Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Juu mutta virallisen lakitulkinnan mukaanhan se ei tainnut riittää vaan pitää olla valmistajan ilmoittama teho alle 1000W. Se on toki eri asia voiko tosta oikeasti jäädä koskaan kiinni jos ajaa softarajotetulla skuutilla. Ainakin pitää käydä jo huonoa säkää.
Segway voi ilmoittaa, että G3E-versiossa on maksimitehot 1000W ja max nopeus 25km/h.

Hyvinhän nuo eri versioinnit ovat kelvannee, esimerkiksi Max G2D saksalaisille 20km/h maksiminopeudella.
 
Tuohon uuteen näyttöön tulee ilmoitukset saapuvista puheluista ja navigaattorin antamat käännösohjeet :sgiggle:

Tuo tehokkaampi lamppu on kyllä tarpeellinen parannus.
 
Segway voi ilmoittaa, että G3E-versiossa on maksimitehot 1000W ja max nopeus 25km/h.

Hyvinhän nuo eri versioinnit ovat kelvannee, esimerkiksi Max G2D saksalaisille 20km/h maksiminopeudella.
Aah joo tulkitsin jotenkin että tarkoitit ihan vaan appsillä toteutettavaa rajoitetta mutta joo tommoisella erillismallilla onnistuu kyllä jos lähtevät toteuttamaan niinkun ovat joihin maihin aiempina vuosina tehneet.
 
Skrollatkaa ton G3 sivun alas asti niin selviää et nimellinen teho on 850w ja piikkiteho 2kw. Nimellisteholla aina pelattu niin nyt ollaan siis 850w/24,6kg lukemissa ja täten vakuutuspakko ei päde. Ja tuskin ton EU markkinoiden malli on rajottamatonkaan niin eiköhän se oo 25kmh rajotettu.
 
Skrollatkaa ton G3 sivun alas asti niin selviää et nimellinen teho on 850w ja piikkiteho 2kw. Nimellisteholla aina pelattu niin nyt ollaan siis 850w/24,6kg lukemissa ja täten vakuutuspakko ei päde. Ja tuskin ton EU markkinoiden malli on rajottamatonkaan niin eiköhän se oo 25kmh rajotettu.
Lukeeks toi oikeasti jossain että se tulkitaan nimellistehosta? Ei ole ainakaan itselle tullut vastaan. Traficomin sivuillakin puhutaan vaan "tehosta" tai "maksimitehosta".

Unohdin myös et oliks tässä nyt tää laillisuus vs. vakuutuspakkokysymyskin kun liikennevakuutuskeskus ei puhu tehosta mitään vaan sanoo vain että yli 25kg ja yli 25km/h laitteet pitää vakuuttaa. Traficomin puolella sit puhutaan tehostakin. Eli pitiks toi nyt tulkita niin että tommoinen alle 25kg ja max 25km/h kulkeva sähköpotkulauta ei tarvitse vakuutusta mutta se voi olla siitä huolimatta Traficomin/lain mukaan laiton jos siinä on yli 1kWh tehoja?
 
Eiköhän sieltä tule G3E versio, jossa softalla rajattu maksimi jatkuva teho 1000W ja piikkiteho on sitten tuo 2000W. Käsittääkseni laki ei ota kantaa piikkitehoon, joten se voisi olla mitä vain oikeastaan. Itseäni harmittaa tuo akun kapasiteetin niukkuus alle 25 kg painoisissa laudoissa ja sen sijaan on laitettu kaikkea levyjarrua ja juositusta nostamaan painoa sekä lisäämään vikojen määrää. Onko sillä nyt oikeasti väliä jossain 20-30km/h nopeuksissa. Itseäni kiinnostaisi enemmänkin yksinkertainen rakenne niin kuin G30 / Max onkin, mutta typerät virheet olisi korjattu esim. kestävä takalokasuoja, kaikki laakerit suojattu, parempi ohjaustangon taittomekanismi ja sisäinen laturi kestäisi enemmän kuin muutaman kuukauden tai sen nelisen vuotta mitä itsellä kesti. Sen sijaan akku voisi olla jotain 1500 Wh ja moottori se 1000W jatkuva ja piikki tuplat, jotta jaksaisi jyrkätkin mäet sen laillisen nopeuden verran. Tällöin pärjäisi ulkoisellakin laturilla kun lyhyemmät matkat ei tarvitse latausta välissä välttämättä ja sisäisen voisi jättää kokonaan pois. Pelkäänpä, että joutuu itse modaamaan tuon G30 laudan sellaiseksi kun virallista mallia tuskin tulee enää vastaavilla spekseillä.
 
G3:ssa paino kuitenkin alle 25kg eli 24, 6kg, eli sen puolesta ei tarvitse vakuutusta. Tehoja voidaan tosiaan vähentää softalla.

Edit: olikin jo mainittu
Kannattaa sitten huomioida että paino pitää olla alle 25kg ajokunnossa, tuohon saa 400g asentaa lisävarusteita ja sen jälkeen pitää vakuuttaa
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
264 253
Viestejä
4 579 572
Jäsenet
75 378
Uusin jäsen
Dimosaurus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom