Sekiro: Shadows Die Twice

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Soulsien mukavuus on siinä, että voi tehä täysin eri buildeja ja myös eri asevariaatioita, jotka vastaa omaa pelityyliä, joten voi pieksää useammalla eri tavalla noita bosseja. Tässä tuntuu olevan sellainen ongelma, että jokaiseen bossiin on melkeinpä yksi ainoa keino voittaa, joka pitää opetella ulkoa ja hakkaamalla päätä seinään, sellainen yksi pakotettu kaava ilman luovuutta. Tämäntapainen moniulotteisuus tästä puuttuu valitettavasti kokonaan.
Tää on kyllä hyvä pointti, Sekiro ei kummosemmin tarjoa vapautta siihen miten pelaat peliä, mutta kyllä tää palkitsee luovuudesta tietyissä bosseissa. Eri prosthetic armeja kokeilemalla ja hieman päätä käyttämällä itemeiden suhteen voi saada suurenkin edun bossissa, yleensä noi ei vaan oo kovin selkeitä ja todennäkösimmin tulee missaamaan koko homman ainakin ekalla läpipeluulla.

Luonnollisesti uudelleenpeluuarvokin on laskenut huomattavasti soulseihin verrattuna, ei oo mitään toista buildia mitä kokeilla, vaan käytännössä jokainen läpipeluukerta on aika identtinen toisiinsa verrattuna. Kyllähän tää toisen kerran ainakin tulee vielä pelattua, mutta sen jälkeen voi jo olla fiilis että kaikki ois tullu nähtyä. Ei mua toisaalta ykskään soulsikaan kiinnostanu enää toisen läpipeluukerran jälkeen, vaikka ois kokeillukkin eri buildia, mut se nyt on ihan vaan itestä kiinni.

Mut toisaalta en ymmärrä miks tätä verrataan soulseihin niin jatkuvalla syötöllä. Ei tää oo souls eikä oo tarkotuskaan olla, sen kyllä huomaa jokaikinen ihminen kuka edes tunnin verta tätä kokeilee. Tän myötä mun mielestä vähän hölmöä verrata sitä toiseen sarjaan, mihin sitä ei kannata verrata ihan puhtaasti sen takia kun pelimekaniikat on niin kaukana toisistaan kun voi olla.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Itse uskon, että Sekiro tekee pidemmällä juoksulla hyvää From Softwaren pelikehitykselle. Ds3 oli todella monelta paikkaa hyvin laiskaa viritystä ja jotenkin hengetön, vaikka tykkäsinkin ja tuli ilman levelitystäkin pelattua koko peli.

Sekirossa myös jotain haasteita tehtävä kunhan kaikki achievementit on ja jokunen kierros tullut pelailtua. Kyllä tässä eri skillejäkin hyödyntämällä vaihtelua saa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
No kyllähän tän jälkeen jää odottamaan ihan mielenkiinnolla mitä sieltä seuraavaksi tulee. Sekä Sekiro että Bloodborne on näin jälkikäteen mietittynä ollut pitkälti vaan erilaisia kokeiluja, pohjalla on sama kaava mikä Soulseissa, mutta pakkaa on sekoteltu enempivähempi erilaisen lopputuloksen saamiseksi. Bloodborne kuitenkin siitä huolimatta tuntuu erittäin paljon Soulsilta, vaikka siitä poistettiinkin kilvet ja painotettiin väistämistä huomattavasti enemmän. Sekirossa sitten ei pahemmin vaikutteita kummastakaan pelistä ole, kontrollit ja valikot nyt suurimmaks osaks samoja mitkä tuo vahvasti mieleen Soulsit, itemeissä toki myös samankaltaisuuksia mut siihenpä ne loppuukin, mekaniikat on täysin eri.

DS3 toki tuntui hyvältä ainakin julkasussa, mutta olihan siinä takaraivossa kokoajan se ajatus että onhan tää nähty. Hyvä homma et pääs siitä one trick pony kaavasta pois, neljä peliä pitkälti samoilla mekaniikoilla käy kuitenkin ennemmin tai myöhemmin uuvuttavaks, ei sitä viidettä ois enää tullu julkasussa ostettua todellakaan. Nähtäväks jää kuitenkin että saako joko Bloodborne tai Sekiro jatkoa, mutta ite ainakin mielellään näkisin seuraavaks taas jotain uutta. Pelasin ite Bloodbornea vikana sen Dark Souls trilogian jälkeen, ei tullu mentyä loppuun asti kun motivaatio loppui jonnekkin sinne DLC alueelle, ei niinkään sen takia et peli ois ollu haastava vaan pikemminkin sen haasteen puutteen takia, ei siinä mulle ollu mitään nähtävää enää neljännen pelin kohdalla.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ei tässä silleen Soulsia väkisin kaivata mutta oma pelityyli tuntuu olevan juuri niihin suuntiin, mihin enää ei mennä. En oikein ikinä jaksanut pelata mitään kevyesti panssaroitua kahden miekan väkkäränä kieppuvaa ninjaa, mikä tuntui olevan ainakin kaikkien invadea pelaavien "git gud casual n00b"-jonnejen suosikkibuildi. Keskiraskas miekka ja kilpi tai ranged oli lähes aina valintani. Etenkin ranged tuntuu olevan tässä ja BB ihan vitsi.
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
491
Tosissaan mitään taikuria tai tankkia ei tässä ole, eikä sellainen kilpi+dodge hybridikään onnistu entiseen tapaan. Mutta eipä tuo haittaa ainakaan itseäni, pitää vain opetella vähän uudenlainen tyyli ja ehkä se on ihan hyväkin. DS3 tuli jo melkein aloitettua jollain dual wield hahmolla mutta kummasti vain se kääntyi perus kilpi+miekka+dodge hahmoksi, ja niin varmaan olisi käynyt myös ds4 kohdalla.

Mutta kyllä taisteluissa silti vaihtelua on. Itse mennyt siten, että aina ensin hakkaan pomon omilla taktiikoillani ja sitten katson youtubesta jossain vaiheessa kaatovideon. Kylläpä aika erilaiselta näyttää jos vertaa omaa ja vaikka kahta youtube-videota. Eli siinä määrin vaihteleviakin taktiikoita on, mutta toki monet vanhat taktiikat puuttuu.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mikäs tuon rahan rooli tässä tarkalleen on? Sitä kertyy ihan hyvin kun heittää vähän Estatessa grindauskierrosta mutta en oikein mitään järkevän tuntuista ostettavaakaan ole löytänyt. Toisaalta kun kuolee pari kertaa sarjassa niin se stashi hupenee myös silmissä.

Onko idea, että aina täytetään nuo prostheticin käytöt vaan idolilla ja spammataan niitä surutta?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Mikäs tuon rahan rooli tässä tarkalleen on? Sitä kertyy ihan hyvin kun heittää vähän Estatessa grindauskierrosta mutta en oikein mitään järkevän tuntuista ostettavaakaan ole löytänyt. Toisaalta kun kuolee pari kertaa sarjassa niin se stashi hupenee myös silmissä.

Onko idea, että aina täytetään nuo prostheticin käytöt vaan idolilla ja spammataan niitä surutta?
Minä ostelen emblemejä yleensä ja on tuota kauppiailtakin löytynyt kivaa sekä kallistakin.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Minä ostelen emblemejä yleensä ja on tuota kauppiailtakin löytynyt kivaa sekä kallistakin.
Olen kyllä aika alussa mutta ei ole oikein kauppiaita näkynyt. Vain se yksi, jolta saa niillä karpinsuomuilla jotain. Yhden karpin onnistuin tappamaan helposti mutta toinen ui ilmisesti pinnan alla eikä iskut osu? Viidellä suomulla saisi ilmeisesti yhden skillisivun taas auki.

Ajattelin nyt vähän vielä grindata ennen etenemistä koska nuo ensimmäiset skillit toi lähinnä lisää hyökkäyksiä eikä oikein vahvistaneet sankaria.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Olen kyllä aika alussa mutta ei ole oikein kauppiaita näkynyt. Vain se yksi, jolta saa niillä karpinsuomuilla jotain. Yhden karpin onnistuin tappamaan helposti mutta toinen ui ilmisesti pinnan alla eikä iskut osu? Viidellä suomulla saisi ilmeisesti yhden skillisivun taas auki.

Ajattelin nyt vähän vielä grindata ennen etenemistä koska nuo ensimmäiset skillit toi lähinnä lisää hyökkäyksiä eikä oikein vahvistaneet sankaria.
Aa, okei. :)

Tulee sille rahalle vielä käyttöä.
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
491
Hmm näemmä olen missannut jonkun kauppiaan vaikka pari-kolme olenkin tavannut, mitään karpinsuomuja haluaavaa kauppiasta en ole nähnyt
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 461
Lady Butterfly tuo mieleen Bloodbornen Lady Maria of the Astral Clocktowerin sillä erotuksella, että Butterfly on huomattavasti vaikeampi. Yksikin virhe ja olet kuollut, varsinkin P2. En uskalla edes laskea tunteja, yritysten määrää ja montako kertaa olen tuolle kuollut. Olen päättänyt että tämä tapetaan ensin ennen kuin siirryn uusille alueille :dead:
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
491
Lady Butterfly tuo mieleen Bloodbornen Lady Maria of the Astral Clocktowerin sillä erotuksella, että Butterfly on huomattavasti vaikeampi. Yksikin virhe ja olet kuollut, varsinkin P2. En uskalla edes laskea tunteja, yritysten määrää ja montako kertaa olen tuolle kuollut. Olen päättänyt että tämä tapetaan ensin ennen kuin siirryn uusille alueille :dead:
Tää oli kyllä so far vaikein, nyt ollaan linnan yläkerroksissa ja mitä tätäkin ketjua lukeneena/pelin "näkyjä" katsoneena niin ounastelen, että siellä tulee vastaan vähän kovemman luokan miekkamies.

Toi vanha perhoskurppa oli siitä haastava, etten oikein koskaan keksinyt milloin sitä olisi turvallista lyödä. Olisi kiva nähdä tästä joku no hit run, koska tuntuu melko mahdottomalta. Phase2 ne pikkuperhoset on ehkä pahin, koska tuntui, että hahmon suojaus jotenkin tipahti kun niitä kolisi yksikin naamaan ja sitten antoi vapareita bosselle. Lopulta omasta mielestä paras taktiikka oli olla erittäin aggressiivinen, todella paljon blockia ja dodgea (ei deflectionia), tuplahyppyjä maakanjeihin ja tupla-tripladodgea ilmakanjeihin. Phase 2 heittää aina heittotähtiä kun kurppa lähtee lentoon. Auttoi huomattavasti kun kävi hakemassa 5 helapottua kun aluksi koitin tätä kahdella. Parasta, että ainoa crashi pelissä tullut vielä suht ensiyrityksillä kun väitän että olisi kaatunut ja sen jälkeen en hetkeen päässytkään niin pitkälle.
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
491
Neljä tuntia :nb::beye::darra: Toivottavasti ei. Mielestäni 3-5 yritystä on jo paljon ja 10 alkaa mennä hermot.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 461
Tää oli kyllä so far vaikein, nyt ollaan linnan yläkerroksissa ja mitä tätäkin ketjua lukeneena/pelin "näkyjä" katsoneena niin ounastelen, että siellä tulee vastaan vähän kovemman luokan miekkamies.

Toi vanha perhoskurppa oli siitä haastava, etten oikein koskaan keksinyt milloin sitä olisi turvallista lyödä. Olisi kiva nähdä tästä joku no hit run, koska tuntuu melko mahdottomalta. Phase2 ne pikkuperhoset on ehkä pahin, koska tuntui, että hahmon suojaus jotenkin tipahti kun niitä kolisi yksikin naamaan ja sitten antoi vapareita bosselle. Lopulta omasta mielestä paras taktiikka oli olla erittäin aggressiivinen, todella paljon blockia ja dodgea (ei deflectionia), tuplahyppyjä maakanjeihin ja tupla-tripladodgea ilmakanjeihin. Phase 2 heittää aina heittotähtiä kun kurppa lähtee lentoon. Auttoi huomattavasti kun kävi hakemassa 5 helapottua kun aluksi koitin tätä kahdella. Parasta, että ainoa crashi pelissä tullut vielä suht ensiyrityksillä kun väitän että olisi kaatunut ja sen jälkeen en hetkeen päässytkään niin pitkälle.
Mitä nyt nopeasti katsoin Youtubesta videoita niin tuo on loppujen lopuksi aika helppo. Pitää vain saada posture damagea jotta saa tehtyä sen 1-hit finishing moven. Sama taktiikka molemmissa phaseissa. Itsellä on vain se ongelma, että en saa tuota posture damagea ja sitä myötä tädin suojausta murtumaan tarpeeksi nopeasti. Pitänee kokeilla olla aggressiivisempi tulevilla yrityksillä.
 
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
20
Kyllä tää on paljon vaikeempi ku souls pelit, mutta oon tykännyt kyllä ihan älyttömästi. Suurimpia haasteita bosseista on tuottanut juurikin tuo genichiro ja lady butterfly tähän mennessä. Molempiin meni varmaan kans semmoset 3-4h. Genichiron kaks palloo meni ekalla yrityksellä ja sit vikan vaiheen kuolemisen jälkeen rupeskin menee ihan päin persettä. :lol:

Tällä hetkellä heti genichiron voittamisen jälkeen on kolme bossia joita joko en tiedä miten voitetaan tai pitää mennä kokeilemaan uudestaan kun on saanut hahmoa paremmaksi ja gourdeja enemmän.
headless(tähän mulla oli joku itemi millä sen sai tuntumaan aika helpoltakin, mutta tietysti ryssin sen :vihellys:) snake eyes shirahagi siellä poison suolla ja shichimen warrior
toivottavasti on vielä paljon pelattavaa jäljellä! :)
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Hirata estaten alussa kun laskeudut alas sinne sillalle, niin hyppää jokeen ja lähde uimaan oikeelle puolelle
Onko niitä suomuja tarkoitus tulla jatkuvasti vastaan vai pitääkö ne tuosta joesta kalastella heti? Miten noihin syvemmällä uiviin saa osumaa?
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
1 134
Täytyy kyllä myöntää, että loppuvastus taitaa olla liian vaikea minulle, se on niin saamarin pitkä taistelu kanssa.
 
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
20
Onko niitä suomuja tarkoitus tulla jatkuvasti vastaan vai pitääkö ne tuosta joesta kalastella heti? Miten noihin syvemmällä uiviin saa osumaa?
hirata estaten jokeen spawnaa muistaakseni vaan 5 niitä karppeja. Ja sit myöhemmin eri pelialuitten vesistöistä löytyy lisää. Ite sain tapettua silleen, että uin hiljaa sen taakse ja sit ympyrällä (ps4) mistä tekee sen spurtin ni pääsee iholle, ja sit vaan yks miekanlyönti ni kuoli. Tai sit ku spawnas sen tynnyrijäbän viereen, ni kiven päältä vaan loikka sen viereen ja lyönti
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
892
Itelle toi lady butterfly ei oo kovin paha, sain 5 yrityksellä melkein alas mutta aloin ahnehtia :D. Ja sit piti lähteä töihin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
191
Eka bugikin löytyi. Lennätin jotain leijaa ja ukko ei suostu päästämään irti, kolmio tulee ruutuun irroittamisen merkiksi, mutta mitään ei tapahdu. Kylmästi vain restarttia pelille, edes paussia ei saanut ja sitä kautta lopetettua.

Jahas, näyttäisi olevan toistuva jumi, tässäkö tämä sitten oli omalta osalta :confused:

Varmaankin sitten oikaissut jonkin kohdan, missä on jotain kytköksiä tuohon ja pitäisi nyt tapahtua jotain, mitä ei voikaan tapahtua. Pitää koittaa pakitella hetki ja mennä jotain oikeampaa reittiä paikalle.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 750
Eka bugikin löytyi. Lennätin jotain leijaa ja ukko ei suostu päästämään irti
Ei pitäisi tapahtua mitään. Sitä kelaa voi vain pyörittää että näkee mitä se tekee. Se leija liittyy kyllä yhteen sivutehtävään, muttei tuon bugin pitäisi siihen vaikuttaa.

EDIT: Sen vinkin voin antaa ettei tartte lähteä pakittelemaan sen leijan takia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
191
Ei pitäisi tapahtua mitään. Sitä kelaa voi vain pyörittää että näkee mitä se tekee. Se leija liittyy kyllä yhteen sivutehtävään, muttei tuon bugin pitäisi siihen vaikuttaa.

EDIT: Sen vinkin voin antaa ettei tartte lähteä pakittelemaan sen leijan takia.
Pöljästi tehty, että pitää rebootata koko peli pleikkarinapista, kun ukko ei päästä irti vaikka painaa nappia.
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
32
Läpi meni, pelikellossa 26 tuntia näyttää. Genichiro ja viimeinen bossi oikeastaan oli ainoat paikat mitä joutui vähän pidempään hinkkaamaan. Kokemuksena kyllä 9/10, parit miinukset kierrätetyistä minibosseista/vihollisista sekä prosthetic arms sekä lisäosat tunnosti aika turhilta, en tainnut päivittää kuin yhden lisäosan Tier 3:si enkä jaksanu pelin loppupuolella etsiä edes kaikkia lisä- tai päivitys osia kun eteneminen oli ilman niitäkin sujuvaa. Noin 300 Spirit Emblemiä jäi käyttämättä. Taistelu ihan mukavaa vaihtelua Soulseihin, Deflect toimi ja hyppyjen ja väistelyn kanssa sai olla tarkkana. Ei käynyt puuduttavaksi missään välissä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Minulla on nyt 25 tuntia pelattuna ja vasta menin Geetä haastamaan. Olin toki jo käynyt kerran pyörähtämässä sen luona. Kolme kertaa kerkesin matsata ja melkein voitto kotona jo. Hurja taistelu. Pitää myöhemmin lisää.

En ole siis jumissa ollut missään, mutta näköjään tunteja vaan kertyy, kun pyörii alueilla. En ole grindannutkaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 461
Kertokaapas nyt viisaampana vinkkejä tuohon bossien posture damageen. Moni bossi olisi täydellistä ylijuoksua jos posture damaged saisi tappiin. Videoilla ja guideissa bossin posture nousee todella nopeasti ja sitten saa vetää deathblowin, itsellä tämä menee toisin päin. Esim Lady Butterfly ja muutama mini bossi, en saa millään tuota nousemaan. Mitkä tuohon vaikuttaa kaikista eniten? Ilmeisesti se että vihollinen joutuu kokoajan hyökkäämään/parryamaan eli fightissa ei saa olla rauhallisempia hetkiä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Kertokaapas nyt viisaampana vinkkejä tuohon bossien posture damageen. Moni bossi olisi täydellistä ylijuoksua jos posture damaged saisi tappiin. Videoilla ja guideissa bossin posture nousee todella nopeasti ja sitten saa vetää deathblowin, itsellä tämä menee toisin päin. Esim Lady Butterfly ja muutama mini bossi, en saa millään tuota nousemaan. Mitkä tuohon vaikuttaa kaikista eniten? Ilmeisesti se että vihollinen joutuu kokoajan hyökkäämään/parryamaan eli fightissa ei saa olla rauhallisempia hetkiä?
Ei pitäis olla rauhallisia hetkiä, mutta sen sijaan et ite parryyt jatkuvasti niin hyökkää ite, posturepalkki ei pysy ellet oo tehny damagea viholliseen. Mikirit tjsp nostaa palkkia paljon.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Riippuu vihollisestakin. Putterin kanssa sidestep ja counter tepsii kuten taistelun alussa taidetaan neuvoakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
234
Sen sijaan että pidät miekkaa ylhäällä (parry), kannattaa rämpyttää jolloin deflectit osuvat perille suuremmalla todennäköisyydellä jos ei luota omiin kykyihin lyödä vihollisen miekan/lyöntien tahtiin. Ja kuten aiemmin mainittiin, pitää olla aggressiivinen ja olla iholla jatkuvasti. Ainoastaan kannattaa perääntyä vain silloin kun aiot parantaa/buffailla itseäsi. Posture-damagea nostaa paljon myös kaikki punaisten kanji-merkkien siivittämien iskujen counterit ja aina kannattaa välillä hyppiäkin.

(Nämä eivät ole mitään virallisia ohjeita vaan näillä olen itse pärjännyt hyvin pitkälle ja muutama ennakkoon kovakin bossi tai minibossi on koitunut melko triviaaliksi tapauksiksi. Pelihän on itselläni vielä kesken.)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 461
Jos antaisi pari päivää mielen huilata, ei kestää enää kasetti Täti Perhosta ja Lone Shadow Swordmania. Yhteensä varmaan 100+ yritystä näille ja eivät vain tipu. "Git gud" vai miten sitä tässä Soulsbornessa sanotaankaan? :darra:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
191
Jos antaisi pari päivää mielen huilata, ei kestää enää kasetti Täti Perhosta ja Lone Shadow Swordmania. Yhteensä varmaan 100+ yritystä näille ja eivät vain tipu. "Git gud" vai miten sitä tässä Soulsbornessa sanotaankaan? :darra:
Täti Perhoseen löytyy ihan kunnon juustotaktiikka jos ei jaksa hakata päätä seinään.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 750
Jos antaisi pari päivää mielen huilata, ei kestää enää kasetti Täti Perhosta ja Lone Shadow Swordmania. Yhteensä varmaan 100+ yritystä näille ja eivät vain tipu. "Git gud" vai miten sitä tässä Soulsbornessa sanotaankaan? :darra:
Kaikkia iskuja ei tarvi deflectata, pelkkä torjunta rittää ja sitte ku se tekee sarjan lopuksi hitaamman iskun niin väistää ja iskee vähän takasin ennenku se alkaa taas torjumaan kaikki. Kannattaa kiinnittää huomiota rytmiin millä se iskee, se oli muistaakseni helposti opittava kun siihen kiinnitti huomiota.

Mie oon käyttäny myös sitä kirveskättä ja sen skill-tuplaiskua, ja tekee hyvin posture damage. Jos on jo se miekka skill jossa lyödään pään päältä niin se on kans erittäin kova vaikka vihu torjuis. Heittotähdillä kannattaa heittää jos vihu hyppää.

Kun ekan kerran koitin perhosta mulla oli muistaakseni 2 estusta, tulin takaisin kun niitä oli 4 ja pääsin vihdoin useamman yrityksen jälkeen sen läpi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
350
Ihmettelin tässä pari päivää miksi peli ei toimi kirveelläkään niin syyksi paljastui bootissa käynnistyvä process lasso. Liittyy varmaan siihen kopiointisuojaukseen jota process lasso yrittää autom. throttlata ja aiheuttaa 0.1fps tilanteen, josta peli ei palaudu, ellei tajua excludea peliä lassolta pois. Eipä tullut mielenkään että tämmöinen voisi olla mahdollista.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 309
Noniin läpi meni ~39h kestolla, paljon grindausta testailua ja haahuilua tuossa,mm halusin kokeilla täysin upgradettua prosthetic toolsia, loppupomoon meni ~3h muuten ei ollut suurempaa jumia, pelasin myös good endingin ja pitempi kuin "bad".

Itselle paras tools oli shuriken ja combat art tuplalyönti päänylitse:D

En tiedä aiheuttiko tämä uusi deflect mekaanikka että bosseja oli vaikeampi suunnitella sillä niitä oli mielestäni liian vähän.
Samaten osaa aluetta kierrätettiin liikaa uudestaan, olisi kaivannut pari areaa lisää.
arvosanaksi 9-
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Geen voitto oli sen verran intensiivinen kokemus, että ei pysty tänään enää jatkamaan. Päähän ihan alkoi koskemaan eikä edes hermoon ottanut. Vissiin keskittyminen niin tapissa oli.

Vähän ajatuksia:

Se, että pystyin deflectiä käyttämään nuoliin auttoi, kun pääsi välillä niillä vetämään. Dodgella oli minusta vaikeampi. Posturen sain nousemaan kyllä hyvin, kun sai sarjoissa deflectin kohdilleen. Kolmannessa vaiheessa kusin tietysti salamahyökkäyksien tuomat saumat, mutta rynnäköin apinan raivolla päälle ja deflectiä kehiin vastahyökkäyksien kanssa. Todella hurja vastus. Yllättynyt, että meni näin nopeasti. Kaikkia liikkeitä en oppinut vielä, joten turvallisesti väistin joitakin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
597
Huh huh tämä bossi oli kyllä aika hapokas.

Guardian Ape, monkeys die twice.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Huh huh tämä bossi oli kyllä aika hapokas.
Joo, voi helvetti tän kanssa. Kirjotan spoilereihin varmuuden vuoksi

Olipahan tosiaan veto laittaa isoin bossi samalla kaikista nopeimmaksi. Ekassa phasessahan nyt ei kummosia ole, olihan se aluks hankala mut ekallakin kerralla tuli fiilis et ei tää nyt tässä vielä voinu olla kun näin pelin lopussa ollaan ja oikeassahan sitä valitettavasti oli ja apina nous uusintarundille :D Kakkosphase oli loppujenlopuks paljon helpompi kun eka, ekassa vaadittiin hieman tuuria ja Fire Crackerien aggressiivista käyttöä, mutta tokassa phasessa jos osas deflectata combon oikein niin palkittiin sillä et apina makaa maassa hetken. Tossahan on tosiaan vielä piilotettuna taktiikkana se et kun apina on maassa stuneissa kakkosphasessa, niin käyttää sitä Spear prostheticcia niin saa aika kovan määrän posture damagea tehtyä.

Mut eihän tota ekalla pelikerralla tienny, epätoivo ekojen yrityksien aikana meinas alkaa iskemään kun eihän sitä aluks edes olettanut et kakkosphasen iskujakaan voi deflectata, ite aattelin asian loogisesti niin et kun on jäätävän kokonen gorilla miekan kanssa huitomassa, niin jos sitä yrittää torjua niin huonosti käy. Mut pystyhän ne deflectaamaan ja homma oli aika selkeä sen jälkeen, kunhan opetteli sen combon. Vittumainen kyllä se terrorhuuto aina välissä
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Kertokaapas nyt viisaampana vinkkejä tuohon bossien posture damageen. Moni bossi olisi täydellistä ylijuoksua jos posture damaged saisi tappiin. Videoilla ja guideissa bossin posture nousee todella nopeasti ja sitten saa vetää deathblowin, itsellä tämä menee toisin päin. Esim Lady Butterfly ja muutama mini bossi, en saa millään tuota nousemaan. Mitkä tuohon vaikuttaa kaikista eniten? Ilmeisesti se että vihollinen joutuu kokoajan hyökkäämään/parryamaan eli fightissa ei saa olla rauhallisempia hetkiä?
Mitä mä oon juossu peliä, mä kiinnitän huomioni pelkästään tohon vihun healthiin. Bossien posture on mun ruudulla yleensä nollilla (ei hyvä juttu), mut mitä vähemmän hilaa bossilla on, sen korkeempi posture dama. Hila kun menee nolliin, posture rikkoutuu.

Jos oot aggressiivinen niin saat posturen rikkoutumaan ennen hilaa. Hilan vetäminen nollille rikkoo puolestaan posturen.

Tässä mun runni joka vissiin hyvä esimerkki: ton lepakon health on ihan just nollilla ja posture dama 1/4 ja kun se hila menee sinne nollaan, luonnollisesti toi posture rikkoutuu.



suoralinkki gifuun

Eli bossifaiteissa en juurikaan välitä posturesta, vaan hilasta. Ja kun hila menee nolliin niin se on vainaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Toimii se tosiaan noinkin, mutta suurin osa bosseista muuttuu huomattavan paljon pidemmiksi jos joutuu koko HP palkin kuluttamaan loppuun. Toki mahdollistaa hieman vähemmän aggressiivisen pelityylin jos keskittyy vaan HP mittarin kuluttamiseen.
 

Mustaherukka

GSX-R 600cc :(
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
58
Moi! Oon nyt 79 tuntia kuluttanut Sekiron parissa ja mahtava peli omasta mielestä. :) (Dark Souls fani ollu alusta lähtien, joten tämän tyyliset pelit nappaa.)

Pelasin ensin pelin normaalisti läpi, haahuillen ja huutaen kun jumitin bosseissa välillä enemmän kuin uskoisikaan.. köh köh 5h+ parilla bossilla.. Sitten suoraan NG+ ja testaamaan toista valintaa jonka avulla peli loppuikin jo lyhyeen.
Nyt koittanut tehdä kolmatta lopetusta johon joutui jo ensimmäisen kerran katsomaan vinkkiä, että miten se oikein tehdäänkään. Mukavaa tuossa pelissä on se, että joka ainoa kerta kun olen sen vääntänyt läpi niin oon siitä huolimatta löytänyt aina jotain uutta. :D Uusia bosseja tai sitten secrettejä mitä en ole ennen löytänyt.

Ja kun osa kyseli et miten noita bosseja kaadetaan, niin oma vinkki on se että näillä bosseilla huomaa hyvin nopeasti että kuinka niiden posture paranee.
Mikäli se ei parane juuri ollenkaan, tai äärimmäisen hitaasti (esim. lady butterfly, genichiro jne.) niin agressiivinen pelaaminen auttaa.
Tärkeintä pelissä on parryyminen, sillä oma posture ottaa hyvin vähän dmg, eikä edes hajoa vaikka mittari olisi punaisella. :)
Sitten taas jos bossilla on hyvin nopea posture regeni, niin silloin sitä vitality dmg tekemään joka yleisesti onnistuu aina countterien aikana tai dodgen jälkeen parhaiten.
1/3 tai 1/4 hpn jälkeen voikin jo alkaa pikku hiljaa keskittyä siihen että parryy vain kunnolla. ^^

Bossejahan joutuu opettelemaan melkoisesti, mutta niinhän se aina on tämän tyylisissä pelissä. :) 5/5!
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Toimii se tosiaan noinkin, mutta suurin osa bosseista muuttuu huomattavan paljon pidemmiksi jos joutuu koko HP palkin kuluttamaan loppuun. Toki mahdollistaa hieman vähemmän aggressiivisen pelityylin jos keskittyy vaan HP mittarin kuluttamiseen.
Joo, mitä mä oon huomannu niin posturen rikkominen aggressiivisemmalla tyylillä on about 5x nopeampi kuin hilan (HP:n) vetäminen nolliin.

Tubettajat tappaa ton lepakon alta minuutissa (eka vaihe). Mulla itellä menee tohon "setämies" aka varman päälle ja passiivisella "no-hits" -tyylillä 5 minsaa :D Toi lepakko on ainakin mun ruudulla aika ADHD bossi, niin helpoin tapa mulle oli juuri toi passiivis-aggressiivinen tyyli: "blokkaa kaikki ja lyö kun tulee aukko".



Rehellisesti sanottuna, tuo eka vaihe tuntuu kyllä puurolta tohon seuraavaan nähden. Jotenkin omat aivot menee johonkin totalitaarisen avuttomaan tilaan, kun toi seuraava vaihe astuu kuvioihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Ite lähdin jokaseen bossiin suht aggressiivisesti kimppuun, oppi aika nopeasti sen movesetin ja miten ne deflectaa sun iskut, aika monessa bossissa sen huomas et ne blokkaa kaks tai kolme iskua, jonka jälkeen ne alkaa takomaan takas. Siinähän on tosiaan se punanen välähdys vihollisen aseessa ja muistaakseni pieni ääniefektikin kun sieltä on tulossa lyöntiä takasinpäin, joten muutaman kerran yrittämisen jälkeen ton alko jo muistamaan ja parhaimmassa tilanteessa homma meni pitkälti 3x lyöntiä -> deflect -> 3x lyöntiä -> deflect kaavalla. Aina välillähän ne jotain muuta tekee, kuten hyppää taakepäin tai yrittää jotain thrustia tai cleavea, mutta tilanteesta riippuen väistö bossia kohti tai poispäin ja homma jatkuu. Toki yleensä ekan HP palkin jälkeen pakkaa sekotetaan hieman ja sit on syytä taas koittaa opetella mitä tapahtuu ja millonkin.

Todella harvoin oikeestaan omaan postureen tarttes ees kiinnittää huomiota, yleensä voit deflectata kokonaisen combon vaikka palkki täyttyiskin keskellä sitä, posture menee rikki vasta vikaan lyöntiin ja siinä vaiheessa sillä ei todennäköisesti suurta merkitystä ole. Vähän tuuristakin kiinni kyllä joidenkin bossien kohdalla, joskus ne hyppää heti perään jolloin tuut ottamaan osumaa, jotkut tais myös rikkoa posturen keskellä comboa mut ne oli näitä loppupään bosseja joilta nyt muutenkin otettiin pataan kohtalaisen pitkään.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Edit: laitetaan sittenkin spoilereihin kun tää taisi ollakin se juusto... :sori:

Mitenkäs mä muuten saan tämmösen liikkeen/hyökkäyksen aikaiseksi?

Suoralinkki gifuun

Edit: tää vissiin kuuluu prostetic artsiin eli pitää levuttaa tuota seuraavaksi. Kyseessä vissiin Fang and Blade skilli...?

sshot-1.png

Tai sitten kyseessä on prostetic artsin "nightjar slash" ? Tää nightjar kuulostaa todennäköisemmältä. Tarvii siis levuttaa.. :)

sshot-2.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
191
Joo eiköhän tämä ollu tässä, ei jaksa kiinnostaa enää tässä vaiheessa elämää tällaiset tyhjänpäiväiset hinkkaamiset ilman mitään järkevää palkintoa tai tunnetta onnistumisesta, kun hermo menee ihan tosissaan kaikkeen ylimääräiseen tauhkaan, kuten 180 asteen suunnan muutokset hypyssä, gräbit jostain kilometrin päästä ja kamerakulmat jossain seinien sisällä kesken taistelun.

Lähinnä koko pelin loppu ollut sellaista, että "no niin, pääsihän tästäkin paskasta vihdoin eteenpäin." fiilistä, kun tunnin tai kahden jälkeen taas voittaa jonku bossin.

Tutkiminen ja maailma tässä on ihan 10/10, mutta ajallisesti sitä on ehkä maksimissaan 25% pelistä, joten ei maksa vaivaa opetella jotaki satoja bossien liikesarjoja ulkoa. Toki siihen saa enemmänkin kulutettua, mutta ei kiinnosta grindaaminenkaan jonkin kullan tai expan perässä, mitä tässä pitää väkisinkin tehdä, jos haluaa kaikkia juttuja.

Peli itsessään ei mene juurikaan sujuvasti, vaan kaikki pitää tehdä melkein erikseen, tyyliin nyt grindataan kultaa, nyt grindataan expaa, nyt yritetään tunti tätä bossia, nyt yritetään tunti tätä toista bossia ja nyt neljä tuntia tätä kolmatta. Kentät on vain pieni välimatka bossilta toiselle.

Genichiro meni nyt tänään puolessa tunnissa, mutta joku apina tuli heittelemään kameraa ja muutenkin koko apinataistelu on ihan oksennusripulia ja ärsyttää kattoa semmosta hyperaktiivista häsellystä.

Paljon tässä on hyvää, mutta myös paljon sellaista harmillista, mikä saa nyt jättämään leikin kesken.

Myyntialueelle tulee ps4-peli ihan just.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
@Justin Case

Harmi homma! Nämä jakaa mielipiteitä ja turha väkisellä jatkaa, jos ei tyydytystä tule.

Itse en grindaa oikeastaan ollenkaan. Vasta sitten, jos tarvitsee achievementtejä varten, mutta nyt en. Peli on siis rullaillut sujuvasti ja kovempia bossikoitoksia odottelen. :)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 966
Viestejä
4 215 735
Jäsenet
70 984
Uusin jäsen
sisu1980

Hinta.fi

Ylös Bottom