living_death
★ Still alive ™
- Liittynyt
- 15.11.2016
- Viestejä
- 7 489
Nyt kelpaa taas ajella, kun vaihdoin uudet mustat gripit ohjaamoon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten tarkka tuo G30 Max mittaristo on? Olettaen tietysti, että tuo GPS näyttää oikein.Nyt kelpaa taas ajella, kun vaihdoin uudet mustat gripit ohjaamoon.
![]()
Riippuu nopeudesta, mutta skuutin omassa mittarissa on yleensä heittoa yläkanttiin noin 2-3 km/h.Miten tarkka tuo G30 Max mittaristo on? Olettaen tietysti, että tuo GPS näyttää oikein.
Mistäs tilasit? Vaihtoon menee täälläkin, koska alkuperäiset kohta puhki..Nyt kelpaa taas ajella, kun vaihdoin uudet mustat gripit ohjaamoon.
![]()
Täältä tilasin.Mistäs tilasit? Vaihtoon menee täälläkin, koska alkuperäiset kohta puhki..
Veikkaan, että tuolla ei ole juuri mitään vaikutusta onnettomuuksiin, lähes olematon riski saada jotkut sakot ei taida paljoa kiinnostaa, jos on muutenkin valmis ajamaan kaatokännissä.![]()
Hallitus esittää 0,5 promillen rajaa sähköpotkulaudoilla liikkumiselle
Promilleraja koskisi myös moottorilla varustettuja sähköpyöriä.yle.fi
Hallitus kieltää kaiken hauskan.
Veikkaan, että tuolla ei ole juuri mitään vaikutusta onnettomuuksiin, lähes olematon riski saada jotkut sakot ei taida paljoa kiinnostaa, jos on muutenkin valmis ajamaan kaatokännissä.
kun sais G30:stä säädettyä tolleen D vaihteelle nopeudeksi 25...
pitkää pätkää ajaessa säästäis paljon virtaa kun lauta ei joka pomppuun yrittäis tunkea 600W moottorille
Varmasti ajotyylillä, ajopaikoilla ja renkaan laadulla merkitystä, mutta itsellä vuoden 2019 ego-City skootteri mallinen menopeli, jossa tubeless renkaat ainakin hyvin kestäneet.Olin jo tilaamassa Xiaomi Electric scooter 5 prota 600 eurolla mutta alkoipa houkuttamaan 4 pro 1st gen minkä hinta tippunut 400 euroon. Viitosessa olisi vilkut, tubeless renkaat ja jousitus suurimpana erona neloseen. Tehoa on saman verran. Onko muilla käsitystä onko nuo tubeless renkaat kestävämpiä puhkeamien suhteen kuin sisäkumilliset? Suurin vitutuksen aihe ekassa M365 prossa oli renkaiden vaihto. Toki myös jousituksen puute oli jonkinlainen miinus mutta nuo 10” renkaat (ekassa M365 pro 8,5”) ehkä vähän antaisi anteeksi jousituksen puutetta.
Olin jo tilaamassa Xiaomi Electric scooter 5 prota 600 eurolla mutta alkoipa houkuttamaan 4 pro 1st gen minkä hinta tippunut 400 euroon. Viitosessa olisi vilkut, tubeless renkaat ja jousitus suurimpana erona neloseen. Tehoa on saman verran. Onko muilla käsitystä onko nuo tubeless renkaat kestävämpiä puhkeamien suhteen kuin sisäkumilliset? Suurin vitutuksen aihe ekassa M365 prossa oli renkaiden vaihto. Toki myös jousituksen puute oli jonkinlainen miinus mutta nuo 10” renkaat (ekassa M365 pro 8,5”) ehkä vähän antaisi anteeksi jousituksen puutetta.
Oletko katsonut XiaoDashia? En ole varma, saako sillä juuri tuota, mutta aika laajasti näyttäisi olevan säätöjä. En vielä viitsinyt maksaa hintaa, jonka ominaisuuksien muuttamisen aktivointi maksaisi, ennen kuin olen vähän lueskellut softasta.
Uusi tuttavuus tuo kauppa ja mielenkiintoista tavaraakin valikoimissa, eli pitää joskus kurkata tarkemmin. Nuo "hattukypärät" ovat myös ihan jännän näköisiä ja tekisi mieli ihan kokeiluun tilata, mutta ovat käytännössä vain fillarikypäriä. Skuutilla kaaduttaessa naamari ja leuka ovat erikoisen suuressa vaarassa fillarikolariin nähden, joten sivulla mainittu "suunniteltu erityisesti sähköpotkulautailijoille" on kyllä ihan pelkkääPitihän sitä ostaa lierimallinen hattukin skoottailuunvoin suositella
Sähköpotkulauta Kypärät – Turvalliset Ja Tyylikkäät Vaihtoehdot - Sähkölaudat.fi
Tilaa sähköpotkulauta kypärä helposti ja nopeasti. Valikoimastamme löydät LED-kypärät, hattukypärät ja kevyet suojakypärät sähköpotkulautailuun.sahkolaudat.fi
Kiinnostelis itteäkin G2 max tilalle. Vielä kun saisi jostain järkihinnalla ja unlockatun mallin.Sen verran mielenkiintoiselta näyttää tuleva G3 että joutunee kait hankkimaan sen G2 tilalle kun julkaisevat sen nyt lähiaikoina.
Eiköhän tuo ilmesty dhgateen / aliexpressiinKiinnostelis itteäkin G2 max tilalle. Vielä kun saisi jostain järkihinnalla ja unlockatun mallin.
ei ainakaan M365:sen säätimet toimineet ollenkaan, pitänee kokeilla tuotaOletko katsonut XiaoDashia? En ole varma, saako sillä juuri tuota, mutta aika laajasti näyttäisi olevan säätöjä. En vielä viitsinyt maksaa hintaa, jonka ominaisuuksien muuttamisen aktivointi maksaisi, ennen kuin olen vähän lueskellut softasta.
Sanokaas mikä sähköpotkulauta on tällä hetkellä paras 300-500€ luokassa hinta/laatu suhteeltaan?Pitäs ostaa 15v tytölle lahjaksi uusi lauta.
Meneekö esim. tällä ihan metsään? E-wheels E2S V2 PRO | Sähköpotkulaudat | E-Wheels®
Ei tarvitse kuulemma kannella.Toi Ninebot E2 Pro sai hyväksynnän sankarilta.KiitosTarvitseeko kantaa mukana? Ninebot E2 Pro ja F2 ovat varmaan kelvollisia vaihtoehtoja tuossa hintahaarukassa (kun etsii tarjouksia nettikaupoista), ja niitä löytänee nyt juuri ennen uusien mallien tuloa hyvään hintaan netistä. Melkein 20 kilon paino vaan on sellainen, että keskimääräinen 15-vuotias tyttö ei mielellään kantele sitä portaissa tai lähijunassa.
Tuo Gigantin Navee taitaa olla Saksa-versio, koska huippunopeus on rajoitettu 20 km/h normaalin 25km/h sijaan.Ois uutta sähköpotkulautaa vailla ens kaudelle. Oon kokenut kuski ja tarttis sellast lautaa jolla kehtaa ajaa ympäri vuoden. Omistanu monta kiinalautaa, mitkä sanonu ittensä irti aina tyyliin vuoden kohdalla.
Pitäis olla mahdollisimman helppohoitonen, eli en tarvii mitään ihmeempiä jousituksia, työmatka 5km/suunta ilman töyssyjä. Oon tykästyny moottorijarrutukseen ja vahvaan vääntöön
Ekana vaihtoehtona oli Ninebotin uus G3, joka vaikuttaa aika selkeeltä valinnalta. IPx6
Toisena ois VMAX VX2, jota ei tosin löydy kun itävallasta ja ne ei lähetä suomeen (niillä erikoisuutena toinen jarrukahva säätää moottorijarrutusta eikä oo kinni missään fyysisessä jarrussa; ja 500w moottori joka vetää 30 asteen mäkii ylös, eli niiden kontrolleri on aika beefy. Niillä oma tehdas kiinassa, mutta tosiaan suomeen ei saa mitään tilattuu, mikä on sääli. Nää on IPx5 VX2 Extreme - VMAX Electric Scooter
Kolmantena tuli vastaan sattumalta tällänen xiaomin rahottaman pikkufirma Navee, joka oli kyl CES2025 ja voittanu jotain palkintojaki, mut siitä ei löydy oikeen mitään arvosteluja ja se jälleenmyy pelkästää markettien kautta, mikä on aina vähän red flag. Plussana et 700e hintaluokkaan saa aikalailla samat spexit kun ninebotin G3, joka 1400e. (sama akkukoko, niilläkin TCS, ja apple find my). Löytyy gigantista. Navee GT3 Max-E sähköpotkulauta NE1676 (musta)
Mitäs sanotte?
Mietin sit et kui paljon toi 2000W on markkinointii, kun se "boostaus" vaatii et painat jarruu ja kaasuu hetken, ja se "latautuu". Et tuskin se piikki on kokoajan käytettävis. Ja ymmärsin et kiihtyvyyteen/mäennousuun on kontrollerin ampeerit tärkeempi ku moottorin watit. Luulis et tohon saa jonkun pikalaturin millä sais aikaa puolitettuu.Toi navee on kyllä enemmänkin G2 verrattavissa kuin G3 jos ei jousitusta huomioi. G3 hyväksi piikkiteho 2000W vs 1000W. Nousukulma 30 astetta vs 22 astetta. 11" rengas vs 10". Latausnopeus 3.5h (2h pikalaturilla) vs 10h. Toinen on et tuskin hintakaan G3:lla tulee olemaan 1400e. Proshop myy ennakkona noin 1100e ja ulkomailta saa noin 900e:lla ennakkohinnalla.
En ajaisi tuolla sepeleillä tehdasilmanpaineet renkaissa. Pääsee vaihtamaan kotimatkan jälkeen ensimmäiset sisäkumit.Tässä odottelen omaan Max G2 E -lautaani saapuvan noudettavaksi, mutta koska se lauta pitää noutaa 5 km päästä, niin helpointa olisi vaan purkaa se paketista ja ajaa sillä kotiin. Niin tässä mietinkin että onko noissa laudoissa valmiiksi virtaa akussa ja onnistuisiko tuo? Vai kannattaako suosiolla vaan hoitaa kuljetus jotenkin kotiin ja ladata akku aluksi täyteen?
Jollain videolla oli mainittu vakionopeuden säädin ja lähtö ilman vauhdin potkaisua, mutta onko nuo ominaisuudet vain jenkki-versiossa? Ainakin tuollainen tilanne oli, kun hommasin edellisen lautani eli Max G30 E II:n.
Onko tuon laudan softamodaus vielä mahdollista, että saisi nuo jenkkiominaisuudet käyttöön?
Tässä odottelen omaan Max G2 E -lautaani saapuvan noudettavaksi, mutta koska se lauta pitää noutaa 5 km päästä, niin helpointa olisi vaan purkaa se paketista ja ajaa sillä kotiin. Niin tässä mietinkin että onko noissa laudoissa valmiiksi virtaa akussa ja onnistuisiko tuo? Vai kannattaako suosiolla vaan hoitaa kuljetus jotenkin kotiin ja ladata akku aluksi täyteen?
Jollain videolla oli mainittu vakionopeuden säädin ja lähtö ilman vauhdin potkaisua, mutta onko nuo ominaisuudet vain jenkki-versiossa? Ainakin tuollainen tilanne oli, kun hommasin edellisen lautani eli Max G30 E II:n.
Onko tuon laudan softamodaus vielä mahdollista, että saisi nuo jenkkiominaisuudet käyttöön?
Kerran kuussa ei riitä. Kerran viikossa on about minimi, ite kattelin about 3pv välein ja aina sai pikkasen lasauttaa ilmaa. Mut oma kokemus M365 kanssa 10" renkailla oli se et kun tsekkaili et paineet kunnossa ja ei jokasen lasinsirun päältä ajellut, niin ei mulla kertaakaan kumi puhjennut. Lauta meni eteenpäin ja uus omistaja tais saada naulan renkaasta läpi kahdessa päivässä, jostain syystä koki tarpeelliseks ilmottaa asiasta mulle vielä perään.Sisäkumillisissä suurin ongelma taitaa olla se että jos ei ole tarkistamassa ilmanpaineita kerran kuussa niin ne helposti pääsevät lussahtamaan jolloin sisärengas nihrautuu ja alkaa vuotamaan. Lisäksi niissä ei taida olla sisäkumin takia sitä sisäpinnan puhkaisusuojausta joka täyttää pistoreiät.
Juu tää toki riippuu ihan siitäkin kuinka usein ja paljon ajaa. Kerran kuussa tarkastelu on semmoinen minimi ettei nyt pääse ihan tyhjäksi ainakaan joka on usein riittää. Itse pyrin omalla ajorytmillä n. kahden viikon välein täyttään jos sattuu muistaan.Kerran kuussa ei riitä. Kerran viikossa on about minimi, ite kattelin about 3pv välein ja aina sai pikkasen lasauttaa ilmaa. Mut oma kokemus M365 kanssa 10" renkailla oli se et kun tsekkaili et paineet kunnossa ja ei jokasen lasinsirun päältä ajellut, niin ei mulla kertaakaan kumi puhjennut. Lauta meni eteenpäin ja uus omistaja tais saada naulan renkaasta läpi kahdessa päivässä, jostain syystä koki tarpeelliseks ilmottaa asiasta mulle vielä perään.
Pistosuojaa voi sisäkumillisiin erilaisilla slimeillä koittaa saada. Ei omakohtasta kokemusta, jotkut kuulemma toimii ja jotkut ei. Ei oo ollu itellä tarve sisäkumillisten kanssa noille tosin. Mut siitä huolimatta otan tubelessin minä päivänä tahansa, koska onhan se vähän luotettavampi.
Mut tosiaan, tuntuu et 95% renkaiden puhkeamisista vältettäis sillä et katotaan niitä paineita. Ostakaa akkukäyttönen pumppu ja se on minuutin homma ennenkun lähtee pihalle tsekata.
Freshly Charged sai oman Max G3 revikan ulos. Pääosin aika positiivinen arvostelu. Miinuksia tulee akkukestosta eli eivät päässeet lähellekään mainostettua 80km rangea (perus markkinointia). Arvioivat rangen jäävän johonkin 25-30km paikkeille. Testissä kovalla kulutuksella saivat n. 26 km ennen kuin skuutti rupesi himmailemaan. 12% akkukeston kohdalla alkaa säästelemään akkua eli hidastamaan nopeutta. Eivät myöskään tykänneet pienehköistä mekaanisista jarrulevyistä vaan olisivat kaivanneet hydraulisia jarruja. Pysähtyi kuitenkin 32km/h vauhdista noin 5.5 metrissä. Antoivat suurimman miinuksen siitä ettei siinä ole kunnon tööttiä vaan normaali pyörän kello, joka ei oikein toimi jenkkilässä kun tolla ajetaan liikenteen seassa.
Auttaako noi jousitukset näissä vehkeissä mukavuuteen paljon? Mietin jotain kulkupeliä noin 5km työmatkalle ja sen mitä olen niillä vuokravehkeillä ajanut näillä hiekoitetuilla teillä niin tuntuu että hampaat tippuu matkan varrelle![]()
Se on tosiaan mukava lisä, joka poistaa pahimmat tärinät ja vähän helpottaa yllättävien kuoppien tai kynnysten kanssa. Kääntöpuolena sitten tuo skuutille vähän enemmän kokoa ja painoa. Ilmankin kyllä pärjää eikä toi 5km erityisen pitkä matka kuitenkaan ole mutta nyt kun jousitukseen on tottunut niin ei kyllä tule helposti hommattua enää mallia ilman jousitusta.Auttaako noi jousitukset näissä vehkeissä mukavuuteen paljon? Mietin jotain kulkupeliä noin 5km työmatkalle ja sen mitä olen niillä vuokravehkeillä ajanut näillä hiekoitetuilla teillä niin tuntuu että hampaat tippuu matkan varrelle![]()
Freshly Charged sai oman Max G3 revikan ulos. Pääosin aika positiivinen arvostelu. Miinuksia tulee akkukestosta eli eivät päässeet lähellekään mainostettua 80km rangea (perus markkinointia). Arvioivat rangen jäävän johonkin 25-30km paikkeille. Testissä kovalla kulutuksella saivat n. 26 km ennen kuin skuutti rupesi himmailemaan. 12% akkukeston kohdalla alkaa säästelemään akkua eli hidastamaan nopeutta. Eivät myöskään tykänneet pienehköistä mekaanisista jarrulevyistä vaan olisivat kaivanneet hydraulisia jarruja. Pysähtyi kuitenkin 32km/h vauhdista noin 5.5 metrissä. Antoivat suurimman miinuksen siitä ettei siinä ole kunnon tööttiä vaan normaali pyörän kello, joka ei oikein toimi jenkkilässä kun tolla ajetaan liikenteen seassa.