Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikös se vaikeamalla saveta ainoastaan niissä leiri paikoissa?Aika vittumaisia nuo savepaikat. Hienoa katella samoja "leffamaisia" kohtauksia uudestaan koska peli päätti että Laran köysi ei nyt osukkaan kiveen. Aloitin siis vaikeimmalla ja käy vituttamaan välistä
Kiitokset @no_way4000 uutislinkistä boxi ketjussa.Shadow of the Tomb Raider is the conclusion to Lara Croft's origin story. Lara must master a deadly jungle, overcome terrifying tombs, and persevere through her darkest hour. As she races to save the world from a Mayan apocalypse, Lara will ultimately be forged into the Tomb Raider she is destined to be.
The game hasn't set retail shelves on fire, and it looks like Square Enix is trying to encourage sales through a free trial. The following message was posted on the game's website.
In the Free Trial for Shadow of the Tomb Raider, you have full access to the opening levels of the critically acclaimed action-adventure. Unlock the complete game to carry over your progress and achievements!
It's unclear how successful this effort will be. We'll just have to wait and find out. The free trial appears to be a permanent promotion. The game is great so it deserves more success than it's garnering at the moment. It might not be as great as the prequels, but it's still a lot of fun, especially at 4K on Xbox One X!
In our review, we said, "Shadow of the Tomb Raider is a breathtaking conclusion to the modern Tomb Raider Trilogy, delivering a comprehensive fusion of series highlights. You experience all sides of her journey, fighting for survival while hunted or unleashing her prowess against challenging foes. Paired with advancements in its cinematic gameplay, the game is a strong contender among 2018's best single-player titles."
Löytyy myös PS4:lle jenkkistoresta.Ja nytten pääsee uusimman Laran kimppuun demon muodossa Xboxilla ja PC:llä :
Shadow of the Tomb Raider gets free trial on Xbox One and PC
29 tuntia Steamin mukaan meni läpipeluussa (100% completionist achievementti). Parempi kuin kaksi aiempaa kun tuntui olevan huomattavasti enemmän tutkimista eikä niin paljon räiskimistä. Ihan hyvä niin, kun tuliaseiden kanssa peli on aivan naurettavan helppo eikä tarvitse olla edes mikään kynäripro. Perception kukka naamaan ja ihan sama vaikka tulis 10000 vihollista yhtä aikaa niin pystyi seisomaan paikoillaan ja nakuttamaan kaks kutia päähän jokaista bullet timen päristessä menemään.
Tää varmaan selviskin jo, mut ei niitä tosiaan mitenkään luoda, vaan käytetään ihan suoraan jos on riittävästi rehuja kerättynä. Tosin, osa noista vaatii, että oikea skilli on käytössä.Mutta siis, tulin kohtaan jossa peli sanoo "use [?] to ... herbal mixtures", en nyt muista lukiko tuossa "create herbal mixtures" vai ihan vaan "use"...mutta en nyt ihan ymmärrä että missaanko jotain olennaista craftaus menua jota ei löydy key bindingista. Siis rämpyttämällä F1-F4 voi käyttää healingiä ja jotain muuta mutta onko minun tarkoitus kirjaimellisesti luoda jotain jossain vai ihan vaan rämpyttää noita F1-F4 ja muistaa ulkoa että mikä on mikä?
Tää varmaan selviskin jo, mut ei niitä tosiaan mitenkään luoda, vaan käytetään ihan suoraan jos on riittävästi rehuja kerättynä. Tosin, osa noista vaatii, että oikea skilli on käytössä.
Ihan mukava peli tää oli ja tuli pelattua ekalla kerralla Completionist ja Dr. Croft -saavutuksiin, eli kaikki kerättynä. Lisäosat on kyllä vähän pettymyksiä kestoltaan, sellasia nopeita läpijuoksuja lähinnä. Ei ole odotukset kovin korkealla ton The Nightmare -lisärin osalta.
Mun mielestä nykyajan DLC- kulttuuri on melko perseestä. Ketä nyt oikeasti kiinnostaa pelata tunnin verran kuussa tällaista peliä? Immersio vaatii aikaa ja kontrollitkaan ei välttämättä tule selkänahasta. Olisivat voineet käyttää saman ajan ja rahan siihen että tekevät 1 kpl oikeita lisäosia yhdellä juonellisella kokonaisuudella. Silloin varmaan Steam-arviotkin lisäosista voisi olla jotain muuta kuin negatiivisia. Ehkä hommaan tuon season passin joskus vuoden päästä alennuksesta kun kaikki on julkaistu, mutta toisaalta seitsemän challenge tombin vetäminen ilman mitää eheää kokonaisuutta kuulostaa vähän ankealta. Niiden koko pointtihan on se, että ne on mukavia ekstroja silloin kun on tekemässä jotain ihan muuta ja sattumalta sellaisen löytää.
Mä ostin season passin kera niin nytten on julkaistu kaksi DLC ja kun nightmare julkaistaan niin silloin kannattaa vasta jatkaa pelaamista?Allekirjoitan tämän täysin, ekat kaksi osaa tuli pelattua vuoden kaksi julkaisujen jälkeen season passien kera ja viimeisimmän osan (Croft-versio) hankin jo ennakkona ja kyllähän nämä dlc:t näin irrallisena pelaten tuntuu jotenkin tyhjältä, sopisi siis parhaiten pelata main storyn yhteydessä.
Mä ostin season passin kera niin nytten on julkaistu kaksi DLC ja kun nightmare julkaistaan niin silloin kannattaa vasta jatkaa pelaamista?
Itse olen siinä kohdalla noin kun ekasta kylästä jatkettaan eteenpäin(Huomasi kyllä että neljäydin cpu otti aika hanakasti kiinni, eiköhän toi jouda tänä vuonna jo vaihtoon)
Ite pelasin Rise of the tomb raiderin launchissa lävitse ja sitten jälkeenpäin ostin season passin ja pelasin sitten toisen yksinpelin kampanjan aikana mutta tää ei jostain syystä vain sytytä niin paljoa kuin aikasemmat niin paree ehkä vain antaa laran odotella siellä ja sitten yhdellä kertaa peli läpäistä läpi ja unohtaa ellei sitten parane meno Peruvian Junglen jälkeenVähän vaikiata lähteä ketään neuvomaan oman pelaamisen suhteen, jokainen pelaa toki kuten itse parhaiten näkee
Jos olisin vain itse malttanut, olisi pitänyt odottaa kunnes viimeinenkin dlc on julkaistu ja siinä sivussa pelikin optimoitu bugeineen, itselläni esim. Paititissa kaatuili jatkuvalla syötöllä joka söi fiilistä (7700K & 1080TI), asensin jopa testimielessä vara-ssd:lle käyttiksen & pelin mutta mikään ei muuttunut, osalla kaatuilee edelleenkin pelin suurimmissa hubeissa, osalla taasen ei.
Olihan se vähän huvittavaa pelata noi pari DLC:tä varsinaisen tarinan jälkeen, kun menevät tavallaan "ristiin". Parhaiten ne tarinaan sopii jos ne tosiaan pelaa muun pelin ohessa.Vähän vaikiata lähteä ketään neuvomaan oman pelaamisen suhteen, jokainen pelaa toki kuten itse parhaiten näkee
Jos olisin vain itse malttanut, olisi pitänyt odottaa kunnes viimeinenkin dlc on julkaistu ja siinä sivussa pelikin optimoitu bugeineen, itselläni esim. Paititissa kaatuili jatkuvalla syötöllä joka söi fiilistä (7700K & 1080TI), asensin jopa testimielessä vara-ssd:lle käyttiksen & pelin mutta mikään ei muuttunut, osalla kaatuilee edelleenkin pelin suurimmissa hubeissa, osalla taasen ei.
Ite pelasin Rise of the tomb raiderin launchissa lävitse ja sitten jälkeenpäin ostin season passin ja pelasin sitten toisen yksinpelin kampanjan aikana mutta tää ei jostain syystä vain sytytä niin paljoa kuin aikasemmat niin paree ehkä vain antaa laran odotella siellä ja sitten yhdellä kertaa peli läpäistä läpi ja unohtaa ellei sitten parane meno Peruvian Junglen jälkeen
Itsellä ei onnekseni ole kaatunut vaan tosiaan siinä ekassa kylässä missä npc hahmojakin antamassa sivutehtäviä niin cpu tuskailee.
Muutehan toi on hyvää työtä grafiikan, äänien ja pelattavuuden osalta mutta sisältä vain jotenkin sieluton ainakin alun perusteella.
Shadow of the Tomb Raiderin seuraava laajennusosa on nimeltään "The Nightmare" ja se saapuu ostettavaksi sekä pelattavaksi 22. päivä tätä kuuta.
Lisärin kuvaus kertoo seuraavaa: "Saadakseen mysteeriaseen, Lara Croftin täytyy kohdata elämän kova koulu uudessa haastekentässä, taistella vihollisia vastaan, jotka näyttävät tutuilta, mutta eivät ole, sekä kohdata kaikken tappavin vihollinen: hänet itse".
"The Forge->The Pillar->The nightmare->?->?->?->?"The Forge is the first of seven new adventures for Shadow of the Tomb Raider, available as part of the season pass or standalone.
Ei kai ne maata mullistavia ainakaan ole, aikalailla ristiriitisen vastaanoton ainakin the forge saanut.Kuulostaisi ihan hyvältä. Mites noi muut DLC:t, ovatko olleet minkälaisia? Meikähän tän striimasi vanillana heti julkkarin jälkeen ja sen jälkeen ollut koskematta. Kuten muutkin sanoneet tuossa ylempänä, niin jotenkin vajavaisen oloinen kun vaikkapa Rise ofiin vertaa. Huonoin näistä kolmesta, mutta ei missään nimessä yleisesti ottaen paska peli.
Sain eilen löydettyä Paititin viimeisetkin kolme survival cachea ja itse pelin läpäistyä 100%, hieman jäi ihmetyttämään että minkäänlaista ilmoitusta, palkintoa ei tullut ei saavutuksesta tullut.
Meinaatko sitä Steam-achievementtiä? Vai jollain konsolilla? Muuta ei ehkä ole tarkoituskaan tulla, mutta ainakin sen alkumenun lukeman (continue-napissa) pitäis varmaan näyttää 100%.
PC:llä pelailen, peli näyttää 100% ja Steamissa näkyy taasen Dr.Croft saavutus, lähinnä tarkoitin sitä että kun tuo 100% saavutettiin, olisi pitänyt fanfaarit soida ja taivaalta sadella paperilappusia
Dr.Croft -saavutus ei muuten tule 100 % pelaamisesta, ainoastaan siitä jos kerää kaikki artifactit. Tosta 100 % suorituksesta tulee Completionist -saavutus steamissa.PC:llä pelailen, peli näyttää 100% ja Steamissa näkyy taasen Dr.Croft saavutus, lähinnä tarkoitin sitä että kun tuo 100% saavutettiin, olisi pitänyt fanfaarit soida ja taivaalta sadella paperilappusia
Dr.Croft -saavutus ei muuten tule 100 % pelaamisesta, ainoastaan siitä jos kerää kaikki artifactit. Tosta 100 % suorituksesta tulee Completionist -saavutus steamissa.
Samaa mieltä tosta, että keräiltävä olis kiva. Vaikka joku pieni kokoelma reliikkejä/kirjeitä edes, mistä tulis joku kiva tarinan pätkä.The Nightmare, tuli pelattua tämä heti tuoreeltaan.
Kokonaisuutena paras DLC tähän asti, itsellä meni parisen tuntia, nopiammat varmaan kuluttavat puolta vähempi aikaa.
Harmi kun näissä lisäreissä ei ole juuri mitään keräiltävää, aikaa saisi näin huomattavasti enempi kulutettua, nytkin kiersin kauttaaltaan kaikki mahdolliset paikat ja vaihtoehtoiset reitit mutta turhaan.
Toukokuulle asti pitäisi joka kuukausi tulla joku DLC johon itsekin odotan pelaamistani niin pääsee koko roskan pelaa samalla kertaa ja oliskin pitänyt taas kerrankin pitää oma pääni ja olla ostamatta vielä peliä ja season passia mutta minkäs sitä itselleen voi kun tuli niin hyvä tarjous vastaan, toukokuussa olisi varmasti vieläkin edullisemmin saanut kuin 40€ koko roskasta.Alkaa vähän tuntumaan, että näihin lisäosiin ei enää ole panostettu millään tasolla. Tää tuorein - The Price of Survival - oli pahempi läpijuoksu kuin kaksi edellistä, vähemmän haastetta challenge tombissa, vähemmän tekemistä muutenkin. Tai siltä se ainakin tuntuu. Kolmeko näitä pitäis vielä tulla? Saa näistä ainakin uusia skillejä lisää jos ei muuta, ja myönnettäköön että tästä saatu ase oli ihan kohtalainen.
Toisaalta ihan mukava se on palata tämän pelin maailmaan aina pienissä pätkissä kuukauden välein.
On se maailma mennyt kummaksi kun neljä miljoonaa ei enää riitä kun ps1 aikaan olisi juhlittu isona hittinä.Games Industryn mukaan Shadow of the Tomb Raiderin myynnit ovat olleet suuri pettymys Square Enixille. Johtomies Yosuke Matsuda kertoi viimeisimmän Tomb Raiderin myyneen heikosti, sillä kaupaksi syyskuun ja joulukuun välisenä aikana peli kävi vain 4,12 miljoonan kappaleen verran. Toinen huonosti myynyt peli oli Just Cause 4.
Huonojen myyntien vuoksi Square Enix tehostaa organisaatiotaan: 11 studiota oli ennen, tulevaisuudessa vain neljä.
Tämähän ei nytten varmaan yllätys ollut kenellekkään kun katsoi miten paljon tätä aleessa on ollut steamissa:
Shadow of the Tomb Raider myynyt 4,12 miljoonaa, pettymys Square Enixille
On se maailma mennyt kummaksi kun neljä miljoonaa ei enää riitä kun ps1 aikaan olisi juhlittu isona hittinä.
(ymmärrän kyllä että pelienbudjetit ovat levineet kun jokisen eväät mutta silti)
Olihan se sama valitus silloin ekan pelin kanssa myösEdeliset kaksi TR-peliä olivat myyneet 18 miljoonaa yhteensä joten varmasti myynnillisesti odottivat huomattavasti enempi.
TR, 11 miljoonaa
ROTTR, 7 miljoonaa
Itse juuri toissa iltana pelasin kolmannen kerran vuoden sisään TR:n läpi (100%/19h) ja nyt on sellainen tunne että pitäisi yrittää löytää jotain uutta TR-trilogian tilalle ..
Rise of the tomb raiderista ei kuulunut samoja sora ääniä, taisi microsoft laittaa pöydän alta sellaisen nipuskan rahaa ajallisesta yksinoikeudesta ettei square pomoja haitanut.Olihan se sama valitus silloin ekan pelin kanssa myös
3.4 million copies of Tomb Raider have been sold in four weeks, publisher Square Enix has revealed, which is not enough to hit the game's sales target.
Fellow Square Enix title Hitman Absolution sold 3.6 million units since its launch in November last year, while Sleeping Dogs sold 1.75 million since last August.
Tomb Raider has sold 3.4 million copies, failed to hit expectations
Tai kyse on Activision-Blizzard ilmiöstä kun miljoonat ei riitä voitoksi vaan ne pitää olla sadoissaTuosta tulee vielä iso ongelma pelibisneksessä jos miljoonamyynnit ei riitä ja voi jäädä jopa tappiolle. Uusimmat TR pelit ovat mainiota viihdettä ja sarja sai niillä hienon buustin.
Edeliset kaksi TR-peliä olivat myyneet 18 miljoonaa yhteensä joten varmasti myynnillisesti odottivat huomattavasti enempi.
TR, 11 miljoonaa
ROTTR, 7 miljoonaa
Joku fiksumpi joskus sanoi että pelintekijät tekevät kriittisen rahansa ekan kolmen kuukauden aikana ja silloin selviää että pääseekö peli omillensa.Missä ajassa, ylipäänsä? Siis totta kai Shadow nousee tuohon johonkin Risen lukemiin kunhan aikaa kuluu. Erityisesti kun on ihan yleisesti tiedossa että Tomb Raiderit on alennuksessa aika nopeasti ja yleensä hyvillä alennusprosenteilla. Itse ostin joulualesta ihan tarkoituksella ja joku muu ostaa jostain seuraavasta alesta vielä halvemmalla kunhan hinta on sopiva. Ei nämä pelit minnekään häviä ja ehkä Shadowin kohdalla ekat arvostelut ei olleet tarpeeksi hyviä että riittävän moni olisi halunnut ostaa täydellä hinnalla.
Joku fiksumpi joskus sanoi että pelintekijät tekevät kriittisen rahansa ekan kolmen kuukauden aikana ja silloin selviää että pääseekö peli omillensa.
Ei taida noista alennuksista sitten tulla niin paljoa hilloa että auttaisi tilanetta mitenkään tai sitten sen buustin pitäisi olla monikertainen normaaliin hintaa nähden.
Steamissakin ekaa osan omistaa lähemmäksi 10miljoonaa mutta varmasti vain kymmennesosa ostanut pelin täyshintaisena.
Mikäs meininki näissä DLC:ssä edes on, yksi challenge tomb ja jotain pientä tauhkaa siihen oheen? Kelaan vaan että saako siitä mitään yhtenäistä kokonaisuutta jos pelaisi ne kaikki 7 putkeen joskus kunhan season pass on alessa ja sisältää kaiken. Challenge tombit on kivoja mutta veikkaan että niihin kyllästyy nopeasti jos ei ole oikein mitään muuta. Ja normipelissähän ne on sellaisia jotka tulee sattumalta vastaan ja se on ihan omanlaisensa fiilis.