Shadow of the Tomb Raider (14.9.2018, PS4, PC, Xbox One)

Jos tekissä on pelaajia ketkä eivät eläneet Lara huumaa 90 luvulla:

Retrostelussa Tomb Raider – kun koko maailma sekosi kolmiotisseistä

Tomb Raider on taas tällä viikolla hyvin ajankohtainen peli, sillä sarjan tuorein osa – Shadow of the Tomb Raider – paukahti kauppojen hyllyille muutamaa päivää sitten. Uuden trilogian myötä sarjasta on taas tullut suosittu, samoin kuin pelien päähahmosta, seikkailija Lara Croftista.

Uusien pelien ja Laran suosio ei kuitenkaan pääse lähellekään sitä hirmuista hysteriaa, joka neiti Croftia 90-luvulla ympäröi.

Alkuperäinen Tomb Raider ja sitä seurannut hirvittävä myllerrys olivat aikansa tuotteita. Ennen Sonyn PlayStationia pelaaminen oli ollut lasten ja nörttien puuhaa. Moni uskoi vakaasti, että Nintendon ja Segan hallitsemalle markkina-alueelle ei muilla ollut asiaa. Mattimyöhäsenä markkinoille pyrkinyt Sony ei lähtenyt edes testaamaan tätä teoriaa, vaan monen muun menestyjän tavoin päätti luoda itselleen uuden yleisön.

Sony heitti silmään suuren vaihteen: PlayStationia mainostivat urheilijat, näyttelijät, DJ:t ja brittirokkarit. Laitteita kärrättiin suosittuihin yökerhoihin, nuorten aikuisten suosimiin TV-ohjelmiin ja muihin uusiin medioihin. PlayStationin ykköskohdeyleisöä eivät olleet lapset tai teinit, vaan reilut parikymppiset lädit, futiksesta, listahiteistä ja naisten jahtaamisesta pitävät nuoret aikuiset.

Tällä idealla ratsasti myös Tomb Raider. Siinä missä esimerkiksi Wipeoutin myyntejä siivitti Chemical Brothersin, Leftfieldin ja muiden 90-luvun puolivälin klubi-ikonien säveltämä soundtrack, Tomb Raider heitti kylmästi pelin päähahmoksi nuoren ja seksikkään naisen. Kyse ei ollut mistään vahingosta, vaan tarkasti harkitusta ratkaisusta. Pelin suunnittelija Toby Gard kertoi katselleensa kolikkopelihallissa, miten Virtua Fighteria takoneet pelaajat pelasivat käytännössä koko ajan jommalla kummalla pelin naishahmoista ja havaitsi markkinaraon.

Peli itse oli aikanaan kyllä vallankumouksellinen toimintaseikkailu, vaikkakin se kärsi kovasti 3D-aikakauden alkuvaikeuksista. Jo muutamaa vuotta myöhemmin pelin kontrollit tuntuivat auttamattoman kömpelöiltä, kamera alkukantaiselta ja pelisuunnittelu kovin simppeliltä. Tämä ei tahtia haitannut, sillä Tomb Raiderista tuli valtava hitti, ja sille oli yksi – tai oikeammin kaksi – syytä: Lara Croft ja hänen kolmiotissinsä.



Larasta tuli välittömästi hillitön hitti, jonka naamalla myytiin limsaa, sipsejä, karkkia ja ties mitä muuta. Pelaajat halusivat enemmän. Lehtien vinkkipalstoilla nähtiin jatkuvasti toinen toistaan hämärämpiä väitteitä Tomb Raiderin myyttiseksi nakukoodiksi, eli huijaukseksi, jolla Laralta saisi vaatteet pois.

Muistan itse erään brittilehden väittäneen aprillinumerossaan, että jos pelin demokentässä sai Laran tanssimaan Spice Girlsin Wannaben tahtiin, tämä muuttui nakuksi. Kuulemma lehden toimitus oli saanut tuhansia soittoja ja kirjeitä pelaajilta, jotka halusivat palavasti apua, kun koodi ei toiminutkaan.

Koska Internet oli juttu jo 90-luvun puolivälissä, ei mennyt aikaakaan ennen kuin se legendaarinen nakukoodi muuttui todeksi fanien tekemän hackin avulla. Hakkeroitua versiota varten rekisteröitiin oikein oma osoitekin, nuderaider.com. Ei mennyt aikaakaan, ennen kuin pelin julkaissut Eidos haastoi saitin omistajat oikeuteen ja pisti koko touhulle lopun.

Koska PlayStationin ja 90-luvun puolivälin 3D-renderöinnin avulla ei mitään fotorealistista jälkeä saatu aikaan, Lara piti tietenkin muuttaa karuista polygoneista lihaksi ja luuksi. Pelin julkaisijat palkkasivat brittimalli Nell McAndrewsin esittämään Laraa promotilaisuuksissa ja lehtien valokuvajutuissa. Lopulta McAndrews päätyi ihan PlayBoy-lehden sivuillekin, ja lehti härskisti myi luvatta numeroita mainostamalla, että nyt se Tomb Raider sitten on nakuna. Tämä oli julkaisijalle liikaa ja oli taas aika marssia raastuvan eteen. Oikeusjutun seurauksena Tomb Raider -logot ja -nimitekstit piti sensuroida kaikista lehden numeroista.

Erityisen huvittavaksi koko maailman palavan Lara-kiiman tekee se, että Tomb Raider ei pelinä itse mitenkään hyperseksualisoinut Laraa. Pelissä ei ollut tirkistelyn tai pehmopornon tunnelmaa, vaan Lara tuntui pätevältä ja asiallisesti esiteltyltä seikkailijalta.

Nykyään aika on todellakin ajanut pahasti Tomb Raiderin ohitse. Se on vuoden 2018 perspektiivistä auttamattoman karu ja alkukantainen toimintaseikkailu, josta voi korkeintaan aistia pieniä vivahteita tulevien pelien paremmin toteuttamista ideoista. Paikka historiankirjoissa on kuitenkin enemmän kuin ansaittu, sillä harvasta muusta pelistä on tullut samanlaista ilmiötä kuin Tomb Raiderista.

Ei huonosti muutamalta polygonikolmiolta!
 
Kiitos! SOTTR.exen prioriteetin laittaminen suurelle lopetti pelin pätkimisen kokonaan.

Tää nähtävästi tarvii joka kerta tehdä uudestaan kun koneen sammuttamisen jälkeen käynnistelee peliä. Eilen muutin asetuksen ja tänään ku aamulla vedin pienet sessiot ni jökki taas. Ei muuta kuin uudestaan suurelle ni homma toimi.
 
Ainaki youtube videon mukaan tuo pyörii DX12:lla paremmin kuin DX11:sta toisin oli edellisessä tompassa. DX12 on ollut kai vaikeampi käyttää, mut nyt on ilmeisesti päästy asiassa eteenpäin. Onko kukaan viel pelannut GTX 1080:llä tuota? Riittääköhän siinä miten puhti? Ja toimiikohan se RTX muilla kuin 20xx sarjan korteilla?
 
Ainaki youtube videon mukaan tuo pyörii DX12:lla paremmin kuin DX11:sta toisin oli edellisessä tompassa. DX12 on ollut kai vaikeampi käyttää, mut nyt on ilmeisesti päästy asiassa eteenpäin. Onko kukaan viel pelannut GTX 1080:llä tuota? Riittääköhän siinä miten puhti? Ja toimiikohan se RTX muilla kuin 20xx sarjan korteilla?
RTX nyt ei ainakaan toimi kuin RTX-sarjan korteilla.
 
1080 kortilla 1440p resolla pyörii 60-75fps tietämillä asetukset aika maksimissa, kaikki maksimeilla ei pysy 60fps, ainakaan tuolla resolla
 
Mulla peli näyttää iha "harmaalle". Ihan ku oli ihan liikaa gammaa tms. Pelissä ei ole kun brighness säätö ja se ei auta tuohon. Pistin näytön kontrastin tappiin, niin on pkikasen parempi, mutta ei se silti mun mielestä normaalille näytä. Onko muill aollu mitään tommosta onglemaa.
 
Tää nähtävästi tarvii joka kerta tehdä uudestaan kun koneen sammuttamisen jälkeen käynnistelee peliä. Eilen muutin asetuksen ja tänään ku aamulla vedin pienet sessiot ni jökki taas. Ei muuta kuin uudestaan suurelle ni homma toimi.

Joka kerran kun pelin käynnistää joutuu laittamaan tuon SOTTR.exen prioriteetin suurelle, ei oo väliä käynnistääkö koneen välissä uudestaan vai ei. Eihän tuo nyt iso homma ole, mutta ainoa peli atm missä tuo täytyy tehdä, että pystyy pelaamaan. Välillä ollut ongelmaa tekstuurien latautumisen kanssa, esim. maan tekstuurit hävinny kokonaan ja tilalla vaan mustaa, mutta pelin uudelleenkäynnistys on korjannu tuon ongelman.
 
Ja onhan tää ihan vitun nätti :)

D1E847B272832B24225115769D5EAAE703E82F32


481C733F52D994503437E6FF52EEAFB873C9C290


8EF879179428193B7F0C5DF2773D3B570738F662


DX12 nupit kaakossa PC:llä
Millä resolla toi on sulla????
 
Ja onhan tää ihan vitun nätti :)

D1E847B272832B24225115769D5EAAE703E82F32


481C733F52D994503437E6FF52EEAFB873C9C290


8EF879179428193B7F0C5DF2773D3B570738F662


DX12 nupit kaakossa PC:llä
Selviskö se mistä johtui striimissä oleva ärsyttävä mikrotökkiminen?

En ole ennen nähnyt, oli kuin olisi katsonut kuvaa mikä oli kuvattu tiellä missä on nimismiehen kiharaa.
5 katsojaa minun lisäksi taisi mainita asiasta striimissä.

 
Viimeksi muokattu:
Tällä kertaa tuo pelin tapahtumapaikka vaikuttaa sentään mielenkiintoiselta. Edellinen peli jäi mulla melkein alkumetreillä kesken, kun tympäännyin siihen, että taas oli jotain vanhaa harmaata neuvostoliiton tukikohtaa ja vihollisina ryssät tai vastaavat.

Graafisesti näyttää todella hyvältä, ja tuo miten Laran stealthin parantaminen mudalla vaikuttaa mielenkiintoiselta ominaisuudelta plus nuo kiipeämiskohtien piilottaminen.

Kuitenkaan mielenkiinto ei kovin korkea ole tätä peliä kohtaan, en usko että pelin juoni mitenkään hääppöinen on, ja pohmimiltaan tuo peli taitaa olla aikalailla sitä samaa kuin edellisissäkin peleissä, niin mitään mullistavan uutta peli tuskin tarjoaa. Ja edelleen samat jäähakut ja jouskari messissä. Tosin tällä kertaa tuo jouskari sopii peliin, kun viidakossa mennään.

Taidan odottaa alennusmyyntejä tämän kohdalla.

Sääli että menivät muuttamaan Laran designiä, se 2013 versio oli parempi.
 
Viimeksi muokattu:
N. 5h takana ja 40€ edestä kyllä on pelattavaa, cdkeys.com:ista ite ostin.
Aika Rambotar tämä Lara nykyään, teurastaa tarvittaessa ihan tunteella.. :D
 
N. 5h takana ja 40€ edestä kyllä on pelattavaa, cdkeys.com:ista ite ostin.
Aika Rambotar tämä Lara nykyään, teurastaa tarvittaessa ihan tunteella.. :D
Ei ole tainut muuttua sitten ekan osan tästä trilogiasta?
Lara itkee ja vonkuu kun tappaa eläimen ja hetken päästä ei mitää ongelmaa tappaa 20 pahista :btooth:
 
Hyvän oloinen peli, tuli juuri vähän yli tunti pelattua. Hyvän näköinen, toimii GTX 1070:lla 3440x1440-resoluutiolla High-asetuksilla hyvin ja myös tukee koko resoluutiota kivasti.
 
0ILn8lX.jpg


Benchmarkista tuollaista. Pelatessa esiintyi välillä ihmeellistä pientä pätkimistä, miestä lie johtuu. :confused:
 
Ei ole tainut muuttua sitten ekan osan tästä trilogiasta?
Lara itkee ja vonkuu kun tappaa eläimen ja hetken päästä ei mitää ongelmaa tappaa 20 pahista :btooth:
Ei, kyllä tää Lara teurastaa tässä uudemmassa pienet ja isommatkin eläimet eikä nikottele yhtään! :hungry:
 
Jos muuten on muita keillä pelin "pehmoset" grafiikat haittaa tuon TAA:n käytön takia, ja ei häiritte DX11 huonompi suorituskyky, ni suosittelen asentaan Reshaden tälle ja laittaan LumaSharpenin sieltä päälle. Arvoksi vaikka 2.0 ni terävöityy kuva ja tekstuurit suunnattomasti.
 
Ei, kyllä tää Lara teurastaa tässä uudemmassa pienet ja isommatkin eläimet eikä nikottele yhtään! :hungry:
Näin juuri..Lara on kehittynyt pelisarjan aikana..Nämä kyllä kannattaa järjestyksessä pelata, jos mahdollista..Tomb raider, sitten Rise of tomb raider ja lopuksi tämä Shadow of tomb raider..
 
Tällä kertaa tuo pelin tapahtumapaikka vaikuttaa sentään mielenkiintoiselta. Edellinen peli jäi mulla melkein alkumetreillä kesken, kun tympäännyin siihen, että taas oli jotain vanhaa harmaata neuvostoliiton tukikohtaa ja vihollisina ryssät tai vastaavat.

Graafisesti näyttää todella hyvältä, ja tuo miten Laran stealthin parantaminen mudalla vaikuttaa mielenkiintoiselta ominaisuudelta plus nuo kiipeämiskohtien piilottaminen.

Kuitenkaan mielenkiinto ei kovin korkea ole tätä peliä kohtaan, en usko että pelin juoni mitenkään hääppöinen on, ja pohmimiltaan tuo peli taitaa olla aikalailla sitä samaa kuin edellisissäkin peleissä, niin mitään mullistavan uutta peli tuskin tarjoaa. Ja edelleen samat jäähakut ja jouskari messissä. Tosin tällä kertaa tuo jouskari sopii peliin, kun viidakossa mennään.

Taidan odottaa alennusmyyntejä tämän kohdalla.

Sääli että menivät muuttamaan Laran designiä, se 2013 versio oli parempi.

Taidan odotella myös alennuksia, ja RTX:n saapumista. Ei vielä älytön hinku tähän ole. DLSS-päivityskin tulee ilmeisesti vasta myöhemmin?
 
Kolmisen tuntia ehtinyt pelailla, ja ihan samaa hyvää kuin edellinenkin. Graafisesti on kyllä nätti, paitsi ehkä vähän kontrastia / terävyyttä kaipaisi paikoitellen, ja ehkä vähän lisää saturaatiota viidakkoon.

Myös välillä tulee tosiaan noita ihmeellisiä nykäsyitä, useimmiten jossain siirtymässä ahtaasta kolosta tms.
 
Myös välillä tulee tosiaan noita ihmeellisiä nykäsyitä, useimmiten jossain siirtymässä ahtaasta kolosta tms.

Koklaas laittaa prioriteetti normaalilta suurelle task managerista tolle SOTTR.exelle? Asiasta tuol ylempänä keskustelua. En ny muista missä noit pätkäsyjä tuli mut tuli kuitenkin ja tuo prioriteetti suurelle hävitti ne kokonaan.
 
Hyvältä/nätiltä peliltä vaikuttaa niinkuin edellisetkin kohta jonku 10h jo pelannut perusteellisesti. Nyky kokoonpanolla jossa on Asus Strix Vega 64 jaksaa 1440p resolla pyöriä n. 60 - 70fps kaikki herkut päällä (ultra/high asetuksilla) ja DX12.
 
Viimeksi muokattu:
Konsolipelaajilla usein "ongelmana", että pelattua aikaa ei tiedä. Tässä sen kuitenkin saa näkyviin kun asetuksista laittaa sen Frame hommelin päälle. Muutamaa muutakin statistiikkaa näyttää. Itsellä tällä hetkellä alkaa tulla 10 tuntia täyteen ja 29% näköjään koluttu.
 
Xbone X:llä peli ollut varsin ongelmaton ja mukava, mutta nyt oli erityisen hupaisa hetkellinen bugi. Peli spawnasi jostain syystä ylimääräisen Jonahin, ja se kulki matkassa ja hengaili myös cutscenejen taustalla:



Oudoimmilleen tilanne meni, kun pelissä Jonahin oli tarkoitus jäädä jutustelemaan paikallisen naisen kanssa kahdestaan pöydän ääressä (vapaa gameplay-tilanne; Lara voi jäädä kuuntelemaan tai jatkaa matkaa). Yksi Jonah seisoskeli nyt itsekseen pöydän takana ja se sanoi kaikki Jonahin repliikit, vaikka nainen selvästi puhui koko ajan pöydän ääressä istuvalle, mykälle Jonahille. :tup: (Tapauksen jälkeen klooni-Jonahia ei ole enää näkynyt.)

 
Viimeksi muokattu:
Paska peli.:tdown::tdown::tdown:



Ja vielä Jim Sterlingin arvostelu.


Jotain pelissä kyllä pahasti pielessä jos Jim Fucking Sterling Son pelaa mielummin Riseä tai tomb rebootia, kuin tätä peliä.
 
Paska peli.:tdown::tdown::tdown:



Ja vielä Jim Sterlingin arvostelu.


Jotain pelissä kyllä pahasti pielessä jos Jim Fucking Sterling Son pelaa mielummin Riseä tai tomb rebootia, kuin tätä peliä.


Katsoin huvikseen tuon Jim Sterlingin arvostelun, ja eipä tuosta juuri muu käy ilmi kuin että pelaaja on käynyt apaattiseksi sarjaa kohtaan eikä yksinkertaisesti vain jaksa/halua innostua.

Tyyppi tuntuu tykkäävän pelin kaikista mekaniikoista (tai vähintään listaa jokaisen olevan "fine") ja tarina on mitäänsanomaton kuten aiemmissakin. Varsinainen kritiikki kuuluu lähinnä, että "ei enää kiinnosta". Ei näin voi perustella vakavasti otettavaa arvostelua.

Omalta kohdaltani voisin sanoa, että periaatteessa allekirjoitan pitkälti kaiken mitä tuossa sanotaan, mutta itse olen viihtynyt Shadow'n parissa erittäin hyvin.

Selkein parannus aiemmista (mieltymyksieni mukaan) on painotuksen siirtyminen taistelusta enemmän ympäristöllisiin, zeldamaisiin puzzleihin ja tunnelmalliseen paikkojen koluamiseen, mitä on nyt reippaasti enemmän. Nämä ovatkin minusta enemmän koko touhun pointti, mutta jos niistä ei pidä, tilanne voi olla toinen. Itselleni aiemmissa osissa oli tarpeettoman paljon taistelua ja siitä tuppasi tulemaan sitä tylsää pakkopullaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tämä uusi Tomb Raider kiinnostaisi, mutta kannattaako mistä osasta lähteä pelamaan tätä pelisarjaa (näin juonellisesti). Alustana toimii PS4.
 
Kyllähän tämä uusi Tomb Raider kiinnostaisi, mutta kannattaako mistä osasta lähteä pelamaan tätä pelisarjaa (näin juonellisesti). Alustana toimii PS4.

Tomb Raider (2013) on tämän uusimman reboot-sarjan alkupiste eli looginen paikka aloittaa. PS4-version nimi on Tomb Raider: Definitive Edition.
 
Tomb Raider (2013) on tämän uusimman reboot-sarjan alkupiste eli looginen paikka aloittaa. PS4-version nimi on Tomb Raider: Definitive Edition.
Lisätään se, että PS4 versio on 60fps targetilla. Selvästi parempi versio kuin Xboxilla.
 
En kyllä tajua, miten tuon pointin lisääminen oli relevanttia. Kysyjä sanoi yksiselitteisesti pelaavansa PS4:llä.
Minusta se on erittäin merkittävä tieto, että peli pyörii 60fps tavoitteella. Yleensähän nämä konsolipelit on paremminkin 30fps osastoa.
 
Minusta se on erittäin merkittävä tieto, että peli pyörii 60fps tavoitteella. Yleensähän nämä konsolipelit on paremminkin 30fps osastoa.

Jättäisikö kysyjä pelin välistä, jos sen framerate olisi lukittu 30:een? Höperöä kuvitella, että se vaikuttaisi lainkaan tässä tapauksessa. Vähän pelisilmää.

Eri asia olisi postata lyhyt mielipide itse pelistä, mutta vertailu eri versioon tuntuu oudolta ottaa esille kysymättä.
 
Jättäisikö kysyjä pelin välistä, jos sen framerate olisi lukittu 30:een? Höperöä kuvitella, että se vaikuttaisi lainkaan tässä tapauksessa. Vähän pelisilmää.
Kysyjän mieltymyksestä vaikea sanoa. Vain hän itse tietää. Mutta itseäni kiinnostaa lähtökohtaisesti aina 60fps versio enemmän jos vaihtoehtona on 30fps. PS4 versio DE pelistä on varsin hyvä kokonaisuus vaikka fps ei pysykään aina 60fps tasossa. Mielestäni nätimpi kuin pc versio. Molemmat versiot läpi pelattuna kuten viimesukupolven konsolin versiokin joka ei pysynyt edes 30fps tasoitteessa.
 
Itselläni on PC- ja Xbox One -versiot siitä pelattuna. Molemmat erittäin päteviä, ja epäilemättä PS4 on myös.
 
Peli pelattu läpi vaikeimmalla (deadly obsession) vaikeustasolla. Vähän lyhyeltä tämä tuntuu kun alle 20h meni vaikka kuolin lukemattomia kertoja. Olen kyllä hyvin samaa mieltä Jim Sterlingin kanssa. Tästä jää vaan puuttumaan se jokin joka nostaisi tämän kahden edellisen yläpuolelle. Pelasin molemmat edeltäjät 100% läpi. Tämän kohdalla tuntuu vaan että ei jotenkin enää sytytä.
Ei se ole imo kyllästymistä vaan sitä että tämä osa ei vaan tarjoa samanlaista tunnelmaa. Itselleni tuo uusi stealth-systeemi on paras lisä ja tarjosi hienoimmat/hauskimmat hetket tarinassa.
Toivottavasti season passissa tulee hyvää contenttia kuten Rise:ssä, muuten tämä jää kyllä sen jalkoihin.
 
Xbone X:llä peli ollut varsin ongelmaton ja mukava, mutta nyt oli erityisen hupaisa hetkellinen bugi. Peli spawnasi jostain syystä ylimääräisen Jonahin, ja se kulki matkassa ja hengaili myös cutscenejen taustalla:



Oudoimmilleen tilanne meni, kun pelissä Jonahin oli tarkoitus jäädä jutustelemaan paikallisen naisen kanssa kahdestaan pöydän ääressä (vapaa gameplay-tilanne; Lara voi jäädä kuuntelemaan tai jatkaa matkaa). Yksi Jonah seisoskeli nyt itsekseen pöydän takana ja se sanoi kaikki Jonahin repliikit, vaikka nainen selvästi puhui koko ajan pöydän ääressä istuvalle, mykälle Jonahille. :tup: (Tapauksen jälkeen klooni-Jonahia ei ole enää näkynyt.)


d8wNgke.jpg


Sama bugi tuli itsellekin. Toi ylimääräinen seuraa kuin perskärpänen. :lol:

E: hävis kun käynnisti pelin uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Zat
E: hävis kun käynnisti pelin uudestaan.

Itselläni se katosi lähdettyäni tuosta baarista. Arvasin että uudelleenkäynnistys (tai jopa pelkkä checkpointin lataus) korjaisi sen, mutta halusin nähdä, miten pitkälle heppu pysyisi mukana. :rofl:
 
Aikamoinen pettymys ollut tämä peli, tuntuu että takapakkia otettu melkein joka osa-alueella kun vertaa edellisiin.
Kattoo jos jaksaa loppuun asti pelailla ja sitten yritän unohtaa koko kokemuksen
 
Aikamoinen pettymys ollut tämä peli, tuntuu että takapakkia otettu melkein joka osa-alueella kun vertaa edellisiin.
Kattoo jos jaksaa loppuun asti pelailla ja sitten yritän unohtaa koko kokemuksen
Pakko olla eri mieltä. Onhan tässä paljon samaa edellisten pelien kanssa, mutta kyllä tämä silti imaisee mukaansa todella tehokkaasti.
 
Pakko olla eri mieltä. Onhan tässä paljon samaa edellisten pelien kanssa, mutta kyllä tämä silti imaisee mukaansa todella tehokkaasti.
Joo, mutta esim. taistelut on kyllä niin diibadaabaa parhaimmillaan, että pakko välillä sulkea peli ja jatkaa toisella kertaa. Tekoäly on aivan kujalla, mutta silti lentää kranaatteja tyypeiltä ketkä ei edes näe missä olet, noin nanosekunti paljastumisen jälkeen.

Muutama kiipeilykohtaus on kans ollut jotenkin raskas, kun skriptattuja loikkia vedetään 10m sivuttain ja ylös kiipeillessä, mutta silti joku parin metrin köydellä heilahtaminen ei tunnu millään onnistuvan. Paikoitellen myös kenttäsuunnittelu kusee, kun melko väkisin väännettyä kikkailua, kuten esim se pyörivä härveli mitä noissa RTX demoissakin oli (loppuhyppy).

Enempi sais olla vanhanmallin tasohyppelyä, ja niitä puzzleja, ja vähemmän raiteilla vedettyä överiäksöniä.
 
Kovat oli odotukset, mutta itselle tämä oli sarjan heikoin peli, joitain valonpilkahduksia lukuun ottamatta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 746
Viestejä
4 494 757
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom