Tilasin viime vuonna dhgatesta ninebot g30 maxeja pari kappaletta. Ne on jenkkimallia ja kulkee 30 km/h. Nyt kun laki muuttui ja niillä pitäisi olla lv, vaikka sekään ei tee niistä laillisia, niin haluaisin saada niihin nopeuden rajoitettua 25 km/h:iin. Myös turvallisuus huolettaa kun lapset niillä painaa menemään.
Appista en löydä sellaista asetusta.
Osaako joku sanoa onnistuuko ja miten? Jokin firmis jostain?
En saa menemään läpi. Kokeilin ensin android appilla (XiaoFlasher m365, jolla myös ninebotteja pystyy raplaamaan. Siinä on ihan maatunnuksen vaihtotoiminto, mutta ei mene läpi. Skootti vain piippaa, eikä mitään tapahdu.).
Sitten kokeilen tätä yo. Windows softaa ja sillä vaihtaa vain serialin alkuosan. Se ilmoittaa, että "Hex Convert Exception: Format_NoParsibleDigits". Eli ei hyväksy tota serial numeroa. Yritin siis laittaa alkuperäisen serialin, mutta tuo alkuosa vain eri tavalla. Osaatko sanoa mikä neuvoksi?
Tossa ekassa luulen, että kyse on siitä, että tässä uudemmassa fw:ssä on jotenkin estetty ropaaminen. Yritin myös vaihtaa vanhemman fw:n, mutta ei sekään mennyt perille.
Liekö samasta syystä ei onnistu sarjanumeronkaan vaihto.![]()
ScooterHacking Utility – Google Play ‑sovellukset
Xiaomi-Ninebot-skootteri-apuohjelma
Koko firmwaren uudelleen flashaamista en uskalla itse suositella, kun itseltäni aikoinaan brickaantui lauta, kun olin flashannut jo varmaan 15-20 kertaa eri firmwareja kun testailin kaikenlaisia teho arvoja jne. ja sitten yhdellä kerralla se jäikin jumiin ja vaikka odotin monta tuntia niin lopulta piti koittaa käynnistää lauta uusiksi ja sitten se heittikin enää jotain erroria ja muistaakseni suoraan sammui ettei saanut edes flashattua uusiksi, joutui uuden controllerin sitten hommaamaan ja sille en olekaan muuta tehnyt kuin juuri tuon maakoodin vaihtanut..
Varmaan oli vain huonoa tuuria, mutta opinpa että aina noissa säätämisissä on riskinsä..
Ja nykyään on kai mahdotonta enää flashata taaksepäin jos on liian uusi firmware, ja tietysti ne uudet firmwaret on kaikinpuolin enemmän lukittuja.