Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Miksi Ryzen-prosessorien hinnat on nostettu takaisin Alder Lakea edeltäviin hintoihin? Ymmärrykseni mukaan prosessorit eivät olleet tarjouksessa, vaan hinnanalennus oli "pysyvä". Ärsyttää, kun avasin koneen tilatakseni ryzenin noilla uusilla "järkevillä" hinnoilla. Voikohan ryzenien hintoja korjailla alaspäin? @Jimm's
En tiedä miten tässä tapauksessa on, mutta usein jälleenmyyjät joutuvat peilaamaan omia hintojaan siihen, millä hinnalla saavat tuotteita tukkureilta. Vaikka msrp pysyisi ennallaan, niin tukkurit voivat silti muuttaa hintojaan.
 
Kasasin Jimmsistä tilatuista osista koneen, ja eipä tuo käynnisty.

Käytännössä koneeseen ei tule virrat. Se on aivan mykkä ja yksikään valo ei pala emolevyssä. Virtapainikkeesta ei tapahdu mitään. Eikö normaalisti jos virrat kytke koneeseen, niin edes joku valo palaa emossa. Prosessori on oma vanha Ryzen 3200G

Virtalähde tuskin on epäkunnossa, kun se oli suoraan muoveista otettu. Emosta en ole niinkään varma, kun minkäänlaista sinettiä ei ole pakkauksessa, eikä minun toimestani ole tilattu esimerkiksi BIOSsin päivitystä. Sen osaan suorittaa itsekin.

Osista piti kasata dedicated striimauskone. Olisiko kenelläkään hajua, mikä voisi olla vialla?

1639235987311.png
 
Kasasin Jimmsistä tilatuista osista koneen, ja eipä tuo käynnisty.

Käytännössä koneeseen ei tule virrat. Se on aivan mykkä ja yksikään valo ei pala emolevyssä. Virtapainikkeesta ei tapahdu mitään. Eikö normaalisti jos virrat kytke koneeseen, niin edes joku valo palaa emossa. Prosessori on oma vanha Ryzen 3200G

Virtalähde tuskin on epäkunnossa, kun se oli suoraan muoveista otettu. Emosta en ole niinkään varma, kun minkäänlaista sinettiä ei ole pakkauksessa, eikä minun toimestani ole tilattu esimerkiksi BIOSsin päivitystä. Sen osaan suorittaa itsekin.

Osista piti kasata dedicated striimauskone. Olisiko kenelläkään hajua, mikä voisi olla vialla?

1639235987311.png

Ongelmat alue olisi varmaan parempi tällaisille kyselyille:

Ongelmat
 
Kasasin Jimmsistä tilatuista osista koneen, ja eipä tuo käynnisty.

Käytännössä koneeseen ei tule virrat. Se on aivan mykkä ja yksikään valo ei pala emolevyssä. Virtapainikkeesta ei tapahdu mitään. Eikö normaalisti jos virrat kytke koneeseen, niin edes joku valo palaa emossa. Prosessori on oma vanha Ryzen 3200G

Virtalähde tuskin on epäkunnossa, kun se oli suoraan muoveista otettu. Emosta en ole niinkään varma, kun minkäänlaista sinettiä ei ole pakkauksessa, eikä minun toimestani ole tilattu esimerkiksi BIOSsin päivitystä. Sen osaan suorittaa itsekin.

Osista piti kasata dedicated striimauskone. Olisiko kenelläkään hajua, mikä voisi olla vialla?

1639235987311.png
Tuo emo ei myöskään (ainakaan virallisesti) taida tukea ko. prossua jotenka.. toisaalta jos ei MITÄÄN elonmerkkejä tule, niin vika voi olla hyvin muuallakin. Mutta suosittelen tosiaan tekemään seuraavaa:
1) tarkasta vielä varmuudella kaikki liitännät/kytkennät
2) kokeile "minimikokoonpanolla" eli emoon kiinni ainoastaan prossu jäähyineen, yksi muistikampa, virtalähde ja -nappi. Jos kuvaa ei tule, kokeile vielä erillisellä näytönohjaimella.
3) tee oma ketju Ongelmat-alueelle
 
Propsit yön asiakaspalvelun henkilöstölle. Auttoivat melko hyvillä neuvoilla ja olivat erittäin mukavia. +1
 
Miksi Ryzen-prosessorien hinnat on nostettu takaisin Alder Lakea edeltäviin hintoihin? Ymmärrykseni mukaan prosessorit eivät olleet tarjouksessa, vaan hinnanalennus oli "pysyvä". Ärsyttää, kun avasin koneen tilatakseni ryzenin noilla uusilla "järkevillä" hinnoilla. Voikohan ryzenien hintoja korjailla alaspäin? @Jimm's
Joo, samoin 5700G +15%. Varastossa olevat 3080 Ti +10...20% jne.

Lainaamme itseämme edelliseltä sivulta:

Moikka! Tässä ilmeisesti hintapäivityksessä käynyt joku kämmi, hyvin spotattu! Korjaillaan tuo hinta.
Hinnoittelumme elää jatkuvasti tasaisin väliajoin ja se heijastaa toimittajiemme hinnoittelua. Jos joku hinta näyttää ihan kummalliselta, niin kannattaa tosiaan huomauttaa asiasta :)

Edit: korjattu sananvalintaa
 
Rattiohjainta etsiessäni särähti silmääni pahasti seuraava.
ThrustMaster TS-XW Servo Base kuvauksesta poimittua: Kaksoisvyö- ja taljajärjestelmä yhdessä metallikuulalaakeroidun akselin kanssa tarjoaa äärimmäisen sulavan ja hiljaisen suorituskyvyn.
Googlekääntäjällä ei mene aina ihan nappiin. Kannattaa muuttaa muotoon esim. "Kaksoishihna- ja hihnapyöräjärjestelmä yhdessä...." Näyttää sen jälkeen vähän ymmärrettävämmältä.
 
Rattiohjainta etsiessäni särähti silmääni pahasti seuraava.
ThrustMaster TS-XW Servo Base kuvauksesta poimittua: Kaksoisvyö- ja taljajärjestelmä yhdessä metallikuulalaakeroidun akselin kanssa tarjoaa äärimmäisen sulavan ja hiljaisen suorituskyvyn.
Googlekääntäjällä ei mene aina ihan nappiin. Kannattaa muuttaa muotoon esim. "Kaksoishihna- ja hihnapyöräjärjestelmä yhdessä...." Näyttää sen jälkeen vähän ymmärrettävämmältä.

Kiitos palautteesta, välitän tuotevastaavalle korjauspyynnön!
 
Jäikö tämä jonnekkin unholaan?
Kiinostaisi tietää että pitääkö näiden unelmointi lopettaa vai vieläkö on toivoa :)

Ei mennyt ohi, oli selvityksessä. Ei valitettavasti ole tällä hetkellä näköpiirissä uutta erää. :/
 
Löysin yhden tuotteen kuvista leivänpaahtimen, mitä voitin?
Leivänpaahtimen?
1639341788258.png

Niin. Tämmöinen kuva on yhden tuotteen tuotekuvissa :btooth:
Et ymmärtänyt. Meinasin, että jospa voitit... Leivänpaahtimen...

Tää olikin "hauska" keissi, ensin tuo ei meinannut millään ilmestyä tuotekuviin ja nyt se jäi kummittelemaan :p
Special Oncelle menee Jimm's -heijastin kiitokseksi tarkkasilmäisyydestä :)
 
Voitinko minäkin heijastimen?
Tuolla on myös vielä:


Ei hitto, ne on kaikki nousseet kummittelemaan :D
 
Mikä mahtaa olla RMA-käsittelyiden jono tällä hetkellä? Viime viikon tiistaina 7.12. tullut teiltä sposti, että tuote on vastaanotettu ja odottaa takuukäsittelyä.
 
Mikä mahtaa olla RMA-käsittelyiden jono tällä hetkellä? Viime viikon tiistaina 7.12. tullut teiltä sposti, että tuote on vastaanotettu ja odottaa takuukäsittelyä.
Terve, riippuu hieman millaisesta RMA-palautuksesta tapauksessasi on kyse. Yksittäisten takuu- ja asiakaspalautusten käsittelyssä on viimeisimmän tiedon mukaan noin 3-4 työpäivän luokkaa jonot, ja huoltokoneissa vastaavasti noin parisen viikkoa jonoa.
 
Terve, riippuu hieman millaisesta RMA-palautuksesta tapauksessasi on kyse. Yksittäisten takuu- ja asiakaspalautusten käsittelyssä on viimeisimmän tiedon mukaan noin 3-4 työpäivän luokkaa jonot, ja huoltokoneissa vastaavasti noin parisen viikkoa jonoa.
Kiitos! Yksittäinen tuote, AIO-jäähy kyseessä.
 
Hei ihan uteliaisuudesta. Jimmsin RMA ohjeistuksessa lukee, että vähintään 5cm pehmustetta pitäisi olla tuotteen laatikolla. Kuitenkin tuotteita saapuu siten, että vain esim puolet laatikosta on pehmustettu ja muuten tuotteen laatikko on itse postituksen laatikkoa vasten. Mites näin? Jos esim lähettäisin tuotteen takaisin siten miten se Jimmsiltä saapui, niin teknisesti siinä tapauksessa RMA tapaus voitaisiin hylätä.
 
Hei ihan uteliaisuudesta. Jimmsin RMA ohjeistuksessa lukee, että vähintään 5cm pehmustetta pitäisi olla tuotteen laatikolla. Kuitenkin tuotteita saapuu siten, että vain esim puolet laatikosta on pehmustettu ja muuten tuotteen laatikko on itse postituksen laatikkoa vasten. Mites näin? Jos esim lähettäisin tuotteen takaisin siten miten se Jimmsiltä saapui, niin teknisesti siinä tapauksessa RMA tapaus voitaisiin hylätä.

Jimmsin aikaisempi vastaus samanlaiseen kysymykseen: Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

Periaatteessa lähettäjä on vastuussa joten kannattaa pakata tuotetta sen mukaan, varsinkin jos kyseessä on joku kalliimpi laite.
 
Jimmsin aikaisempi vastaus samanlaiseen kysymykseen: Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

Periaatteessa lähettäjä on vastuussa joten kannattaa pakata tuotetta sen mukaan, varsinkin jos kyseessä on joku kalliimpi laite.

Juu, tuotteen olen laittamassa melko ison laatikon, olisikohan neliöissä varmaan kaksinkertainen siihen missä se tuli, mutta enemmänkin ajatuksena oli osoittaa se, miten Jimms voi lähettää tuotteen "huonommalla" tuotteen suojauksella, kuin se mitä itse vaativat ainakin paperilla kuluttajilta RMA lähetyksissä. Eli yhdenvertaisuus ei oikein näytä toteutuvan tuossa. Ideana on varmaan Jimmsiltä enemmänkin kannustaa hyvään tuotteen suojaukseen, jos siis tuo ei ole rautainen sääntö, vaan enemmänkin suositus juuri. Odotellaan virallista vastausta.
 
Juu, tuotteen olen laittamassa melko ison laatikon, olisikohan neliöissä varmaan kaksinkertainen siihen missä se tuli, mutta enemmänkin ajatuksena oli osoittaa se, miten Jimms voi lähettää tuotteen "huonommalla" tuotteen suojauksella, kuin se mitä itse vaativat ainakin paperilla kuluttajilta RMA lähetyksissä. Eli yhdenvertaisuus ei oikein näytä toteutuvan tuossa. Ideana on varmaan Jimmsiltä enemmänkin kannustaa hyvään tuotteen suojaukseen, jos siis tuo ei ole rautainen sääntö, vaan enemmänkin suositus juuri. Odotellaan virallista vastausta.
Jimms paketoi siten miten se uskoo saavansa lähes kaiken ehjänä perille. Sulla on vapaus paketoida miten sen haluat, vaikka hesarin sivuun jos oletat että se on turvallinen. Sua ei rankaista huonosta paketista jos sisus ei ole vaurioitunut vaan niistä vaurioista mitä posti normaalin toimituksen aikana on saanut aikaan sille.

Posti jos sen hajoittaa niin ne kyllä korvaa sen sulle kilohinnan mukaan
"Korvauksen määrä on korkeintaan kyseessä olevaan lähetykseen sovellettavassa laissa määrätty painon perusteella määräytyvä enimmäiskorvaus, vaikka aiheutunut vahinko olisi tätä suurempi. "
 
Alkuperäinen myyntipakkaus on usein riittävästi suojattu. Siihen päälle ulkoinen pahvilaatikko jossa on heilumisen estävä täyte. Tämän pitäisi riittää. Ohjeistus on kait enemmänkin tarkoitettu irtonaisten kovalevyjen ym. komponenttien suojaamiseen.
 
Hei ihan uteliaisuudesta. Jimmsin RMA ohjeistuksessa lukee, että vähintään 5cm pehmustetta pitäisi olla tuotteen laatikolla. Kuitenkin tuotteita saapuu siten, että vain esim puolet laatikosta on pehmustettu ja muuten tuotteen laatikko on itse postituksen laatikkoa vasten. Mites näin? Jos esim lähettäisin tuotteen takaisin siten miten se Jimmsiltä saapui, niin teknisesti siinä tapauksessa RMA tapaus voitaisiin hylätä.
Moi! RMA-pakkausohjeet ovat laadittu niin, että paketti tulee varmasti ehjänä perille meille asti. :geek: RMA-palautuksissa lähettäjänä on asiakas, joten tilanne on erilainen kuin meidän lähettämissä paketeissa. Tuossa aikaisemmin mainitussa viestissä olikin tuota aihetta hieman avattu.
 
Moi! RMA-pakkausohjeet ovat laadittu niin, että paketti tulee varmasti ehjänä perille meille asti. :geek: RMA-palautuksissa lähettäjänä on asiakas, joten tilanne on erilainen kuin meidän lähettämissä paketeissa. Tuossa aikaisemmin mainitussa viestissä olikin tuota aihetta hieman avattu.
No aina oppii uutta. Oon aina lähetellyt mahdolliset palautukset/takuujutut pakattuna samoin kuin ne on saapunut koska olen luullut että ne on pakattu riittävällä tavalla postitukseen :oops: Ongelmia ei ole onneksi tullut, mutta nyt täytyy olla enemmän hereillä!
 
No aina oppii uutta. Oon aina lähetellyt mahdolliset palautukset/takuujutut pakattuna samoin kuin ne on saapunut koska olen luullut että ne on pakattu riittävällä tavalla postitukseen :oops: Ongelmia ei ole onneksi tullut, mutta nyt täytyy olla enemmän hereillä!

Huomaa, että tuossa lainatussa viestissä johon viittasimme oli puhe siitä, että tuote lähetettäisiin takuuseen pelkässä tuotepakkauksessa - tämä ei siis ole missään tapauksessa suotavaa. Kyllä ne meidän RMA-palautusohjeet on ihan ajatuksella laadittu! :)
 
No aina oppii uutta. Oon aina lähetellyt mahdolliset palautukset/takuujutut pakattuna samoin kuin ne on saapunut koska olen luullut että ne on pakattu riittävällä tavalla postitukseen :oops: Ongelmia ei ole onneksi tullut, mutta nyt täytyy olla enemmän hereillä!
Käytännössähän tuo Jimmsin ohjeistus on käsittääkseni lähinnä suositus. Lopulta kyse on vain siitä, että lähettäjä on vastuussa paketoimisesta ja tuotteen pysymisestä ehjänä toimituksen aikana. Aika hyvin pystyy itse päättelemään, että tuntuuko se oma paketointi riittävältä, eikä siinä tarvitse orjallisesti noudattaa ohjeiden senttimääriä.

En usko, että Jimms koskaan hylkää RMA tapauksia pelkästään paketoinnin perusteella, jos vain näyttää, että paketti on saapunut perille ilman liiallisia kolhuja paketoinnin määrään nähden.
 
Päivitetään nyt aiemmin puheissa ollutta RMA-tapausta, jossa Gigabyten Gaming OC 3090 on lähetetty Jimm'sille ja Jimms on pistänyt Gigabytelle. Kortti hajosi New Worldia pelatessa. Kortti on tosiaan avattu, ihan niin kuin jo heti RMA-hakemuksen kirjoitin. Sillä ei kuitenkaan käytännössä ole mitään väliä, vaikka Jimm'sin huuhaa takuu ei olisikaan voimassa. Gigabyte jumittaa ja Jimm's ei suostu tekemään mitään, vaikka vastuu on heillä. Aikaa kulunut vaivaiset 2 kuukautta ja 2 viikkoa.

En ole ikinä aikaisemmin joutunut oikeasti KKV:tä pistämään asialle, mutta nyt jouduin. Tämän perustella voisin julistaa kyllä Jimm'sin paskimmaksi kaupaksi, johon olen tähän mennessä törmännyt. Muutkin kyllä yrittävät ties mitä selityksiä, mutta kun asiaa heille avaa, niin onkin yllättäen löytynyt yhteistyökykyä. Jimm'sillä yhteistyökykyä ei kyllä ole.

Että ihan näin kokemuksia Jimm's PC Storesta voisin todeta, että heillä on paskin RMA-prosessi Suomessa. Jos haluat päästä vähemmällä, niin osta muualta.
 
Päivitetään nyt aiemmin puheissa ollutta RMA-tapausta, jossa Gigabyten Gaming OC 3090 on lähetetty Jimm'sille ja Jimms on pistänyt Gigabytelle. Kortti hajosi New Worldia pelatessa. Kortti on tosiaan avattu, ihan niin kuin jo heti RMA-hakemuksen kirjoitin. Sillä ei kuitenkaan käytännössä ole mitään väliä, vaikka Jimm'sin huuhaa takuu ei olisikaan voimassa. Gigabyte jumittaa ja Jimm's ei suostu tekemään mitään, vaikka vastuu on heillä. Aikaa kulunut vaivaiset 2 kuukautta ja 2 viikkoa.

En ole ikinä aikaisemmin joutunut oikeasti KKV:tä pistämään asialle, mutta nyt jouduin. Tämän perustella voisin julistaa kyllä Jimm'sin paskimmaksi kaupaksi, johon olen tähän mennessä törmännyt. Muutkin kyllä yrittävät ties mitä selityksiä, mutta kun asiaa heille avaa, niin onkin yllättäen löytynyt yhteistyökykyä. Jimm'sillä yhteistyökykyä ei kyllä ole.

Että ihan näin kokemuksia Jimm's PC Storesta voisin todeta, että heillä on paskin RMA-prosessi Suomessa. Jos haluat päästä vähemmällä, niin osta muualta.
Myös työnantajallani oli hankaluuksia Jimm'sin RMA:n kanssa tänä syksynä. Näyttö saapui DOA ja Jimm's pallotteli takuuvastuuta laitevalmistajalle ja laitevalmistaja Jimm'sille. Ei ollut IT-osasto tyytyväinen. Viime syksynä oli toinen tavara RMA:ssa ja silloin ei ollut ongelmia. Vuodessa aika iso muutos.
 
Postillahan on hieno koneellinen lajittelu, mikä on nopea mutta ei paketeille kovin anteeksiantava. :D

 
Päivitetään nyt aiemmin puheissa ollutta RMA-tapausta, jossa Gigabyten Gaming OC 3090 on lähetetty Jimm'sille ja Jimms on pistänyt Gigabytelle. Kortti hajosi New Worldia pelatessa. Kortti on tosiaan avattu, ihan niin kuin jo heti RMA-hakemuksen kirjoitin. Sillä ei kuitenkaan käytännössä ole mitään väliä, vaikka Jimm'sin huuhaa takuu ei olisikaan voimassa. Gigabyte jumittaa ja Jimm's ei suostu tekemään mitään, vaikka vastuu on heillä. Aikaa kulunut vaivaiset 2 kuukautta ja 2 viikkoa.

En ole ikinä aikaisemmin joutunut oikeasti KKV:tä pistämään asialle, mutta nyt jouduin. Tämän perustella voisin julistaa kyllä Jimm'sin paskimmaksi kaupaksi, johon olen tähän mennessä törmännyt. Muutkin kyllä yrittävät ties mitä selityksiä, mutta kun asiaa heille avaa, niin onkin yllättäen löytynyt yhteistyökykyä. Jimm'sillä yhteistyökykyä ei kyllä ole.

Että ihan näin kokemuksia Jimm's PC Storesta voisin todeta, että heillä on paskin RMA-prosessi Suomessa. Jos haluat päästä vähemmällä, niin osta muualta.
Myös työnantajallani oli hankaluuksia Jimm'sin RMA:n kanssa tänä syksynä. Näyttö saapui DOA ja Jimm's pallotteli takuuvastuuta laitevalmistajalle ja laitevalmistaja Jimm'sille. Ei ollut IT-osasto tyytyväinen. Viime syksynä oli toinen tavara RMA:ssa ja silloin ei ollut ongelmia. Vuodessa aika iso muutos.

Kiitos palautteista! Kuten aikaisemmin olemme todenneet, niin takuuasiat hoituvat kyllä pääsääntöisesti onneksi hyvin. Prosesseja on viilattu vuosien varrella, nimenomaan asiakaspalautteiden perusteella.
Tuo edelleen jatkuva komponenttipula lienee tässä se juurisyy, miksi vaste- ja käsittelyajat valmistajien suuntaan ovat tavallista pidemmät. :/
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
262 725
Viestejä
4 555 542
Jäsenet
75 048
Uusin jäsen
Lymppä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom