Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
@Jimm's minkälainen viive sähköposteihin vastaamisessa on? Terv. lähes viikon odottanut.
Viive on pitkä. Terv. yli viikon odottanut.
Edelleen maanantain sähköpostit lukematta. Aivan käsittämätöntä!
Automaattiviestin lupaama vastaus 48h sisään vaatii vielä nollan tai yksikön muutoksen perään :D
Käsittämättömän hidasta kyllä ollut. Sivuston chattiin ei vastattu, lähetetty 28.11. Sähköpostia perään 1.12 ei vastausta.
RMA laitettu 3.12 ja siihen vastattiin 4.12, mutta nyt ootellaan lisäohjeistuksia varmaan niin kauan, että tuotteen palautusaika umpeutuu :D

Kiitos kaikille palautteista! Valtava määrä tilaus- ja tuotekyselyitä on pahoin ruuhkauttanut sekä chatin että sähköpostimme. Kaikkiin yhteydenottoihin vastataan kyllä, sekä chatissa että sähköpostissa. Päivitimme jo aikaisemmin tänään tuohon ekaan postaukseen tiedon chattikatkoksesta joka alkaa keskiyöllä ja kestää tostai-aamuun klo 7. Chatin ollessa pois käytöstä asiakaspalvelijat purkavat kertynyttä sähköpostisumaa. Puhelin on tänä aikana normaalisti käytössä kiireellisiä yhteydenottoja varten.

Olemme tilanteesta pahoillamme ja kiitämme asiakkaita jo etukäteen ymmärryksestä!
 
Hei, itseäni kiinnostaisi hankkia edelleen tuo nzxt h1, mutta kiinnostaa, että tuleeko siinä korvaava ruuvisetti mukana tuohon ongelmalliseen PCI-riser ruuvisetin tilalle?

Moikka! Viimeksi kun asiaa tiedustelin niin varaosien saatavuus oli vielä selvityksessä, kysyn perään ja palaan asiaan!
 
Onko tänään ollut joku tuotejulkkari, josta minulla ei ole tietoa, kun jimssin chatissa 45 minun edellä?
 
Noniin! Bloggasimme RTX 30 -tilannekatsauksen tiimoilta: Jimms blog - Jimms.fi
Saapuneiden erien suhteen palasimme tänään asiakaspalautteiden johdosta aikaisempaan käytäntöön.


Päivitämme linkin aivan kohtapuolin tuohon ekaan postaukseen myös.

Kiitos @Jimm's . Tämä on oikea suunta. Kukaan täyspäinen ei teitä voi syyttää siitä että kortteja ei vaan yksinkertaisesti ole olemassa, mutta asiakasläheisyys ja läpinäkyvyys on se mikä teidät erottaa kasvottomista jättikorporaatioista, siitä kannattaa pitää kiinni.
Jatkamme odottelua :)
 
Noniin! Bloggasimme RTX 30 -tilannekatsauksen tiimoilta: Jimms blog - Jimms.fi
Saapuneiden erien suhteen palasimme tänään asiakaspalautteiden johdosta aikaisempaan käytäntöön.


Päivitämme linkin aivan kohtapuolin tuohon ekaan postaukseen myös.

Toivoisin myös, että samanlaista sähköposti tiedotetta tulisi 6800 korteista sitten kun tietoa on vain kerrottavaksi =)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos RTX30xx infosta. Minua kiinnostaisi vielä tietää, että jos tilaamani TUF non-oc 3080 malli ei kotiudu koskaan niin miten asian suhteen toimitaan? Tilauksen olen tehnyt julkaisupäivänä sillä hinnalla kuin se silloin oli tilattavissa. Tilauksessa on myös tällä hetkellä rahanarvoinen etu joka on vaikuttanut ostopäätökseen, mutta siinä on viimeinen lunastuspäivä 11.1 eli tuskinpa kaikki ainakaan ehtii tuohon mennessä korttia saamaan. Miten sen suhteen toimitaan?
 
Onko tietoa milloin pixelitakuu palaa valikoimiin? Tarkoituksena olisi ostaa isompi ja vähän kalliimpi näyttö. Eikä siis kiinnosta lähteä pikseliarpajaisiin.
 
Pakkaamossa ruuhkaa kun paketti ei liiku? Odottaa käsittelyä kolmatta päivää.. Vai tehdäänkö siellä pelkästään konttori töitä viikonloppuisin? :think:
 
Kiitos RTX30xx infosta. Minua kiinnostaisi vielä tietää, että jos tilaamani TUF non-oc 3080 malli ei kotiudu koskaan niin miten asian suhteen toimitaan? Tilauksen olen tehnyt julkaisupäivänä sillä hinnalla kuin se silloin oli tilattavissa. Tilauksessa on myös tällä hetkellä rahanarvoinen etu joka on vaikuttanut ostopäätökseen, mutta siinä on viimeinen lunastuspäivä 11.1 eli tuskinpa kaikki ainakaan ehtii tuohon mennessä korttia saamaan. Miten sen suhteen toimitaan?

Kyseinen kampanja on Nvidian hyppysissä, siinä ei varmaan Jimm's voi tehdä muuta kuin viedä palautetta eteenpäin. Toivotaan että komponenttipula helpottaa ja saadaan rautaa liikkeelle.
 
Kyseinen kampanja on Nvidian hyppysissä, siinä ei varmaan Jimm's voi tehdä muuta kuin viedä palautetta eteenpäin. Toivotaan että komponenttipula helpottaa ja saadaan rautaa liikkeelle.
Niinpä. Itselle ei merkitsisi joku pelikoodi pätkääkään kunhan sen kortin saisi joskus.
 

Saako tuota näyttöä tilattavaksi? Jostakin syystä todella huonoa saatavuus Suomessa tuossa.

Pyritään ottamaan valikoimiin heti kun jostain saadaan :)
 
Tuleekos Jimmsiin välipäiväaleja? Xtrfy M42 RGB -hiiri olisi kiva saada alennukseen, jos tulee.
 
Onko tuo tämän päivän 6900 XT julkkari tuttuun kellonaikaan 16:00 ja tulevatko tuotteet listoille näkyviin fiilisteltäväksi jo ennen tuota? =)
 
Eikö noista käsittelyajoista olisi hyvä laittaa joku banneri nettisivuille, niin ei tarvitsisi jokaisen ihmetellä ja kysellä erikseen? Tyyliin tilausten käsittelyaika tällä hetkellä x-x arkipäivää. Ja myös noista aspan ruuhkistakin voisi tiedottaa selkeästi nettisivuilla eikä vain Facebookissa ja täällä.
 

Olisi hyvään hintaan käytettyä rautaa tarjolla, vuoden takuukin. Mietityttää vaan tuo merkintä jäähyn vaihdosta. Googlettamalla aika nopsaan löytyi, että tuossa mallissa jotain ongelmia ollut, että liekkö suosiolla jäähy vaihdettu vai onko nämä jotain mainauskortteja, jotka on palautettu - onko edes mahdollista, että Jimms ottanut vastaan sellaisia palautuksia?
 

Olisi hyvään hintaan käytettyä rautaa tarjolla, vuoden takuukin. Mietityttää vaan tuo merkintä jäähyn vaihdosta. Googlettamalla aika nopsaan löytyi, että tuossa mallissa jotain ongelmia ollut, että liekkö suosiolla jäähy vaihdettu vai onko nämä jotain mainauskortteja, jotka on palautettu - onko edes mahdollista, että Jimms ottanut vastaan sellaisia palautuksia?

Moikka! Tuotekortin mukaisesti tää on käytetty kortti - komponentti on tehdaskorjattu joten siinä on uusi jäähy ja vuoden takuu.
 
Mikä virka tuolla teidän RTX 30 aika-arvio taulukolla on? 3 viikkoa sitten annoitte minulle arvioksi 1-2kk. Olettaisin siis nyt olevan jossain 1vko - 1kk 1vko tienoilla, no mitä vielä, uusi arvio on 2-3kk ilmeisesti tästä hetkestä. Alkuperäinen arvio oli siis KAKSI KUUKAUTTA pielessä. Nyt teidän arvio on, että julkaisupäivänä tilattu kortti tulee 6kk päästä tilauksesta. Tarjoatteko te maksutta vaihtoa johonkin vastaavaan malliin meille epäonnisille, jotka sattuivat kaupastanne tilaamaan näitä kortteja joita ei edes yritetä valmistaa?
 
Mikä virka tuolla teidän RTX 30 aika-arvio taulukolla on? 3 viikkoa sitten annoitte minulle arvioksi 1-2kk. Olettaisin siis nyt olevan jossain 1vko - 1kk 1vko tienoilla, no mitä vielä, uusi arvio on 2-3kk ilmeisesti tästä hetkestä. Alkuperäinen arvio oli siis KAKSI KUUKAUTTA pielessä. Nyt teidän arvio on, että julkaisupäivänä tilattu kortti tulee 6kk päästä tilauksesta. Tarjoatteko te maksutta vaihtoa johonkin vastaavaan malliin meille epäonnisille, jotka sattuivat kaupastanne tilaamaan näitä kortteja joita ei edes yritetä valmistaa?
Sivukaupalla tätä samaa jahkaamista. Ei Jimm's pysty näytönohjaimia taikomaan tyhjästä ilmasta ja kuten juuri blogissa kertoivat niin kunnon arvioita ei ole antaa koska noita kortteja tulee täysin satunnaisesti valmistajilta.
 
Mikä virka tuolla teidän RTX 30 aika-arvio taulukolla on? 3 viikkoa sitten annoitte minulle arvioksi 1-2kk. Olettaisin siis nyt olevan jossain 1vko - 1kk 1vko tienoilla, no mitä vielä, uusi arvio on 2-3kk ilmeisesti tästä hetkestä. Alkuperäinen arvio oli siis KAKSI KUUKAUTTA pielessä. Nyt teidän arvio on, että julkaisupäivänä tilattu kortti tulee 6kk päästä tilauksesta. Tarjoatteko te maksutta vaihtoa johonkin vastaavaan malliin meille epäonnisille, jotka sattuivat kaupastanne tilaamaan näitä kortteja joita ei edes yritetä valmistaa?
Tiedätkö mitä sana arvio tarkoittaa?
 
Sivukaupalla tätä samaa jahkaamista. Ei Jimm's pysty näytönohjaimia taikomaan tyhjästä ilmasta ja kuten juuri blogissa kertoivat niin kunnon arvioita ei ole antaa koska noita kortteja tulee täysin satunnaisesti valmistajilta.
Näinpä, alkaa jo kyllästyttää. Ei myyjällä ole myöskään mitään velvollisuutta antaa tilalle jotain muuta tuotetta. Ostaja voi aina peruuttaa tilauksensa, jos ei kiinnosta odottaa tuotetta, jota ei ole varastossa. Lähinnä tuota valitusta tulee todennäköisesti siitä, kun on tilattu alun nvidia alennuksilla eikä haluta itse vaihtaa kaliimpiin nykyhintoihin paremman saatavuuden perässä, niin jonkun muun pitäisi se kustantaa...
 
Kaksi fyysiesti täysin identtistä korttia, toiseen on asennettu tehdasylikellotettu bios. 20 euroa hintaeroa.

Asus GeForce RTX 3080 TUF
Syyskuu: 55kpl
Lokakuu: 0kpl
Marraskuu: 14kpl
Aika arvio miloin ensimmäinen päivä on toimiettu: 2-3 KUUKAUTTA tästä päivästä lähtien

Asus GeForce RTX 3080 TUF OC
Syyskuu: 40kpl
Lokakuu: 142kpl
Marraskuu: 160kpl
Aika arvio miloin ensimmäinen päivä on toimiettu: 1-2 viikkoa tästä päivästä lähtien

Eli käytännössä tuota non-OC mallia ei edes jakseta tehdä. Julkaisun jälkeen 14kpl toimitettu. Kohta varmaan peruvat koko kortin ja heittävät tilauksemme kuuseen. Kyllä oli hieno asiakaskokemus.
 
Kaksi fyysiesti täysin identtistä korttia, toiseen on asennettu tehdasylikellotettu bios. 20 euroa hintaeroa.

Asus GeForce RTX 3080 TUF
Syyskuu: 55kpl
Lokakuu: 0kpl
Marraskuu: 14kpl
Aika arvio miloin ensimmäinen päivä on toimiettu: 2-3 KUUKAUTTA tästä päivästä lähtien

Asus GeForce RTX 3080 TUF OC
Syyskuu: 40kpl
Lokakuu: 142kpl
Marraskuu: 160kpl
Aika arvio miloin ensimmäinen päivä on toimiettu: 1-2 viikkoa tästä päivästä lähtien

Eli käytännössä tuota non-OC mallia ei edes jakseta tehdä. Julkaisun jälkeen 14kpl toimitettu. Kohta varmaan peruvat koko kortin ja heittävät tilauksemme kuuseen. Kyllä oli hieno asiakaskokemus.
Kannattaa valittaa Asukselle eikä Jimmsille.
 
Näinpä, alkaa jo kyllästyttää. Ei myyjällä ole myöskään mitään velvollisuutta antaa tilalle jotain muuta tuotetta. Ostaja voi aina peruuttaa tilauksensa, jos ei kiinnosta odottaa tuotetta, jota ei ole varastossa. Lähinnä tuota valitusta tulee todennäköisesti siitä, kun on tilattu alun nvidia alennuksilla eikä haluta itse vaihtaa kaliimpiin nykyhintoihin paremman saatavuuden perässä, niin jonkun muun pitäisi se kustantaa...

Niinpä, aika pahasti tämä alkaa kyllästyttämään, että lupaillaan jotain päiviä, ei niissä pysytä ja käytännössä kaupitellaan tuotteita joita ei ole edes aikomus toimittaa taikka valmistaa markkinointikikkana. Kusetettu fiilis. Valittetavasti Jimms nyt kauppiaana pääsi osalliseksi tähän kusetukseen.
 
Eikö noista käsittelyajoista olisi hyvä laittaa joku banneri nettisivuille, niin ei tarvitsisi jokaisen ihmetellä ja kysellä erikseen? Tyyliin tilausten käsittelyaika tällä hetkellä x-x arkipäivää. Ja myös noista aspan ruuhkistakin voisi tiedottaa selkeästi nettisivuilla eikä vain Facebookissa ja täällä.

Kiitos palautteesta! Hyllytuotteiden osalta toimitusaika-arvio onkin päivitetty ruuhkan vuoksi, uusi arvio on tosiaan 1-6 työpäivää kun se sesonkiajan ulkopuolella on 1-4 työpäivää. Laitan toiveen/palautteen ruuhkatiedotteesta eteenpäin.
 
Kaksi fyysiesti täysin identtistä korttia, toiseen on asennettu tehdasylikellotettu bios. 20 euroa hintaeroa.

Asus GeForce RTX 3080 TUF
Syyskuu: 55kpl
Lokakuu: 0kpl
Marraskuu: 14kpl
Aika arvio miloin ensimmäinen päivä on toimiettu: 2-3 KUUKAUTTA tästä päivästä lähtien

Asus GeForce RTX 3080 TUF OC
Syyskuu: 40kpl
Lokakuu: 142kpl
Marraskuu: 160kpl
Aika arvio miloin ensimmäinen päivä on toimiettu: 1-2 viikkoa tästä päivästä lähtien

Eli käytännössä tuota non-OC mallia ei edes jakseta tehdä. Julkaisun jälkeen 14kpl toimitettu. Kohta varmaan peruvat koko kortin ja heittävät tilauksemme kuuseen. Kyllä oli hieno asiakaskokemus.
Kyllä varmasti siinä tilanteessa, missä ASUS virallisesti sanoo, että ei valmista tuota TUF variaatiota kortista, vaihdetaan kaikille tilaajille tuo TUF OC/vastaavava kortti samalla hinnalla, mutta ennen asuksen omaa sanaa niin turha lähteä nyt mitään osoittelemaan varsinkaan jimmssin suuntaan, kun ASUShan tässä päättää, mitä kortteja tulee linjoilta ulos :confused: :confused:
 
Mun rahat seisoo kasvamassa korkoa Jimmsin, ei Asuksen tilillä.

Hei! Kuten tuossa blogikirjoituksessa toimme ilmi, niin tilanne ei valitettavasti ole "meidän käsissämme" vaan huono saatavuus ja pitkät toimitusajat ovat monen tekijän summa. Eri korttimalleihin kun pitäisi vielä olla juuri tietynlaista chippiäkin :/

Muuttuisimme mieluusti näytönohjaimiksi, jos voisimme. Valitettavasti tässä vaiheessa ratkaisuja on rajallisesti - tilauksen voi jättää voimaan jolloin näytönohjain varautuu sille silloin kun sitä mahdollisesti joskus tulee, näytönohjaimen voi vaihtaa toiseen tuotteeseen (jolloin jonopaikka nollaantuu) tai tilauksen voi perua, jolloin tietenkin palautamme rahat tilillesi ensi tilassa.
 
Hei! Kuten tuossa blogikirjoituksessa toimme ilmi, niin tilanne ei valitettavasti ole "meidän käsissämme" vaan huono saatavuus ja pitkät toimitusajat ovat monen tekijän summa. Eri korttimalleihin kun pitäisi vielä olla juuri tietynlaista chippiäkin :/

Muuttuisimme mieluusti näytönohjaimiksi, jos voisimme. Valitettavasti tässä vaiheessa ratkaisuja on rajallisesti - tilauksen voi jättää voimaan jolloin näytönohjain varautuu sille silloin kun sitä mahdollisesti joskus tulee, näytönohjaimen voi vaihtaa toiseen tuotteeseen (jolloin jonopaikka nollaantuu) tai tilauksen voi perua, jolloin tietenkin palautamme rahat tilillesi ensi tilassa.
Ihan vain uteliaisuudesta mietin, että onko aspalla mahdollisuutta muuttaa tilauksen maksutapaa ennakkomaksusta postiennakoksi jälkikäteen tilausta peruuttamatta? Toimisi näissä tapauksissa :)
 
Kyllä varmasti siinä tilanteessa, missä ASUS virallisesti sanoo, että ei valmista tuota TUF variaatiota kortista, vaihdetaan kaikille tilaajille tuo TUF OC/vastaavava kortti samalla hinnalla, mutta ennen asuksen omaa sanaa niin turha lähteä nyt mitään osoittelemaan varsinkaan jimmssin suuntaan, kun ASUShan tässä päättää, mitä kortteja tulee linjoilta ulos :confused: :confused:
Ja tuossakin tapauksessa nimenomaan Asuksen pitää hoitaa nuo korvaavat toimitukset vanhoilla non-OC hinnoilla, koska yksikään jälleenmyyjä ei tule omalla kustannuksellaan noita vaihtamaan.

Edit: Paitsi tietty jos siihen mennessä tapahtuu sellainen ihme, että hinnat menevät alle noiden vanhojen - jos tässä nyt oikein kauan odotellaan :rolleyes:
 
En mä voi kuluttajana tietää valmistetaanko jotain kortteja, milloin niitä saadaan jne. Jos kaupassa myydään jotain ja heitetään arvioita milloin niitä tulee eikä ne ole ihan järjettömiä heittoja niin pakkohan mun on niihin perustaa odotukseni. Miksi Jimms kaupittelee olemattomia tuotteita? Luulis heillä olevan hieman paremmat kontaktit valmistajiin kuin tällaisella perustallaajaalla kuin minulla.

Kun 3kk päästä ostoksesta ei tuotetta näy yhtään missään ja toimitusaika-arvioksi näytetään keskisormea NVidia/Asus/Jimms akselilta niin kyllähän se pistää vituttamaan. Väittääkö joku mulle, että tämä on hyvä asiakaskokemus? Nyt vietiin rahat ja käteen jäi tyhjä arpa. Toki voin peruuttaa ja hypätä jonkun muun jonon perällä korotettuun hintaan, tosi kivaa. Jos olisin saanut tiedon julkaisussa että hei, emme muuten tätä korttia toimita/valmista niin olisin voinut sitten ostaa jotain muuta. Ei olisi mennyt 3kk hukkaan odotellessa vaporwarea.

Pahoittelen, että puran vitutusta tänne, mutta johonkin pitää päästä tästä avautumaan.
 
Itsellä Strix 3080 non OC tilauksessa. En tiedä onko noita edes suomeen tullut vielä yhtään kappaletta. Lähinnä tässä tilanteessa harmittaa, että korttia ei voi vaihtaa esimerkiksi OC malliin (välirahat luonnollisesti maksamalla), jota tunnutaan sentään valmistavan. Siis samalla aikaleimalla. Kortti tilattu 17.9. Jos tuon nyt vaihtaa toiseen 8.12 aikaleimalla niin ihan turha homma. Luulen, että sen 3080 TI:n saa jopa nopeammin seuraavista arpajaisista keväällä kuin tänään tilatun strixin. Muutenkaan tuo vaihto ei olisi mitenkään epäreilu, koska olisihan sitä voinut tilata jotain muuta alunperinkin jos olisi tiennyt, että tätä mallia ei sitten ole tulossa koskaan.

Ei tämä saatavuus ole Jimssin vika millään lailla. Ainoastaan tuo että jos mallia X ei ole tulossa, niin sitä ei voi vaihtaa korvaavaan malliin. Pitää tehdä kokonaan uusi tilaus. Tähänkin olisi toki voinut varautua, jos olisi voinut tilata enemmän kuin 1 kappaleen... Noh ehkä se on sitten se 3080 TI malli mikä tulee sitten ostettua. (Tarvitsen Cuda-coreja, joten amd ei ole vaihtoehto. Ikävä kyllä.)
 
En mä voi kuluttajana tietää valmistetaanko jotain kortteja, milloin niitä saadaan jne. Jos kaupassa myydään jotain ja heitetään arvioita milloin niitä tulee eikä ne ole ihan järjettömiä heittoja niin pakkohan mun on niihin perustaa odotukseni. Miksi Jimms kaupittelee olemattomia tuotteita? Luulis heillä olevan hieman paremmat kontaktit valmistajiin kuin tällaisella perustallaajaalla kuin minulla.

Kun 3kk päästä ostoksesta ei tuotetta näy yhtään missään ja toimitusaika-arvioksi näytetään keskisormea NVidia/Asus/Jimms akselilta niin kyllähän se pistää vituttamaan. Väittääkö joku mulle, että tämä on hyvä asiakaskokemus? Nyt vietiin rahat ja käteen jäi tyhjä arpa. Toki voin peruuttaa ja hypätä jonkun muun jonon perällä korotettuun hintaan, tosi kivaa. Jos olisin saanut tiedon julkaisussa että hei, emme muuten tätä korttia toimita/valmista niin olisin voinut sitten ostaa jotain muuta. Ei olisi mennyt 3kk hukkaan odotellessa vaporwarea.

Pahoittelen, että puran vitutusta tänne, mutta johonkin pitää päästä tästä avautumaan.
Ehkä parempi ketju avautumiselle aiheesta on täällä: NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Tottakai tuollainen ketuttaa, mutta Jimms ei tässä ole se iso pahis ja ovat lähinnä pirullisessa välikädessä yleisen huonon saatavuuden ja esim. Asuksen touhujen kanssa. Yleisesti tiedossa, että valmistajiltakaan ei saa mitään järkeviä saatavuustietoja tällä hetkellä.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
254 645
Viestejä
4 427 581
Jäsenet
73 389
Uusin jäsen
L79

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom