Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Ihan siisti tämä uusi Reactor: Jimm's Liquid Builds - Reactor, nestejäähdytetty tietokone - 3 899,00€

Ehkä vähän outo kysymys kaiken huutelun jälkeen, mutta onnistuuko noiden Liquid Builds -koneiden räätälöinti aika tappiin ja takuun laajennus 5 vuoteen?

Voin kysellä myynnistä toki tarkemmin spekseillä jne., mutta ajatuksena olisi ns. "Lucky Seven Reactor", jonka hinta voisi olla vaikkapa sopivasti 7777 €.

"Vähän" enemmän tehoa pitäisi olla siis... :)

Ei ole yhtään outo kysely, ja vastaus on että tottakai! :)
Liquid Builds -mallisto rakennettiin, jotta meillä olisi tarjota valmiina custom loop-ratkaisuja asiakkaille. Tämän lisäksi räätälöidään tilauksesta oikeastaan mitä vaan, jos vaan osia on saatavilla :D
Voit siis ollla yhteydessä asiakaspalveluun visiosi suhteen, niin sieltä tulee sitten ehdotelma ja tarjous!
 
  • Tykkää
Reactions: VVS
Moikka! Osto-oikeusarvonnat on toteutettu aina niin että tavaraa joko on varastossa tai ihan juurikin meille laskeutumassa :)
Jeps, aamulla olikin tullut ilmoitus että paketti on lähtenyt matkalle. Postin sekoiluista riippuen saattaa siis päästä jo joululomilla pelailemaan. Kiitos tästä ja hyvät joulut.
 
Näyttäisi tuossa 3080ti osto-oikeusarvonnassa olevan päivämäärä 20.12 torstai, joka on siis 23 päivä maanantain ollessa 20. Kumpi päivä on siis oikein?
 
Näyttäisi tuossa 3080ti osto-oikeusarvonnassa olevan päivämäärä 20.12 torstai, joka on siis 23 päivä maanantain ollessa 20. Kumpi päivä on siis oikein?

_olettaisin_ että tässä on käynyt copypastafail edellisestä, joka päättyi torstaina eli eilen. Päivämäärä lienee kuitenkin ihan oikein :)
Tsekkaan tämän kuitenkin!
 
Tuossa arvontalomakkeessa ei varmaan tarvitse olla sama sähköposti kun mihin asiakastili on tehty, kun kerran asiakasnumeroa kysytään?

Ja voiko tuon laittaa noudoksi ja jos sattuisi voittamaan niin vaihtaan matkahuolloksi esim?
 
Yritetään kysyä sitten täällä, kun sähköpostiin vastaaminen ei tunnu kiinnostavan. Jos nyt tilaan teiltä tuon Raijintek STYX-kotelon, niin koskahan sen sitten mahdollisesti saisi?
 
Yritetään kysyä sitten täällä, kun sähköpostiin vastaaminen ei tunnu kiinnostavan. Jos nyt tilaan teiltä tuon Raijintek STYX-kotelon, niin koskahan sen sitten mahdollisesti saisi?

Moikka! Asiakaspalvelu vastailee sähköposteihin puheluiden ja chattien lomassa, eli kyllä se kiinnostaa! Tällä hetkellä käsittelyssä aamuyöllä saapuneet mailit.
Styx -malliston saatavuus näyttäisi olevan pitkälti avoin, jos joku tietty malli kiinnostaa niin sitä kannattaa kysellä erikseen.
 
Moikka! Asiakaspalvelu vastailee sähköposteihin puheluiden ja chattien lomassa, eli kyllä se kiinnostaa! Tällä hetkellä käsittelyssä aamuyöllä saapuneet mailit.
Styx -malliston saatavuus näyttäisi olevan pitkälti avoin, jos joku tietty malli kiinnostaa niin sitä kannattaa kysellä erikseen.
No toissapäivänä aamulla laittelin viestiä ja ei ole vielä vastausta kuulunut. Raijintek STYX, ikkunallinen mATX-kotelo, punainen <- tuollainen mulla tuolla ostoskorissa, muutaman muun jutun kanssa killuu, mutta ei uskalla vielä tilata, kun joku arvio olisi kiva saada toimitukselle. Kuukausia ei viitsisi odotella, kun saksasta löytyy ko. koteloa hyllystä.
 
No toissapäivänä aamulla laittelin viestiä ja ei ole vielä vastausta kuulunut. Raijintek STYX, ikkunallinen mATX-kotelo, punainen <- tuollainen mulla tuolla ostoskorissa, muutaman muun jutun kanssa killuu, mutta ei uskalla vielä tilata, kun joku arvio olisi kiva saada toimitukselle. Kuukausia ei viitsisi odotella, kun saksasta löytyy ko. koteloa hyllystä.

Moikka! Asia selvisikin eli viesti on meillä käsitelty ja kysely välitetty tuotevastaavalle - asiakaspalvelija on ilmeisesti kuitenkin unohtanut kuitata teille päin että näin on tehty. Tuotevastaava oli nyt vastannut asiakaspalveluun päin mutta viestin käsitellyt aspalainen ei vielä ole ehtinyt vastata, saattaa olla että hän tulee vasta iltavuoroon.

Asiasta on annettu palautetta, olisi aina tärkeää että asiakas tietää missä mennään! Kotelon kohtalokin on tosiaan selvillä, sitä saadaan aikaisintaan tammikuussa meille.
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa arvontalomakkeessa ei varmaan tarvitse olla sama sähköposti kun mihin asiakastili on tehty, kun kerran asiakasnumeroa kysytään?

Ja voiko tuon laittaa noudoksi ja jos sattuisi voittamaan niin vaihtaan matkahuolloksi esim?

Paras käyttää samaa sähköpostia, niin ei tule epäselvyyksiä. Toimitus/maksutapaa ei voi vaihtaa jälkikäteen eli se on joko nouto tai postiennakko sen mukaan mitä lomakkeella on valinnut.
 
Moikka! Asia selvisikin eli viesti on meillä käsitelty ja kysely välitetty tuotevastaavalle - asiakaspalvelija on ilmeisesti kuitenkin unohtanut kuitata teille päin että näin on tehty. Tuotevastaava oli nyt vastannut asiakaspalveluun päin mutta viestin käsitellyt aspalainen ei vielä ole ehtinyt vastata, saattaa olla että hän tulee vasta iltavuoroon.

Asiasta on annettu palautetta, olisi tosiaan tärkeää että asiakas tietää missä mennään! Kotelon kohtalokin on tosiaan selvillä, sitä saadaan aikaisintaan tammikuussa meille.
Juu. Virhe sattunut täälläkin päässä. Viesti laitettu näköjään vasta eilen aamulla. Vilpittömät pahoittelut. Vuoron vaihtuessa tuppaa tuo vuorokausirytmi ja sitä myöden myös päivät aina menemään vähän sekaisin.

Tuo aikaisintaan tammikuussa ei kyllä vielä paljon kerro. Sehän voi tarkoittaa että tuleekin vasta kesäkuussa. Mites teillä käytännössä hoituu sitten tällaiset asiat, että jos se toimitus kestääkin odotettua kauemmin, niin millainen operaatio on saada rahansa pois? Vai olisiko viisampaa odottaa, että saatte jotain varmempaa tietoa asiasta? Toki hinku olisi saada se jouluksi, mutta se tuskin onnnistuu mistään, joten ei se nyt katastrofi ole sitä tammikuulle odottaa. Helmikuu on jo sitten vähän liikaa. Ei viitsi kuukausitolkulla odotella, että saa uudet komponentit käyttöön ja vanhat kiertoon.
 
Juu. Virhe sattunut täälläkin päässä. Viesti laitettu näköjään vasta eilen aamulla. Vilpittömät pahoittelut. Vuoron vaihtuessa tuppaa tuo vuorokausirytmi ja sitä myöden myös päivät aina menemään vähän sekaisin.

Tuo aikaisintaan tammikuussa ei kyllä vielä paljon kerro. Sehän voi tarkoittaa että tuleekin vasta kesäkuussa. Mites teillä käytännössä hoituu sitten tällaiset asiat, että jos se toimitus kestääkin odotettua kauemmin, niin millainen operaatio on saada rahansa pois? Vai olisiko viisampaa odottaa, että saatte jotain varmempaa tietoa asiasta? Toki hinku olisi saada se jouluksi, mutta se tuskin onnnistuu mistään, joten ei se nyt katastrofi ole sitä tammikuulle odottaa. Helmikuu on jo sitten vähän liikaa. Ei viitsi kuukausitolkulla odotella, että saa uudet komponentit käyttöön ja vanhat kiertoon.

Moikka! Maailmantilanteen ollessa mikä on, niin nuo saapuvan tavaran logistiikkapuolen juonikuviot ovat vaikeasti ennustettavissa. Ennakkoon voi toki maksaa jos haluaa, mutta vaihtoehtona on myös esim. postiennakko tai Klarna, jolloin ei tarvitse laittaa rahojaan kiinni tilaukseen, jonka toimitusaika ei ole tiedossa :)

Peruutustilanteessa rahat palautuvat normaalisti alkuperäiselle maksutavalle 3-5 pankkipäivässä.
 
Viimeksi muokattu:
Kommentoidaan nyt vielä tapaus Gigabyte Gaming OC 3090 avattu ja laitettu takuuseen. Hajosi New Worldia pelatessa. Gigabyte pitkän pohdinnan jälkeen suostuu kyllä korjaamaan kortin, mutta irtisanoutuu virhevastuusta, jos sama vika tulee uudestaan. Noh eipä Gigabyte taida Suomen lakeja tosiaa kovin hyvin tuntea, joten vähän hyviä ja huonoja uutisia siis.

KKV on kyllä sitä mieltä, että minulla on oikeus kaupan purkuun, mutta en jaksaisi lähteä tästä riitelemään kuluttajariitalautakuntaan asti.

Koska tuskin teen paljon mitään kortilla, jolla ei voi pelata New Worldia tai mahdollisesti jotain tulevia pelejä ilman, että se taas mahdollisesti hajoaa, niin ehdotin Jimm'sille proggista, jossa nykyinen koneeni muutetaan "Radio Active Oceaniksi". Eli otetaan tämä minun nykyinen kone, käytetään hyväksi osat joita voi käyttää ja loput (kotelo, virtalähde, vesijäähykamat) ostetaan Jimm'siltä. Tässä yhteydessä voisi sitten katsoa samalla hyvitystä tuosta Gigabyten harmaita hiuksia aiheuttaneesta kortista. Ei mitenkään lukkoon lyöty tämä diili, mutta jonkinlainen kädenojennus kuitenkin Jimm'sin suuntaan. Jos jouluksi saisi diilin aikaan ja toteutus sitten joskus vuoden vaihteen jälkeen.

Aluksi ajattelin ihan uuden koneen ostoa, mutta tämä nykyinen on sen verran tuore tapaus, että tästä saa enemmän kuin tehokkaan vesijäähykoneen (tai siis on tämä nykyinenkin, mutta aika ruma sellainen). Ja on ekologista ja kaikkea vielä, kun käytetään uudestaan olemassa olevia osia. :)

Jimm'sin päättävät elimet varmaan ensi viikolla ottavat asiaan kantaa. Toivotaan, että saadaan diili aikaiseksi ja pari asiaa ratkaistua samalla kertaa. Saisin kivan näköisen koneen ja Jimm's selviäisi ilman suurempia kustannuksia.

Ja sen korjatun Gigabyten 3090 kortin Jimm's voi vaikka räjäyttää New Worldilla Youtubessa, jos diili syntyy. :) Jos ei mene rikki, niin eikun jakoon arvonnalla sitten tai jotain...
 
Kommentoidaan nyt vielä tapaus Gigabyte Gaming OC 3090 avattu ja laitettu takuuseen. Hajosi New Worldia pelatessa. Gigabyte pitkän pohdinnan jälkeen suostuu kyllä korjaamaan kortin, mutta irtisanoutuu virhevastuusta, jos sama vika tulee uudestaan. Noh eipä Gigabyte taida Suomen lakeja tosiaa kovin hyvin tuntea, joten vähän hyviä ja huonoja uutisia siis.

KKV on kyllä sitä mieltä, että minulla on oikeus kaupan purkuun, mutta en jaksaisi lähteä tästä riitelemään kuluttajariitalautakuntaan asti.

Koska tuskin teen paljon mitään kortilla, jolla ei voi pelata New Worldia tai mahdollisesti jotain tulevia pelejä ilman, että se taas mahdollisesti hajoaa, niin ehdotin Jimm'sille proggista, jossa nykyinen koneeni muutetaan "Radio Active Oceaniksi". Eli otetaan tämä minun nykyinen kone, käytetään hyväksi osat joita voi käyttää ja loput (kotelo, virtalähde, vesijäähykamat) ostetaan Jimm'siltä. Tässä yhteydessä voisi sitten katsoa samalla hyvitystä tuosta Gigabyten harmaita hiuksia aiheuttaneesta kortista. Ei mitenkään lukkoon lyöty tämä diili, mutta jonkinlainen kädenojennus kuitenkin Jimm'sin suuntaan. Jos jouluksi saisi diilin aikaan ja toteutus sitten joskus vuoden vaihteen jälkeen.

Aluksi ajattelin ihan uuden koneen ostoa, mutta tämä nykyinen on sen verran tuore tapaus, että tästä saa enemmän kuin tehokkaan vesijäähykoneen (tai siis on tämä nykyinenkin, mutta aika ruma sellainen). Ja on ekologista ja kaikkea vielä, kun käytetään uudestaan olemassa olevia osia. :)

Jimm'sin päättävät elimet varmaan ensi viikolla ottavat asiaan kantaa. Toivotaan, että saadaan diili aikaiseksi ja pari asiaa ratkaistua samalla kertaa. Saisin kivan näköisen koneen ja Jimm's selviäisi ilman suurempia kustannuksia.

Ja sen korjatun Gigabyten 3090 kortin Jimm's voi vaikka räjäyttää New Worldilla Youtubessa, jos diili syntyy. :) Jos ei mene rikki, niin eikun jakoon arvonnalla sitten tai jotain...

Menee vähän otksi, mutta vieläkö se new world paskoo kortteja? Luulis että sen kokonen firma sais fiksattua tollasen vian...
 
Menee vähän otksi, mutta vieläkö se new world paskoo kortteja? Luulis että sen kokonen firma sais fiksattua tollasen vian...

No se on kortissa oleva suunnitteluvika, jota ei ihan helposti voi käsittääkseni korjata. Tai siis kortin voi korjata kyllä, mutta ihan sama ongelmahan siinä on senkin jälkeen. En tiedä paljonko tuo kortti on ajan kanssa muuttunut. Kyseinen yksilö on ihan ensimmäisiä versioita. Noita on Youtubessa tutkittu ja viaksi on epäilty vahvasti sitä, että virran rajoitus ei ole tarpeaksi nopea joissain tilanteissa, joten korttin virransyöttö kärähtää. Mutta kun ei Gigabyte ole mitään virallista julkaissut asiasta, niin lopulta kaikki on arvailua.

Uudet ajurit ja New World päivitykset ovat varmaan vähän helpottaneet asiaa, mutta mikäänhän ei estä toista peliä laukaisemasta samaa vikaa uudestaan.

Tässä ihan asiantuntevaan spekulaatiota asiasta:

 
Phanteks 120mm T30-120 -laitetuuletin, musta/harmaa
ja
Phanteks 120mm T30-120 -laitetuuletinsarja, 3-pack, musta/harmaa

On jostain syystä LED tuulettimissa, toki myönnän että ne on komean harmaita mutta ei ne sentään valaise.
 
Phanteks 120mm T30-120 -laitetuuletin, musta/harmaa
ja
Phanteks 120mm T30-120 -laitetuuletinsarja, 3-pack, musta/harmaa

On jostain syystä LED tuulettimissa, toki myönnän että ne on komean harmaita mutta ei ne sentään valaise.

Korjattu!
 
Onko GPU arvontoja tulossa jossain vaiheesssa lisää?

Moikka! Jos viittaat tuotearvosteluiden tehneiden näyttisarvontaan, niin tämän vuoden viimeinen RTX 3060 DUAL arvotaan joulukuun arvosteluiden kesken 3.1. :)
 
Moikka! Jos viittaat tuotearvosteluiden tehneiden näyttisarvontaan, niin tämän vuoden viimeinen RTX 3060 DUAL arvotaan joulukuun arvosteluiden kesken 3.1. :)
Ovatko kaikki tuotearvostelun tehneet mukana arvonnassa automaattisesti vai pitääkö siihen erikseen jossain vielä jotain tehdä? Ei ole tullut vastaan mitään infoa arvostelua antaessa arvonnasta vai olenko vain sokea :hmm:
 
Ovatko kaikki tuotearvostelun tehneet mukana arvonnassa automaattisesti vai pitääkö siihen erikseen jossain vielä jotain tehdä? Ei ole tullut vastaan mitään infoa arvostelua antaessa arvonnasta vai olenko vain sokea :hmm:
Käsittääkseni kaikki kyseisen kuukauden aikana arvostelun tehneet on automaattisesti.
 
Ovatko kaikki tuotearvostelun tehneet mukana arvonnassa automaattisesti vai pitääkö siihen erikseen jossain vielä jotain tehdä? Ei ole tullut vastaan mitään infoa arvostelua antaessa arvonnasta vai olenko vain sokea :hmm:
Käsittääkseni kaikki kyseisen kuukauden aikana arvostelun tehneet on automaattisesti.

Black fridayna ostettuja tuotteita ei ilmeisesti pysty arvostelemaan?
Black fridaynä ostettuja sinällään pystyy, mutta niitä tarjoustuotteita ei. Niissä kun on eri tuotekoodi kuin normaalihintaisissa.

Juuri näin eli jos tuote on poistunut myynnistä niin sitä ei valitettavasti pysty arvostelemaan, tässä tosiaan syynä tuo tarjoustuotekoodi. Kaikki tietyn kuukauden aikana lähetetyt arvostelut ovat mukana arvonnassa, ei vaadi mitään ylimääräistä kikkailua :)
 
Viimeksi muokattu:
Tää mun RMA-keissi (Gigabyte Gaming OC 3090) lähentelee kyllä jo erittäin huonoa parodiaa. Gigabyte on käsitelly RMA-keissin, mutta nyt ei tiedetä, että miten. Jimm's ei halua jatkaa käsittely, ennen kuin saavat kortin takaisin raportin kera.

Ohhoh... ainakin neljännesvuosi menee varmasti Jimm'siltä yhden RMA-tapauksen käsittelyyn. Aika heikko suoritus...

Jimm's RMA-osaston pisteet: 0/10
Jimm's asiakaspalvelun pisteet: 6/10
Jimm's toimarille pisteet: 3/10

Katellaan ens vuonna, jos ois kortti kourassa.
 
Jimm's x Intel -joulupiparikisaan ei ollut tullut yhtään osallistumista (
:eek:
) joten pidensimme osallistumisaikaa joulun yli - nyt on hyvä mahdollisuus napata ns. "helpot pois"!
 
Tää mun RMA-keissi (Gigabyte Gaming OC 3090) lähentelee kyllä jo erittäin huonoa parodiaa. Gigabyte on käsitelly RMA-keissin, mutta nyt ei tiedetä, että miten. Jimm's ei halua jatkaa käsittely, ennen kuin saavat kortin takaisin raportin kera.

Ohhoh... ainakin neljännesvuosi menee varmasti Jimm'siltä yhden RMA-tapauksen käsittelyyn. Aika heikko suoritus...

Jimm's RMA-osaston pisteet: 0/10
Jimm's asiakaspalvelun pisteet: 6/10
Jimm's toimarille pisteet: 3/10

Katellaan ens vuonna, jos ois kortti kourassa.

Kiitos jälleen kerran kommentista! Korjataan kuitenkin sen verran, että Gigabyte ei vielä ole käsitellyt tapausta eikä ilmoittanut meille lopputulosta. Kyselimme juuri jälleen tapauksen perään.
Kyseessä ei myöskään ole takuutapaus, sillä kortti on aikaisempien viestien mukaisesti avattu. Tämän vuoksi asian käsittely ei ole yhtä suoraviivaista ja nopeaa, kuin tavallisen takuutapauksen.
 
Myymälän loppuvuoden aukiolot päivitetty ekaan viestiin! Asiakaspalvelu on linjan päässä normaalisti läpi pyhien!
 
Toivottavasti 24 luukussa ei lymyile pehmoinen paketti, vaan joku 3090 vuoden 2020 hinnalla :p
 
Kiitos jälleen kerran kommentista! Korjataan kuitenkin sen verran, että Gigabyte ei vielä ole käsitellyt tapausta eikä ilmoittanut meille lopputulosta. Kyselimme juuri jälleen tapauksen perään.
Kyseessä ei myöskään ole takuutapaus, sillä kortti on aikaisempien viestien mukaisesti avattu. Tämän vuoksi asian käsittely ei ole yhtä suoraviivaista ja nopeaa, kuin tavallisen takuutapauksen.

Mutta lähtökohta pitäisi olla että ihan sama mikä RMA-tapaus, on se sitten takuu- tai virhevastuukeissi. Sen käsittelyn pitäisi tapahtua kohtuullisessa ajassa. Jos joku tarvitsee näyttistä esimerkiksi työntekoon, jo viikko alkaa olemaan maksimiraja, jos työt jää tauolle. Käsittely tuossa ajassa tarkoittaa sitä että tuotteessa on tai ei ole todettu virhettä ja asiakkaalle on ilmoitettu asiasta ja mahdollisesti korvattu se.
 
Kiitos jälleen kerran kommentista! Korjataan kuitenkin sen verran, että Gigabyte ei vielä ole käsitellyt tapausta eikä ilmoittanut meille lopputulosta. Kyselimme juuri jälleen tapauksen perään.
Kyseessä ei myöskään ole takuutapaus, sillä kortti on aikaisempien viestien mukaisesti avattu. Tämän vuoksi asian käsittely ei ole yhtä suoraviivaista ja nopeaa, kuin tavallisen takuutapauksen.

Ai jaa. Mä kun kysyin ihan suoraan sieltä Gigabyteltä. Vastaus oli:

"
Dear XX,

After checking the record, the RMA process has been finished. Please contact with the supplier (where you sent the product) to get more information directly.

Feel free to contact us again anytime if you have any feedback or need any support from us. Cases without updates in 7 days will be closed until further information is received.

Regards,
GIGABYTE

"

Joku tietokatkos tässä nyt sitten on.... Kyselin itsekin vielä perään, että mites teille ei ole ilmoitettu.

No mutta, Hyvät Joulut sinne @Jimm's kuitenkin! Jatketaan peremmalla onnella ens vuonna. :)
 
Mutta lähtökohta pitäisi olla että ihan sama mikä RMA-tapaus, on se sitten takuu- tai virhevastuukeissi. Sen käsittelyn pitäisi tapahtua kohtuullisessa ajassa. Jos joku tarvitsee näyttistä esimerkiksi työntekoon, jo viikko alkaa olemaan maksimiraja, jos työt jää tauolle. Käsittely tuossa ajassa tarkoittaa sitä että tuotteessa on tai ei ole todettu virhettä ja asiakkaalle on ilmoitettu asiasta ja mahdollisesti korvattu se.

Ihan pelikäytössä toi oli mulla. Mutta ihan totta, että se on tosiaan viikkoja kauanko sais mennä aikaa. Että sinänsä aika erikoinen keissi. Ostin heti tilalle toisen 3090-kortin, koska noiden hinnat nousee vieläkin ja esim. kaupanpurku palauttaa ihan vain sen kauppahinnan. Ja jos mä oo tyriny jotain ni kannan siitä kyllä vastuun ja laitan tarvittaessa vakuutukseen, jos sille on vaan perusteet.

Ei jaksa riidellä ainakaan näin joulun alla. Odottelen nyt kiltisti vuoden vaihteen yli... :)
 
Mihis on kadonnut postiennakko maksutavoista? :zoom: Ajattelin postiennakolla tilata kun pyörii käteistä ylimääräisenä, mutta ei vaan satu silmään moista vaihtoehtoa (valitsinnoutopisteeksi kyllä asiamiespostin, en automaattia tms.)

Edit: No nyt löytyi, taisin väsyneenä valita sittenkin väärän toimitusmuodon. Väärä hälytys.
 
Viimeksi muokattu:
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
262 829
Viestejä
4 567 277
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
Wisbargo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom