Takarenkaassa on kuitenkin ne kuusiokolot eli kyllä se eturengas on muusta puhuessa.
Nyt tää ei ihan täysin mennyt mulla jakeluun, kun se oli mun takarengas kuitenkin josta aloitin keskustelun.
Eturenkaan kanssa tosiaan tein tuubista löytämieni ohjeiden mukaan eli koteloinnin otin pois mutta haarukan muovi oli päällä, mikä jätti lenkille aika vähän sitä tarttumapintaa. Avain itsessään oli laadukas ja sopivan kokoinen, mutta pikkuisen kallistettu pää vei momenttia sopivasti sivuun ja pienempi tarttumapinta viimeisteli työn.
Ei se vaatinut kuin sen yhden väännön ja kulmia oli jo pyöreänä.
Lokarin kanssa testailin eri vaihtoehtoja sitten joten tuota eturenkaan paikoilleen laittoa tuli useampi kerta tehtyä eikä yksikään kiristyskerta helpottanut asiaa, jos nyt ei vaikeuttanutkaan.
Johdon puolella haarukan muovi ei ollut niin pahasti edessä joten se lähti auki hienosti kiintoavaimen avopäällä. Toki sekin varmaan vaikutti kun se avopää on suora toisin kuin lenkki.
Tällä tietoa sen kanssa ei enää tarvitse pelata niin homma bueno, mutta uusi mutteri tilattava jos vielä on tarve sille.
Takarenkaan kohdalla tosiaan oli kinkkisempi homma kun olin renkaita vaihtaessa 27-koon torxilla avannut useamman kerran ilman mitään ongelmia muutamankin kerran kun rengasta mallasin. Nyt sitten joitakin viikkoja myöhemmin vaihdoin takalokarin ja irrotin renkaan. Taas onnistui hienosti myös paikalleen. Sitten tulin toisiin aatoksiin ja ajattelin kokeilla takalokarin valon johdon vientiä toista kautta ja silloin avausta yrittäessä torx antoi periksi. Jätin homman sitten sikseen sen jälkeen kun totesin ettei kuuskulmista 25 eikä 30 ole sopivan kokoisia tuohon ja torxeista tuo 27 oli ainoa omaa kokoaan oleva mitä vielä löytyi. Pitää vielä tarkistaa työväline uudestaan koska nyt heräsi ajatus että torx siinä oli varmaan hajonnut eikä mutterin kanta. Tilanteessa ei käynyt mielessä tuo vaihtoehto vaan ajatus oli automaattisesti siinä että ei v***u taas mennyt mutteri niinkuin edestäkin.
Tuo takapään pulttiloinen vain on vähän spesifimpi kuin etupään geneerinen mutteri, joten saa nähdä löytyykö korvaavaa niin helposti.
Muutoin minkään ruuvin ja mutterin kanssa ei laudassa ole ollut ongelmia. Kuitenkin oman kikkailun piikkiin laitan enemmän kuin paperisten mutterien piikkiin, vaikka nyt en niidenkään luota olevan parhaita mahdollisia.
Mutta alkuperäinen pohdinta tosiaan tämän tiimoilta oli että minkä vehkeen mä työnnän tuonne takarenkaan kuusiokoloon; onko 27-kokoisen torxin vastinetta kuusiokolomaailmassa? Itsellä kolme kuusiokolosarjaa sekä yksittäisiä avaimia sen lisäksi eikä yhdestäkään löydy 25 ja 30:n väliltä mitään.
Jos porukka niitä 25:lla availee niin sit mun kanta on varmaan vähän levinnyt, tai vastaavasti haen uuden 27-torxin jolla kokeilen paremmalla onnella.