Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Juu. Onneksi multa löytyi vielä toi ewaun laturi, että saa ladattua sillä. Aika paskaa laatua kun hajosi noin 5kk
Itsekin latailin muutaman kuukauden Xiaomi Pro 2 laturilla ja sillä kesti mukavan kauan saada akku täyteen, vaikka varausta oli vielä 80% jäljellä.

AliExpressistä ostamallani 5A laturilla lataa rivakasti ja sen takia ei ole kiinnostanut vaihtaa sisäistä laturia rikkinäisen tilalle, vaikka sekin on jo valmiiksi ostettuna.

Tuossa pikalaturissa on vielä se hyvä puoli, että löytyy erilaisia liittimiä monenlaisien lautojen lataamiseen jos jännitteen nastat vaan käyvät yksi yhteen.
EDIT: Ennen kuin lähtee tilailemaan, kannattaa selvittää minkä verran amppeereita lauta suostuu vastaanottamaan lataamisessa.
 
Kiva omasta max g2 on tainnut hajota toi sisäinen laturi. Onko muilla käynnyt vastaavaa?

Tää on tyyppivika josta löytyy redditistäkin aika paljon juttua. Itellä pamahti kans joskus heinäkuussa reilun vuoden ajon jälkeen. En ole vieläkään jaksanut yrittää omaa Hollannista ostettua Suomen takuuseen (Wittin kautta) kun tuli haettua kaupasta Segwayn pikalaturi ensihätään jolla on sit kummasti pärjännyt.

Myyjänä toiminut Voltes ei ollut ihan hirveän hyödyllinen. Vastasivat mun englanninkieliseen tukipyyntöön hollanniksi (Google Translate käännettynä):
Sorry to hear that you are experiencing a problem with your Segway scooter. Because the problem cannot be solved remotely, we would like to help you further. Segway-Ninebot would like to get in touch with you to get your scooter working properly again as soon as possible. If you click on the link below and fill in all your details, the service team will contact you within 24 hours and come up with a solution. After-Sales - Netherlands - Dutch If you need our help, please do not hesitate to contact us.

Tuolta sivultahan löytyy Suomen maahantuoja Wittin vastine hollannista eli Kerr muttei ihan hirveästi sinne kiinnostaisi sinne lähetellä. En kyllä ole sieltäkään kysellyt mitä sanovat. Suomessa tosiaan ohjeistetaan maahantuoja Wittin lomake täyttämään ja varsinaisen huollon tamperelainen Piketa.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tuohon sisäiseen laturiin miten vaikea päästä käsiksi? En omista kyseistä lautaa, mutta hankkiminen on mietinnässä ulkomailta mistä takuuta ei käytännössä saa niin pitäisi pystyä itse vaihtamaan.
 
Onko tuohon sisäiseen laturiin miten vaikea päästä käsiksi? En omista kyseistä lautaa, mutta hankkiminen on mietinnässä ulkomailta mistä takuuta ei käytännössä saa niin pitäisi pystyä itse vaihtamaan.

Ei oo mitään rakettitiedettä. Suurempi ongelma on toi laturin hinta joka on sama kuin virallisella ulkoisella pikalaturilla. Kolmannen osapuolen korvikkeet sit vielä erikseen. Segway Ninebot on julkaissut vaihdosta ihan huoltovideonkin:

 
Kuka hullu noita ostaa Suomesta? Minuutin etsimisellä "original" 50€ ja hämärimmiltä myyjiltä 30€.
No joo suomilisää tossa on ehkä kymppi. Linkkaappa tämä "original". Ei ole virallisia ihan hirveästi tota halvemmalla tullut vastaan... varsinkaan niin että olisi oikeasti ostettavissa eli varastossa. Aliexpress kamat sitten erikseen oman harkinnan mukaan.
 
No joo suomilisää tossa on ehkä kymppi. Linkkaappa tämä "original". Ei ole virallisia ihan hirveästi tota halvemmalla tullut vastaan... varsinkaan niin että olisi oikeasti ostettavissa eli varastossa. Aliexpress kamat sitten erikseen oman harkinnan mukaan.
Eipä noi vehkeet ilmaisia ole muutenkaan ja varaosat yleensä maksavat. En näe järkeä vertailla ulkoisen pikalaturin ja integroidun laturin varaosahintaa sillä perusteella, että pikalaturi on "nopeampi eli parempi". Se pikalaturi on myös lisätarvike jota myydään muutenkin. Sisäinen varaosa taas on varaosa jota varmaan vähemmän myydään vaikka osoittautuisikin tyyppivikakohteeksi. Liioitellen se joko vaihdetaan takuuseen tai asiakas jatkaa ulkoisella laturilla tai romuttaa laitteen. Kourallinen teknisesti suuntautuneita ihmisiä ostaa kuluttaja-asiakkaana varaosia sähköpotkulautoihin. Volyymi paikallisesti tai maakohtaisesti on tuhnu.
 
Eipä noi vehkeet ilmaisia ole muutenkaan ja varaosat yleensä maksavat. En näe järkeä vertailla ulkoisen pikalaturin ja integroidun laturin varaosahintaa sillä perusteella, että pikalaturi on "nopeampi eli parempi". Se pikalaturi on myös lisätarvike jota myydään muutenkin. Sisäinen varaosa taas on varaosa jota varmaan vähemmän myydään vaikka osoittautuisikin tyyppivikakohteeksi. Liioitellen se joko vaihdetaan takuuseen tai asiakas jatkaa ulkoisella laturilla tai romuttaa laitteen. Kourallinen teknisesti suuntautuneita ihmisiä ostaa kuluttaja-asiakkaana varaosia sähköpotkulautoihin. Volyymi paikallisesti tai maakohtaisesti on tuhnu.
No joo ilmaisin itseäni vähän epäselvästi eli yhdistin alkuperäisessä viestissäni oikeastaan kahta asiaa. Ensimmäisenä hinta on ylipäätään korkeahko, jos ei saa takuuseen. Toisena sitten se että kun hinta on kahdella laturilla about sama niin äkkiä sitä sit ostaa ton pikalaturin, josta saa jotain lisäarvoakin (eli sen nopeamman latausnopeuden) eikä tarvi purkaa ja asennella mitään vs. että ostaa tilalle samanlaisen sisäisen laturin, joka vielä huonolla säkällä hajoaa samalla tavalla muutaman vuoden sisään uudestaan.
 
No joo ilmaisin itseäni vähän epäselvästi eli yhdistin alkuperäisessä viestissäni oikeastaan kahta asiaa. Ensimmäisenä hinta on ylipäätään korkeahko, jos ei saa takuuseen. Toisena sitten se että kun hinta on kahdella laturilla about sama niin äkkiä sitä sit ostaa ton pikalaturin, josta saa jotain lisäarvoakin (eli sen nopeamman latausnopeuden) eikä tarvi purkaa ja asennella mitään vs. että ostaa tilalle samanlaisen sisäisen laturin, joka vielä huonolla säkällä hajoaa samalla tavalla muutaman vuoden sisään uudestaan.
Jep. Toisaalta tuotesarjan etuna on myös, että voi ladata joko mikkihiirijohdolla tai erillisellä adapterilla ja toisen hajotessa käyttö jatkuu. Moni haluaisi säilyttää tämän edun investoituaan jo premiumtuotteeseen. Tosin moni ei osaa korjata mitään joten jää helposti tekemättä. Hommahan on onneksi helppo jos tunnistaa ruuvinkannat, osaa kädellä kokeilla että saa kannen lopuksi naftisti kiinni ja uskaltaa vaihtaa yhden osan sähkölaitteeseen. Enkä ole vaihtanut hajonnutta, mutta olen joskus avannut Ninebot Maxin.
 
Moni kun kirjoittaa tuosta "ostettu ulkomailta ei MAHDA olla takuuta"

Onko kukaan laittanut kyselyä esim. Segwayn suomen edustajalle että kuinka on, saako esim. sarjanumerolla takuuseen tjms.

Itselläni ei ole toistaiseksi vikoja ilmennyt mutta olisihan tuo mukava tietää.
 
Moni kun kirjoittaa tuosta "ostettu ulkomailta ei MAHDA olla takuuta"

Onko kukaan laittanut kyselyä esim. Segwayn suomen edustajalle että kuinka on, saako esim. sarjanumerolla takuuseen tjms.

Itselläni ei ole toistaiseksi vikoja ilmennyt mutta olisihan tuo mukava tietää.
Mun on tarkoitus kokeilla mutten ole saanut vielä aikaiseksi.
 
Itsekin latailin muutaman kuukauden Xiaomi Pro 2 laturilla ja sillä kesti mukavan kauan saada akku täyteen, vaikka varausta oli vielä 80% jäljellä.

AliExpressistä ostamallani 5A laturilla lataa rivakasti ja sen takia ei ole kiinnostanut vaihtaa sisäistä laturia rikkinäisen tilalle, vaikka sekin on jo valmiiksi ostettuna.

Tuossa pikalaturissa on vielä se hyvä puoli, että löytyy erilaisia liittimiä monenlaisien lautojen lataamiseen jos jännitteen nastat vaan käyvät yksi yhteen.
EDIT: Ennen kuin lähtee tilailemaan, kannattaa selvittää minkä verran amppeereita lauta suostuu vastaanottamaan lataamisessa.

Jep jep, 4A laturin olisi vielä mieluusti hankkinut, mutta tuo 5A on jo siinä rajoilla (maksimi latausvirta), että siinä voi alkaa piuhat sulamaan dekin alla ja jää niin ollen tilaamatta. Nykyinen alkuperäistä isompi akku olisi kyllä ladatessa lisävirrasta iloinen ja homma sujuisi vähän nopeammin, mutta ei niin paljon ole ollut kiirettä vielä, että vaivautuisi etsimään sopivaa uutta laturia.
 
Jep jep, 4A laturin olisi vielä mieluusti hankkinut, mutta tuo 5A on jo siinä rajoilla (maksimi latausvirta), että siinä voi alkaa piuhat sulamaan dekin alla ja jää niin ollen tilaamatta. Nykyinen alkuperäistä isompi akku olisi kyllä ladatessa lisävirrasta iloinen ja homma sujuisi vähän nopeammin, mutta ei niin paljon ole ollut kiirettä vielä, että vaivautuisi etsimään sopivaa uutta laturia.
Ninebot MAX G30 on kuitenkin speksattu 5A lataukselle ja valmistaja myy myös itse pikalaturia samoilla arvoilla, joten en ole huolissani mistään "piuhojen" sulamisesta.

5A on maksimi mitä akku ottaa vastaan, eikä akun suojaukset mahdollistaisi enempää.
 
Pari vuotta sitten tässä ketjussa juteltiin G30:sen moottorikaapeleiden sulamisesta, eli ihan validi huoleneaihe
 
Pari vuotta sitten tässä ketjussa juteltiin G30:sen moottorikaapeleiden sulamisesta, eli ihan validi huoleneaihe
Se on kuitenkin eri asia ja itseltänikin suli kontrollerin ja moottorin kaapelien väliset liittimet ja hajoitti samalla kontrollerin.

Nyt on kunnon isompaa rasitusta kestävät liittimet ja se ongelma poistui kertaheittämällä.

IMG_20210913_130451.jpg IMG_20210913_144251.jpg
 
Ninebot MAX G30 on kuitenkin speksattu 5A lataukselle ja valmistaja myy myös itse pikalaturia samoilla arvoilla, joten en ole huolissani mistään "piuhojen" sulamisesta.

5A on maksimi mitä akku ottaa vastaan, eikä akun suojaukset mahdollistaisi enempää.
Jottei jäisi tilaa väärinkäsityksille, niin tarkennan kuitenkin itsellä olevan käytössä M365 päivitetyn/vahvistetun kontrollerin ja tuhdimman akun kanssa. Akun valmistaja vaan varoitteli tuhdimmalla laturilla lataamisesta, että ei parane yrittää isommalla latausvirralla kuin 5A, koska latausliitin piuhoineen ovat vaarassa sulaa tuolloin. En ole moista riskiä halunnut ottaa, joten olen etsinyt alkuperäistä isompaa, max. 4A laturia siinä kuitenkaan toistaiseksi onnistumatta. Eipä tuo sinänsä haittaa, kun ehtiihän sitä akun täyteen saada vähän hitaamminkin ja tällä kapasiteetilla ei akku kuitenkaan ihan heti hyydy.

Vielä on ollut ihan mukavat ajokelit ja toivottavasti on vielä pitkään (lue: koko talvi, kiitos!), mutta jos oikein huonot kelit tulee, pitää harkita renkaiden vaihtoa astetta rouheammiksi. Oikein sileillä kuvioilla kun ajaminessa talvella voi olla suuren urheilujuhlan tuntua. 🤕
 
Viimeksi muokattu:
Laitteiden laturithan ovat täysin tyhmiä jännitelähteitä. Laudan latauselektroniikka päättää ja säätää, millä latausvirralla ja jännitteellä se lataa akkuja.

Laturin kyljessä ilmoitetaan maksimikuormitettavuus. Se voi olla vaikka 100A ja lopputulos on sama.
 
Olikin tässä vähän aikaa ihmetelty, kun jarrut eivät oikein tahdo pitää, vaikka jarrupaloissa on vielä kulutuspintaa eikä säätö auttanut. Oma epäilys vahvistui kun netin syövereistä aikansa tietoa kahlasi läpi. Sattuu vaan näissä X-Techin puolihydraulisissa olemaan pieni valuvika (joka yhden tahon mukaan pitäisi ihan vastikään vasta olla korjattu?) ja siitä aiheutuu ennemmin tai myöhemmin ongelma. Tuon valuvian pystyy helposti itsekin korjaamaan, kunhan omaa sopivat työkalut ja löytää sopivan tiivisteen. Kyseinen valuvika aiheuttaa sen, että jarrut päästävät hienokseltaan öljyä, joka sitten korvautuu ilmalla ja jarrutusteho kärsii siitä.

Kun ei ollut ilmaussettiä, niin piti sitten viritellä vähän tee-se-itse tyyliin öljyn lisäyksen kanssa ja vaikka ei priimaa tullutkaan, niin jarrut taas ainakin toistaiseksi toimivat.

Vastaisuuden varalle hommaa kovasti helpottamaan pitää kyllä hommata ilmaussetti, kun eivät ole kalliita tai kuluvia. Vastaisuudessa siis mineraaliöljy on ainoa kustannus täytön/ilmauksen kohdalla.
Onko jollain kokemusta sopivasta setistä kyseisten jarrujen kanssa? Olisiko joku näistä EZmtb:n seteistä sopiva hommaan?
 
Olikin tässä vähän aikaa ihmetelty, kun jarrut eivät oikein tahdo pitää, vaikka jarrupaloissa on vielä kulutuspintaa eikä säätö auttanut. Oma epäilys vahvistui kun netin syövereistä aikansa tietoa kahlasi läpi. Sattuu vaan näissä X-Techin puolihydraulisissa olemaan pieni valuvika (joka yhden tahon mukaan pitäisi ihan vastikään vasta olla korjattu?) ja siitä aiheutuu ennemmin tai myöhemmin ongelma. Tuon valuvian pystyy helposti itsekin korjaamaan, kunhan omaa sopivat työkalut ja löytää sopivan tiivisteen. Kyseinen valuvika aiheuttaa sen, että jarrut päästävät hienokseltaan öljyä, joka sitten korvautuu ilmalla ja jarrutusteho kärsii siitä.

Kun ei ollut ilmaussettiä, niin piti sitten viritellä vähän tee-se-itse tyyliin öljyn lisäyksen kanssa ja vaikka ei priimaa tullutkaan, niin jarrut taas ainakin toistaiseksi toimivat.

Vastaisuuden varalle hommaa kovasti helpottamaan pitää kyllä hommata ilmaussetti, kun eivät ole kalliita tai kuluvia. Vastaisuudessa siis mineraaliöljy on ainoa kustannus täytön/ilmauksen kohdalla.
Onko jollain kokemusta sopivasta setistä kyseisten jarrujen kanssa? Olisiko joku näistä EZmtb:n seteistä sopiva hommaan?
Mulla on just joku tollanen Ezmtbn setti. Todellisuudessa tarviit vaan ton kupin siihen ilmaamiseen ja et juurikaan muuta. Oikeastaan öljynvaihtoonkaan ei tartte juurikaan muuta. Pätevä setti noin muuten, hoitaa hommansa.
 
Kevääksi tarvetta uudelle laudalle, laittakaahan jos tulee hyviä Black friday tarjouksia vastaan :) Esim. Segway Ninebot Max G2 kiinnostelee. Aliexpressistä näkyisi nyt olevan vajaa 600€ mutta keväällähän tuota taisi saada himpun alle 500€.
 
Kaveri osti uuden laudan työmatkoille kun entisen perus Xiaomin akku alko neljän vuoden ja reilun 5000km jälkeen vähän olemaan kehno. Hyvä lauta oli, mitään ongelmia ei ollut paitsi että kerran jäi sateeseen ja ohjausyksikkö otti kosteutta mutta sen kun avas ja kuivas niin taas mentiin.

No, huhtikuussa tuli hyvä tarjous E-way skootterista joka olis tehokkaampi ja kulkis lujempaa (30kmh). Kaveri päätti ostaa kun hyvä tarjous. Skootteri tuli muistaakseni ruotsista suomeen.
No, syyskuuhun mennessä siitä oli menny lokari poikki (se mihin kliksautetaan tanko kun kuljetusasento), samoin kuin se etutangon lukitus jolla ohjautanko pysyy pystyssä. Viimeinen niitti oli kun ei tahtonu lähteä liikkeelle ja herjas E6 virhettä.

No, takuu voimassa joten yhteys myyjään ja sieltä tuli raamatun mittainen ohjenivaska mitä pitäisi. Pitäisi purkaa sitä ja tätä ja tarkistaa sitä ja tätä ja ottaa videota viasta ja tied mitä. Kaveri sitten laitto että hän ei ala tätä purkamaan kun takuuaikanen homma ja laitto lyhyen videon E6 virheestä,
Sieltä tuli sitten vastaus että pitää pakata hyvin ja ottaa kuvat pakkauksesta ja lähettää ruotsiin huoltoon. Näin kaveri teki.
Meni pari päivää ja skuutti tuli takaisin ja ensimmäisenä vilkuttaa E6 koodia (tosin ei vissiin ole tuon jälkeen vilkuttanu), mutta suurempana ongelmana oli että skootteri oli joko softattu tai vahdettu emo, mutta nyt lauta ei kulje kuin 20kmh. Ja taas aspaan yhteyttä että mitä helvettiä että hän on ostanut tän 30kmh kulkevana ja suomessa saa ajaa 25kmh joten tämä ei ole enää sama laite kuin ostettaessa nopeus pitää palauttaa. Ruotsissa ja norjassa on 20kmh rajoitus, mutta suomessa 25kmh joten joko siinä on väärä softa tai lukittu nopeus. Aspasta tulee vaan konekäännöksiä missä ei ole mitään logiikkaa ja ehdottavat emolevyn vaihtoa mutta epäilen että näinkohän se auttaa tuohon kun näin maallikon silmin olis softa-ongelma.

No, talvi aikaa selvitellä mutta suosittelen vakavasti harkitsemaan ostaako E-way ja varsinkaan niin että se tulee ulkomailta näiden kokemusten perusteella.
 
Vielä on ollut ihan mukavat ajokelit ja toivottavasti on vielä pitkään (lue: koko talvi, kiitos!), mutta jos oikein huonot kelit tulee, pitää harkita renkaiden vaihtoa astetta rouheammiksi. Oikein sileillä kuvioilla kun ajaminessa talvella voi olla suuren urheilujuhlan tuntua. 🤕
itse pistin nappulat vain eteen ja paineita pois takarenkaasta, vähän perä luistelee jyrkemmissä käännöksissä mutta maltillisella kaasukahvalla pärjää
toissa-talvena oli nappulat takanakin mutta se lumen kertyminen aiheutaa ilmeisesti niin paljon pyörintävastusta että tehot katoaa
 
Viimeksi muokattu:
Kaveri osti uuden laudan työmatkoille kun entisen perus Xiaomin akku alko neljän vuoden ja reilun 5000km jälkeen vähän olemaan kehno. Hyvä lauta oli, mitään ongelmia ei ollut paitsi että kerran jäi sateeseen ja ohjausyksikkö otti kosteutta mutta sen kun avas ja kuivas niin taas mentiin.

No, huhtikuussa tuli hyvä tarjous E-way skootterista joka olis tehokkaampi ja kulkis lujempaa (30kmh). Kaveri päätti ostaa kun hyvä tarjous. Skootteri tuli muistaakseni ruotsista suomeen.
No, syyskuuhun mennessä siitä oli menny lokari poikki (se mihin kliksautetaan tanko kun kuljetusasento), samoin kuin se etutangon lukitus jolla ohjautanko pysyy pystyssä. Viimeinen niitti oli kun ei tahtonu lähteä liikkeelle ja herjas E6 virhettä.

No, takuu voimassa joten yhteys myyjään ja sieltä tuli raamatun mittainen ohjenivaska mitä pitäisi. Pitäisi purkaa sitä ja tätä ja tarkistaa sitä ja tätä ja ottaa videota viasta ja tied mitä. Kaveri sitten laitto että hän ei ala tätä purkamaan kun takuuaikanen homma ja laitto lyhyen videon E6 virheestä,
Sieltä tuli sitten vastaus että pitää pakata hyvin ja ottaa kuvat pakkauksesta ja lähettää ruotsiin huoltoon. Näin kaveri teki.
Meni pari päivää ja skuutti tuli takaisin ja ensimmäisenä vilkuttaa E6 koodia (tosin ei vissiin ole tuon jälkeen vilkuttanu), mutta suurempana ongelmana oli että skootteri oli joko softattu tai vahdettu emo, mutta nyt lauta ei kulje kuin 20kmh. Ja taas aspaan yhteyttä että mitä helvettiä että hän on ostanut tän 30kmh kulkevana ja suomessa saa ajaa 25kmh joten tämä ei ole enää sama laite kuin ostettaessa nopeus pitää palauttaa. Ruotsissa ja norjassa on 20kmh rajoitus, mutta suomessa 25kmh joten joko siinä on väärä softa tai lukittu nopeus. Aspasta tulee vaan konekäännöksiä missä ei ole mitään logiikkaa ja ehdottavat emolevyn vaihtoa mutta epäilen että näinkohän se auttaa tuohon kun näin maallikon silmin olis softa-ongelma.

No, talvi aikaa selvitellä mutta suosittelen vakavasti harkitsemaan ostaako E-way ja varsinkaan niin että se tulee ulkomailta näiden kokemusten perusteella.
Se emolevyn vaihto auttais siinä mielessä et jos siellä on eri firmis sisällä joka on eri rajotuksella. Jos ne on sen emon vaihtanu ruotsissa niin se on todnäk ruotsin rajotuksilla yms. Tässä toki olis mahollisuutena myös sekin et sen firmiksen vaan vaihtais, mut uudemmissa laudoissa noi taitaa olla sen verran suojattuja et niitä ei enää muutella samaan tyyliin kun Max G30 tai ekoissa M365 laudoissa, eikä ne tuskin sulle softaakaan siihen antais.

Yks mitä voi tehä on kattoo siitä ewayn softasta et mikä siellä on alueena ja pystyyks sitä tai rajotusta muuttamaan. Veikkaan et ootte ton jo kyllä tehny.

Myös tää voi olla vaihtoehto, ei tosin ilmenny et mikä malli kyseessä ja mikä firmis niin voi olla tekemätön paikka

 
Mulla on just joku tollanen Ezmtbn setti. Todellisuudessa tarviit vaan ton kupin siihen ilmaamiseen ja et juurikaan muuta. Oikeastaan öljynvaihtoonkaan ei tartte juurikaan muuta. Pätevä setti noin muuten, hoitaa hommansa.
Noita settejä on erilaisia, joten toivottavasti ei ensi kuussa tilatessa tule vääränlaista hankittua...

Miten ihmeessä pelkän kupin kanssa tulee toimeen?
Ruisku johon kiinni letku jonka päähän tuo täyttöaukkoon kiinni ruuvattava pää ja toiseen aukkoon letkunpätkä jossa samanlainen ruuvattava pää. Siihen lisäksi joku pulo/astia johon vanhat öljyt kerää. Ja sopiva pala jarrupalojen tilalle, jotta ilmaus onnistuu. Tuon kuvittelisin olevan minimi, jos homman haluaa siististi tehdä. Ai niin, lisäksi yksi sopivankokoinen tiivisterengaskin olisi hyvä, niin saisi fixattua itse alkuperäisen ongelman.

Ihan minimissään katsoisin, että ruiskuun öljyä ja letku päähän kiinni. Letkun toisessa päässä täyttöaukkoon ruuvattava pää. Ja sitten itse vaikka puusta veistelis sopivan palan jarrupalojen tilalle ilmausta varten.
Sottaistahan tuosta tulisi, mutta olisi kuitenkin vielä toimiva minimaalinen ratkaisu niin täyttöön kuin ilmaamiseenkin. Mielummin kuitenkin aiemmin mainittu laajempi setti.

Käyttämäni hätäratkaisu oli tosi sotkuinen ja jarruihin jäi vielä ilmaa, kun oli vain kaksi kättä käytettävissä. Silti massiivinen ero mitä jarrutukseen tulee.
 
itse pistin nappulat vain eteen ja paineita pois takarenkaasta, vähän perä luistelee jyrkemmissä käännöksissä mutta maltillisella kaasukahvalla pärjää
toissa-talvena oli nappulat takanakin mutta se lumen kertyminen aiheutaa ilmeisesti niin paljon pyörintävastusta että tehot katoaa
Ainakin toistaiseksi piti täällä luopua rouheammista renkaista talveksi, kun kävi ilmi että nuo 9.2" ulkorenkaat oli jotain hitin jäykkää nailonsekoitetta joita oli käsittämättömän vaikea saada paikalleen edes hyvillä rengasraudoilla ja runsaalla voimankäytöllä. Loppujen lopuksi jäi pieni osa sisärengasta nipin napin vanteen reunan ja ulkorenkaan väliin ennen ulkorenkaan paikalleen solahtamista... ja se rikkoi uudenkarhean sisärenkaan! Kun oli viimeinen 8.5" sisärengas, ei auttanut kuin ottaa uudestaan etulokasuoja pois ja laittaa kymppituumainen setti taas. Ei ole ollenkaan ideaali ratkaisu. :cry:
 
Se emolevyn vaihto auttais siinä mielessä et jos siellä on eri firmis sisällä joka on eri rajotuksella. Jos ne on sen emon vaihtanu ruotsissa niin se on todnäk ruotsin rajotuksilla yms. Tässä toki olis mahollisuutena myös sekin et sen firmiksen vaan vaihtais, mut uudemmissa laudoissa noi taitaa olla sen verran suojattuja et niitä ei enää muutella samaan tyyliin kun Max G30 tai ekoissa M365 laudoissa, eikä ne tuskin sulle softaakaan siihen antais.

Yks mitä voi tehä on kattoo siitä ewayn softasta et mikä siellä on alueena ja pystyyks sitä tai rajotusta muuttamaan. Veikkaan et ootte ton jo kyllä tehny.

Myös tää voi olla vaihtoehto, ei tosin ilmenny et mikä malli kyseessä ja mikä firmis niin voi olla tekemätön paikka

Joo controlleria tai emolevyy ne on nyt sieltä lähettämässä. Katotaan auttaako.
Hurjasti on kyllä softat lukittu jos helpompi lähettää emo/kontrolleri kuin flässää korjaavaa softaa sisään..
Melkoinen soppa yhden laudan takia.
 
Noita settejä on erilaisia, joten toivottavasti ei ensi kuussa tilatessa tule vääränlaista hankittua...

Miten ihmeessä pelkän kupin kanssa tulee toimeen?
Ruisku johon kiinni letku jonka päähän tuo täyttöaukkoon kiinni ruuvattava pää ja toiseen aukkoon letkunpätkä jossa samanlainen ruuvattava pää. Siihen lisäksi joku pulo/astia johon vanhat öljyt kerää. Ja sopiva pala jarrupalojen tilalle, jotta ilmaus onnistuu. Tuon kuvittelisin olevan minimi, jos homman haluaa siististi tehdä. Ai niin, lisäksi yksi sopivankokoinen tiivisterengaskin olisi hyvä, niin saisi fixattua itse alkuperäisen ongelman.

Ihan minimissään katsoisin, että ruiskuun öljyä ja letku päähän kiinni. Letkun toisessa päässä täyttöaukkoon ruuvattava pää. Ja sitten itse vaikka puusta veistelis sopivan palan jarrupalojen tilalle ilmausta varten.
Sottaistahan tuosta tulisi, mutta olisi kuitenkin vielä toimiva minimaalinen ratkaisu niin täyttöön kuin ilmaamiseenkin. Mielummin kuitenkin aiemmin mainittu laajempi setti.

Käyttämäni hätäratkaisu oli tosi sotkuinen ja jarruihin jäi vielä ilmaa, kun oli vain kaksi kättä käytettävissä. Silti massiivinen ero mitä jarrutukseen tulee.
Letkunpätkä toki auttaa, mut mä oon hommaa hoitanu pääasiassa silleen et satulat on pääasiassa kiinni levyissä. Riippuu toki missä se satulanpuolen ruuvi tyhjäykselle on et onnistuuko vai ei. Molemmat ruuvit auki, astia alle mihin kerää öljyt (tässä tosiaan toi letkunpätkä auttaa satulapäädyssä) ja kaapeli tyhjäks öljyistä. Ite käytän jotain halpis citroenille tarkotettua öljyä joka ajanu asiansa, oli semi halpaakin niin vetäsin sitä varuiks koko systeemin läpi kertaalleen. Sit satulan pään ruuvi kiinni ja kupin avulla täyteen. Voi tossa ruiskuakin käyttää mut itellä painovoima hoitanu homman kun se kahva on niin helvetisti ylempänä kun satula. Ilmaaminen onnistuu samalla kun se kuppi on kiinni, kupissa vaan tarpeeks öljyä ja ränkkää jarrukahvaa ja pikkasen kallistelee niin sieltä kyllä tulee sitä ilmaa ihan riittävästi ulos.

Tossa ezmtb setissä tulee kyllä se mäntäblokkeri joka pistetään siihen satulaan kiinni, mut kuten sanoin, niin en ite sitä käytä kun huomannu turhaks, homma hoituu silleenkin et satula kiinni jarrulevyssä. Ne männät voi sit työntää takas sisään lopuks jos haluaa ja sit viimesenä hoitaa sen satulan kohdistamisen laittamalla sen siihen levyyn kiinni mut ei vedä ruuveja täysin tiukalle vaan puristaa kahvasta eka ja sit kiristää ne, sit sen pitäs olla about suorassa ja jarrupalojen ottaa ns. paras mahollinen kontakti.

Kerran oon ite omat öljyt vaihtanu ja loput sit vaan ilmausta. Tolla pelkällä kupilla saa sen ilmauksen hoidettua silleen et siitä kahvasta saa halutessaan sellasen et se puree kiinni käytännössä välittömästi kun sitä pikkasenkin puristaa, ite usein joutunu ottamaan pikkasen öljyä vielä pois et siitä saa sellasen et ei oo heti jarru pohjassa kun kahvaa hipaseekin.
 
Letkunpätkä toki auttaa, mut mä oon hommaa hoitanu pääasiassa silleen et satulat on pääasiassa kiinni levyissä. Riippuu toki missä se satulanpuolen ruuvi tyhjäykselle on et onnistuuko vai ei. Molemmat ruuvit auki, astia alle mihin kerää öljyt (tässä tosiaan toi letkunpätkä auttaa satulapäädyssä) ja kaapeli tyhjäks öljyistä. Ite käytän jotain halpis citroenille tarkotettua öljyä joka ajanu asiansa, oli semi halpaakin niin vetäsin sitä varuiks koko systeemin läpi kertaalleen. Sit satulan pään ruuvi kiinni ja kupin avulla täyteen. Voi tossa ruiskuakin käyttää mut itellä painovoima hoitanu homman kun se kahva on niin helvetisti ylempänä kun satula. Ilmaaminen onnistuu samalla kun se kuppi on kiinni, kupissa vaan tarpeeks öljyä ja ränkkää jarrukahvaa ja pikkasen kallistelee niin sieltä kyllä tulee sitä ilmaa ihan riittävästi ulos.

Tossa ezmtb setissä tulee kyllä se mäntäblokkeri joka pistetään siihen satulaan kiinni, mut kuten sanoin, niin en ite sitä käytä kun huomannu turhaks, homma hoituu silleenkin et satula kiinni jarrulevyssä. Ne männät voi sit työntää takas sisään lopuks jos haluaa ja sit viimesenä hoitaa sen satulan kohdistamisen laittamalla sen siihen levyyn kiinni mut ei vedä ruuveja täysin tiukalle vaan puristaa kahvasta eka ja sit kiristää ne, sit sen pitäs olla about suorassa ja jarrupalojen ottaa ns. paras mahollinen kontakti.

Kerran oon ite omat öljyt vaihtanu ja loput sit vaan ilmausta. Tolla pelkällä kupilla saa sen ilmauksen hoidettua silleen et siitä kahvasta saa halutessaan sellasen et se puree kiinni käytännössä välittömästi kun sitä pikkasenkin puristaa, ite usein joutunu ottamaan pikkasen öljyä vielä pois et siitä saa sellasen et ei oo heti jarru pohjassa kun kahvaa hipaseekin.
No, näissä* oli pakko ottaa satula irti ja vaijeri myös. Kun kyse on puolihydraulisista (käyttää siis perinteistä vaijeria), niin eroja löytyy ja pitää soveltaa. Motonetistä tarttui desin pullo Shimanon mineraaliöljyä onneksi viimeksi mukaan kympillä (no, oli lahjakortti ja vielä kympillä piti löytää ostettavaa), joten sai jarrut taas toimintakuntoon eikä paljoa kulunut. Amazonista samaa tavaraa saa 20-25€/litra, joten pitää harkita jos samalta myyjältä saa ilmaussetin samalla kertaa.

Välttäväntasoinen mäntäblokkeri tuli pikaisesti puusta veisteltyä, mutta toivottavasti tulevassa setissä on sopivampi. Tuosta kohdistuksesta pitää todeta sen verran, että kummasti asiaa hankaloittaa takalokasuojan tuki, joka hankalasti nojaa myös jarruihin ja niitä paikalleen laittaessa yrittää kovasti vääntää niitä vinoon! Kohdistus ei siis ihan mene "kuin elokuvissa" ja vaatii vähän enemmän vaivaa. Jarrupaloja vaihtaessa on kyllä käynyt mielessä etsiä toisenlainen takalokasuojan tuki, mutta ei ole tullut vastaan mallia jossa ei olisi sama vika ja jotain muuta lisäksi.... josta tuli mieleen, että jarrupaloistakin pitää etsiä kovempi versio. Nykyiset orgaaniset kun kuluvat turhan nopeasti ja jarruttavat turhankin tehokkaasti.

Onko noilla Xiaomin käyttämillä pienillä valkoisilla liittimillä joku oikea nimikin? Pitäisi niitäkin jossain välissä ostaa eri kokoisia kourallinen tai pari, kun pitäisi vaihtaa parit pienemmät vähän kulahtaneet uusiin. Noinkohan mokomat vaativat vielä omat puristuspihtinsäkin, kun ovat niin pahuksen pieniä. 🤔

Tässä suuntavilkkujen kytkentäohjeesta napattu pala jossa kyseisiä liittimiä näkyy 2- ja 3-pinnisinä.

1732221585695.png


(*) Ikävä kyllä, tuo liike teki todella harmittavan miinan ja muutti tästä kohtuuläheltä niin paljon kauemmaksi, etten siellä asti taida ihan heti paikan päällä asioida.
 
No, näissä* oli pakko ottaa satula irti ja vaijeri myös. Kun kyse on puolihydraulisista (käyttää siis perinteistä vaijeria), niin eroja löytyy ja pitää soveltaa. Motonetistä tarttui desin pullo Shimanon mineraaliöljyä onneksi viimeksi mukaan kympillä (no, oli lahjakortti ja vielä kympillä piti löytää ostettavaa), joten sai jarrut taas toimintakuntoon eikä paljoa kulunut. Amazonista samaa tavaraa saa 20-25€/litra, joten pitää harkita jos samalta myyjältä saa ilmaussetin samalla kertaa.

Välttäväntasoinen mäntäblokkeri tuli pikaisesti puusta veisteltyä, mutta toivottavasti tulevassa setissä on sopivampi. Tuosta kohdistuksesta pitää todeta sen verran, että kummasti asiaa hankaloittaa takalokasuojan tuki, joka hankalasti nojaa myös jarruihin ja niitä paikalleen laittaessa yrittää kovasti vääntää niitä vinoon! Kohdistus ei siis ihan mene "kuin elokuvissa" ja vaatii vähän enemmän vaivaa. Jarrupaloja vaihtaessa on kyllä käynyt mielessä etsiä toisenlainen takalokasuojan tuki, mutta ei ole tullut vastaan mallia jossa ei olisi sama vika ja jotain muuta lisäksi.... josta tuli mieleen, että jarrupaloistakin pitää etsiä kovempi versio. Nykyiset orgaaniset kun kuluvat turhan nopeasti ja jarruttavat turhankin tehokkaasti.

Onko noilla Xiaomin käyttämillä pienillä valkoisilla liittimillä joku oikea nimikin? Pitäisi niitäkin jossain välissä ostaa eri kokoisia kourallinen tai pari, kun pitäisi vaihtaa parit pienemmät vähän kulahtaneet uusiin. Noinkohan mokomat vaativat vielä omat puristuspihtinsäkin, kun ovat niin pahuksen pieniä. 🤔

Tässä suuntavilkkujen kytkentäohjeesta napattu pala jossa kyseisiä liittimiä näkyy 2- ja 3-pinnisinä.

1732221585695.png


(*) Ikävä kyllä, tuo liike teki todella harmittavan miinan ja muutti tästä kohtuuläheltä niin paljon kauemmaksi, etten siellä asti taida ihan heti paikan päällä asioida.
Ah katos hemmetti, sulla oli puolhydrauliset. Mulla on täyshydrauliset niin siinä letkussa ei mee muuta kun öljyä ja ite kahvassa on se täyttöreikä jossa pieni säiliö. Noi mitä kirjotin on siis niihin sopivat, en tajunnu et puolhydraulisista kyse. Niistä ei tietoa et miten nesteet vaihtuu fiksuiten ja ilmaus hoituu, täyshydraulisilla se on sellanen 5min homma jos tarvii vaan ilmata eikä öljyjä vaihdella ja se hoituu pelkällä kupilla kuten totesin.

Tässä aika hyvä tekniikka mitä varmaan itekin käyttäsin näitä ilmatessa.

 
Ah katos hemmetti, sulla oli puolhydrauliset. Mulla on täyshydrauliset niin siinä letkussa ei mee muuta kun öljyä ja ite kahvassa on se täyttöreikä jossa pieni säiliö. Noi mitä kirjotin on siis niihin sopivat, en tajunnu et puolhydraulisista kyse. Niistä ei tietoa et miten nesteet vaihtuu fiksuiten ja ilmaus hoituu, täyshydraulisilla se on sellanen 5min homma jos tarvii vaan ilmata eikä öljyjä vaihdella ja se hoituu pelkällä kupilla kuten totesin.

Tässä aika hyvä tekniikka mitä varmaan itekin käyttäsin näitä ilmatessa.


Tuossa pätkässä näkyy hyvin täyttö, mutta otsikosta huolimatta ilmausthan siinä ei kuitenkaan tehdä.
Ruiskuun oli myös vähän hölmösti jätetty ilmaa, jota ei pidä jarruihin tuupata.
Näkyy kuitenkin tuon kupin kanssakin homma hoituvan, joskin sen kanssa tuntuu helpommin hukkaavan öljyä kuin letkua käyttäen.

Kiitos linkistä! Nyt on sitten kaksi videota linkattu muistin tueksi. Pitää vielä jaksaa hakea itse videot talteen, niin eivät pääse hukkumaan.
Se varmaan sitten samalla kuin toisesta videosta poimin vaihdettavan tiivisteen mitat sen vaihtoa varten.

Huomasin muuten ikäväkseni, että on mennyt rikki omissa jarruissa tuo männän(?) suojakumi. Niitä ei taida mistään varaosina saada?
 
Tuossa pätkässä näkyy hyvin täyttö, mutta otsikosta huolimatta ilmausthan siinä ei kuitenkaan tehdä.
Ruiskuun oli myös vähän hölmösti jätetty ilmaa, jota ei pidä jarruihin tuupata.
Näkyy kuitenkin tuon kupin kanssakin homma hoituvan, joskin sen kanssa tuntuu helpommin hukkaavan öljyä kuin letkua käyttäen.

Kiitos linkistä! Nyt on sitten kaksi videota linkattu muistin tueksi. Pitää vielä jaksaa hakea itse videot talteen, niin eivät pääse hukkumaan.
Se varmaan sitten samalla kuin toisesta videosta poimin vaihdettavan tiivisteen mitat sen vaihtoa varten.

Huomasin muuten ikäväkseni, että on mennyt rikki omissa jarruissa tuo männän(?) suojakumi. Niitä ei taida mistään varaosina saada?
Ei periaatteessa joo tehä mut ton määrän kun runttaa öljyä läpi ilman et välissä on ilmakuplia niin ei sinne tyhjästä ilmesty sitä ilmaa. Kai sitä tarvittaessa voi ilmata pumppaamalla sitä jarrua.
 
Tulee usein ajeltua lyhyitä (1-3km) matkoja. Mikä olisi hyvä tapa ladata lauta? Jokaisen ajokerran jälkeen vai useamman lyhyen ajokerran jälkeen?
 
Lataan joka kerta ja sitten on akku aina täynnä kun lähden liikenteeseen.

Äsken kävin kaupassa muutaman kilometrin lenkillä ja taas on lauta latauksessa.
 
Tulee usein ajeltua lyhyitä (1-3km) matkoja. Mikä olisi hyvä tapa ladata lauta? Jokaisen ajokerran jälkeen vai useamman lyhyen ajokerran jälkeen?
Varmaan riippuu ihan laudasta, että onko todellinen range ilman vauhdin hyytymistä 10km vai 40km. En näe syytä miksi pitäisi ladata joka kerran jälkeen (ellei range tosiaan joku max 10km täydellä akulla) jos tietää ettei tule tarvitsemaan mitään pitkiä matkoja ajaa missä voi tarvita 80% akusta yhteen reissuun, ylimääräistä hommaa vaan tökätä kiinni. Itse lataillut yleensä 30-40% hujakoilla eli kolmen 4-5km ajon jälkeen (max range 20km).
 
Viimeksi muokattu:
Tulee usein ajeltua lyhyitä (1-3km) matkoja. Mikä olisi hyvä tapa ladata lauta? Jokaisen ajokerran jälkeen vai useamman lyhyen ajokerran jälkeen?
Litiumakulle parasta on operoiminen 20-80% varausalueella. Toisaalta laudan muu käyttöikä saattaa tulla vastaan ennen akun loppuun kulumista
 
Varmaan riippuu ihan laudasta, että onko todellinen range ilman vauhdin hyytymistä 10km vai 40km. En näe syytä miksi pitäisi ladata joka kerran jälkeen (ellei range tosiaan joku max 10km täydellä akulla) jos tietää ettei tule tarvitsemaan mitään pitkiä matkoja ajaa missä voi tarvita 80% akusta yhteen reissuun, ylimääräistä hommaa vaan tökätä kiinni. Itse lataillut yleensä 30-40% hujakoilla eli kolmen 4-5km ajon jälkeen (max range 20km).
Edellisessä laudassa (Ninebot G30) kolmen vuoden ja reilu 6000 km:n jälkeen akku kestää enää 10-15km. Olen lataillut sitä lähes joka ajokerran jälkeen. Viime viikolla ostin uuden laudan ja käväisi mielessä josko tuo mun tapa tähän asti on ollut ns. väärä.

Uusi laite on KuKirin G2 Max ja ilmoitettu range on 70km, todellista rangea en ole vielä ehtinyt kokeilemaan.
 
Edellisessä laudassa (Ninebot G30) kolmen vuoden ja reilu 6000 km:n jälkeen akku kestää enää 10-15km. Olen lataillut sitä lähes joka ajokerran jälkeen. Viime viikolla ostin uuden laudan ja käväisi mielessä josko tuo mun tapa tähän asti on ollut ns. väärä.

Uusi laite on KuKirin G2 Max ja ilmoitettu range on 70km, todellista rangea en ole vielä ehtinyt kokeilemaan.
Kuten joku mainitsi niin litium-akulle on paras jos se pysyttelee pääasiassa 20-80% välissä, en kyllä lataisi ainakaan jatkuvasti tuollaista 90->100%. Muutenkaan siinä ei mielestäni oikein ole järkeä, kokoajan saa vaan tökkiä piuhaa kiinni. Itsellä kesti Xiaomi M365 Prossa tuollaisella 30-40% -> 100% lataussyklillä akku 3-4 vuotta uuden veroisena, viidentenä vuotena huomasi selkeästi että alkoi heiketä varaus.
 
Viimeksi muokattu:
En ole paljoakaan huomannut eroa kun ostin Ninebot G30 keväällä 2020 ja ajettu noin 8000 km. Yleensä teen noin 30 km ajoja ja akussa vielä pari pykälää tai vilkuttaa toinen. Tosin lataan 41.5V asti vain jos tarvitsen. Muuten lataan vain johonkin 40-41V välille elikkä otan töpselin seinästä kun lukema häviää ruudusta. Talvikautena akku on jossain 36-37V välimaastossa nelisen kuukautta käyttämättömänä.
 
Mitä jengi on tehnyt laudoille siinä vaiheessa kun akku alkaa kyykkäämään? Itsellä 2017 hankitussa M365:ssä meni akku viimein siihen kuntoon että pitäisi joko vaihtaa akku tai pistää lauta kierrätykseen. Hämmästyttävästi lauta on akkua lukuunottamatta kuitenkin edelleen täydessä iskussa vaikka ei ole kumeja kummempaa vaihdeltu. Uusi Xiaomin akku maksaa lähemmäs 200e joten ei mitään järkeä noin vanhaan lautaan pistää noin paljon rahaa. Aliexpressistä lähtisi akkuja tyyliin viidellä kympillä, mutta ei pahemmin kiinnostaisi alkaa jännittämään että minkä latauksen yhteydessä kosahtaa. Koko lauta roskiin? Jos roskiin niin mihin tuollaisen edes voi kiikuttaa?
 
Mitä jengi on tehnyt laudoille siinä vaiheessa kun akku alkaa kyykkäämään? Itsellä 2017 hankitussa M365:ssä meni akku viimein siihen kuntoon että pitäisi joko vaihtaa akku tai pistää lauta kierrätykseen. Hämmästyttävästi lauta on akkua lukuunottamatta kuitenkin edelleen täydessä iskussa vaikka ei ole kumeja kummempaa vaihdeltu. Uusi Xiaomin akku maksaa lähemmäs 200e joten ei mitään järkeä noin vanhaan lautaan pistää noin paljon rahaa. Aliexpressistä lähtisi akkuja tyyliin viidellä kympillä, mutta ei pahemmin kiinnostaisi alkaa jännittämään että minkä latauksen yhteydessä kosahtaa. Koko lauta roskiin? Jos roskiin niin mihin tuollaisen edes voi kiikuttaa?
Kai siinä ehken satasen säästää jos kunnostaa vanhan laudan uudella akulla ja vaihtaa kulutusosat(laakerit, jarrutpalat) vs. uuden ostaminen
Jos haluaa kierrätykseen pistää vanhan niin kyselisin gigantista ottaavatko vastaan, he kuitenkin myyvät pääasiassa Xiaomia
 
joko vaihtaa akku tai pistää lauta kierrätykseen. Hämmästyttävästi lauta on akkua lukuunottamatta kuitenkin edelleen täydessä iskussa vaikka ei ole kumeja kummempaa vaihdeltu.
Jos itse et enää laita iskuun niin älä vie kerrätykseen ainakaan heti. Ilmo "vaihdetaan kahvipakettiin" niin joku hakee varmasti varaosiksi tai korjattavaksi.
Jos haluaa kierrätykseen pistää vanhan niin kyselisin gigantista ottaavatko vastaan, he kuitenkin myyvät pääasiassa Xiaomia
Lautakin on serriä joten lähin suurempia vastaan ottava piste riittää.
 
Mitä jengi on tehnyt laudoille siinä vaiheessa kun akku alkaa kyykkäämään? Itsellä 2017 hankitussa M365:ssä meni akku viimein siihen kuntoon että pitäisi joko vaihtaa akku tai pistää lauta kierrätykseen. Hämmästyttävästi lauta on akkua lukuunottamatta kuitenkin edelleen täydessä iskussa vaikka ei ole kumeja kummempaa vaihdeltu. Uusi Xiaomin akku maksaa lähemmäs 200e joten ei mitään järkeä noin vanhaan lautaan pistää noin paljon rahaa. Aliexpressistä lähtisi akkuja tyyliin viidellä kympillä, mutta ei pahemmin kiinnostaisi alkaa jännittämään että minkä latauksen yhteydessä kosahtaa. Koko lauta roskiin? Jos roskiin niin mihin tuollaisen edes voi kiikuttaa?
Sähköt vähintäänkin varaosina myyntiin.
 
Mitä jengi on tehnyt laudoille siinä vaiheessa kun akku alkaa kyykkäämään? Itsellä 2017 hankitussa M365:ssä meni akku viimein siihen kuntoon että pitäisi joko vaihtaa akku tai pistää lauta kierrätykseen. Hämmästyttävästi lauta on akkua lukuunottamatta kuitenkin edelleen täydessä iskussa vaikka ei ole kumeja kummempaa vaihdeltu. Uusi Xiaomin akku maksaa lähemmäs 200e joten ei mitään järkeä noin vanhaan lautaan pistää noin paljon rahaa. Aliexpressistä lähtisi akkuja tyyliin viidellä kympillä, mutta ei pahemmin kiinnostaisi alkaa jännittämään että minkä latauksen yhteydessä kosahtaa. Koko lauta roskiin? Jos roskiin niin mihin tuollaisen edes voi kiikuttaa?
Jos kaikki muu ok niin myisin ilman akkua, eiköhän ton joku 50€ tulis hakemaan kun on siinä käypää runko, näyttö, controlleri ja moottori. plus sit renkaat ja muut paskat niin kyllä tosta 50e kehtais pyytää ja joku varmasti hakiskin.
 
Posti toi hiljakkoin tilatun bleed kitin. Paljon näyttää roinaa olevan mukana, eikä kaikki meinaa millään mahtua edes setin laatikkoon:
BleedKit.jpg

Hintaa tuli lähimmän ärkkärin noutopisteeseen tilattuna 32,71€.
Pitänee joku päivä ehtiessään testata. Letkut nyt ainakin olisivat voineet olla pitemmät, mutta eiköhän noillakin pärjää.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 164
Viestejä
4 548 198
Jäsenet
74 925
Uusin jäsen
Rasse69

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom