Sekiro: Shadows Die Twice

Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Jinsuke Saze oli kyllä aika nollabossi omasta mielestä, se ei ollu oikeestaan mitään muuta kun deflectitesti et onko sulla se hanskassa. Ylhäällä sit odottaa oikea bossi :D
Joo, toi Jinsuke Saze meni alta 30 sekunnin just tolla tyylillä :D

Edit: Mä opettelen tota yläkerran tyyppiä just nyt ilman juustoa. Ekan vaiheen patternit hallussa. Tokan ei. Kyl tää tästä.

Edit2: vihaan tota targetointisysteemiä. Katoo targetti kun niin kapee toi FOV ja kun vihu menee ton ruudun ulkopuolelle esim. jos oot jossain nurkassa ja vihu hyppää niskan taakse, niin toi targetointi ei pysy perässä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Toi on kyllä pelillisesti aika nollaa, että pitää opetella ulkoa bossien komboja ja sitten yrittää naputella deflectiä tahdissa ulkomuistista, ei visuaalisesti reagoiden.
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
491
Mä ainakin hakkasin Jinsuken siten, että "visuaalisesti reagoin" sen liikahdukseen ja Mike Tyson -punch out tyylisesti napautin dodgenappia vasemmalle sivulle ja kirveellä päin näköä. Tuntui olevan ihan toimiva taktiikka mutta oli kyllä aivan överinopea vihu ja piti olla koko ajan aivan reaktiokyvyn äärirajoilla. Yläkerran jamppa olis nyt seuraavana listalla..
 
Liittynyt
21.05.2018
Viestejä
385
Jinsukella oli niin vähän liikkeitä, ettei niitä tarvinnut edes opetella. Nopeat 2 näpäytystä deflectiin aina kun se miekka välähtää ja pitää äänen ennen kuin se lyö. Kaatuu tällä taktiikalla varmaan alle puolessa minuutissa:D
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mitä nuo koripäät ovat olevinaan? Huumorikevennykseksi aika tappavia. Ei niistä edes tiedä, mihin suuntaan katsovat ja posture ei tipu millään. Kirveskin tuntuu rikkovan niiden suojan vain satunnaisesti.

Toinen jurppimisen aihe on tuo hyvin tapauskohtaisesti käytetyt grapple pointit. Välillä tuntuisi siltä, että ainoa syy, miksei niitä ole, on se että halutaan että pelaaja joutuu vääntäytymään vihollisjoukon läpi.
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
491
Kirveen pitää osuu siihen kilpeen, jos ne lyö samalla ja kirves osuu johki kylkeen niin ei tule deathblow mahista heti. Kai samaan lasketaan välillä myös se, jos ne on aloittaneet animaation jne niin ei enää muka osukaan samalla tavalla jne.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
Mitä nuo koripäät ovat olevinaan? Huumorikevennykseksi aika tappavia. Ei niistä edes tiedä, mihin suuntaan katsovat ja posture ei tipu millään. Kirveskin tuntuu rikkovan niiden suojan vain satunnaisesti.
Ne on kahdella jalalla tallaavia rottia. ;)
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Äh, tää peli on etenemässä suuntaan, jossa vain stealth ja armoton hit and run on mitenkään toimiva pelitapa. Perusmosat alkaa olemaan sillä tasolla, että yhden kerrallaan maksimissaan voi ottaa vastaan eikä mitään takeita, että voittaa. Esimerkiksi nyt vaikka nuo siniseen pukeutuneet samurait. Meinaa tulla 6-0 päihin jos ei ole avara maasto ja 1-1 matsi...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
229
Kiva lukea rohkaisevia viestejä kun ite vielä tuskailee Estaten välibossin kanssa:tup: Noo niin se BB myös vaati parikymmentä (40) tuntia ennen kuin oppi pelaamaan.
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
491
Äh, tää peli on etenemässä suuntaan, jossa vain stealth ja armoton hit and run on mitenkään toimiva pelitapa. Perusmosat alkaa olemaan sillä tasolla, että yhden kerrallaan maksimissaan voi ottaa vastaan eikä mitään takeita, että voittaa. Esimerkiksi nyt vaikka nuo siniseen pukeutuneet samurait. Meinaa tulla 6-0 päihin jos ei ole avara maasto ja 1-1 matsi...
Eipä noita tarvi ottaa kuin 1v1 onneksi, kun kaverin voi aina tiputtaa ykkösellä stealthissa. Noi on kyllä yhtiä kovimpia perusmosia, kai ne on ns. hovivartijoita tj ja siksi vähän kovempia jamppoja
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Eipä noita tarvi ottaa kuin 1v1 onneksi, kun kaverin voi aina tiputtaa ykkösellä stealthissa. Noi on kyllä yhtiä kovimpia perusmosia, kai ne on ns. hovivartijoita tj ja siksi vähän kovempia jamppoja
Lisäksi noista saa kurjasti expiä ja rahaa ja sama pätee niihin lintuninjoihin, jotka nekin on ihan veemäisiä. Paras löytämäni grindausmesta on Senpou Temple Mt. Kongo idolilta alas ja munkkeja napsien ylös saakka ja talon läpi pihalle ja se tyhjäksi. Etenkin aseettomat munkit voi vetää vaan väkisin nurin jos stealthi menee ja tuohon matkalle osuu kolme tuplaexpi mosaa ja parvi torakoita. Tavallinen munkki antaa enemmän expiä kuin samurai, jolta saa pataan 50/50.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Lisäksi noista saa kurjasti expiä ja rahaa ja sama pätee niihin lintuninjoihin, jotka nekin on ihan veemäisiä. Paras löytämäni grindausmesta on Senpou Temple Mt. Kongo idolilta alas ja munkkeja napsien ylös saakka ja talon läpi pihalle ja se tyhjäksi. Etenkin aseettomat munkit voi vetää vaan väkisin nurin jos stealthi menee ja tuohon matkalle osuu kolme tuplaexpi mosaa ja parvi torakoita. Tavallinen munkki antaa enemmän expiä kuin samurai, jolta saa pataan 50/50.
Joo, munkkeja oli helppo teilata. Voisinkin siirtyä grindaamaan tuohon kohtaan.

Pelissä jäin pahasti jumiin eiliseen asti:

En saanut viikonlopun aikana tapettua sitä yläkerran Genichiro Ashina;aa joten päätin lähteä koluamaan karttaa. Ja kyllä tuolla maailmalla tuntuu olevan kokoa ja eksyinkin siellä välissä ihan totaalisesti :D

Osa noista seuraavista bosseista oli kyllä naurettavan helppoja, mutta kyllä sieltä löytyi kaksi kamalaa kokemusta: Seven Ashina Spearsin kanssa tuli julmetusti ongelmia ja sama Lone Shadow:n kanssa. Armored Knight meni helpolla alas, samoten kuin
Long-arm Centipede. Oli tuossa muitakin bosseja mutten nyt muista niiden nimiä.

Eilen sain tapettua Genichiron ja matka jatkui pitkän ihmettelyn jälkeen Folding Screen apinoille jotka oli helppo listiä. Tänään jatkuu matka... tietäs vain minne...
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
491
Toi Seven spears -jätkä oli kyllä varmaan tiukin minibosse so far, jotenki outo move set eikä saanut selkeitä vapareita ja mikirikin tuntui menevän aina ohi tuota vastaan. Onneksi sitten seuraavat itselleni eli noi lone shadow, armored knight ja centipede menikin ensiyrityksellä ja hyvällä flow:lla ja pelissä tuli jotenkin helpompi vaihe mutta eiköhän se taas pian muutu. Ainakin centipedeen asti koko munkkialue on ollut todella walk in the park ylipäätään ja varmaan tosissaan hyvä grindausmesta
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 752
Mitä combat artteja käytätte? Mulla on ollu käytössä Ihcimonjin tuplaversio (kahden käden voimakas isku pään päältä) iät ja ajat, toimii myös hyvin ilmaista käsin. Avasin Ashina Crossin (miekka tuppeen ja kaksi nopeaa iskua) mutta se tuntuu olevan surkea siihen nähden että se maksaa 2 emblemiä. Kaiken lisäksi mokoma näyttää häviävän Ihcimonjille ihan täysillä, tai sitten en osaa käyttää sitä.

Pelaakos kukaan tätä englannin kielellä? Yllätyin ettei se olekkaan täysin surkea, vaan ehkä jopa parempi. "MY NAAAAAME... IS GYOUBU MASATAKA ONIWA!"
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 138
Tämähän vaikuttaa ihan mukiin menevältä mätöltä. Pyöriikin vielä mallikkaasti silmämääräisesti 4k60fps solid, dippi siellä toinen täällä.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
Tämähän vaikuttaa ihan mukiin menevältä mätöltä. Pyöriikin vielä mallikkaasti silmämääräisesti 4k60fps solid, dippi siellä toinen täällä.
Jeps. Ei mitään ongelmaa 4K60 vaikka onkin kaikki namiskat täysillä. Kevyt moottori kyseessä.

Guardian ape antaa kuokkaan ihan kunnolla. Toiseen vaiheeseen pääsin puoliväliin parhaillaan. Pitänee vielä harjoitella.

Mikähän apinafetissi suunnittelijoilla on ollut tähän peliin. :tdown:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
495
Ai että maistui hyvältä voittaa vihdoin 3+ tunnin yrittämisen jälkeen bossi. Spoilereissa lisää:

Tuo 3 tunnin vääntö oli siis Genichiro Ashinaa vastaan. Aivan mahtava taistelu, tuntui hyvältä miekkailulta, 2 ekaa phasea erittäin helppoja deflectionin kanssa jos vain maltti olisi riittänyt aina 100% mutta kun yritti välillä jotain pikku kikkaa niin kostautuihan se monesti. 3. phasen salama vitutti.

Tätä oli vain mukava grindata uudelleen ja uudelleen kun taistelu oli reilua. Tulee nyt mieleen se pelin alussa ollut 360 astetta ilmassa kääntyvä ogren paska joka nappasi aika hyvin kiinni yritti mihin vain. Ja nyt törmäsin seuraavaan kunnon vittukasaan, seven spears välibossi johon hajosi taulu jo muutaman yrityksen jälkeen, tähän onneksi näköjään löytyy taktiikat joilla huomenna survon tuon suohon.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 752
Kuinka moni huomasi että Dilapidated Templeen ilmestyi myyjä vähän ennen Genichiroa? :D Meikällä meni totaalisesti ohi.

Jos on menny ohi niin:
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ai että maistui hyvältä voittaa vihdoin 3+ tunnin yrittämisen jälkeen bossi. Spoilereissa lisää:

Tuo 3 tunnin vääntö oli siis Genichiro Ashinaa vastaan. Aivan mahtava taistelu, tuntui hyvältä miekkailulta, 2 ekaa phasea erittäin helppoja deflectionin kanssa jos vain maltti olisi riittänyt aina 100% mutta kun yritti välillä jotain pikku kikkaa niin kostautuihan se monesti. 3. phasen salama vitutti.

Tätä oli vain mukava grindata uudelleen ja uudelleen kun taistelu oli reilua. Tulee nyt mieleen se pelin alussa ollut 360 astetta ilmassa kääntyvä ogren paska joka nappasi aika hyvin kiinni yritti mihin vain. Ja nyt törmäsin seuraavaan kunnon vittukasaan, seven spears välibossi johon hajosi taulu jo muutaman yrityksen jälkeen, tähän onneksi näköjään löytyy taktiikat joilla huomenna survon tuon suohon.
Kun siitä alkuhämmennyksestä selviää niin huomaa, että se toka phase on käytännössä ihan samaa kuin ensimmäinen paitsi ne salamat. Ne taas on helppo väistää tai jopa palauttaa Genichiroon, joka auttaa paljon tehden damagea ja stunnaten. Kaikki neuvoo, että G kannattaa vetää sillä samalla aggressiivisella jatkuvalla hyökkäämisellä ja deflektoinnilla mutta olen eri mieltä. Pitää etäisyyden, kiertää jatkuvasti niin, ettei ajaudu selkä seinää vasten ja harkiten deflektoi, dodgaa ja rankaisee tupla ichimonjilla.

Kuinka moni huomasi että Dilapidated Templeen ilmestyi myyjä vähän ennen Genichiroa? :D Meikällä meni totaalisesti ohi.

Jos on menny ohi niin:
Jos sen pelasti siellä linnan pihassa niin se siirtyy tuonne temppeliin.
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
491
Vihdoin eilen oli sen verran virkeä olo, että jaksoin kokeilla tuota tornin bossea

Eli siis Genichiroa. Aiemmin 3 yritystä otin tältä väsyneenä turpaan ja lähdin kiertelemään muita mestoja ja hakemaan vähän enemmän healing pottuja ja muita parannuksia hahmoon. Eilen sitten päätin, että nyt tuo menee alas. Noin 5 yritystä ja tajusin miten noi 2 ekaa palloa menee ja tavallaan kun löytyi oikea rytmi niin tuon kanssa voisi taistella todella pitkäänkin, harvoin tulee damaa itseensä - mutta toki piti oppia katsomaan ne nopeat nuolisuihkut ja sitten se kun tulee pään yli lyönti alas joka dodgetaan sivulle niin useasti menin liian agressiivisesti päälle hakkaamaan kun piti vähän edes odottaa, tuleeko sieltä kanji-isku heti perään. Yllätyksekseni tuo Tomoe vaihe olikin todella helppo ja kuolin siellä vain kerran, samalla tekniikalla kuin eka vaihe ja kovaa vain naamalle koko ajan. Kuvittelin tän Tomoe-vaiheen olevan todella haastava ja siksi en jaksanut edes hakata päätäni seinään tämän kanssa muutakuin nyt
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 795
Virkeä olo tosiaan tarvii olla, jos tässä meinaa pärjätä. Itse en ole juurikaan ehtinyt vielä pelaamaan työkiireiden ja muiden askareiden takia. 5 tuntia vasta mittarissa. Silloin kun olis se tunti pari aikaa pelata illalla, niin on sen verran väsynyt olo jo, ettei hommasta tahdo tulla mitään. Oispa työtön. :think:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
81
Itellä nyt kellossa 71 tuntia, vielä olis pari pikkubossia ja loppubossi jäljellä. Olen kerännyt kaikki Healing Gourdit ja kohta olis kaikki prayer seeditkin kerätty, sen jälkeen loppubossi ja new game+.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 588
Tuli testattua "Demoa", kun olin niin epävarma, miten tämä itseltä taipuu. Sinne ketjupeikon jälkeiseen kenraaliin pelailin. Se ketjupeikko ei ollu omasta mielestä mikään kovin vaikea vastus, dodge ja hypyt riitti helposti ja muutamalla yrityksellä kaatui. Mutta se kenraali... Ei mitään palaa näillä omilla nakkisormilla. Ehkä pitäisi vielä tuoreilla silmillä kokeilla uudelleen, kun aika myöhään eilen pelailin. Sen jälkeen sitten voisi tehdä päätöksen ostaako vaiko pistääkö deletoiden.

Muuten tykkäsin kyllä pelistä. Mukavan haastavaa ja perusvihutkin pistää kylmäksi, jos tulee enemmän kun 2 kerralla kimppuun.
Se harjoitusvastus on omasta mielestä kyllä toisaalta aika kakka, kun ei se vastaa yhtään noita pikkubosseja ym.

Harjoutusvastustajan kanssa voi käyttää ihan erilaisia kikkoja ja taktiikoita, joilla ei tee sitten mitään tosipaikassa. Itse juhoin sitä free combattia niillä hieroglyfihyökkäyksillä höystettynä ja löysin siinä hyvän omaan pelityyliin sopivan tekniikan, millä pystyy välttämään osumat ja saa pistettyä deathblow counttereita sisään, mutta eihän se sitten esim sen kenraalin kanssa toiminu ollenkaan... Toki bossit on bosseja, mutta silti.
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Hyvä että ketjua ei tullut luettua kun spoilereita aivan älyttömästi näköjään. Peli meni läpi viikonloppuna ja taisi 47h olla mittarissa, paras tai jaettu sija Bloodbornen kanssa fromin julkaisuista.

Viimeinen bossi todella hyvä, reilu mutta armoton. Helpottaa voi tiettyyn pisteeseen asti keräämällä kaikki beadit (posture auttaa paljon) mutta lopulta se pitää silti opetella oikeasti eikä voi juustota tai brute forcettaa.

Moni ehkä pelaa peliä siinä mielessä väärin että ei oikeasti kaikkia iskuja tarvitse deflectata täydellisesti vaan ihan normi guard on ok myös. Samoin sidesteppaus ei kannata koska pienet iframet, nioh tyylinen juokseminen parempi tapa väistää. Pakoon tai taakse juoksu on monesti riskialtista ja on turvallisempaa olla iholla ja vasta amimaatioissa joissa bossia voi vapaasti lyösä kannattaa ottaa hp. Toisaalta jotkut bossit rankaisevat siitä välittömästi että tarkkana saa olla milloin itemeitä käyttää.

Toi on kyllä pelillisesti aika nollaa, että pitää opetella ulkoa bossien komboja ja sitten yrittää naputella deflectiä tahdissa ulkomuistista, ei visuaalisesti reagoiden.
Visuaalisesti näkee mielestäni paremmin kuin muissa fromin peleissä, lisäksi kontrollit ja hitboxit ovat paljon paremmat että siinä mielessä reilumpi ja "helpompi". Muuten toki samaa että bossien liikkeet oppii samalla tavalla toistolla kuin muissakin että varsinaisesti ei eroa.

Äh, tää peli on etenemässä suuntaan, jossa vain stealth ja armoton hit and run on mitenkään toimiva pelitapa. Perusmosat alkaa olemaan sillä tasolla, että yhden kerrallaan maksimissaan voi ottaa vastaan eikä mitään takeita, että voittaa. Esimerkiksi nyt vaikka nuo siniseen pukeutuneet samurait. Meinaa tulla 6-0 päihin jos ei ole avara maasto ja 1-1 matsi...
Stealthia kannattaa hyödyntää niin paljon kuin voi, suurimpaan osaan minibosseistakin saa 1 pallon deathblowilla alkuun pois. Se siis on ihan oikea hyödynnettävä pelimekaniikka. Myöhemmin saa skillin jolla vihuja saa omalle puolellekkin. Useaa vihua vastaan taistelu on siinä mielessä helpompaa kuin muissa koska karkuun pääsee aina ja tilaa saa tehtyä paremmin. Monessa kohtaa ei oikeasti tarvitse taistella kahta vastaan, mieleen tulee ihan muutama kohta.

Mitä combat artteja käytätte? Mulla on ollu käytössä Ihcimonjin tuplaversio (kahden käden voimakas isku pään päältä) iät ja ajat, toimii myös hyvin ilmaista käsin. Avasin Ashina Crossin (miekka tuppeen ja kaksi nopeaa iskua) mutta se tuntuu olevan surkea siihen nähden että se maksaa 2 emblemiä. Kaiken lisäksi mokoma näyttää häviävän Ihcimonjille ihan täysillä, tai sitten en osaa käyttää sitä.

Pelaakos kukaan tätä englannin kielellä? Yllätyin ettei se olekkaan täysin surkea, vaan ehkä jopa parempi. "MY NAAAAAME... IS GYOUBU MASATAKA ONIWA!"
Double ichimonjia ja nightjar/reversal ukuunottamatta turhia. Parhaat prostetiikat shuriken ja firecracker :tup:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 235
Kannattaa tosiaan käyttää sitä Sugar itemiä joka antaa näkymättömyyden noihin minibosseihin kun niillä saa suurimmalta osalta melkein vapaasti yhden deathblowin pois.
Mahtava peli, kohta kaikki endingit nähty, luultavasti syrjäyttää Bloodbornen parhaimman pelin sijalta sulavuutensa ansiosta, katsotaan mitkä fiilikset kuukauden päästä.
 
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
20
Viimeinen bossi todella hyvä, reilu mutta armoton. Helpottaa voi tiettyyn pisteeseen asti keräämällä kaikki beadit (posture auttaa paljon) mutta lopulta se pitää silti opetella oikeasti eikä voi juustota tai brute forcettaa.
Taitaa olla pari, ellei kolmekin vikaa bossia, riippuen mitä valintoja tekee. Tappelitko isshin the sword saintia vastaan, vai se matsi mikä alkaa eka Emmaa vastaan? Ite oon kolmisen tuntia hakannu päätäni seinään ton isshin the sword saintin kanssa. Pari kertaa oon päässy neljännen phasen loppuun ja sit kussu ku ei pysyny enää pakka kasassa. On jumalauta meinaa vaikee, mut hieno bossi!
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Nyt alkaa puskeen näköjään muiltakin noita pika-aikoja. Tältä päivältä tämmönen:


Edit: näyttää niin helpolta ja vaivattomalta. Itse olen eksyksissä eikä hajua minne mennä :D 3 mini-bossia olisi tuossa parin näppäimen takana mutta otan niiltä ihan totaalisesti pataan :D
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Taitaa olla pari, ellei kolmekin vikaa bossia, riippuen mitä valintoja tekee. Tappelitko isshin the sword saintia vastaan, vai se matsi mikä alkaa eka Emmaa vastaan? Ite oon kolmisen tuntia hakannu päätäni seinään ton isshin the sword saintin kanssa. Pari kertaa oon päässy neljännen phasen loppuun ja sit kussu ku ei pysyny enää pakka kasassa. On jumalauta meinaa vaikee, mut hieno bossi!
Juuri tuota, mielestäni se on "oikea"
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
BB-fiilis bossi:

Iso apina. Oli kyllä hurja! Kamera sekosi muutaman kerran, mutta muuten nautin täysillä. Pari tuntia meni, kun toinen vaihe aiheutti ongelmia. Nyt on terroria nautittu, joten viskilasi rentouttaa.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Joop, oon jumissa. Mitään hajua minne mennä. Ehkä parempi jättää väliin.
Liikaa vaan paikkoja. Ja kaikki päätyy umpikujaan kuten tämäkin:
sshot-11.png

Kävin just hakees sen punasen miekan ja BAM. siihen pysähty eteneminen. Pitäs varmaan jutskata sen kakrun kanssa :| Muuta järkevää keksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 752
Joop, oon jumissa. Mitään hajua minne mennä. Ehkä parempi jättää väliin.
Liikaa vaan paikkoja. Ja kaikki päätyy umpikujaan kuten tämäkin:


Kävin just hakees sen punasen miekan ja BAM. siihen pysähty eteneminen. Pitäs varmaan jutskata sen kakrun kanssa :|
Veikkaan ettet ole tutkinu Ashina Castlen maantasoa kokonaan? Siinä haarautuu reitti niin moneen paikkaan että olen itekki sekasin mistä pääsi minne.

EDIT: Voi kai sanoa ilman spoilereita että Ashina Castlen Old Grave bonfirea tarkoitan, kun sen läheisyydessä haarautuu reitti.
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
BB-fiilis bossi:

Iso apina. Oli kyllä hurja! Kamera sekosi muutaman kerran, mutta muuten nautin täysillä. Pari tuntia meni, kun toinen vaihe aiheutti ongelmia. Nyt on terroria nautittu, joten viskilasi rentouttaa.
Hyvä bossi ja mukava kun on varianssia vähän. En kyllä tuota "kameran sekoamista" ymmärrä kun lueskellut aika paljon keskusteluita ja välillä nousee esiin. Itselläni ei kamerassa ollut mitään ongelmaa missään vaiheessa, edes yhdessä ahtaammassa kohdassa jossa on minibossi. Mitään yllättävää siis ei tehnyt tai ei tarvinnut kameraa vastaan taistella.

Joop, oon jumissa. Mitään hajua minne mennä. Ehkä parempi jättää väliin.
Liikaa vaan paikkoja. Ja kaikki päätyy umpikujaan kuten tämäkin:


Kävin just hakees sen punasen miekan ja BAM. siihen pysähty eteneminen. Pitäs varmaan jutskata sen kakrun kanssa :| Muuta järkevää keksi.
Kannattaa tosiaan jutella Kurolle, kertoo mitä tarvitsee ja mistä niitä voi saada. Myös NPC:t kertovat välillä juttuja. En nyt tarkkaan muista mutta taisi olla että tuo miekka oli se ns. ensimmäinen asia ja sitten saa lisää tietoa kun palaa sen kanssa.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
Kamera sekoilee ahtaissa paikoissa melkoisesti, kun kamera zoomautuu jopa first person -näkymäksi, jolloin ei saa mitään selvää mitä ympärillä tapahtuu.

Vielä loparit ja ensimmäinen juoksu valmis. :)
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Hyvä bossi ja mukava kun on varianssia vähän. En kyllä tuota "kameran sekoamista" ymmärrä kun lueskellut aika paljon keskusteluita ja välillä nousee esiin. Itselläni ei kamerassa ollut mitään ongelmaa missään vaiheessa, edes yhdessä ahtaammassa kohdassa jossa on minibossi. Mitään yllättävää siis ei tehnyt tai ei tarvinnut kameraa vastaan taistella.
Jos lisäri tulee niin toivon jotain vastaavia sinne.

Ajauduin pari kertaa ahtaalle nurkkaan niin kamera heitteli volttia. Ei minullakaan mitään kameraa vastaan taistelua ole sen kummemmin ollut. Voi olla ettei se täydellinen ole, mutta varmaan sitten tottunut, kun en minäkään Fromin peleissä siitä valita.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Mitä muuten olette mieltä pelin pituudesta? Jonkun verran lukenut valitusta, että on liian lyhyt. Minulla siis avaamatta vielä yksi alue ja lopareita jäljellä, mutta kestosta osaan jo sanoa, että olen todella tyytyväinen. Alueet ovat olleet värikkyydessään erittäin upeita ja Fromin taattua visuaalisuutta ollut.

Varmasti kritiikkiä löydän myöhemmin eri asioista kuten aina, mutta pituus vaikuttaa kyllä juuri sopivalle. 32h nyt kellossa.
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Mitä muuten olette mieltä pelin pituudesta? Jonkun verran lukenut valitusta, että on liian lyhyt. Minulla siis avaamatta vielä yksi alue ja lopareita jäljellä, mutta kestosta osaan jo sanoa, että olen todella tyytyväinen. Alueet ovat olleet värikkyydessään erittäin upeita ja Fromin taattua visuaalisuutta ollut.

Varmasti kritiikkiä löydän myöhemmin eri asioista kuten aina, mutta pituus vaikuttaa kyllä juuri sopivalle. 32h nyt kellossa.
Sanoisin että melkolailla saman pituinen kuin muutkin, mutta liian lineaarinen ehkä. Ei salaisia optionaalisia alueita.

47h taisi olla läpipeluu ja olen autisti tutkimaan, silti missasin asioita.

Uskoisin että alusta lopputeksteihin NG+ bloodbornen kanssa samaa tasoa ehkä (ei speedrun vaan normaali pelaaja). Ei siis huomioon dlc ja optional juttuja.

Paha sanoa kyllä tarkkaan mutta mutulla kutakuinkin samaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Minusta maailman rakentuminen alueineen on huomattavasti parempaa kuin esim. Ds3:ssa. Tykkään tälläisestä, miten siellä yllättäen löytää linkkejä alueiden väliltä sekä pieniä salapaikkoja. Hyvin siellä eri suuntia sai ottaa tietyn pisteen kohdalla.

Nyt löytyikin sellainen bossi, että hetki vierähtää ellei jopa toinenkin.

Owl.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
736
@Jumi linkkaamat giffit sai pelin kyllä näyttämään komealta.

Mites on... Olen pelannut läpi Dark Souls 2, Dark Souls 3 sekä Bloodbornen, mutta Lords Of The Fallen sekä The Surge jäi minulta kesken, koska niistä puuttui minusta "sitä jotain" enkä jaksanut siksi kiduttaa itseään niiden kanssa en enempää. Mihinkähän väliin tämä mahtaa tipahtaa vaikeudessaan näistä " Souls like" - peleissä? Onko pelin paino enemmän reaktiossa vaiko pelkästään ulkoa opettelussa?
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
491
Ekaks pelasin DS1 joka tuntui todella vaikealta, koska se oli sarjan ensimmäinen minulle. Sitten DS2 tuntui jo paljon helpommalta ja DS3 jopa helpolta - DS1 remastered taas tuntui ihan walk in the park kun alkoi olla mekaniikat hallussa ja tuttuja alueita/bosseja. BB oli haastava kans aluksi, mutta sitten klikkasi ja helpottui, mutta itselleni ehkä BB on ollut haastavampi kuin DS mikään osa. Laittaisin tämän ehkä sinne BB tasolle vaikeudessa, ehkäpä joissain asioissa jopa vähän yli. Ei ole enää niitä kuuluisia iframeja apuna. Vihut kestää osumaa todella paljon ja posturen rikkominen vaatii taas näppäryyttä. Harva vastus menee ekalla yrityksellä vaan mini bossienkin kanssa saa oikeasti olla varuillaan ja opetella parin kuoleman kautta liikesarjat. Mutta so far kaikki vastustajat menneet <10 yrityksellä ja kahta lukuun ottamatta <5, eli sellaisia oikeasti mahdottomalta tuntuvia esteitä ei kuitenkaan ole tullut eteen.
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
@Jumi linkkaamat giffit sai pelin kyllä näyttämään komealta.

Mites on... Olen pelannut läpi Dark Souls 2, Dark Souls 3 sekä Bloodbornen, mutta Lords Of The Fallen sekä The Surge jäi minulta kesken, koska niistä puuttui minusta "sitä jotain" enkä jaksanut siksi kiduttaa itseään niiden kanssa en enempää. Mihinkähän väliin tämä mahtaa tipahtaa vaikeudessaan näistä " Souls like" - peleissä? Onko pelin paino enemmän reaktiossa vaiko pelkästään ulkoa opettelussa?
Surge ja Lords of the fallen eri tekiöiltä ja muutenkin aika keskinkertaisuuksia että ei ihme.

Tässä tosiaankin on sitä jotain vaikka kuinka, varmasti pidät jos muistakin Fromin soulsborneista.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 752
@Jumi linkkaamat giffit sai pelin kyllä näyttämään komealta.

Mites on... Olen pelannut läpi Dark Souls 2, Dark Souls 3 sekä Bloodbornen, mutta Lords Of The Fallen sekä The Surge jäi minulta kesken, koska niistä puuttui minusta "sitä jotain" enkä jaksanut siksi kiduttaa itseään niiden kanssa en enempää. Mihinkähän väliin tämä mahtaa tipahtaa vaikeudessaan näistä " Souls like" - peleissä? Onko pelin paino enemmän reaktiossa vaiko pelkästään ulkoa opettelussa?
Alkaa näyttää siltä että Sekiro on FromSoftwaren paras peli ja maistuu varmasti Souls-veteraaneille vaikka onkin erilainen niihin verrattuna. En oikein osaa vastata tuohon reaktio vai opettelu kysymykseen, sanoisin että kokemuksella pärjää, peli muuttuu ajan myötä helpommaksi ja taistelu/pelaaminen on hauskaa. Olen ollut tunteja jumissa jokaisessa Soulsbornessa ja niin myös tässäkin, samaa vaikeustasoa on luvassa.

Surge oli minusta erittäin hyvä peli ja loistava Souls-kopio, siihen oli kopioitu jopa Soulssien kenttäsuunnittelu ja mystisyys kummallisia NPC:itä & juonta myöten. Surge 2 on ostoslistalla, kunhan ilmestyy myöhemmin tänä vuonna.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
491
Lord of the fallen nyt oli joku harjoitustyö-tasoinen tekele ja sitä jaksoi sen 4 bossea pelata kun ilmaiseksi sai, mutta onhan tämä Sekiro nyt vetovoimaltaan aivan eri planeetalta. Että siitä se ei ainakaan jää kiinni
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
368
Omalla asteikolla tämä on surkein From softan peli ei jotenkin maistu millään.. Olen varmaan jossain vähemmistössä kun itse tykkäsin ds2 todella paljon. BB varmasti ollut paras tekele sitä tuli useita satoja tunteja mätettyä ja tehtyä buildeja.
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Omalla asteikolla tämä on surkein From softan peli ei jotenkin maistu millään.. Olen varmaan jossain vähemmistössä kun itse tykkäsin ds2 todella paljon. BB varmasti ollut paras tekele sitä tuli useita satoja tunteja mätettyä ja tehtyä buildeja.
DS2 on hyvä peli, mielestäni se on parempi kuin 3.

Harmi että peli ei maistu.
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
171
Minusta maailman rakentuminen alueineen on huomattavasti parempaa kuin esim. Ds3:ssa. Tykkään tälläisestä, miten siellä yllättäen löytää linkkejä alueiden väliltä sekä pieniä salapaikkoja. Hyvin siellä eri suuntia sai ottaa tietyn pisteen kohdalla.

Nyt löytyikin sellainen bossi, että hetki vierähtää ellei jopa toinenkin.

Owl.
Itsellä 30h takana ja just kerran kokeilin kyseistä bossia. Saattaapi tosiaan hetki vierähtää taas ennen kuin pääsee etenemään.:think:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
185
@Jumi linkkaamat giffit sai pelin kyllä näyttämään komealta.

Mites on... Olen pelannut läpi Dark Souls 2, Dark Souls 3 sekä Bloodbornen, mutta Lords Of The Fallen sekä The Surge jäi minulta kesken, koska niistä puuttui minusta "sitä jotain" enkä jaksanut siksi kiduttaa itseään niiden kanssa en enempää. Mihinkähän väliin tämä mahtaa tipahtaa vaikeudessaan näistä " Souls like" - peleissä? Onko pelin paino enemmän reaktiossa vaiko pelkästään ulkoa opettelussa?
Sanoisin, että mitä nopeammat refleksit pelaajalla niin sitä enempi paino on reaktioissa. Hitautta saa kompensoitua opiskelemalla vihollisen liikkeitä paremmin.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Omalla asteikolla tämä on surkein From softan peli ei jotenkin maistu millään.. Olen varmaan jossain vähemmistössä kun itse tykkäsin ds2 todella paljon. BB varmasti ollut paras tekele sitä tuli useita satoja tunteja mätettyä ja tehtyä buildeja.
Tosissaan, harmi ettei peli ollu mieleen.

Mulla itellä on hieman päinvastaiset fiilikset. Fromin peleihin oon yleensä suhtautunu hyvin varauksella, kun peliviihteen parissa ja raskaan työpäivän päätteeksi sitä vain tahtoo korkata olusen ja nauttia ja rentoutua jalat pöydällä ja tämän vuoksi genre on ollu mulle enimmäkseen luotaantyöntävä sen masokistisen luonteen vuoksi, joka puolestaan on nostanut sitä omaa kynnystä noiden aloittamiseksi. En ole siis teilaamassa DS sarjaa, ja voi siis olla hyvin mahdollista että sekiron myötä saatankin intoutua pelaamaan noitakin.

DS sarjan kohdalla tuo luultavasti johtuu enimmäkseen sen ritari-teemasta, joka ei muhun yleensä kolahda. BB puolestaan herätti mielenkiinnon goottisen teeman, tunnelman ja miljöön vuoksi (van helsing/transylvania/castlevania), mutta mulla ei ole PS4:sta. :( Sony on kuitenkin julkasemassa PlayNOW palvelun, niin ehkä jossain vaiheessa tulevaisuutta pääsen tuotakin kokeilemaan PC:llä :tup:

Mulla on nyt takana 48 tuntia ja jos negatiivista tarvii sanoa niin väliin tulee fiilis että oon haukannu liian ison palan purtavaksi. Yleensä tykkään juosta aseet laulaen ja esimerkiksi Doom2016 (333 tuntia sisällä) Nightmare -vaikeustasolla tuntuu puistokävelyltä Sekiroon verrattuna :D Turhauttavin tunne sekirossa on toi jumittumien tiettyihin bosseihin useiksi tunneiksi tai haahuilu etsien sitä yhtä pientä oksaa johon hypätä tai kielekettä tai pientä aukkoa tai luolaa. Että se eteneminen on kiinni erehdysten ja virheiden ja kokeilujen ja tiukan kuvakulman takana aka hyppy tuntemattomaan etsiskellen HUD:sta sitä pyöreetä palluraa, ja oikeaa kulmaa johon sen grapplen voi iskeä. Joihinkin alueisiin puolestaan pääsee käsiksi tietyllä varusteella/skillillä, eikä toi peli mun mielestä hirveesti alleviivaa minne seuraavaksi pitäs mennä. Toki NPC:t tuossa on apuna, mutta tää vaatii edelleen multa totuttelua, ettei ole sitä selkeää tehtävälistaa mitä seuraavaksi tehdä.

Pelirytmi tässä on myös hieman erikoinen: oot ensin tyyliin god modessa ja lahtaat porukkaa mennen tullen ja eteneminen on pala kakkua sit napista kääntämällä homma kääntyy ihan mahdottomaksi :D

Oon tän viikon jumittunut ihan totaalisesti kun alueita on auki rivi tolkulla ja bonfirejä/idoleita löytyy multa nyt 38 kpl. Sieltä sitten koluamaan tuota yhtä kapeaa polkua ilman tuota alleviivattua vinkkiä. Suurin osa tuosta kentällä etenemisestä on tullu mulle täysin puskista ja yllätyksenä ja voi sitä riemua kun pääsee vihdoinkin etiäpäin.

Xiit hoaxasin peliä nyt sen verran että löysin nexusmodista FPS unlockerin jolla voi kasvattaa mun makuun liian tiukkaa FOV:ia vähän suuremmaksi. Toisaalta tää rikkoo peliin suunniteltua immersiota, mut nyt ainakin mun ruudulla nuo grapple pallukat tulee paremmin esille ja pääsee näkemään hieman paremmin noita kielekkeitä ja etenemään kartalla ilman että pitää youtubesta hakea vinkkejä.

Se mikä mua kiehtoo sekirossa on Japani ja shinobi (ninja) -teema (pelaan Japani-äänillä). Ja sekiro tuntuu muutoinkin niin orgaaniselta alkaen sieltä hahmojen animoinnista joka on totaalisen priimaa sinne vihujen ja bossien ruojonkauniisen ulkomuotoon. Kentät on kivan näköisiä ja niistä löytyy syvyyttä. Ja tykkään noista pienistä yksityiskohdista kuten siitä että vihu seisoo siinä mun edessä ottaen miehestä mittaa pelkällä katseella, ennen kuin se voimannäyttely alkaa. Ja tommonen on kolahtanut muhun. Kaiken kaikkiaan, tykkään kyllä kovasti.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 305
Viestejä
4 219 501
Jäsenet
71 017
Uusin jäsen
Jaage

Hinta.fi

Ylös Bottom