Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
No vähemmän yllättäen tuskin enää tälle viikonlopulle tulee, juuri status muuttunut tuon kuljetuksen jälkeen muotoon "Lähetys on lajiteltu 04.12.2020 klo 18:47 VANTAA 01530"
Ärr... :p
Fyysisesti paketti jo parin kilsan päässä :D

Jahas, ja tätä kirjottessa toimitusaika muuttui "Lähetys on matkalla. Arvioitu toimitusaika on 07.12.2020 klo 19:00 mennessä. ". Prkl.
Pääkaupunkiseudulla posti jakaa myös lauantaisin paketteja. :thumbsup: Mullaki joskus näyttänyt perjantain kohdalla, että maanantaina toimitetaan vaikka onkin tullut jo lauantaina.
 
Pääkaupunkiseudulla posti jakaa myös lauantaisin paketteja. :thumbsup: Mullaki joskus näyttänyt perjantain kohdalla, että maanantaina toimitetaan vaikka onkin tullut jo lauantaina.
Myös Kuopiossa,luultavasti myös laajemminkin.Jimm's
Risut ensin,tosiaan vähän enemmän voisi panostaa tiedotukseen jonopaikasta tilanteessa kun jonot on viikkoja tai kuukausia pitkiä.Kiitokset siitä että kun EVGA lasti saapui niin toimitus lähti heti liikkeelle ja kun Postikin teki nappisuorituksen niin jo toisena päivänä oli kortti kädessä.
 
Joku näppärä koodari vois toki tehdä tilaukseen nappulan jossa ei varastossa olevan tuotteen kohdalla olis vaihtoehtona peruuta/vaihda tuote saldolla olevaan. Sit kun asiakas innostuu sen vaihtaan niin tulee automaatti hyvitys/lisämaksulirpake millä saa eron kuitattua. Ja samalla tilaus siirtyy paketointiin. Nykyään tuo tavaran vaihto menee sähköpostien kautta, mikä ei kovin nykyaikaa ole. *Kehitysidea*
Täh? Kyllä siellä tilauksestaan pystyy ihan itse vaihtaa tuotteita toisiin jos niin haluaa. Ainoa milloin ei pysty on jos asiakaspalvelua on pyytänyt muuttamaan tilauksessa jotain esim. hintaa tai tuotetta tjsp.
 
Jimm'sin kristallipallo taitaa olla huollossa, niin eivät voi faktoja tarjoa. Arviot ovat parasta mitä tulevaisuuteen voi antaa.
Mutta se mitä he voi antaa - ja antoivat tähän asti - on ne saapuneet erät. Ne on tiedossa, ja niiden "sumentamista" tässä purnataan.
 
Pientä kritiikkiä kovalevyn pakkaamisesta, ei ole ennen ollut näin vähän pehmustetta että kovalevy heilui paketin sisällä ympäriinsä. :confused2: Yleensä kyllä hyvin pakattu Jimms paketit. :thumbsup:
 

Liitteet

  • 20201204_164135.jpg
    20201204_164135.jpg
    2,2 MB · Luettu: 520
Tilasin 27.11 muutaman toimisto -tarvikkeen kotiinkuljetuksella. En ole kuitenkaan saanut vielä seurantakoodeja, vaikka tilaus on maksettu heti samana päivänä ja kaikissa tavaroissa oli reippaasti varastosaldoa? Aikaisempi tilaus marraskuun alkupuolella meni nätistä läpi, ja tavarat tulivat jo seuraavana päivänä (!) noudettavaksi Smart postiin.
 
Voisiko @Jimm's kommentoida lyhyesti ja ytemikkäästi hieman tuota RTX 3000- ja RT 6000-sarjan korttien hintakehitystä.

Julkaisut ovat tapahtuneet, kortit tulleet myyntiin, mutta hinnat sen kuin jatkaa kasvamistaan. Onko tämä asia, johon te ette pysty vaikuttamaan, vai onko tämä vain mielivaltaista (kysynnän ja tarjonnan laki jne muut aku ankan parhaat)?

Näin kuluttajan näkökannalta tämä vain näyttää tietyllä tapaa tragikoomiselta. Tiedetään toki, että saatavuudet ovat valmistajien puolella heikot. Hinnat kasvavat viikosta toiseen, eikä tämä ole case ainoastaan teidän osaltanne.

Onko syy tähän hintakehitykseen jokin seuraavista (tai useampi)?

a) iso tilauskanta, huono saatavuus -> nostetaan hintoja ja puretaan tilausten backlogia sitä mukaan kun tavaraa saapuu,
b) tulospainetta / määrätty Casekingin suunnalta?
c) kilpailijat nostavat hintaa step-by-step -> haluatte tehdä samaa? Kuluttajan kannalta tämä näyttää jo pian kartellitoiminnalta (Jimms, Verkkokauppa.com, Gigantti, jne). Samoja tuotteitahan te keskenään myytte.
d) onko teidän sisäänostohinnat muuttuneet (tuleeko hintapaine GPU valmistajalta)?
e) jokin muu konkreettinen syy, mikä?

Ja tämä viesti oli suunnattu Jimmsille, ei tarkoitus herättää keskustelua sen enempää kanssaforumilaisten kanssa tässä langassa. Avoin kysymys johon toivon avointa vastausta.

Kiitos ja mukavaa joulun odotusta kaikille!
 
Eipä oo toi mun kovan onnen 3080-paketti kyllä liikkunut Vantaan sisällä mihinkään tänään, enkä jotenkin usko, että huomennakaan (itsenäisyyspäivä) mihinkään nytkähtää.. Kun nyt edes maanantaina tulis. :sori:

Täällä myös jumahtanut eiliseen "Lähetys on lajiteltu" statukseen...
 
2.12 tilattu 3060ti ja varattu lähetykselle mut saa nähä ehtiikö ennen saiberpank-seventi-seven julkasua allekirjoittaneelle :smoke:
 
Hei, itseäni kiinnostaisi hankkia edelleen tuo nzxt h1, mutta kiinnostaa, että tuleeko siinä korvaava ruuvisetti mukana tuohon ongelmalliseen PCI-riser ruuvisetin tilalle?
 
@Jimm's pls send muh GPU. Jo neljä päivää "toimitettavissa, odottaa käsittelyä" tilassa, säkit hajoo rupusen 5500 XT:n kanssa. :sad:
 
Kiitos Jimmsin porukalle. Omat tilaukset tulivat perille ja molemmat oli pakattu hyvin. Aikansa tuossa kesti 5900X kanssa, mutta eipä sille mitään voi :)
 
@Jimm's minkälainen viive sähköposteihin vastaamisessa on? Terv. lähes viikon odottanut.

Käsittämättömän hidasta kyllä ollut. Sivuston chattiin ei vastattu, lähetetty 28.11. Sähköpostia perään 1.12 ei vastausta.
RMA laitettu 3.12 ja siihen vastattiin 4.12, mutta nyt ootellaan lisäohjeistuksia varmaan niin kauan, että tuotteen palautusaika umpeutuu :D
 
Mutta se mitä he voi antaa - ja antoivat tähän asti - on ne saapuneet erät. Ne on tiedossa, ja niiden "sumentamista" tässä purnataan.
Tähän rajaukseen oli annettu muistaakseni heidän bf-striimissään ihan selkeä syy, liikesalaisuuksien ehdoilla mennään ja sen kukin yritys itse päättää minkälaista
tietoa haluaa näkyväksi jakaa.
 
Käsittämättömän hidasta kyllä ollut. Sivuston chattiin ei vastattu, lähetetty 28.11. Sähköpostia perään 1.12 ei vastausta.
RMA laitettu 3.12 ja siihen vastattiin 4.12, mutta nyt ootellaan lisäohjeistuksia varmaan niin kauan, että tuotteen palautusaika umpeutuu :D
Eiköhän se palautus kuitenkin onnistu, jos kerran olet määräajassa siitä ensimmäisen kerran ilmoittanut :).
 
Hei, itseäni kiinnostaisi hankkia edelleen tuo nzxt h1, mutta kiinnostaa, että tuleeko siinä korvaava ruuvisetti mukana tuohon ongelmalliseen PCI-riser ruuvisetin tilalle?

Itsellä ei ollut mitään ainakaan "ylimääräistä" ruuvvisettiä siinä mukana, joten en osaa siihen vastata, mutta normaalit ruuvvit kyllä ja se riserihan on jo kiinnitettynä koteloon.
Nimimerkillä juuri kolmas päivä tuohon koteloon kokosin kokoonpanon.
 
Itsellä ei ollut mitään ainakaan "ylimääräistä" ruuvvisettiä siinä mukana, joten en osaa siihen vastata, mutta normaalit ruuvvit kyllä ja se riserihan on jo kiinnitettynä koteloon.
Nimimerkillä juuri kolmas päivä tuohon koteloon kokosin kokoonpanon.

Kiitos
Itselle ainakin välittyi sellainen kuva, että nuo riserin ruuvit kannattaisi korvata esim, nippusiteillä, tai sitten tehdä niinkuin NZXT blogissa tarjotaan väliaikaisena korjauksena: eli irroittaa alin ruuvi riseristä.

Laitoin kanssa tuossa setin tilaukseen, ja jompaakumpaa tapaa nyt sitten kasatessa ajattelin soveltaa ( sillä oletuksella, että nzxt:n korvaavaa ruuvikittiä ei ole mukana)

Itsenäisyyspäivää !
 

Saako tuota näyttöä tilattavaksi? Jostakin syystä todella huonoa saatavuus Suomessa tuossa.
 
Viive on pitkä. Terv. yli viikon odottanut.
No tämä selittääkin, ettei ole pian 7 päivään vastattu. Chatissakin kävin kääntymässä 4-5 päivän jälkeen, mutta ei kiinnostanut jäädä jonoon odottelemaan sijalla 38 ja näemmä eilen vastaus kysymykseeni ilmestynyt tuotteen sivulle.
 
Onko väärin olettaa, että tuo tiistain ryzen 5600x -erä menee suoraan jo ennestään tilanneiden käsiin? :confused2:
 
Onko väärin olettaa, että tuo tiistain ryzen 5600x -erä menee suoraan jo ennestään tilanneiden käsiin? :confused2:
Vähintään kaksi seuraavaa erää Jimmsiltä on myyty jo loppuun. Jos oikein olen ymmärtänyt, niin viime viikolla tilanneet voivat saada kolmannesta erästä, joka tulee sitten joskus. Eli jos nyt tilaat, eiköhän se tammikuulle asti mene.
 
Eiköhän se palautus kuitenkin onnistu, jos kerran olet määräajassa siitä ensimmäisen kerran ilmoittanut :).
Toki, mutta ärsyttää kun kusee hommat muuallakin tämän odottelun takia. Korvaava tilaus jo sisällä muualla. Nopeammalla vastauksella voisin saada sitä tarvittaessa muokattua. Alkaa käydä hermon päälle aika rajusti.
 
No tämä selittääkin, ettei ole pian 7 päivään vastattu. Chatissakin kävin kääntymässä 4-5 päivän jälkeen, mutta ei kiinnostanut jäädä jonoon odottelemaan sijalla 38 ja näemmä eilen vastaus kysymykseeni ilmestynyt tuotteen sivulle.

On kyllä surkean hidasta asiakaspalvelua (sähköposti) nykyään, tai ainakin tällä hetkellä. Hinnat on joidenkin tuotteiden osalta kohdallaan, toisten tuotteiden osalta taas ei. Ilmaiset postituskulut toki plussaa.
 
Kiitos
Itselle ainakin välittyi sellainen kuva, että nuo riserin ruuvit kannattaisi korvata esim, nippusiteillä, tai sitten tehdä niinkuin NZXT blogissa tarjotaan väliaikaisena korjauksena: eli irroittaa alin ruuvi riseristä.

Laitoin kanssa tuossa setin tilaukseen, ja jompaakumpaa tapaa nyt sitten kasatessa ajattelin soveltaa ( sillä oletuksella, että nzxt:n korvaavaa ruuvikittiä ei ole mukana)

Itsenäisyyspäivää !

Huomioitavaa on myös se, että riseri on tosiaan PCIE 3.0, eikä 4.0.
 
On kyllä surkean hidasta asiakaspalvelua (sähköposti) nykyään, tai ainakin tällä hetkellä. Hinnat on joidenkin tuotteiden osalta kohdallaan, toisten tuotteiden osalta taas ei. Ilmaiset postituskulut toki plussaa.
Lieneekö valikoiman laajuus ainoita asioita, jossa Jimms tällä hetkellä loistaa.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 283
Viestejä
4 487 530
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom