• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Eikö noista käsittelyajoista olisi hyvä laittaa joku banneri nettisivuille, niin ei tarvitsisi jokaisen ihmetellä ja kysellä erikseen? Tyyliin tilausten käsittelyaika tällä hetkellä x-x arkipäivää. Ja myös noista aspan ruuhkistakin voisi tiedottaa selkeästi nettisivuilla eikä vain Facebookissa ja täällä.
 

Olisi hyvään hintaan käytettyä rautaa tarjolla, vuoden takuukin. Mietityttää vaan tuo merkintä jäähyn vaihdosta. Googlettamalla aika nopsaan löytyi, että tuossa mallissa jotain ongelmia ollut, että liekkö suosiolla jäähy vaihdettu vai onko nämä jotain mainauskortteja, jotka on palautettu - onko edes mahdollista, että Jimms ottanut vastaan sellaisia palautuksia?
 

Olisi hyvään hintaan käytettyä rautaa tarjolla, vuoden takuukin. Mietityttää vaan tuo merkintä jäähyn vaihdosta. Googlettamalla aika nopsaan löytyi, että tuossa mallissa jotain ongelmia ollut, että liekkö suosiolla jäähy vaihdettu vai onko nämä jotain mainauskortteja, jotka on palautettu - onko edes mahdollista, että Jimms ottanut vastaan sellaisia palautuksia?

Moikka! Tuotekortin mukaisesti tää on käytetty kortti - komponentti on tehdaskorjattu joten siinä on uusi jäähy ja vuoden takuu.
 
Mikä virka tuolla teidän RTX 30 aika-arvio taulukolla on? 3 viikkoa sitten annoitte minulle arvioksi 1-2kk. Olettaisin siis nyt olevan jossain 1vko - 1kk 1vko tienoilla, no mitä vielä, uusi arvio on 2-3kk ilmeisesti tästä hetkestä. Alkuperäinen arvio oli siis KAKSI KUUKAUTTA pielessä. Nyt teidän arvio on, että julkaisupäivänä tilattu kortti tulee 6kk päästä tilauksesta. Tarjoatteko te maksutta vaihtoa johonkin vastaavaan malliin meille epäonnisille, jotka sattuivat kaupastanne tilaamaan näitä kortteja joita ei edes yritetä valmistaa?
 
Mikä virka tuolla teidän RTX 30 aika-arvio taulukolla on? 3 viikkoa sitten annoitte minulle arvioksi 1-2kk. Olettaisin siis nyt olevan jossain 1vko - 1kk 1vko tienoilla, no mitä vielä, uusi arvio on 2-3kk ilmeisesti tästä hetkestä. Alkuperäinen arvio oli siis KAKSI KUUKAUTTA pielessä. Nyt teidän arvio on, että julkaisupäivänä tilattu kortti tulee 6kk päästä tilauksesta. Tarjoatteko te maksutta vaihtoa johonkin vastaavaan malliin meille epäonnisille, jotka sattuivat kaupastanne tilaamaan näitä kortteja joita ei edes yritetä valmistaa?
Sivukaupalla tätä samaa jahkaamista. Ei Jimm's pysty näytönohjaimia taikomaan tyhjästä ilmasta ja kuten juuri blogissa kertoivat niin kunnon arvioita ei ole antaa koska noita kortteja tulee täysin satunnaisesti valmistajilta.
 
Mikä virka tuolla teidän RTX 30 aika-arvio taulukolla on? 3 viikkoa sitten annoitte minulle arvioksi 1-2kk. Olettaisin siis nyt olevan jossain 1vko - 1kk 1vko tienoilla, no mitä vielä, uusi arvio on 2-3kk ilmeisesti tästä hetkestä. Alkuperäinen arvio oli siis KAKSI KUUKAUTTA pielessä. Nyt teidän arvio on, että julkaisupäivänä tilattu kortti tulee 6kk päästä tilauksesta. Tarjoatteko te maksutta vaihtoa johonkin vastaavaan malliin meille epäonnisille, jotka sattuivat kaupastanne tilaamaan näitä kortteja joita ei edes yritetä valmistaa?
Tiedätkö mitä sana arvio tarkoittaa?
 
Sivukaupalla tätä samaa jahkaamista. Ei Jimm's pysty näytönohjaimia taikomaan tyhjästä ilmasta ja kuten juuri blogissa kertoivat niin kunnon arvioita ei ole antaa koska noita kortteja tulee täysin satunnaisesti valmistajilta.
Näinpä, alkaa jo kyllästyttää. Ei myyjällä ole myöskään mitään velvollisuutta antaa tilalle jotain muuta tuotetta. Ostaja voi aina peruuttaa tilauksensa, jos ei kiinnosta odottaa tuotetta, jota ei ole varastossa. Lähinnä tuota valitusta tulee todennäköisesti siitä, kun on tilattu alun nvidia alennuksilla eikä haluta itse vaihtaa kaliimpiin nykyhintoihin paremman saatavuuden perässä, niin jonkun muun pitäisi se kustantaa...
 
Kaksi fyysiesti täysin identtistä korttia, toiseen on asennettu tehdasylikellotettu bios. 20 euroa hintaeroa.

Asus GeForce RTX 3080 TUF
Syyskuu: 55kpl
Lokakuu: 0kpl
Marraskuu: 14kpl
Aika arvio miloin ensimmäinen päivä on toimiettu: 2-3 KUUKAUTTA tästä päivästä lähtien

Asus GeForce RTX 3080 TUF OC
Syyskuu: 40kpl
Lokakuu: 142kpl
Marraskuu: 160kpl
Aika arvio miloin ensimmäinen päivä on toimiettu: 1-2 viikkoa tästä päivästä lähtien

Eli käytännössä tuota non-OC mallia ei edes jakseta tehdä. Julkaisun jälkeen 14kpl toimitettu. Kohta varmaan peruvat koko kortin ja heittävät tilauksemme kuuseen. Kyllä oli hieno asiakaskokemus.
 
Kaksi fyysiesti täysin identtistä korttia, toiseen on asennettu tehdasylikellotettu bios. 20 euroa hintaeroa.

Asus GeForce RTX 3080 TUF
Syyskuu: 55kpl
Lokakuu: 0kpl
Marraskuu: 14kpl
Aika arvio miloin ensimmäinen päivä on toimiettu: 2-3 KUUKAUTTA tästä päivästä lähtien

Asus GeForce RTX 3080 TUF OC
Syyskuu: 40kpl
Lokakuu: 142kpl
Marraskuu: 160kpl
Aika arvio miloin ensimmäinen päivä on toimiettu: 1-2 viikkoa tästä päivästä lähtien

Eli käytännössä tuota non-OC mallia ei edes jakseta tehdä. Julkaisun jälkeen 14kpl toimitettu. Kohta varmaan peruvat koko kortin ja heittävät tilauksemme kuuseen. Kyllä oli hieno asiakaskokemus.
Kannattaa valittaa Asukselle eikä Jimmsille.
 
Näinpä, alkaa jo kyllästyttää. Ei myyjällä ole myöskään mitään velvollisuutta antaa tilalle jotain muuta tuotetta. Ostaja voi aina peruuttaa tilauksensa, jos ei kiinnosta odottaa tuotetta, jota ei ole varastossa. Lähinnä tuota valitusta tulee todennäköisesti siitä, kun on tilattu alun nvidia alennuksilla eikä haluta itse vaihtaa kaliimpiin nykyhintoihin paremman saatavuuden perässä, niin jonkun muun pitäisi se kustantaa...

Niinpä, aika pahasti tämä alkaa kyllästyttämään, että lupaillaan jotain päiviä, ei niissä pysytä ja käytännössä kaupitellaan tuotteita joita ei ole edes aikomus toimittaa taikka valmistaa markkinointikikkana. Kusetettu fiilis. Valittetavasti Jimms nyt kauppiaana pääsi osalliseksi tähän kusetukseen.
 
Eikö noista käsittelyajoista olisi hyvä laittaa joku banneri nettisivuille, niin ei tarvitsisi jokaisen ihmetellä ja kysellä erikseen? Tyyliin tilausten käsittelyaika tällä hetkellä x-x arkipäivää. Ja myös noista aspan ruuhkistakin voisi tiedottaa selkeästi nettisivuilla eikä vain Facebookissa ja täällä.

Kiitos palautteesta! Hyllytuotteiden osalta toimitusaika-arvio onkin päivitetty ruuhkan vuoksi, uusi arvio on tosiaan 1-6 työpäivää kun se sesonkiajan ulkopuolella on 1-4 työpäivää. Laitan toiveen/palautteen ruuhkatiedotteesta eteenpäin.
 
Kaksi fyysiesti täysin identtistä korttia, toiseen on asennettu tehdasylikellotettu bios. 20 euroa hintaeroa.

Asus GeForce RTX 3080 TUF
Syyskuu: 55kpl
Lokakuu: 0kpl
Marraskuu: 14kpl
Aika arvio miloin ensimmäinen päivä on toimiettu: 2-3 KUUKAUTTA tästä päivästä lähtien

Asus GeForce RTX 3080 TUF OC
Syyskuu: 40kpl
Lokakuu: 142kpl
Marraskuu: 160kpl
Aika arvio miloin ensimmäinen päivä on toimiettu: 1-2 viikkoa tästä päivästä lähtien

Eli käytännössä tuota non-OC mallia ei edes jakseta tehdä. Julkaisun jälkeen 14kpl toimitettu. Kohta varmaan peruvat koko kortin ja heittävät tilauksemme kuuseen. Kyllä oli hieno asiakaskokemus.
Kyllä varmasti siinä tilanteessa, missä ASUS virallisesti sanoo, että ei valmista tuota TUF variaatiota kortista, vaihdetaan kaikille tilaajille tuo TUF OC/vastaavava kortti samalla hinnalla, mutta ennen asuksen omaa sanaa niin turha lähteä nyt mitään osoittelemaan varsinkaan jimmssin suuntaan, kun ASUShan tässä päättää, mitä kortteja tulee linjoilta ulos :confused: :confused:
 
Mun rahat seisoo kasvamassa korkoa Jimmsin, ei Asuksen tilillä.

Hei! Kuten tuossa blogikirjoituksessa toimme ilmi, niin tilanne ei valitettavasti ole "meidän käsissämme" vaan huono saatavuus ja pitkät toimitusajat ovat monen tekijän summa. Eri korttimalleihin kun pitäisi vielä olla juuri tietynlaista chippiäkin :/

Muuttuisimme mieluusti näytönohjaimiksi, jos voisimme. Valitettavasti tässä vaiheessa ratkaisuja on rajallisesti - tilauksen voi jättää voimaan jolloin näytönohjain varautuu sille silloin kun sitä mahdollisesti joskus tulee, näytönohjaimen voi vaihtaa toiseen tuotteeseen (jolloin jonopaikka nollaantuu) tai tilauksen voi perua, jolloin tietenkin palautamme rahat tilillesi ensi tilassa.
 
Hei! Kuten tuossa blogikirjoituksessa toimme ilmi, niin tilanne ei valitettavasti ole "meidän käsissämme" vaan huono saatavuus ja pitkät toimitusajat ovat monen tekijän summa. Eri korttimalleihin kun pitäisi vielä olla juuri tietynlaista chippiäkin :/

Muuttuisimme mieluusti näytönohjaimiksi, jos voisimme. Valitettavasti tässä vaiheessa ratkaisuja on rajallisesti - tilauksen voi jättää voimaan jolloin näytönohjain varautuu sille silloin kun sitä mahdollisesti joskus tulee, näytönohjaimen voi vaihtaa toiseen tuotteeseen (jolloin jonopaikka nollaantuu) tai tilauksen voi perua, jolloin tietenkin palautamme rahat tilillesi ensi tilassa.
Ihan vain uteliaisuudesta mietin, että onko aspalla mahdollisuutta muuttaa tilauksen maksutapaa ennakkomaksusta postiennakoksi jälkikäteen tilausta peruuttamatta? Toimisi näissä tapauksissa :)
 
Kyllä varmasti siinä tilanteessa, missä ASUS virallisesti sanoo, että ei valmista tuota TUF variaatiota kortista, vaihdetaan kaikille tilaajille tuo TUF OC/vastaavava kortti samalla hinnalla, mutta ennen asuksen omaa sanaa niin turha lähteä nyt mitään osoittelemaan varsinkaan jimmssin suuntaan, kun ASUShan tässä päättää, mitä kortteja tulee linjoilta ulos :confused: :confused:
Ja tuossakin tapauksessa nimenomaan Asuksen pitää hoitaa nuo korvaavat toimitukset vanhoilla non-OC hinnoilla, koska yksikään jälleenmyyjä ei tule omalla kustannuksellaan noita vaihtamaan.

Edit: Paitsi tietty jos siihen mennessä tapahtuu sellainen ihme, että hinnat menevät alle noiden vanhojen - jos tässä nyt oikein kauan odotellaan :rolleyes:
 
En mä voi kuluttajana tietää valmistetaanko jotain kortteja, milloin niitä saadaan jne. Jos kaupassa myydään jotain ja heitetään arvioita milloin niitä tulee eikä ne ole ihan järjettömiä heittoja niin pakkohan mun on niihin perustaa odotukseni. Miksi Jimms kaupittelee olemattomia tuotteita? Luulis heillä olevan hieman paremmat kontaktit valmistajiin kuin tällaisella perustallaajaalla kuin minulla.

Kun 3kk päästä ostoksesta ei tuotetta näy yhtään missään ja toimitusaika-arvioksi näytetään keskisormea NVidia/Asus/Jimms akselilta niin kyllähän se pistää vituttamaan. Väittääkö joku mulle, että tämä on hyvä asiakaskokemus? Nyt vietiin rahat ja käteen jäi tyhjä arpa. Toki voin peruuttaa ja hypätä jonkun muun jonon perällä korotettuun hintaan, tosi kivaa. Jos olisin saanut tiedon julkaisussa että hei, emme muuten tätä korttia toimita/valmista niin olisin voinut sitten ostaa jotain muuta. Ei olisi mennyt 3kk hukkaan odotellessa vaporwarea.

Pahoittelen, että puran vitutusta tänne, mutta johonkin pitää päästä tästä avautumaan.
 
Itsellä Strix 3080 non OC tilauksessa. En tiedä onko noita edes suomeen tullut vielä yhtään kappaletta. Lähinnä tässä tilanteessa harmittaa, että korttia ei voi vaihtaa esimerkiksi OC malliin (välirahat luonnollisesti maksamalla), jota tunnutaan sentään valmistavan. Siis samalla aikaleimalla. Kortti tilattu 17.9. Jos tuon nyt vaihtaa toiseen 8.12 aikaleimalla niin ihan turha homma. Luulen, että sen 3080 TI:n saa jopa nopeammin seuraavista arpajaisista keväällä kuin tänään tilatun strixin. Muutenkaan tuo vaihto ei olisi mitenkään epäreilu, koska olisihan sitä voinut tilata jotain muuta alunperinkin jos olisi tiennyt, että tätä mallia ei sitten ole tulossa koskaan.

Ei tämä saatavuus ole Jimssin vika millään lailla. Ainoastaan tuo että jos mallia X ei ole tulossa, niin sitä ei voi vaihtaa korvaavaan malliin. Pitää tehdä kokonaan uusi tilaus. Tähänkin olisi toki voinut varautua, jos olisi voinut tilata enemmän kuin 1 kappaleen... Noh ehkä se on sitten se 3080 TI malli mikä tulee sitten ostettua. (Tarvitsen Cuda-coreja, joten amd ei ole vaihtoehto. Ikävä kyllä.)
 
En mä voi kuluttajana tietää valmistetaanko jotain kortteja, milloin niitä saadaan jne. Jos kaupassa myydään jotain ja heitetään arvioita milloin niitä tulee eikä ne ole ihan järjettömiä heittoja niin pakkohan mun on niihin perustaa odotukseni. Miksi Jimms kaupittelee olemattomia tuotteita? Luulis heillä olevan hieman paremmat kontaktit valmistajiin kuin tällaisella perustallaajaalla kuin minulla.

Kun 3kk päästä ostoksesta ei tuotetta näy yhtään missään ja toimitusaika-arvioksi näytetään keskisormea NVidia/Asus/Jimms akselilta niin kyllähän se pistää vituttamaan. Väittääkö joku mulle, että tämä on hyvä asiakaskokemus? Nyt vietiin rahat ja käteen jäi tyhjä arpa. Toki voin peruuttaa ja hypätä jonkun muun jonon perällä korotettuun hintaan, tosi kivaa. Jos olisin saanut tiedon julkaisussa että hei, emme muuten tätä korttia toimita/valmista niin olisin voinut sitten ostaa jotain muuta. Ei olisi mennyt 3kk hukkaan odotellessa vaporwarea.

Pahoittelen, että puran vitutusta tänne, mutta johonkin pitää päästä tästä avautumaan.
Ehkä parempi ketju avautumiselle aiheesta on täällä: NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Tottakai tuollainen ketuttaa, mutta Jimms ei tässä ole se iso pahis ja ovat lähinnä pirullisessa välikädessä yleisen huonon saatavuuden ja esim. Asuksen touhujen kanssa. Yleisesti tiedossa, että valmistajiltakaan ei saa mitään järkeviä saatavuustietoja tällä hetkellä.
 
Ihan vain uteliaisuudesta mietin, että onko aspalla mahdollisuutta muuttaa tilauksen maksutapaa ennakkomaksusta postiennakoksi jälkikäteen tilausta peruuttamatta? Toimisi näissä tapauksissa :)

Ei valitettavasti ilman että jonopaikan menettää. :/
 
Jimms ei ehkä ole pahis, mutta heidän asiakaspalvelusa on kyllä täysin olematon. Korttia ei voi vaihtaa, arviot on hyödyttömiä ja kaupassa/emailla lupaillaan eri pelejä kylkiäisiksi joita ei kuitenkaan saa. Kiitos tyhjästä.
 
En mä voi kuluttajana tietää valmistetaanko jotain kortteja, milloin niitä saadaan jne. Jos kaupassa myydään jotain ja heitetään arvioita milloin niitä tulee eikä ne ole ihan järjettömiä heittoja niin pakkohan mun on niihin perustaa odotukseni. Miksi Jimms kaupittelee olemattomia tuotteita? Luulis heillä olevan hieman paremmat kontaktit valmistajiin kuin tällaisella perustallaajaalla kuin minulla.

Kun 3kk päästä ostoksesta ei tuotetta näy yhtään missään ja toimitusaika-arvioksi näytetään keskisormea NVidia/Asus/Jimms akselilta niin kyllähän se pistää vituttamaan. Väittääkö joku mulle, että tämä on hyvä asiakaskokemus? Nyt vietiin rahat ja käteen jäi tyhjä arpa. Toki voin peruuttaa ja hypätä jonkun muun jonon perällä korotettuun hintaan, tosi kivaa. Jos olisin saanut tiedon julkaisussa että hei, emme muuten tätä korttia toimita/valmista niin olisin voinut sitten ostaa jotain muuta. Ei olisi mennyt 3kk hukkaan odotellessa vaporwarea.

Pahoittelen, että puran vitutusta tänne, mutta johonkin pitää päästä tästä avautumaan.
Millä kristallipallolla ajattelit Jimm'sin pystyvän ennustamaan paljonko mitäkin tuotetta tullaan millä aikataululla valmistamaan? Jimm's myy mitä maahantuohalla on listoilla ja maahantuoja mitä valmistajat ilmoittaa.
Jimms ei ehkä ole pahis, mutta heidän asiakaspalvelusa on kyllä täysin olematon. Korttia ei voi vaihtaa, arviot on hyödyttömiä ja kaupassa/emailla lupaillaan eri pelejä kylkiäisiksi joita ei kuitenkaan saa. Kiitos tyhjästä.
Ne kylkiäispelit on Nvidian kampanja joten valita niistä Nvidialle.
 
Jimms ei ehkä ole pahis, mutta heidän asiakaspalvelusa on kyllä täysin olematon. Korttia ei voi vaihtaa, arviot on hyödyttömiä ja kaupassa/emailla lupaillaan eri pelejä kylkiäisiksi joita ei kuitenkaan saa. Kiitos tyhjästä.

Pelit ovat aina NVIDIAn tai AMD:n tarjoamia kylkiäisiä, joihin emme valitettavasti voi millään tasolla vaikuttaa. Olemme parhaamme mukaan tiedottaneet asiakkaitamme (olemattomasta) saatavuudesta aina kun uutta tietoa on ollut saatavilla. Vaihtoehdot ovat valitettavasti aika vähissä tässä vaiheessa, mutta tilausta on voinut koko ajan muuttaa tai sen on voinut perua niin halutessaan. Monella asiakkaalla on varmasti tässä vaiheessa useampi tilaus vetämässä eri malleista ja eri jälleenmyyjiltä.
 
Jimms ei ehkä ole pahis, mutta heidän asiakaspalvelusa on kyllä täysin olematon. Korttia ei voi vaihtaa, arviot on hyödyttömiä ja kaupassa/emailla lupaillaan eri pelejä kylkiäisiksi joita ei kuitenkaan saa. Kiitos tyhjästä.
Pelkän avautumisen sijasta voisit antaa rakentavaa palautetta? Itsellänikin on 3080 TUF non-OC tilaus sisällä ja jonosija on 2X, eli kyllähän tämä tilanne ottaa päähän. Mutta kuinka suuri osa tästä on Jimm'sin vika?
  1. Korttia ei voi vaihtaa
    • Ymmärrettävää, sillä Jimm's ei hyödy tästä mitään. Tämän toteuttaminen vaatisi aika kovan jumpan, ja lopputuloksena olisi goodwilliä ns. huonon kortin tilanneilta (kuten minä). Vastaavasti niiltä tällä kertaa paremman kortin tilanneilta (usein OC-mallit) tulisi saman verran rapaa niskaan.
  2. Arviot ovat hyödyttömiä
    • Jimm's toimii sen tiedon valossa, mitä heille annetaan. Minusta he ovat kommunikoineet aika selvästi, että heillä on hyvin vähän tietoa tulevista eristä. Nyt vaikuttaa siltä, että saatavuustietoihin on laitettu turvamarginaalia vähän isommalla kädellä, mikä vaikuttaa ihan hyvältä vedolta.
  3. Pelejä lupaillaan kylkiäisiksi
    • Käsittääkseni Jimm's on toimittanut kaikki pelibundlet tähän mennessä? Jokaisessa bundlessa kerrotaan kampanja-aika ja lunastuksen takaraja.
Asiakaspalvelu on tosiaan ollut hidasta viime aikoina, johtuen sellaisesta tapahtumasta kuin Black Friday. Mutta kyllä sieltä on aina tullut asiantunteva vastaus ja tarvittaessa chatista on saanut apua nopeammin.
Monella asiakkaalla on varmasti tässä vaiheessa useampi tilaus vetämässä eri malleista ja eri jälleenmyyjiltä.
Tämä on ollut luultavasti ainut tapa saada kortti tässä farssissa. Toinen vaihtoehto on ollut bongata ns. uusi listaus ja saada tilaus jonon kärkeen. Omien tilauksien laskentaan eivät riitä omat sormet.
 
Korttia ei voi vaihtaa
  • Ymmärrettävää, sillä Jimm's ei hyödy tästä mitään. Tämän toteuttaminen vaatisi aika kovan jumpan, ja lopputuloksena olisi goodwilliä ns. huonon kortin tilanneilta (kuten minä). Vastaavasti niiltä tällä kertaa paremman kortin tilanneilta (usein OC-mallit) tulisi saman verran rapaa niskaan.

No tuo ei aivan pidä paikkaansa. Kortin vaihto varmaan ainoa tapa palvellaa ja myydä "väärän" kortin tilanneita. Jos korttia X ei ole tulossa on lopputulos 100% varma, että käyttäjä peruuttaa tilauksen jossain vaiheessa ja rahat palautuu. Tuossa vaiheessa on varmasti tilaus jo sisällä jostain muualta ja suussa paska maku. Esim itsellä on verkkokaupassa lokakuussa tehty tilaus OC-mallista. Jos se nyt tulee ennemmin kuin 17.9 tehty tilaus, niin luonnollisesti peruutan tuon 17.9 tilauksen, jonka olen ennakkoon maksanut.

Niin ja siis tuo kortin päivittäminen databaseen on yksinkertaisimmilaaan "update jimms_order_table set product_name = 'strix_3080_OC' where product_name = 'strix_3080_NON_oc' and username = 'XXXXX'" Ei tarvitse kummoista jumppaa. Jonkun kilkuttimenkin tuolle varmaan tekee aika nopeasti. Sitä voi jopa yhdellä komennolla päivittää kaikki normiversiot OC:ksi, mikäli on tarvetta ja timestamppiin ei tarvitse koskea ollenkaan.

En tiedä onko tuossa mitään itkemisen aihetta. Jos kaverilla on pienempi jononumero, niin se on ollut siellä aikaisemmin.
 
No tuo ei aivan pidä paikkaansa. Kortin vaihto varmaan ainoa tapa palvellaa ja myydä "väärän" kortin tilanneita. Jos korttia X ei ole tulossa on lopputulos 100% varma, että käyttäjä peruuttaa tilauksen jossain vaiheessa ja rahat palautuu. Tuossa vaiheessa on varmasti tilaus jo sisällä jostain muualta ja suussa paska maku. Esim itsellä on verkkokaupassa lokakuussa tehty tilaus OC-mallista. Jos se nyt tulee ennemmin kuin 17.9 tehty tilaus, niin luonnollisesti peruutan tuon 17.9 tilauksen, jonka olen ennakkoon maksanut.

Niin ja siis tuo kortin päivittäminen databaseen on yksinkertaisimmilaaan "update jimms_order_table set product_name = 'strix_3080_OC' where product_name = 'strix_3080_NON_oc' and username = 'XXXXX'" Ei tarvitse kummoista jumppaa. Jonkun kilkuttimenkin tuolle varmaan tekee aika nopeasti. Sitä voi jopa yhdellä komennolla päivittää kaikki normiversiot OC:ksi, mikäli on tarvetta ja timestamppiin ei tarvitse koskea ollenkaan.

En tiedä onko tuossa mitään itkemisen aihetta. Jos kaverilla on pienempi jononumero, niin se on ollut siellä aikaisemmin.
Mutta kyse on kahdesta eri tuotteesta, jotka on valmistaja tarjonnut Jimmssin valikoimaan? Miten se on koskaan ollut Jimm'sin tehtävä tässä lähteä vaihtaa noita kortteja ottaa takkiin sen heidän toimittajien nykyisen OC mallin hinnan ja sen tilauksen non OC mallin senaikaisen hinnanerotuksen? Koska noinhan siinä kävisi, että Jimm'sin pitäisi tilata noita kortteja uudella hinnalla, mutta silti veloittaa asiakkailta "rehdisti" tilauksen hinta. :confused:
 
No tuo ei aivan pidä paikkaansa. Kortin vaihto varmaan ainoa tapa palvellaa ja myydä "väärän" kortin tilanneita. Jos korttia X ei ole tulossa on lopputulos 100% varma, että käyttäjä peruuttaa tilauksen jossain vaiheessa ja rahat palautuu. Tuossa vaiheessa on varmasti tilaus jo sisällä jostain muualta ja suussa paska maku. Esim itsellä on verkkokaupassa lokakuussa tehty tilaus OC-mallista. Jos se nyt tulee ennemmin kuin 17.9 tehty tilaus, niin luonnollisesti peruutan tuon 17.9 tilauksen, jonka olen ennakkoon maksanut.

Niin ja siis tuo kortin päivittäminen databaseen on yksinkertaisimmilaaan "update jimms_order_table set product_name = 'strix_3080_OC' where product_name = 'strix_3080_NON_oc' and username = 'XXXXX'" Ei tarvitse kummoista jumppaa. Jonkun kilkuttimenkin tuolle varmaan tekee aika nopeasti. Sitä voi jopa yhdellä komennolla päivittää kaikki normiversiot OC:ksi, mikäli on tarvetta ja timestamppiin ei tarvitse koskea ollenkaan.

En tiedä onko tuossa mitään itkemisen aihetta. Jos kaverilla on pienempi jononumero, niin se on ollut siellä aikaisemmin.
Juurihan Jimms vastasi, että korttia voi vaihtaa. Ei muuta kuin mahdollinen hinnan erotus maksuun ja toisen kortin jonon perälle. Tuollaisella tietokantapäivityksellä se ei kuitenkaan tässä tilanteessa mene edellämainituista syistä, jos yhtään ymmärtää miten näissä raha liikkuu ja ottaa huomioon olemassaolevat jonot.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta kyse on kahdesta eri tuotteesta, jotka on valmistaja tarjonnut Jimmssin valikoimaan? Miten se on koskaan ollut Jimm'sin tehtävä tässä lähteä vaihtaa noita kortteja ottaa takkiin sen heidän toimittajien nykyisen OC mallin hinnan ja sen tilauksen non OC mallin senaikaisen hinnanerotuksen? Koska noinhan siinä kävisi, että Jimm'sin pitäisi tilata noita kortteja uudella hinnalla, mutta silti veloittaa asiakkailta "rehdisti" tilauksen hinta. :confused:
Juuri näin. Jostain tätä porukkaa kuitenkin tuntuu siunaantuvan, jotka eivät tätä ymmärrä.
 
Näemmä arpaonni ei suosinut, ja oma tilaus jäi taas Ryzen-erän jäljiltä ”odottamaan tuotetta”.
Voiko teiltä udella, että onko 5600X-malleja enää tämän vuoden puolella saapumassa?
Vai onko teillä suunnitelmissa tiedottaa näiden saatavuudesta, kuten RTX-korttien kanssa?

Vähän harmittaa kun näyttis liikkuu postissa, muut osat odottaa kiltisti noutoa, mutta prossua ei näy :/
 
Mutta kyse on kahdesta eri tuotteesta, jotka on valmistaja tarjonnut Jimmssin valikoimaan? Miten se on koskaan ollut Jimm'sin tehtävä tässä lähteä vaihtaa noita kortteja ottaa takkiin sen heidän toimittajien nykyisen OC mallin hinnan ja sen tilauksen non OC mallin senaikaisen hinnanerotuksen? Koska noinhan siinä kävisi, että Jimm'sin pitäisi tilata noita kortteja uudella hinnalla, mutta silti veloittaa asiakkailta "rehdisti" tilauksen hinta. :confused:

Totta tuo. En nyt sanonut, että pitää vaihtaa ilman mitään välirahaa. Tarjota voi vaikka sitä vaihtoa siihen nykyiseen OC-hintaan. Ainakin sitten saa päättää, että maksaako extraa ja vaihtaa vai pitääkö tilauksen sisässä vanhasta mallista jne. Paska tilannehan tämä on kaikille.
 
Jimssillä taitaa olla tällä hetkellä vaikeuksia toimittaa myös varastossa olevia tuotteita. Perjantaina päivällä tilattu tuote odottaa edelleen käsittelyä.
 
Jimssillä taitaa olla tällä hetkellä vaikeuksia toimittaa myös varastossa olevia tuotteita. Perjantaina päivällä tilattu tuote odottaa edelleen käsittelyä.
Juu näyttiksen kans oli sama. Keskiviikkona tilattu, eilen lähti liikkeelle.
Pientä ruuhkaa näköjään mutta kyllä ne sieltä lähtee :)
 
Juurihan Jimms vastasi, että korttia voi vaihtaa. Ei muuta kuin mahdollinen hinnan erotus maksuun ja toisen kortin jonon perälle. Tuollaisella tietokantapäivityksellä se ei kuitenkaan tässä tilanteessa mene edellämainituista syistä, jos yhtään ymmärtää miten näissä raha liikkuu ja ottaa huomioon olemassaolevat jonot.

Andan tiedät itsekkin, että tuossa ei ole mitään järkeä tällä hetkellä. Turha siis trollata.
 
No eipä siinä teikäläisenkään ehdotuksessa. Joten jos tässä joku trollaamisen aloitti, niin voi katsoa peiliin?

Et nyt varmaan tajunnut mitä tarkoitin. Voin siis vielä selittää sen niin ehkä ymmärrät. Eli vaihtaa kortin A korttiin B ja maksaa sen erotuksen joka on vaikka 100€. Siis nykyisen kortin listahinnan ei sitä joka se oli 3kk sitten. Mutta joo. Ehkä tässä nyt ei voi muuta kuin toivoa parasta. Ehkä tuo 3080 TI on muutenkin järkevämpi ostos
 
Et nyt varmaan tajunnut mitä tarkoitin. Voin siis vielä selittää sen niin ehkä ymmärrät. Eli vaihtaa kortin A korttiin B ja maksaa sen erotuksen joka on vaikka 100€. Siis nykyisen kortin listahinnan ei sitä joka se oli 3kk sitten. Mutta joo. Ehkä tässä nyt ei voi muuta kuin toivoa parasta. Ehkä tuo 3080 TI on muutenkin järkevämpi ostos
Ja sanoin juuri tuon saman asian "trollaus" viestissäni sen tietokantajupinasi sijaan, missä et puhunut mitään erotuksen korvaamisesta. Kumpi tässä nyt ei ymmärtänyt? Toisen kortin jonon eteen ei tietenkään pääse, jos sitä yritit hakea asiaa mainitsematta, koska siinä sitten taas tulee parkua toisesta suunnasta.
 
Ja sanoin juuri tuon saman asian "trollaus" viestissäni sen tietokantajupinasi sijaan, missä et puhunut mitään erotuksen korvaamisesta. Kumpi tässä nyt ei ymmärtänyt? Toisen kortin jonon eteen ei tietenkään pääse, jos sitä yritit hakea asiaa mainitsematta, koska siinä sitten taas tulee parkua toisesta suunnasta.

Se oli siinä aikasemmassa viestissä. Missä puitiin samaa asiaa. Ymmärrettävää, että meni sen takia ohi. Ehkä vähän epäselvästi myös ilmaistu. Ei nyt kannata repiä pelihousuja. Näitä sattuu. Lähinnä hain sitä jonon vaihtoa, jos tuotetta x ei tule. Ilman, että lentää jonon perälle. Nämä on näitä uniikkeja tilanteita. Muutenhan noita voitaisiin vaikka puhtaasti arpoa. Asuksen vikahan tämä pääosin on kun listaa ohjaimia joita ei sitten toimiteta.

Itsellä Strix 3080 non OC tilauksessa. En tiedä onko noita edes suomeen tullut vielä yhtään kappaletta. Lähinnä tässä tilanteessa harmittaa, että korttia ei voi vaihtaa esimerkiksi OC malliin (välirahat luonnollisesti maksamalla).
 
Viimeksi muokattu:
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
263 512
Viestejä
4 568 893
Jäsenet
75 213
Uusin jäsen
Parsakaali

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom