERVED - myös PCIe layout mukaan). Kyseessä on siis viimeinen liitin "selkäpuolelta", eikä se vaikuta tuulettimeen kuten Jimms ja heidän toimitusjohtajansa (ei ketjussa) on todennut. Näytönohjain toimi TÄYSIN normaalisti yhtä tuuletinta lukuunottamatta (joka ilmeni kuukausien jälkeen, ilman käyttäjän toimia), enkä nähnyt ulkoisia vaurioita - vielä ennen palautusta Jimm's:lle.
En kyseistä näyttisversiota ole korjannut, mutta vanhempia kylläkin ja vaikka kys pinni ei olisi toiminnallista käyttöä vaan pelkästään maadoituksena niin jopa 10-kerroksinen piirilevy on todennäköisesti rikki kun kulma ottanut kipeää. Usein ei edes näy mitään fyysistä vahinkoa sillä asennuksessa vahingoittunut/ koneessa ollessaan roikkuessaan piirilevy taipunut ja kosketushäiriötä ilmaantuu. On myös ollut uunituksen vaatineita tapauksia kun näyttiksen asennuksessa kohdistunut liikaa voimaa ja muistipiiri korkannut irti yms.
Millään näillä ei sinänsä ole väliä itse riitasiassa vaan sinun ja myyjän kirjoitusten perusteella takuupalauttamasi kortti havaittiin olleen vioittunut ja siksi heillä on oikeus tarkistaa tuote ennen palautuksen/RMAn hyväksyntää. Myyjä on saanut valmistajalta ilmoituksen etteivät lähetä heille uutta tilalle ilman että tarkastetaan ja tarkastuksen pystyy tekemään vain valmistaja. Myyjäliikkeellä en näe tässä tapauksessa olevan väliä sillä ei minkään liikkeen pitäisi jäädä välissä maksajaksi. Jos tuotteessa ei olisi noin selkeää jälkeä vahingosta olisi varmasti mennyt takuupalautus sukkana läpi.
Toivotaan että tehdas saa korttisi pian tarkastettua ja siinä paljastuisi valmistusvirhe miksi vaurio syntynyt.
Vaikuttaa sellaiselta tapaukselta ulosannin perusteella, että tämän seurauksena normaalit ihmiset kärsivät tulevaisuudessa entistä kankeammista takuuprosesseista ja korkeammista hinnoista.
Pari riviä kun vielä pastee minilexistä tänne niin eiköhän se siitä.
Vaikuttaa sellaiselta tapaukselta ulosannin perusteella, että tämän seurauksena normaalit ihmiset kärsivät tulevaisuudessa entistä kankeammista takuuprosesseista ja korkeammista hinnoista.
Pari riviä kun vielä pastee minilexistä tänne niin eiköhän se siitä.
EDIT: skeptinen sen takia, koska täälläkin lukenut aika monta kertaa kauheaa öyhötystä miten mitään ei ole ollut rikki ja sitten paljastuu kuitenkin että asiakas itse töhöillyt ja rikkonut tuotteensa.
Ohhoh! Jopa lukemattomia kokemuksia?Toin asian esille, sillä somesta ja Googlesta löytyy lukemattomia samankaltaisia kokemuksia Jimm'sin vähintään kyseenalaisista/jopa laittomista toimintatavoista RMA-asioiden suhteen.
Omaa nimeä ei kehtaa jättää näkyviin maileihin, mutta vastapuolen nimet on näkyvissä poistopyynnöistä huolimatta. Esimerkillistä toimintaa "Veetiltä".
"Lukemattomista" kokemuksista todisteina suoli24 screenshottia vuodelta 2012 ja random foorumipostaus vuodelta 2011.
Takuu / RMA-asiat Jimm'sin kanssa:
"Yli kymmenen vuotta Jimm's PC Storen asiakkaana ja tuhansia euroja sinne käyttäneenä, nyt ensimmäinen ongelma heiltä ostetussa tuottessa.
Kyseinen lafka toimii LAINVASTAISESTI takuu/RMA-tilanteissa: "
Kuten muutkin täsmälleen samantapaiset tapaukset joista somessa ja täälläkin lukee, keksivät tai jopa itse aiheuttavat kosmeettisia ("fyysisiä") vaurioita tuotteille - jotta voisivat evätä tuotteiden takuukelpoisuuden ja myyjän virhevastuunsa. Tässä puhutaan pienistä naarmuista PCIe väylässä, jotka eivät ole käyttäjän toimesta johtuvua (kuten ketjusta ja sähköposteistakin selviää).
Ongelma lyhyesti: "Näytönohjaimen keskimmäinen tuuletin alkoi elää omaa elämäänsä (0-100% välillä), ja sitten lakkasi yhtäkkiä toimimasta ilman minkäänlaisia käyttäjän toimia. GPU toimi ennen tätä virheettömästi, ja tämän jälkeenkin kahdella tuulettimella normaalisti.". Tuotteen palauttamisen jälkeen Jimm's keksinyt tai aiheuttanut näytönohjaimessa PCIe väylän käyttämättä olevassa pinissä "fyysisen vaurion" eli naarmun joka ei mihinkään vaikuta, jolla yrittää evätä tuotteen takuukelpoisuuden.
Mitkään takuupalautuksen syyn ulkopuoliset näytönohjaimen toimintaan vaikuttamattomat (ja etenkin itse ongelmaan - tuuletin) kosmeettiset viat eivät evää laitteen takuukelpoisuutta, tai vapauta myyjää virhevastuusta - LAKI.
Näytönohjain (kuluttajan omaisuutta) ilmeisesti lähetetty valmistajalle/ulkomaille ilman omistajan hyväksyntää - tämä on rikos, jos näin on toimittu. Asiasta ristiriitaista tietoa usean asiakaspalvelijan vaihtuessa tapauksen kanssa, yksi sanoo yhtä - toinen toista.
Moikka, näitä on isompi erä meille tulossa kyllä, mutta alustavasta toimitusarviosta menty valitettavasti ylitse. Kyselen olisiko tuon monitorin saapumiselle uutta arviota saatavilla!Oi @Jimm's tuo mun tilaama uus hieno ruutu on nyt tilassa että toimitusaika lukee "Ei vahvistettu" niin miten ton kanssa nyt sitten on?
Asus 27" TUF Gaming VG27AQ1A, 170Hz WQHD -pelimonitori, musta (Tarjous! Norm. 349,90€) - Jimms.fi
Jos tuon nyt tämän kuun puolella onnistuu saada niin ihan mukava ois?