Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Siis vaihtaako se firmwaren vai onko suth "huoleton bluetooth exploit" tää?Tuo sarjanumerossa esiintyvä XXXXXXB on muuten juurikin valmistuspäivä.
Siis vaihtaako se firmwaren vai onko suth "huoleton bluetooth exploit" tää?
Niinii tossa apissa vaa näyttää väärän firmwaren, sorry!Ei vaihda mitään edelleenkään. Muuttaa vain asetuksia.
Muista outouksista: siellä on myös kohta "bluetooth music", onkohan noissa paikkoja kajareille, ja miksi joku haluaisi kuunnella musiikkia potkulaudan kautta?
Pahoittelut tuplapostauksesta, mutta pystyn kenties valoittamaan vähän näitä teidän "mysteereitä" tuon KingSongin takana, vaikka väkisinkin menee vähän offtopicin puolelle.
KingSonghan on tosiaan perustettu jo 2012 ja he ovat erittäin tunnettuja sekä kehuttuja sähköyksipyöräisten (electric unicycle, EUC) puolella. Siis ihan top-notch, parasta mitä rahalla saa. Toki näiden puolella markkina on järjettömästi pienempi kuin sähköpotkulautojen, eikä oikeasti huippuvalmistajia ole kuin kourallinen. KingSong on kuitenkin kiistatta ihan yksi parhaista. Heidän EUCt ovat tunnettuja nimenomaan laadustaan ja luotettavuudestaan, kun taas esim Begoden/Gotwayn tuotteita on kritisoitu laatuongelmien takia. Segway (nykyinen Ninebot) tekee muuten myös näitä EUCita myös ja on sielläkin yksi huippuvalmistajista. Tästä syystä löytyy myös tuo bluetooth music, sillä joissakin KingSongin yksipyöräisissä on tosiaan sisäänrakennettu kaiutin sitä varten, että kun ajelee yksipyöräisellään vaikkapa jonnekkin puistoon piknikille niin ei tarvitse roudata matkakaiutinta mukana, vaan kuuntelet isoilla kaiuttimilla hyvällä akkukestolla missä tahansa. Nämä EUCthan ovat PEV-maailmassa (Personal Electric Vehicle) aivan täysin ylivertaisia esimerkiksi juuri potkulautoihin verrattuna, koska ovat pienempiä ja täten kätevämpiä, niissä on vähemmän hajoavia osia ja huomattavasti enemmän kantomatkaa pienessä koossa. Niissä vain on myös pieni oppimiskynnys ja ne maksavat enemmän kuin potkulaudat, joten markkina on ihan älyttömästi pienempi.
Tuo mikälie E-Way on taas firma josta en ole koskaan kuullutkaan missään muualla kuin tässä ketjussa. Kuulostaa juuri joltain täydeltä "kiinakopioilta" hyvän laatufirman tuotteesta. Tällä tietämyksellä minulla ei ole nimittäin minkäännäköistä syytä epäillä, etteikö KingSongin potkulaudatkin olisi laadukkaita ja hyviä tuotteita. E-Way on ilmeisesti kopioinut laudan piirilevyt yms tekniikan suoraan KingSongilta, joilla muuten oli jo ennen firmansa perustamista 10 vuoden kokemus piirilevyjen OEM-valmistuksesta, eli alkuperäisenä valmistajana toimimisesta. Äppikin on sitten siinä samalla kopioitu vähän juostenkusten jos sinne on jäänyt jotain tyhjiä kohtia ja muuta.
Tässä KingSongin viime vuonna julkaistu S18, joka on uraauurtava jo siltä osin että se on InMotion V11 -mallin lisäksi ainoa yksipyöräinen jousituksella. Kannattaa ihan oikeasti vilkaista, vaikka ei EUC-vehkeet kiinnostaisi pätkääkään. Veikkaan monen yllättyvän mihin moinen laite pystyy.
Jos tekniset aspektit ei niinkään kiinnosta, katso kohdasta 02:45 eteenpäin -->
Tässä KingSong KS-S18 mallissa on siis ilmoitettu 100km kantomatka, 2200W moottori, 1110 wh akku ja 50km/h huippunopeus. Toki taas todellisissa olosuhteissa näistä vähän jäädään, mutta tuollaiseksi 22kg paketiksi ihan kivoja lukuja kuitenkin. Heitetään vielä vähän vettä vikisijöiden myllyyn, sillä tälläinen laitehan on ihan vitun laiton Suomessa enkä suosittele ketään edes unelmoimaan ostamisesta tai yleisellä paikoilla ajamisesta. Tosin jos unelmoitte ja jos ajatte, niin kannattaa mennä Woltille ruokalähetiksi töihin niin on varaa maksella niitä sakkoja. Maailman nopein Wolt-ruokalähetti toimii nimittäin Helsingissä ja ajelee vielä vitusti laittomammalla Veteran Sherman -yksipyöräisellä, jolla huippunopeutta 70km/h ja ilmoitettua kantomatkaa 220km. Ennätys on 10 toimitettua annosta 47 minuutissa
Ihan oikeasti hei, miksi tätä ei ole pidätetty jo tuollaisella vehkeellä ajosta? Missä vakuutukset? Ajatteleeko tämä yhtään mitään? Sakottakaa nyt joku saatana! POLIISI! JOLLAIN ON TÄÄLLÄ KIVAA JA SE TEKEE SILLÄ VIELÄ RAHAA!
Vaikuttaa siltä, että olet mennyt päivittämään tuon firmiksen versioon 1,20 ja olisiko sen myötä hävinnyt mahdollisuus speed limiterille?Latasin tuon kingsong soft tunerin muttei mulla ole sielä vaihtoehtona missään "unlimited speed” Ohjelma tunnistaa laudan ihan normaalisti. En tajunnu hölkäsen pöläystä marion videosta kun sönkkäs Italiaksi.
mikälie E-Way on taas firma josta en ole koskaan kuullutkaan missään muualla kuin tässä ketjussa.
Kiistäppä siinä ku sul on pää auki asfaltilla ja heräät vasta sairaalassa jännä ettei porukka yhtään ajattele tätä näkökulmaa etteikö mitään vois tapahtua
Uus tulossa. Vahvistan Sen kyllä samantienOnko joku saanut jo uuden takalokarin tohon E600 Max? Haluan kuulla onko mitään eroa vanhaan ja vielä enemmän sen että kestääkö se yhtään sen paremmin. Eli vaikka saisi uuden niin sama ongelma jatkuu? Joten vaihtoehdoiksi jää modata paremmaksi tai tilata joku G30 korvike.
No nyt vaihdoin 1.18 versioon muttei vieläkään. Auttakaa tyhmää. eikä mulla oo mitään play modea sielä.Vaikuttaa siltä, että olet mennyt päivittämään tuon firmiksen versioon 1,20 ja olisiko sen myötä hävinnyt mahdollisuus speed limiterille?
Huomasin myös että muista poiketen lautasi on Hard Modessa, kun taas itselläni on Play Mode
Näköjään australiassa näitä myydään 900 aud = 578 euroa.. Eli kyllä tässä wilfa rahaa tekee..
Kannatan omaa ketjua näillä firmis muokkauksille yms virityksille. Kaikki muu keskustelu hukkuu niiden alle.
Tästä aivan samaa mieltä. Jatketaan tällä samalla linjalla.Mitä katselin pikaisesti 3-4 sivua taaksepäin niin eikö vaan olisi helpompi vaihtaa vain otsikkoa. Jos meinaan muokkaukset ja viritykset siirtää täältä pois niin ei jää muutakuin väittelyä lain rikkomisesta
Ei tänne nyt niin paljon uusia viestejä tule etteikö kaikki sähköpotkulautoihin liittyvät asiat mahtuisi. Ymmärrän et E600 Max on nyt uutuutena saanut vähän enemmän palstatilaa mut niin oli myöskin G30 kohdalla viime vuonna. Mut kyllä se tästä laantuu varsinkin kun melkein kaikki asiat on jo käyty läpi. Enää katsellaan et kuinka pitkäikäisiä nämä laitteet on.
Aika lineaarisesti niissä yleensä putoaa se teho. Oma täyteenladattuna vetelee 40kmh suoralla ihan ilosesti jonkinaikaa, sit alkaa tippumaan sinne 35kmh nurkille josta sitten mennäänkin jo aika lähelle 30kmh lukemia tyhjällä akulla.Onko kukaan testannut paljonko pääsee augmentin es210 tai es210LR laudalla? On niin pirun kylmä ettei oo viitsinyt lähteä omaa testaan yhtäsoittoa, mutta jonkun 28km pääsin ekalla latauksella ja 20% jäi akkua. Tosin tuo loput 20%-30% oli aika nuhasta menoa. Missä vaiheessa akkua muissa laudoissa putoo tehot?
Irene Naakka oli kaksi viikkoa sitten juoksulenkillä Helsingin Töölönlahdella, kun hän tunsi äkillisen, kovan iskun käteensä. Saman tien ohi huristi poikakaksikko sähköpotkulaudalla. Kyydissä ollut henkilö kääntyi katsomaan Naakkaa taaksepäin, josta Naakka päätteli, että teko oli tahallinen.
– Paha olo, järkytys ja itku silmään siitä kivusta. Vihastuin siitä, että nämä pojat kokevat oikeudekseen lyödä minua, Naakka kertoo.
Noora Heikkinen joutui samanlaisen hyökkäyksen kohteeksi, myöskin Töölönlahdella.
– Aivan jäätävä läimäytys takapuolelle, säikähdin todella pahasti. Näin heti pari poikaa, ehkä 14-vuotiaita. Jäin seisomaan ja mietin, että mitä oikein tapahtui. Pojat menivät hirveää vauhtia eteenpäin sähköpotkulaudalla.
Ruut Eerikäinen koki samanlaista väkivaltaista ahdistelua vuoden 2020 kesällä.
– Takavasemmalta tuli kolme teinipoikaa kahdella sähköpotkulaudalla, jotka alkoivat läpsiä persaukselle. Aloin huutaa, että lopettakaa. Tilanne ei loppunut: jatkoin lenkkiä ja pojat seurasivat perässä.
Kello oli kolmen ja neljän välillä iltapäivällä. Lopulta sivullinen vanhempi mieshenkilö näki tilanteen ja käski poikia lähtemään pois voimasanojen kera.
– Pojat näyttivät alaikäisiltä, 15–16-vuotiailta, Eerikäinen sanoo.
Ilmiö ollut isosti esillä sanomalehdissä ja somessa
Samankaltaisista tapahtumista ovat uutisoineet nyt jo MTV (siirryt toiseen palveluun) ja Helsingin Sanomat (siirryt toiseen palveluun).
– Tällaisista tilanteista on puhuttu paljon eri Helsingin kaupunginosien Facebook-ryhmissä jo muutaman vuoden ajan, Irene Naakka kertoo.
Ryhmissä on kerrottu, että sähköpotkulaudoilla tai pyörillä liikkuneet ahdistelijat olivat myös heitelleet naisia pulloilla ja jopa mahdollisesti yrittäneet työntää yhden naishenkilön mereen rantatieltä.
Moottoreita on kahdenlaisia, tähti ja kolmio käämityksellä. Tähdessä kelojen toinen johdin on yhdistetty samaan eli ne ovat rinnankytkennässä ja kolmiossa kelat ovat sarjaankytkennässä eli kytketty peräkkäin toisiinsa.Aika lineaarisesti niissä yleensä putoaa se teho. Oma täyteenladattuna vetelee 40kmh suoralla ihan ilosesti jonkinaikaa, sit alkaa tippumaan sinne 35kmh nurkille josta sitten mennäänkin jo aika lähelle 30kmh lukemia tyhjällä akulla.
Tää toki siis M365:llä ja custom firmiksellä, en tiedä onko muissa vehkeissä fiksummin toteutettuja firmiksiä jotka pitää tehot tallella vaikka akkujen jännite laskeekin. Käytännössä vaatis sitä et jännitteen pudotessa se alkaa nostamaan ampeereja samaan tahtiin, mutta tossa kyllä olis lopputuloksena vaan aika nopeasti loppuva akku.
Toisaalta Austraalian pojat varmaan ottaa vielä pikkaisen välistä kanssa.. Hinta varmaan on jotain 450 jos noita vähän enemmän
kiinan pojilta tilaa.. Jos sitäkään..
Varmaan jotain tollasta. Pointtina se et varmaan kaikilla laudoilla pääsee kovempaa ja kiihtyy nopeammin täydellä akuilla kun edes puoliks täydellä. Ellei sitten oo tarkotuksellisesti ylimitottanu akut ja muut vermeet ja sit rajottanu firmiksen puolesta sen virransyötön tiettyyn pisteeseen, joka sit jaksaa lykkiä sitä samaa tehomäärää ihan loppuun asti. Mut tossakin tapauksessa jos ne rajotukset otettais pois niin täydellä akulla mentäs taas huomattavasti kovempaa kuin tyhjälläMoottoreita on kahdenlaisia, tähti ja kolmio käämityksellä. Tähdessä kelojen toinen johdin on yhdistetty samaan eli ne ovat rinnankytkennässä ja kolmiossa kelat ovat sarjaankytkennässä eli kytketty peräkkäin toisiinsa.
Tähdessä kelalle tarvitaan pienempi jännite kuin kolmiossa. Tähtimoottori on siten vähemmän riippuvainen jännitteestä, koska se ei käytä akun täyttä jännitettä. Kun akun varaus ja jännite laskevat, tähtikytkennällä pääsee edelleen yhtä lujaa, kunnes akun jännite menee kelalle suunnitellun maksimijännitteen alle. Ainoa rajoite on P=U*I eli jännitteen laskiessa moottori ottaa enemmän virtaa saman tehon aikaansaamiseksi. Samalla akun tyhjentyessä sen virranluovutuskyky laskee. Eli akku ja controlleri pitäisi ylimitoittaa niin mahdottomasti että siitä voidaan ottaa lähes tyhjänäkin hemmetin isot virrat kun virrantarve nousee jännitteen laskiessa. Tai näin minä sen ymmärrän.
Juu, johtuu juuri siitä että mitään kuristuksia ei ole. Rajoittamalla lauta tyhjää akkua vastaavaan virtaan ja mitoittamalla akku antamaan tyhjänäkin kilowatin tehoa, se tietysti kulkisi tasaisesti 100-0%.Varmaan jotain tollasta. Pointtina se et varmaan kaikilla laudoilla pääsee kovempaa ja kiihtyy nopeammin täydellä akuilla kun edes puoliks täydellä. Ellei sitten oo tarkotuksellisesti ylimitottanu akut ja muut vermeet ja sit rajottanu firmiksen puolesta sen virransyötön tiettyyn pisteeseen, joka sit jaksaa lykkiä sitä samaa tehomäärää ihan loppuun asti. Mut tossakin tapauksessa jos ne rajotukset otettais pois niin täydellä akulla mentäs taas huomattavasti kovempaa kuin tyhjällä
Muutoin ihan oikeilla jäljillä, mutta väärin päin lipsahti nuo moottorit.Moottoreita on kahdenlaisia, tähti ja kolmio käämityksellä. Tähdessä kelojen toinen johdin on yhdistetty samaan eli ne ovat rinnankytkennässä ja kolmiossa kelat ovat sarjaankytkennässä eli kytketty peräkkäin toisiinsa.
Tähdessä kelalle tarvitaan pienempi jännite kuin kolmiossa. Tähtimoottori on siten vähemmän riippuvainen jännitteestä, koska se ei käytä akun täyttä jännitettä. Kun akun varaus ja jännite laskevat, tähtikytkennällä pääsee edelleen yhtä lujaa, kunnes akun jännite menee kelalle suunnitellun maksimijännitteen alle. Ainoa rajoite on P=U*I eli jännitteen laskiessa moottori ottaa enemmän virtaa saman tehon aikaansaamiseksi. Samalla akun tyhjentyessä sen virranluovutuskyky laskee. Eli akku ja controlleri pitäisi ylimitoittaa niin mahdottomasti että siitä voidaan ottaa lähes tyhjänäkin hemmetin isot virrat kun virrantarve nousee jännitteen laskiessa. Tai näin minä sen ymmärrän.
Verrattuna siihen, että kuluttajana on suunnilleen tuohon hintaan saanut yhden G30 toimitettuna, uskoisin heikkolaatuisen kopion lähtevän tukkueränä huomattavasti halvemmalla.Toisaalta Austraalian pojat varmaan ottaa vielä pikkaisen välistä kanssa.. Hinta varmaan on jotain 450 jos noita vähän enemmän
kiinan pojilta tilaa.. Jos sitäkään..
DNA:lta tuli viestiä että E-600 maxin kun osti, niin lähettävät Starter Kitin kaupan päälle. Epoksi- liima kuulunee tuohon pakettiin.
Kyselin DNA:lta, että mitä tämä kitti sisältää. Siinä tulee, lukko, kännykkäteline ja laukku ohjaustankoon.
Kun kuitenkin pitää katsella ympärilleen, en usko liikenteen havainnoinnin paljon helpottuvan. Ehkä lähinnä hyödyllinen, jos joutuu ajamaan paljon ajokaistan puolella moottoriliikenteen seassa tai pyöräteillä/pyöräkaistoilla, joilla esiintyy runsaasti spandexpyöräilijöitä. Itse kun ajan lähinnä vähän rauhallisemmassa liikenteessä jossa tarkin havainnointitarve on risteysajossa ja koiranulkoiluttajien mokailun varalta, en koe hyödyllisenä.meniskö tällänen e-way e600maxiin, ja onko turha kapistus? femmalla cittarista niin pohdin
Hyviä pointteja, täytyy miettiä kaupassa kuinka ikävästi töröttää. Kaupunki ajelua tulisi olemaan tiedossa sen verta et voisi olla kätevä kun menettää siinä reagointi sekunteja ja vauhtia turhaa jos taakse pitää chekkailla kokoajan.Kun kuitenkin pitää katsella ympärilleen, en usko liikenteen havainnoinnin paljon helpottuvan. Ehkä lähinnä hyödyllinen, jos joutuu ajamaan paljon ajokaistan puolella moottoriliikenteen seassa tai pyöräteillä/pyöräkaistoilla, joilla esiintyy runsaasti spandexpyöräilijöitä. Itse kun ajan lähinnä vähän rauhallisemmassa liikenteessä jossa tarkin havainnointitarve on risteysajossa ja koiranulkoiluttajien mokailun varalta, en koe hyödyllisenä.
Pelkään pahoin, että tuo on lisätarvikkeista ikävin törröttäjä ja molo, ellei käytä skuuttia fillarina tai mopona. Toisin sanoen jos pitää sellaisen normaalin laajan käyttöprofiilin mukaisesti taittaa, vetää, kantaa, pakata autoon, viedä sisälle(myös pienillä hisseillä) jne.
Totta, tärinänkin unohin ajatella kokonaan.. 5e ois vaa niin saatan jopa piruuttaan testaa sikäli menee lautaan, kahtelen täs varmaa lähipäivinä miltä vaikuttaisiKyselin jo aikaisemmin, onko kenelläkään kokemusta, että näkeekö tuollaisesta lisäpeilistä yhtään mitään laudan ohjaustangon tärinän vuoksi?
Sitten tulee lisäksi mieleen miten paljon se vie tilaa lautaa kuljettaessa ahtaissa paikoissa, tai jos lauta pitää saada linkkuun kuljetuksen ajaksi.
Ai niin, tuokin vielä. Itse asiassa skuutin lisäpeilinä voisin jopa ajatella jotain epäkonventionaalista. Joskus sopivan mallisella mopolla ajaessa olen huomannut, että kromattu pallomainen ajovalon koppa toimii laajakulmaisena taustapeilinä; ei siitä toki näe samalla tarkkuudella kuin sivupeileistä, mutta näkee läheltä yleiskuvaa. Voi huomata jos jostain näkökentän ulkopuolisesta suunnasta alkaa lähestyä jotain tai ilmestyy uusi liikkuva esine.Kyselin jo aikaisemmin, onko kenelläkään kokemusta, että näkeekö tuollaisesta lisäpeilistä yhtään mitään laudan ohjaustangon tärinän vuoksi?
Sitten tulee lisäksi mieleen miten paljon se vie tilaa lautaa kuljettaessa ahtaissa paikoissa, tai jos lauta pitää saada linkkuun kuljetuksen ajaksi.
Ehkä se peili pitäisi saada integroitua kypäräänTotta, tärinänkin unohin ajatella kokonaan.. 5e ois vaa niin saatan jopa piruuttaan testaa sikäli menee lautaan, kahtelen täs varmaa lähipäivinä miltä vaikuttaisi
Minkä aspan kautta lähettelevät noita lokareita kotiin, myyjän vai wilfan? Tähän voi vastata joku muukin eWauTietäjä.Nyt on takalokasuoja halki täälläkin ja aspa lupas lähettää uuden asap.
Kokeilin sarviin kiinnitettävää peiliä eikä ollut hyvä – oma ruho peitti näkymän ja toisekseen juuri tärinä heikensi kokemusta myös. Näiden vuoksi sitten tilasin kypärään laitettavan peilin ja se onkin ollut todella hyvä. En nyt tähän hätään muista, että mistä niitä tilasin. Luultavasti Aliexpressin kautta. Pari euroa/kpl.Ehkä se peili pitäisi saada integroitua kypärään
Moottoripyöräkypärissä on ollut taustapeilejä jo pitkään. Pirun hyviä siinä käytössä.Ehkä se peili pitäisi saada integroitua kypärään
Höpönlöpö.Kannatan omaa ketjua näillä firmis muokkauksille yms virityksille. Kaikki muu keskustelu hukkuu niiden alle.
Wilfalle laitoin suoraa postia.kysy vaan osotteen johon voi lähettää uudenMinkä aspan kautta lähettelevät noita lokareita kotiin, myyjän vai wilfan? Tähän voi vastata joku muukin eWauTietäjä.
En tiennyt itsekään ja heitin ihan läpällä koko jutun.Piruvie tuohan on kypärään menevähän ois kätsy, voisin sellaisen pistää tilaukseen. tiennytkään, että sellasiiki saatavilla
Eipä itsellä ahtaiden osalta olisi ongelmaa, himassa nostaa varastoon ja autossa mahtuisi peilinkin kanssa kulkemaan. Mutta hankkimatta on jäänyt.Kyselin jo aikaisemmin, onko kenelläkään kokemusta, että näkeekö tuollaisesta lisäpeilistä yhtään mitään laudan ohjaustangon tärinän vuoksi?
Sitten tulee lisäksi mieleen miten paljon se vie tilaa lautaa kuljettaessa ahtaissa paikoissa, tai jos lauta pitää saada linkkuun kuljetuksen ajaksi.
Taisin vähän huonosti esittää kysymykseni kuinka pitkän matkan olette päässeet tuolla es210 tai es210LR laudalla? Nettisivujen mukaan suoralla täydellä kaasulla 30km 80kilosella kuskilla. Oma kokemus on es210lr laudalla n. 28km 70kg useammassa setissä ja latausta jäi 20%.Onko kukaan testannut paljonko pääsee augmentin es210 tai es210LR laudalla? On niin pirun kylmä ettei oo viitsinyt lähteä omaa testaan yhtäsoittoa, mutta jonkun 28km pääsin ekalla latauksella ja 20% jäi akkua. Tosin tuo loput 20%-30% oli aika nuhasta menoa. Missä vaiheessa akkua muissa laudoissa putoo tehot?
Johtaa lopputulokseen, jossa lopulta se yleisempi asia keskustellaan moneen kertaan useammassa ketjussa. Ei ehkä niin hyvä ajatus sekään vaikka toisaalta tämäkin ketju tulee vielä ennen syksyä paisumaan melkoisesti. Joku faq muutaman yleisimmän osalta voisi olla varsin pätevä. Tosin kukapa sitä jaksaisi ylläpitää? Ehkä perusjutut ja jatkoon linkkejä niihin kohtiin, missä asiaa on yleisessä keskustelussa käyty? Ehkä samaa asiaa ei kuitenkaan kysyttäisi joka toinen päivä uudelleen.En mä nyt kauheen pahana pitäis jos isoimmille merkeille olisi omat ketjunsa ja esim tämä ketju yleiselle keskustelulle skuuteista.
Riippuu täysin laudasta. Itsellä riitti juuri ja juuri Xiaomi M365 Pron stongan korkeudella oleva valo jonka lumen/watti yms määrät eivät päätä huimanneet mutta sijoitus ja valokuvio oli ok. Joissain laudoissa taas on tehokas lamppu mutta se on renkaan päällä mistä se ei valaise tietä kunnolla vs ylempänä oleva valo. Pieniä juttuja mutta vaikutus yhdellä numeron muutoksella tai valon pienellä sijoittelun muutoksella on yllättävän iso. Jos enemmän ajat yöllä niin voin lämpimästi suositella ihan rehtiä kypärälamppua. 50e saa jo 1000lm lampun jonka saa kiinni stongaan tai kypärään. Itsellä on moinen (1000lm lamppu+mukana tulevat kiinnikkeet kypärään+ladattava isohko akku joka ei lopu tunnissa) fillarilla ajaessa kypärässä ja ei tulisi mieleenkään ajaa pimeällä kovin paljoa paskemmalla.Onko lamppuja suositella? vai riittääkö laudan oma? (tuski hirveesti kai toimintasädettä kans vie se?)