Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Nyt kelpaa taas ajella, kun vaihdoin uudet mustat gripit ohjaamoon.

DSC09543.JPG
 
ESG saanut MAX G3:n testiin. Unboxing & First Impressions video nyt julki ja varsinainen arvostelu myöhemmin. Onhan tossa kaikkee pientä näppärää mutta samalla taas on vähän koko kasvanut. G2:n omistajana sais seuraava skuutti olla vähän sirompi.

 
Veikkaan, että tuolla ei ole juuri mitään vaikutusta onnettomuuksiin, lähes olematon riski saada jotkut sakot ei taida paljoa kiinnostaa, jos on muutenkin valmis ajamaan kaatokännissä.

Kai tuolla ensiksi halutaan luoda pelote ja sitten myöhemmin voi olla ratsioita... mutta auta armias niitä tuon jälkeen teloo itsensä ja odottaa vakuutuksesta korvauksia
 
kun sais G30:stä säädettyä tolleen D vaihteelle nopeudeksi 25...
pitkää pätkää ajaessa säästäis paljon virtaa kun lauta ei joka pomppuun yrittäis tunkea 600W moottorille

Oletko katsonut XiaoDashia? En ole varma, saako sillä juuri tuota, mutta aika laajasti näyttäisi olevan säätöjä. En vielä viitsinyt maksaa hintaa, jonka ominaisuuksien muuttamisen aktivointi maksaisi, ennen kuin olen vähän lueskellut softasta.
 
Olin jo tilaamassa Xiaomi Electric scooter 5 prota 600 eurolla mutta alkoipa houkuttamaan 4 pro 1st gen minkä hinta tippunut 400 euroon. Viitosessa olisi vilkut, tubeless renkaat ja jousitus suurimpana erona neloseen. Tehoa on saman verran. Onko muilla käsitystä onko nuo tubeless renkaat kestävämpiä puhkeamien suhteen kuin sisäkumilliset? Suurin vitutuksen aihe ekassa M365 prossa oli renkaiden vaihto. Toki myös jousituksen puute oli jonkinlainen miinus mutta nuo 10” renkaat (ekassa M365 pro 8,5”) ehkä vähän antaisi anteeksi jousituksen puutetta.
 
Viimeksi muokattu:
Olin jo tilaamassa Xiaomi Electric scooter 5 prota 600 eurolla mutta alkoipa houkuttamaan 4 pro 1st gen minkä hinta tippunut 400 euroon. Viitosessa olisi vilkut, tubeless renkaat ja jousitus suurimpana erona neloseen. Tehoa on saman verran. Onko muilla käsitystä onko nuo tubeless renkaat kestävämpiä puhkeamien suhteen kuin sisäkumilliset? Suurin vitutuksen aihe ekassa M365 prossa oli renkaiden vaihto. Toki myös jousituksen puute oli jonkinlainen miinus mutta nuo 10” renkaat (ekassa M365 pro 8,5”) ehkä vähän antaisi anteeksi jousituksen puutetta.
Varmasti ajotyylillä, ajopaikoilla ja renkaan laadulla merkitystä, mutta itsellä vuoden 2019 ego-City skootteri mallinen menopeli, jossa tubeless renkaat ainakin hyvin kestäneet.

Takarengas edelleen alkuperäinen ja eturengas vaihdettu kokonaan laakerin hajoamisen vuoksi (Oli päässyt vaurioittamaan alkuperäisen vanteen laakeripesän, kun en ollut ajoissa tajunnut laakerin menneen hajalle).

Itse renkaat kestäneet hyvin, ei ole koskaan tarvinnut paikkailla ja sorateillä ja metsäteilläkin menty. Ajelut normaalisti keväästä-syksyyn.
 
Olin jo tilaamassa Xiaomi Electric scooter 5 prota 600 eurolla mutta alkoipa houkuttamaan 4 pro 1st gen minkä hinta tippunut 400 euroon. Viitosessa olisi vilkut, tubeless renkaat ja jousitus suurimpana erona neloseen. Tehoa on saman verran. Onko muilla käsitystä onko nuo tubeless renkaat kestävämpiä puhkeamien suhteen kuin sisäkumilliset? Suurin vitutuksen aihe ekassa M365 prossa oli renkaiden vaihto. Toki myös jousituksen puute oli jonkinlainen miinus mutta nuo 10” renkaat (ekassa M365 pro 8,5”) ehkä vähän antaisi anteeksi jousituksen puutetta.

Oma kokemus m365 pron kanssa oli että renkaita vaihdettiin tuurista riippuen keskimäärin varmaan 1-2 kertaa vuodessa. Sisäkumittoman G2:n kanssa en nyt ole vielä kahden vuoden omistuksen aikana joutunut kertaakaan vaihtamaan. Sisäkumillisissä suurin ongelma taitaa olla se että jos ei ole tarkistamassa ilmanpaineita kerran kuussa niin ne helposti pääsevät lussahtamaan jolloin sisärengas nihrautuu ja alkaa vuotamaan. Lisäksi niissä ei taida olla sisäkumin takia sitä sisäpinnan puhkaisusuojausta joka täyttää pistoreiät.
 
Kiitoksia näistä, kyllä se 5 pro on sitten valinta. 200€ olisi pieni hinta kestävistä renkaista jo itsessään ja lisäksi saa sen jousituksen kaupan päälle.
 
Oletko katsonut XiaoDashia? En ole varma, saako sillä juuri tuota, mutta aika laajasti näyttäisi olevan säätöjä. En vielä viitsinyt maksaa hintaa, jonka ominaisuuksien muuttamisen aktivointi maksaisi, ennen kuin olen vähän lueskellut softasta.

Vastaan itse itselleni rekisteröityäni XiaoDashin: sillä saa asetettua tarkasti parametrit jokaiseen ajomoodiin, luonnollisesti myös maksiminopeuden. Muihin parametreihin nyt en koskekaan. Rekisteröinnin hinta google play kautta oli 25€.
 
Pitihän sitä ostaa lierimallinen hattukin skoottailuun :D voin suositella
Uusi tuttavuus tuo kauppa ja mielenkiintoista tavaraakin valikoimissa, eli pitää joskus kurkata tarkemmin. Nuo "hattukypärät" ovat myös ihan jännän näköisiä ja tekisi mieli ihan kokeiluun tilata, mutta ovat käytännössä vain fillarikypäriä. Skuutilla kaaduttaessa naamari ja leuka ovat erikoisen suuressa vaarassa fillarikolariin nähden, joten sivulla mainittu "suunniteltu erityisesti sähköpotkulautailijoille" on kyllä ihan pelkkää potaskaa myyntipuhetta ilman totuuden häivääkään! :cry:
 
Oletko katsonut XiaoDashia? En ole varma, saako sillä juuri tuota, mutta aika laajasti näyttäisi olevan säätöjä. En vielä viitsinyt maksaa hintaa, jonka ominaisuuksien muuttamisen aktivointi maksaisi, ennen kuin olen vähän lueskellut softasta.
ei ainakaan M365:sen säätimet toimineet ollenkaan, pitänee kokeilla tuota
 
Sanokaas mikä sähköpotkulauta on tällä hetkellä paras 300-500€ luokassa hinta/laatu suhteeltaan?Pitäs ostaa 15v tytölle lahjaksi uusi lauta.
Meneekö esim. tällä ihan metsään? E-wheels E2S V2 PRO | Sähköpotkulaudat | E-Wheels®

Tarvitseeko kantaa mukana? Ninebot E2 Pro ja F2 ovat varmaan kelvollisia vaihtoehtoja tuossa hintahaarukassa (kun etsii tarjouksia nettikaupoista), ja niitä löytänee nyt juuri ennen uusien mallien tuloa hyvään hintaan netistä. Melkein 20 kilon paino vaan on sellainen, että keskimääräinen 15-vuotias tyttö ei mielellään kantele sitä portaissa tai lähijunassa.
 
Tarvitseeko kantaa mukana? Ninebot E2 Pro ja F2 ovat varmaan kelvollisia vaihtoehtoja tuossa hintahaarukassa (kun etsii tarjouksia nettikaupoista), ja niitä löytänee nyt juuri ennen uusien mallien tuloa hyvään hintaan netistä. Melkein 20 kilon paino vaan on sellainen, että keskimääräinen 15-vuotias tyttö ei mielellään kantele sitä portaissa tai lähijunassa.
Ei tarvitse kuulemma kannella.Toi Ninebot E2 Pro sai hyväksynnän sankarilta.Kiitos
 
Ois uutta sähköpotkulautaa vailla ens kaudelle. Oon kokenut kuski ja tarttis sellast lautaa jolla kehtaa ajaa ympäri vuoden. Omistanu monta kiinalautaa, mitkä sanonu ittensä irti aina tyyliin vuoden kohdalla.

Pitäis olla mahdollisimman helppohoitonen, eli en tarvii mitään ihmeempiä jousituksia, työmatka 5km/suunta ilman töyssyjä. Oon tykästyny moottorijarrutukseen ja vahvaan vääntöön :D

Ekana vaihtoehtona oli Ninebotin uus G3, joka vaikuttaa aika selkeeltä valinnalta. IPx6

Toisena ois VMAX VX2, jota ei tosin löydy kun itävallasta ja ne ei lähetä suomeen (niillä erikoisuutena toinen jarrukahva säätää moottorijarrutusta eikä oo kinni missään fyysisessä jarrussa; ja 500w moottori joka vetää 30 asteen mäkii ylös, eli niiden kontrolleri on aika beefy. Niillä oma tehdas kiinassa, mutta tosiaan suomeen ei saa mitään tilattuu, mikä on sääli. Nää on IPx5 VX2 Extreme - VMAX Electric Scooter

Kolmantena tuli vastaan sattumalta tällänen xiaomin rahottaman pikkufirma Navee, joka oli kyl CES2025 ja voittanu jotain palkintojaki, mut siitä ei löydy oikeen mitään arvosteluja ja se jälleenmyy pelkästää markettien kautta, mikä on aina vähän red flag. Plussana et 700e hintaluokkaan saa aikalailla samat spexit kun ninebotin G3, joka 1400e. (sama akkukoko, niilläkin TCS, ja apple find my). Löytyy gigantista. Navee GT3 Max-E sähköpotkulauta NE1676 (musta)

Mitäs sanotte?
 
Ois uutta sähköpotkulautaa vailla ens kaudelle. Oon kokenut kuski ja tarttis sellast lautaa jolla kehtaa ajaa ympäri vuoden. Omistanu monta kiinalautaa, mitkä sanonu ittensä irti aina tyyliin vuoden kohdalla.

Pitäis olla mahdollisimman helppohoitonen, eli en tarvii mitään ihmeempiä jousituksia, työmatka 5km/suunta ilman töyssyjä. Oon tykästyny moottorijarrutukseen ja vahvaan vääntöön :D

Ekana vaihtoehtona oli Ninebotin uus G3, joka vaikuttaa aika selkeeltä valinnalta. IPx6

Toisena ois VMAX VX2, jota ei tosin löydy kun itävallasta ja ne ei lähetä suomeen (niillä erikoisuutena toinen jarrukahva säätää moottorijarrutusta eikä oo kinni missään fyysisessä jarrussa; ja 500w moottori joka vetää 30 asteen mäkii ylös, eli niiden kontrolleri on aika beefy. Niillä oma tehdas kiinassa, mutta tosiaan suomeen ei saa mitään tilattuu, mikä on sääli. Nää on IPx5 VX2 Extreme - VMAX Electric Scooter

Kolmantena tuli vastaan sattumalta tällänen xiaomin rahottaman pikkufirma Navee, joka oli kyl CES2025 ja voittanu jotain palkintojaki, mut siitä ei löydy oikeen mitään arvosteluja ja se jälleenmyy pelkästää markettien kautta, mikä on aina vähän red flag. Plussana et 700e hintaluokkaan saa aikalailla samat spexit kun ninebotin G3, joka 1400e. (sama akkukoko, niilläkin TCS, ja apple find my). Löytyy gigantista. Navee GT3 Max-E sähköpotkulauta NE1676 (musta)

Mitäs sanotte?
Tuo Gigantin Navee taitaa olla Saksa-versio, koska huippunopeus on rajoitettu 20 km/h normaalin 25km/h sijaan.
 
Toi navee on kyllä enemmänkin G2 verrattavissa kuin G3 jos ei jousitusta huomioi. G3 hyväksi piikkiteho 2000W vs 1000W. Nousukulma 30 astetta vs 22 astetta. 11" rengas vs 10". Latausnopeus 3.5h (2h pikalaturilla) vs 10h. Toinen on et tuskin hintakaan G3:lla tulee olemaan 1400e. Proshop myy ennakkona noin 1100e ja ulkomailta saa noin 900e:lla ennakkohinnalla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
271 479
Viestejä
4 693 951
Jäsenet
76 754
Uusin jäsen
Jonde1234

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom