• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Heitänpä omankin lusikkani tähän soppaan. Jimssin sivuilla listataan "lisää koriin" sellaisiakin näytönohjaimia kuten esim. Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME -näytönohjain, 10GB GDDR6X - 1 049,00€ , joita ei ole saapunut eikä oikeesti saatu käyttäjille asti vielä ensimmäistäkään kipaletta ?, myynti tuskin tuolle versiolle alkoi eilen ?. Minun puolesta olkoon listoilla, mutta olisiko se parempi systeemi näiden kaikkien surullisten julkaisujen kohdalla jo heti alussa ?, että tuollaisia ei voisi kukaan tilata/ostaa vielä ollenkaan ?, jos omassa varastossa ei ole kuitenkaan mitään myytävää ja saatavuuskin tukkureiden kautta on nolla ja/tai jossakin epämääräisessä hamassa tulevaisuudessa ?, jälleenmyyjähän tietää lopulta tilanteen paljon paremmin ver. ostajaan, niin ei ehkä ? tulisi näitä itkupotkuraivareita ainakaan niin paljon sen takia, kun toimitus on kuukausia kuukausia ja kuukausia lopulta myöhässä :hmm: . Pelkillä mielikuvilla tyhjän myyminen kuukausia johtaa vaan tähän mihinkä jo on päädytty, osa porukasta on kyr.... tilanteeseen ja ensimmäinen kohde on aina tietysti se jälleenmyyjä/ketju. Nykyihmisen tila on mun mielestä hyvin pitkälti kaikki mulle heti eikä viidestoista päivä- moodissa, että sitä vaan mietin voisiko tässä olla jotakin kehittämisen paikkaa tulevaisuutta ajatellen ?.
 
Se oli siinä aikasemmassa viestissä. Missä puitiin samaa asiaa. Ymmärrettävää, että meni sen takia ohi. Ehkä vähän epäselvästi myös ilmaistu. Ei nyt kannata repiä pelihousuja. Näitä sattuu. Lähinnä hain sitä jonon vaihtoa, jos tuotetta x ei tule. Ilman, että lentää jonon perälle. Nämä on näitä uniikkeja tilanteita. Muutenhan noita voitaisiin vaikka puhtaasti arpoa. Asuksen vikahan tämä pääosin on kun listaa ohjaimia joita ei sitten toimiteta.
Jeps, tilanne selvä ja pelihousutkin ovat vielä ihan ehjät :) Ymmärrettävästi Jimms ei tuota tarjoa, koska ei siinä oikeastaan voita mitään. Asiakkaista osa kärsisi ja osa voittaisi. En tiedä sitten mikä näissä olisi jatkossa hyvä ratkaisu. Tilausten määrän rajoittaminenkaan ei oikein toimi, kun ihmiset kuitenkin mieluummin haluavat edes jonoon kuin käyvät aina erien saapuessa uutta F5 skabaa ja tuokin pitäisi sitten saada kaikille jälleenmyyjille pakolliseksi, jotta toimisi edes jotenkin. Haluttuja tuotteita tuskin ikinä tulee olemaan tarpeeksi kaikille myynnin alkaessa.
 
Jeps, tilanne selvä ja pelihousutkin ovat vielä ihan ehjät :) Ymmärrettävästi Jimms ei tuota tarjoa, koska ei siinä oikeastaan voita mitään. Asiakkaista osa kärsisi ja osa voittaisi. En tiedä sitten mikä näissä olisi jatkossa hyvä ratkaisu. Tilausten määrän rajoittaminenkaan ei oikein toimi, kun ihmiset kuitenkin mieluummin haluavat edes jonoon kuin käyvät aina erien saapuessa uutta F5 skabaa ja tuokin pitäisi sitten saada kaikille jälleenmyyjille pakolliseksi, jotta toimisi edes jotenkin. Haluttuja tuotteita tuskin ikinä tulee olemaan tarpeeksi kaikille myynnin alkaessa.

Tapiirilla oli aika hyvä pointti. Tuo jono on ihan hyvä ja toimiva. Lähinnä mikä on aiheuttanut tuskaa on tuo, että sieltä tuli valmistajien toimesta listauksiin kortteja joita ei ollut aikomustakaan laittaa tuotantoon (Tai laitetaan tuotantoon 6kk jälkijunassa). Tämähän ei ole mitenkään Jimmsin vika, mutta tuo Tapiirin ehdottama, että listataan tulevaisuudessa kortteja sitä mukaan kun niistä on oikeasti eriä tulossa voisi olla hyvä ratkaisu. Toki tuossakin on sitten omat ongelmansa kuten myyjällä riski tilata määrä X tuotetaa jota ei ole etukäteen myyty. Tosin tälläisessä tilanteessa tuo riski on aika pieni.
 
Huoh.. Joudun poistamaan tämän ketjun seuratuista ihan tuosta näyttisnillityksen syystä. Päivittäin kymmeniä samansisältöisiä vinkumisia asiasta, joista valtaosaa voisi puida tuolla RTX 3000 -seurantaketjussa. Jimm's on mielestäni hoitanut tiedottamisen todella hyvin, ottaen huomioon minkä verran sitä faktaa on ollut tarjota. Ymmärrän tietty että näyttiksen odottelijoita korpeaa, mutta pitkän aikaa tässä ketjussa kaikki hyödyllinen on hukkunut tuohon vinkumassaan. Tiedustelkaa chatissa, yksärillä tai sähköpostilla omia jonopaikkoja tai lähettäkää virtuaalinen raivonne, mutta käsittääkseni tämän ketjun ei pitäisi olla se paikka. Ainakaan se ei palvele valtaosaa lukijoista millään tapaa. Tällainen asiakaspalvelu, mitä Jimm's tarjoaa, on kuitenkin ainutlaatuista suomenmaalla.

PS. Anteeksi off-topic, minulla ei ole näyttistä jonossa, eikä tällä erää muutakaan asiaa.
 
Muuttuisimme mieluusti näytönohjaimiksi, jos voisimme. Valitettavasti tässä vaiheessa ratkaisuja on rajallisesti - tilauksen voi jättää voimaan jolloin näytönohjain varautuu sille silloin kun sitä mahdollisesti joskus tulee, näytönohjaimen voi vaihtaa toiseen tuotteeseen (jolloin jonopaikka nollaantuu) tai tilauksen voi perua, jolloin tietenkin palautamme rahat tilillesi ensi tilassa.

Harmittaahan tuo kun alkuperäinen arvaus ei osunut oikeaan. Itsekin olin ekan sähköpostin mukaan 1-2kk jengissä, nyt kuukausi myöhemmin edelleen 1-2kk mutta siitä ei voi Jimssiä syyttää. Paras arvaus on paras arvaus vaikka arvaus olisi paska.

Jimms voisi repiä irtopisteitä kertomalla jotain tiedonmuruja sieltä kulissien takaa. Miten tuo tilaus toimittajalta oikeasti tapahtuu? Miten tukkuri vaikuttaa asiaan? Tuleeko tuotteet jostain Keski-Euroopan satamasta isommasta kuljetuksesta? Käytttääkö toimittajat lentorahtia, laivarahtia vai Gigantin ojanpohjarekkoja? Miten ne päätyvät Suomeen? Onko huhut(?) siitä ASUSsen uudesta euroopan logistiikkahubista totta - miten tämä vaikuttaa toimituksiin? Johtuuko jo kohtuu hyvältä näyttänyt ASUKsen korttien toimitustahdin hyytyminen tähän? Olisi matskua useampaankin blogikirjoitukseen ja innokkaat odottelijat saisivat lisää läpinäkyvyyttä siihen missä heidän rakas pienokainen voisi teoriassa olla menossa.
 
Näemmä arpaonni ei suosinut, ja oma tilaus jäi taas Ryzen-erän jäljiltä ”odottamaan tuotetta”.
Voiko teiltä udella, että onko 5600X-malleja enää tämän vuoden puolella saapumassa?
Vai onko teillä suunnitelmissa tiedottaa näiden saatavuudesta, kuten RTX-korttien kanssa?

Vähän harmittaa kun näyttis liikkuu postissa, muut osat odottaa kiltisti noutoa, mutta prossua ei näy :/

Tähän liittyen, allokoitiinko noi tän viikon 415 kpl autom. jo tilauksille? Eli jos omalla tilauksella ei nyt näy niin ei ole tulossa?
 
Pitikös tuon 3080 infosähköpostin tulla kaikille 3080 tilanneille, vai onko tuohon pitänyt ilmoittautua jossain? Ei nimittäin moista ole näkynyt...
 
Tähän liittyen, allokoitiinko noi tän viikon 415 kpl autom. jo tilauksille? Eli jos omalla tilauksella ei nyt näy niin ei ole tulossa?
Ilmeisesti. Laitoin tilausta sisään tossa lauantaina, eikä näemmä itselleni ainakaan riittänyt.
a.png

Taitaapi mennä tammikuulle, ellei Jimmylle ole vielä tän vuoden puolella uutta erää saapumassa.
 
Toki, siltähän se näyttää. Varmistusta hain. Toi 400+ kpl kuulostaa omaan korvaan kohtuulliselta määrältä. Aika hyvin jos noin monta nörttiä on jonossa ;)
 
Toki, siltähän se näyttää. Varmistusta hain. Toi 400+ kpl kuulostaa omaan korvaan kohtuulliselta määrältä. Aika hyvin jos noin monta nörttiä on jonossa ;)
Juu, itselläkin oli sormet vielä aamupäivällä ristissä kun mietin että varmastihan 400kpl yhtä mallia riittää, kun Jimms ei tietenkään näiden ainoa jälleenmyyjä Suomessa ole.
Aliarvioin muiden nörttien määrän :D
 
Tämä nyt on enemmän postiin liittyvää, mutta eiköhän osata kertoa miten homma menee.
Kun Jimmsistä tilaa tuotteen postiennakolla, tuleeko Jimmsiltä ilmoitus milloin tuote lähtee heiltä?
Tuleeko postilta ainoastaan kirjeen muodossa ilmoitus että paketti on noudettavissa, vai voiko sen tiedon saada tekstiviestinä?
 
Tämä nyt enemmän postiin liittyvää, mutta eiköhän osata kertoa miten homma menee.
Kun Jimmsistä tilaa tuotteen postiennakolla, tuleeko Jimmsiltä ilmoitus milloin tuote lähtee heiltä?
Tuleeko postilta ainoastaan kirjeen muodossa ilmoitus että paketti on noudettavissa, vai voiko sen tiedon saada tekstiviestinä?
Tulee mailia kun lähtee, sekä tekstari kun noudettavissa, kunhan on tilauksen yhteydessä puh nro. Omaposti on kanssa hyvä palvelu nettitilausten seurantaan :tup:.
 
Tulee mailia kun lähtee, sekä tekstari kun noudettavissa, kunhan on tilauksen yhteydessä puh nro. Omaposti on kanssa hyvä palvelu nettitilausten seurantaan :tup:.
+1 Omaposti appikselle. Sieltä saa myös lokerokoodin tai QR koodin tiskille paketin hakemista varten. Jimmsin kannalta offtopiccina sillä saa myös valita ulkomaisille toimituksille toimituspaikan plus tietty muita postin palveluja pystyy käyttämään :)
 
Jimssillä taitaa olla tällä hetkellä vaikeuksia toimittaa myös varastossa olevia tuotteita. Perjantaina päivällä tilattu tuote odottaa edelleen käsittelyä.
Toimitusaika-arvio: 1-6 työpäivää
eli 11.12.2020 jälkeen voit tulla huutelemaan :D
 
Et nyt varmaan tajunnut mitä tarkoitin. Voin siis vielä selittää sen niin ehkä ymmärrät. Eli vaihtaa kortin A korttiin B ja maksaa sen erotuksen joka on vaikka 100€. Siis nykyisen kortin listahinnan ei sitä joka se oli 3kk sitten. Mutta joo. Ehkä tässä nyt ei voi muuta kuin toivoa parasta. Ehkä tuo 3080 TI on muutenkin järkevämpi ostos
miltä sinusta itsestä tuntuisi vaikka oc ostajana kun yhtäkkiä jonossa kiilaisi parisataa non-oc ostajaa edelle :D
Itse en ainakaan tykkäisi. Tuo mainitsemasi homma toimisi jos jotain kortteja olisi oikeasti varastossa. NYT EI ole.
 
Jimms ei ehkä ole pahis, mutta heidän asiakaspalvelusa on kyllä täysin olematon. Korttia ei voi vaihtaa, arviot on hyödyttömiä ja kaupassa/emailla lupaillaan eri pelejä kylkiäisiksi joita ei kuitenkaan saa. Kiitos tyhjästä.
Olisihan se aika persuksesta jos minun kortti, tässä tapauksessa Eagle OC 3080, jota olen odotellut julkaisusta asti annettaisiinkin tullessaan jollekin muulle joka vaihtoi korttinsa vaikkapa pari viikkoa sitten. Tai ylipäätänsä toisen kortin jonosta vain kiilaisi kauan odottaneen eteen. Näetkö ongelman? Mitään "tilalle annettavaa" ei varastossa kuljeskele vapaanakaan niin kuinkas tuo vaihto tällaisessa tilanteessa menisi? Tiskin alle saldolta piiloon kortteja tilauksiaan peruville, sehän jos mikä ei olisi enää reilua ketään kohtaan, vai mitä?

Eihän tuo toimisi millään tasolla, aspakin täyttyisi vielä pahemmin korttiaan peruvien "kiilaustoiveista" ja koko touhu olisi sen jälkeen vielä enemmän umpisolmussa.
En ymmärrä väitettä olemattomasta asiakaspalvelustakaan, esimerkiksi viimeeksi sain tiedon että seuraavasta näkyvästä erästä saan korttini. Millaista muuta tietoa kukaan tarvitsee kuin että tulee tai ei tule. Jos se tieto ei tyydytä, sitten on vain tyydyttävä odottamaan tai laitettava uusi arpa alulle.

Arviot ei varmaankaan ole maailman hyödyllisimpiä mutta sillähän yritetään ymmärettävästi helpottaa asiakaspalvelun työtä, sillä he myöskään eivät voi tarkemmin asioita sanoa.
Kun on luetun ymmärtänyt, ei välttämättä tarvitse kysyä samaa asiaa asiakaspalvelusta. Tätä touhua kun on nyt seurannut niin ihan samoilla haasteilla kaupat menee muuallakin esim. Proshopin suunnalla, ei se Michael siellä foorumilla kuita taivaalta sen enempää lupaile kuin Jimssikään.

Pelihän on vaihtunut Bundlessa, ja sekin ymmärrettävästi on Nvidian määrittelemä asia. Ei taaskaan Jimmsistä kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole tainnut noita 3080 strix OC white editioneja vielä saapua yhellekkään jälleenmyyjälle? Että turha varmaan odotella pariin kuukauteen vaikka ekoilla jonosijoilla olisikin :D
 
Pitikös tuon 3080 infosähköpostin tulla kaikille 3080 tilanneille, vai onko tuohon pitänyt ilmoittautua jossain? Ei nimittäin moista ole näkynyt...
Tiedote on lähtenyt niiden mallien tilaajille, joista on pahimmat / pisimmät jonot. Kannattaa tarkistaa toki myös roskapostikansio, jos viesti on eksynyt väärään paikkaan.
 
Muutamassa putiikissa noita uusia korttimalleja, joita ilmestyy kuin sieniä sateella, ei ole viety suoraan jonoiksi/tilattavaksi, vaan niitä on tarjottu ensin jonoissa pisimmän aikaa olleille vaihtoehdoiksi saman valmistajan korttien/lähimmän vastaavuuden mukaan upgradettaviksi tilauksiin (hinnan erotusta vastaan toki). Sinänsä tämä vaikuttaa ihan fiksulta ajatukselta, että vähennetään ensin olemassaolevia jonoja ja vasta sitten luodaan uusia jonoja. Tokihan tämä tarkoittaa ylimääräistä työtä aspalle muutosten tiedustelussa, mutta tällaiselle asiakaspalvelulle hattu nousisi jo melkoisen korkealle.
 
Onko kaikilla sama asiakaskokemus Jimm's -brändikampanjoista, että ne eivät kuulukaan BF-tarjouksiin?

Jäi vähän hapan maku, kun tuotteen sivuilla kerrotaan, että se kuuluu AMD-kampanjaan, ja kylkiäisenä saa pari peliä. Klausuuli oli näin: "AMD tarjoaa valikoitujen näytönohjainten ostajille nyt kupongin, jolla saat lunastaa itsellesi seuraavat pelit"

- Luen tuon niin että AMD tarjoaa, ja jos se on tuotteessa, niin miten kauppa voi sen tarjoustuotteeseen vedoten ottaa pois?

Jimm's vetoaa omaa klausaaliin: "Mikäli tätä tekstiä ei ole kuvauksessa, tuote ei kuulu kampanjaan "
- Tämä on harhaa johtavaa, kun ensin olet katsellut tuotteen, että siihen kuuluu jotain kylkiäisiä mukaan, ja sitten kun ostat sen, niin ei välttämättä kuulukaan, kun klikkaat tuotteen "väärästä" paikkaa tai se on alennuksessa.
- BF:n aikaa sivut eivät missään vaiheessa toimineet niin, että ostajana olisit voinut selvittää tai nähdä tällaisen asian, että onko jokin kuvaus jo poistettu.

Ehkä toiminta on tuttua vakiintuneille asiakkaille, mutta itselle toimintaa, johon en asiakkaana ole tottunut.

Pitääköhän tätä kantaa kysyä myös suoraan AMD:ltä...,
mutta Jimm's saisi kyllä ensin vastata:
- keneltä nämä kylkiäiset tulevat?
- kenen kustannustekijöistä nämä on pois?
- miksi kylkiäinen ei ole koko kampanjan ajan mukana kaikissa tapauksissa?

Lisäksi Jimm's:n asiakaspalvelu ei toimi tai pidä kiinni lupauksistaan. Laitoin asiasta heille s-postia, johon automaattivastaus lupaa vastausta 48h:ssa, mutta mitään vastausta ei kuulunut, joten laitoin toisen postin 4 päivän päästä. Lopulta viikon päästä alkuperäisestä s-postista jonotin chattiin 2h, jossa vedottiin vaan, että BF-tuotteisiin ei kuulu kylkiäiset. -- Ei näin! :(
 
Kampanjasta en osaa tarkemmin spekuloida. Kuitenkin veikkaisin että valmistaja on jonkin rajauksen tehnyt ja tarjoustuotteet eivät nyt syystä tai toisesta osuneet tuohon kampanjan ehtoihin. Vai keksitkö syytä miksi @Jimm's in väki olisi omasta syystä näin tehnyt? Ilkeyttään, kiusallaan, syy X?
Kakkoskohdan syyksi vahva veikkaus Black Friday ruuhka.
 
Näemmä arpaonni ei suosinut, ja oma tilaus jäi taas Ryzen-erän jäljiltä ”odottamaan tuotetta”.
Voiko teiltä udella, että onko 5600X-malleja enää tämän vuoden puolella saapumassa?
Vai onko teillä suunnitelmissa tiedottaa näiden saatavuudesta, kuten RTX-korttien kanssa?

Vähän harmittaa kun näyttis liikkuu postissa, muut osat odottaa kiltisti noutoa, mutta prossua ei näy :/
@Jimm's Sori, bumppaan likaisesti omaa kyssäriä. Moni varmasti haluaisi jotain tietoa tähän liittyen :hmm:
 
@Jimm's
Onko Corsair HX850 powerien saapumispäivä edelleen arvoitus? Alunperin näitä piti saapua 2.11. mutta näillä ei ole edelleenkään ETAa.
Ennakoiko Corsair HX850i saapuminen jotain, vai ihan toisistaan riippumaton juttu?

Moikka! Nämä virtalähteet eivät liity toisiinsa. Kyselin tuon HX850 -mallin perään ja ilmeisesti Corsairilla on edelleen toimitusvaikeuksia :( Menee näillä näkymin tammikuulle että saadaan. Oliko sulla siitä tilaus tehtynä?
 
Moikka! Nämä virtalähteet eivät liity toisiinsa. Kyselin tuon HX850 -mallin perään ja ilmeisesti Corsairilla on edelleen toimitusvaikeuksia :( Menee näillä näkymin tammikuulle että saadaan. Oliko sulla siitä tilaus tehtynä?
Kiitos pikaisesta vastauksesta. HX850 on ollut tilauksessa reilun kuukauden.
 
Onko kaikilla sama asiakaskokemus Jimm's -brändikampanjoista, että ne eivät kuulukaan BF-tarjouksiin?

Jäi vähän hapan maku, kun tuotteen sivuilla kerrotaan, että se kuuluu AMD-kampanjaan, ja kylkiäisenä saa pari peliä. Klausuuli oli näin: "AMD tarjoaa valikoitujen näytönohjainten ostajille nyt kupongin, jolla saat lunastaa itsellesi seuraavat pelit"

Pitääköhän tätä kantaa kysyä myös suoraan AMD:ltä...,
mutta Jimm's saisi kyllä ensin vastata:
- keneltä nämä kylkiäiset tulevat?
- kenen kustannustekijöistä nämä on pois?
- miksi kylkiäinen ei ole koko kampanjan ajan mukana kaikissa tapauksissa?

Lisäksi Jimm's:n asiakaspalvelu ei toimi tai pidä kiinni lupauksistaan. Laitoin asiasta heille s-postia, johon automaattivastaus lupaa vastausta 48h:ssa, mutta mitään vastausta ei kuulunut, joten laitoin toisen postin 4 päivän päästä. Lopulta viikon päästä alkuperäisestä s-postista jonotin chattiin 2h, jossa vedottiin vaan, että BF-tuotteisiin ei kuulu kylkiäiset. -- Ei näin! :(

Hei! Asiakaspalvelun tiketöintijärjestelmän automaattivastaukseen on tosiaan merkitty tuo 48h vasteaika ja teemme kovasti työtä sen eteen että päästäisiin taas normaaliin vasteaikaan. Valitettava tosiasia on kuitenkin, että valtava määrä tuote- ja tilauskyselyitä yhdistettynä perus joulunalushulinaan on ruuhkauttanut sen pahasti. Käynnissä on parhaillaan ensimmäisessä viestissäkin mainittu chattikatko, jotta tuota mailiruuhkaa saataisiin kuriin. Pahoittelut kuitenkin siitä, että olet joutunut pettymään vasteajan pituuteen!

Kupongeista:

Kuten tässä jo aikaisemmin mainittiin näyttiskeskustelun yhteydessä, niin kupongit ovat aina valmistajan tarjoamia kylkiäisiä emmekä niihin voi millään tasolla vaikuttaa. Kampanjakoodeja tulee valmistajilta aina tiettyyn korttierään ja kunkin korttierän kuuluminen tai kuulumattomuus kunkin kampanjan piiriin ilmoitetaan tuotteiden tuotekorteilla näkyvin merkinnöin.

Jos merkintää kampanjasta ei tuotekortilla ole, niin kyseinen kortti ei ole kampanjan piirissä. Black Friday- ja foorumitarjousten kaltaisiin spessueriin kupongit eivät sisälly.
Kuponkeja koskeva kampanjaerämerkintä näkyy paitsi tuotekortilla, myös ostoskorissa (jos sellainen merkintä siis on).

Harmillista, että käytäntö on aiheuttanut hämmennystä ja mielipahaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kysäsenpä tätä kautta huvikseen (Nyt kun Cp2077:in jo ladattu), RTX3080 Eagle OC näyttää saapumispäiväksi 7.12, oma kortti oisi tuossa erässä. Oisikohan mitään vihiä mikä mahtaa olla tuotteen kohtalo?
 
Onko kellään tietoa meneekö 4K60 HDR tästä läpi? Pitkään ollut haussa yli 7m piuha menis ja useamman joutunut palauttamaan kun ei toimi.
 
Mites kun usein nuo johdot on pakattu niin, ettei niitä ole tarkoitettukaan siististi avattaviksi, ja muoveille on pakko näyttää saksia tai veistä?

Jos pakkaus on kärsinyt niin sitten ei välttämättä saa summaa täysimääräisenä takaisin. Mutta tosiaan, mahdollisimman siististi että tuote säilyisi myyntikelpoisena!
 
Jos pakkaus on kärsinyt niin sitten ei välttämättä saa summaa täysimääräisenä takaisin. Mutta tosiaan, mahdollisimman siististi että tuote säilyisi myyntikelpoisena!
Mielestäni tuollaisiin tuotteisiin saisi suoraan merkata tuotesivulle jotain. Esim. "Huom! Tuotetta ei ole mahdollista kokeilla säilyttäen palautusoikeuden", koska sitähän se käytännössä tarkoittaa.
 
Muuten ku jimmsillä on toi pikatoimitus painike nii pitääkö se samantien maksaa ja se ohjaa sut maksu sivulle?
 
Tiedote on lähtenyt niiden mallien tilaajille, joista on pahimmat / pisimmät jonot. Kannattaa tarkistaa toki myös roskapostikansio, jos viesti on eksynyt väärään paikkaan.
ei ole paljon jonoa minulla....mutta ei vielä korttiakaan.....mutta jos tapahtuu joulun ihme....
 
Kaverin puolesta kyselen, mitäs toi "tukkureilla" tarkalleen tarkoittaa?
Yleensä tukkurin kappalemäärä ollut samaa luokkaa kun mitä on tulossa, mutta tässä tapauksessa näyttää olevan vähän eri maata :hmm:
Untitled.png
 
Ärsyttääkö ketään muuta kuin minua tuo saldoissa, kuten yllä ^ olevassa viestissä, esiintyvä "yli -25 kpl"? Minusta tuossa ei ole mitään logiikkaa. Sillä ilmeisesti tarkoitetaan, että saldo on välillä [-∞, -26], joten siinä pitäisi lukea "alle -25 kpl". "Yli -25 kpl" tarkoittaa mielestäni numeroita [-24, ∞].

(Tämä olkoon vaikka ehdotus bugikorjaukseksi. :) )
 
Ärsyttääkö ketään muuta kuin minua tuo saldoissa, kuten yllä ^ olevassa viestissä, esiintyvä "yli -25 kpl"? Minusta tuossa ei ole mitään logiikkaa. Sillä ilmeisesti tarkoitetaan, että saldo on välillä [-∞, -26], joten siinä pitäisi lukea "alle -25 kpl". "Yli -25 kpl" tarkoittaa mielestäni numeroita [-24, ∞].

(Tämä olkoon vaikka ehdotus bugikorjaukseksi. :) )

Ei ärsytä, kun se on ihan oikein. Ihan samalla tavalla sinä sanot "Pakkasta on yli -30 astetta" silloin kun pakkasta on -35 astetta.
 
Ei ärsytä, kun se on ihan oikein. Ihan samalla tavalla sinä sanot "Pakkasta on yli -30 astetta" silloin kun pakkasta on -35 astetta.

Minusta tuossa esimerkissäsi ei ole myöskään logiikkaa. "Pakkanen" sisältää jo lämpötilan negatiivisuuden, eli voisi sanoa, että "pakkasta on yli 30 astetta" tai vaihtoehtoisesti "lämpötila on alle -30 astetta".

Mielestäni "alle" on siis synonyymi käsitteelle "pienempi kuin" ja "yli" on synonyymi käsitteelle "suurempi kuin" (eikä niiden merkitykset muutu päinvastaiseksi vaikka kyseessä olisi negatiivinen luku).

Noh, ehkä tämä on turhaa saivartelua. Yritän totutella asiaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
263 512
Viestejä
4 568 896
Jäsenet
75 214
Uusin jäsen
peltz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom