Noi nyt pyhä vittu sun kanssasMillä perusteella "syy on aina ärsyyntyjässä" ei ole sovellettavissa suoraan sananvapauskeskusteluun? Syyksi ei riitä se, että juttu josta lause on otettu, ei suoraan liittynyt sananvapauskeskusteluun. Mikä siis on perustelusi?
Se pointti, hyvä kusiainen, oli se, että sä postaat tänne sananvapausketjuun jotain ylilautajonnejen meemejä, joissa on tarkoitushakuisesti quotattu ihmistä, jotta viesti sopisi omaan sanomaan.
Jos myös vaikka lukisit ne viestit kokonaan joista valkkaat nämä lainauksesi, vai onko tämä valikoiva lainailu sulle joku ongelma. Siinä vitun samassa viestissä:
Vielä yksinkertaisemmin. On eri asia olla vaikka ärsyyntyä vasenkätisyydestä, kuin ärsyyntyä jostain vitttuilusta. Toisessa tapauksessa vika on 100% ärsyyntyjässä. Toisessa tapauksessa yleensä sillä vittuilijalla oli joku osasyy vähintään.Joo tietyin ehdoin toimii myös sananvapauden kanssa. Jos vaikka huudan sulle jatkuvasti miten olet perseestä (ihan vaan esimerkkinä ), niin kyllä sulla olisi ihan hyvä syy ärsyyntyä ja vika olisi kyllä mun.
Sinänsä ärsyyntyäkin saa ihan mistä vaan, eikä sekään vielä rajoita kenenkään sananvapautta mitenkään. Mua esimerkiksi ärsyttää aivan vitusti välillä tietyt uskonnolliset piirit, mutta se nyt vaan on elämää. En mä silti lähtisi niiden touhuja rajoittamaan, ellei ne touhut itsessään rajoita ulkopuolisten oikeuksia.
Tästä vasenkätisyydestä (siinä oikeassa jutussa oli kyse etnisestä taustasta) siinä quotessa oli kyse. Jos jotain ärsyttää vaikka rauman murre, niin vika on ärsyyntyjässä.
Väännän vielä vähän paksumpaa rautalankaesimerkkiä:
Joku huutaa sulle päin naamaa:
"Kusiaisen (perheenjäsen) on (valitse riittävän kova loukkaus että ärsyttää)"
-> Sinä ärsyynnyt
Oliko vika sinussa?
Ja vielä...
Sulla on ok olla sellainen kanta, että vika on aina ärsyyntyjässä. Tuon quotetun kukkahattutädin kanta ei sellainen ole, ainakaan sen sanomisien mukaan.