Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Nyt kelpaa taas ajella, kun vaihdoin uudet mustat gripit ohjaamoon.

DSC09543.JPG

ESG saanut MAX G3:n testiin. Unboxing & First Impressions video nyt julki ja varsinainen arvostelu myöhemmin. Onhan tossa kaikkee pientä näppärää mutta samalla taas on vähän koko kasvanut. G2:n omistajana sais seuraava skuutti olla vähän sirompi.

Veikkaan, että tuolla ei ole juuri mitään vaikutusta onnettomuuksiin, lähes olematon riski saada jotkut sakot ei taida paljoa kiinnostaa, jos on muutenkin valmis ajamaan kaatokännissä.

Kai tuolla ensiksi halutaan luoda pelote ja sitten myöhemmin voi olla ratsioita... mutta auta armias niitä tuon jälkeen teloo itsensä ja odottaa vakuutuksesta korvauksia

kun sais G30:stä säädettyä tolleen D vaihteelle nopeudeksi 25...
pitkää pätkää ajaessa säästäis paljon virtaa kun lauta ei joka pomppuun yrittäis tunkea 600W moottorille

Oletko katsonut XiaoDashia? En ole varma, saako sillä juuri tuota, mutta aika laajasti näyttäisi olevan säätöjä. En vielä viitsinyt maksaa hintaa, jonka ominaisuuksien muuttamisen aktivointi maksaisi, ennen kuin olen vähän lueskellut softasta.

Olin jo tilaamassa Xiaomi Electric scooter 5 prota 600 eurolla mutta alkoipa houkuttamaan 4 pro 1st gen minkä hinta tippunut 400 euroon. Viitosessa olisi vilkut, tubeless renkaat ja jousitus suurimpana erona neloseen. Tehoa on saman verran. Onko muilla käsitystä onko nuo tubeless renkaat kestävämpiä puhkeamien suhteen kuin sisäkumilliset? Suurin vitutuksen aihe ekassa M365 prossa oli renkaiden vaihto. Toki myös jousituksen puute oli jonkinlainen miinus mutta nuo 10” renkaat (ekassa M365 pro 8,5”) ehkä vähän antaisi anteeksi jousituksen puutetta.

Viimeksi muokattu:
Olin jo tilaamassa Xiaomi Electric scooter 5 prota 600 eurolla mutta alkoipa houkuttamaan 4 pro 1st gen minkä hinta tippunut 400 euroon. Viitosessa olisi vilkut, tubeless renkaat ja jousitus suurimpana erona neloseen. Tehoa on saman verran. Onko muilla käsitystä onko nuo tubeless renkaat kestävämpiä puhkeamien suhteen kuin sisäkumilliset? Suurin vitutuksen aihe ekassa M365 prossa oli renkaiden vaihto. Toki myös jousituksen puute oli jonkinlainen miinus mutta nuo 10” renkaat (ekassa M365 pro 8,5”) ehkä vähän antaisi anteeksi jousituksen puutetta.
Varmasti ajotyylillä, ajopaikoilla ja renkaan laadulla merkitystä, mutta itsellä vuoden 2019 ego-City skootteri mallinen menopeli, jossa tubeless renkaat ainakin hyvin kestäneet.

Takarengas edelleen alkuperäinen ja eturengas vaihdettu kokonaan laakerin hajoamisen vuoksi (Oli päässyt vaurioittamaan alkuperäisen vanteen laakeripesän, kun en ollut ajoissa tajunnut laakerin menneen hajalle).

Itse renkaat kestäneet hyvin, ei ole koskaan tarvinnut paikkailla ja sorateillä ja metsäteilläkin menty. Ajelut normaalisti keväästä-syksyyn.

Oma kokemus m365 pron kanssa oli että renkaita vaihdettiin tuurista riippuen keskimäärin varmaan 1-2 kertaa vuodessa. Sisäkumittoman G2:n kanssa en nyt ole vielä kahden vuoden omistuksen aikana joutunut kertaakaan vaihtamaan. Sisäkumillisissä suurin ongelma taitaa olla se että jos ei ole tarkistamassa ilmanpaineita kerran kuussa niin ne helposti pääsevät lussahtamaan jolloin sisärengas nihrautuu ja alkaa vuotamaan. Lisäksi niissä ei taida olla sisäkumin takia sitä sisäpinnan puhkaisusuojausta joka täyttää pistoreiät.

Kiitoksia näistä, kyllä se 5 pro on sitten valinta. 200€ olisi pieni hinta kestävistä renkaista jo itsessään ja lisäksi saa sen jousituksen kaupan päälle.

Oletko katsonut XiaoDashia? En ole varma, saako sillä juuri tuota, mutta aika laajasti näyttäisi olevan säätöjä. En vielä viitsinyt maksaa hintaa, jonka ominaisuuksien muuttamisen aktivointi maksaisi, ennen kuin olen vähän lueskellut softasta.

Vastaan itse itselleni rekisteröityäni XiaoDashin: sillä saa asetettua tarkasti parametrit jokaiseen ajomoodiin, luonnollisesti myös maksiminopeuden. Muihin parametreihin nyt en koskekaan. Rekisteröinnin hinta google play kautta oli 25€.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
270 646
Jäsenet
76 633
Uusin jäsen
Volmari^^

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom