• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Nyt jumalauta @Jimm's . Pitkän ja onnellisen yhteiselon jälkeen kanssanne nyt on pakko antaa vähän suoraa palautetta. Pistähän sinne ylöspäin valumaan, tämä ei varmastikaan ole juuri *sinun* tekeleitäsi mutta olet ainoa suora kavava korporaatioonne joten koita kestää.

Mitä helvetin perkelettä tämä nyt taas on?

1607081182876.png


Se ei riitä että ette saa kolmeen kuukauteen toimitettua tuotetta tai edes antamaan järkevää arviota ( onko se luvattu joulukuun alun exeli jo tulossa?! ) . Ette suostu antamaan jonotietoja asiakkaille - edes näin kuukausien päästä kun ei voi enää vedota julkaisupäivän ruuhkaan. Hilaatte hintoja lähes päivittäin ylös ( tuon kuvan tuotteen lähtöhinta oil 759,9€! ) ja nyt olette kaikessa viisaudessanne päättäneet vielä meiltä sen ainoan mikroskooppisen huvin, jota tämä paskashow on tarjonnut: ette enää kerro koska tuotteita tulee ja on tullut - millään merkittävällä tarkkuudella siis.

Kuka helvetin tyhjäpää on tämänkin tempauksen taas ideoinut? Naamakuva tikkatauluun ja kahvihuoneen seinälle. Kauhistuttaa katsoa teidän valumista The Tietotekniikkaintoilijoiden ykkösliikkeestä ja "one of us" -putiikista Gigantin ja muiden paskalaitosten suuntaan tällaista tahtia.

Ei auta tuskaan, mutta tuo malli kannattaa jo tilata Verkkiksestä noudolla (899), niin ei tartte maksella mihinkään rahoja ennakkoon. Säästää samalla ton neljäkymppiä ja ottaa sillä asennusolutta kylkeen!
 
RTX -tilannepäivityksestä!
Tiedote on vielä työn alla ja selvityksessä, mutta pyrkimyksenä on saada mailitiedote jakoon ensi viikon aikana.
 
Tuosta nyt lähinnä ensimmäisenä ajatuksena päähän nousi sellainen, että nyt kun ei kerrota enää eräkokojan niin nythän voidaan myydä tiskin alta "enemmän tarjoaville" (=myöhemmin korkeammalla hinnalla tilanneille/konepaketeissa tilanneille jne) kortit ensin kun ainoa keino tilauksen seuraamiseen piilotetaan.

Vastattiin tuossa jo liittyen RTX -tilannepäivityksen statusta, eli sellainen on kyllä kovasti työn alla ja pyrkimyksenä on tiedottaa ensi viikon aikana taas kootusti mailitse.
Tämä kommentti oli kuitenkin sisällöltään sen verran absurdi, että koimme tarpeelliseksi vielä erikseen painottaa:

Tilatut tuotteet toimitetaan jonottajille sitä mukaa kun tavaraa suinkin saapuu. Mitään jononohitusta, huutokauppaa tai muuta kikkailua emme harrasta.

Kiitos jälleen kaikille kollektiivisesti aktiivisesta keskustelusta ja palautteista!
 
Viimeksi muokattu:
En ymmärrä miksi ihmiset täällä vinkuvat korttejaan. Ei teidän elämänne siitä kortista ole kiinni. Saatavuutta ei ole, eikä Jimm's sille mitään mahda. Niitä tulee kun tulee. Ottakaa vain ihan rauhallisesti ja tehkää jotain muuta sillä välin.
Juu mutta paremmilla saatavuustiedoilla tietäisi, pitääkö sitä muuta tekemistä keksiä viikoksi, kuukaudeksi vai ens juhannukseen asti.
 
Eiköhän noita TUFeja ole asiakastilausmäärä tuhansissa (OC+non-OC), 740e on tosiaan ollut lähtöhinta ja noissa on se msrp noussut huimasti johtuen siitä että markkinoiden parhaimpia AIB -malleja joten se tuntuu asiakkaalle kannattavalta, moni kuitenkin pyörittelee näitä kortteja ja jos on 740€ maksettu markkinoiden ykkösmallisesta 3080:sta niin se on helppo jälkikäteen myydä jollekin hätääntyneelle reilulla katteella, vaikka kävisikin niin että päätyy itse johonkin toiseen korttiin.
 
Itsellä Jimmsin paketti maannut 2.12. lähtien Liedon terminaalissa kuljetusyksikössä ja odottamassa liikahtamista tänne pk-seudulle. Elättelin myös toiveita, että olisi viikonlopuksi tullut. Taitaa vaan tällä hetkellä niin paljon liikkua ihmisten paketteja, että rakennusten ja pakettihihnojen kapasiteetti ei vaan riitä nopeassa aikataulussa kaikkea käsittelemään. Eli, jos asut pk-seudulla, älä pidättele hengitystä viikonlopun suhteen jos sama vauhti kun omalla paketilla. :)
Jooh.. Itellä makasi paketti Liedossa 30.11. lähtien ja oli tänään teleportannu Vantaan lajitteluun (ei siis ollut kuljetusskannausta välissä) ja nähtävästi toimitusaika-arvio oli päivittynyt maanantaille, eli jos pitää paikkansa, niin 1 viikko kestää 150 kilsaa kuskata - semmosta reipasta 20km/päivä marssitahtia siis. :D
Toivottavasti toi nyt pitää, niin pääsee uudella koneella pelailemaan kyperpunkkia tuoreeltaan! :comp2:
 
Itselläni ei ole RTX:lle vielä mitään tulenpalavaa kiirettä hankkia, enkä siten ole minnekään pistänyt tilausta. Saatavuuksista ja jonottelusta siis en mitään osaa kommentoida.

Mutta mietityttää että mikä ihme tuon Asus RTX 3080 TUF:n hinnan on nostanut noin korkeaksi? Julkaisun aikaan hinta oli tosiaan ~739€ (taisi olla jokin julkaisutarjous), ja viimeksi kun katsoin niin jotain ~800€ luokkaa. Mutta että OC-mallista nyt 940€?
Nyt hei, Telialtakin saa kyseistä korttia 899€ (no siis ei saa tällä hetkellä, kun ei ole varastossa - mutta kumminkin).

SIIS TELIALTA! Vaikka 12-36kk korottomalla osamaksulla. Telialla on aina (ollut) vähintään se satanen ilmaa leivottuna noihin komponenttien hintaan, miten ihmeessä siellä on nyt korttia tarjolla 40€ halvemmalla kuin Jimmsillä? Joku tässä nyt vetää välistä ja pahasti, onko se Jimm's, maahantuoja vai valmistaja?
 
RTX -tilannepäivityksestä!
Tiedote on vielä työn alla ja selvityksessä, mutta pyrkimyksenä on saada mailitiedote jakoon ensi viikon aikana.

Suosittelen kopioimaan, mutta parantamaan kilpailijanne viikottaista (?) statusilmoitusta tilatusta tuotteesta:
1607086322418.png

Tämän viestin informaation arvo lähentelee nollaa. Mutta mikäli lisäätte tiedon, että olette tilanneet X kappaletta tuotteita ja asiakas on jonossa paikalla Y, asiakaspalvelunne voisi keskittyä oikeisiin töihin (ja asiakkaat olisivat tyytyväisiä avoimesta viestinnästä).
 
Itselläni ei ole RTX:lle vielä mitään tulenpalavaa kiirettä hankkia, enkä siten ole minnekään pistänyt tilausta. Saatavuuksista ja jonottelusta siis en mitään osaa kommentoida.

Mutta mietityttää että mikä ihme tuon Asus RTX 3080 TUF:n hinnan on nostanut noin korkeaksi? Julkaisun aikaan hinta oli tosiaan ~739€ (taisi olla jokin julkaisutarjous), ja viimeksi kun katsoin niin jotain ~800€ luokkaa. Mutta että OC-mallista nyt 940€?
Nyt hei, Telialtakin saa kyseistä korttia 899€ (no siis ei saa tällä hetkellä, kun ei ole varastossa - mutta kumminkin).

SIIS TELIALTA! Vaikka 12-36kk korottomalla osamaksulla. Telialla on aina (ollut) vähintään se satanen ilmaa leivottuna noihin komponenttien hintaan, miten ihmeessä siellä on nyt korttia tarjolla 40€ halvemmalla kuin Jimmsillä? Joku tässä nyt vetää välistä ja pahasti, onko se Jimm's, maahantuoja vai valmistaja?
Kysynnän ja tarjonnan laki. Sellaisen tuotteen hinta nousee joka on suosittu ja vähän saatavissa ja päin vastoin.
 
SIIS TELIALTA! Vaikka 12-36kk korottomalla osamaksulla. Telialla on aina (ollut) vähintään se satanen ilmaa leivottuna noihin komponenttien hintaan, miten ihmeessä siellä on nyt korttia tarjolla 40€ halvemmalla kuin Jimmsillä? Joku tässä nyt vetää välistä ja pahasti, onko se Jimm's, maahantuoja vai valmistaja?
Valmistaja/maahantuoja. Ne jotka tilasivat tuota SKU:ta syyskuun aikana saavat edelleen sen tuotteen tuohon alkuperäseen hintaan. Ja epäilen että telian toimitusmäärä noiden korttien suhteen vaihtelee siinä muutaman ja muutaman kymmenen välillä, he ovat kuitenkin pääosin mun käsityksen mukaan telefirma ja tuo niiden lafka on sidebusinessia ja siellä on varmaan 1 jannu läpällä heittänyt kauppaan tilattavaksi noita kortteja ja todellisuudessa saattaa meinata sitä että joku tsekkaa kerran viikossa onko tukkureilla saatavissa, verrattuna pääsääntösiin PC-lafkoihin joissa se on päivittäistä rumbaa ja kyselyä pitkin eri kanavia.
 
Minkä päivän tilauksissa siellä mennään tällä hetkellä? :)
Mietin vaan, että kun tänä keskiviikkona laitoin näyttiksen tilaukseen, niin kannattaako toivoa ensi keskiviikoksi edes kotiin (turku)?
Ideana olisi noutaa loput osat kivijalasta silloin :hmm:
 
Minkä päivän tilauksissa siellä mennään tällä hetkellä? :)
Mietin vaan, että kun tänä keskiviikkona laitoin näyttiksen tilaukseen, niin kannattaako toivoa ensi keskiviikoksi edes kotiin (turku)?
Ideana olisi noutaa loput osat kivijalasta silloin :hmm:
Riippuu minkä näyttiksen.
 
Minkä päivän tilauksissa siellä mennään tällä hetkellä? :)
Mietin vaan, että kun tänä keskiviikkona laitoin näyttiksen tilaukseen, niin kannattaako toivoa ensi keskiviikoksi edes kotiin (turku)?
Ideana olisi noutaa loput osat kivijalasta silloin :hmm:

Sunnuntai-illassa mentiin viimeksi kun asiaa kyseltiin!
 
Suosittelen kopioimaan, mutta parantamaan kilpailijanne viikottaista (?) statusilmoitusta tilatusta tuotteesta:
1607086322418.png

Tämän viestin informaation arvo lähentelee nollaa. Mutta mikäli lisäätte tiedon, että olette tilanneet X kappaletta tuotteita ja asiakas on jonossa paikalla Y, asiakaspalvelunne voisi keskittyä oikeisiin töihin (ja asiakkaat olisivat tyytyväisiä avoimesta viestinnästä).

Kiitos, välitän tämänkin palautteen eteenpäin.
 
Valmistaja/maahantuoja. Ne jotka tilasivat tuota SKU:ta syyskuun aikana saavat edelleen sen tuotteen tuohon alkuperäseen hintaan. Ja epäilen että telian toimitusmäärä noiden korttien suhteen vaihtelee siinä muutaman ja muutaman kymmenen välillä, he ovat kuitenkin pääosin mun käsityksen mukaan telefirma ja tuo niiden lafka on sidebusinessia ja siellä on varmaan 1 jannu läpällä heittänyt kauppaan tilattavaksi noita kortteja ja todellisuudessa saattaa meinata sitä että joku tsekkaa kerran viikossa onko tukkureilla saatavissa, verrattuna pääsääntösiin PC-lafkoihin joissa se on päivittäistä rumbaa ja kyselyä pitkin eri kanavia.

Siis, joku Telialta on nyt luultavasti haistanut hyväkatteisen tuotteen jolla kysyntää. Sitä se ei ehkä ollut julkaisussa, mut tilanne eri. Ja ilman muuta useampi yritys ottaa sellaisen tuotteen valikoimiinsa, jolla saa hyvää katetta.
 
Valmistaja/maahantuoja. Ne jotka tilasivat tuota SKU:ta syyskuun aikana saavat edelleen sen tuotteen tuohon alkuperäseen hintaan. Ja epäilen että telian toimitusmäärä noiden korttien suhteen vaihtelee siinä muutaman ja muutaman kymmenen välillä, he ovat kuitenkin pääosin mun käsityksen mukaan telefirma ja tuo niiden lafka on sidebusinessia ja siellä on varmaan 1 jannu läpällä heittänyt kauppaan tilattavaksi noita kortteja ja todellisuudessa saattaa meinata sitä että joku tsekkaa kerran viikossa onko tukkureilla saatavissa, verrattuna pääsääntösiin PC-lafkoihin joissa se on päivittäistä rumbaa ja kyselyä pitkin eri kanavia.

Juuri näin eli olemassa olevien tilausten hinnoittelu ei muutu!
Sivuilla olevat hinnat heijastavat kaikkien tuotteiden kohdalla toimittajiemme hintatasoa ja ne päivittyvät tasaiseen tahtiin.
 
Asiakaspalautteena komppaan myös tätä yleisajatusta että ei ole todellakaan oikea suunta lähteä piilottelemaan näitä toimitustietoja yhtään entisestään.
Yleensä en kommentoi mitään foorumeilla mutta samaa mieltä yllä olevasta kommentista. Muutenkin yleisesti tilausmäärän piilottaminen yli 25 ei ole hyvä ratkaisu. Olen tilaillut paljon jimmsiltä tavaraa vuosien varrella ja ikinä ei ole tuntunut hyvältä idealta tilausmäärien kokonaismäärien piilottelu.
 
24.11.2020 tehty tilaus jumissa. 30.11. vaihdoin viipyvän osankin maililla, mutta spostissa vielä ruuhkaa kun maanantain maileja ei ole purettu. Odotellaan odotellaan.
 
Juu mutta paremmilla saatavuustiedoilla tietäisi, pitääkö sitä muuta tekemistä keksiä viikoksi, kuukaudeksi vai ens juhannukseen asti.
JUURI vastattu ----saatavuustiedote TULEE ensi viikolla? Tämä on luetun ymmärtämistä....
kuitenkin edellinen marraskuun puolivälissä....
 
24.11.2020 tehty tilaus jumissa. 30.11. vaihdoin viipyvän osankin maililla, mutta spostissa vielä ruuhkaa kun maanantain maileja ei ole purettu. Odotellaan odotellaan.

Itse odottelen vastausta n. Viikko sitten laitettuun RMA-asiaan. Kyllä se joskus.
 
JUURI vastattu ----saatavuustiedote TULEE ensi viikolla? Tämä on luetun ymmärtämistä....
kuitenkin edellinen marraskuun puolivälissä....

Se saatavuustiedote perustuu toteutuneisiin eriin (tänään varmistettu Jimms'in aspasta). Joten sillä tiedotteella ei tee käytännössä yhtään mitään, koska siitä selviää vain milloin ohjain tulisi jos ohjaimia tulee entiseen malliin. Arvio ei pidä paikkaansa siinä vaiheessa kun ohjaimia tulee aiempaa enemmän tai vähemmän. Tämä ei ollut tähän asti ongelma kun saapuneet erät listattiin tarkasti, jatkossa tätä päättelyä ei voi tehdä.

Joten se siitä luetun ymmärtämisestä.
 
Se saatavuustiedote perustuu toteutuneisiin eriin (tänään varmistettu Jimms'in aspasta). Joten sillä tiedotteella ei tee käytännössä yhtään mitään, koska siitä selviää vain milloin ohjain tulisi jos ohjaimia tulee entiseen malliin. Arvio ei pidä paikkaansa siinä vaiheessa kun ohjaimia tulee aiempaa enemmän tai vähemmän. Tämä ei ollut tähän asti ongelma kun saapuneet erät listattiin tarkasti, jatkossa tätä päättelyä ei voi tehdä.

Joten se siitä luetun ymmärtämisestä.
Niin arvio on arvio se ei voi olla fakta?
sama valuvika on meterologin ammatissa...
 
Niin, nyt sä oot asian ytimessä. Aiemmin Jimm's tarjoili faktoja, nyt enää pelkkiä arvioita. Eilen satoi vs. Eilen taisi sataa.
Jimm'sin kristallipallo taitaa olla huollossa, niin eivät voi faktoja tarjoa. Arviot ovat parasta mitä tulevaisuuteen voi antaa.
 
Joku näppärä koodari vois toki tehdä tilaukseen nappulan jossa ei varastossa olevan tuotteen kohdalla olis vaihtoehtona peruuta/vaihda tuote saldolla olevaan. Sit kun asiakas innostuu sen vaihtaan niin tulee automaatti hyvitys/lisämaksulirpake millä saa eron kuitattua. Ja samalla tilaus siirtyy paketointiin. Nykyään tuo tavaran vaihto menee sähköpostien kautta, mikä ei kovin nykyaikaa ole. *Kehitysidea*
 
Itseasiassa eilen klo 1458 seurannassa näkyi että lajiteltu Liedossa. Ja klo 1749 olisi jo kuljetuksessa... Että josko tässä tsäänssit vielä olisi :)
Mitään varoituksia mistään ei näkynyt. Ja Postin(!!) mukaan arvioitu toimitusaika olisi vielä tänään... Fingers crossed.

No vähemmän yllättäen tuskin enää tälle viikonlopulle tulee, juuri status muuttunut tuon kuljetuksen jälkeen muotoon "Lähetys on lajiteltu 04.12.2020 klo 18:47 VANTAA 01530"
Ärr... :p
Fyysisesti paketti jo parin kilsan päässä :D

Jahas, ja tätä kirjottessa toimitusaika muuttui "Lähetys on matkalla. Arvioitu toimitusaika on 07.12.2020 klo 19:00 mennessä. ". Prkl.
 
No vähemmän yllättäen tuskin enää tälle viikonlopulle tulee, juuri status muuttunut tuon kuljetuksen jälkeen muotoon "Lähetys on lajiteltu 04.12.2020 klo 18:47 VANTAA 01530"
Ärr... :p
Fyysisesti paketti jo parin kilsan päässä :D

Jahas, ja tätä kirjottessa toimitusaika muuttui "Lähetys on matkalla. Arvioitu toimitusaika on 07.12.2020 klo 19:00 mennessä. ". Prkl.
mullaki tuli sama :D
 
No vähemmän yllättäen tuskin enää tälle viikonlopulle tulee, juuri status muuttunut tuon kuljetuksen jälkeen muotoon "Lähetys on lajiteltu 04.12.2020 klo 18:47 VANTAA 01530"
Ärr... :p
Fyysisesti paketti jo parin kilsan päässä :D

Jahas, ja tätä kirjottessa toimitusaika muuttui "Lähetys on matkalla. Arvioitu toimitusaika on 07.12.2020 klo 19:00 mennessä. ". Prkl.
Pääkaupunkiseudulla posti jakaa myös lauantaisin paketteja. :thumbsup: Mullaki joskus näyttänyt perjantain kohdalla, että maanantaina toimitetaan vaikka onkin tullut jo lauantaina.
 
Pääkaupunkiseudulla posti jakaa myös lauantaisin paketteja. :thumbsup: Mullaki joskus näyttänyt perjantain kohdalla, että maanantaina toimitetaan vaikka onkin tullut jo lauantaina.
Myös Kuopiossa,luultavasti myös laajemminkin.Jimm's
Risut ensin,tosiaan vähän enemmän voisi panostaa tiedotukseen jonopaikasta tilanteessa kun jonot on viikkoja tai kuukausia pitkiä.Kiitokset siitä että kun EVGA lasti saapui niin toimitus lähti heti liikkeelle ja kun Postikin teki nappisuorituksen niin jo toisena päivänä oli kortti kädessä.
 
Joku näppärä koodari vois toki tehdä tilaukseen nappulan jossa ei varastossa olevan tuotteen kohdalla olis vaihtoehtona peruuta/vaihda tuote saldolla olevaan. Sit kun asiakas innostuu sen vaihtaan niin tulee automaatti hyvitys/lisämaksulirpake millä saa eron kuitattua. Ja samalla tilaus siirtyy paketointiin. Nykyään tuo tavaran vaihto menee sähköpostien kautta, mikä ei kovin nykyaikaa ole. *Kehitysidea*
Täh? Kyllä siellä tilauksestaan pystyy ihan itse vaihtaa tuotteita toisiin jos niin haluaa. Ainoa milloin ei pysty on jos asiakaspalvelua on pyytänyt muuttamaan tilauksessa jotain esim. hintaa tai tuotetta tjsp.
 
Jimm'sin kristallipallo taitaa olla huollossa, niin eivät voi faktoja tarjoa. Arviot ovat parasta mitä tulevaisuuteen voi antaa.
Mutta se mitä he voi antaa - ja antoivat tähän asti - on ne saapuneet erät. Ne on tiedossa, ja niiden "sumentamista" tässä purnataan.
 
Tilasin 27.11 muutaman toimisto -tarvikkeen kotiinkuljetuksella. En ole kuitenkaan saanut vielä seurantakoodeja, vaikka tilaus on maksettu heti samana päivänä ja kaikissa tavaroissa oli reippaasti varastosaldoa? Aikaisempi tilaus marraskuun alkupuolella meni nätistä läpi, ja tavarat tulivat jo seuraavana päivänä (!) noudettavaksi Smart postiin.
 
Voisiko @Jimm's kommentoida lyhyesti ja ytemikkäästi hieman tuota RTX 3000- ja RT 6000-sarjan korttien hintakehitystä.

Julkaisut ovat tapahtuneet, kortit tulleet myyntiin, mutta hinnat sen kuin jatkaa kasvamistaan. Onko tämä asia, johon te ette pysty vaikuttamaan, vai onko tämä vain mielivaltaista (kysynnän ja tarjonnan laki jne muut aku ankan parhaat)?

Näin kuluttajan näkökannalta tämä vain näyttää tietyllä tapaa tragikoomiselta. Tiedetään toki, että saatavuudet ovat valmistajien puolella heikot. Hinnat kasvavat viikosta toiseen, eikä tämä ole case ainoastaan teidän osaltanne.

Onko syy tähän hintakehitykseen jokin seuraavista (tai useampi)?

a) iso tilauskanta, huono saatavuus -> nostetaan hintoja ja puretaan tilausten backlogia sitä mukaan kun tavaraa saapuu,
b) tulospainetta / määrätty Casekingin suunnalta?
c) kilpailijat nostavat hintaa step-by-step -> haluatte tehdä samaa? Kuluttajan kannalta tämä näyttää jo pian kartellitoiminnalta (Jimms, Verkkokauppa.com, Gigantti, jne). Samoja tuotteitahan te keskenään myytte.
d) onko teidän sisäänostohinnat muuttuneet (tuleeko hintapaine GPU valmistajalta)?
e) jokin muu konkreettinen syy, mikä?

Ja tämä viesti oli suunnattu Jimmsille, ei tarkoitus herättää keskustelua sen enempää kanssaforumilaisten kanssa tässä langassa. Avoin kysymys johon toivon avointa vastausta.

Kiitos ja mukavaa joulun odotusta kaikille!
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
263 623
Viestejä
4 566 397
Jäsenet
75 251
Uusin jäsen
Gerry

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom