Sekiro: Shadows Die Twice

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Tosissaan, harmi ettei peli ollu mieleen.

Mulla itellä on hieman päinvastaiset fiilikset. Fromin peleihin oon yleensä suhtautunu hyvin varauksella, kun peliviihteen parissa ja raskaan työpäivän päätteeksi sitä vain tahtoo korkata olusen ja nauttia ja rentoutua jalat pöydällä ja tämän vuoksi genre on ollu mulle enimmäkseen luotaantyöntävä sen masokistisen luonteen vuoksi, joka puolestaan on nostanut sitä omaa kynnystä noiden aloittamiseksi. En ole siis teilaamassa DS sarjaa, ja voi siis olla hyvin mahdollista että sekiron myötä saatankin intoutua pelaamaan noitakin.

DS sarjan kohdalla tuo luultavasti johtuu enimmäkseen sen ritari-teemasta, joka ei muhun yleensä kolahda. BB puolestaan herätti mielenkiinnon goottisen teeman, tunnelman ja miljöön vuoksi (van helsing/transylvania/castlevania), mutta mulla ei ole PS4:sta. :( Sony on kuitenkin julkasemassa PlayNOW palvelun, niin ehkä jossain vaiheessa tulevaisuutta pääsen tuotakin kokeilemaan PC:llä :tup:

Mulla on nyt takana 48 tuntia ja jos negatiivista tarvii sanoa niin väliin tulee fiilis että oon haukannu liian ison palan purtavaksi. Yleensä tykkään juosta aseet laulaen ja esimerkiksi Doom2016 (333 tuntia sisällä) Nightmare -vaikeustasolla tuntuu puistokävelyltä Sekiroon verrattuna :D Turhauttavin tunne sekirossa on toi jumittumien tiettyihin bosseihin useiksi tunneiksi tai haahuilu etsien sitä yhtä pientä oksaa johon hypätä tai kielekettä tai pientä aukkoa tai luolaa. Että se eteneminen on kiinni erehdysten ja virheiden ja kokeilujen ja tiukan kuvakulman takana aka hyppy tuntemattomaan etsiskellen HUD:sta sitä pyöreetä palluraa, ja oikeaa kulmaa johon sen grapplen voi iskeä. Joihinkin alueisiin puolestaan pääsee käsiksi tietyllä varusteella/skillillä, eikä toi peli mun mielestä hirveesti alleviivaa minne seuraavaksi pitäs mennä. Toki NPC:t tuossa on apuna, mutta tää vaatii edelleen multa totuttelua, ettei ole sitä selkeää tehtävälistaa mitä seuraavaksi tehdä.

Pelirytmi tässä on myös hieman erikoinen: oot ensin tyyliin god modessa ja lahtaat porukkaa mennen tullen ja eteneminen on pala kakkua sit napista kääntämällä homma kääntyy ihan mahdottomaksi :D

Oon tän viikon jumittunut ihan totaalisesti kun alueita on auki rivi tolkulla ja bonfirejä/idoleita löytyy multa nyt 38 kpl. Sieltä sitten koluamaan tuota yhtä kapeaa polkua ilman tuota alleviivattua vinkkiä. Suurin osa tuosta kentällä etenemisestä on tullu mulle täysin puskista ja yllätyksenä ja voi sitä riemua kun pääsee vihdoinkin etiäpäin.

Xiit hoaxasin peliä nyt sen verran että löysin nexusmodista FPS unlockerin jolla voi kasvattaa mun makuun liian tiukkaa FOV:ia vähän suuremmaksi. Toisaalta tää rikkoo peliin suunniteltua immersiota, mut nyt ainakin mun ruudulla nuo grapple pallukat tulee paremmin esille ja pääsee näkemään hieman paremmin noita kielekkeitä ja etenemään kartalla ilman että pitää youtubesta hakea vinkkejä.

Se mikä mua kiehtoo sekirossa on Japani ja shinobi (ninja) -teema (pelaan Japani-äänillä). Ja sekiro tuntuu muutoinkin niin orgaaniselta alkaen sieltä hahmojen animoinnista joka on totaalisen priimaa sinne vihujen ja bossien ruojonkauniisen ulkomuotoon. Kentät on kivan näköisiä ja niistä löytyy syvyyttä. Ja tykkään noista pienistä yksityiskohdista kuten siitä että vihu seisoo siinä mun edessä ottaen miehestä mittaa pelkällä katseella, ennen kuin se voimannäyttely alkaa. Ja tommonen on kolahtanut muhun. Kaiken kaikkiaan, tykkään kyllä kovasti.
Fromin peleissä tosiaan ei pidetä kädestä ja syötetä lusikalla minne mennä tarkasti vaan kerrotaan klassisemmin, tutkia maailmaa ja NPCille pitäisi puhua. Muistivihko on ihan hyvä lisä vierelle.

BB niin hyvä että jo sen takia kannattaa konsoli ostaa, lisäksi liuta muita hyviä yksinoikeuksia.

Mikä taas etenemiseen tulee niin monesti alueen viimeiseksi löytämälle idolille vain ja jatkamaan. Olen aika varma että tiedän missä olet ja mihin paikkaan et ole törmännyt. Ashina reservoir kannattaa tutkia tarkoin, itse sain kaverilta neuvoa kun jumitin varmaan samassa aika kauan.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 421
Joko porukat kokeilut?
Sekiro Fps Unlock And More

Tuollahan saat säädettyä pelin nopeutta siten että vastustajat ovat hitaampia ja näin ollen pelin pitäisi olla helpompi ja saat siinä mukana sitten fps lukkoakin säädettyä ja fovia.

 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Oon käyttäny FOV:in säätämiseksi. Oma luonto ei ole antanut hidastamiseen. Vaikea bossi kun tulee vastaan ja kun epätoivo iskee, oon katellu tän youtubesankarin "how to kill in 60 seconds" ym. vinkkejä helpottaakseni tilannetta :sori:.

Edit: mulla on käytössä halpis 24" amd freesync näyttö ja omaksi onnekseni nVidia julkaisi pari kuukautta sitten "ajurituen" tälle, niin oon päässy "nauttimaan" g-syncistä - vaikka monitori ei löydy edes nVidian listoilta o_O Tän näytön isoveli (27") on kyllä listattuna. Mutta toistaiseksi Sekiron kohdalla en ole täällä päädyssä ainakaan vielä nähnyt tarvetta FPS säädöille.

sshot-13.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Genichiro oli alun turhautumisen jälkeen yllättävän hauska bossi. Kolmosvaihe ei meinannut onnistua, mutta kaksi ekaa vaihetta alkoi mennä jo rutiinilla, kunnes sain parit salaman torjunnat osumaan samaan yritykseen. Genichiro-talkoiden jälkeen haamu-munkkikin tipahti nopsaan, vaikka sen kanssa oli melkoisesti ongelmia jossain vaiheessa. Nyt olis sitten iso paha apina etenemisesteenä.
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
171
Genichiro oli alun turhautumisen jälkeen yllättävän hauska bossi. Kolmosvaihe ei meinannut onnistua, mutta kaksi ekaa vaihetta alkoi mennä jo rutiinilla, kunnes sain parit salaman torjunnat osumaan samaan yritykseen. Genichiro-talkoiden jälkeen haamu-munkkikin tipahti nopsaan, vaikka sen kanssa oli melkoisesti ongelmia jossain vaiheessa. Nyt olis sitten iso paha apina etenemisesteenä.
Guardian ape kyllä meikän lemppari bossi tähän mennessä.:wink:
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Minusta alkaa tuntumaan että pelaan ihan eri vaikeusversiota mitä muut.

Edit: eiku joo, kyse vissiin tosta 'Sinister Burden':sta. Unohtakaa!

:facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
81
Testailin huvikseni tuota yllä mainittua modia ja tein sellaisen huomion, jos vain kerää skillpointseja, eikä käytä niitä ollenkaan, niin se expa määrä mitä tarvii per point pysyy samana koko ajan.
 
Liittynyt
22.01.2017
Viestejä
57
Pleikkarilla en nää pelitunteja että paljoko tähän on uponnu mutta loppusuoralla ollaan jo. Kyllähän tämä on maistunu melko hyvin. Feudal Japan+ninjat kuuluukin omaan Top3 teemoihin. Ja ohan tässä hyvää meininkiä ku saa hyppiä kattoja pitkin ja miekkailla vihujen kanssa.

Laitetaan lopun mietteet spoilertagiin niin ei spoilata ketään:
Vielä ois jäljellä viimenen bossi, eli Genichiro lämppärinä ja Isshin, The Sword Saint pääpomona. Mutta ennen ku pääsee nuita opetteleen niin pitäisi Owl(Father) ja Demon Of Hatred tunkea suohon. Näiden muutamian yrityksen perusteella kyllä näissä pari iltaa vielä saa kulumaan. :D

Kaikki minibossitkin on tullu tapettua ja kaikki beaditkin kerätty joten vitality/posture on maximissa. Tähän mennessä vaikein bossi on ollu Genichiro siellä linnan huipulla, sitä saikin jonku aikaa opetella. Guardian Ape oli kyllä kans melko maukas bossi. Tupla-apina menikin jo ekalla koska ei siinä ollu mtn uutta. Lempparibossiksi väittäsin ehkä Guardian Apea taikka Genichiroa, molemmissa oli sitä tunnelmaa ja sai opetella niitä komboja ja counttereita. Minibosseista vittumaisin on ollu ylivoimaisesti ne kaks keihäsheppua. Nuihin palo muutaman kerran käpy ihan kunnolla että piti pitää taukoa ennen ku yritti uudestaan. :D Hyvin lähelle pääsee Loneshadow Masanaga Hiratassa ku sillä ne mukana olevat sudet kusi aina nilkoille ihan urakalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Pääsin ekaa kertaa äsken apinan kakkosvaiheeseen ja huomasin, että oli jäänyt Demon Bell aktiiviseksi. Noh, tipahtihan se niinkin. En kyllä tiedä, miten paljon vaikeammaksi tuo kello pelin tekee.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
81
Pleikkarilla en nää pelitunteja että paljoko tähän on uponnu mutta loppusuoralla ollaan jo. Kyllähän tämä on maistunu melko hyvin. Feudal Japan+ninjat kuuluukin omaan Top3 teemoihin. Ja ohan tässä hyvää meininkiä ku saa hyppiä kattoja pitkin ja miekkailla vihujen kanssa.
Ota alussa load game, niin siitä näkee peliajan.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Tähän on alkanut näköjään modejakin jo tulemaan Nexukseen. Saa nähdä, mitä ne keksii vielä. :)
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Tuli aloitettua prollakin, hirveä pölynimuri :rofl:
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 588
Juu ei tää oo kyllä mua varten. Estatelle menin ja mukavamukavasti maistui sinne "Ritarille" asti. Ton kanssa ei taas mitään jakoa ja aina saa sen 5 minuuttia vähintään joka yrityksen välissä hoidella niitä perusmosia. Toi harjotuvastus on ihan turhake, kun ei sen kanssa voi treenata mitenkään noita minibiosseja/bosseja. Perusäijiä nyt niittää muutenkin jo kevyesti.

Jos pääsis edes suoraan aina takasin siihen minibossivääntöön, niin jaksaisi vääntää paremmin. Peli kyllä vaikuttaa muuten todella mielenkiintoiselle ja perusmosien kanssa taistelu on todella hyvää omasta mielestä. Siinä mielessä harmittaa, että ei omat skilssit/kärsivällisyys/aika riitä.


Ei muuta kun poistoon, onneksi en ostanut. Tämmösten pelien kohdalla demo puute harmittaa kyllä kovasti.
 
Viimeksi muokattu:

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Yllättävää että warepetterillä ei ole kärsivällisyyttä, pelithän voi steamissakin palauttaa ja saa rahat takaisin.
 

Sleipnir

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Juu ei tää oo kyllä mua varten. Estatelle menin ja mukavamukavasti maistui sinne "Ritarille" asti. Ton kanssa ei taas mitään jakoa ja aina saa sen 5 minuuttia vähintään joka yrityksen välissä hoidella niitä perusmosia. Toi harjotuvastus on ihan turhake, kun ei sen kanssa voi treenata mitenkään noita minibiosseja/bosseja. Perusäijiä nyt niittää muutenkin jo kevyesti.

Jos pääsis edes suoraan aina takasin siihen minibossivääntöön, niin jaksaisi vääntää paremmin. Peli kyllä vaikuttaa muuten todella mielenkiintoiselle ja perusmosien kanssa taistelu on todella hyvää omasta mielestä. Siinä mielessä harmittaa, että ei omat skilssit/kärsivällisyys riitä.


Ei muuta kun poistoon, onneksi en ostanut.
Jos tarkoitat Shinobi Hunter Enshin of Miseniä, niin Mikiri counter on erityisen tehokas häntä vastaan.
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
491
Toi

Enshin oli kyllä varmaan eka sellainen vihu mistä ei oikein meinannut saada ns. otetta. Sama tapaus kuin seven spears -pelle. Onneksi molempiin saa stealth deathblown jota en aluksi edes Enshinin kanssa keksinyt mikä teki taistelusta tuplasti tuskallisempaa. Vähän liikaa puski tuolloin vielä dark souls lihasmuistista, mutta mikiri counterhan ja sen ajoituksen opetteluhan teki Enshinistä aika triviaalin. Harmittavaa jos noin alussa tulee jo seinä vastaan kärsivällisyyden kanssa, vaikka ymmärrettävää kyllä, eniten ärsytti itseänikin tuossa kohtaa, kun piti aina 10min clearata ennen yritystä.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 588
Yllättävää että warepetterillä ei ole kärsivällisyyttä, pelithän voi steamissakin palauttaa ja saa rahat takaisin.
Juu kahdessa tunnissahan kerkeää todella upeasti pääsemään sekiron kaltasen pelin kanssa kartalle... :rolleyes:

Tämä on ainoa peli, jonka olen viimeisen 10v aikana warettanut ja syy on juuri tuo, että tämmöistä todella vaikeaa ja skillipohjaista peliä ei viitsisi ostaa kokeilematta kunnolla. Semmosen 7-8h tätä nyt testaillut joten alkaa jo pikkuhiljaa muodostua jonkinlaista kuvaa tuosta vaikeudesta, ja tosiaan jos ekat minibossit on tota luokkaa, niin tuntuu sille että parempi omalta kohdalta skipata. Itellä ei ole aikaa kuitenkaan niin hirvesti pelailla, ja tämä vaatisi aika paljon paneutumista ja opettelua, niin ainakin tässä vaiheessa jää minun kohdalta sekirot tähän.

Hyvälle ja laadukkalle pelille tämä vaikuttaa kyllä. :tup:
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
171
Juu ei tää oo kyllä mua varten. Estatelle menin ja mukavamukavasti maistui sinne "Ritarille" asti. Ton kanssa ei taas mitään jakoa ja aina saa sen 5 minuuttia vähintään joka yrityksen välissä hoidella niitä perusmosia. Toi harjotuvastus on ihan turhake, kun ei sen kanssa voi treenata mitenkään noita minibiosseja/bosseja. Perusäijiä nyt niittää muutenkin jo kevyesti.

Jos pääsis edes suoraan aina takasin siihen minibossivääntöön, niin jaksaisi vääntää paremmin. Peli kyllä vaikuttaa muuten todella mielenkiintoiselle ja perusmosien kanssa taistelu on todella hyvää omasta mielestä. Siinä mielessä harmittaa, että ei omat skilssit/kärsivällisyys riitä.


Ei muuta kun poistoon, onneksi en ostanut.
Tuo Shinobi Hunter oli itselle ja varmasti monelle muulle se eka haastava minibossi pelissä. Suosittelen vielä yrittämään, koska loppujen lopuksi tuo kaatuu melko helposti, kun oppii hieman lukemaan mikä hyökkäys on tulossa. Tuo mikiri counter helpottaa huomattavasti, niin kuin tuossa jo aikasemmin mainittiinkin. Lisäksi yhden palluran pystyy juustottaan helposti esim.
stealthia vihun niskaan, vasenta pusikkoa hyödyntäen. Ekat rivi vihut voi juosta vaan ohi ja muutaman kilpi tyypin hoitaa pois, niin helppo siinä sillalla taistella rauhassa.
Estaten pääbossi onkin sit asia erikseen.:tearsofjoy:
Sit vielä ihan vinkkinä, että omaa hahmoa kannattaa hieman "levuttaa" sekä tutkia muita alueita, mikäli tuntuu liian haastavalta joku kohta.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 588
Tuo Shinobi Hunter oli itselle ja varmasti monelle muulle se eka haastava minibossi pelissä. Suosittelen vielä yrittämään, koska loppujen lopuksi tuo kaatuu melko helposti, kun oppii hieman lukemaan mikä hyökkäys on tulossa. Tuo mikiri counter helpottaa huomattavasti, niin kuin tuossa jo aikasemmin mainittiinkin. Lisäksi yhden palluran pystyy juustottaan helposti esim.
stealthia vihun niskaan, vasenta pusikkoa hyödyntäen. Ekat rivi vihut voi juosta vaan ohi ja muutaman kilpi tyypin hoitaa pois, niin helppo siinä sillalla taistella rauhassa.
Estaten pääbossi onkin sit asia erikseen.:tearsofjoy:
Sit vielä ihan vinkkinä, että omaa hahmoa kannattaa hieman "levuttaa" sekä tutkia muita alueita, mikäli tuntuu liian haastavalta joku kohta.
Juu mikiri counter olisi kova tässä. Sen verran itekkin noita skillejä tutkinu, mutta tällä hetkellä ei riitä pointsit siihen. Oon kyllä koittanu nuohota noi alueet, mihin pääsee aika tarkasti ja etsiä kaikki itemit ym. Toki tässä jää varmasti helposti jotain paikkoja huomaamatta. Sen yhden palluran oon heti toki stealthilla saanut poies, mutta sen jälkeen en ole saanut health palkkia edes puoleen väliin... :oops:
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 897
Juu mikiri counter olisi kova tässä. Sen verran itekkin noita skillejä tutkinu, mutta tällä hetkellä ei riitä pointsit siihen. Oon kyllä koittanu nuohota noi alueet, mihin pääsee aika tarkasti ja etsiä kaikki itemit ym. Toki tässä jää varmasti helposti jotain paikkoja huomaamatta. Sen yhden palluran oon heti toki stealthilla saanut poies, mutta sen jälkeen en ole saanut health palkkia edes puoleen väliin... :oops:
Se mikiri on oikeasti semi pakollinen tuohon tappeluun, ja helpottaa sitä valtavasti. Pienen opettelun jälkeen saa deflectattua aina ne keihäspistot, minkä jälkeen kyseinen minibossi on aika hampaaton. Nuo skillpointsit on myös helppo kerätä hirataa nuohoamalla.

Näissä Fromin peleissä kestää aina uutena pelaajana myös hetki tajuta, että niitä perusmobeja ei todellakaan tarvitse joka kerta jäädä tappamaan. Kun alue on tutkittu, mobien ohi juostaan vaan täysiä ja bossille suoraan. Toisekseen näissä on aina alku vaikein siksi, ettei oikein vielä hallitse pelimekaniikoita. Jotenkin nyt ihmettelee, miten ihmeessä siihen alun ogreen kuoli miljardi kertaa, kun tällä hetkellä se varmaan menisi ykkösellä alas jos pelin aloittaisi alusta...
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Tuo Shinobi Hunter oli minulle eniten aikaa vievä vihollinen koko alueella. Paikan pääloparikin meni alle kymmenellä yrityksellä. Toki noiden kohtaamisten välillä kerkesi paremmin oppimaan.

Tullut nyt nuohottua alueita etsien tavaroita ja vähän minibosseja tappaessa. Nyt siis menossa:

Owl olisi seuraava. Olen noin 15 kertaa kokeillut ja kerran meni jo melkein. Headless apen kavereineen kävin voittamassa ekalla yrityksellä. Apinakaveri aiheutti parilla hurjalla iskullaan hitboxeineen ongelmia, mutta muuten olin oppinut jo sen, joten meni kohtuu helpolla.
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
171
Tuo Shinobi Hunter oli minulle eniten aikaa vievä vihollinen koko alueella. Paikan pääloparikin meni alle kymmenellä yrityksellä. Toki noiden kohtaamisten välillä kerkesi paremmin oppimaan.

Tullut nyt nuohottua alueita etsien tavaroita ja vähän minibosseja tappaessa. Nyt siis menossa:

Owl olisi seuraava. Olen noin 15 kertaa kokeillut ja kerran meni jo melkein. Headless apen kavereineen kävin voittamassa ekalla yrityksellä. Apinakaveri aiheutti parilla hurjalla iskullaan hitboxeineen ongelmia, mutta muuten olin oppinut jo sen, joten meni kohtuu helpolla.
Eilen illan yritin noin tunnin owlia päihittää, nyt sitten aamulla meni ekalla läpi.:sweatsmile: Nyt vähän happia välissä ja myöhemmin tutkimaan seuravaa aluetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
495
Kyllä tähän vain pikkuhiljaa oppii ja toki ukko vähän kehittyy + healeja enemmän. Olen apinalla asti(en ole vielä edes yrittänyt) ja palasin takaisin juopolle yrittämään tätä ensimmäistä kertaa ja sehän kuoli juuri ja juuri.

Seuraavassakin kenties yleisesti vaikeassa bossissa ensimmäisellä yritykselllä 2. phasen puol väliin jo. Noh tähän meni kuitenkin sitten reilummin(15+) varmaan että tippui.

Ensimmäistä kertaa kun mikiri counteriin tutustuin olin varma että nyt on sellainen skilli jota en tule koskaan osumaan, tyyliin bloodbornen aseparryt joita en osannut ajoittaa yhtään. Mutta mitä vielä, tuossa on aivan julmettu aikaikkuna käyttää ja onnistuu lähes aina, poikkeuksena jos vihun iskiessä itsellä on jokin rolli, hyppy tms. kesken jolloin ei ehdi enää. Mutta maassa ollessa aina kun thrust tulossa ja punainen vilahtaa niin tatti vihollista kohti ja ympyrää, toimii myös yllättävän kaukaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Se mikiri on oikeasti semi pakollinen tuohon tappeluun, ja helpottaa sitä valtavasti.
-snip-
Mulle toi bossi oli suhteellisen helppo (ritari) . EDIT: Asiavirheen korjaus: luulin että kyse oli tuosta armored knightista, mutta kyse olikin shinobi hutnerista jolla se keihäs. Sori sekaannus! :sori:
En käyttänyt paljoa mikiriä vaan ihan perusiskuja ja whirlwind slash:iä ja dodgea sen selän taakse menemiseksi ja kaamee pakitus kun se ottaa sen "raivarin". Johtuu enimmäkseen siitä kun painan B:tä, toi yleensä tekee vain dodgen mikirin sijaan, eli en ole ihan täällä päädyssä ruutua nyt hirveästi luottanut että mikiri uppoaa 100-varmasti mun pelityylillä (xbone ohjain ja PC). Uskoisin että tää johtuu siitä etten ole tarpeeksi "iholla" niin toi tunnistaa B napin painalluksen vain dodgena.

Helpoksi tuon bossin teki mun päädyssä ruutua tuo posture: muut bossit regeneroi posturea yllättävän nopeasti, mutta ei tämä ritari. Tuon puoleen itse vedin sen ihan rauhassa ~5 yrittämällä.

Mulla ollu enemmänkin ongelmia ihan muiden bossien kanssa. Nyt oon jumissa Corrupted Monk Illusion:n kanssa. Sen patternit on tosi selkeitä mut jotenkin failasin tuon toistamiseen painamalla väärää nappia (hyppy/dodge) ja pataan tuli :facepalm: Healthiakin olisi nyt 6. putelon verran mutta tuo lyö niin lujaa ettei ehdi niitä juurikaan kuluttamaan :D

Suomeksi: mätin Corrupted Monk Illusionia vastaan viikonloppuna muutamien saunaolusten jälkeen, joten alkoholilla oli vaikutusta asiaan. Pitää tänään illalla ottaa uusiksi (ilman oluita) :D

Edit: Asiavirheen korjaus
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Mulle toi bossi oli suhteellisen helppo (ritari) .
En käyttänyt paljoa mikiriä vaan ihan perusiskuja ja whirlwind slash:iä ja dodgea sen selän taakse menemiseksi ja kaamee pakitus kun se ottaa sen "raivarin". Johtuu enimmäkseen siitä kun painan B:tä, toi yleensä tekee vain dodgen mikirin sijaan, eli en ole ihan täällä päädyssä ruutua nyt hirveästi luottanut että mikiri uppoaa 100-varmasti mun pelityylillä (xbone ohjain ja PC). Uskoisin että tää johtuu siitä etten ole tarpeeksi "iholla" niin toi tunnistaa B napin painalluksen vain dodgena.

Helpoksi tuon bossin teki mun päädyssä ruutua tuo posture: muut bossit regeneroi posturea yllättävän nopeasti, mutta ei tämä ritari. Tuon puoleen itse vedin sen ihan rauhassa ~5 yrittämällä.

Mulla ollu enemmänkin ongelmia ihan muiden bossien kanssa. Nyt oon jumissa Corrupted Monk Illusion:n kanssa. Sen patternit on tosi selkeitä mut jotenkin failasin tuon toistamiseen painamalla väärää nappia (hyppy/dodge) ja pataan tuli :facepalm: Healthiakin olisi nyt 6. putelon verran mutta tuo lyö niin lujaa ettei ehdi niitä juurikaan kuluttamaan :D

Suomeksi: mätin Corrupted Monk Illusionia vastaan viikonloppuna muutamien saunaolusten jälkeen, joten alkoholilla oli vaikutusta asiaan. Pitää tänään illalla ottaa uusiksi (ilman oluita) :D
Itselläkin oli vaikeuksia jonkin aikaa munkin kanssa. Toimivaksi totesin ottaa alkuun divine confettin ja tehdä pari kertaa vahinkoa niin, että munkin hp putoaa jonnekin puoleen. Sitten deflectillä posturet tappiin ja henki pois.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 752
Eikö Shichimen Warriorioreita voi mitenkään yllättää? Taidan olla aika lopussa ja olisi ilmiselvä tilaisuus hypätä kielekkeeltä sellaisen niskaan, mutta punaista merkkiä ei vain ilmesty. Olen koittanut monta kertaa.
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Kyllä tähän vain pikkuhiljaa oppii ja toki ukko vähän kehittyy + healeja enemmän. Olen apinalla asti(en ole vielä edes yrittänyt) ja palasin takaisin juopolle yrittämään tätä ensimmäistä kertaa ja sehän kuoli juuri ja juuri.

Seuraavassakin kenties yleisesti vaikeassa bossissa ensimmäisellä yritykselllä 2. phasen puol väliin jo. Noh tähän meni kuitenkin sitten reilummin(15+) varmaan että tippui.

Ensimmäistä kertaa kun mikiri counteriin tutustuin olin varma että nyt on sellainen skilli jota en tule koskaan osumaan, tyyliin bloodbornen aseparryt joita en osannut ajoittaa yhtään. Mutta mitä vielä, tuossa on aivan julmettu aikaikkuna käyttää ja onnistuu lähes aina, poikkeuksena jos vihun iskiessä itsellä on jokin rolli, hyppy tms. kesken jolloin ei ehdi enää. Mutta maassa ollessa aina kun thrust tulossa ja punainen vilahtaa niin tatti vihollista kohti ja ympyrää, toimii myös yllättävän kaukaa.
Sama homma että tuo spear ukko oli todella vaikea, kuten toisaalta kaikki muutkin minibossit ja bossit alkuun. Pitää vain uskaltaa olla pakenematta (eniten kuolemia varmaan sillä että lähtee pakoon että voi healata tms. yleisestikkin monessa bossissa) ja mielummin guardaa ja yrittää ajoittaa deflectit kohdalle (rämpyttää guardia siis käytännössä alkuun eli guard käytännössä ja sitten tahdittaa). Sweepit ja thrustit meni pääosin aina sekaisin ja päälle hyppy ei oikein onnistunut koskaan, mikirit taas onnistuvat tietyissä tilanteissa. Nyt NG menossa pleikkarilla niin jospa tuo sweeppien hyppääminen alkaisi kanssa sujumaan luonnollisemmin.

Bloodbornen ase parryt ovat aika helppoja sekiron jälkeen myös :tup:

Itselläkin oli vaikeuksia jonkin aikaa munkin kanssa. Toimivaksi totesin ottaa alkuun divine confettin ja tehdä pari kertaa vahinkoa niin, että munkin hp putoaa jonnekin puoleen. Sitten deflectillä posturet tappiin ja henki pois.
Itse vedin hit&run taktiikalla koko bossin.
Sinänsä ei kauaksi ollut iloa kun se tulee uudelleen vaikeampana versiona ja pakko opetella pelaamaan. Toisaalta se oli oikeastaan aika helppo lopulta

Eikö Shichimen Warriorioreita voi mitenkään yllättää? Taidan olla aika lopussa ja olisi ilmiselvä tilaisuus hypätä kielekkeeltä sellaisen niskaan, mutta punaista merkkiä ei vain ilmesty. Olen koittanut monta kertaa.
Divine conffetti+dmg sokerilla nuo sulavat todella nopeasti late game. Samoin mielin määrin itemeitä jotka laskevat terroria että aivan turhaa nuita on hakata kovin varhain.

Tuo kyseinen josta puhut kyllä pystyy, sitä "alun" ei voi yllättää.
 
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
20
Tuo kyseinen josta puhut kyllä pystyy, sitä "alun" ei voi yllättää.
Jos puhutaan fountainhead palacen schichimen warriorista, niin en onnistunut kyllä minäkään saamaan punaista palloa. Niitä kahta muutahan ei pysty yllättämään.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Eilen illan yritin noin tunnin owlia päihittää, nyt sitten aamulla meni ekalla läpi.:sweatsmile: Nyt vähän happia välissä ja myöhemmin tutkimaan seuravaa aluetta.
Meni täälläkin! Ehkä yhteensä noin tunti yrityksiä. Minun pahin vihollinen oli oma paniikkihiilaus. Voi helvetti, että kusi aina rytmi. Se suututti itseäni, miten menin kusemaan hyviä yrityksiä sillä. Olisi vaan pitänyt luottaa omaan tekemiseen ja menoon sillä hetkellä.

Toinen spoileri seuraavasta bossista:

Meni ykösellä. Huh. Corrupted Monk siis.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
171
Meni täälläkin! Ehkä yhteensä noin tunti yrityksiä. Minun pahin vihollinen oli oma paniikkihiilaus. Voi helvetti, että kusi aina rytmi. Se suututti itseäni, miten menin kusemaan hyviä yrityksiä sillä. Olisi vaan pitänyt luottaa omaan tekemiseen ja menoon sillä hetkellä.

Toinen spoileri seuraavasta bossista:

Meni ykösellä. Huh. Corrupted Monk siis.
Itellä kusahti myös owlin kans juurikin tuon väärin ajoitetun hiilauksen takia. Se kyllä syö miestä.:disrelieved: Itellä nyt joku 10 yritystä munkkibossissa, tuo viimeinen phase tuotaa todella paljon ongelmia + iskee aina paniikki kun pääsee vika vaiheeseen ja eikä kärsisi kämmäillä, nii sittenhän sitä tottakai kämmäilee oikein urakalla.:dizzy:
Hengähdystauko, niin menee sit ehkä myöhemmin vähän helpommin läpi tuo.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
aa, anteeksi. Luulin että ritarilla meinattiin tota oikeeta ritaria, mut kyse olikin shinobi hunterista (ritiretkiläinen) .
maxresdefault.jpg

:facepalm: mulle.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Itellä kusahti myös owlin kans juurikin tuon väärin ajoitetun hiilauksen takia. Se kyllä syö miestä.:disrelieved: Itellä nyt joku 10 yritystä munkkibossissa, tuo viimeinen phase tuotaa todella paljon ongelmia + iskee aina paniikki kun pääsee vika vaiheeseen ja eikä kärsisi kämmäillä, nii sittenhän sitä tottakai kämmäilee oikein urakalla.:dizzy:
Hengähdystauko, niin menee sit ehkä myöhemmin vähän helpommin läpi tuo.
Joo, minulla osui nyt kaikki siinä kohdilleen niin meni heti. Kävi toki tuuriakin, kun satuin saamaan kaksi ensimmäistä palleroa pois ''ilmaiseksi'', joten ensi kerralla pitää hoitaa homma miehekkäämmin. Vikavaihe sentään ihan rehellisesti miekkailemalla. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
No sain sen Corrupted monk illusionin tapettua. Meni pari tuntia ja ihan luomulla ilman potioneita kun kaikki syöty/juotu eikä jaksanu lähteä farmimaan :sori:
Kun pääsin vihdoin tonne corrupted monk illusionin jälkeiseen luolaan hakemaan tuon shelter stonen niin tuli aikamoinen dejavu fiilis ton tönön ja alueen kanssa että oisin nähny vastaavan jossain muualla :D

sekiro 2019-04-08 22-46-41-371.png

Ei nyt jaksa asentaa Nier: Automataa, mutta google pelasti tilanteen. Eli Nierissä toi Emilin koti/cavern kyseessä:
emils.jpg

Nierissä mulla sisällä 84 tuntia. Enimmäkseen tullu farmiessa, käyden läpi kaikki mahdolliset endingit ja tähtäimenä ~100% läpipeluu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Viimeisestä avattavasta alueesta:

Hitto, että säikähdin sitä isoa kalaa, kun puski yhtäkkiä. Pitää koittaa se hoidella jotenkin. Huikea alue ja vähän sain miettiä, minne suunnata. Lohikäärme oli siis lopari ja meni ekalla sekin. Alueella vielä nuohottavaa kuitenkin. :)

Lisää loppupuolen juttuja:

Te, jotka pelasitte 25 tuntiin niin kävittekö te siinä ajassa Fountainhead Palacen ja Demon of Hatredin sekä sitä edeltävät viholliset sekä alueen, joka on tulessa? Jonkun aikaa sain kyllä miettiä, että miten pääsen alueelle takaisin, mutta muistin sitten takatien munkkivuorelta.

Minulla on nyt 40 tuntia ja tähän menee vieläkin hyvän aikaa, vaikka en jumiin kunnolla jäisikään. Hitto Hirata Estatassakin on vielä jotain. Ainakin hemmetin pahoja ninjoja ja juoppokin taas. Pientä googlausta harrastanut tässä lopussa niin saisi pelattua mahdollisimman paljon juttuja tähän kierrokseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Lisää loppupuolen juttuja:

Te, jotka pelasitte 25 tuntiin niin kävittekö te siinä ajassa Fountainhead Palacen ja Demon of Hatredin sekä sitä edeltävät viholliset sekä alueen, joka on tulessa? Jonkun aikaa sain kyllä miettiä, että miten pääsen alueelle takaisin, mutta muistin sitten takatien munkkivuorelta.

Minulla on nyt 40 tuntia ja tähän menee vieläkin hyvän aikaa, vaikka en jumiin kunnolla jäisikään. Hitto Hirata Estatassakin on vielä jotain. Ainakin hemmetin pahoja ninjoja ja juoppokin taas. Pientä googlausta harrastanut tässä lopussa niin saisi pelattua mahdollisimman paljon juttuja tähän kierrokseen.
Mulla itellä on nyt sisällä 62 tuntia. Ja hyvä että mainitsit fisun. Juoksin suoraan siihen idolille ja perään mässähti yksi vihu, niin kuulin vain rysähdyksen ja näin siinä taistelun tiimellyksessä vain palan pyrstöä ja jäin sitä ihmettelemään :D

Mitä nyt lonkalta saan heittää, mutulla ja villinä veikkauksena kyseessä on mahdollisesti Shura Ending, joka on kaikkein nopein tapa läpäistä peli (ja sen vuoksi tää on luokiteltu pelin "Bad Endingiksi"). Eli siinä kun on Ashina linnotuksen katolla niin lyöttäytyykin isi-papan (Owl:n) puolelle ja Kuro:a vastaan. Emma ei tykkää tästä eikä Lord Isshin jotka hyökkää sun kimppuun. Ne kun päihittää, tulee lopputekstit.

Itse valitsin Kuron ja Emman ja maailmanpelastuksen eli hylkäsin isi-papan ja sen rautakoodin... kun hirveellä vaivalla käynyt hakemassa sen shelter stonen, kukan, verimiekan jne. jne. niin en halunnut vesittää tuota taustalla olevaa "työtä, aikaa, hikeä ja kyyneleitä" :D

Tuossahan aiemmin oli vastaava dialogi Kuron kanssa joten viitteet valinnalle (että sellaisen joutuu jossain vaiheessa tekemään) oli jo ennalta ilmassa.

Edit: pari lisäystä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Hyvästi tähän kyllä saa aikaa uppoamaan ekalla kierroksella. Yllättävän paljon. Ds3 meni noin 35 tuntiin ekalla kerralla. Sekiroon menee aika paljon kauemmin. Pieniä uusia juttuja putkahtelee sinne sun tänne ja uusiksi vieny entisiä alueita tutkimaan.

Yllättävä kohtaaminen:

Päätön veden alla. :D
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Käsittämätöntä miten kovaa ulinaa tästä on pitkin nettiä, pitäisi saada easymode koska syrjii nyt ihmisiä joilla ei ole aikaa tai kykyjä pelata Fromin pelejä.

:facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Käsittämätöntä miten kovaa ulinaa tästä on pitkin nettiä, pitäisi saada easymode koska syrjii nyt ihmisiä joilla ei ole aikaa tai kykyjä pelata Fromin pelejä.

:facepalm:
Sinänsä ihan ymmärrettävää et porukka ulisee just nimenomaan tästä pelistä. Täs ei oo samaa mahollisuutta kun Dark Soulsissa tai Bloodbornessa että meet grindaamaan sieluja ja sitä kautta leveleitä, vaan täs on yksinkertasesti sellanen homma et jos et osaa niin sit et osaa. Sellanen hellä ilmotus peliltä et opettele pelaamaan tai oo pelaamatta, ei tää helpotusta anna mihinkään bossiin ja beadeja ja memoryitakin rajattu määrä niin vaihtoehdot aika vähissä sen suhteen miten selviäis helpommalla mistään bossista.

Ei tähän kyllä mitään easymodea tarvita, peli on sellanen millaseks kehittäjät on sen halunnu ja jos ei omat taidot riitä niin olisivat sitten pelaamatta, peleilläkin on omat kohderyhmänsä, eikä kaikkia voi miellyttää :confused:
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
491
Vaikestaso on ihan jepa ja mun mielestä hyvä ettei sitä saa laskea. Helposti välillä joissain peleissä aloittaa hardilla tai brutaalilla tj mutta sitten jossain välissä laskee sitä vaikeustasoa ja jää sille tielle ja vain seuraa sivusta loppuajan. Tässä kuitenkin jonkinlainen onnistumisentunne ja "perkele kuolihan se"-fiilis säilyy kun ei ole turhia helpotuksia.

Mutta toisaalta, ymmärrän harmituksen jos maksaa 60e ja pyörii 10h+ parilla ekalla minibossilla
 
Viimeksi muokattu:

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Vaikestaso on ihan jepa ja mun mielestä hyvä ettei sitä saa laskea. Helposti välillä joissain peleissä aloittaa hardilla tai brutaalilla tj mutta sitten jossain välissä laskee sitä vaikeustasoa ja jää sille tielle ja vain seuraa sivusta loppuajan. Tässä kuitenkin jonkinlainen onnistumisentunne ja "perkele kuolihan se"-fiilis säilyy kun ei ole turhia helpotuksia.

Mutta toisaalta, ymmärrän harmituksen jos maksaa 60e ja pyörii 10h+ parilla ekalla minibossilla

-Janne
Eiköhän se ole jokaisella tiedossa että Fromin pelit ovat vaikeita. PCllä pelin voi myös palauttaa vaikka on hetken pelannutkin. Konsoleilla sen voi myydä ja ottsa takkiin oppirahoja muutaman kympin.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 752
Törmäsin itsekin noihin easymoden huuteluihin, pahinta että sitä tekivät amerikkalaiset "pelijournalistit" mielipidekirjoituksissaan. Onneksi 95% lukijoista oli eriä mieltä ja perustelivat mielipiteensä hyvin. Kirjaimellisesti 99% peleistä on niitä pelejä joissa voi valita vaikeustasoksi helpon, ja nykyään AAA-pelit ovat lähinnä läpikävelyä. Sekiron tarjoamia kokemuksia ei ehdottomasti saa helpottaa millään easymodella. Ei tämä niiiin hankala ole, ja tässä pelissä pitääkin olla jumissa silloin tällöin.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
34
Ärsyttävä toi Guardian Ape kun osaan kyllä jo molempien vaiheiden taktiikat, mutta aina siinä viimesessä vaiheessa menee tekemään virheiskuja ja saa turpaansa. Pitää vissiin hakea se keihäs ja tehä tosta tokasta vaiheesta hieman helpompi kun se eka vaihe menee jo suht helposti niin kyllästyttää hinkata sitä uudestaan ja uudestaan.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Käsittämätöntä miten kovaa ulinaa tästä on pitkin nettiä, pitäisi saada easymode koska syrjii nyt ihmisiä joilla ei ole aikaa tai kykyjä pelata Fromin pelejä.

:facepalm:
Oikeastihan tämä peli tarjoaa lukuisiin tilanteisiin helpotusta, jos ei kaikkia asioita osaa hoitaa suoraan kasvotusten miekalla. Firecracker ja shuriken toolsit esim. ovat todella paljon elämää helpottavia. Skillinä on, että pystyt houkuttelemaan tietyn vihollisen tulemaan lähellesi. Sniikkailla voi jopa minibosseja vähintään puoliksi kuolleeksi ja erään hankalan tarinaloparinkin voi hoitaa melkein kokonaan sillä tavalla. On esinettä, jolla vihollinen sokaistuu hetkeksi. Henkiin herääminen! Grappling hookilla pääset karkuun helposti ja voit rauhottaa tilannetta jne.

Ei nämä läpijuoksua tästä tee, mutta peli kyllä antaa mahdollisuuksia. Ja joskus vain on oikeasti jotain opeteltava.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Onko tässä pelissä sama systeemi kuin dark soulseissa, eli alueen viholliset syntyy takaisin aina kun kuolet?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Jäljellä kolme loparia tälle ekalle kierrokselle:

Owl Hirata Estatassa, Demon of Hatred ja Isshin. Kaikkia käynyt testaamassa ja Isshin vaikuttaa hurjalle kyllä. Pitää ensin hoitaa Owl ja Demon, joihin myös saa suhtautua tosissaan. On ainakin vyörytetty lopareihin intensiivisyyttä. :)
 

Sleipnir

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Olen näköjään missannut melko paljon ensimmäisellä läpipeluulla. Koko pohjaton kaivo ja kaksoisapinat menneet ainakin täysin ohi. Ihan kuin ensimmäistä kertaa pelaisi.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 302
Viestejä
4 219 351
Jäsenet
71 017
Uusin jäsen
Jaage

Hinta.fi

Ylös Bottom