Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt on vaikea sanoa, onko jotain muutosta pron ja pro 2:n välillä mutta prossa on ainakin ihan normi kuusiokolo jos tarkoitat akselia paikallaan pitäviä. En oikein usko kakkosessakaan sen kummallisempaa olevan eikä varsinkaan tuumakokoista. Tuskin edes torxia. Tosin jos torxilla olet jo ne pyöristänyt, on paras ratkaisu helposti suurempi torx vasaroituna paikoilleen.Ei kenelläkään ollut muistikuvaa Xiaomin Pro2:n takarenkaan pulttien irrotuksesta? Mä vaihdoin omaan kympin kumit alle ja se meni ihan sujuvasti mutta nyt kun tuunasin pari päivää takaperin vähän liukkaamman lokasuojan niin huomasin että koon 27 torx pyörähteli tyhjää siinä vaiheessa kun olin jo uudestaan kirinyt pultit kiinni mutta olisin vielä vähän säätänyt juttuja.
En sitten uskaltanut alkaa niillä vehkeillä sen enempää availemaan ettei nuljaannu pultit kokonaan.
Perinteisen koon kuusiokoloa myös kokeilin mutta se on aivan hitusen verran liian iso.
Nyt pitäisi joku vehjes keksiä millä sen saa pulttia rikkomatta nätisti auki.
Pahimmassa tapauksessa rautasahalla pultista talttapäämeisselikanta halki sahaamalla ja sit etsimään vähän jämäkämmästä metallista valmistettu vastaavanlainen pultti. Etuhaarukan mutterithan oli samaa yhtä pehmeää alumiinimassaa kuin nuokin.
No en mä takuuseen mene että alumiinia, mut kovin pehmeää tuntuu olevan. Etuhaarukan mutterin sain pyöreäksi ihan juuri jämptin kokoisella lenkkiavaimella.Nyt on vaikea sanoa, onko jotain muutosta pron ja pro 2:n välillä mutta prossa on ainakin ihan normi kuusiokolo jos tarkoitat akselia paikallaan pitäviä. En oikein usko kakkosessakaan sen kummallisempaa olevan eikä varsinkaan tuumakokoista. Tuskin edes torxia. Tosin jos torxilla olet jo ne pyöristänyt, on paras ratkaisu helposti suurempi torx vasaroituna paikoilleen.
Mutta onko ihan oikeasti totta, että olisivat alumiinia? Kuulostaa niin älyttömältä, etten oikein heti asiaa usko. Jos kuitenkin pitää paikkansa, on menty reilusti takapakkia. Prossa on ihan kunnon rautaa kuten ehdottomasti tuollaisissa kuuluukin olla.
Mikä lukema siinä ne mukana ollessa lukee? 60v 20ah?Tämä kiinnostaisi kanssa kun kyseistä laitetta tsiigaillut ja mahdollista lisäakkua myös koska mukana tuleva aika pienehkö
Näkyy olevan salaisuus, mutta tuotesivulla kerrotaan "0,7 kWh".Mikä lukema siinä ne mukana ollessa lukee? 60v 20ah?
Tutun kontion akussa luki siis tämä 60v 20ah, joka kääntyi aika nopeasti verkkokaupassa ja spekkisivustoilla lukemaan 1,2 kWh. Eli oletettavasti hällä oli tehoakullinen. Rangesta ei ole mitään tietoa.Tarkoitan sillä salaisuudella - tai sitten en osaa lukea - että en äkkiseltään löytänyt mitään kunnollisia speksejä. Jännitettä en nopeasti saanut selville. Olisihan se suorituskykymielessä ja hyvän suunnittelun puolesta ihan asiallista, että mopoversioinakin myytävässä tekniikassa olisi säädyllisen korkea jännite.
Toi on se ns toiseks isoin akku mitä näihin saa, se 24ah on isoin. Tosiaan jännite on jotain 62-64v täytenä, sen näkee ego evolutionin mittaristosta. Ite pääsin omal 20ah akul about 90km matkan mutta voi olla ainakin 10km mittarivirhettä mutta tosi pitkän reissun pääsin tossa elokuussa. Ite en saanu loppuun edes akullista ajettua. Jotain 4h ajoin putkeen ja oli aika hellä takamusTutun kontion akussa luki siis tämä 60v 20ah, joka kääntyi aika nopeasti verkkokaupassa ja spekkisivustoilla lukemaan 1,2 kWh. Eli oletettavasti hällä oli tehoakullinen. Rangesta ei ole mitään tietoa.
Scooter vigilante.
Kokeile painaa jollakin ruuvarin kärjellä sitä keskellä olevaa nastaa. Sen pitäisi laskea ilmat pois. Katso että se liikkuu kunnolla.terve väki, ostin tuossa pari viikkoa takaperin xiaomin mi pro 2 laudan ja xiaomin ilmakompressorin. eturenkaan ilmanpaine tuli laitettua ensin ilman ongelmia, mutta takarenkaaseen tultaessa ilmeni ongelma; takarenkaan venttiili ei ota ilmaa sisään eikä päästä sitä pois ja paineet ovat alhaiset. ei suostu edes mittaamaan tuota painetta kun työntää letkun venttiiliin. ostin laudan käytettynä, mutta sillä on ajettu todella vähän ja takuuta on jäljellä, mutta kiinnostaisi tietää ennen kuin takuu hommia alkaa käyttämään, niin onko tuota ongelmaa mahdollista korjata kotoa käsin? kellään muulla vastaavaa ongelmaa? ei ole noista auton venttiileistä juurikaan kokemusta eli vinkit otetaan vastaan! kiitos!
Kokeile painaa jollakin ruuvarin kärjellä sitä keskellä olevaa nastaa. Sen pitäisi laskea ilmat pois. Katso että se liikkuu kunnolla.
Jos siihen on jotain vikaa päässyt käymään niin sisäkumin vaihto on yksi vaihtoehto. Vähän työläämpi kuin polkupyörän kumin vaihto mutta ei mahdoton homma. Ja takarengas on tunnetusti helpompi kuin eturengas.
Venttiilinkin voi ilmeisesti vaihtaa itse. En ole tehnyt mutta kuvittelisin sen olevan helpompi vaihtoehto kuin sisäkumin vaihto, jos se kerran on muuten ehjä.
Mutta varmista ihmeessä vielä myyjältä että onko laittanut jotain limaa renkaaseen vai onko ihan ilmoilla kuitenkin vielä.
Vaihda nyt ensin vaikka vaan se venttiilin "sielu", selviät muutamalla eurolla ja kahden minuutin hommallaVaihtorengas tuli tosiaan mukana, että jossei muu auta niin pitää sitten koittaa sitä renkaan vaihtoa mistä olen lukenut kyllä kauhutarinoita. Mutta niin kuin mainitsit, taitaa olla takarengas onneksi helpompi nakki.
Joo hei kiitos neuvoista, koitan vaihtaa sen "sielun". Reportoin kun olen saanut tehtyä auttoko.Vaihda nyt ensin vaikka vaan se venttiilin "sielu", selviät muutamalla eurolla ja kahden minuutin hommalla
Voi olla että tuon tempun jälkeen ei olisi monen muun kohdalla ollut kiinni siitä, käykö pyörävaras kiinni, vaan olisi joka tapauksessa saanut melko pahasti selkäänsä. Aika rauhallinen kaveri. Äärimmäistä pidättyvyyttä.Aika vekkuli kampitus pyörävarkaalta. Tuossa kun olisi skuutin tangossa roikkunut lukitusketju jonka olisi napannut käteen niin voi olla ettei olisi pyörävaras käynyt päälle.
No en mä takuuseen mene että alumiinia, mut kovin pehmeää tuntuu olevan. Etuhaarukan mutterin sain pyöreäksi ihan juuri jämptin kokoisella lenkkiavaimella.
Mutta joo, kuusiokolo se akselia paikallaan pitävä on, mutta ei omassa setissä vain osunut yksikään koko täysin kohdalleen, siksi kokeilin torxeilla joista sitten löytyi toimiva.. toimiva aina siihen asti kun ei enää ollutkaan. Kiristyi kyllä nätisti ilman mitään mutta avatessa sitten tosiaan alkoikin lipsumaan.
Mutta joo, tuo isompi torxi ja vasara onkin hyvä idea. Tuli aikanaan sama tehtyä auton renkaaseen katkenneelle pultille. Poralla reikä keskelle ja siihen torx.
Löytyykö firmistä vielä? Voisin ottaa testiinMulta löytyy DaddyNordV2 firmis (MAX-G30), jota on vaikea enää saada netistä.
Voi laittaa YV:n ja oman sähköpostiosoiteen, niin laitan OneDrivestä jakoon.
Kuopiossa ja lähialueilla jos on laudan huollolle tarvetta, tännepäin voi ottaa yhteyttä. Kaikki huollot ja ohjelmoinnit onnistuu. Katsellaan jotain pientä korvausta tapauskohtaisesti. Ensi kesäksi sitten on ihan korjaamoyritys pystyssä, jokusen sanan voisin siitäkin tässä myöhemmällä syksyllä kirjoitella.
Eco Augment kun onnistuu niin saat ainakin yhden asiakkaan Tosin pitää tuo leasing odottaa vielä loppuun ..
Tuota "saranaa" kun kiristelee, niin poikittaisklappi pitäisi pienentyä. Pultissa on aika tuhdisti kierrelukitetta, eli kannattaa ensin availla sitä. Hyvät kuusiokoloavaimet kannattaa olla, ettei lähde kanta pyöristymään. (kuva Zero 9, mutta Zeo 10:ssä samantyylinen "sarana")Zero 10:n ja vastaavien omistajat, huomasin tossa jarruja vaihteeksi säädellessä, että takapyörää kun heiluttelee sivuttain niin koko takapää liikkuu melkein sentin edestakasin sieltä johon ne ilmapumput ja taka-akselin kiinnitys menee lautaan sisälle.. oletteko huomanneet vastaavaa, onko ominaisuus vai onko nyt joku pahasti löystynyt. otin lyhyen videon havainnollistamiseksi, mutta en osaa sitä laittaa tänne foorumille mitenkään.
Tuossa puhuttiin Pro2:n eturenkaasta. Sitä ei avata hylsyllä kuin korkeintaan toiselta puolelta. Toiselta menee moottorille johto joten vaatisi jonkun lambda-hylsyn tyylisen halkaistun. Samaa on tottakai muissakin laudoissa, jostain sinne moottorille on tottakai johto vietävä.Mutteriin kun laitat kunnon 6 kulmaisen hylsyn, niin ei kyllä yleensä pyöristy. Jos jollain halvalla lenkkiavaimen avoinaisella päällä kokeilee avata, niin voi saada helpostikkin pyöristettyä kun avain antaa periksi & mitoitus ei ole ihan se mikä pitäisi.
Autoja kanssa on sen oppinut, että sen avaimen pitää istua juuri eikä melkein, jos on tiukassa. Varsinkin kuusiokolot pyöristyy aika helposti väärän kokoisella. Hyvä olisi olla milliset & tuumakoon kuusiokolot, että sopiva löytyy. Riippuen missä kunnossa se kanta nyt on niin hakkaa siihen vasaralla sopivan kuusiokolon/torx. Sitten uudella pultilla kasaan.
Takarenkaasta itse asiassa oli puhe. Sivuhuomautuksena heitin tuosta eturenkaan muljautumisesta konstekstissa että vähän oli pehmeän tuntuista mutteria kautta linjan.Tuossa puhuttiin Pro2:n eturenkaasta. Sitä ei avata hylsyllä kuin korkeintaan toiselta puolelta. Toiselta menee moottorille johto joten vaatisi jonkun lambda-hylsyn tyylisen halkaistun. Samaa on tottakai muissakin laudoissa, jostain sinne moottorille on tottakai johto vietävä.
Toisaalta en tiedä, mitä lopulta tarkoitat tuolla lenkkiavaimen avonaisella päällä. Avolenkki on oikein pätevä tuollaisissa jos vaan pakista sopiva löytyy. Ja vaikeasti sillä saa pyöristettyä. Jos taas tarkoitat ihan kiintoavainta niin sen kanssa riski on suurempi. Eli toki oikeaa kokoa ja mieluusti laadukkaampi avain, ovat oletuksena aika piukalla nuo mutterit.
Ainakaan itse en tiedä Xiaomin tekeleissä tuumakokoisia mutta tottakai työkaluksi valitaan sopiva. Itseään saa syyttää jos väärän kokoisella pilaa asioita. Varsinkaan, kun aina ei se uuteen vaihtaminenkaan ole helpoin. Vaikkapa tuo em eturenkaan mutteri tuottaa oman vaivansa vaihtaa uuteen, edellyttää kuitenkin johdotuksen irroittamista.
Laita yksityisviestillä sähköpostiosoite, niin laitan paluupostissa jakolinkin.Löytyykö firmistä vielä? Voisin ottaa testiin
Tuossa puhuttiin Pro2:n eturenkaasta. Sitä ei avata hylsyllä kuin korkeintaan toiselta puolelta. Toiselta menee moottorille johto joten vaatisi jonkun lambda-hylsyn tyylisen halkaistun. Samaa on tottakai muissakin laudoissa, jostain sinne moottorille on tottakai johto vietävä.
Toisaalta en tiedä, mitä lopulta tarkoitat tuolla lenkkiavaimen avonaisella päällä. Avolenkki on oikein pätevä tuollaisissa jos vaan pakista sopiva löytyy. Ja vaikeasti sillä saa pyöristettyä. Jos taas tarkoitat ihan kiintoavainta niin sen kanssa riski on suurempi. Eli toki oikeaa kokoa ja mieluusti laadukkaampi avain, ovat oletuksena aika piukalla nuo mutterit.
Ainakaan itse en tiedä Xiaomin tekeleissä tuumakokoisia mutta tottakai työkaluksi valitaan sopiva. Itseään saa syyttää jos väärän kokoisella pilaa asioita. Varsinkaan, kun aina ei se uuteen vaihtaminenkaan ole helpoin. Vaikkapa tuo em eturenkaan mutteri tuottaa oman vaivansa vaihtaa uuteen, edellyttää kuitenkin johdotuksen irroittamista.
Takarenkaassa on kuitenkin ne kuusiokolot eli kyllä se eturengas on muusta puhuessa.Takarenkaasta itse asiassa oli puhe. Sivuhuomautuksena heitin tuosta eturenkaan muljautumisesta konstekstissa että vähän oli pehmeän tuntuista mutteria kautta linjan.
Eturenkaan kuseksimisen onnistuin tarkalleen sillä että ei se johdon puoli vaan toinen, josta mutteri oli upotuksissa haarukan sisään osittain, joten tarttumapintaa oli heikonlaisesti ja siitä sitten lenkkiavain vähän lipsahti. Lenkkiavain oli vielä sitä sorttia jossa se lenkkipää on pikkuisen kallellaan kahvaan nähden, eli vääntää ihan pikkuisen verran sivuun vielä.
Mutta jos tarve vielä on vaihtaa niin se mutteri on helppo vaihtaa uuteen.
Takarenkaan kuusiokolosetin kanssa (joka mahdollisesti menee vielä kerran avaukseen koska en luota lokarin johdon vientiin) voi olla hankalampi löytää korvaava mutteri, ainakin tavan rautakaupasta. Mutta se on sen ajan murhe. Todennäköisesti tämän vuoden ajot on pitkälti ajettu niin keväällä sitten.
Hämäsi tuo avoimesta päästä puhuminen, kiintoavain kun on aina avoin ja yhdistelmä taas kiintolenkki tms.Kiintoavainta tarkoitin, sen avonaisella päällä pyöristää aika helposti jos ei halpisavaimessa mitoitus ole ihan se mitä pitäisi. Harvoin sillä käyttötarkoitukseen sopivalla oikean kokoisella laadullakkaalla muttereita pyöristää.
Tartun tähän aiheeseen ja pyydän tarkennusta... Olet mielestäni ensimmäinen, joka kertoo merkkilaudan hajonneen niin, ettei sitä enää saa kuntoon. Ja tässä vielä kyseessä varsin uusi lauta. Eli mitäs tuolle laudalle tapahtui?Xiaomi Pro2 lähti skuuttien taivaaseen ja nyt olisi hakusessa uusi työmatkakulkine. Olin ihan tyytyväinen tuohon pro2:een eli voisin periaatteessa ostaa uuden samanlaisen. Tuosta vanhasta voisi sitten tarvittaessa saada joitain varaosiakin. Ainoa omassa käytössä ilmennyt heikkous oli mäkiin hyytyminen.
Nyt tää ei ihan täysin mennyt mulla jakeluun, kun se oli mun takarengas kuitenkin josta aloitin keskustelun.Takarenkaassa on kuitenkin ne kuusiokolot eli kyllä se eturengas on muusta puhuessa.
Mutta alkuperäinen pohdinta tosiaan tämän tiimoilta oli että minkä vehkeen mä työnnän tuonne takarenkaan kuusiokoloon; onko 27-kokoisen torxin vastinetta kuusiokolomaailmassa? Itsellä kolme kuusiokolosarjaa sekä yksittäisiä avaimia sen lisäksi eikä yhdestäkään löydy 25 ja 30:n väliltä mitään.
Jos porukka niitä 25:lla availee niin sit mun kanta on varmaan vähän levinnyt, tai vastaavasti haen uuden 27-torxin jolla kokeilen paremmalla onnella.
Lauta jäi auton alle ja suurimmat vauriot on etuhaarukassa ja etupyörässä. Toimivan pelin tuosta voisi saada esim. etujousitus paketilla ja uudella moottorilla (edellyttäen, että akustossa, elektroniikassa tms. ei ole vaurioita täräyksen seurauksena.)Tartun tähän aiheeseen ja pyydän tarkennusta... Olet mielestäni ensimmäinen, joka kertoo merkkilaudan hajonneen niin, ettei sitä enää saa kuntoon. Ja tässä vielä kyseessä varsin uusi lauta. Eli mitäs tuolle laudalle tapahtui?
Ja jos ei itsellä ole käyttöä varaosina niin laita myyntiin. Uskoisin ostajan löytyvän helpostikin jos ei aivan räjähtänyt ole.
Ei multa mutta nyt tiedän millä nimellä ja koolla metsästää niitä.Löytyykö tuumaisia kuusiokoloja? 3/16" kuusiokolo on hieman T25 isompi, mutta T27 pienempi. Luulisi tuon tuumaisen menevän pienellä väkivallalla.
Ei multa mutta nyt tiedän millä nimellä ja koolla metsästää niitä.
no mulla on tuossa enemmän voltteja käytössä. Mutta huomaan kyllä myös sen eron selkeästi silloin jos lisäakun olen jättänyt reppuun kytkemättä paikoilleen.@Rxd
Tuollainen lyhyempi ducktail-lokari olisi omiaan siihen. Itse tilasin valollisen sellaisen 8€:llä Wishistä. Ilman valoa, jos haluaa alkuperäisen valon vaihtaa itse siihen, oli halvempi.
Menee 10" kumien kanssa ilman korotuspalaa kivasti, kahdella korotuspalalla ruhtinaallisesti. Itse tykkäsin yhden korotuspalan väliin ja tilaa on hienosti. Paljon enemmän kuin alkuperäisellä lokasuojalla kahden korotuspalan kanssa.
Etulokari olikin sitten vähän eri juttu. Itse jouduin lokasuojan sisäpinnasta kanssa hiomaan ulokkeita pienemmäksi ja etuhaarukan sisään piiloon jäävästä osasta vähän kaventamaan, mutta nyt mahtuu. Pienet kivet siellä välillä kyllä rohisee ajoittain eli ei hirveästi ylimääräistä tilaa ole.
Mutta sama juttu mäkien kanssa, heikkoa tekee, varsinkin jos akku alkaa olemaan alle 50%.
Onko palstalaisilla kokemuksia Inokimista tai E-Wheelsistä? Ninebottiahan täällä onkin käsitelty sivutolkulla.
Hämäsi tuo avoimesta päästä puhuminen, kiintoavain kun on aina avoin ja yhdistelmä taas kiintolenkki tms.
Mutta tottahan kiintoavaimen käyttäminen on vain askeleen jakoavainta parempi. Lenkki, hylsy jne on aina parempi jos siihen on mahdollisuus. Laudassa kuitenkin momentit sellaisia, että vähän heikompilaatuisellakin aukeaa jos muuta ei ole. Tosin jos työkaluja ei entuudestaan ole, kannattaa tottakai se muutama kymppi uhrata ja hankkia ne laudan kanssa tarpeelliset vähän parempina.
Tuossa kuvatus aiemmin mainitsemastani ducktailista. Tilaa jää reilun laisesti yhden korotuspalan kanssa. Täältä joltakin foorumilaiselta itse ostin 10" renkaat ja niiden mukana tulivat korotuspalat, tiedä sitten kuuluvatko pakettiin vai oliko erikseen ostettu.lokarit ei mahtunu enään paikoilleen 10" renkaiden takia, on liian ahdast. takalokarin laitoin mitensattuu kyllä, kun se on pakko olla, kun muuten perse on märkänä lätäköstä ajaessa.
Äkkiseltään näyttäisi että kuntoluokitus. Outletin vehkeet oli yksittäiskappaleita, eli ei kokonainen poistoerä vaan asiakkaalla kokeilussa käyneitä.MAX G30E II
Mikä tossa Verkkis outletin alelaudassa on eroa ei outlet lautaan?
Tuotetta on kokeiltu korkeintaan 32 päivän ajan ja siinä voi olla hieman käytön jälkeä.MAX G30E II
Mikä tossa Verkkis outletin alelaudassa on eroa ei outlet lautaan?