Sekiro: Shadows Die Twice

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Itse juuri plösöllä ng melko alussa

Ogren ja estaten seiväsmiehen tapoin juuri, hassua miten helppoja ne lopulta olikaan, etenkin keihäsmies oli todella hikinen aluksi. Ogre ei niinkään, firecrackerit hyviä ja nyt oli flame vent joka sulatti sen. Lisäksi sain stealth deathblowinkin :rofl:
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Olen näköjään missannut melko paljon ensimmäisellä läpipeluulla. Koko pohjaton kaivo ja kaksoisapinat menneet ainakin täysin ohi. Ihan kuin ensimmäistä kertaa pelaisi.
Niin teit sen "huonon" endingin? Paljon joo jää näkemättä :dead:
 

Sleipnir

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Niin teit sen "huonon" endingin? Paljon joo jää näkemättä :dead:
Kyllä, mutta tapoin myös munkin ennen Gorillaa joten siellä matkalla ei ollut gorillan kaveria odottamassa. Tämä pohjaton reikä, ärsyttävällä minibossilla, jäi myös kokonaan väliin kun menin kylään sunken valleyn kautta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Täällä ollaan jumissa pöllöpapassa. Se eka versio siis. Ei tuu mittään. Lyö niin saakelin lujaa ja älytön reachikin, ettei minkäänlaista jakoa. Kaikenlaisia ohjeita katellu, että juokse vaan ympyrää ja rankase tiettyjen hyökkäyksien kohdalla, mutta noi syöksyt on niin nopeita ja miekan heilautus niin laaj, että osuu väkisin välillä. Apinapariskuntakin oli helpon tutuinen tähän verrattuna.
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Täällä ollaan jumissa pöllöpapassa. Se eka versio siis. Ei tuu mittään. Lyö niin saakelin lujaa ja älytön reachikin, ettei minkäänlaista jakoa. Kaikenlaisia ohjeita katellu, että juokse vaan ympyrää ja rankase tiettyjen hyökkäyksien kohdalla, mutta noi syöksyt on niin nopeita ja miekan heilautus niin laaj, että osuu väkisin välillä. Apinapariskuntakin oli helpon tutuinen tähän verrattuna.
Se on vaikea, sillä on muutama isku jolloin saa ilmaisen lyönnin sisään ja muuten pelata rauhassa ja passiivisesti kunnes hpta enää alle puolet jolloin posture damage helpompaa. Firecrackerit tässä todella hyviä kuten kaikissa muissakin.

Karkuun ei oikein voi juosta ja eniten kuolemia itsellä tuli juuri siinä että yritti paeta eikä vain guard&deflect rauhassa tilaisuutta odottaen
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Täällä ollaan jumissa pöllöpapassa. Se eka versio siis. Ei tuu mittään. Lyö niin saakelin lujaa ja älytön reachikin, ettei minkäänlaista jakoa. Kaikenlaisia ohjeita katellu, että juokse vaan ympyrää ja rankase tiettyjen hyökkäyksien kohdalla, mutta noi syöksyt on niin nopeita ja miekan heilautus niin laaj, että osuu väkisin välillä. Apinapariskuntakin oli helpon tutuinen tähän verrattuna.
Minä olin helkkarin aggressiivisena ja deflectiä tuli reilusti. Juokseminen ympyrää ja pomppiminen ei kyllä onnistunut. Se on vaan se oma tyyli löydettävä. Heti, kun alkaa tuottamaan joku strategia tulosta niin alkaa pysymään siinä.

Yleinen neuvo, jonka itse oppinut: Tässä vaiheessa, kun vielä me kaikki opetellaan niin kannattaa jättää liiallinen hienostelu pois. Deflectin suhteen koittaa löytää rytmiä ja bongailla kombojen iskumääriä, mutta välillä kannattaa oikeasti myös raivolla hyökätä päälle iskunapin kanssa. Monesti saa useamman iskun sisään tai sitten heittää blockauksen/deflectin yhdelle iskulle ja heti perään nopeasti hyökkäys.

Minulle on ainakin sopinut hyökkäävä tyyli paremmin kuin juokseminen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Minä olin helkkarin aggressiivisena ja deflectiä tuli reilusti. Juokseminen ympyrää ja pomppiminen ei kyllä onnistunut. Se on vaan se oma tyyli löydettävä. Heti, kun alkaa tuottamaan joku strategia tulosta niin alkaa pysymään siinä.
Kovalla agrolla meni nyt ekaa kertaa ensimmäinen vaihe läpi. Sitten tulikin taas pataan niin, että kolina kävi. Aika rytmijuttu toi tuntuu olevan ja vähän tuurissaankin, että mitä hyökkäystä sieltä puskee.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Kovalla agrolla meni nyt ekaa kertaa ensimmäinen vaihe läpi. Sitten tulikin taas pataan niin, että kolina kävi. Aika rytmijuttu toi tuntuu olevan ja vähän tuurissaankin, että mitä hyökkäystä sieltä puskee.
Aina on toki rng mukana. Itse kuolin tuossa taistelussa monta kertaa, koska sekoitin paniikkihiilauksella täysin oman rytmini ja pahimmillaan käytin 5 energiaputtelia peräjälkeen. Jos on hyvä flow päällä niin omaan tekemiseen luottaen.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Olipas tässä väkevä ja upea tarina! Sain 'normaalin' lopun, joka oli kyllä mieleen! Kannatti! :tup:

Ja voi elämä mä oon ottanu tässä niin paljon pataan että oksat pois :beye: Mut läpi se meni lopulta! :D

Tässä tän hetkiset pelitunnit (mukana siis n. ~20 minuuttia NG+:ssa ihan just nyt).
sekiro 2019-04-11 00-04-52-743.png


Ainoa peli, jota pelasin välissä oli Gris (taiteellinen tasohyppely, jossa ei voi kuolla :rofl:) ihan vain vastapainoksi tolle turpiin ottamiselle. Kolmatta viikkoa tuota Sekiroa tullut nyt jahettua ja väliin on tullut kyllä niin epätoivoisia olotiloja että "en ikinä koskaan pelaa Fromin pelejä :mad: saatana!". Sekiro oli itselläni siis ensimmäinen Fromin tuotos, jota olen oikeasti pelannut :D

Sain tapettua 'ekalla kierroksella' vain yhden Headlessin ja muita en lähtenyt edes kokeilemaan - sen verran kamalia ne on :darra:, ja loppupuolella peliä, jätin noita bosseja ihan suosiolla väliin (ne jotka eivät estä etenemistä). Kärsimättömyys tuossa lopulta puski päälle kun halusin nähdä miten tuo tarina etenee ja päättyy, kun se tempaisi minut matkaansa. Ja läpihän se lopulta meni, useiden kuolemien, tuntien, turhautumisten, päätä hakaten ja apinan raivolla :rage: ja turpiin tuli :beye:. Mut läpi on tämä endingi :happy:

Sain siis "Immortal Severance (Serve Kuro Ending)" joka sopi kuin nyrkki silmään ja mielestäni kyseessä oli aivan huikea päätös koko tarinalle! Kuro halusi alkujaan päästä eroon kuolemattomuudestaan ja tässä endingissä se todella toteutui. Mulle jäi meinaan vähän epäselväksi kuinka vanha Kuro oikeasti on. Joten vaivihkaa ajattelin että voihan tuo "lapsi" olla 300 vuotias kuolematon joka halusi päättää kärsimyksensä. Minulle ei ainakaan tullut pahaa mieltä tuosta lopusta. Päinvastoin.

Wolf:sta (päähahmosta) oma tulkintani on että sen aivot leikkas kiinni kaikesta mätöstä, divine realmsissa käynnistä, isi-papan ja Kuron kuolemasta, syyllisyyden tunnosta jne. jne. Että se päätyi lopussa apaattiseen tilaan ja ryhtyi veistäjäksi, alkuperäisen Sculptorin paikalle, odottamaan sitä seuraavaa Shinobia.

Minusta tämä loppu kruunaa totalitaarisesti oman pelikokemukseni: tarina tekee täyden ympyrän ja tuosta on sitten helppo jatkaa NewGamePlussalla ja "tuoreella" Shinobilla.

Minun mielestäni aivan loistava endingi!

Pelin läpäistyäni rohkastuin ottamaan NG+ :n ja voi elämä meinas kapulat ja legot lennellä pitkin kämppää heti ensimetreillä: otin turpiin siltä ensimmäiseltä minipomolta! Kyseessä siis "Leader Shigenori Yamauchi", jonka pätkin sillä ensimmäisellä pelikerralla kertalaakista :facepalm:

Tuossa alussa Kuro ojentaa trinkettiä, ja valitsin että Kuro saa pitää sen. Ruudulle pompsahti ilmoitus "You have selected the path with further hardships" :eek: Tää tarkoittaa sitä että otat damaa vaikka blokkaatkin iskut. Täytyy siis ajoittaa täydellisesti nuo deflectit, jottei damaa tulisi sisään.

Trinketin saa takaisin, kun käy juttelemassa Sculptorin kanssa, mutta Sculptorin kanssa saa jutella vasta hieman myöhemmin. Ja kyseinen toiminto on sitten peruuttamaton (trinkettiä ei voi veivata edes-takaisin).

Päätin sitten juosta suoraan "Chained Orge":lle, kun se tuotti ensimmäisellä pelikerralla hirvittävästi vaikeuksia. Ja kuolin sitten siihenkin :facepalm: Tosin vain yhdesti; nimenomaan siihen träkkäävään grab-attackiin -- olin unohtanut sen kokonaan. Sitten palautui mieleen patternit ja ogre meni heittämällä matalaksi. Ja voi elämä kuinka mua nauratti miten helppo se oli :D

Summarum: minulle tämä on ollut kieltämättä kokonaisuudessaan aika haastava kokemus. Ja pomo-tappeluiden helpottamiseksi (kun on ollut jumissa 3 tuntia putkeen ja tekee mieli hakata päätä seinään :rage:) oon katellu youtubesta vinkkejä, apuja ja juustoja noihin. Tuolla on nykyisin aika kattava kirjasto plärättävänä :tup:

Olen siis enemmänkin räiskintäpelien perään ja mielelläni juoksentelen rambona ympäriinsä tykit laulaen (toistamiseen: Doom 2016 Nightmarella on päiväkävely tähän verrattuna). Niin Sekiro on jotain aivan muuta mihin oon tottunut ja se on kyllä ottanut ja syönyt oman aikansa: Kolminkertaisen määrän genreen tottuneisiin verrattuna.

Ainoa mitä jäin kaipaamaan ensimmäiseltä pelikerralta, oli manuaalitallennus. Olisi ollut tosi upeata ottaa tallennus ennen bossitappelua ja kuluttaa sokerit ja itemit ja kuolla ja resetoida tilanne ilman, että tarvisi välissä käydä farmimassa/ostamassa inventory takaisin kuosiin. Tietääkseni tämä onnistuu PC:llä, kun kytkee steamin pilvitallennuksen pois päältä ja ottaa pelin tallennuskansiosta varmuuskopion ja palauttelee saveja käsin(?) Itse en ole testannut - tajusin tämän vasta pelin läpäistyäni: aloin siis ihmettelemään miten nuo Youtubesankarit on päässy nauhottelemaan samaa bossia ~100 kertaa peräkkäin löytääkseen sen optimaalisimman juuston ja nimenomaan sen onnistuneen nauhoituksen ilman pelin uudelleenaloittamista.

Ja mitä tulee "easymode" havittelijoihin: tarvittavat työkalut on jo saatavilla. Laittaa hakuun vain "Sekiro Shadows Die Twice Trainer" tai lataa tuon aiemmin mainitun FPS unlockerin jolla voi hidastaa noita bosseja ja nopeuttaa pelihahmoa. Itse en käyttänyt FPS unlockeria muuhun kuin FOV:n kasvattamiseen. Rehellisesti sanottuna: teki kyllä väliin niiiiiiiin kovasti mieli laittaa noi xiitit päälle, mutta mun luonto ei antanu myöten muuta kuin FOV:lle. Mielestäni näitä ei tarvitse "integroida peliin", vaan kukin lataa ja käyttää noita 3rd party modeja ja ohjelmia niin kuin parhaakseen näkee... eikös? :sori:

Mutta, kertakaikkiaan upea ja haastava ja addiktoiva pelikokemus tuo on ollut. Minut Sekiro on ainakin pitänyt otteessaan. Se on ollut kieltämättä hyvin viihdyttävä (ja turhauttava) ja täyttänyt mukavasti mun kohdalla rankan työpäivän jälkeiset tylsät hetket ja iltatunnit. Ja jos ei muuta niin mun aivot on nollautunu aika tehokkaasti tavallisesta arjesta :D

Vaikea ja haastava ja turhauttava se on. Mutta osaa se lopulta (jollain tasolla) antaa takaisinkin.

Edit: typoja vekka
 
Viimeksi muokattu:

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Olipas tässä väkevä ja upea tarina! Sain 'normaalin' lopun, joka oli kyllä mieleen! Kannatti! :tup:

Ja voi elämä mä oon ottanu tässä niin paljon pataan että oksat pois :beye: Mut läpi se meni lopulta! :D

Tässä tän hetkiset pelitunnit (mukana siis n. ~20 minuuttia NG+:ssa ihan just nyt).


Ainoa peli, jota pelasin välissä oli Gris (taiteellinen tasohyppely, jossa ei voi kuolla :rofl:) ihan vain vastapainoksi tolle turpiin ottamiselle. Kolmatta viikkoa tuota Sekiroa tullut nyt jahettua ja väliin on tullut kyllä niin epätoivoisia olotiloja että "en ikinä koskaan pelaa Fromin pelejä :mad: saatana!". Sekiro oli itselläni siis ensimmäinen Fromin tuotos, jota olen oikeasti pelannut :D

Sain tapettua 'ekalla kierroksella' vain yhden Headlessin ja muita en lähtenyt edes kokeilemaan - sen verran kamalia ne on :darra:, ja loppupuolella peliä, jätin noita bosseja ihan suosiolla väliin (ne jotka eivät estä etenemistä). Kärsimättömyys tuossa lopulta puski päälle kun halusin nähdä miten tuo tarina etenee ja päättyy, kun se tempaisi minut matkaansa. Ja läpihän se lopulta meni, useiden kuolemien, tuntien, turhautumisten, päätä hakaten ja apinan raivolla :rage: ja turpiin tuli :beye:. Mut läpi on tämä endingi :happy:

Sain siis "Immortal Severance (Serve Kuro Ending)" joka sopi kuin nyrkki silmään ja mielestäni kyseessä oli aivan huikea päätös koko tarinalle! Kuro halusi alkujaan päästä eroon kuolemattomuudestaan ja tässä endingissä se todella toteutui. Mulle jäi meinaan vähän epäselväksi kuinka vanha Kuro oikeasti on. Joten vaivihkaa ajattelin että voihan tuo "lapsi" olla 300 vuotias kuolematon joka halusi päättää kärsimyksenä. Minulle ei ainakaan tullut pahaa mieltä tuosta lopusta. Päinvastoin.

Wolf:sta (päähahmosta) oma tulkintani on että sen aivot leikkas kiinni kaikesta mätöstä, divine realmsissa käynnistä, isi-papan ja Kuron kuolemasta, syyllisyyden tunnosta jne. jne. Että se päätyi lopussa apaattiseen tilaan ja ryhtyi veistäjäksi, alkuperäisen Sculptorin paikalle, odottamaan sitä seuraavaa Shinobia.

Minusta tämä loppu kruunaa totalitaarisesti oman pelikokemukseni: tarina tekee täyden ympyrän ja tuosta on sitten helppo jatkaa NewGamePlussalla ja "tuoreella" Shinobilla.

Minun mielestäni aivan loistava endingi!

Pelin läpäistyäni rohkastuin ottamaan NG+ :n ja voi elämä meinas kapulat ja legot lennellä pitkin kämppää heti ensimetreillä: otin turpiin siltä ensimmäiseltä minipomolta! Kyseessä siis "Leader Shigenori Yamauchi", jonka pätkin sillä ensimmäisellä pelikerralla kertalaakista :facepalm:

Tuossa alussa Kuro ojentaa trinkettiä, ja valitsin että Kuro saa pitää sen. Ruudulle pompsahti ilmoitus "You have selected the path with further hardships" :eek: Tää tarkoittaa sitä että otat damaa vaikka blokkaatkin iskut. Täytyy siis ajoittaa täydellisesti nuo deflectit, jottei damaa tulisi sisään.

Trinketin saa takaisin, kun käy juttelemassa Sculptorin kanssa, mutta Sculptorin kanssa saa jutella vasta hieman myöhemmin. Ja kyseinen toiminto on sitten peruuttamaton (trinkettiä ei voi veivata edes-takaisin).

Päätin sitten juosta suoraan "Chained Orge":lle, kun se tuotti ensimmäisellä pelikerralla hirvittävästi vaikeuksia. Ja kuolin sitten siihenkin :facepalm: Tosin vain yhdesti; nimenomaan siihen träkkäävään grab-attackiin -- olin unohtanut sen kokonaan. Sitten palautui mieleen patternit ja ogre meni heittämällä matalaksi. Ja voi elämä kuinka mua nauratti miten helppo se oli :D

Summarum: minulle tämä on ollut kieltämättä kokonaisuudessaan aika haastava kokemus. Ja pomo-tappeluiden helpottamiseksi (kun on ollut jumissa 3 tuntia putkeen ja tekee mieli hakata päätä seinään :rage:) oon katellu youtubesta vinkkejä, apuja ja juustoja noihin. Tuolla on nykyisin aika kattava kirjasto plärättävänä :tup:

Olen siis enemmänkin räiskintäpelien perään ja mielelläni juoksentelen rambona ympäriinsä tykit laulaen (toistamiseen: Doom 2016 Nightmarella on päiväkävely tähän verrattuna). Niin Sekiro on jotain aivan muuta mihin oon tottunut ja se on kyllä ottanut ja syönyt oman aikansa: Kolminkertaisen määrän genreen tottuneisiin verrattuna.

Ainoa mitä jäin kaipaamaan ensimmäiseltä pelikerralta, oli manuaalitallennus. Olisi ollut tosi upeata ottaa tallennus ennen bossitappelua ja kuluttaa sokerit ja itemit ja kuolla ja resetoida tilanne ilman, että tarvisi välissä käydä farmimassa/ostamassa inventory takaisin kuosiin. Tietääkseni tämä onnistuu PC:llä, kun kytkee steamin pilvitallennuksen pois päältä ja ottaa pelin tallennuskansiosta varmuuskopion ja palauttelee saveja käsin(?) Itse en ole testannut - tajusin tämän vasta pelin läpäistyäni: aloin siis ihmettelemään miten nuo Youtubesankarit on päässy nauhottelemaan samaa bossia ~100 kertaa peräkkäin löytääkseen sen optimaalisimman juuston ja nimenomaan sen onnistuneen nauhoituksen ilman pelin uudelleenaloittamista.

Ja mitä tulee "easymode" havittelijoihin: tarvittavat työkalut on jo saatavilla. Laittaa hakuun vain "Sekiro Shadows Die Twice Trainer" tai lataa tuon aiemmin mainitun FPS unlockerin jolla voi hidastaa noita bosseja ja nopeuttaa pelihahmoa. Itse en käyttänyt FPS unlockeria muuhun kuin FOV:n kasvattamiseen. Rehellisesti sanottuna: teki kyllä väliin niiiiiiiin kovasti mieli laittaa noi xiitit päälle, mutta mun luonto ei antanu myöten muuta kuin FOV:lle. Mielestäni näitä ei tarvitse "integroida peliin", vaan kukin lataa ja käyttää noita 3rd party modeja ja ohjelmia niin kuin parhaakseen näkee... eikös? :sori:

Mutta, kertakaikkiaan upea ja haastava ja addiktoiva pelikokemus tuo on ollut. Minut Sekiro on ainakin pitänyt otteessaan. Se on ollut kieltämättä hyvin viihdyttävä (ja turhauttava) ja täyttänyt mukavasti mun kohdalla rankan työpäivän jälkeiset tylsät hetket ja iltatunnit. Ja jos ei muuta niin mun aivot on nollautunu aika tehokkaasti tavallisesta arjesta :D

Vaikea ja haastava ja turhauttava se on. Mutta osaa se lopulta (jollain tasolla) antaa takaisinkin.

Edit: typoja vekka
Upeasti selviydytty ja voitettu :scelebrate::sbeer::smuscle::sparty::slove:

Sitten vain Bloodbornea, Dark Soulssia ja Niohia tulille kunhan hetken levähtää :swink:
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
171
Olipas tässä väkevä ja upea tarina! Sain 'normaalin' lopun, joka oli kyllä mieleen! Kannatti! :tup:

Ja voi elämä mä oon ottanu tässä niin paljon pataan että oksat pois :beye: Mut läpi se meni lopulta! :D

Tässä tän hetkiset pelitunnit (mukana siis n. ~20 minuuttia NG+:ssa ihan just nyt).


Ainoa peli, jota pelasin välissä oli Gris (taiteellinen tasohyppely, jossa ei voi kuolla :rofl:) ihan vain vastapainoksi tolle turpiin ottamiselle. Kolmatta viikkoa tuota Sekiroa tullut nyt jahettua ja väliin on tullut kyllä niin epätoivoisia olotiloja että "en ikinä koskaan pelaa Fromin pelejä :mad: saatana!". Sekiro oli itselläni siis ensimmäinen Fromin tuotos, jota olen oikeasti pelannut :D

Sain tapettua 'ekalla kierroksella' vain yhden Headlessin ja muita en lähtenyt edes kokeilemaan - sen verran kamalia ne on :darra:, ja loppupuolella peliä, jätin noita bosseja ihan suosiolla väliin (ne jotka eivät estä etenemistä). Kärsimättömyys tuossa lopulta puski päälle kun halusin nähdä miten tuo tarina etenee ja päättyy, kun se tempaisi minut matkaansa. Ja läpihän se lopulta meni, useiden kuolemien, tuntien, turhautumisten, päätä hakaten ja apinan raivolla :rage: ja turpiin tuli :beye:. Mut läpi on tämä endingi :happy:

Sain siis "Immortal Severance (Serve Kuro Ending)" joka sopi kuin nyrkki silmään ja mielestäni kyseessä oli aivan huikea päätös koko tarinalle! Kuro halusi alkujaan päästä eroon kuolemattomuudestaan ja tässä endingissä se todella toteutui. Mulle jäi meinaan vähän epäselväksi kuinka vanha Kuro oikeasti on. Joten vaivihkaa ajattelin että voihan tuo "lapsi" olla 300 vuotias kuolematon joka halusi päättää kärsimyksensä. Minulle ei ainakaan tullut pahaa mieltä tuosta lopusta. Päinvastoin.

Wolf:sta (päähahmosta) oma tulkintani on että sen aivot leikkas kiinni kaikesta mätöstä, divine realmsissa käynnistä, isi-papan ja Kuron kuolemasta, syyllisyyden tunnosta jne. jne. Että se päätyi lopussa apaattiseen tilaan ja ryhtyi veistäjäksi, alkuperäisen Sculptorin paikalle, odottamaan sitä seuraavaa Shinobia.

Minusta tämä loppu kruunaa totalitaarisesti oman pelikokemukseni: tarina tekee täyden ympyrän ja tuosta on sitten helppo jatkaa NewGamePlussalla ja "tuoreella" Shinobilla.

Minun mielestäni aivan loistava endingi!

Pelin läpäistyäni rohkastuin ottamaan NG+ :n ja voi elämä meinas kapulat ja legot lennellä pitkin kämppää heti ensimetreillä: otin turpiin siltä ensimmäiseltä minipomolta! Kyseessä siis "Leader Shigenori Yamauchi", jonka pätkin sillä ensimmäisellä pelikerralla kertalaakista :facepalm:

Tuossa alussa Kuro ojentaa trinkettiä, ja valitsin että Kuro saa pitää sen. Ruudulle pompsahti ilmoitus "You have selected the path with further hardships" :eek: Tää tarkoittaa sitä että otat damaa vaikka blokkaatkin iskut. Täytyy siis ajoittaa täydellisesti nuo deflectit, jottei damaa tulisi sisään.

Trinketin saa takaisin, kun käy juttelemassa Sculptorin kanssa, mutta Sculptorin kanssa saa jutella vasta hieman myöhemmin. Ja kyseinen toiminto on sitten peruuttamaton (trinkettiä ei voi veivata edes-takaisin).

Päätin sitten juosta suoraan "Chained Orge":lle, kun se tuotti ensimmäisellä pelikerralla hirvittävästi vaikeuksia. Ja kuolin sitten siihenkin :facepalm: Tosin vain yhdesti; nimenomaan siihen träkkäävään grab-attackiin -- olin unohtanut sen kokonaan. Sitten palautui mieleen patternit ja ogre meni heittämällä matalaksi. Ja voi elämä kuinka mua nauratti miten helppo se oli :D

Summarum: minulle tämä on ollut kieltämättä kokonaisuudessaan aika haastava kokemus. Ja pomo-tappeluiden helpottamiseksi (kun on ollut jumissa 3 tuntia putkeen ja tekee mieli hakata päätä seinään :rage:) oon katellu youtubesta vinkkejä, apuja ja juustoja noihin. Tuolla on nykyisin aika kattava kirjasto plärättävänä :tup:

Olen siis enemmänkin räiskintäpelien perään ja mielelläni juoksentelen rambona ympäriinsä tykit laulaen (toistamiseen: Doom 2016 Nightmarella on päiväkävely tähän verrattuna). Niin Sekiro on jotain aivan muuta mihin oon tottunut ja se on kyllä ottanut ja syönyt oman aikansa: Kolminkertaisen määrän genreen tottuneisiin verrattuna.

Ainoa mitä jäin kaipaamaan ensimmäiseltä pelikerralta, oli manuaalitallennus. Olisi ollut tosi upeata ottaa tallennus ennen bossitappelua ja kuluttaa sokerit ja itemit ja kuolla ja resetoida tilanne ilman, että tarvisi välissä käydä farmimassa/ostamassa inventory takaisin kuosiin. Tietääkseni tämä onnistuu PC:llä, kun kytkee steamin pilvitallennuksen pois päältä ja ottaa pelin tallennuskansiosta varmuuskopion ja palauttelee saveja käsin(?) Itse en ole testannut - tajusin tämän vasta pelin läpäistyäni: aloin siis ihmettelemään miten nuo Youtubesankarit on päässy nauhottelemaan samaa bossia ~100 kertaa peräkkäin löytääkseen sen optimaalisimman juuston ja nimenomaan sen onnistuneen nauhoituksen ilman pelin uudelleenaloittamista.

Ja mitä tulee "easymode" havittelijoihin: tarvittavat työkalut on jo saatavilla. Laittaa hakuun vain "Sekiro Shadows Die Twice Trainer" tai lataa tuon aiemmin mainitun FPS unlockerin jolla voi hidastaa noita bosseja ja nopeuttaa pelihahmoa. Itse en käyttänyt FPS unlockeria muuhun kuin FOV:n kasvattamiseen. Rehellisesti sanottuna: teki kyllä väliin niiiiiiiin kovasti mieli laittaa noi xiitit päälle, mutta mun luonto ei antanu myöten muuta kuin FOV:lle. Mielestäni näitä ei tarvitse "integroida peliin", vaan kukin lataa ja käyttää noita 3rd party modeja ja ohjelmia niin kuin parhaakseen näkee... eikös? :sori:

Mutta, kertakaikkiaan upea ja haastava ja addiktoiva pelikokemus tuo on ollut. Minut Sekiro on ainakin pitänyt otteessaan. Se on ollut kieltämättä hyvin viihdyttävä (ja turhauttava) ja täyttänyt mukavasti mun kohdalla rankan työpäivän jälkeiset tylsät hetket ja iltatunnit. Ja jos ei muuta niin mun aivot on nollautunu aika tehokkaasti tavallisesta arjesta :D

Vaikea ja haastava ja turhauttava se on. Mutta osaa se lopulta (jollain tasolla) antaa takaisinkin.

Edit: typoja vekka
Upeasti selviydytty ja voitettu :scelebrate::sbeer::smuscle::sparty::slove:

Sitten vain Bloodbornea, Dark Soulssia ja Niohia tulille kunhan hetken levähtää :swink:
Itse suosittelen jatkamaan heti sekiron jälkeen parhaasta, eli bloodbornesta. Mikäli nopeatempoinen combat ja mahtava tarina ja maailma kiinnostaa, niin bb vie kärkisijan näissä fromin peleistä. Tuosta vielä vähän vielä fiilistelyjä:
 
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
20
Itse suosittelen jatkamaan heti sekiron jälkeen parhaasta, eli bloodbornesta. Mikäli nopeatempoinen combat ja mahtava tarina ja maailma kiinnostaa, niin bb vie kärkisijan näissä fromin peleistä. Tuosta vielä vähän vielä fiilistelyjä:
Samaa mieltä! BB on kyllä mun mielestä paras pleikkarin peli. Ainoo soulsborne peleistä mitä on jaksanu jauhaa ng+8 asti. :D
 

Sleipnir

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Hieman off topicia, mutta itse tykkäsin Soulseista enemmän kuin Bloodbornesta. Niiden maailma ja lore olivat erittäin mielenkiintoisia, taistelu mielekkäämpää ja enemmän sisältöä varsinkin lootin puolesta.

Ja itse Sekiroon, nyt tuli ensimmäistä kertaa Lintumies vastaan ja parin yrityksen jälkeen vaikuttaa upealta, mutta haastavalta pomolta. Jännä miten muuten nuo ensimmäisellä läpipeluukerralla mahdottomilta tuntuvat pomot ja vastukset kaatuvatkin nyt niin helposti, mutta heti kun tulee jotain uutta, niin turpaahan sieltä taas tulee. Ehti melkein unohtaa jo tämän pelin haastavuuden.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 894
Kyllä itsellenikin Soulssit on ne jumalpelit, sitten tulee Borne ja viimeisenä Sekiro. Loistavia pelejä kaikki tosin. :)
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 594
Jummalauta, kaatui se viimein!
Genichiro
:D n20h pelattu ja jotenkin ärsytyksestä huolimatta tähän jaksaa aina palata. Kyseisessä bossissa oon ollut jumissa n viikon. Koittanut yhdestä viiteen kertaa per päivä josko kaatuisi. Yhdessä vaiheessa lähdinkin jo eri maisemia tutkimaan ja se oli ihan kannattavaa. Sai kehitettyä hahmoa ja löytyi pari gourd seediä, turha hakata päätä liikaa seinään. Olen itselleni monta kertaa todennut etten tule pääsemään peliä läpi mutta aina tää fiilis bossin kaatumisen jälkeen saa jatkamaan. Silti uskon, että vielä sieltä tulee vastaan joku liian vaikea ja jää peli pelaamatta:D:dead:
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Jummalauta, kaatui se viimein!
Genichiro
:D n20h pelattu ja jotenkin ärsytyksestä huolimatta tähän jaksaa aina palata. Kyseisessä bossissa oon ollut jumissa n viikon. Koittanut yhdestä viiteen kertaa per päivä josko kaatuisi. Yhdessä vaiheessa lähdinkin jo eri maisemia tutkimaan ja se oli ihan kannattavaa. Sai kehitettyä hahmoa ja löytyi pari gourd seediä, turha hakata päätä liikaa seinään. Olen itselleni monta kertaa todennut etten tule pääsemään peliä läpi mutta aina tää fiilis bossin kaatumisen jälkeen saa jatkamaan. Silti uskon, että vielä sieltä tulee vastaan joku liian vaikea ja jää peli pelaamatta:D:dead:
Upeasti voitettu ja selviydytty

:sparty::smuscle::scelebrate::sbeer:

Tuo on sanotaanko sen tasoinen bossi että tavallaan ei tule enää vaikeampaa. Yhtä vaikeita kylläkin on luvassa muutamia
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Kyllä tuossa kun pääsin vähän yli puolen välin ja kun toi pelimaailman koko ja labyrinttimäisyys napsahti naamalle, tuli semmonen aika musertava fiilis, kun ei oikein tiennyt minne mennä. Löytyihän ne oikeat reitit sitten lopulta (kirjoittelinkin tästä tuolla aikaisemmin), mutta oli aika "eksyksissä" -fiilikset. :D

Löysin tuohon "ongelmaani" aivan oivan ratkaisun: pelialuetta selkeyttävä kartta joka kertoo mitä löytyy mistäkin. Siis kun rushasin loppuvaiheen kun juonikuviot kutsui niin kovaa :D Ja missasin muutenkin paljon asioita ihan sieltä alkumetreistä lähtien.

Napsikaa talteen erityisesti kun ootte päässy pelin läpi ja aloitatte NG+:n - jos siis haluatte varmistaa ettette jää kartan alueista ja ylipäätään mistään paitsi ja helpottamaan tuota etenemistä (endingit puolestaan voi tutkasta sekiron wikistä) .

Laitan linkit karttoihin ihan spoilereihin.

Elikkäs: DeviantArtista lucas-reiner on piirrelly Sekiron pelimaailmasta selkeän kartan. Yksi versio kartasta löytyy Redditistä, mutta tuo DeviantArtissa oleva on ajantasaisin. Starttipaikka löytyy kartalla vasemmasta alakulmasta (Dilapidated temple). Kartassa on eritelty 1. 2. ja 3. vaiheet värikoodein.
Kartasta löytyy myös pelkistetty versio, kun porukka on halunnut tulostaa sen ja tehdä merkintöjä ihan kynällä (alkuperäinen kartta syö porukan mukaan vähän turhan paljon mustetta).
Redditin MiddleThumb on tehnyt kartasta interaktiivisen version niille, jotka on käyttäny merkintöjen tekemiseen painttia. Hyvä puoli interaktiivisessa kartassa on se että omaa etenemistään voi kliksutella sitä mukaan auki kun pelissä etenee ja ottaa kartalla etenemiset talteen save/load Data -toiminnolla. Kartta on edelleen työn alla, mutta toimiva. Värikoodit korjattu värisokeille yhteensopivaksi.

Ekaan rundiin multa meni aikaa ~71 tuntia ja tuosta viimoset ~8h hurahti siis viimeisiin vaiheisiin (sisältäen 2 pomotappelua). Pidän nyt pientä hengähdystaukoa ja viikonloppuna ajattelin pureutua paremmin NewGame+:aan ja koluta kaikki alueet läpi.

Edit: korjauksia kartta-linkkeihin, nyt pitäisi toimia oikein.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
Tää peli jaksaa kyllä aina naurattaa. Kesti todella kauan, että sain Guardian Apen ekan phasen läpi ja eiköhän se hirmu aloita second phasen sen jälkeen. Hurjien taisteluiden jälkeen sain koko apinan tapettua ja huokaisin helpotuksesta. Tämän jälkeen pelasin n. 30 minuuttia ja pääsin paikkaan, jossa tuli KAKSI näitä guardian apeja yhtä aikaa kimppuun :D

Toinen apina on Phase1 liikkeillä ja toinen Phase2. Ei luoja :D:D
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 894
Jos jollekin tuottaa True corrupted monk vaikeuksia, niin tässä kunnon juustotaktiikka:



:D
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Firecrackerit on kyllä kunnon OP. :D

Minä en suostu käyttämään edes niitä näissä viimeisissä lopareissa. Mieluummin opettelee reaktiot. Enemmän nuo firecrackerit ollut käytössä, kun vihuja tullut useampi päälle.

Ah, pari päivää piti taukoa pitää. Tänään alkaa
Hiratan Owlin takominen.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 894
Voin sanoa, että tämä Miekkapyhimys on melkoisen haastava! Tuntuu jopa mahdottomalta. :D
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Voin sanoa, että tämä Miekkapyhimys on melkoisen haastava! Tuntuu jopa mahdottomalta. :D
Kävin testaamassa itsekin pari kertaa. Kyllä siinä hetki menee! Tässä ei näitä lopareita kyllä runnota vaan läpi. Joutuu ihan opettelemaan. :D

Pari bossia ja muutama minibossi minulla kuitenkin ennen sitä.

@jipsu Joo, ei noita viimesiä lopareita niillä saa juustotettua edes mitenkään. Hetkellisen hengähdyksen saa paitsi itse onnistun niillä ajoittamaan joskus huonosti. :p
 
Viimeksi muokattu:

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Eilen pari kertaa päissään mummoa yritin, vähän liian haastava. Nyt tipahti heti, tässä kyllä huomaa että vaikeatkin bossit ovat lopulta hyvin helppoja kun kerran ne on saanut tapettua. Pleikkarin huonompi FPS ei ole kyllä tuottanut mitään ongelmia tai haitannut kun vertaa PC.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 894
Läpi meni (Immortal severance ending)! Pelikellossa aika näyttää 48 tuntia. Kaikki prostetiikat, gourd seedit yms. kamppeet tuli kerättyä.

Muutamia mietteitä:
- Alku vaikutti todella nihkeältä, kunnes lopulta peliin, tarinaan ja miljööseen uppoutui.
- Bossit olisivat saaneet olla vielä omaperäisempiä, kuten aivan lopussa oleva divine realmin bossi, joka oli loistava. Lähes kaikki bossit oli lähitaistelu/miekkailubosseja. Lisäksi pari samanlaista, lähes copy-pastella otettua bossia.
- Taistelumekaniikka rautaa, vaikkakin hahmon kehitys ei kovinkaan laajaa kuten soulsseissa (melee, maagit, ranged).
- Farmaaminen melkeinpä pakollista, jos haluaa kehittää skillejä, tai edetä juonta pidemmän kaavan kautta kautta.
- Ei innosta pelaamaan uudelleen läpi (ainakaan ihan suorilta).

Kaiken kaikkiaan loistava pläjäys, ja annan arvosanaksi 4/5!
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
152
Vähän samaan aiheeseen liittyen noin 15 h peliä takana ja edelleen on aika ristiriitaiset fiilikset. Peli on siis hyvä ellei loistava, mutta Fromin muut pelit ovat asettaneet riman hyvin korkealle, ja peliä väkisin vertaa muihin Fromin tuotoksiin. Hattua nostan Fromille siitä, että pelin mekaniikat tuntuvat yllättävän tuoreilta aiemmienkin jälkeen. Parhaimmillaan matsit ovat todella palkitsevia, kuten alkupään pomo tornin huipulla (1), jossa oli sitä fiilistä, että taistelussa piti opetella lukemaan pomon liikkeitä, harjoitella taitoja ja muutenkin oli pelin selkeä ns. skill check. Yllätysmomentti oli vielä kirsikka kakun päälle. Toisessa ääripäässä on raivostuttava teennäinen aikasyöppö, eli pomomatsit, joihin (harjoittelun lomassa googlettamisen perusteella) tarvitsee harvinaista buffi-itemiä (2). Farmaamiseen pakottamisen vuoksi tästä tulee luultavasti ensimmäinen Fromin peli, jossa jätän vapaaehtoiset pomomatsit väliin, jos ko. buffia tarvitsee voittamiseksi näin peruspelaajana.

Toivon tosiaan, että peli tästä paranee, vaikka on edelleen hyvä peli. Tätä pelatessa on muuten alkanut kaipaamaan Bloodbornen pariin, joten pitää katsoa, jos aloittaisi 3. läpipeluun.

1) Genichiro Ashina
2) Divine Confetti
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Vähän samaan aiheeseen liittyen noin 15 h peliä takana ja edelleen on aika ristiriitaiset fiilikset. Peli on siis hyvä ellei loistava, mutta Fromin muut pelit ovat asettaneet riman hyvin korkealle, ja peliä väkisin vertaa muihin Fromin tuotoksiin. Hattua nostan Fromille siitä, että pelin mekaniikat tuntuvat yllättävän tuoreilta aiemmienkin jälkeen. Parhaimmillaan matsit ovat todella palkitsevia, kuten alkupään pomo tornin huipulla (1), jossa oli sitä fiilistä, että taistelussa piti opetella lukemaan pomon liikkeitä, harjoitella taitoja ja muutenkin oli pelin selkeä ns. skill check. Yllätysmomentti oli vielä kirsikka kakun päälle. Toisessa ääripäässä on raivostuttava teennäinen aikasyöppö, eli pomomatsit, joihin (harjoittelun lomassa googlettamisen perusteella) tarvitsee harvinaista buffi-itemiä (2). Farmaamiseen pakottamisen vuoksi tästä tulee luultavasti ensimmäinen Fromin peli, jossa jätän vapaaehtoiset pomomatsit väliin, jos ko. buffia tarvitsee voittamiseksi näin peruspelaajana.

Toivon tosiaan, että peli tästä paranee, vaikka on edelleen hyvä peli. Tätä pelatessa on muuten alkanut kaipaamaan Bloodbornen pariin, joten pitää katsoa, jos aloittaisi 3. läpipeluun.

1) Genichiro Ashina
2) Divine Confetti
Semmoinen juttu että nuita buffi itemeitä tulee kuin sieniä sateella ja voi myös ostaa kunhan vain pelaat eteenpäin, nuo on enemmän end game sisältöä.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 894
Semmoinen juttu että nuita buffi itemeitä tulee kuin sieniä sateella ja voi myös ostaa kunhan vain pelaat eteenpäin, nuo on enemmän end game sisältöä.
Taitaa olla suurin osa bosseista koluttu ennenkuin noita voi ostaa.
 

Sleipnir

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Olipa hauska matsi tuota vihaista demonia vastaan. Jokunen yritys siinä kyllä meni, kun aina sitä rupeaa hölmöilemään loppua kohden. Enää onkin vain loppupomo jäljellä ja sitten ng++ vuoro. Seuraava läpipeluukerta menee kyllä jo ohjeilla, koska en muuten tule koskaan saamaan noita muita loppuja.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Pirun nopeita ootte vissiin oppimaan. Nyt
hirata owl
ja tässä kyllä menee tunteja minulla ellei ihmeitä tapahdu. :D
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Aa, okei! No, lisää hauskuutta sinulle. :)

17 vitality ja yksi oneshottausliike hämää minua.

Alkaa meneen jo parempaan suuntaan, mutta yksi kerralla tappava olkapääisku on kyllä vähän överiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
891
bugi mount munkki alueella
Se spider mini bossi heitti tulta seinän läpi kun menin resettaa sen pikku mosien jälkeen
ja ei ollut eka. Myös meinaa mennä kunnolla hermot kameraan.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Joo, tämä kamera tässä loparissa, jossa olen on perseestä. Eka oikea kritiikkini. Osaan jo loparin, mutta hienosti kamera pilannut.

Lisäys: Kuolihan se. Kristus tuota kameraa ja tolppia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
bugi mount munkki alueella
Se spider mini bossi heitti tulta seinän läpi kun menin resettaa sen pikku mosien jälkeen
ja ei ollut eka. Myös meinaa mennä kunnolla hermot kameraan.
Bugeihin en ole itse törmännyt tuolla ekalla kierroksella. Mutta kamera on temppuillut ihan huolella tavallisten rivisotilaidenkin kanssa: oot likellä seinää ja vihu lyö ja katoat kameran ulkopuolelle. Mitään hajua tuossa vaiheessa lepäätkö maassa, vai mitä tuossa on tapahtunut. Ja kuolema korjaa satoa.

Pelin targetointisysteemi tuotti itselleni aika paljon vaikeuksia, kun ukko ei lyönyt siihen suuntaan mihin kamera osoittaa. Tuo on vaatinut itseltäni aika paljon totuttelemista esimerkiksi kun haluaa nopeasti heittää heittotähdet kohti juokseviin koiriin niin ei käy ihan käden käänteessä täällä päässä ruutua.

Yhden pahimmista mokista taisin tehdä kontrollien kanssa (xbox ohjain pc:llä). Oon tottunu että trigger napista ammutaan ja hattunapeista lähtee kranaatit ja näillä menty koko pieni elämä. Vaihdoin siis lyönnit ja blokkaukset ristiin prostetiikan ja grabblen kanssa heti pelin alkumetreillä.

Tajusin nyt jälkikäteen kun bossit on tuottanu paljon vaikeuksia, että tosissaan noissa triggereissä on dead-zone tiettyyn pisteeseen asti, ennen kuin ukko tekee mitään ja luultavasti tämä aiheuttanut viivettä blokkeihin ja lyönteihin ja pataan on tullut vaikka miten yrittänyt taituroida noiden kanssa. :facepalm: Pitääkin vaihtaa noi napit takaisin ja totutella niihin uusiksi ihan oikeasti nyt kun NG+ menossa. Lähtee iskut ja blokit hätäsemmin hattunapeista (kun eivät ole analogiset).
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Hassua että kameraongelmia monella, tuntuu ettei itsellä ollut sen enempää kuin muissakaan fromin peleissä :confused2:
 

Sleipnir

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Viimeinen pomo pelissä kyllä loistava. Pistää kaiken oppimasi testiin ja tahti muutenkin erittäin onnistunut. Koko taistelun ajan pitää olla täysin keskittynyt vain siihen hetkeen, muuten tulee turpaan ja pahasti. Kyllä siihen yli kymmenen yritystä meni, mutta kaatui lopulta. Nyt metsästämään kahta viimeistä loppua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Täällä olis kaikki Prayer Beadit kerätty, muutaman paikan joutui kyllä selvittämään wikistä. Vielä lopari jäljellä.
 

Sleipnir

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Täällä olis kaikki Prayer Beadit kerätty, muutaman paikan joutui kyllä selvittämään wikistä. Vielä lopari jäljellä.
Itsekin jouduin yhden katsomaan, että missä ihmeessä se oikein on. Sitten kun sitä listaa tuijotti kaikista kohteista, niin tuli koko ajan vain se fiilis että olen käynyt kaikissa noissa paikoissa ja tappanut kaikki minibossit. Löytyi sitten viimein kun alkoi vain käymään kohteita läpi.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
No nyt törmäsin ekaan bugiin! NG+ menossa ja Sunken Valley ja ihan tavis pikkubossi (snake eyes). Ja tää on juonellisesti ihan mitätön hyyppä.

En tajua mitä tein, mut toi tyyppi ei osannut liikkua mihinkään suuntaan vaan jumahti paikoilleen. Ei siinä mitään, oli helppo nirriä se pois.



Olin kyllä niin totaalisen hämmentynyt ja todella varovainen pistohyökkäyksissäni, kun edellisellä kerralla otin tolta tyypiltä kympillä pataan. Tuossa myös näkee kuinka tuo kamera toimii ja kuinka tiukka kulma sillä on. Käytän siis FOV 40%. Väliin kaipaan siis sitä että kamera ois reilusti kauempana ilman sitä FOV:n aiheuttamaa kalansilmäefektiä.

Oon siis havainnut tuosta targetointisysteemistä pari juttua - nyt kun itellä noita tunteja sisällä. 1) kamera snäppää tiettyyn spottiin ja seuraa sua kuten noissa vanhoissa Resident Evil peleissä -- silloin kun et targetoi kehenkään ja kun et ite korjaa kulmaa 2) targetointi vaikuttaa viholliseen ja vihun omaan vastaträkkäykseen. Kyseessä voi olla plasebo efekti, mut mulle joittenkin vihollisten kohdalla träkkäämättä jättäminen on helpompi tapa tappaa ne :D

Tässä esimerkiksi headless juustosta, jossa headless menee helpommin alas kun et targetoi siihen (juustot luonnollisesti lisä-spoilereihin).


Edit: Laitetaan kaikki spoilereihin
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Vikalopari menossa. Sitä tuntee oikein olevansa elossa, kun loparilla on sentti energiaa ja jäät kiinni johonkin helvetin puunkäkkyrään.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Menihän se täälläkin ensimmäistä kertaa lävitse! :)

Vielä en jaksa suurempia ajatuksia kasailla, mutta aloitin heti perään seuraavan kierroksen. Pitää jokunen kierros pelailla ja sitten voisi kokeilla haastaa itseään liittyen
Kuro's charmiin.
Siinä voikin olla jo tosi kyseessä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Ng+1 ei oikein heti napannut. Vähän sama oikeastaan kuin soulseissakin. Voisivat miettiä uusia tapoja uudistaa noita kierroksia. Ei nyt hirveän vaikea pitäisi olla saada vaihtelua. Uusia tehtäviä, kokonaan uusia vihollisia ym.

Mutta aloitin ns. Hard moden eli blockaus tekee minuun damagea, joten pitää onnistua deflect. Enää ei voi tuurilla sohia. Minähän olen ihan paska tässä pelissä oikeasti. :D Heppa kaatui juuri. Selkeästi tiukempi matsi oli kuin aiemmin. Tämä maistuu nyt eri tavalla. Hyvä lisäys tälläinen.
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
171
Olipa hauska matsi tuota vihaista demonia vastaan. Jokunen yritys siinä kyllä meni, kun aina sitä rupeaa hölmöilemään loppua kohden. Enää onkin vain loppupomo jäljellä ja sitten ng++ vuoro. Seuraava läpipeluukerta menee kyllä jo ohjeilla, koska en muuten tule koskaan saamaan noita muita loppuja.
Meikäläiselle tuotti todella paljon haastetta tuo demonibossi. Eilinen ilta ja tänäänkin vielä useaan otteesseen joutui yrittämään ennen kuin kaatui. Tässä tuli kyllä se perus fromin pelien armottomuus esiin, pariin otteeseen saa taistelun vika phaseen ja bossilla tyyliin yks pykälä helaa ja sit ahneena koittaa huitoa menemään että nyt se kaatuu, no arvaahan sen miten siinä käy.:dead:

Mitens muilla kyseinen bossi? Menikö kauan hinkata?

Seuraavana ois sit vielä iskä ja miekkajumala vastassa, liekköhän nuo yhtä haastavia kuin demoni?!?:hmm:Melkein toivoisin että on:sunglasses:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Kyllä minulla tuo demoni oli ihan urakka eli siellä kolmen tunnin puolella se pyöri. Minäkin olen oppinut, että jos on taktiikka hallussa, pidä se loppuun asti. Ei mitään paniikkihuitomisia, vaikka loparilla ei energiaa edes näkyisi enää. Se ei ole kuin kaksi sekuntia ja makoilet ketarat ojossa miettien millaisilla kirosanoilla tässä nyt itseään ilmaisisi.

No niin, olen nauttinut suunnattomasti tästä uudesta haasteesta, jossa pitää keskittyä kunnolla deflecteihin kunnes tuli vastaan Bullshit. Siinä on kaikki pielessä, mitä vaan voi olla. Ei toimi ollenkaan tiukat taistelumekaniikat, joita saa harrastaa muissa lopareissa. Kamera on missä sun sattuu, hirveä määrä energiaa härällä ja revive on hankalaa, kun härkä raivoaa ruumiisi päällä. Sitten vielä tietysti aitaa, tornia ja tolppaa, jotka se nyt onneksi hajottaa, mutta kuitenkin.

Otti niin paljon hermoon, että opettelin speedrunnereiden skippauksen. :D Kohtuu hankala hyppy, mutta mieluummin senkin opetteli. Minulle riitti tämä härkä. Kerran sen olen jo tappanut reilusti, joten tästä lähin hyppään yli sen.

SEKIRO  SHADOWS DIE TWICE Screenshot 2019.04.15 - 19.25.07.49.png
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
185
Menee hermot tuon ekan Munkin kanssa. Meinasin vetää cheesellä, mutta sekin meni vituiksi ja nyt on Divine confetitkin loppu. Tykkään pelistä muuten 5/5, mutta nämä bossit ei ole meikäläistä varten. Myös tuo esineiden vaihtaminen ristiohjaimesta on pirun hankalaa kesken taistelun. Mikseivät voineet hyödyntää PS4:lla Dualshockin kosketuslevyä?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Menee hermot tuon ekan Munkin kanssa. Meinasin vetää cheesellä, mutta sekin meni vituiksi ja nyt on Divine confetitkin loppu. Tykkään pelistä muuten 5/5, mutta nämä bossit ei ole meikäläistä varten. Myös tuo esineiden vaihtaminen ristiohjaimesta on pirun hankalaa kesken taistelun. Mikseivät voineet hyödyntää PS4:lla Dualshockin kosketuslevyä?
Pistä peli suosiolla pauselle inventoryyn menemällä ja käytä sieltä esineitä. Minulla on yleensä pelkästään energiapullo quick sloteissa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 080
Viestejä
4 190 958
Jäsenet
70 861
Uusin jäsen
pesä_

Hinta.fi

Ylös Bottom